abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151442420

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant :( )
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant :( ).
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :( ).

In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
  dinsdag 7 april 2015 @ 10:35:26 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151442944
Die deuren van SLT staan wel heel erg moordlustig ingesteld.

Wilde net instappen toen ze automatisch dicht gingen (nog ruim voor vertrektijd) en de deuren gingen pas weer open toen er deur in mijn linker en rechter zij stond.
So we just called him Fred
pi_151443189
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 10:35 schreef FredvZ het volgende:

Wilde net instappen toen ze automatisch dicht gingen (nog ruim voor vertrektijd) en de deuren gingen pas weer open toen er deur in mijn linker en rechter zij stond.
dat moet je even op de knop drukken of zorgen dat je voet langs het oogje van de sensor gaat en je er niet overheen stapt :P
  dinsdag 7 april 2015 @ 11:01:10 #4
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_151443449
En luisteren naar het piepje..
pi_151443924
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 10:35 schreef FredvZ het volgende:

Vertrektijd en gesloten deuren hebben niet zoveel met elkaar te maken bij SLT ;)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151443975
Bij meerdere treinen hebben gesloten deuren en vertrektijd niet veel met elkaar te maken. SGM sluit ook na een (vrij korte) tijd uit zichzelf de deuren.
pi_151444023
http://www.dumpert.nl/med(...)tiltecoupe_niet.html

quote:
Ik zou gelijk twee Hamburger Menu's en een Big Mac bij haar bestellen.

Zo'n typische McDonald's werknemer die denkt dat ze Beyonce is.
Snackbar van Allah | 07-04-15 @ 09:29 | + 560 -
_O-

Maar even serieus, fuck dat soort mensen.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_151444140
10 bakken ICM naar Deventer en 7 door naar Enschede op dit tijdstip uit Amersfoort. Het mag wel in de krant! \O/

Goederentrein die te Amersfoort Aansluiting aan de kant is gezet zodat wij kunnen planken naar het oosten. Hup Prorail _O_
  Moderator dinsdag 7 april 2015 @ 11:40:19 #9
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151444299
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:32 schreef b2py het volgende:
10 bakken ICM naar Deventer en 7 door naar Enschede op dit tijdstip uit Amersfoort. Het mag wel in de krant! \O/

Goederentrein die te Amersfoort Aansluiting aan de kant is gezet zodat wij kunnen planken naar het oosten. Hup Prorail _O_
*O*
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151444358
Aanstaande zaterdag lekker 1e klas Maastricht-Den Haag CS - Maastricht doen via spoorwinkel voordeelkaartje 8-)
  Moderator dinsdag 7 april 2015 @ 11:46:06 #11
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151444422
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:28 schreef Blistering het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)tiltecoupe_niet.html

[..]

_O-

Maar even serieus, fuck dat soort mensen.
Zo'n zelfde geval (ook zo'n McDonald's medewerker) zat laatst in de stilte coupé te raaskallen. Ook wat van gezegd, dat bepaalde mensen hier voor hun rust gingen zitten en dat in de rest van de trein voldoende ruimte was om te bellen. Mocht ik mee ook niet mee bemoeien van mevrouw.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151444506
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:43 schreef Basekid_NZ het volgende:
Aanstaande zaterdag lekker 1e klas Maastricht-Den Haag CS - Maastricht doen via spoorwinkel voordeelkaartje 8-)
Goed gepland, moet je zondag niet willen :+
pi_151444589
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:51 schreef b2py het volgende:

[..]

Goed gepland, moet je zondag niet willen :+
Zondag? Wat is er dan 8)7
pi_151444666
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:55 schreef Basekid_NZ het volgende:

[..]

Zondag? Wat is er dan 8)7
Bussen Eindhoven - Boxtel, zaterdag rijden er alleen IC's Eindhoven - Tilburg en zijn de sprinters opgeheven.
  dinsdag 7 april 2015 @ 12:16:18 #15
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_151445103
Ik heb een kutvraag :)

Ik heb vorig jaar een Dalvoordeel abbo genomen voor t actietarief van 29 euro

Die heb ik opgezegd omdat ik met m'n maandelijkse bezoekje aan Nederland en mn vaste ritjes (Roosendaal- Breda) die ik daar maak t er voor 59 per euro niet uithaal. Loop 19 april af...

Nu is weer de dalvoordeel aanbieding voor 29 euro er :') . Met in de voorwaarden dat je de afgelopen 2 maanden geen dalvoordeel mag hebben :|W

Nu weet ik dat Greavy vorig jaar zo een gelijke situatie had en de boel heeft omzeild, de vraag is..hoe?
  dinsdag 7 april 2015 @ 12:20:28 #16
200192 Darkwing_Duck
pi_151445194
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 16:12 schreef James1988 het volgende:
Zeg, vraagje: kan ik zo'n Trampolineticket in Moeskroen uit een automaat trekken of moet ik dan gaan aanschuiven bij een loket?
Ik kan het 17 April voor je nakijken, of is dat te laat?
pi_151445323
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik kan het 17 April voor je nakijken, of is dat te laat?
Gisteren al opgehaald geloof ik ;)
pi_151445366
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb een kutvraag :)

Ik heb vorig jaar een Dalvoordeel abbo genomen voor t actietarief van 29 euro

Die heb ik opgezegd omdat ik met m'n maandelijkse bezoekje aan Nederland en mn vaste ritjes (Roosendaal- Breda) die ik daar maak t er voor 59 per euro niet uithaal. Loop 19 april af...

Nu is weer de dalvoordeel aanbieding voor 29 euro er :') . Met in de voorwaarden dat je de afgelopen 2 maanden geen dalvoordeel mag hebben :|W

Nu weet ik dat Greavy vorig jaar zo een gelijke situatie had en de boel heeft omzeild, de vraag is..hoe?
Bellen en lief vragen. Ze zijn best meegaand daar.
  dinsdag 7 april 2015 @ 12:29:30 #19
200192 Darkwing_Duck
pi_151445435
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:27 schreef Yreal het volgende:

[..]

Bellen en lief vragen. Ze zijn best meegaand daar.
maar in hun voorwaarden staat dat

Dit aanbod is niet geldig als u al een Dal Voordeel abonnement heeft of korter dan 2
maanden geleden heeft opgezegd en klets leuter zwets.....

Hoe moet ik dat dan aanpakken.... :{

Gaan ze dan zelf tegen hun voorwaarden in aan de telefoon?

Of kan het online ook gewoon?

(ik had daar vorig jaar een discussie over met Greavy)
pi_151445462
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dit aanbod is niet geldig als u al een Dal Voordeel abonnement heeft of korter dan 2

Gewoon lief vragen. Vooral als je op de 7 weken opzeg zit gunnen ze je dat heus wel.
  dinsdag 7 april 2015 @ 12:31:30 #21
200192 Darkwing_Duck
pi_151445488
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:30 schreef Yreal het volgende:

[..]

Gewoon lief vragen. Vooral als je op de 7 weken opzeg zit gunnen ze je dat heus wel.
Doet de NS aan coulance :? O-)
pi_151445518
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Doet de NS aan coulance :? O-)
Vrijwel alles doet aan coulance. Heb nog gewoon een gratis ov kaart van ze gehad laatst.
pi_151445577
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Gaan ze dan zelf tegen hun voorwaarden in aan de telefoon?

Of kan het online ook gewoon?

(ik had daar vorig jaar een discussie over met Greavy)
Beetje boos doen dat je ook een actietarief wilt want je voelt je als klant in je hemd gezet ofzo. De NS is echt niet moeilijk in dat soort gevallen.

Wel gek want mijn weekendvrij is automatisch doorgezet met actietarief.
  dinsdag 7 april 2015 @ 12:39:30 #24
200192 Darkwing_Duck
pi_151445654
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:35 schreef b2py het volgende:

[..]

Beetje boos doen dat je ook een actietarief wilt want je voelt je als klant in je hemd gezet ofzo. De NS is echt niet moeilijk in dat soort gevallen.

Wel gek want mijn weekendvrij is automatisch doorgezet met actietarief.
Nouja goed, ik heb al even geleden opgezegd.

Het is vrij simpel, ik weet zo een 6 maanden van te voren wanneer ik in Nederland ben, waar en wat ik doe, ik weet ook dat een spontaan pret ritje Breda Leer bijvoorbeeld er gewoon niet in zit (Helaas). En dan doe je de berekening en dan kom je er op neer dat actietarief loont, en vol tarief niet...
  dinsdag 7 april 2015 @ 12:42:01 #25
200192 Darkwing_Duck
pi_151445707
Heb ik wat gemist trouwens? Ik was er even niet een tiental topics niet, door omstandigheden :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')