Jij bent de comfortzone uitgestapt respect man!!quote:Op vrijdag 24 april 2015 20:44 schreef Klonterpot het volgende:
[..]
Ik herken het precies, onzekerheid op sociaal vlak. Daar heb ik zelf verschrikkelijk veel last van gehad maar ik ben de confrontatie aangegaan en dat is heel goed uitgepakt. Het overanalyseren is ook heel herkenbaar, voor mij was dat een manier om smoesjes te bedenken om 'nieuwe situaties' uit de weg te gaan. Langzaam groeien is de oplossing.
Deezer, ga op stap met yats en leg een contact. Je zult zien dat het nemen van de stap al een opluchting is, ook als de afspraak niet wordt waar je op gehoopt had.
Ik ben er nog niet hoor, het is vooral een mindset die je daarna verder helpt. Spreekwoordelijk op je bek gaan is ondenkbaar als je een beetje met jezelf in de knoop zit maar als je dat met ministapjes weg weet te werken dan is dat geen issue meer.quote:Op vrijdag 24 april 2015 21:10 schreef Geerd het volgende:
[..]
Jij bent de comfortzone uitgestapt respect man!!
Deezer hoe oud ben je eigenlijk zal je wel 10xxxxxxxx keer verteld hebben maar
Het is vooral lastig dat ik ook geen vrienden heb, anders was die behoefte al een heel stuk minder. En ik weet ook wel dat een relatie echt niet alleen de leuke dingen is zoals ik nu overal verliefde stelletjes zie en weet dat ze savonds liggen te rotzooien. Het is alleen leuk als diegene mooi aansluit op je leven, anders zijn alleen de eerste dates leuk en daarna loop je je te ergeren aan kleine dingetjes. Ik ben bijna een kwart eeuw oudquote:Op vrijdag 24 april 2015 22:32 schreef Klonterpot het volgende:
[..]
Ik ben er nog niet hoor, het is vooral een mindset die je daarna verder helpt. Spreekwoordelijk op je bek gaan is ondenkbaar als je een beetje met jezelf in de knoop zit maar als je dat met ministapjes weg weet te werken dan is dat geen issue meer.
Wel goed bezig iig je probeert de cirkel te doorbreken!! Topquote:Op vrijdag 24 april 2015 22:32 schreef Klonterpot het volgende:
[..]
Ik ben er nog niet hoor, het is vooral een mindset die je daarna verder helpt.
Je kunt wel vrienden hebben jongen, vroegah 12 jaar terug op de zundapp puch tomos, en honda.quote:Op vrijdag 24 april 2015 22:42 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Het is vooral lastig dat ik ook geen vrienden heb, anders was die behoefte al een heel stuk minder. En ik weet ook wel dat een relatie echt niet alleen de leuke dingen is zoals ik nu overal verliefde stelletjes zie en weet dat ze savonds liggen te rotzooien. Het is alleen leuk als diegene mooi aansluit op je leven, anders zijn alleen de eerste dates leuk en daarna loop je je te ergeren aan kleine dingetjes. Ik ben bijna een kwart eeuw oudniet hopeloos oud ofzo, maar ga wel een nieuwe fase in straks met studie klaar, op mezelf etc. dus dan zou een leuk vooruitzicht samen welkom zijn en baal eigenlijk stiekem dat ik nooit wat van mijn studententijd heb gemaakt sociaal. Anders had ik wel een paar leuke scharrels gehad wss.
Dan zou ik me ook maar ongemakkelijk voelen en het idee hebben dat ze me voor lul zettenquote:Op vrijdag 24 april 2015 22:44 schreef Geerd het volgende:
[..]
Wel goed bezig iig je probeert de cirkel te doorbreken!! Top
Vanmiddag had ik ook wat, ff broodje halen bij de subway voordat ik thuis aan de pils ging.
Paar leuke meiden die zeiden ineens Hoi!!
Als echte stealth commando anti sociaal reageer je daar niet op dus keek de andere kant op om te kijken wie daar liep.
Niemand dus.
Volgens mij kwam dat heel arrogant over???
Naja als ik wist dat ze het tegen mij hadden had ik wel wat terug gezegd, maar dat gebeurt mij nooit.quote:Op vrijdag 24 april 2015 22:50 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dan zou ik me ook maar ongemakkelijk voelen en het idee hebben dat ze me voor lul zetten
Maar toen je zag dat ze het tegen jou hadden riep je ook niks terug?quote:Op vrijdag 24 april 2015 22:52 schreef Geerd het volgende:
[..]
Naja als ik wist dat ze het tegen mij hadden had ik wel wat terug gezegd, maar dat gebeurt mij nooit.
Ik dacht ook snel ff naar de subway vreten(had weer niks in huis) en dan snel terug naar huis veilig de tuin in zuipen!!
Nee tuulk niet je hoort hoi, kijkt andere kant op maar wel doorlopend,quote:Op vrijdag 24 april 2015 22:53 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar toen je zag dat ze het tegen jou hadden riep je ook niks terug?
Ik ben aan het pilzen dus kan niet verschrikkelijk helder denken maar óók deze situatie is een stukje gewenning. Niet ieder gesprek of elke begroeting hoeft filosofisch te zijn. Driekwart van het land begroet elkaar bij wijze van spreken op deze manier.quote:Op vrijdag 24 april 2015 23:01 schreef Geerd het volgende:
Of net vanmiddag dan![]()
![]()
Buurdame staat paar stoeltjes te lakken buiten.
Zie die lui nooit ik werk alleen maar laat als hun thuis komen ga ik weg.
Dus ik zeg goh aan het lakken![]()
![]()
Ja duhu dacht ik meteen, wat een kont vraag.
Ja zegt ze meteen, hout was een beetje droog kwamen een beetje nerven in.
En ze bukte meteen, keek vol tegen die bumpers aan.
Ben maar snel weggefietst, hebben die vrouwen dat echt niet door?
Laten we het daar maar op houden idd, daarom blijf ik ook liever binnen geen last van die awkard momenten.quote:Op zaterdag 25 april 2015 00:26 schreef Klonterpot het volgende:
[..]
Ik ben aan het pilzen dus kan niet verschrikkelijk helder denken maar óók deze situatie is een stukje gewenning. Niet ieder gesprek of elke begroeting hoeft filosofisch te zijn. Driekwart van het land begroet elkaar bij wijze van spreken op deze manier.
Die buurvrouw bukt om het onkruid uit haar tuin te vissen of om haar stoelen te lakken, niet om jouw aanwezigheid ongemakkelijk te maken.
Wat voor nieuwe inzichten heb je opgedaan? En hoezo weinig gezien in het leven?quote:Op vrijdag 24 april 2015 17:21 schreef Nammie het volgende:
Is dit serieus? Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat je zo moeilijk doet om een avondje weg en wat geld. Ik vind het vrij moeilijk om te geloven dat je dan zulke regeltjes gaat opstellen voor jezelf. Ik bedoel: ga die leuke avond gewoon tegemoet zonder allerlei vreemde gedachten en regeltjes.
Sinds ik hier zit kom ik tot veel nieuwe inzichten. Maakt me zo hard duidelijk dat ik niet veel heb gezien in m'n leven.
quote:Op vrijdag 24 april 2015 18:41 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Heb je gelijk in maar in je eentje iemand versieren is altijd lastiger dan dat je een zetje krijgt van een vriend tijdens het stappen ofzo. Bovendien is stappen sowieso een vaag begrip. Voor de een is dat letterlijk de deur uit een drankje doen, de ander zoveel mogelijk meisjes versieren en een zelfverzekerde player neemt alleen genoegen met een leuke meid in bed. En op de andere locaties wil versieren niet echt lukken, dan maar eens in de stad proberen
Begin er eerst eens mee om bij gesprekken met vrouwen er niet direct vanuit te gaan dat het is om haar te versieren/met haar te zoenen/in bed te belanden. Gewoon basic, eerst 'leren' casual gesprekken met vrouwen te hebben en het gewoon 'leuk' te hebben (waarbij zij dat ook vind). Zodra je dat kan ben je al een stuk verder en helpt dat je ook bij toekomstige contacten waarbij de intentie WEL versieren is omdat je de dame in kwestie gewoon erg leuk vind.quote:Op vrijdag 24 april 2015 18:59 schreef Deezertje het volgende:
[..]
De lat ben je zelf toch? Ik merk al maanden dat ik het alleen zijn zat ben: ik heb vrienden en/of een vriendin nodig want ik somber en vergelijk me onnodig met anderen af. Sociaal contact koop je niet in de winkel en het is ook geen auto waarvoor je vandaag kan beginnen met sparen. Leuk contact tijdens uitgaan sla ik dan ook zeker niet af, en nogmaals ik verwacht echt niet met een x aantal meiden te zoenen of in bed te belanden, zo ben ik normaal toch niet.
quote:Op vrijdag 24 april 2015 19:37 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als meeten met yats te eng is, dan is daten dat al helemaal.
Maar is dat dan ook niet een kwestie van jezelf een trap voor je kont geven en de deur uitgaan en zien waar het eindigt? Of heb je op zo'n moment echt die controle niet meer? Hoe vaker je jezelf een trap voor de kont geeft, hoe makkelijker het wordt namelijk.quote:Op zondag 26 april 2015 22:28 schreef Deezertje het volgende:
Ben uiteindelijk, hoe verrassend, niet gegaan. Heb de hele middag/avond zo lopen denken dat mijn hoofd nu op hol is en mijn ogen rood aangelopen zijn en ik zo moe ben dan het geen zin meer heeft om de deur uit te gaan ook al beginnen de meeste feestjes nu pas. Hier is niks georganiseerd dus moet sowieso half uurtje reizen voordat ik er ben.
Baal er wel vreselijk van want er zijn genoeg leuke feestjes zag ik en ik weet gewoon dat als ik zo ga slapen in heel het land de feestjes nog moeten beginnen of nog ff doorgaanEn ondertussen dus wéér een jaar voorbij. Ben zoals gezegd geen echte uitgaanstype en drink ook zelden alcohol maar dat komt meer omdat ik er geen zin in heb om alleen te gaan en bekenden tegen te komen (moet je uitleggen dat je alleen bent gekomen etc.). Voel me nu wel een vreselijke loser helaas en ben kapot van dat overanalysen...
Heb ff in het ASS topic gepost voor tips. Is wel herkenbaar bij ASS helaas. Zo over iets nadenken dat je je zelf helemaal gekmaakt en als je uiteindelijk dan beslist tóch te gaan is het te laat of heb je er de kracht niet meer voor
Wat heb je zelf al geprobeerd dan?quote:Op zondag 26 april 2015 23:03 schreef Woods het volgende:
Ik word in de zomer 20 en heb echt zelden met een meisje/vrouw gepraatDe keren zijn waarschijnlijk op 2 handen te tellen en dat zit me erg dwars. Ook sinds de diagnose ASS geen verbeteringen(logisch, ik moet het zelf doen).
Dus dit!quote:Op maandag 27 april 2015 16:39 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Maar is dat dan ook niet een kwestie van jezelf een trap voor je kont geven en de deur uitgaan en zien waar het eindigt? Of heb je op zo'n moment echt die controle niet meer? Hoe vaker je jezelf een trap voor de kont geeft, hoe makkelijker het wordt namelijk.
Ik zou hier eerlijk gezegd professionele hulp voor zoeken. Dit heeft niks meer met versierstruggles te maken. Dit lijkt me iets veel groters. In ieder geval beïnvloed het je geluk teveel om er mee rond te blijven lopen en dat lijkt me niet gezond.
Uiteindelijk moet ik gewoon leren dingen sneller te ondernemen. Of dat nou is om leuke meiden aan te spreken of er op uit gaan. Ik zit er nu bijvoorbeeld hard aan te denken om voor het eerst naar een festival te gaan komende zomer. Uiteindelijk heb ik mezelf er alleen maar mee als ik NIET ga want dan denk ik de hele tijd 'was ik toch maar gegaan...' dus gewoon ff wat knopen doorhakken de komende tijdquote:Op dinsdag 28 april 2015 08:41 schreef K44S het volgende:
[..]
Dus dit!
Ik zou ook hulp zoeken want als het waar is wat deezer zegt en hoe ie is. Is dit niet meer gezond.
thuis zitten mokken "hoe fout het misschien kan gaan".
Niet denken. Doen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 11:07 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Uiteindelijk moet ik gewoon leren dingen sneller te ondernemen. Of dat nou is om leuke meiden aan te spreken of er op uit gaan. Ik zit er nu bijvoorbeeld hard aan te denken om voor het eerst naar een festival te gaan komende zomer. Uiteindelijk heb ik mezelf er alleen maar mee als ik NIET ga want dan denk ik de hele tijd 'was ik toch maar gegaan...' dus gewoon ff wat knopen doorhakken de komende tijdFeit blijft als ik niks doe komt er geen verandering, niet sociaal, qua liefde of ander vlak.
Hoe lang roep je dit nu al en hoeveel verandering heeft het je gebracht? Niet iedereen leert dit "gewoon" omdat de problemen te diep zitten... soms heb je een handvat nodig. Daar is niks mis mee. Ik zou echt even heel goed voor jezelf nagaan of jij niet zo iemand bent, gevoelsmatig (afgaand op je postings hier) ga jij er namelijk niet alleen uitkomen. Jij houdt jezelf gevangen in je eigen gedrag en gedachtepatroon.quote:Op dinsdag 28 april 2015 11:07 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Uiteindelijk moet ik gewoon leren dingen sneller te ondernemen.
Nee, de tijd is overrijp voor jou om hulp te zoeken. Dus wees sterk en zoek hulp!quote:Op dinsdag 28 april 2015 11:07 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Uiteindelijk moet ik gewoon leren dingen sneller te ondernemen. Of dat nou is om leuke meiden aan te spreken of er op uit gaan. Ik zit er nu bijvoorbeeld hard aan te denken om voor het eerst naar een festival te gaan komende zomer. Uiteindelijk heb ik mezelf er alleen maar mee als ik NIET ga want dan denk ik de hele tijd 'was ik toch maar gegaan...' dus gewoon ff wat knopen doorhakken de komende tijdFeit blijft als ik niks doe komt er geen verandering, niet sociaal, qua liefde of ander vlak.
Het heeft geen zin, zoek hulp. Een knoop doorhakken had je eergisteren en gisteren kunnen doen, het was bij uitstek het moment om op sociaal vlak iets te gaan doen en dat heb je niet gedaan omdat je hoofd overloopt. Misschien dat je daar zelf niets aan kunt doen en misschien is er dus wel meer aan de hand. Ga eens naar je dokter voor een verwijzing naar een psycholoog.quote:Op dinsdag 28 april 2015 11:07 schreef Deezertje het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |