Ja, dat blijft nog even de vraag, wanneer Sinaproc precies in die hut overnachtte (en jouw huivering of die hut nou wel die hut bij de 2e kabelbrug op 790 m is).quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:43 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
. . . terwijl Sinaproc in de heuvels op zoek was (waarschijnlijk). Tenzij het hele fotobestand perfect gemanipuleerd is natuurlijk.
Ja wel. Hij is er in afgedaald. Hij heeft alleen niet exact de foto's kunnen herkennen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:43 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Waarom zou hij die gevonden hebben? Hij weet toch niet waar en welke kloof?
Draaikont.quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zuig zuig zuig...
Nee, ik bedoel wat ik zeg. Niet wat jij ervan maakt.
De foto's zijn niet in de kloof waar FvdG in is afgedaald gemaakt; "We konden de exacte locatie niet vaststellen".
Of denk jij dat ze eerst 50-60 meter afdalen in een kloof en die met behulp van 90 foto's niet minutieus onderzocht hebben? "We hebben het wel gezien, we gaan terug", dat idee?
Dat zou van Frank natuurlijk een amateurtje maken en aangezien je hem zo hoog hebt staan, kan dat toch niet de bedoeling zijn, wel?
Ik zei: Lisanne kan Kris niet bereiken. Te steil. Ze gaat een omweg maken via het pad naar beneden. En dan dezelfde weg terug via het pad. Dus niet klimmen of afdalen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:44 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Even los van de vraag hoe zij dan tegen die waterval is opgeklommen..
Waarom neemt ze het broekje mee als ze hulp gaat halen?
Waarom geen bh maar een broekje?
Met welk letsel doe je je korte broek uit? Geen bloedsporen aangetroffen
Waarom denkt iedereen steeds dat één van beiden gewond was en waarom moet dat persé Kris zijn?
Niks draaikont.quote:
Jij hebt zelf trouwens een aanname ingebracht die in het spraakgebruik hier is gekomen. De hellingshoek van dat "ravijn" is helemaal niet door FvdG genoemd.quote:
Ik ga voor 3, maar anders geformuleerd want Frank heeft ongetwijfeld goed gezocht en is geen amateur in zijn vak.quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niks draaikont.
Je gaat ook niet in op mijn punt; als FvdG volgens eigen zeggen:
- in die kloof is afgedaald
- 50-60 meter lager dan het pad
- de nachtfotolocaties (van 90 foto's) niet heeft kunnen vinden
Dan kan dat 3 dingen betekenen:
1 - Frank liegt en is niet in die kloof geweest, de meiden waren daar wel en de nachtfoto's zijn daar gemaakt
2 - Frank is in de kloof geweest en heeft die goed doorzocht maar de nachtfoto's zijn daar niet genomen - Mata
3 - Frank is in de kloof geweest en heeft hem slecht doorzocht op de fotolocaties (die toch enkele meters breed zijn)
1 schijnt hier (helaas) populair te zijn, 3 zou amateurisme van FvdG en zijn hele expeditie zijn en lijkt dus hoogst onwaarschijnlijk, dan blijft 2 over, niet?
Ik zie het zo: FvdG jokt niet, maar heeft niet de tijd gehad alles uit te zoeken wat hij wilde, door het weer. Daarom het scenario benoemd dat hij al een tijd had voorbereid om (ook) te verifiëren: 'Er is een incident geweest en ze zijn op een plek terecht gekomen waar ze (langere tijd) niet meer weg konden. Ik ben op zo'n plek geweest en het kan. Er zijn daar meer van die plekken, maar het is te gevaarlijk om ze allemaal te inspecteren. Geloof me maar, zo kan het - meest waarschijnlijk - gegaan zijn.'quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niks draaikont.
Je gaat ook niet in op mijn punt; als FvdG volgens eigen zeggen:
- in die kloof is afgedaald
- 50-60 meter lager dan het pad
- de nachtfotolocaties (van 90 foto's) niet heeft kunnen vinden
Dan kan dat 3 dingen betekenen:
1 - Frank liegt en is niet in die kloof geweest, de meiden waren daar wel en de nachtfoto's zijn daar gemaakt
2 - Frank is in de kloof geweest en heeft die goed doorzocht maar de nachtfoto's zijn daar niet genomen - Mata
3 - Frank is in de kloof geweest en heeft hem slecht doorzocht op de fotolocaties (die toch enkele meters breed zijn)
1 schijnt hier (helaas) populair te zijn, 3 zou amateurisme van FvdG en zijn hele expeditie zijn en lijkt dus hoogst onwaarschijnlijk, dan blijft 2 over, niet?
Hmm, dat vind ik toch vrij amateuristisch dan. Zeker na zoveel moeite om daar te komen en die hypothese te checken.quote:Op dinsdag 7 april 2015 16:10 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik ga voor 3, maar anders geformuleerd want Frank heeft ongetwijfeld goed gezocht en is geen amateur in zijn vak.
In die kloof is geen geasfalteerd wandelpad. Er liggen gigantische rotsblokken die glad kunnen zijn. Het kan dus wel eens heel zwaar zijn om alle hoeken van die kloof te doorzoeken, of om de fotolocatie te bereiken vanaf de plek waar je bent afgedaald.
De foto's van K & L zijn donker dus je hebt weinig aanknopingspunten. De situatie zal veranderd zijn. De rivier kan hoger staan waardoor De Steen onder water ligt. En als er een boom overheen is gevallen herken je hem ook niet meer.
Genoeg redenen te bedenken waarom Frank die locatie niet gevonden heeft.
Oké.quote:Op dinsdag 7 april 2015 16:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hmm, dat vind ik toch vrij amateuristisch dan. Zeker na zoveel moeite om daar te komen en die hypothese te checken.
En daarom is het van belang dat jij daar afdaalt. Valsspelen met een drone mag ook.quote:Ik zie genoeg aanknopingspunten in _542 en _550
Daar heb ik geen mening over want het is niet mijn scenario. Maar die kloof is interessant genoeg om te onderzoeken.quote:Maar wat bedoel je met "rivier"? Als er een rivier zou stromen in die kloof, kunnen ze er toch uit? Of een rivier die afwatert in een waterval? Maar dan daar 10 dagen lang in die kloof blijven zitten, er nooit uitkomen?
Je bedoelt dat ze het op die manier probeert, dat lukt niet, dus loopt ze het pad weer omhoog?quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:54 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Ik zei: Lisanne kan Kris niet bereiken. Te steil. Ze gaat een omweg maken via het pad naar beneden. En dan dezelfde weg terug via het pad. Dus niet klimmen of afdalen.
Dat.quote:Op dinsdag 7 april 2015 16:10 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik ga voor 3, maar anders geformuleerd want Frank heeft ongetwijfeld goed gezocht en is geen amateur in zijn vak.
In die kloof is geen geasfalteerd wandelpad. Er liggen gigantische rotsblokken die glad kunnen zijn. Het kan dus wel eens heel zwaar zijn om alle hoeken van die kloof te doorzoeken, of om de fotolocatie te bereiken vanaf de plek waar je bent afgedaald.
De foto's van K & L zijn donker dus je hebt weinig aanknopingspunten. De situatie zal veranderd zijn. De rivier kan hoger staan waardoor De Steen onder water ligt. En als er een boom overheen is gevallen herken je hem ook niet meer.
Genoeg redenen te bedenken waarom Frank die locatie niet gevonden heeft.
Ze kunnen ook gewond zijn geraakt en geleidelijk beter geworden zijn of oplossingen hebben gevonden. Kan een paar dagen kosten.quote:Op dinsdag 7 april 2015 16:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hmm, dat vind ik toch vrij amateuristisch dan. Zeker na zoveel moeite om daar te komen en die hypothese te checken.
Ik zie genoeg aanknopingspunten in _542 en _550 (en wie weet wat voor meer duidelijke foto's er zijn die wij niet hebben). Maar wat bedoel je met "rivier"? Als er een rivier zou stromen in die kloof, kunnen ze er toch uit? Of een rivier die afwatert in een waterval? Maar dan daar 10 dagen lang in die kloof blijven zitten, er nooit uitkomen?
Welnee, je ziet het op de foto's zelf. Eerst _542, dan die scheve _543? en dan nog de _550. Dat zijn bij elkaar enkele meters breedte.quote:
Matteo beschrijft het anders, en met hem kan ik het eens zijn; er zijn daar meer kloven en in 1 of enkele is er afgedaald. Zou wel verdomde handig en interessant zijn als wij die locaties van die (andere) kloven kunnen krijgen...quote:Op dinsdag 7 april 2015 16:22 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Oké.
Ik denk zoals Matteo dat hij niet de tijd heeft gehad om alles uit te zoeken.
Hehe, mooi plan. Zou werkelijk fantastisch zijn als wij die nachtlocatie zouden kunnen vinden, maar de kans acht ik miniem.quote:En daarom is het van belang dat jij daar afdaalt. Valsspelen met een drone mag ook.
Ok. En zeker.quote:Daar heb ik geen mening over want het is niet mijn scenario. Maar die kloof is interessant genoeg om te onderzoeken.
Is voor mij anders geen doorbraak.quote:Op dinsdag 7 april 2015 16:35 schreef El_Matador het volgende:
De doorbraak van FvdG op TV was wel voor mij dat die foto's in het hooggebergte (of althans in/nabij de kloof) gemaakt moeten zijn door vegetatie en gesteente. Lijken me prima aanwijzingen en "2 onafhankelijke experts" een extra boost voor de geldigheid ervan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu dit;
google translate
Woman has several missing days
Lineth González Murcia, 32 years old, has been missing for 15 days.
His family last saw the 22 d March, when he left his home to go to work in Villa Mercedes, in David, Chiriqui.
Lineth resides in Reeds in Dolega, with her husband and three children.
Saldaña Milton Espinoza, her husband, told how the day went to work Lineth; however, they have maintained communication with the head of it and it has indicated that this day was fired from her job, since I had a strange behavior: was somewhat altered.
"We've talked to who was his boss and told us that day Lineth walked as nervous, so he decided to fire her employment where only had two weeks of starting to work," said the husband.
The husband of the deceased said that about a week ago, after several attempts to communicate to his cell, he received a call from Lineth where altered told him he could not explain where I was or who I was.
"Everything was very short La noticed desperate, scared ... just said, 'I can not tell you where I am or who I am'. Something is happening. I think someone has it and is forcing things maybe do not want. She's a country girl, the may be using, "said the husband.
Lineth has three children aged 13, 10 and 8 years, who ask for it and ask you again soon.
The complaint is kept filed in the National Police and the Directorate of Judicial Investigation (DIJ), which have already started investigations to determine the whereabouts of the disappeared.
Lineth Gonzalez Murcia, 32 jaar oud, 15 dagen voor ontbreekt.
https://www.facebook.com/proyeccionsocialradio?fref=nf
https://scontent-bru.xx.f(...)49839b34&oe=55AC233C
[ Bericht 4% gewijzigd door Grijzemassa op 07-04-2015 17:13:12 ]
Dus je trekt de expertise van die mensen in twijfel? Op welke gronden?quote:Op dinsdag 7 april 2015 16:42 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Is voor mij anders geen doorbraak.
Die vegetatie en gesteente kan elders liggen.
Enkele, ook in het hooggebergte. O.a. langs de Pata de Macho-trail.quote:We hebben in de afgelopen maanden meerdere van dat soort plekken gevonden.
Sja, dat weten we niet, maar ook dat trek je in twijfel? Kan toch dat iemand die daar ergens in Panama woont maar de zaak niet zo nauwgezet gevolgd heeft als wij in contact kwam met Frank en zo zijn/haar mening kon geven?quote:Ook ben ik benieuwd naar de onafhankelijkheid van de 2 experts, van wie één nog geen gelegenheid zou hebben gehad om de nachtfoto's te zien. Terwijl de foto's al eerder in de media waren verschenen?
weet je hoe het met die vrouw verder afliep?quote:Op dinsdag 7 april 2015 16:42 schreef Grijzemassa het volgende:
Dit bericht doet me denken aan de indiaanse vrouw die enkele weken na K e L verdween.
Ze was vanuit het berggebied onderweg naar David om werk te zoeken maar kwam nooit aan.
Haar man kreeg nog een telefoontje van haar, ze was huilde en vertelde dat ze bang was en toen werd de verbinding verbroken. Dat was in mei 2014.
Nu dit;
google translate
Woman has several missing days
Ze is nog verdwenen, lijkt het. Ontvoerd?quote:Op dinsdag 7 april 2015 16:46 schreef RapaNui het volgende:
[..]
weet je hoe het met die vrouw verder afliep?
Opm: google translate spreekt in 2e artikel over "deceased"= overleden, maar daar is nog geen sprake van.
Nee klopt is een verkeerde vertaling, dat zag ik ook.quote:Op dinsdag 7 april 2015 16:46 schreef RapaNui het volgende:
[..]
weet je hoe het met die vrouw verder afliep?
Opm: google translate spreekt in 2e artikel over "deceased"= overleden, maar daar is nog geen sprake van.
Cerro Horqueta ook.quote:Op dinsdag 7 april 2015 16:45 schreef El_Matador het volgende:
De plekken die lager liggen waren plekken met grote stenen, niet met een massief "platform" zoals op _542.
Op grond van incognito.quote:
Iemand die dusdanig expert is van dat gebied en in staat is om met precisie dé vermeende kloof aan te wijzen, komt niet zomaar in contact met FvdG en moet de zaak wel hebben gevolgd.quote:Op dinsdag 7 april 2015 16:45 schreef El_Matador het volgende:
Kan toch dat iemand die daar ergens in Panama woont maar de zaak niet zo nauwgezet gevolgd heeft als wij in contact kwam met Frank en zo zijn/haar mening kon geven?
Ja alles kan, het viel me alleen op dat er veel gelijkenis is met deze eerdere verdwijningquote:Op dinsdag 7 april 2015 16:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ze is nog verdwenen, lijkt het. Ontvoerd?
Wel vreemd dat ze haar telefoon mocht houden dan.
Of een buitenechtelijke relatie (die verkeerd afliep), dat kan zomaar ook...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |