Paolini tegen VDB3.quote:Op zondag 5 april 2015 17:07 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Haha wow, nog nooit zo'n kansloze sprint gezien.
Is VDB3 er niet in geslaagd om toch nog even over Paolini te gaan, al was het maar een meter of 5?quote:
Boogerd tegen Rebellin.quote:Op zondag 5 april 2015 17:07 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Haha wow, nog nooit zo'n kansloze sprint gezien.
quote:Op zondag 5 april 2015 17:08 schreef DeeBee het volgende:
Jezus Niki, had dan nog proberen aan te vallen...
Zonde, mooie finale wel.
De eerste 235 km waren saai, maar de finale nietquote:Op zondag 5 april 2015 17:08 schreef DeeBee het volgende:
Zonde, mooie finale wel.
quote:Op zondag 5 april 2015 17:08 schreef DeeBee het volgende:
Zonde, mooie finale wel.
Als je zo sprint, zat dat er ook echt niet meer in.quote:Op zondag 5 april 2015 17:08 schreef DeeBee het volgende:
Hebben gefaaldquote:Op zondag 5 april 2015 17:09 schreef Syntix het volgende:
Team Sky toch wel weer de bazen van dit weekend
Morele winnaar.quote:Op zondag 5 april 2015 17:10 schreef Steven184 het volgende:
Ow Greg is opeens beste man in de koers.
Zijn aardig weggereden.quote:Op zondag 5 april 2015 17:09 schreef Syntix het volgende:
Team Sky toch wel weer de bazen van dit weekend
E3 prijs ookquote:Op zondag 5 april 2015 17:11 schreef baggerbaas het volgende:
Terpstra nu 2e in Omloop, Gent-Wevelgem en de Ronde.
Is gewoon een troosteloze bende ja, maar dat was vanaf het begin al een van de kritiekpunten.quote:Op zondag 5 april 2015 17:11 schreef Principia het volgende:
Laatste 10 km van parcours ook niet gunstig voor aanvallers. Geen enkele beschutting en bochten.
Greg was de morele winnaarquote:Op zondag 5 april 2015 17:12 schreef Tommeke het volgende:
Noemde Wuyts Greg nou de beste man in koers?
RvV onwaardig, zo troosteloos.quote:Op zondag 5 april 2015 17:11 schreef Principia het volgende:
Laatste 10 km van parcours ook niet gunstig voor aanvallers. Geen enkele beschutting en bochten.
Is voor Wuyts de eerste Belg niet altijd de beste man in koers ?quote:Op zondag 5 april 2015 17:12 schreef Tommeke het volgende:
Prachtig volk. 2x meegemaakt op Alpe d'huez. Die weten ook hoe je een feestje bouwt.quote:
Ja, had Kristoff er wel even opgelegd in de sprint. Pure pech dat ie niet mee was op de Kruisberg.quote:Op zondag 5 april 2015 17:12 schreef Tommeke het volgende:
Kristoff zag er op de Pater ook al beter uit.quote:Op zondag 5 april 2015 17:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Kristoff meer dan verdiend, verreweg de beste. Had Terpstra eerder kunnen lossen dan andersom.
José wil graag Greg als mogelijke winnaar aanwijzen, maar die had maximaal tweede kunnen worden.
Zeker, Patje die verliest is altijd genot.quote:
Dat is ook zo haha.quote:Op zondag 5 april 2015 17:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Is voor Wuyts de eerste Belg niet altijd de beste man in koers ?
quote:Op zondag 5 april 2015 17:15 schreef Pedroso het volgende:
Stybar valt ook tegen trouwens, had 'm sterker verwacht.
Nee, dat wilde ik er nog bijzetten eigenlijk. Hij zat te kapot, die sprint werd hem niet meer. Jammer, hij had het op 2/3 km misschien nog kunnen proberen, maar Kristoff is een erkende hardrijder (/Herbert) en vandaag de beste van allemaal.quote:Op zondag 5 april 2015 17:09 schreef Zelva het volgende:
[..]
Als je zo sprint, zat dat er ook echt niet meer in.
Ik ook..Muur was mooier.quote:Op zondag 5 april 2015 17:16 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Mooie betonbaan.
Ik vind het een kutparcours nu.
Opa: "Vroeger was alles beter"quote:Op zondag 5 april 2015 17:16 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Mooie betonbaan.
Ik vind het een kutparcours nu.
Niki probeerde het wel een keer, toen bleef Kristoff makkelijk bij.quote:Op zondag 5 april 2015 17:08 schreef DeeBee het volgende:
Zonde, mooie finale wel.
Klopt. Koers goed in handen gehouden tot de finale begon. Konden Niki goed volgen en hebben daarna mooi afgestopt voor Kristoffquote:Op zondag 5 april 2015 17:18 schreef Syntix het volgende:
Team Sky zijn toch wel weer de beste, veruit.![]()
Team Sky![]()
Thomas
Eigenlijk ontbrak het Terpstra nu aan ploeggenoten ja, want tactisch was er vrij weinig mogelijk. Maar ja, niemand kon Kristoff volgen zo ongeveer.quote:Op zondag 5 april 2015 17:18 schreef Pedroso het volgende:
Ik zou meer kritiek op Stybar hebben dan op Terpstra. Maar ja, Belgen
Te bang om podium plek te verliezen.quote:Op zondag 5 april 2015 17:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
Tja, als Terpstra al langer wist dat hij weinig overschot had, dan had hij vroeger moeten beginnen pokeren.
Inderdaad, Stybar was vorig jaar in Roubaix gewoon een niveau beter dan Terpstra, maar wie won er?quote:Op zondag 5 april 2015 17:19 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Terpstra doet het wel beter als 2e man
Niet helemaal onterecht natuurlijk.quote:Op zondag 5 april 2015 17:20 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Te bang om podium plek te verliezen.
Kon zo maar presentator zijn van De beste kapper van Vlaanderen of Het mooiste design interieur van Vlaanderen.quote:
Vast modern in belgie.quote:Op zondag 5 april 2015 17:20 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja, wat zijn die korte haartjes zo op z'n voorhoofd geplakt met gel?
Vandaag was Terpstra beter, wat is je punt?quote:Op zondag 5 april 2015 17:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Inderdaad, Stybar was vorig jaar in Roubaix gewoon een niveau beter dan Terpstra, maar wie won er?
Of Arie Boomsma komt ineens in beeld.quote:Op zondag 5 april 2015 17:20 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Kon zo maar presentator zijn van De beste kapper van Vlaanderen of Het mooiste design interieur van Vlaanderen.
Zoveel mooier dan de Ronde van Vlaanderen.quote:Op zondag 5 april 2015 17:21 schreef DeeBee het volgende:
Zie alweer uit naar vorige week, Parijs - Roubaix is zo onnoemelijk veel genot altijd.
Nu hopen dat de Piet Paulusma's van deze wereld ongelijk hebben.quote:Op zondag 5 april 2015 17:21 schreef DeeBee het volgende:
Zie alweer uit naar vorige week, Parijs - Roubaix is zo onnoemelijk veel genot altijd.
En die bril ...quote:
Ja omdat hij van voren aan gingquote:Op zondag 5 april 2015 17:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Is VDB3 er niet in geslaagd om toch nog even over Paolini te gaan, al was het maar een meter of 5?
En dan?quote:Op zondag 5 april 2015 17:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
Tja, als Terpstra al langer wist dat hij weinig overschot had, dan had hij vroeger moeten beginnen pokeren.
quote:Op zondag 5 april 2015 17:21 schreef DeeBee het volgende:
Dan komen Van Avermaet en Sagan terug en heb je 10% kans dat je op het vlakke kan demarreren en dat ze twijfelen, in tegenstelling tot de 0% als je voelt dat Kristoff beter is.quote:
Dit dusquote:Op zondag 5 april 2015 17:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dan komen Van Avermaet en Sagan terug en heb je 10% kans dat je op het vlakke kan demarreren en dat ze twijfelen, in tegenstelling tot de 0% als je voelt dat Kristoff beter is.
Die jongen heeft voor het wegwielrennen echt te weinig koersintelligentie ...quote:Op zondag 5 april 2015 17:24 schreef marcodej het volgende:
Boom die het ziet gebeuren, maar dan niet reageren. London 2012 anyone?
Dan wordt hij vierde en beste man van Etixx.quote:Op zondag 5 april 2015 17:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat Terpstra al aanvoelde dat het dan een zekere vierde plaats zou worden.quote:Op zondag 5 april 2015 17:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dan komen Van Avermaet en Sagan terug en heb je 10% kans dat je op het vlakke kan demarreren en dat ze twijfelen, in tegenstelling tot de 0% als je voelt dat Kristoff beter is.
Maar dan riskeer je een 4e plek tegenover een zekere 2e plek, het is maar hoe je koerst.
Hij mist de instructie Van Vliet via mattrixborden.quote:Op zondag 5 april 2015 17:24 schreef marcodej het volgende:
Boom die het ziet gebeuren, maar dan niet reageren. London 2012 anyone?
Niettemin had hij dan meer kans gehad dan tegen Kristoff.quote:Op zondag 5 april 2015 17:26 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik denk dat Terpstra al aanvoelde dat het dan een zekere vierde plaats zou worden.
Tsjah. Als je Terpstra op z'n buitenblad ziet fietsen moet je toch meteen reageren.quote:Op zondag 5 april 2015 17:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Die jongen heeft voor het wegwielrennen echt te weinig koersintelligentie ...
als je wil winnen dan moet je durven te verliezenquote:Op zondag 5 april 2015 17:26 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik denk dat Terpstra al aanvoelde dat het dan een zekere vierde plaats zou worden.
En eigenlijk zijn dat soort situaties net zijn sterkste punt, aanvoelen wanneer het een goed moment is, ook al is hij niet de sterkste.quote:Op zondag 5 april 2015 17:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Niettemin had hij dan meer kans gehad dan tegen Kristoff.
Ja, heel rap.quote:Op zondag 5 april 2015 17:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Is die Benoot ook nog snel, eigenlijk?
Ik zelf niet hoor. Terpstra wel keihard overigens. Team Sky was weer de beste.quote:Op zondag 5 april 2015 17:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je bent wel hard vernederd vandaag. Pijnlijk.
Hoezo produceren wij geen renners?quote:Op zondag 5 april 2015 17:31 schreef TargaFlorio het volgende:
Die Belgen blijven maar renners produceren, waarom wij niet? Heeft dat puur met een groter aanbod van junioren en beloften te maken?
Ik denk dat Boom gewoon niet kon, maar te trots is dat toe te geven. Ook zonder koersintelligentie weet je dat soort dingen.quote:Op zondag 5 april 2015 17:27 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Tsjah. Als je Terpstra op z'n buitenblad ziet fietsen moet je toch meteen reageren.
Je moet dan nog wel het gevoel hebben dat je de kracht hebt om een serieuze demarrage te plaatsen.quote:Op zondag 5 april 2015 17:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Niettemin had hij dan meer kans gehad dan tegen Kristoff.
Goede renners.quote:Op zondag 5 april 2015 17:32 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Hoezo produceren wij geen renners?
Lotto blijft vast wel WT omdat er niet zoveel ploegen zijn die WT willen worden.. Maar het is wel bijzonder mager allemaalquote:Op zondag 5 april 2015 17:31 schreef Van_Poppel het volgende:
Sep is toch wel ontgoocheling deze week.
Lotto Jumbo volgend jaar naar de PCT-cup?
Nogmaals, parcours is er ook niet naar om aan te vallen, zeker als je zo kapot bent als Niki. Denk dat de tweede plek het hoogst haalbare was, laatste 5 km nog gepokerd. Kristoff simpelweg de sterkste.quote:Op zondag 5 april 2015 17:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En eigenlijk zijn dat soort situaties net zijn sterkste punt, aanvoelen wanneer het een goed moment is, ook al is hij niet de sterkste.
twitter:adrievanderpoel twitterde op zondag 05-04-2015 om 17:21:10Zou Mathieu of David ooit mijn opvolger worden in Vlaanderen? reageer retweet
Wel bijna allemaal binnen dezelfde beperkte niche.quote:Op zondag 5 april 2015 17:31 schreef TargaFlorio het volgende:
Die Belgen blijven maar renners produceren, waarom wij niet? Heeft dat puur met een groter aanbod van junioren en beloften te maken?
In België heb je alleen blubberfietsen en gewoon fietsen. Hier zijn er meer mogelijkheden.quote:Op zondag 5 april 2015 17:31 schreef TargaFlorio het volgende:
Zou ook zomaar kunnen iddquote:Op zondag 5 april 2015 17:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik denk dat Boom gewoon niet kon, maar te trots is dat toe te geven. Ook zonder koersintelligentie weet je dat soort dingen.
Maar is dat erg?quote:Op zondag 5 april 2015 17:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Wel bijna allemaal binnen dezelfde beperkte niche.
Haha, ok. Als jij er gelukkig van wordtquote:Op zondag 5 april 2015 17:31 schreef Syntix het volgende:
[..]
Ik zelf niet hoor. Terpstra wel keihard overigens. Team Sky was weer de beste.
Dat haalde ik ook uit zijn antwoord. Hij zei dat hij al genoeg wist toen hij Terpstra op het buitenblad zag rijden op de Taaienberg(?). Daar haalde ik uit dat hij toen wist dat 'ie niet mee zou kunnen.quote:Op zondag 5 april 2015 17:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik denk dat Boom gewoon niet kon, maar te trots is dat toe te geven. Ook zonder koersintelligentie weet je dat soort dingen.
Doen we het zoveel minder dan de Belgen dan?quote:
Volgens mij wel ja, zeker op eendaags gebied.quote:Op zondag 5 april 2015 17:34 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Doen we het zoveel minder dan de Belgen dan?
Ik zou het wel leuk vinden als er eens één tijdrijder tussen zat, iemand die een bergrit kan winnen, iemand die een etappewedstrijd kan winnen, een echte topsprinter, iemand voor koersen als Lombardije,.... Het gaat altijd over diezelfde 3/4 weken en eventueel eens ergens een ritje.quote:
Zoveel Klassiekers hebben de Belgen de laatste 2 jaar ook niet meer gewonnen.quote:Op zondag 5 april 2015 17:35 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Volgens mij wel ja, zeker op eendaags gebied.
Vind ik wel meevallen. Ja, vandaag lijkt dat zo, maar na een grote ronde lijken wij ineens weer veel beter.quote:Op zondag 5 april 2015 17:35 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Volgens mij wel ja, zeker op eendaags gebied.
ik wou dat Nederlandse renners is wat meer koersen zouden winnenquote:Op zondag 5 april 2015 17:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Vind ik wel meevallen. Ja, vandaag lijkt dat zo, maar na een grote ronde lijken wij ineens weer veel beter.
Ongelooflijk..hij was in het voorseizoen superieur.quote:Op zondag 5 april 2015 17:37 schreef Marcoss het volgende:
Vanmarcke geen problemen gehad dus, dan was hij gewoon niet goed genoeg
De noren dan. 1 op de 2 is een topperquote:Op zondag 5 april 2015 17:31 schreef TargaFlorio het volgende:
Huillie Hulliequote:Op zondag 5 april 2015 17:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Het is weer wielrennen op deux vitesses. Lotto Jumbo NL en de rest
http://cqranking.com/men/asp/gen/VictoryRankingCountry.aspquote:Op zondag 5 april 2015 17:37 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ik wou dat Nederlandse renners is wat meer koersen zouden winnen
We staan nog onder Algerijequote:Op zondag 5 april 2015 17:38 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
http://cqranking.com/men/asp/gen/VictoryRankingCountry.asp
En dan 2014 maar eens bekijken.
Afgelopen maand is er zowat iedere dag een wedstrijd in Algerije geweest. Daar werden de knikkers steeds verdeeld tussen de Eritreeërs en Algerijnen.quote:
Die ranglijst zegt dus niet zoveel.quote:Op zondag 5 april 2015 17:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Afgelopen maand is er zowat iedere dag een wedstrijd in Algerije geweest. Daar werden de knikkers steeds verdeeld tussen de Eritreeërs en Algerijnen.
Alle UCI-wedstrijden tellen mee, dus ook kleine wedstrijden ja. Wat dan nog?quote:
Benoot ook. Mathieu heeft al wel meermaals bewezen een winnaar te zijn.quote:
Als die overwinningen uit pro-continental wedstrijden bestaan, dan heb je dus in feite nog niks. Of wou je beweren dat Algerije een serieus wielerland is?quote:Op zondag 5 april 2015 17:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Alle UCI-wedstrijden tellen mee, dus ook kleine wedstrijden ja. Wat dan nog?
Hmmm, Benoot heeft vandaag wel iets bewezen, dat hij klaar is om mee te doen op WT-niveau in een monument.quote:Op zondag 5 april 2015 17:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Benoot ook. Mathieu heeft al wel meermaals bewezen een winnaar te zijn.
Zeker, maar van der Poel heeft toch ook wel iets bewezen? Wel iets anders, maar wereldkampioen bij beloften en bij senioren veldrijden t.o.v. vijfde in de RvV (oké, hij liet zich ook fantastisch zien tijdens de wedstrijd), vind ik niet per se veel verschil tussen zitten.quote:Op zondag 5 april 2015 17:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Hmmm, Benoot heeft vandaag wel iets bewezen, dat hij klaar is om mee te doen op WT-niveau in een monument.
Tja, serieus wielerland is best veel gezegd. Er zijn best wat goede wielrenners daar in ieder geval, daar komen wij alleen nooit achter als ze altijd in Afrika blijven. Dat geldt ook voor de Eritreeërs. Die jongens hebben het moeilijk om de stap naar Europa te maken, is het niet door aanpassingsproblemen dan wel door het feit dat ze überhaupt geen visum krijgen om ergens in Europa te kunnen koersen.quote:Op zondag 5 april 2015 17:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als die overwinningen uit pro-continental wedstrijden bestaan, dan heb je dus in feite nog niks. Of wou je beweren dat Algerije een serieus wielerland is?
Misschien dat over een paar jaar gezegd wordt dat het verlies tegen Ciolek in MSR dé kans was voor Sagan om een monument te winnen..quote:Op zondag 5 april 2015 17:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Sagan blijft wel bizar, is altijd tegelijk sterker en zwakker dan iedereen denkt. Doet super mee en het licht gaat altijd uit op een paar kilometer van de finish.
De "ach, nog jong, er komen nog zoveel kansen" insteek is altijd de verkeerde.quote:Op zondag 5 april 2015 17:53 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Misschien dat over een paar jaar gezegd wordt dat het verlies tegen Ciolek in MSR dé kans was voor Sagan om een monument te winnen..
Of het overnemen van Cancellara op de Paterberg (?).quote:Op zondag 5 april 2015 17:53 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Misschien dat over een paar jaar gezegd wordt dat het verlies tegen Ciolek in MSR dé kans was voor Sagan om een monument te winnen..
twitter:michalkwiatek twitterde op woensdag 25-03-2015 om 17:10:35Lesson from today #DDV: I need to remember that not everybody goes for the win. Some guys are content to be just 2nd! reageer retweet
Ik weet nog dat jij dat destijds al zei, terwijl iedereen dacht dat hij klassiekers aaneen zou rijgen. Ere wie ere toekomt.quote:Op zondag 5 april 2015 17:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
De "ach, nog jong, er komen nog zoveel kansen" insteek is altijd de verkeerde.
Die tweet van maart?quote:Op zondag 5 april 2015 17:56 schreef Slobeend het volgende:
Wat moeten we hier van vinden?twitter:michalkwiatek twitterde op woensdag 25-03-2015 om 17:10:35Lesson from today #DDV: I need to remember that not everybody goes for the win. Some guys are content to be just 2nd! reageer retweet
Yep...ik dacht ook dat Sagan alles zou gaan winnen.quote:Op zondag 5 april 2015 17:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik weet nog dat jij dat destijds al zei, terwijl iedereen dacht dat hij klassiekers aaneen zou rijgen. Ere wie ere toekomt.
Dat is nogal een sneer.quote:Op zondag 5 april 2015 17:56 schreef Slobeend het volgende:
Wat moeten we hier van vinden?twitter:michalkwiatek twitterde op woensdag 25-03-2015 om 17:10:35Lesson from today #DDV: I need to remember that not everybody goes for the win. Some guys are content to be just 2nd! reageer retweet
na dwars Door vlaanderen iddquote:
het is je vergeven hoorquote:
quote:Op zondag 5 april 2015 18:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als er ondertussen 1 renner is die ik winst gun in de Scheldeprijs, dan is het de gorilla wel.
D'n loller.quote:Op zondag 5 april 2015 17:56 schreef Slobeend het volgende:
twitter:bramtankink twitterde op zondag 05-04-2015 om 18:02:24T ging niet vandaag. Kreeg naarmate de koers vorderde meer last van mijn longen en spierpijn. Zwaar balen, ook omdat ik er niet was voor Sep reageer retweet
Nee, ze pieken juist naar de monumenten.quote:Op zondag 5 april 2015 18:11 schreef Van_Poppel het volgende:
Toch verrassend dat Sep er vandaag niet stond...te vroeg gepiekt?
Is hij dit seizoen al écht goed geweest dan? Gent-Wevelgem vorige week kwam hij ook te kort.quote:Op zondag 5 april 2015 18:11 schreef Van_Poppel het volgende:
Toch verrassend dat Sep er vandaag niet stond...te vroeg gepiekt?
In Omloop het Volk was hij veruit de beste.quote:Op zondag 5 april 2015 18:18 schreef Principia het volgende:
[..]
Is hij dit seizoen al écht goed geweest dan? Gent-Wevelgem vorige week kwam hij ook te kort.
Hij wil niet zeggen hoe?quote:Op zondag 5 april 2015 18:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
Stybar heeft laten weten dat hij zijn tand vroeg in de koers is verloren (hij wil niet zeggen hoe), dat hij een hele dag pijn heeft gehad en eigenlijk niets kon eten.
twitter:zdenekstybar twitterde op zondag 05-04-2015 om 18:26:10One of the most beautiful races of the year is over. I've lost my teeth about 70km to go. Impressive @Kristoff87 and @NikiTerpstra #rvv reageer retweet
zag trouwens dat 133 renners de ronde hebben uit gereden dat is ook weleens minder geweest. En Hoogerland knap 70equote:Op zondag 5 april 2015 20:09 schreef franklop het volgende:
Vanmarcke 53e en beste van Lotto en el. Roompot had hun beste renner op plek 66
Ik zou met dit soort koersen graag eens een camera achterin de wedstrijd hebben.quote:Op zondag 5 april 2015 21:40 schreef Evertjan het volgende:
[..]
zag trouwens dat 133 renners de ronde hebben uit gereden dat is ook weleens minder geweest. En Hoogerland knap 70e
Verkeerd gepiekt dus, heeft weinig nut om daar je kloten er af te rijden voor een piek die weken verder ligt. Wie moet nu de meubelen redden voor Lotto Jumbo dit voorseizoen?quote:Op zondag 5 april 2015 18:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
In de Strade Bianche was Vanmarcke ook echt wel heel sterk, terwijl die koers eigenlijk veel te zwaar is voor hem.
Zijn beste teamgenoot wordt 9e. Je zou het ook een goede inschatting kunnen noemen.quote:Op zondag 5 april 2015 23:14 schreef Devpartner het volgende:
Vraag mij toch af of Kristoff had kunnen volgen met GT en Stybie op de oude kwaremont toen eigenlijk al de rest moest passen.
Blijf het toch als een flater zien van Terpstra dat hij doorzette met zijn aanval toen de Noor meeging.
quote:Zdenek Stybar has admitted it was "not nice" to have to take his false teeth out midway through the Tour of Flanders.
The Etixx – Quick-Step rider has a dental bridge after losing teeth in a crash at the Eneco Tour last August.
However, he had to remove the bridge during Sunday’s 264.9km cobbled classic, just before the second of three ascents of the Oude Kwaremont climb.
Stybar said: "It's difficult to say how the loss of my teeth affected my performance, but it's really not nice to deal with it in such a big race. I was distracted by it and didn't know what to do.
“It happened before the second trip up the Kwaremont. Because it's a bridge, it was moving, so I took it out. It's not the best feeling to ride without teeth.”
Falen van Stybar bedoel je ? Als ie met Thomas had meegefietst dan hadden ze aangesloten bij Kristoff en Terpstra. Hadden ze met 2 man voorop gezeten en veel meer kans gehad om voor de 1e plek te gaan.quote:Op zondag 5 april 2015 23:14 schreef Devpartner het volgende:
Vraag mij toch af of Kristoff had kunnen volgen met GT en Stybie op de oude kwaremont toen eigenlijk al de rest moest passen.
Blijf het toch als een flater zien van Terpstra dat hij doorzette met zijn aanval toen de Noor meeging.
Volgens mij bestaat team alleen maar uit mannen.quote:Op maandag 6 april 2015 00:00 schreef Evertjan het volgende:
Is er al bekend gemaakt of er nu een man of vrouw achter het stuur zat van die shimanoauto
Hoeveel kwamen ze nou daadwerkelijk dichter bij? Volgens mij ging het verschil van 30 naar 20 seconden en dat nadat de favorieten die 10 kilometer daarover in de wielen waren gebleven.quote:Op zondag 5 april 2015 23:14 schreef Devpartner het volgende:
quote:Op zondag 5 april 2015 17:26 schreef Columbiafan het volgende:
Benoot die vorige maand 21 is geworden,Wat een geweldige renner is het toch ook
![]()
twitter:thijszonneveld twitterde op maandag 06-04-2015 om 09:28:57Joggingbroek. Column Nusport: http://t.co/lE4n649tZl reageer retweet
15 seconden dichter en toen stopte gt en stybar nam niet over en dat was voor de uitloper. Dus zoals Pedroso zei, als stybar had overgepakt was er een grote kans dat ze had gat konden dichtrijden (ofwel op ofwel er net na), maar dan nog zit je met een Kristoff vanvoor waar ze nog altijd vanaf moesten.quote:Op maandag 6 april 2015 00:17 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Hoeveel kwamen ze nou daadwerkelijk dichter bij? Volgens mij ging het verschil van 30 naar 20 seconden en dat nadat de favorieten die 10 kilometer daarover in de wielen waren gebleven.
Fijne column. Hij roept veel weerstand op, maar is iig een kleurrijk wielerjournalist. En heb 'em liever dan Rayyyquote:Op maandag 6 april 2015 09:59 schreef Pino112 het volgende:
twitter:thijszonneveld twitterde op maandag 06-04-2015 om 09:28:57Joggingbroek. Column Nusport: http://t.co/lE4n649tZl reageer retweet
Leuke column.quote:Op maandag 6 april 2015 09:59 schreef Pino112 het volgende:
De enige overeenkomst is dat ze beide wielerjournalist zijn.quote:Op maandag 6 april 2015 11:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Fijne column. Hij roept veel weerstand op, maar is iig een kleurrijk wielerjournalist. En heb 'em liever dan Rayyy
quote:Op maandag 6 april 2015 00:00 schreef Evertjan het volgende:
Is er al bekend gemaakt of er nu een man of vrouw achter het stuur zat van die shimanoauto
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.2295833quote:1) Volgauto maait Trek-renner Sergent van de baan
Eerst reed een neutrale auto Jesse Sergent aan. De bestuurder, een politieagent, is helemaal van de kaart, heeft onze redactie vernomen. Hij weet niet meer wat hij gedaan heeft.
2) Aanrijding tussen volgauto's veroorzaakt val Chavanel
De andere neutrale auto, die inreed op de volgauto van FdJ en de val van Sébastien Chavanel veroorzaakte, werd bestuurd door oud-renner Paul Van Hyfte.
Boom zei toch dat hij net van kop kwam toen Terpstra aanviel? Terpstra zei dat hij het wel erg langzaam vond gaan en toen maar aanvielquote:Op maandag 6 april 2015 13:28 schreef DeeBee het volgende:
Vanochtend was de finale nogmaals op Eurosport en Kristoff was wel echt te sterk. Al leek hij echt te kraken op de Kwaremont, toen zat hij op z'n tanden te bijten. Op de Paterberg leek hij dan weer sterker dan Terpstra...
Boom reed weer vrij vaag, moest op een gegeven moment weer een gaatje laten naar dat ene groepje, maar reed toen weer weg. Leek te freewheelen op de Kwaremont, maar kon in eerste instantie Stybar en Thomas niet volgen en op de Paterberg vloog hij op het laatste stukje, terwijl hij daarvoor los werd gereden.![]()
Benieuwd naar de showdown volgende week, denk dat Stybar toch de topfavoriet is, zeker als z'n tanden het ditmaal wel houden.
Ja, maar dat was min of meer op de uitloper van de Kruisberg. Was trouwens een vrij goede aanval van Terpstra, waarbij Kristoff perfect het gevaar zag, want die had gelijk het wiel van Terpstra, maar de rest moest ook ongeveer wel even passen.quote:Op maandag 6 april 2015 13:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Boom zei toch dat hij net van kop kwam toen Terpstra aanviel? Terpstra zei dat hij het wel erg langzaam vond gaan en toen maar aanviel
Ja hij had lek gereden en daarom zag je hem later terug komen bij dat groepje om plek 5 en vervolgens rijdt hij nog weg. Ik heb hem trouwens ook nog nooit zo goed als dit jaar de paterberg op zien rijden. hoorquote:Op maandag 6 april 2015 14:02 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ja, maar dat was min of meer op de uitloper van de Kruisberg. Was trouwens een vrij goede aanval van Terpstra, waarbij Kristoff perfect het gevaar zag, want die had gelijk het wiel van Terpstra, maar de rest moest ook ongeveer wel even passen.
Boom was daarna echter wel sterk, maar ook zwak ofzo op momenten. Want hij leek goed genoeg om Sagan te volgen op het laatste stuk van de Paterberg, maar begon te ver naar achteren waardoor hij niet kon aansluiten. Daarna reed hij nog weg uit het groepje favorieten, nadat hij net gelost was.Of heeft hij nog lek gereden in volle finale dus? Dat heb ik dan helemaal gemist...
Ik vind het wel tofquote:
Het wachten is nu op het moment dat men dit soort beelden live in de uitzending kan laten zien.quote:Op maandag 6 april 2015 15:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik vind het wel tof
Dat het beeld op de kasseistroken nog zo goed is.
Plus live alle rijders kunnen volgen dmv gps op een kaart.quote:Op maandag 6 april 2015 15:54 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Het wachten is nu op het moment dat men dit soort beelden live in de uitzending kan laten zien.
Of op z'n minst live timing met doorkomsten op bepaalde punten, zeker bij bergetappes.quote:Op maandag 6 april 2015 19:21 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Plus live alle rijders kunnen volgen dmv gps op een kaart.
En dat dan alsnog de resultaten van Astana met teruglopende kracht afgenomen worden.quote:Op maandag 6 april 2015 14:34 schreef DeeBee het volgende:
Laat volgende week dan maar z'n weekend worden, kan daarna Astana ook geschorst worden!
Het stuk uit het AD. Bagger-stuk trouwens met al die herhalingen er in maar zijn geloof ik quotes uit andere media.quote:Sep Vanmarcke zal in Parijs-Roubaix weer gewoon de aanval zoeken. Volgens zijn trainer Luc Wante was het tactisch plan dat hij samen met de kopman van LottoNL-Jumbo had bedacht voor de Ronde van Vlaanderen niet op het lijf van de Belgische klassiekerspecialist geschreven.
,,In Parijs-Roubaix laten we hem gewoon weer koersen. Het werkt niet voor Sep, zeggen dat hij zich koest moet houden'', zegt Wante vandaag in diverse Vlaamse media. Vanmarcke bereikte zondag ontgoocheld als 53ste de streep. De Noor Alexander Kristoff won.
,,We hebben een fout gemaakt", geeft Wante toe in Het Nieuwsblad en Het Laatste Nieuws. ,,We hebben geprobeerd om hem minder agressief te laten koersen. Dat is hem slecht bevallen. Sep raakte verzeild tussen het kaf van de koers. Op de Kruisberg, een helling die hem heel goed ligt, wilde hij de oversteek maken. En toen hem dat bijna was gelukt, gingen Terpstra en Kristoff ervan door. Toen moest hij passen.''
,,We hebben gegokt in de Ronde'', vervolgt Wante. ,,Het ging fout. Het werkt niet voor Sep, zeggen dat hij zich koest moet houden. Het is een stijl die hem niet ligt." De privé-trainer van de renner van LottoNL-Jumbo blijft vertrouwen houden in zijn pupil die de afgelopen edities tweede en vierde werd in Parijs-Roubaix: ,,Niemand die over de kasseien kan rijden als Vanmarcke. Zondag is het alles of niets. Sep vindt dat hij zijn seizoen moet redden. Gelukkig is Parijs-Roubaix de koers die hem het meest ligt. Aanvallen, aanvallen, aanvallen, dat is helemaal zijn stijl. Als je wilt winnen, moet je de rest achterlaten op de kasseien.''
,,We hebben gegokt in de Ronde'', vervolgt Wante. ,,Het ging fout. Het werkt niet voor Sep, zeggen dat hij zich koest moet houden. Het is een stijl die hem niet ligt."
De privé-trainer van de renner van LottoNL-Jumbo blijft vertrouwen houden in zijn pupil die de afgelopen edities tweede en vierde werd in Parijs-Roubaix: ,,Niemand die over de kasseien kan rijden als Vanmarcke. Zondag is het alles of niets. Sep vindt dat hij zijn seizoen moet redden. Gelukkig is Parijs-Roubaix de koers die hem het meest ligt. Aanvallen, aanvallen, aanvallen, dat is helemaal zijn stijl. Als je wilt winnen, moet je de rest achterlaten op de kasseien.''
Alles komt goed volgens de high performance director.quote:Lotto-Jumbo stoomt Gesink en Ten Dam klaar voor Romandië
Lotto-Jumbo rekent erop dat de geblesseerden Robert Gesink en Laurens ten Dam eind deze maand hun rentree maken in de Ronde van Romandië.
Beide klassementsrenners hebben dit jaar door tegenslagen nog weinig gekoerst. Gesink worstelde met privé-omstandigheden en knieklachten terwijl Ten Dam een virus opliep en vier ribben brak bij een val in Catalonië.
"Met Gesink hebben we een droomplan gemaakt. Als dat lukt, is alles perfect", zegt Louis Delahaije, trainer van Gesink en high performance director bij de Nederlandse ploeg, tegen NU.nl.
fijn om te zien dat zelfs de profs op binnenblad omhoog gaan... idee dat er toch weer iets menselijker gekoerst wordtquote:
Hij vindt zelf ook dat hij heeft gefaald, zat gewoon verkeerd op het verkeerde moment.Als je slecht bent tijdens 1 klimmetje loop je daarna constant achter de feiten aan. Als je echt sterk bent zal je echt nog wel dat gaatje kunnen dichten dat is gevallen maar Vanmarcke is gewoon op waarde geklopt.quote:Op dinsdag 7 april 2015 11:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
Sep zat gewoon niet voorin wanneer het moest. Dat heeft niks te maken met zich koest houden. Wanneer de stroken kwamen zat hij halverwege in een zeer ruime peloton... totaal aan zichzelf te danken
Omloop en E3 had hij pech, anders had hij waarschijnlijk in beide koersen meegedaan om de overwinning, Strade Bianche ging hij heel lang mee, maar kon hij het niet bijhouden toen het te lang bergop ging. GW moest hij passen na een slopende koers en afgelopen zondag moest hij écht passen. Dat vind ik eigenlijk nog wel meevallen, alleen blijft het vooral hangen dat hij in de belangrijkste koers niet meekon. Het is te hopen voor hem (en vooral voor de ploeg) dat het echt gewoon een minder moment was afgelopen zondag, anders wordt het komende zondag ook niks inderdaad. En dan slaat het seizoen echt helemaal nergens op..quote:Op dinsdag 7 april 2015 10:44 schreef DeeBee het volgende:
Hij werd toch gewoon keihard uit de wielen gereden, laten we nou niet doen alsof het aan de tactiek lag... Zelfs Greipel kon langer volgen...
Als je er objectief naar kijkt, dan heeft Vanmarcke dit jaar in alle finales (dik) moeten passen, waarbij er 1 keer (misschien 2) sprake was van mechanische pech. Het zou mij verbazen als hij zondag meedoet om de knikkers...
Verder is die Delahaije een onwijze drol, met z'n 'droomplan'. En met het niveau waar Gesink (en bijv. Krachtwijk) op acteren sinds zijn rol als trainer, kunnen ze hem beter 'low performance director' noemen, manmanman.
De enige van de ploeg die start en al eens een fatsoenlijke uitslag heeft gereden in een heuvelklassieker, is Martens, maar ja, die startte niet in Baskenland door ziekte...quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:13 schreef Ericr het volgende:
Hofland is constant ziek, dat is ook niet iets van de laatste weken trouwens.
Gesink moet eerst maar eens een koers rijden, dat verhaal is inmiddels een klucht op zich.
De focus ligt volgens de ploegleiding op de grotere wedstrijden omdat volgens hun een overwinning er zit aan te komen. Met de huidige bezetting hebben ze alleen zo goed als niemand voor die grotere wedstrijden. Want wie neemt het stokje over van Sep na zondag om iets te kunnen betekenen in de klassiekers?
Maar dat is ook alweer even geleden en Martens lijkt nou niet echt beter te worden door de jaren heen. Heeft misschien te weinig voor eigen kans mogen rijden maar een Martens als eventuele kopman voor het Waalse werk zou wel erg bleek zijn. Daar liggen ze bij andere ploegen in ieder geval niet wakker van, kan een voordeel zijn maar dan moet je er wel bij zijn in de finale.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:22 schreef Marcoss het volgende:
[..]
De enige van de ploeg die start en al eens een fatsoenlijke uitslag heeft gereden in een heuvelklassieker, is Martens, maar ja, die startte niet in Baskenland door ziekte.
twitter:wielerman twitterde op dinsdag 07-04-2015 om 16:47:35.@ronaldfct77 Gemiddeld 226.000 Nederlanders voor Sporza. NOS had er gemiddeld 622.000. 1 op 4 kiest dus 'Vlaams' tijdens #RvV reageer retweet
Ik vind het bijzonder opvallend dat iedereen van die ploeg dit seizoen opeens constant ziek blijkt te zijn. Hofland is gevallen in de Ruta del Sol en is vervolgens 2x ziek geweest, waardoor die nog amper gekoerst heeft. En dat is dan één van de speerpunten van de ploeg. En zo kan ik er nog wel een dikke halfvol opnoemen die een aantal keer ziek zijn geweest dit voorseizoen. Dan heb je nog de blessures. Van Asbroeck die heel hard gevallen is in de Driedaagse van West-Vlaanderen en daarna wonderwel nog op een beetje acceptabel niveau is gekomen voor deze weken. Ten Dam gevallen, Wagner gevallen, Teunissen gevallen en ziek, Van Emden eruit door een valpartij, Lindeman al ziek geweest en gevallen en bizar ver weg van zijn niveau van vorig jaar, Bennett sukkelt al een tijdje met een knieblessure, Bulgac er nu weer uitgevallen. Het houdt maar niet op.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:26 schreef Ericr het volgende:
[..]
Maar dat is ook alweer even geleden en Martens lijkt nou niet echt beter te worden door de jaren heen. Heeft misschien te weinig voor eigen kans mogen rijden maar een Martens als eventuele kopman voor het Waalse werk zou wel erg bleek zijn. Daar liggen ze bij andere ploegen in ieder geval niet wakker van, kan een voordeel zijn maar dan moet je er wel bij zijn in de finale.
Je slaat de spijker op z'n kop, het lijkt echt op alle fronten tegen te zitten dit seizoen. Raadselachtig...quote:Op dinsdag 7 april 2015 22:21 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik vind het bijzonder opvallend dat iedereen van die ploeg dit seizoen opeens constant ziek blijkt te zijn. Hofland is gevallen in de Ruta del Sol en is vervolgens 2x ziek geweest, waardoor die nog amper gekoerst heeft. En dat is dan één van de speerpunten van de ploeg. En zo kan ik er nog wel een dikke halfvol opnoemen die een aantal keer ziek zijn geweest dit voorseizoen. Dan heb je nog de blessures. Van Asbroeck die heel hard gevallen is in de Driedaagse van West-Vlaanderen en daarna wonderwel nog op een beetje acceptabel niveau is gekomen voor deze weken. Ten Dam gevallen, Wagner gevallen, Teunissen gevallen en ziek, Van Emden eruit door een valpartij, Lindeman al ziek geweest en gevallen en bizar ver weg van zijn niveau van vorig jaar, Bennett sukkelt al een tijdje met een knieblessure, Bulgac er nu weer uitgevallen. Het houdt maar niet op.
Maar buiten al het ziek zijn snap ik nog iets niet. Ze hebben al een redelijk krappe selectie, ze teren al heel erg op gasten die het allemaal nog maar moeten bewijzen, maar dan zijn er renners die normaal gesproken in de breedte de ploeg overeind houden die ook in de verste verte niet bij hun normale vorm in de buurt komen. Een Maarten Wynants zat de vorige jaren bij de beste 20 van de koers in de Vlaamse voorjaarskoersen. Nu komt ie telkens in groep 3 of 4 ergens kansloos binnen. Tankink is ook niet in orde, daar scheelt ook wat aan nu maar die was in E3 tenminste nog de enige die Vanmarcke bij kon staan, maar dan Tjallingii. Die lijkt gewoon op te zijn nu. Die haalt bij lange niet meer zijn normale niveau.
En dan buiten de voorjaarsklassiekers. De Weert die geen poot meer vooruit komt. Deed ie vorig jaar al niet bij Etixx, maar dit jaar is het helemaal treurnis. Lindeman die in de verste verte niet lijkt op de Lindeman van vorig seizoen. Tuurlijk, dat was op een niveau lager, maar hij heeft toen ook in grotere koersen hele knappe dingen laten zien. Nu is dat weg. Wat ik maar wil zeggen: buiten alle blessures en ziektes om kan toch ook niet iedereen opeens uit vorm zijn? Dat bestaat toch niet......
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |