abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151610628
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 14:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik noemde slechts twee mogelijke motieven. Het kan dat hij schoot op het moment dat hij niet helder nadacht, daarna in de gaten kreeg hoe fout hij had gehandeld en daarom besloot om bewijsmateriaal te vervalsen. Het beste geval: niet helder nadenken net voorafgaande aan het schieten wat op een slechte training duidt. Het ergste geval: geschoten uit wraak omdat hij het niet kon hebben dat iemand succesvol vluchtte. De opleiding is maar de eerste fase van de training, bij een professionele politie blijf je maandelijks trainen, ook nadat de opleiding is afgerond.
Het gaat nog steeds om een persoon die tegen zijn opleiding in allerlei beslissingen neemt die niet kloppen met protocol. Zelfs ex politie kennen dat protocol nog, zo lastig is dat niet.
En dat is oa geen wapen trekken tenzij de ander een gevaar is voor de omgeving of een wapen trekt en jou onder vuur neemt. Dus niet gaan schieten omdat de ander zou kunnen omdraaien en gaan schieten. Het geeft de dader kans om eerst te schieten, maar toch mogen ze niet "uit voorzorg" gaan schieten.

Het lijkt inderdaad alsof hij in elk geval door een emotie is overvallen die ratio heeft uitgeschakeld. Maar het is opmerkelijk hoe koelbloedig hij ervoor en er na handelt.
  zondag 12 april 2015 @ 15:07:48 #242
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151610704
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 15:05 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Het gaat nog steeds om een persoon die tegen zijn opleiding in allerlei beslissingen neemt die niet kloppen met protocol. Zelfs ex politie kennen dat protocol nog, zo lastig is dat niet.
En dat is oa geen wapen trekken tenzij de ander een gevaar is voor de omgeving of een wapen trekt en jou onder vuur neemt. Dus niet gaan schieten omdat de ander zou kunnen omdraaien en gaan schieten. Het geeft de dader kans om eerst te schieten, maar toch mogen ze niet "uit voorzorg" gaan schieten.

Het lijkt inderdaad alsof hij in elk geval door een emotie is overvallen die ratio heeft uitgeschakeld. Maar het is opmerkelijk hoe koelbloedig hij ervoor en er na handelt.
Dat is blijkbaar een verschil tussen ons, ik schrok er niet van aangezien ik het al veel vaker heb gezien. Volg regelmatig The Young Turks en je ziet het nog veel meer gebeuren. :{
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_151610932
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 15:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Of laten ze zich als PR-middel misbruiken?
Het probleem is dat dit geen incident is (zie de tweede alinea) en dat de zwarte bevolking van de USA wel degelijk anders wordt behandeld als de blanke bevolking. Dit hangt voor het grootste deel samen met de economische segregatie die voor een groot deel parallel loopt met de segregatie naar huidskleur. Het lijkt me bovendien een gezond gevolg als de hele politie wordt geconfronteerd met consequenteis van het optreden van 1 rotte appel. Laat hen het maar voelen!
Ze laten zich gewoon niet in ene hoek drijven door een geobsedeerde dominee en dat lijkt mij een goed plan. asl zij ze zich kunnen verantwoorden binnen de gemeente dat er geen rassenhaat is, of dat ze in elk geval hun best doen om dar wat aan te doen, dan is dat alleen toe te juichen. Je hoeft toch niet alleen maar te laten zien wat er allemaal mis is en idereen over een kanm te scheren?

quote:
Die is er alleen niet en ondertussen liegt (lie by omission) Fox door te suggereren dat het slechts om die twee incidenten gaat
Hoe kom je daar nou bij? Ze pakken gewoon een voorbeeld dat mensen bezig houdt. amwerikaans nieuws zit vol met akkefietjes, men is niet achterlijk of blind voor de problematiek in het algemeen, maar men moet niet alles op 1 hoop gooien, helemaal niet omdat het niet duidelijk is of ras er ook maar iets mee te maken heeft gehad.

quote:
In alle eerlijkheid, de agenten vragen er om dat een zwart iemand snel zijn wapen trekt als hij een politie-agent ziet. Of dat het verstandig zou zijn van die zwarte burger is maar de vraag maar de politie lokt het wel uit.
Dat is wel waar, beide partijen voelen zich bedreigd.
En de enige die daar een einde aan kan maken is law enforcement door niet zo achterlijk te reageren op donkere huidkleur en zich altijd aan het protocol te houden.

Ik denk wel dat door alle aandacht er een verandering gaat plaatsvinden, hoe dan ook.
pi_151611020
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 15:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is blijkbaar een verschil tussen ons, ik schrok er niet van aangezien ik het al veel vaker heb gezien. Volg regelmatig The Young Turks en je ziet het nog veel meer gebeuren. :{
Ik ben nergens van geschrokken.
  zondag 12 april 2015 @ 15:23:55 #245
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151611223
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 15:17 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Ik ben nergens van geschrokken.
Goed, jij vond het opmerkelijk wat ik vrij vertaalde als dat je ervan schrok, ik had niet anders verwacht op basis van wat ik meer heb gezien.
#NoDAPL
pi_151612262
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 15:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Goed, jij vond het opmerkelijk wat ik vrij vertaalde als dat je ervan schrok, ik had niet anders verwacht op basis van wat ik meer heb gezien.
Vreemde vertaling en je weet niet wat ik heb gezien, toch?.

"Het gaat zoals ik het wil en anders ben je de pineut" is overigens geen plotseling veranderende mood. Dat is een instelling. Waarbij ras trouwens ook geen rol speelt.

En laat ik duidelijk zijn: ik ontken totaal niet dat er veel te veel agenten zijn die totaal onbegrijpelijke beslissingen maken en helemaal als het gaat om zwarte mensen en ik ontken ook niet dat er een hoop verkeerd gedrag is in het algemeen.
Ik zeg alleen dat ze wel degelijk in de opleiding meekrijgen dat ze niet zomaar mogen schieten.
pi_151613041
Maar ze doen het toch.

Eén van de oorzaken imo: die hele maatschappij wordt gedreven door angst. Mensen zijn bang voor elkaar. Dat wordt versterkt door media als Fox News. Iedereen die het kan betalen heeft een groot hek om zijn huis staan. Het is een vicieuze cirkel van angst.
pi_151615331
Heb ik ook al eerder genoemd, iedereen voelt zich bedreigd, zowel de burgers als de politie en al eerder in het topic aangegeven dat Amerikanen een enorme neiging hebben om zich "te beschermen" met vuurwapens (groeien ze mee op, dat ze dit recht hebben), waarin het erg verschilt met de Nederlandse mentaliteit op zich.
pi_151619164
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 12:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is begrijpelijk dat ze gewapend zijn aangezien ze ook in aanraking komen met overtreders en daders die gewapend zijn. Ze moeten alleen niet zo snel naar die wapens grijpen. Kwestie van opleiding, cultuur, beleid en wetgeving.
Precies heeft uiteindelijk allemaal te maken met de het IQ van zowel de agent als de overtreder.
En dit heeft ook weer relatie met kwaliteit van voedsel wat in us of a natuurlijk niet al te best is wegens de multinationals massaproductie van ongezond voedsel.
  zondag 12 april 2015 @ 19:13:22 #250
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151619376
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 19:09 schreef eddehaas het volgende:

[..]

Precies heeft uiteindelijk allemaal te maken met de het IQ van zowel de agent als de overtreder.
En dit heeft ook weer relatie met kwaliteit van voedsel wat in us of a natuurlijk niet al te best is wegens de multinationals massaproductie van ongezond voedsel.
Ik vind het wat vergezocht om die relatie te leggen met dit specifieke incident maar ik zou maar wat graag zien dat er eens een goed onderzoek wordt verricht naar de gevolgen voor het brein van het voedsel. Inderdaad, als je in ogenschouw neemt hoe veel mensen eten, daar nog extremer dan hier (hier gaat ook van alles verkeerd op dat vlak), het kan in ieder geval niet positief inwerken op hun functioneren. :)
Toevallig ben ik zelf nogal fanatiek op dat vlak (ik weet best veel over voeding en ik eet heel erg gezond) maar aangezien het hier te offtopic is bewaar ik dat voor een andere keer.
#NoDAPL
  zondag 12 april 2015 @ 19:17:01 #251
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151619562
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 16:18 schreef Isegrim het volgende:
Maar ze doen het toch.

Eén van de oorzaken imo: die hele maatschappij wordt gedreven door angst. Mensen zijn bang voor elkaar. Dat wordt versterkt door media als Fox News. Iedereen die het kan betalen heeft een groot hek om zijn huis staan. Het is een vicieuze cirkel van angst.
Anderzijds ken ik in mijn grote dorp (Eindhoven) ook flink wat villa's waarbij er een groot hek omheen het huis staat. Het moet toch wat zijn als je op zo'n bange manier leeft. :{
#NoDAPL
pi_151620877
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 19:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Anderzijds ken ik in mijn grote dorp (Eindhoven) ook flink wat villa's waarbij er een groot hek omheen het huis staat. Het moet toch wat zijn als je op zo'n bange manier leeft. :{
Ik zou het niet willen. Maar ik zou ook geen Maserati's, juwelen of Rolexen aanschaffen als ik veel geld had.
pi_151622226
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 14:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat er ook bij de opleiding het een en ander verkeerd gaat zie je volgens mij duidelijk bij dit filmpje: Ik heb veel filmpjes van politieoptredens gezien uit Nederland, Engeland, Australië en België maar daar liep een simpele staandehouding/aanhouding voor iets kleins nooit uit op dit.
Filmpje gezien en de agent pakt het op een bepaald moment niet handig aan door haar uit de auto te willen trekken en daarna escaleert het enorm, doordat haar zoon de agent begint te meppen. Maar het is ook wel een ongelofelijk domme muts, door eerst daarvoor weg te rijden (tot dan toe was de agent nog best kalm) en vervolgens, met haar kinderen in de auto, nog een hele reeks verkeersovertredingen te begaan terwijl de politie met sirene aan op haar hielen zit..
  zondag 12 april 2015 @ 20:20:32 #254
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151622590
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 20:12 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Filmpje gezien en de agent pakt het op een bepaald moment niet handig aan door haar uit de auto te willen trekken en daarna escaleert het enorm, doordat haar zoon de agent begint te meppen. Maar het is ook wel een ongelofelijk domme muts, door eerst daarvoor weg te rijden (tot dan toe was de agent nog best kalm) en vervolgens, met haar kinderen in de auto, nog een hele reeks verkeersovertredingen te begaan terwijl de politie met sirene aan op haar hielen zit..
Natuurlijk handelde zij erg dom maar dezelfde domme muts zou in een ander land waar de politie beter getraind is zeer waarschijnlijk niet zijn weggereden. Ze begon weg te rijden op het moment dat die redneck de ruit in probeerde te slaan van de achterdeur waar het kind zat en dit omdat hij het kind wou tasen terwijl het een niet-gewapend kind is wat vluchtte voor hem. Dit wou hij doen omdat het kind op een gegeven moment de agent probeerde tegen te houden op het moment dat hij zijn moeder tasede.

Natuurlijk begon, zoals jij zelf al aangeeft, het blunderen al veel eerder, bij het naar buiten sleuren van de vrouw terwijl de kinderen schreeuwden uit angst. Een agent die een beetje getraind is zou:
- niet die persoon arresteren (als je er echt een probleem van wil maken dat ze niet direct je aanwijzingen opvolgde dan kan je een extra boete geven)
- als je die persoon uit de auto wil hebben omdat het niet echt lekker staat op zo'n weg waar de hele tijd auto's voorbij rijden gewoon even rustig uitleggen dat hij omwille van het verkeer graag even met haar naar de berm wil gaan om daar te spreken. Desnoods laat je haar even naar de bern rijden als ze echt niet wil uitstappen (daar is in de USA een goede juridische reden voor als ik het goed heb begrepen).

Als je dan vervolgens het ook nog zo lang laat duren terwijl die kinderen al een hele tijd in paniek zijn en je taset die moeder terwijl ze rustig zat dan moet je niet gek opkijken als het kind je probeert tegen te houden op het moment dat je zijn moeder mishandelt. Ik vermoed - dat kan je helaas niet bewijzen - dat die agent de ruit begon in probeerde te slaan met de intentie het kind te tasen omdat het kind in zijn ogen het grootst mogelijke misdrijf had gepleegd: disrespecting a cop.

Al met al dus een extreem zwak politieoptreden. Zo zijn er heel erg veel clips die de indruk geven dat veel problemen in de USA met de politie worden veroorzaakt doordat die mensen niet goed zijn getraind. Ongetwijfeld zijn er ook uitzonderingen, net als in Nederland (voor elke regio een eigen politieschool) verschilt het van regio tot regio.
#NoDAPL
pi_151622691
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 20:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Natuurlijk handelde zij erg dom maar dezelfde domme muts zou in een ander land waar de politie beter getraind is zeer waarschijnlijk niet zijn weggereden. Ze begon weg te rijden op het moment dat die redneck de ruit in probeerde te slaan van de achterdeur waar het kind zat en dit omdat hij het kind wou tasen terwijl het een niet-gewapend kind is wat vluchtte voor hem.
Ze reed daarvoor al een keer weg, en daarop overreageerde hij. Belangrijkste fout die hij daar maakte is dat hij de deur openmaakte en aan haar begon te trekken. Hij had haar eerst moeten gebieden om uit te stappen. En daarna escaleerde het verder.
  zondag 12 april 2015 @ 20:27:18 #256
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151622951
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 20:22 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ze reed daarvoor al een keer weg, en daarop overreageerde hij.
Ja, maar vervolgens stond hij al minuten lang naast haar stilstaande auto nadat hij haar uit de auto probeerde te trekken en voordat het in extreme mate de-escaleerde, dat eerder wegrijden kan er dus weinig mee te maken hebben. Hij wou het kind tasen omdat het kind ingreep op het moment dat hij zijn moeder tasede terwijl ze gewoon rustig was (naar omstandigheden) en op geen enkele wijze een gevaar was. En dit nadat het wel heel erg onhandige en langdurige optreden van de agent bij de kinderen het agitatieniveau flink had doen toenemen. Erg onhandig. Hij was zelfs bereid om de ruit in te slaan zodat hij het kind kon tasen, niet omdat hij in gevaar was maar omdat hij wraak wou nemen omdat het kind hem disrespecteerde. Dat is niet eens onhandig, dat duidt op een psychiatrische stoornis.

quote:
Belangrijkste fout die hij daar maakte is dat hij de deur openmaakte en aan haar begon te trekken. Hij had haar eerst moeten gebieden om uit te stappen. En daarna escaleerde het verder.
Ik ben het met je eens dat dat het begin van de escalatie was maar ook daarna heeft hij veel fouten gemaakt die de zaak deed escaleren terwijl er ook erg veel ruimte was om de zaak te doen de-escaleren.
Je ziet aan alles dat deze agent slecht getraind is.
#NoDAPL
pi_151623067
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 20:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, maar vervolgens stond hij al minuten lang naast haar stilstaande auto nadat hij haar uit de auto probeerde te trekken en voordat het in extreme mate de-escaleerde, dat eerder wegrijden kan er dus weinig mee te maken hebben. Hij wou het kind tasen omdat het kind ingreep op het moment dat hij zijn moeder tasede terwijl ze gewoon rustig was (naar omstandigheden) en op geen enkele wijze een gevaar was. En dit nadat het wel heel erg onhandige en langdurige optreden van de agent bij de kinderen het agitatieniveau flink had doen toenemen. Erg onhandig.

[..]

Ik ben het met je eens dat dat het begin van de escalatie was maar ook daarna heeft hij veel fouten gemaakt die de zaak deed escaleren terwijl er ook erg veel ruimte was om de zaak te doen de-escaleren.
Je ziet aan alles dat deze agent slecht getraind is.
Ik denk dat het een combinatie is van extreem wantrouwen van veel amerikanen in de overheid en te weinig training. Dat versterkt elkaar, je komt in een vicieuze cirkel terecht.
Plus wat op de vorige pagina iemand al postte in (volgens mij) een reactie op je: in de VS hebben ze de neiging zichzelf te beschermen met geweld. De hele cultuur daar leidt dan tot escalatie.
  zondag 12 april 2015 @ 20:29:44 #258
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151623074
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 19:41 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik zou het niet willen. Maar ik zou ook geen Maserati's, juwelen of Rolexen aanschaffen als ik veel geld had.
Hetzelfde voor mij. Ik zou me ervoor schamen dat ik mijn geld aan zulke onzin verspil terwijl je er zoveel goede dingen mee kan doen.
#NoDAPL
  zondag 12 april 2015 @ 20:30:40 #259
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151623138
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 20:29 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik denk dat het een combinatie is van extreem wantrouwen van veel amerikanen in de overheid en te weinig training. Dat versterkt elkaar, je komt in een vicieuze cirkel terecht.
Ik denk dat ik dat met je eens ben.

quote:
Plus wat op de vorige pagina iemand al postte in (volgens mij) een reactie op je: in de VS hebben ze de neiging zichzelf te beschermen met geweld. De hele cultuur daar leidt dan tot escalatie.
Ja.
#NoDAPL
pi_151623214
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 20:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik denk dat ik dat met je eens ben.

[..]

Ja.
En wat er waarschijnlijk nog bij komt is een stukje confirmation bias: het zijn zwarten, dus ze zullen wel iets op hun kerfstok hebben. En de zwarten denken "de politie zal me wel willen naaien."
pi_151623305
Overigens is de agent die nu wordt aangeklaagd natuurlijk overduidelijk zwaar fout. Een wegrennende man 8x in de rug schieten, dan heb je ze niet op een rijtje. Of iig niet genoeg om geschikt te zijn als politie-agent.
  zondag 12 april 2015 @ 20:34:10 #262
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151623371
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 20:31 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En wat er waarschijnlijk nog bij komt is een stukje confirmation bias: het zijn zwarten, dus ze zullen wel iets op hun kerfstok hebben. En de zwarten denken "de politie zal me wel willen naaien."
En beide handelen nog rationeel ook. De agenten komen meer dan evenredig in aanraking met donkergekleurde delinquenten en de donkergekleurde mensen zijn meestal al meerdere keren op een zeer onrechtvaardige wijze behandeld door agenten.
Beide problemen (gebrekkige training en dit) hebben dezelfde oorzaak: de veel te grote financiële tweedeling (de economische segregatie leidt tot sloppenwijken. Ik ga hier slechts twee voorbeelden van hoe donkergekleurde Africanen terecht het gevoel hebben dat de politie hun vijand is, ook als ze niets verkeerd doen. Ik had natuurlijk vele honderden concrete voorbeelden kunnen geven als ik dat had gewild. De politie hoort juist je vriend te zijn zolang je niets verkeerd verkeerd doet.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 16:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het staat buiiten kijf dat ten gevolge van de grote financiële tweedeling de mensen die in die krottenwijken wonen (relatief veel bruingekleurde mensen) meer discutabele keuzes maken. Je kan echter niet het schieten als een gevolg zien van het vluchten. Geboeid worden en afgevoerd worden naar het politiebureau omdat ze willen uitzoeken wat je te verbergen hebt zijn gevolgen van vluchten, niet neergeschoten worden. Dat is gevolg van uiterst slecht functionerende agenten, dit is een zwaar understatement. Iets anders is natuurlijk dat je er altijd verstandig aan doet om je handen zichtbaar te houden als je in de auto zit en wordt staande gehouden, zeker tijdens de eerste paar seconden en in het bijzonder als je donkergekleurd bent of eruit ziet als een pauper.

Hier moet trouwens de nuance bij worden gemaakt dat de mensen die in zo'n krottenwijk wonen vaak veel negatieve ervaringen hebben gehad met de politie, ook als ze zelf brave burgers zijn. Waar ze in een goede wijk komen om te dienen komen ze in die wijk vooral om mensen te controleren, te arresteren etc.
Waar ze in goede wijken een vriendelijk praatje maken stellen ze zich in de krottenwijken onvriendelijk op. Dat kan gevolgen hebben voor de relatie tussen de politie en deze laag van de bevolking. In essentie is het probleem de te grote financiële tweedeling. Richard Dawkinson heeft het goed gezien. Ter illustratie van de bullshit waarmee die mensen te maken hebben:
#NoDAPL
pi_151623683
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 20:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

En beide handelen nog rationeel ook. De agenten komen meer dan evenredig in aanraking met donkergekleurde delinquenten en de donkergekleurde mensen zijn meestal al meerdere keren op een zeer onrechtvaardige wijze behandeld door agenten.
Beide problemen (gebrekkige training en dit) hebben dezelfde oorzaak: de veel te grote financiële tweedeling (de economische segregatie leidt tot sloppenwijken. Ik ga hier slechts twee voorbeelden van hoe donkergekleurde Africanen terecht het gevoel hebben dat de politie hun vijand is, ook als ze niets verkeerd doen. Ik had natuurlijk vele honderden concrete voorbeelden kunnen geven als ik dat had gewild. De politie hoort juist je vriend te zijn zolang je niets verkeerd verkeerd doet.

[..]

Leuk filmpje over confirmation bias:
De blanke man kijken ze wel aan, maar bijna niemand doet iets (zelfs de zwarte dames die geïnterviewd worden, zeggen "a white guy doesn't steal a bike").
Bij de zwarte staan ze onmiddellijk om hem heen en bellen de politie.
De blonde vrouw krijgt hulp.
  zondag 12 april 2015 @ 20:40:36 #264
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151623719
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 20:39 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Leuk filmpje over confirmation bias:
De blanke man kijken ze wel aan, maar bijna niemand doet iets (zelfs de zwarte dames die geïnterviewd worden, zeggen "a white guy doesn't steal a bike").
Bij de zwarte staan ze onmiddellijk om hem heen en bellen de politie.
De blonde vrouw krijgt hulp.
Die had ik gezien bij The Young Turks. Veel duidelijker kan je het inderdaad niet krijgen.
#NoDAPL
pi_151628810
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 20:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Niet alle donkere mensen wonen in sloppewijken, hoor. Zo rond de 40% is gewoon middle class, net zoals dat voor de blanke bevolking geldt.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zondag 12 april 2015 @ 22:23:46 #266
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151629054
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 22:19 schreef OMG het volgende:

[..]

Niet alle donkere mensen wonen in sloppewijken, hoor.
Dat weten we, het gaat om de concentratie van die mensen in de sloppenwijken waardoor de politie bij criminaliteit veel meer dan evenredig in aanraking komt met donkergekleurde mensen met als gevolg dat de politie anders gaat kijken naar mensen die zo'n uiterlijk hebben (onwillekeurig!) en dat de donergekleurde mensen negatieve ervaringen opdoen zoals je in o.a. die twee filmpjes kan zien.
Eigenlijk hetzelfde principe als met de NederMarokkanen. Allee heb je in de USA nog veel meer economische tweedeling en geen goed ruimtelijk ordeningsbeleid wat probeert de scherpe kantjes ervan af te halen (ook weer mede het gevolg van de grotere tweedeling). Dus zijn de krottenwijken daar veel groter, ernstiger verkrot en heb je daar veel meer krottenwijken. In essentie zijn bijna alle grote problemen van de USA te herleiden tot de grote tweedeling.
#NoDAPL
pi_151629296
Vergeet ook niet dat de segregatie nog helemaal niet zo lang geleden is...
pi_151630379
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 22:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat weten we, het gaat om de concentratie van die mensen in de sloppenwijken waardoor de politie bij criminaliteit veel meer dan evenredig in aanraking komt met donkergekleurde mensen met als gevolg dat de politie anders gaat kijken naar mensen die zo'n uiterlijk hebben (onwillekeurig!) en dat de donergekleurde mensen negatieve ervaringen opdoen zoals je in o.a. die twee filmpjes kan zien.
Eigenlijk hetzelfde principe als met de NederMarokkanen. Allee heb je in de USA nog veel meer economische tweedeling en geen goed ruimtelijk ordeningsbeleid wat probeert de scherpe kantjes ervan af te halen (ook weer mede het gevolg van de grotere tweedeling). Dus zijn de krottenwijken daar veel groter, ernstiger verkrot en heb je daar veel meer krottenwijken. In essentie zijn bijna alle grote problemen van de USA te herleiden tot de grote tweedeling.
Je laat voor het gemak de 40% middle class maar weg? Een probleem is dat donkere mensen uit alle lagen veel meer kans maken om te worden aangehouden voor wat voor onzin reden dan ook. Dat je nu ineens een punt aanhaalt van criminaliteit in een achterstandswijk, daar kan ik weinig mee. Er zijn ook achterstandgebieden waar voornamelijk blanke mensen wonen en ook criminaliteit voor komt.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_151630746
Voor zover de middle class nog bestaat in de VS...
  maandag 13 april 2015 @ 01:04:38 #270
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_151634185
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 22:28 schreef Isegrim het volgende:
Vergeet ook niet dat de segregatie nog helemaal niet zo lang geleden is...
De rassen wonen nog steeds gescheiden.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')