Toronto mist nog op mijn lijstje met Canadese steden, ik ben er nooit door overtuigd geweest, jouw reactie draagt daar ook nog niet aan bij.quote:Op dinsdag 29 september 2015 23:35 schreef Irritatie100 het volgende:
Al met al uitstekend naar m'n zin gehad in Toronto, al moet ik eerlijk zeggen dat de stad me ietwat tegenviel. Het lijkt me een heerlijke stad om te wonen en te werken, maar ik als toerist had er voor mijn gevoel minder te zoeken. Neemt niet weg dat ik alsnog zat leuke dingen gezien en gedaan heb, maar het hoogtepunt is en blijft de Falls. Minus de bijbehorende stad dan
Ik heb eigenlijk alleen maar rond gelopen, ben niet op de boot geweest eigenlijk. Heb nog overwogen om een tour via het hostel te doen, maar die zou ook nog langs alle wijngaarden in de regio gaan en proeverijen houden daar enzo. En ik hou niet van wijnquote:Op woensdag 30 september 2015 14:04 schreef TvhN het volgende:
Mooi verhaal, Irritatie100.
Je bent niet naar de Toronto Islands geweest? Je kan daar prima een dagje wandelen of fietsen.
Niagara Falls indrukwekkend inderdaad. Heb je daar ook op de boot gezeten (Maid of the Mist)? Overigens had je ook via een tour naar Niagara Falls kunnen gaan, heb ik toen wel gedaan.
Ik was eigenlijk nog nooit buiten Europa geweest (behalve een jaar in het buitenland gewoond toen ik 9 was en een keer 2,5 week met m'n ouders naar Florida) en had van verschillende mensen vernomen dat Toronto de meest Europese stad van Noord-Amerika wasquote:Op donderdag 1 oktober 2015 08:47 schreef maerk het volgende:
[..]
Toronto mist nog op mijn lijstje met Canadese steden, ik ben er nooit door overtuigd geweest, jouw reactie draagt daar ook nog niet aan bij.![]()
Ik heb altijd al het gevoel gehad dat gewoon voornamelijk een zakelijke stad is, met veel beton en weinig spectaculaire bezienswaardigheden, maar dat kunnen ook onderbuikgevoelens zijn.
Vancouver is gewoon echt mijn stad vanwege de unieke combinatie met de natuur.
Eens.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 08:47 schreef maerk het volgende:
[..]
Ik heb altijd al het gevoel gehad dat gewoon voornamelijk een zakelijke stad is, met veel beton en weinig spectaculaire bezienswaardigheden, maar dat kunnen ook onderbuikgevoelens zijn.
Helemaal mee eens! Downtown Toronto is wel leuk voor dag of twee maar dan heb je het wel gehad vind ik. Ik heb een tijdje in Mississauga gewerkt en regelmatig uitstapjes naar Toronto gedaan (Mississauga is nog saaier).quote:Op donderdag 1 oktober 2015 08:47 schreef maerk het volgende:
[..]
Toronto mist nog op mijn lijstje met Canadese steden, ik ben er nooit door overtuigd geweest, jouw reactie draagt daar ook nog niet aan bij.![]()
Echt? Ik vind het juist een typische Noord Amerikaanse stad, net zoals Calgary, Edmonton en Winnipeg. Ik vraag mij dan af welke mensen dit verteld hebben haha. Deze steden vind ik een stuk meer Europees: Montreal / Quebec City / Victoria / Halifax.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 09:48 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
...dat Toronto de meest Europese stad van Noord-Amerika was
Achteraf gezien ben ik het ook met je eensquote:Op donderdag 1 oktober 2015 20:43 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Echt? Ik vind het juist een typische Noord Amerikaanse stad, net zoals Calgary, Edmonton en Winnipeg. Ik vraag mij dan af welke mensen dit verteld hebben haha. Deze steden vind ik een stuk meer Europees: Montreal / Quebec City / Victoria / Halifax.
En hoe is het in Toronto, wat heb je allemaal al gedaan?quote:
Helemaal mee eens, ik heb het zelfs in 1 dag 'moeten' doen, veel te snel dus. Het enigste uitstapje tijdens die rit was bij het Columbia Icefield waar we met zo'n bus naar de gletsjer zijn gereden.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 08:43 schreef maerk het volgende:
Ik zat nog eens te bladeren in de fotoalbums en toen zag ik maar weer eens hoe mooi de Icefields Parkway eigenlijk wel niet is. Ik kan me nog goed herrinneren dat we in twee dagen (eigenlijk te snel) van Jasper naar Banff reden en dat ik echt een hele dag mijn ogen uitkeek.
Ja. Wil je als uitwisselingsstudent of een totaal nieuwe studie beginnen? Ik ben zelf als uitwisselingsstudent naar Canada gegaan en woon er nu nog steeds.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 20:38 schreef Vallone het volgende:
Graag zou ik in Canada willen studeren, iemand hier ervaringen mee?
In North Vancouver heb je Capilano University, ik weet dat zij veel samenwerkingsverbanden hebben met scholen in Europa, waaronder NL. Je zit daar op een geweldige locatie in een bosrijke omgeving op afstand van veel activiteiten in de natuur, bergen, meren etc.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 20:38 schreef Vallone het volgende:
Graag zou ik in Canada willen studeren, iemand hier ervaringen mee?
Die zijn er wel, maar een stuk minder goed dan in Europa. Binnen de GTA (Greater Toronto Area) is het wel te doen, maar naar dorpjes niet, daarvoor moet je de Greyhound bussen nemen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:31 schreef Ajaxfan het volgende:
Heb geen rijbewijs (mij moet je ook niet achter het stuur willen) en vroeg mij af hoe de treinverbindingen zijn? Lijkt mij wel leuk om wat meer van de stad weg te rijden en dorpjes te bezoeken. Mocht er iemand nog tips hebben.
Ben er 4 dagen.
Zoals Hyperdude al zei, is Cape Breton een must als je aan de oostkust zit. Naar eigen ervaring kan je eigenlijk gewoon wel het standaard reisboekje volgen (voor in Canada trouwens, ben zelf nooit aan de noord-oostkust van de VS geweest).quote:Op zondag 1 november 2015 18:39 schreef koei het volgende:
2,5 jaar geleden hebben we het westen van Canada gedaan, en we zijn nu aan het overwegen om komend voorjaar het oosten van Canada te bezoeken, eventueel met nog een stukje Verenigde Staten erbij. Grote verschil is dat we dit jaar een baby meenemen (8 a 10 maanden tegen die tijd) dus het reistempo zal een flink stuk lager worden en qua hikes zullen we het ook wat rustiger aan gaan doen. Voorlopig zijn we ons nog globaal aan het oriënteren. Welke natuurgebieden/wandeltochten in het oosten zijn echt de moeite waard?
Dank u. Het is even wat anders dan hier normaal is inderdaad zag ik.quote:Op maandag 2 november 2015 17:31 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Die zijn er wel, maar een stuk minder goed dan in Europa. Binnen de GTA (Greater Toronto Area) is het wel te doen, maar naar dorpjes niet, daarvoor moet je de Greyhound bussen nemen.
Ik weet niet echt hoe het in zuid-Ontario zit, maar hier in het westen zijn er bijna alleen goederen treinen tussen de steden, daar wil je sowieso niet achter zitten want die gaan heel erg langzaam.
Ik wil graag de Niagara falls zien (al kan dat evt ook nog wel tijdens een andere reis), en mijn man graag Quebec en Montreal (en evt. Ottawa als het niet teveel uit de route ligt). De dingen die jij en Hyperdude noemen zijn bij Nova Scotia en dat is 9 uur rijden vanaf Quebec en dat is met een baby sowieso niet in 1 dag te doen, en er zijn geen directe vluchten naar Nova Scotia dus dan zijn we al 4 dagen kwijt aan alleen heen en terug. En binnenlandse vluchten zijn aardig duur. Dat wordt dus nog even puzzelen. Thanks iig voor de tips!quote:Op maandag 2 november 2015 17:47 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Zoals Hyperdude al zei, is Cape Breton een must als je aan de oostkust zit. Naar eigen ervaring kan je eigenlijk gewoon wel het standaard reisboekje volgen (voor in Canada trouwens, ben zelf nooit aan de noord-oostkust van de VS geweest).
Wat ik het mooist/leukst vond:
1. Cape Breton (inclusief een walvissen tocht)
2. Met de auto van Halifax naar Lunenburg (ooral in de kleine visserdorpjes stoppen, daar stikt het van de vriendelijke mensen en het lijkt dat de tijd stil heeft gestaan)
3. Bay of Fundy bij laag water (uren 'wadlopen' en beestjes zoeken)
4. Fundy National Park (beroemd om haar schoonheid)
5. Geen natuurgebieden, maar Moncton en Saint John zijn leuke stadjes
6. Prince Edward Island - eigenlijk daar te kort geweest maar er is ook niet heel erg veel te doen, maar wel leuk en gezellig voor een dagtripje.
7. Het stadspark van Truro, aan de rand van het stadje loop je op goede paden door een oase van bossen, riviertjes en heuvels.
Oops sorry om de een of andere reden las ik "oostkust" ipv het oosten! Das idd veel te ver en te duur als je Quebec en Ontario bent.quote:Op maandag 2 november 2015 23:19 schreef koei het volgende:
[..]
Ik wil graag de Niagara falls zien (al kan dat evt ook nog wel tijdens een andere reis), en mijn man graag Quebec en Montreal (en evt. Ottawa als het niet teveel uit de route ligt). De dingen die jij en Hyperdude noemen zijn bij Nova Scotia en dat is 9 uur rijden vanaf Quebec..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |