een maand is nog langquote:Op woensdag 23 december 2015 19:21 schreef fedsingularity het volgende:
De huizen lijken wel weer als zoete broodjes over de toonbank te gaan.
Hier in de buurt zijn ze binnen een maand of 2 verkocht tegen ouderwetse bubbleprijzen![]()
Mensen maken elkaar weer gek met die lage rentestanden.
Over jaar 5 zal het wel weer een treurnis worden die niemand zag aankomenquote:Op woensdag 23 december 2015 20:21 schreef fedsingularity het volgende:
Alles hangt af van de rente.
Misschien zijn mensen bang dat de rente niet lager kan maar ik ben daar niet van overtuigd.
Zolang Draghi blijft doorpompen tot medio 2017 kan de rente nog wel wat omlaag.
Ik ben in ieder geval blij dat ik op tijd ben ingestapt.
De rente had lager gekund maar de prijs zat wel op een dieptepunt dus ik vind het prima zo.
Liever een lagere schuld.
Jij bent toch ook op een mooi punt ingestapt LXIV? congratz!
Ik zie nu ten opzichte van die periode de prijzen hier al 30-40% hoger liggen, echt het verschil tussen verkopers die bang zijn er niet vanaf te komen en mensen die nu de hoofdprijs willen hebben. (en krijgen!)
Ik ben precies op het juiste moment ingestapt. Alleen had ik de rente iets beter variabel kunnen kiezen ipv 10 jaar, maar dat zijn details.quote:Op woensdag 23 december 2015 20:21 schreef fedsingularity het volgende:
Alles hangt af van de rente.
Misschien zijn mensen bang dat de rente niet lager kan maar ik ben daar niet van overtuigd.
Zolang Draghi blijft doorpompen tot medio 2017 kan de rente nog wel wat omlaag.
Ik ben in ieder geval blij dat ik op tijd ben ingestapt.
De rente had lager gekund maar de prijs zat wel op een dieptepunt dus ik vind het prima zo.
Liever een lagere schuld.
Jij bent toch ook op een mooi punt ingestapt LXIV? congratz!
Ik zie nu ten opzichte van die periode de prijzen hier al 30-40% hoger liggen, echt het verschil tussen verkopers die bang zijn er niet vanaf te komen en mensen die nu de hoofdprijs willen hebben. (en krijgen!)
TJa, de vraag wordt nu wat het juiste moment wordt om uit te stappen! Ik zou graag de prijs stijging te gelden maken, maar denk dat ik er beter aan doe nog wat langer te wachten...quote:Op donderdag 24 december 2015 10:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Over jaar 5 zal het wel weer een treurnis worden die niemand zag aankomen.
Je ziet hoe traag de huizenmarkt reageert dus uitstappen valt waarschijnlijk nog wel te timen.quote:Op maandag 28 december 2015 21:36 schreef dodoria het volgende:
[..]
TJa, de vraag wordt nu wat het juiste moment wordt om uit te stappen! Ik zou graag de prijs stijging te gelden maken, maar denk dat ik er beter aan doe nog wat langer te wachten...
dan ga je wonen waar je graag wilt wonen.quote:Op woensdag 30 december 2015 19:46 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Je ziet hoe traag de huizenmarkt reageert dus uitstappen valt waarschijnlijk nog wel te timen.
De vraag is alleen, wat doe je daarna?
Zak geld op zak en dan huren?
Ik koop wat ik wil en nodig heb (en uiteraard kan betalen) en de waarde daarna interesseert me geen drol. Het moet doen waarvoor ik het gekocht heb, en dat is altijd iets praktisch. Status, meedoen of jaloerzie interesseert me ook niks.quote:Op woensdag 30 december 2015 19:50 schreef RunnerAdd het volgende:
Hangt inderdaad heel erg af van je situatie.
Zelf zie ik mijn woning niet persé als belegging. Een waardestijging is leuk maar daar heb ik m'n huis niet voor.
Als het over objecten gaat waar je niet in woont is het al een heel ander verhaal.
Waarom? En wat wil je dan? Je zult toch ergens moeten wonen.quote:Op maandag 28 december 2015 21:36 schreef dodoria het volgende:
[..]
TJa, de vraag wordt nu wat het juiste moment wordt om uit te stappen! Ik zou graag de prijs stijging te gelden maken, maar denk dat ik er beter aan doe nog wat langer te wachten...
Dat denk ben ik met je eens. Maar alsnog maakt mij dat vrij weinig uit. Het gaat mij erom dat ik over 25 jaar (of eerder) geen hypotheek meer heb waardoor mijn woonlasten geminimaliseerd zijn.quote:Op donderdag 31 december 2015 17:47 schreef Bitcoin_klo0n het volgende:
hoger kunnen. En zeker met het oog op het alsmaar lager wordende bedrag dat men mag lenen; in 2016 maximaal 102% vd hypotheek en vanaf 2018 onder de 100%. Dan hoef je geen Einstein te zijn om in te zien dat de prijzen de komende jaren alleen maar kunnen dalen. De meeste (jonge) mensen hebben echt geen > 10k liggen om in te leggen.
Een heel betoog die leunt op een foute aanname: de rente kan altijd lager, sterker nog, het daalt nog steeds.quote:Op donderdag 31 december 2015 17:47 schreef Bitcoin_klo0n het volgende:
Je hoort mensen altijd over de lage rentestand, dat ie bijna niet lager kan. Maar dat betekent ook dat de prijzen dan bijna niet hoger kunnen. En zeker met het oog op het alsmaar lager wordende bedrag dat men mag lenen; in 2016 maximaal 102% vd hypotheek en vanaf 2018 onder de 100%. Dan hoef je geen Einstein te zijn om in te zien dat de prijzen de komende jaren alleen maar kunnen dalen. De meeste (jonge) mensen hebben echt geen > 10k liggen om in te leggen.
Ik had het over mensen die zeggen dat de rente bijna niet lager kan. Het zou best nog iets lager kunnen maar niet veel denk ik, daar kan je over speculeren. Maar hoe laag de rente ook gaat, het deel eigen geld gaat ook zeker invloed hebben op de prijs. Als mensen geen geld hebben, kan de rente nog zo laag staan, dan kan er geen huis gekocht worden.quote:Op donderdag 31 december 2015 22:41 schreef Zith het volgende:
[..]
Een heel betoog die leunt op een foute aanname: de rente kan altijd lager, sterker nog, het daalt nog steeds.
Waarom zou het niet nog een keer kunnen halveren? Het is al 4x gehalveerd de laatste 30 jaar.
Dit dus. Dan blijf ik gewoon wonen in mijn huidige woonhuis.quote:Op woensdag 30 december 2015 19:50 schreef RunnerAdd het volgende:
Hangt inderdaad heel erg af van je situatie.
Zelf zie ik mijn woning niet persé als belegging. Een waardestijging is leuk maar daar heb ik m'n huis niet voor.
Als het over objecten gaat waar je niet in woont is het al een heel ander verhaal.
Van wat wil je precies weten hoe het zit? Voor het gezamelijk kopen heb je niets op papier nodig. Afhankelijk van je situatie kunnen bepaalde dingen wel handig zijn. Hebben jullie kinderen? Plannen ooit te trouwen? Wil je iets regelen voor als je elkaar beu bent?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:14 schreef Klokov het volgende:
Weet iemand toevallig hoe het zit met het kopen van een huis met iemand waarbij je voor de wet nog geen partner bent? D.w.z. geen geregistreerd partnerschap, huwelijk of samenlevingscontract. Mijn ouders gaven aan dat je of een samenlevingscontract kan opstellen of een testament. Als een testament inderdaad een mogelijkheid is stellen we die direct op. Daar heb je later toch nog wat aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |