quote:Op donderdag 18 juni 2015 21:05 schreef jeroen1976 het volgende:
Paar foto's van mijn mobiel, niet erg bijzonder maar heb die van mijn camera nog niet ergens geupload:
Op het veerpond naar Vancouver Island
[ afbeelding ]
Victoria
[ afbeelding ]
Sooke Potholes Park
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Westkust
[ afbeelding ]
Het stadje Nanaimo
[ afbeelding ]
Lekker op het strand, het water was al zwemtemperatuur
[ afbeelding ]
Het welbekende Stanley Park met zicht op Vancouver
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een aardige wandelroute bij het plaatsje Deep Cove, noord van Vancouver
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat heeft misschien ook te maken met de periode van het jaar dat je vliegt? Ik heb er iig geen last van gehad, was een erg relaxte vlucht zowel heen als terug (in juni/juli).quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:28 schreef tot_sinas het volgende:
Prachtige foto's ! Deel van mijn reis en dat ziet er goed uitZin in.
Ik hoorde trouwens van iemand dat wanneer je naar Canada vliegt je heel vaak last hebt van zogenaamde ' luchtzakken ' (en dan niet de vervelende mensen in het vliegtuig). Schijnt te maken te hebben met de wisselende atmosfeer ofzo, klopt dit?
Aangezien ik sowieso al geen vliegheld ben vraag ik me af of ik rekening moet houden met een luchtzak van een kilometer.
Naar Vancouver geen last van gehad. Van Vancouver naar San Francisco wel, maar dat kan ook aan de piloot liggen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:28 schreef tot_sinas het volgende:
Ik hoorde trouwens van iemand dat wanneer je naar Canada vliegt je heel vaak last hebt van zogenaamde ' luchtzakken ' (en dan niet de vervelende mensen in het vliegtuig). Schijnt te maken te hebben met de wisselende atmosfeer ofzo, klopt dit?
Aangezien ik sowieso al geen vliegheld ben vraag ik me af of ik rekening moet houden met een luchtzak van een kilometer.
Al zo'n 6/7 keer naar canada gevlogen en nog nooit last van gehad.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:28 schreef tot_sinas het volgende:
De pareltjes vind ik toch wel; Summerland, Victoria, Cape Bonavista, Briar island en Tofinoquote:Op maandag 22 juni 2015 10:43 schreef maerk het volgende:
Ik ben wel eens benieuwd naar jullie favoriete plaatsje in Canada. Dat kan een dorpje of stad zijn, maar ook een bepaalde bar, overnachting, camping plek of winkel, wat dan ook. Gewoon een speciaal (misschien zelf ontdekt) stukje Canada waar je goede herinneringen aan hebt.
Dat zijn dan inderdaad leuke herinneringen waardoor zo'n plek je bij blijft! De plaats zelf hoeft dan soms nog niet eens heel speciaal te zijn.quote:Op maandag 22 juni 2015 11:26 schreef egelhond het volgende:
Ik vond Port Alberni geweldig! We maakten daar een korte stop. Was iemand zijn hond aan het uitlaten in het water. Raakten aan de praat en we hadden nog geen overnachting geboekt. Hij bood zijn appartement gratis aan en raadde aan te gaan tuben daar. Wij een tube gekocht en het was geweldig! Veel natuur gezien en kwamen er pas achter hoe gastvrij canadezen waren. Geweldige herrinnering.
Leuke plekjes! Al vind ik Victoria er wel een bijzondere tussen staan. Ik begrijp niet zo heel goed waarom het zo'n populaire plek is, ik hoor er ook mensen over die zich er willen vestigen. Op mij kwam over als kitscherig, toeristisch en beetje voor de pensionado's. Ik ben altijd wel benieuwd waarom men het daar zo leuk vindt.quote:Op maandag 22 juni 2015 15:46 schreef andreas612 het volgende:
[..]
De pareltjes vind ik toch wel; Summerland, Victoria, Cape Bonavista, Briar island en Tofino
Het havenfront is ook eigenlijk alleen maar leuk, vandaar. Tevens is het ook wel fijn dat het een stad van formaat is, terwijl je toch bijna in de natuur zit.quote:Op maandag 22 juni 2015 16:02 schreef maerk het volgende:
[..]
Leuke plekjes! Al vind ik Victoria er wel een bijzondere tussen staan. Ik begrijp niet zo heel goed waarom het zo'n populaire plek is, ik hoor er ook mensen over die zich er willen vestigen. Op mij kwam over als kitscherig, toeristisch en beetje voor de pensionado's. Ik ben altijd wel benieuwd waarom men het daar zo leuk vindt.
Ik heb daar nog nooit wat van gemerkt in mijn 40+ vluchten naar, van en in Canadaquote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:28 schreef tot_sinas het volgende:
Ja precies de reden waarom ik daar naar toe ga verhuizen volgend jaar, ik ben echt een natuurmens maar wil ook het comfort van een redelijk grote stad (ook voor de werkgelegenheid natuurlijk). Victoria en direkte omgeving is natuurlijk vrij druk en hectisch, maar eventjes doorrijden en je bent in een oase van rust met dichte bossen/regenwouden, heuvels/bergen, rivieren, meren en de oceaan. We reden naar het plaatsje Sooke (20 minute van Victoria) en het verbaasde mij hoe snel je echt in de wildernis bent met af en toe lievelijke dorpjes en boerderijen.quote:Op maandag 22 juni 2015 16:05 schreef andreas612 het volgende:
Het havenfront is ook eigenlijk alleen maar leuk, vandaar. Tevens is het ook wel fijn dat het een stad van formaat is, terwijl je toch bijna in de natuur zit.
Je kunt daarmee wel geld uit de ATM's halen maar in winkels/restaurants betalen is vaak een probleem, het lukte mij maar sporadisch, uiteindelijk betaal je alles met je creditcard. Een creditcard meenemen is dus echt noodzakelijk, je kunt er zo eentje aanvragen bij je bank en kost je enkel een periodieke bijdrage aan je bank. Betalingen kosten niks extra's.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:40 schreef tot_sinas het volgende:
Toch nog even een vraag over betaalpassen e.d.
Kan ik mijn standaard Rabobank Maestro pas in Canada NIET gebruiken?
Dus de gewone pinpas wat je in NL gebruikt zeg maar.
OK, bedankt voor je antwoord.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:12 schreef maerk het volgende:
[..]
Je kunt daarmee wel geld uit de ATM's halen maar in winkels/restaurants betalen is vaak een probleem, het lukte mij maar sporadisch, uiteindelijk betaal je alles met je creditcard. Een creditcard meenemen is dus echt noodzakelijk, je kunt er zo eentje aanvragen bij je bank en kost je enkel een periodieke bijdrage aan je bank. Betalingen kosten niks extra's.
Ja voor zover ik weet wel, gewoon een creditcard en bankpas meenemen en je zit altijd goed.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:39 schreef tot_sinas het volgende:
[..]
OK, bedankt voor je antwoord.
Geld halen uit de ATM's kan dus ALTIJD met de gewone pinpas. Voor betalingen met een kaart in winkels moet je ALTIJD een creditcard hebben.
Als je je cc niet te veel wilt gebruiken kan je ook een Rabobank Wereldpas aanvragen. Deze is volgens mij gratis als je bij de Rabo bankiert en je kan er mee pinnen bij de meeste restaurants en winkels (die Maestro accepteren, en volgens mij is dat zo'n beetje overal hier).quote:Op maandag 29 juni 2015 15:39 schreef tot_sinas het volgende:
Geld halen uit de ATM's kan dus ALTIJD met de gewone pinpas. Voor betalingen met een kaart in winkels moet je ALTIJD een creditcard hebben.
Je moet 'm wel even vrijschakelen voor gebruik buiten de Treuro-zone.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:40 schreef tot_sinas het volgende:
Toch nog even een vraag over betaalpassen e.d.
Kan ik mijn standaard Rabobank Maestro pas in Canada NIET gebruiken?
Dus de gewone pinpas wat je in NL gebruikt zeg maar.
In Canada in restaurantjes komen ze bij het afrekenen met de automaat naar je toe waarop je dan (in bijzijn serveerster) direct je pincode moet invoeren etc. In de VS krijg je altijd netjes een bonnetje om te tekenen, dan heb je iig meer tijd om over de fooi na te denken zonder dat er iemand op je vingers kijktquote:Op maandag 29 juni 2015 19:18 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je moet 'm wel even vrijschakelen voor gebruik buiten de Treuro-zone.
Kan je via internetbankieren regelen.
Vond zelf opvallend: in de VS nergens de pincode van de CC nodig. In Canada (vrijwel?) overal wel.
Ik vind het VS fooiensysteempje ook het handigstquote:Op maandag 29 juni 2015 19:56 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
In Canada in restaurantjes komen ze bij het afrekenen met de automaat naar je toe waarop je dan (in bijzijn serveerster) direct je pincode moet invoeren etc. In de VS krijg je altijd netjes een bonnetje om te tekenen, dan heb je iig meer tijd om over de fooi na te denken zonder dat er iemand op je vingers kijkt
Klopt, maar ook daar heb ik er nog een bloedhekel aan. Vooral de serveersters die je met zo'n kopquote:Op maandag 29 juni 2015 20:08 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik vind het VS fooiensysteempje ook het handigst
Ligt aan jouquote:Op maandag 29 juni 2015 20:18 schreef maerk het volgende:
[..]
Klopt, maar ook daar heb ik er nog een bloedhekel aan. Vooral de serveersters die je met zo'n kopbedienen de hele avond maar bij het afrekenen op de bon 10 hartjes tekenen, 5 smileys en ineens wel kunnen lachen.
![]()
Een van de weinige dingen waar ik echt een hekel aan heb in Noord Amerika.
Jazeker en anders kun je er nog altijd eentje op het vliegveld halen.quote:Op maandag 6 juli 2015 10:48 schreef tot_sinas het volgende:
Nog twee maanden voor vertrek en heb er zo'n zin in
Zijn er dingen die ik absoluut niet moet vergeten?
Dacht gisteren al bijvoorbeeld aan een reisstekker, die zal je in Canada ook wel nodig hebben toch?
Reisstekker inderdaad. En als je veel opladers hebt, is het misschien ook wel handig om een stekkerdoos mee te nemen voor in de reisstekker... toen ik er vorige maand was, had ik een paar hotelkamers waar ik met moeite een bruikbaar stopcontact vond voor een wereldstekker, maar de tweede stekker kon ik nergens kwijtquote:Op maandag 6 juli 2015 10:48 schreef tot_sinas het volgende:
Nog twee maanden voor vertrek en heb er zo'n zin in
Zijn er dingen die ik absoluut niet moet vergeten?
Dacht gisteren al bijvoorbeeld aan een reisstekker, die zal je in Canada ook wel nodig hebben toch?
Niagara-on-the-lake is wel een schattig dorpje om even doorheen te lopen. En met mooi weer zou je dr skyline van Toronto moeten kunnen zien aan de overkant van het meer. Verder nog een outlet hier en daar.quote:Op woensdag 29 juli 2015 19:51 schreef Devv het volgende:
Ik zit in oktober in Toronto en wil dan naar de Niagara Watervallen rijden. Het is alweer meer dan dertig jaar geleden dus ik kan mij er geen voorstelling meer bij maken, maar is er onderweg en bij de watervallen nog iets te beleven?
Ik heb vorig jaar de 4 oversteken gedaan. De laatste vaart van de dag is het drukste. We hadden 1x gereserveerd voor de laatste boot van Vancouver Island naar Powell River maar was totaal niet nodig. En we kwamen echt 5 min sluitingstijd moesten we nog 20 min wachten. Ze laten toch iedereen erop als de boot nog niet vol zit.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:09 schreef tot_sinas het volgende:
Iemand hier ervaring met de veerboot tussen Horseshoe Bay (bij Vancouver) en Nanaimo (Vancouer Island) ?
Wat is het beste; vooraf boeken via de website of kan dat ook gerust ter plekke?
Reserveren is eigenlijk niet nodig, tenzij je persé die laatste vaart van zondag-avond richting YVR moet hebbenquote:Op donderdag 30 juli 2015 12:40 schreef egelhond het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar de 4 oversteken gedaan. De laatste vaart van de dag is het drukste. We hadden 1x gereserveerd voor de laatste boot van Vancouver Island naar Powell River maar was totaal niet nodig. En we kwamen echt 5 min sluitingstijd moesten we nog 20 min wachten. Ze laten toch iedereen erop als de boot nog niet vol zit.
Ik ben destijds van port hardy naar prince rupert gegaan. Een van de mooiste tochten die ik ooit gemaakt heb. Met een beetje geluk heb je ook nog walvissen en orca's naast de boot. De langere tochten zullen vanzelfsprekend nog wel mooier zijn, alleen heb ik er altijd wel genoeg van na 2 dagen op zo'n cruiseschip te zitten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 16:05 schreef NightFlight het volgende:
Iemand hier ervaring mee?
http://nl.hollandamerica.(...)side-passage-cruises
Gedaan met de familie. Vond het prima. Op het schip zelf is veel te doen (gratis bioscoop, shows, zwembad en gevarieerd en goed eten). Aan wal kun je er voor kiezen met excursies mee te doen. Wij hebben veel zelf gedaan - met openbaar vervoer naar de Mendhall Glacier, auto gehuurd in Skagway en naar Whitehorse gereden, in Ketchikan een berg op gewandeld. Een dag in de Bay of Glaciers waar de gletsjers letterlijk in de fjorden vallen, met drijvende ijsbergen. Vanaf het schip dolfijnen gezien. Wij hebben 'last minute' via vacationstogo geboekt voor een schappelijke prijs (weet alleen niet of ze je onder een Nederlands adres laten boeken).quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 16:05 schreef NightFlight het volgende:
Iemand hier ervaring mee?
http://nl.hollandamerica.(...)side-passage-cruises
Gewoon pinnen op het vliegveld in Canada! En voor de zekerheid wat euro's mee, die kan je evt daar omwisselen mocht het pinnen niet goed gaan.quote:Op maandag 24 augustus 2015 22:39 schreef tot_sinas het volgende:
Hoe hebben jullie dat gedaan met vooraf dollars afhalen.
Wij hadden eigenlijk het plan voor 500 euro mee te nemen.
Nou was ik op Rabobank aan het kijken en elke Canadese Dollar is 0,67 waard. Echter tik ik onder de streep 0,74 af. Dus betaal ik 7 euro fee per 100 euro.
Is toch niet normaal? Of is dat altijd zo. Dan zou ik dus 35 euro aan transactiekosten kwijt zijn, dat is absurd. Of kijk ik verkeerd?
Wie helpt me?
Gewoon daar geld pinnen. Je betaalt dan wel steeds een paar euro aan transactiekosten. En zoveel mogelijk met je creditcard betalen, kan nagenoeg overal.quote:Op maandag 24 augustus 2015 22:39 schreef tot_sinas het volgende:
Hoe hebben jullie dat gedaan met vooraf dollars afhalen.
Wij hadden eigenlijk het plan voor 500 euro mee te nemen.
Nou was ik op Rabobank aan het kijken en elke Canadese Dollar is 0,67 waard. Echter tik ik onder de streep 0,74 af. Dus betaal ik 7 euro fee per 100 euro.
Is toch niet normaal? Of is dat altijd zo. Dan zou ik dus 35 euro aan transactiekosten kwijt zijn, dat is absurd. Of kijk ik verkeerd?
Wie helpt me?
quote:Canada voert een verplicht ETA-visum in.
Vanaf 15 maart 2016 wordt het voor Canada noodzakelijk om een Electronic Travel Authorization (eTA) te hebben als je aankomt per vliegtuig. Voor landen als de Verenigde Staten en Australië bestaat zo’n electronisch visum al enige tijd, maar voor Canada is het nieuw. Je kunt vanaf vandaag al een eTA aanvragen, maar het is pas noodzakelijk vanaf maart 2016. Als je Canada via land of water binnenkomt is de eTa niet nodig.
Electronic Travel Authorization (eTA)
De eTA voor Canada kan online aangevraagd worden. Daarvoor heb je een aantal dingen nodig, zoals een geldig paspoort, e-mail adres en een creditcard. Elke reiziger dient een apart eTA te hebben. Ga je dus met bijvoorbeeld vier personen, dan dien je deze eTA vier keer aan te vragen.
De kosten voor de eTA voor Canada zijn $7 Canadian Dollars. De eTA is vijf jaar geldig vanaf het moment van aanvragen.
Er is een document opgesteld met meer informatie over de vragen die gesteld worden tijdens het aanvragen. Dit document bevat informatie over wat je dient in te vullen bij elke vraag en uitleg over de antwoorden die je kunt geven. Vraag je voor het eerst deze eTA aan, dan raad ik je aan om dit document bij de hand te houden.
De goedkeuring voor de eTA krijg je vaak binnen een aantal minuten. Als je aanvraag bekeken dient te worden door een medewerker, krijg je dit vaak binnen 72 uur te horen. Het is dus aan te raden om tijdig een eTA aan te vragen als deze noodzakelijk is voor je reis.
Klinkt heel erg tof, maar is die 3 weken dan niet te kort?quote:Op maandag 7 september 2015 10:53 schreef Debsterr het volgende:
Ik kom hier mee lurken. We willen volgend jaar een combi Canada/Amerika doen in 3 weken tijd. Vliegen op Vancouver, richting Calgary, zakken en dan weer terug naar het westen richting Portland, Seattle en dan weer eindigen in Vancouver.
Dat moeten we nog een beetje verder uitzoekenquote:Op maandag 7 september 2015 12:04 schreef TvhN het volgende:
[..]
Klinkt heel erg tof, maar is die 3 weken dan niet te kort?
Lijkt me verder heel erg gaaf. Zit er ook aan te denken om zoiets in mei te gaan doen, alleen dan neem ik bijvoorbeeld Portland niet mee.quote:Op maandag 7 september 2015 12:15 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Dat moeten we nog een beetje verder uitzoeken. Maar we zullen goed moeten plannen inderdaad.
Ja Portland kwam mijn vriend ineens mee aan, op zich is de afstand Portland - Seattle niet zo groot, maar voor een stad wil je toch wel weer een dag uittrekken, dus dan ben je al best veel van je tijd kwijt zeg maar. Net even grofweg geschetst op Google Maps, zo'n 3000 km is het rondje...quote:Op maandag 7 september 2015 12:20 schreef TvhN het volgende:
[..]
Lijkt me verder heel erg gaaf. Zit er ook aan te denken om zoiets in mei te gaan doen, alleen dan neem ik bijvoorbeeld Portland niet mee.
De Discovery Pass is geldig als entree voor alle provinciale en historische parken in Canada en de bijbehorende informatie en museum gebouwen (die over het algemeen erg goed zijn). Activiteiten zoals de gondola in Banff en de bus toer naar de Columbia Icefields kosten extra.quote:Op zondag 6 september 2015 22:57 schreef tot_sinas het volgende:
Nog een week voor vertrek, spannend
Ik kan niet echt iets terug vinden over specialiteiten van de Canadese keuken. Wel dat de porties gelukkig normaler zijn dan in Canada, maar niet waar ze echt om bekend staan. Iemand tips voor daar?
Ohja tweede vraag; ik heb via internet een Discovery Pass besteld. Is deze ook geldig op de Icefields Parkway.
Niemand?quote:Op woensdag 16 september 2015 08:05 schreef maerk het volgende:
Nog meer mensen terug van hun Canada reis? Voor de vakantie waren er toch vrij veel Fok'ers die zouden afreizen naar het mooie Canada. Blijft altijd leuk om verhalen en foto's te lezen/kijken.
Als je wilt hiken/biken/kayakken etc. in de natuur zou ik naar het Algonquin Provincial Park gaan http://www.algonquinpark.on.ca/, das ongeveer 2,5 uur rijden.quote:Op dinsdag 29 september 2015 15:05 schreef Devv het volgende:
Ik zit in oktober een paar dagen in Toronto. Weet iemand of er op rijafstand (2 tot 3 uur) nog andere leuke bezienswaardigheden dan de Niagarawatervallen zijn (natuurgebieden of zo)?
Als je terugkomt even langs het Welland Canal rijden en hopen dat er wat scheepvaart door de sluizen gaat. Op een aantal punten kan je de schepen bijna aanraken zo dichtbij komen ze voorbij. Mooi gezicht.quote:Op dinsdag 29 september 2015 15:05 schreef Devv het volgende:
Ik zit in oktober een paar dagen in Toronto. Weet iemand of er op rijafstand (2 tot 3 uur) nog andere leuke bezienswaardigheden dan de Niagarawatervallen zijn (natuurgebieden of zo)?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |