Veel beter idee.quote:Op dinsdag 7 april 2015 14:02 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Eraf donderen doen ze toch wel.
Maar dacht dat vve alleen ging over onderhoud.
Toch bizar dat paar vrouwen voor hun koters op kosten rest zon duur speeltuintje willen.
T's kun je geen buitengrill met pizza oven voorstellen en een blokhut met afdak met bar en tap erin.
'Speeltuin' bij ons in de buurt was een zandbak en een wipkip en daar kon je je prima in vermaken. Die bakfietsmoeders (:r haat aan bakfietsen) willen zeker alles uitbesteden. Als je het zelf aanpakt kun je voor ¤5k er iets heel moois neer zetten. (met prof spul)quote:Op dinsdag 7 april 2015 14:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Is goed, als jij 25k voor een grasveld van 10 bij 15 normaal vindt zijn we sowieso klaar.
Voor een pleintje hoef je geen VEV op te zetten, gedeeld eigendom werkt daarvoor prima.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:20 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Precies, ik snap die aversie ook niet tegen VVE´s.
Zijn ook meestal de mensen die nooit naar de vergaderingen gaan maar wel klagen over de besluiten.
Al begrijp ik VVE´s in de context van een woonwijk weer niet. In het geval van gezamelijk eigendom (flat gebouw, gezamelijk achterpleintje etc.) is het ideaal. Daarmee voorkom je dat iemand anders jouw eigendom om zeep helpt.
Ge-emmer in woonwijken waar ieder gewoon zijn eigen huis en tuin heeft over de kleur die de voordeur geschilderd moet zijn en welk printje de zonnewering mag hebben is zum kotzen.
Gedeeld eigendom is juist de reden om met een VvE te werken.quote:Op dinsdag 7 april 2015 20:02 schreef hottentot het volgende:
[..]
Voor een pleintje hoef je geen VEV op te zetten, gedeeld eigendom werkt daarvoor prima.
Zo ben ik 1/7e eigenaar van 1 pad en 1/8e van een ander pad.
Dat daar regels voor zijn is niks mis mee. Je moet het ook niet overdrijven.quote:Op dinsdag 7 april 2015 21:17 schreef bleiblei het volgende:
Je hebt trouwens tegenwoordig ook VvE's om de leden eisen op te leggen.
Zo weet ik van een wijk waar een VvE dus over het straatbeeld gaat.
Dus welk type dakkapel men op hun huis mag zetten en in welke kleur de kozijnen geschilderd mogen worden. Dit doen ze om te voorkomen dat een straat een allegaartje aan aanbouwsels & kleuren wordt.
Mooie vorm van Nederlandsche regeldrift.
quote:Op woensdag 8 april 2015 21:38 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Dat daar regels voor zijn is niks mis mee. Je moet het ook niet overdrijven.
Anders krijg je dit soort juweeltjes: [ link | afbeelding ]
Is in Groningen, Poolsterlaan. Het bewijs dat het geen photoshop is: https://www.google.nl/map(...)3sy1l1Sg!2e0!6m1!1e1quote:
Godsamme, had ik dat geweten voor m'n zolderrenovatiequote:Op woensdag 8 april 2015 21:43 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Is in Groningen, Poolsterlaan. Het bewijs dat het geen photoshop is: https://www.google.nl/map(...)3sy1l1Sg!2e0!6m1!1e1
Iets aan het straatbeeld zegt me dat het geen hersenspinsel is van hipster architect met baardquote:Op woensdag 8 april 2015 21:43 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Is in Groningen, Poolsterlaan. Het bewijs dat het geen photoshop is: https://www.google.nl/map(...)3sy1l1Sg!2e0!6m1!1e1
Vind het er niet uit zien. Het is net of een bouwkeet uit een bouwkraan is gedonderd, en dat ze hem maar hebben laten liggen. Raam erin en klaar.quote:Op woensdag 8 april 2015 21:53 schreef computergirl het volgende:
[..]
Iets aan het straatbeeld zegt me dat het geen hersenspinsel is van hipster architect met baard
quote:Op woensdag 8 april 2015 21:55 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Vind het er niet uit zien. Het is net of een bouwkeet uit een bouwkraan is gedonderd, en dat ze hem maar hebben laten liggen. Raam erin en klaar.
Als jij je plan duur uitgevoerd kan hebben (huur, alles zelf betalen etc.) of via de VVE met een eenmalige bijdrage over meerdere mensen kan spreiden zonder dat je hier een maandhuur aan over houdt. Een hekje met een sleutel voor iedereen die lidi s van de VVE kan nog steeds. Waarom zou je dan voor jouw optie gaan.quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:17 schreef R2R het volgende:
Als die ecovrouwen zo graag een speeltuin willen, waarom huren ze die grond dan niet van de VVE en gaan dan een project opzetten waarbij alleen de mensen die mee willen doen er aan meebetalen?
Zet er een mooi hek omheen en alleen de betalende mensen krijgen een sleutel. Dan hebben toekomstige bewoners er ook nog wat aan, de huidige bewoners zijn niet verplicht om te betalen en van de maandelijkse bijdrage kan het onderhoud betaald worden.
mods die hier komen trollen en fok met de dag onaantrekkelijker makenquote:
Iedereen die in dit topic leest of post vindt de manier waarop een VvE werkt volgens mij vrij normaal. Democratisch proces en zo.quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zelfs met de helft van de informatie zijn er al een aantal in dit topic die dit ook geen normale gang van zaken vinden, dus doodnormaal wil ik het niet noemen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |