abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151708578
Wel grappig dat die idioten op het cluesforum het zelf zien als een "international research forum"
pi_151712208
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 13:31 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Hij vat het mooi voor je samen Tingo:

[..]

Ach, zelfs al gaan Tingo en zijn gelijkdenkende matties met een verrekijker of telescoop naar het ISS staren en zien ze het rondvliegen, dan zal een groot deel nog niet overtuigd zijn.

Die bedenken gewoon weer een alternatieve theorie: "Dat is geen ruimtestation, dat is een vliegtuig of zo wat de NASA laat rondvliegen met wat rare uitsteeksels wat op 20 km hoogte vliegt.". Vervolgens wordt dat 'onderbouwd' met foute logica en wiskunde die 'bewijst' dat je met een telescoop helemaal geen objecten kan zien die op de hoogte van het ISS vliegen met zulke afmetingen oid.... Je hebt hier in essentie te maken met religieuze fanatici. Het geloof is absoluut dus elke waarneming die het tegen lijkt te spreken wordt met kromme logica en fantasieën in lijn met het geloof gebracht.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 15 april 2015 @ 16:52:08 #103
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_151713498
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 16:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ach, zelfs al gaan Tingo en zijn gelijkdenkende matties met een verrekijker of telescoop naar het ISS staren en zien ze het rondvliegen, dan zal een groot deel nog niet overtuigd zijn.

Die bedenken gewoon weer een alternatieve theorie: "Dat is geen ruimtestation, dat is een vliegtuig of zo wat de NASA laat rondvliegen met wat rare uitsteeksels wat op 20 km hoogte vliegt.". Vervolgens wordt dat 'onderbouwd' met foute logica en wiskunde die 'bewijst' dat je met een telescoop helemaal geen objecten kan zien die op de hoogte van het ISS vliegen met zulke afmetingen oid.... Je hebt hier in essentie te maken met religieuze fanatici. Het geloof is absoluut dus elke waarneming die het tegen lijkt te spreken wordt met kromme logica en fantasieën in lijn met het geloof gebracht.
Oh zeker, dat verwoord die fotograaf ook mooi daar. Er wordt zo krampachtig vastgehouden aan hun eigen foute denkbeeld, ondanks de feiten die ze in het gezicht gedrukt worden. Zie bijvoorbeeld de verzinsels die er bij worden gehaald als ze de verklaring krijgen waarom niet elke transit even lang duurt...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 15 april 2015 @ 16:59:42 #104
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_151713693
Ik heb me ge-registered. Benieuwd wanneer ik een melding krijg. Zal dan eens kijken of ik het kreng
kan zien :)

Spotthestation

http://boekruimtereis.nl/(...)iss-zien-vanuit-huis
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_151718597
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 16:59 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik heb me ge-registered. Benieuwd wanneer ik een melding krijg. Zal dan eens kijken of ik het kreng
kan zien :)

Spotthestation

http://boekruimtereis.nl/(...)iss-zien-vanuit-huis
de melding krijg je alleen als het bewolkt is :)
  † In Memoriam † woensdag 15 april 2015 @ 19:42:30 #106
230491 Zith
pls tip
pi_151718719
quote:

[..]

[..]

quote:
Here's the thing, Brian: As our good forum member Critical Mass well knows, there actually IS an airborne object up there - which we can gaze up at from our gardens at dusk or dawn, whenever NASA alerts you (ONE day or so in advance) to its transit over your area. What does it look like? Well, you may say that it looks like a moving star (or asteroid) flying VERY close to earth - or you may say it looks like the spotlight from an aircraft flying SOMEWHAT higher - yet slower - than commercial flights.
En stel dat die 'ster' er met een verrekijker ook echt uit ziet als de " " ISS " " ... bewijs dan maar eens dat er ook echt electronica en mensen aan boord zijn.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 15 april 2015 @ 20:06:27 #107
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_151719590
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 19:42 schreef Zith het volgende:

[..]

[..]

En stel dat die 'ster' er met een verrekijker ook echt uit ziet als de " " ISS " " ... bewijs dan maar eens dat er ook echt electronica en mensen aan boord zijn.
Dat is dan niet relevant omdat het iss daar helemaal niet kan zijn volgens hun berekeningen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_151720624
quote:

[..]

[..]

Interessant dat je quote 'n persoonlijk opmerking ipv,iets nuttigs of kritische van de hele conversation.
You can't even write your own insults.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_151720683
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 19:42 schreef Zith het volgende:

[..]

[..]

Best wel ziek als je echt zo denkt.

Lijken me dodelijk vermoeiende figuren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator woensdag 15 april 2015 @ 20:58:45 #110
249559 crew  Lavenderr
pi_151722233
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 20:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Best wel ziek als je echt zo denkt.

Lijken me dodelijk vermoeiende figuren.
Denk je? Valt reuze mee hoor Koos :+
  woensdag 15 april 2015 @ 21:52:54 #111
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_151724871
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 20:29 schreef Tingo het volgende:

[..]

Interessant dat je quote 'n persoonlijk opmerking ipv,iets nuttigs of kritische van de hele conversation.
You can't even write your own insults.
Dat was ook nergens voor nodig, gezien die fotograaf (en later ook 1 van de andere users daar) alles al mooi weerlegt. Er wordt zo krampachtig vastgehouden aan het foute denkbeeld, ondanks overweldigend bewijs. Klinkt bekend he? Ik zou zeggen leer er wat van, en kijk eens kritisch naar je eigen denkbeelden.
Onikaan ni ov dovah
pi_151725587
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:52 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat was ook nergens voor nodig, gezien die fotograaf (en later ook 1 van de andere users daar) alles al mooi weerlegt. Er wordt zo krampachtig vastgehouden aan het foute denkbeeld, ondanks overweldigend bewijs. Klinkt bekend he? Ik zou zeggen leer er wat van, en kijk eens kritisch naar je eigen denkbeelden.
Wat heb je 't nou over? Mr.Legault was toch niet slecht behandeld.
Ze willen graag wat meer van 'm horen.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  woensdag 15 april 2015 @ 22:23:29 #113
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_151726488
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 22:06 schreef Tingo het volgende:

[..]

Heb je mijn geposte filmpje van Andre Kuipers in het ISS al even bekeken?
Zo ja.. heb je dan al enig idee hoe het gedaan is?
Zo nee, echt even een aanrader aangezien het filmpje mooi weer geeft hoe het in het ISS allemaal werkt en waar alles voor dient!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Internationaal_ruimtestation_ISS
Op de wikipedia site staan alle cabines beschreven kan je er mooi naast houden eventueel mocht er iets naar voren komen waar Andre geen volledige uitleg over geeft.

Interessante punten die aan bod komen zijn.
- Hoe ze er eten.
- Hoe ze rennen op een loopband.

- Hoe het water gezuiverd word.
- Opslag van de spullen.
- Hoe ze verder sporten in het ISS.
- De Cupola en het uitzicht ( wat is de Cupola zie hier onder)

- Hoe krap het er eigenlijk wel niet is.
- Handige oplossingen ( klitteband )
- Het verschil tussen amerikaanse Europese Japanse en Russische onderdelen van het geheel.
- Wat voor experimenten ze doen.

De Cupola werd op 8 februari 2010 met Spaceshuttle Endeavour-vlucht STS-130 gelanceerd. De Cupola is een observatieonderdeel gemaakt door de ESA. Het zorgt ervoor dat men verschillende werkzaamheden aan de buitenkant van het ISS kan zien en controleren, en voor aardobservatie.
meer info

Natuurlijk is het ook een mooie aanrader voor anderen om dit een keer te bekijken.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 15 april 2015 @ 22:31:50 #114
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_151726855
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 22:06 schreef Tingo het volgende:

[..]

Mhoa, ze doen bijzonder weinig met zijn informatie. Er worden gelijk weer dezelfde soort bezwaren verzonnen die uit hun ignorance voorkomen.
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 15 april 2015 @ 22:40:03 #115
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_151727253
Ok Tingo, een concreet voorbeeld dan. Ze stellen dat de uitleg van het snelheidsverschil niet kan kloppen omdat je dan een flink verschil in formaat zou moeten zien. Nou is mijn vraag jou, hoeveel verschil in formaat denk je dat je gaat zien als je het ISS op 705km afstand ziet, ipv 700km?
Onikaan ni ov dovah
pi_151728236
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 22:40 schreef ATuin-hek het volgende:
Ok Tingo, een concreet voorbeeld dan. Ze stellen dat de uitleg van het snelheidsverschil niet kan kloppen omdat je dan een flink verschil in formaat zou moeten zien. Nou is mijn vraag jou, hoeveel verschil in formaat denk je dat je gaat zien als je het ISS op 705km afstand ziet, ipv 700km?
Ik weet 't niet.
Waarom vraag je dat aan mij?
Tis al goed uitgelegd op cluesforum.
Ik zou vewachten dat jij, als wetenschappelijk medewerker of laboratory assistent, al de antwoorden hebben van bepaalde boeken en niet perse van je hoofd.
(Rubbish Dutch again,I know)
pi_151728596
quote:
11s.gif Op woensdag 15 april 2015 20:06 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat is dan niet relevant omdat het iss daar helemaal niet kan zijn volgens hun berekeningen.
Je berekeningen geloven terwijl je waarnemingen iets anders zeggen is a sure way of never getting anywhere, om Tingo zijn favoriete taal maar eens te gebruiken. :+

Daar is dan die geloofscomponent weer: jouw visie ís juist en alles wat niet strookt met die visie/theorie is dus per definitie onjuist.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 15 april 2015 @ 23:43:42 #118
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_151729398
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 23:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Je berekeningen geloven terwijl je waarnemingen iets anders zeggen is a sure way of never getting anywhere, om Tingo zijn favoriete taal maar eens te gebruiken. :+

Daar is dan die geloofscomponent weer: jouw visie ís juist en alles wat niet strookt met die visie/theorie is dus per definitie onjuist.
Helemaal mee eens hoor :P.
Vrijheid
  donderdag 16 april 2015 @ 00:29:15 #119
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_151730436
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 23:02 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik weet 't niet.
Waarom vraag je dat aan mij?
Tis al goed uitgelegd op cluesforum.
Ik zou vewachten dat jij, als wetenschappelijk medewerker of laboratory assistent, al de antwoorden hebben van bepaalde boeken en niet perse van je hoofd.
(Rubbish Dutch again,I know)
Het is een bezwaar waar die simon mee kwam, terwijl hij zeer simpel te weerleggen is. Daar heb je zelfs geen wiskunde voor nodig, moet met common sense ook nog wel lukken.
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 16 april 2015 @ 11:55:08 #120
189978 controlaltdelete
pi_151737925
Volgens NASA kan ik vanavond 5 minuten ISS zien: 9:21 PM, Visible : 5 min, Max height: 55 degrees, appears: W, Disappears ESE.

Wat is dat met die degrees en appears? Ik heb een verrekijker dus het zou te zien moeten zijn vanavond dus?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  donderdag 16 april 2015 @ 12:03:38 #121
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_151738212
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 11:55 schreef controlaltdelete het volgende:
Volgens NASA kan ik vanavond 5 minuten ISS zien: 9:21 PM, Visible : 5 min, Max height: 55 degrees, appears: W, Disappears ESE.

Wat is dat met die degrees en appears? Ik heb een verrekijker dus het zou te zien moeten zijn vanavond dus?
Hij verschijnt in het westen boven de horizon, komt uiteindelijk 55 graden boven de horizon uit, en verdwijnt daarna in het oost-zuid-oosten weer achter de horizon :) En dat alles duurt 5 minuten.
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 16 april 2015 @ 12:07:09 #122
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_151738335
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 11:55 schreef controlaltdelete het volgende:

Heb je een smartphone? Dan kan je een kekke tracker downloaden en installeren en geeft ie precies aan waar de ISS of de ballon die ISS speelt uithangt :).

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:48 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Dit is ook wel een leuke app: Satellite AR
Vrijheid
  donderdag 16 april 2015 @ 12:10:58 #123
189978 controlaltdelete
pi_151738483
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 12:03 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Hij verschijnt in het westen boven de horizon, komt uiteindelijk 55 graden boven de horizon uit, en verdwijnt daarna in het oost-zuid-oosten weer achter de horizon :) En dat alles duurt 5 minuten.
Okee bedankt, dat het 5 minuten zou duren was me duidelijk :)

quote:
14s.gif Op donderdag 16 april 2015 12:07 schreef jogy het volgende:

[..]

Heb je een smartphone? Dan kan je een kekke tracker downloaden en installeren en geeft ie precies aan waar de ISS of de ballon die ISS speelt uithangt :).

[..]

Yup heb een smartphone. Dus vanuit mijn tuin vanavond moet ik het kunnen zien?
  donderdag 16 april 2015 @ 12:16:22 #124
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_151738660
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 12:10 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Okee bedankt, dat het 5 minuten zou duren was me duidelijk :)

[..]

Yup heb een smartphone. Dus vanuit mijn tuin vanavond moet ik het kunnen zien?
Ja, ik heb het een paar dagen geleden ook gedaan en precies in het midden van wat mijn smartphone zei dat de ISS moest zijn zag ik iets. Ik deed het met het blote oog dus het had in theorie net zo goed een weerballon kunnen zijn hoor maar ik zag het wel :P. Toch maar eens de telescoop van mijn zwager regelen voor een beter beeld.
Vrijheid
  donderdag 16 april 2015 @ 12:27:11 #125
189978 controlaltdelete
pi_151739029
quote:
14s.gif Op donderdag 16 april 2015 12:16 schreef jogy het volgende:

[..]

Ja, ik heb het een paar dagen geleden ook gedaan en precies in het midden van wat mijn smartphone zei dat de ISS moest zijn zag ik iets. Ik deed het met het blote oog dus het had in theorie net zo goed een weerballon kunnen zijn hoor maar ik zag het wel :P. Toch maar eens de telescoop van mijn zwager regelen voor een beter beeld.
Ik zal die kekke tracker straks es op mijn foon zetten en kijken wat ik vanavond zie. Wie weet waar we naar (hebben) zitten kijken :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')