Ach, zelfs al gaan Tingo en zijn gelijkdenkende matties met een verrekijker of telescoop naar het ISS staren en zien ze het rondvliegen, dan zal een groot deel nog niet overtuigd zijn.quote:Op woensdag 15 april 2015 13:31 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Hij vat het mooi voor je samen Tingo:
[..]
Oh zeker, dat verwoord die fotograaf ook mooi daar. Er wordt zo krampachtig vastgehouden aan hun eigen foute denkbeeld, ondanks de feiten die ze in het gezicht gedrukt worden. Zie bijvoorbeeld de verzinsels die er bij worden gehaald als ze de verklaring krijgen waarom niet elke transit even lang duurt...quote:Op woensdag 15 april 2015 16:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ach, zelfs al gaan Tingo en zijn gelijkdenkende matties met een verrekijker of telescoop naar het ISS staren en zien ze het rondvliegen, dan zal een groot deel nog niet overtuigd zijn.
Die bedenken gewoon weer een alternatieve theorie: "Dat is geen ruimtestation, dat is een vliegtuig of zo wat de NASA laat rondvliegen met wat rare uitsteeksels wat op 20 km hoogte vliegt.". Vervolgens wordt dat 'onderbouwd' met foute logica en wiskunde die 'bewijst' dat je met een telescoop helemaal geen objecten kan zien die op de hoogte van het ISS vliegen met zulke afmetingen oid.... Je hebt hier in essentie te maken met religieuze fanatici. Het geloof is absoluut dus elke waarneming die het tegen lijkt te spreken wordt met kromme logica en fantasieën in lijn met het geloof gebracht.
de melding krijg je alleen als het bewolkt isquote:Op woensdag 15 april 2015 16:59 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik heb me ge-registered. Benieuwd wanneer ik een melding krijg. Zal dan eens kijken of ik het kreng
kan zien
Spotthestation
http://boekruimtereis.nl/(...)iss-zien-vanuit-huis
quote:Op woensdag 15 april 2015 13:31 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
[..]
En stel dat die 'ster' er met een verrekijker ook echt uit ziet als de " " ISS " " ... bewijs dan maar eens dat er ook echt electronica en mensen aan boord zijn.quote:Here's the thing, Brian: As our good forum member Critical Mass well knows, there actually IS an airborne object up there - which we can gaze up at from our gardens at dusk or dawn, whenever NASA alerts you (ONE day or so in advance) to its transit over your area. What does it look like? Well, you may say that it looks like a moving star (or asteroid) flying VERY close to earth - or you may say it looks like the spotlight from an aircraft flying SOMEWHAT higher - yet slower - than commercial flights.
Dat is dan niet relevant omdat het iss daar helemaal niet kan zijn volgens hun berekeningen.quote:Op woensdag 15 april 2015 19:42 schreef Zith het volgende:
[..]
[..]
En stel dat die 'ster' er met een verrekijker ook echt uit ziet als de " " ISS " " ... bewijs dan maar eens dat er ook echt electronica en mensen aan boord zijn.
Interessant dat je quote 'n persoonlijk opmerking ipv,iets nuttigs of kritische van de hele conversation.quote:Op woensdag 15 april 2015 13:31 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
[..]
Best wel ziek als je echt zo denkt.quote:Op woensdag 15 april 2015 19:42 schreef Zith het volgende:
[..]
[..]
En stel dat die 'ster' er met een verrekijker ook echt uit ziet als de " " ISS " " ... bewijs dan maar eens dat er ook echt electronica en mensen aan boord zijn.
Denk je? Valt reuze mee hoor Koosquote:Op woensdag 15 april 2015 20:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Best wel ziek als je echt zo denkt.
Lijken me dodelijk vermoeiende figuren.
Dat was ook nergens voor nodig, gezien die fotograaf (en later ook 1 van de andere users daar) alles al mooi weerlegt. Er wordt zo krampachtig vastgehouden aan het foute denkbeeld, ondanks overweldigend bewijs. Klinkt bekend he? Ik zou zeggen leer er wat van, en kijk eens kritisch naar je eigen denkbeelden.quote:Op woensdag 15 april 2015 20:29 schreef Tingo het volgende:
[..]
Interessant dat je quote 'n persoonlijk opmerking ipv,iets nuttigs of kritische van de hele conversation.
You can't even write your own insults.
Wat heb je 't nou over? Mr.Legault was toch niet slecht behandeld.quote:Op woensdag 15 april 2015 21:52 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat was ook nergens voor nodig, gezien die fotograaf (en later ook 1 van de andere users daar) alles al mooi weerlegt. Er wordt zo krampachtig vastgehouden aan het foute denkbeeld, ondanks overweldigend bewijs. Klinkt bekend he? Ik zou zeggen leer er wat van, en kijk eens kritisch naar je eigen denkbeelden.
Heb je mijn geposte filmpje van Andre Kuipers in het ISS al even bekeken?quote:Op woensdag 15 april 2015 22:06 schreef Tingo het volgende:
[..]
Wat heb je 't nou over? Mr.Legault was toch niet slecht behandeld.
Ze willen graag wat meer van 'm horen.
Mhoa, ze doen bijzonder weinig met zijn informatie. Er worden gelijk weer dezelfde soort bezwaren verzonnen die uit hun ignorance voorkomen.quote:Op woensdag 15 april 2015 22:06 schreef Tingo het volgende:
[..]
Wat heb je 't nou over? Mr.Legault was toch niet slecht behandeld.
Ze willen graag wat meer van 'm horen.
Ik weet 't niet.quote:Op woensdag 15 april 2015 22:40 schreef ATuin-hek het volgende:
Ok Tingo, een concreet voorbeeld dan. Ze stellen dat de uitleg van het snelheidsverschil niet kan kloppen omdat je dan een flink verschil in formaat zou moeten zien. Nou is mijn vraag jou, hoeveel verschil in formaat denk je dat je gaat zien als je het ISS op 705km afstand ziet, ipv 700km?
Je berekeningen geloven terwijl je waarnemingen iets anders zeggen is a sure way of never getting anywhere, om Tingo zijn favoriete taal maar eens te gebruiken.quote:Op woensdag 15 april 2015 20:06 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat is dan niet relevant omdat het iss daar helemaal niet kan zijn volgens hun berekeningen.
Helemaal mee eens hoorquote:Op woensdag 15 april 2015 23:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je berekeningen geloven terwijl je waarnemingen iets anders zeggen is a sure way of never getting anywhere, om Tingo zijn favoriete taal maar eens te gebruiken.![]()
Daar is dan die geloofscomponent weer: jouw visie ís juist en alles wat niet strookt met die visie/theorie is dus per definitie onjuist.
Het is een bezwaar waar die simon mee kwam, terwijl hij zeer simpel te weerleggen is. Daar heb je zelfs geen wiskunde voor nodig, moet met common sense ook nog wel lukken.quote:Op woensdag 15 april 2015 23:02 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik weet 't niet.
Waarom vraag je dat aan mij?
Tis al goed uitgelegd op cluesforum.
Ik zou vewachten dat jij, als wetenschappelijk medewerker of laboratory assistent, al de antwoorden hebben van bepaalde boeken en niet perse van je hoofd.
(Rubbish Dutch again,I know)
Hij verschijnt in het westen boven de horizon, komt uiteindelijk 55 graden boven de horizon uit, en verdwijnt daarna in het oost-zuid-oosten weer achter de horizonquote:Op donderdag 16 april 2015 11:55 schreef controlaltdelete het volgende:
Volgens NASA kan ik vanavond 5 minuten ISS zien: 9:21 PM, Visible : 5 min, Max height: 55 degrees, appears: W, Disappears ESE.
Wat is dat met die degrees en appears? Ik heb een verrekijker dus het zou te zien moeten zijn vanavond dus?
Heb je een smartphone? Dan kan je een kekke tracker downloaden en installeren en geeft ie precies aan waar de ISS of de ballon die ISS speelt uithangtquote:Op donderdag 16 april 2015 11:55 schreef controlaltdelete het volgende:
Volgens NASA kan ik vanavond 5 minuten ISS zien: 9:21 PM, Visible : 5 min, Max height: 55 degrees, appears: W, Disappears ESE.
Wat is dat met die degrees en appears? Ik heb een verrekijker dus het zou te zien moeten zijn vanavond dus?
quote:Op dinsdag 14 april 2015 21:48 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dit is ook wel een leuke app: Satellite AR
Okee bedankt, dat het 5 minuten zou duren was me duidelijkquote:Op donderdag 16 april 2015 12:03 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Hij verschijnt in het westen boven de horizon, komt uiteindelijk 55 graden boven de horizon uit, en verdwijnt daarna in het oost-zuid-oosten weer achter de horizonEn dat alles duurt 5 minuten.
Yup heb een smartphone. Dus vanuit mijn tuin vanavond moet ik het kunnen zien?quote:Op donderdag 16 april 2015 12:07 schreef jogy het volgende:
[..]
Heb je een smartphone? Dan kan je een kekke tracker downloaden en installeren en geeft ie precies aan waar de ISS of de ballon die ISS speelt uithangt.
[..]
Ja, ik heb het een paar dagen geleden ook gedaan en precies in het midden van wat mijn smartphone zei dat de ISS moest zijn zag ik iets. Ik deed het met het blote oog dus het had in theorie net zo goed een weerballon kunnen zijn hoor maar ik zag het welquote:Op donderdag 16 april 2015 12:10 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Okee bedankt, dat het 5 minuten zou duren was me duidelijk
[..]
Yup heb een smartphone. Dus vanuit mijn tuin vanavond moet ik het kunnen zien?
Ik zal die kekke tracker straks es op mijn foon zetten en kijken wat ik vanavond zie. Wie weet waar we naar (hebben) zitten kijkenquote:Op donderdag 16 april 2015 12:16 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja, ik heb het een paar dagen geleden ook gedaan en precies in het midden van wat mijn smartphone zei dat de ISS moest zijn zag ik iets. Ik deed het met het blote oog dus het had in theorie net zo goed een weerballon kunnen zijn hoor maar ik zag het wel. Toch maar eens de telescoop van mijn zwager regelen voor een beter beeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |