SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij ons in de vensterbank (geen cosleeper, maar ook geen nachtkastjes)quote:Op vrijdag 3 april 2015 20:47 schreef Vlindur het volgende:
Ik heb even gewacht tot een nieuw topic, dus hai
Voor de moeders met co-sleepers; waar laten jullie je nachtlamp, wekker en telefoon?![]()
![]()
Mn telefoon kan ik wel kwijt op mijn hoofdeinde, maar de lamp naast baby zn hoofd of nog erger de wekkerlijkt me niet zo'n goed idee..
Help!
Ik had een plankje opgehangen, aan de muur boven de cosleeper zeg maar. En naast mn bed had ik een klein tafeltje, daar sloot ik de cosleeper op aan. Dus haar hoofd begon ter hoogte van mijn borst zoiets. Kwam ook nog beter uit met pinken, ergonomisch gezien.quote:Op vrijdag 3 april 2015 20:47 schreef Vlindur het volgende:
Ik heb even gewacht tot een nieuw topic, dus hai
Voor de moeders met co-sleepers; waar laten jullie je nachtlamp, wekker en telefoon?![]()
![]()
Mn telefoon kan ik wel kwijt op mijn hoofdeinde, maar de lamp naast baby zn hoofd of nog erger de wekkerlijkt me niet zo'n goed idee..
Help!
Als ik om 03:30 nog wakker lig wil ik dat graag in een oogopslag kunnen zienquote:
Daar heb ik ook aan zitten denken. Maar dan ben ik bang dat ik er iets vanaf stoot en dat ie het alsnog boven op zn hoofd krijgtquote:Op vrijdag 3 april 2015 20:51 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik had een plankje opgehangen, aan de muur boven de cosleeper zeg maar. En naast mn bed had ik een klein tafeltje, daar sloot ik de cosleeper op aan. Dus haar hoofd begon ter hoogte van mijn borst zoiets. Kwam ook nog beter uit met pinken, ergonomisch gezien.
Jaquote:Op vrijdag 3 april 2015 20:53 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Daar heb ik ook aan zitten denken. Maar dan ben ik bang dat ik er iets vanaf stoot en dat ie het alsnog boven op zn hoofd krijgt
quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:19 schreef ingee het volgende:
Vroeger was dat ding om ontspannen wakker te worden, nu gaat gewoon m'n kind af.
met de jongens ging dat eindelijk wat beter .. nu met michael erbij sta ik dus weer drie kwartier eerder m'n bed uit dan hen..quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:32 schreef Spees_Eend het volgende:
Dat blijft zelfs na 2.5 jaar nog wennen. Dat je vroeger bij je wekker lekker nog even in ontkenning kon zijn en snoozen x 5. En nu is het anderhalve seconde in je hoofd "nee nee nee nee het is 5u lalalalalala- oh fuck ik moet echt opstaan"
.
en als je er twee hebt, gevolgd door "Fuck. Nu is die andere ook wakker".
O te herkenbaarquote:Op vrijdag 3 april 2015 21:32 schreef Spees_Eend het volgende:
Dat blijft zelfs na 2.5 jaar nog wennen. Dat je vroeger bij je wekker lekker nog even in ontkenning kon zijn en snoozen x 5. En nu is het anderhalve seconde in je hoofd "nee nee nee nee het is 5u lalalalalala- oh fuck ik moet echt opstaan"
.
en als je er twee hebt, gevolgd door "Fuck. Nu is die andere ook wakker".
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
quote:Op vrijdag 3 april 2015 23:35 schreef Radyhyn het volgende:
Gave foto's Blue!
Snoenk wat een blije meid
SQ geweldig filmpje![]()
Skittles gefeliciteerd!!!(ben nog net op tijd
)
Vic had krampjes/pijn vanavond... bijna 3 uur achter elkaar gehuild.. zo sneu. Dat heeft hij nog nooit eerder gehad. Nu ligt hij gelukkig lekker te slapen.
Vanochtend maakte hij wat blijere geluidjesAww wat sneu! Lief filmpje. Toffe pakjes zijn dat he?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.M heeft die ook
![]()
Snoenk, wat een lief koppie heeft je meisje, had ik nog niet gezegd.
Ik ga slapen, net op de bank al een uur getukt terwijl ik probeerde naar de radio te luisterenfail! (vriendje had een optreden op radio vier)... Gelukkig kun je obline terugluisteren geloof ik.
Kwak
http://www.babyplein.nl/v(...)1&sort=meestverkocht en dan de billenspray. Dan hoef je er niet aan te zitten, doet het minder pijn. ook in z'n blote billen laten liggen om aan de lucht te laten drogen helpt vaak wel (wel de kachel een tandje hoger en een zooi hydrofielen / handdoeken op voorraad hebben!)quote:Op zaterdag 4 april 2015 11:36 schreef Hilmo het volgende:
Meestal is fleece 30 of 40 graden, niet warmer en dacht liever niet met wasverzachter. Verder maakt het niet uit toch?
Lieve foto's!
Gefeliciteerd Loj en JM! Tijd vliegt zo hard.
Hier enorme kapotte billetjes. Met velletjes eraan en echt wonden, echt openwe smeren al ,vaak verschonen. Met huilen huilen. Als ik thuis ben drinkt hij veel vaker dan op dagen dat ik werk. Nu 3e voeding al. En een nieuw huilje . soort nehma, nehma.
hoeveel maanden issie nou? zou het kunnen dat er een tandje dwars zit? dat was bij Jan destijds garantie voor open billen .. en jij bedankt voor de tip op die celstofmatjes te gebruiken; ik stond al op het punt om ze weg te geven, maar denk dat ik ze nu nog maar even bewaarquote:Op zaterdag 4 april 2015 12:23 schreef Hilmo het volgende:
Ooh ja, DJ bedankt! Dat in blote billetjes was ik helemaal vergeten, top tip! Gaan we straks meteen doen. Ik heb nog van die geweldige celstofmatjes.![]()
En idd borstvoeding. Ja dat zal het zijn dan ja.
als het niet over gaat, even een bezoekje aan de HA doen. Ik kreeg toen micanizol van de huisarts. Binnen een dag was het toen minder.quote:Op zaterdag 4 april 2015 12:38 schreef Hilmo het volgende:
6 maanden en tandjes denken we al tijden maar nog steeds niets. Zou goed kunnen hoor. Rode billen heeft hij ook vaker, en ook wel zo extreem gehad, maar nu gaat het maar niet over.
Ja die matjes zijn daarvoor ideaal! Tip kreeg ik in de kraamweek. Ik heb die dingen als enige van het kraampakket bewaard.
Wauw, ik heb vier bakkies zoete aardappelpuree gemaakt, vond ik ook al heel watquote:Op zaterdag 4 april 2015 13:09 schreef Stormqueen het volgende:
Aw Hilmo, arme R!er op!
Ik heb net 16 babymaaltijden gekooktvriezer vullen! Ik ga ook rapley met hapjes combineren maar ik vertik potjes. En zo'n verse groentehap is zó gemaakt
Dat doen wij ook zo veel mogelijk. Maar altijd handig om een voorraadje in de vriezer te hebben voor als je zelf eens zin hebt in een patatje/pizza/thai/younameit...quote:Op zaterdag 4 april 2015 14:23 schreef Franny_G het volgende:
Ik heb nooit apart voor I maaltijden gekookt eigenlijk. Ik kook voor onszelf en daarvan krijgt I ook wat, al dan niet een beetje aangepast.
En gewoon fruit pureren? Ik doe vaak n peer en/of banaan in een kom, staafmixer erop en gaan....quote:Op zaterdag 4 april 2015 13:55 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Wauw, ik heb vier bakkies zoete aardappelpuree gemaakt, vond ik ook al heel watmaar je jebt gelijk het is zo makkelijk om t zelf te maken.
Wortel en pompoen waren alletwee een dikke hit hier, bloemkool niet. Nu zoete aardappel gemaakt. Volgende groente die ik ga proberen zijn smashed peas denk ik... Of broccoli. M zit nog niet goed dus ik wil nog niet rapleyen, gaan we wel doen naast de prakkies als hij eenmaal wat steviger zit.
Enige wat ik wel uit potjes geef is perenmoes. Ik faal namelijk in fruitmoes makenvandaag weer appelmoes laten aanbranden
en we hebben wat reservepotjes staan voor snel mee onderweg ofzo.
Ja, maar daar heb ik dus 'gewoon' potjes voor, van biobim e.d.quote:Op zaterdag 4 april 2015 14:30 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Dat doen wij ook zo veel mogelijk. Maar altijd handig om een voorraadje in de vriezer te hebben voor als je zelf eens zin hebt in een patatje/pizza/thai/younameit...
Ik had nooit gedacht aan rauwe peer purerenquote:Op zaterdag 4 april 2015 14:40 schreef BlueEyes het volgende:
Een rijpe peer gewoon prakken met een vork en oplepelen?
En als er wat overblijft wat je niet prut eet je zelf op, heb je ook weer je vitamientjes binnen
Oh die staat bij ons ook in de reservepotjesbakquote:Op zaterdag 4 april 2015 14:49 schreef Razztwizzle het volgende:
A's all-time favourite.
[ afbeelding ]
Ze moet altijd huilen als het op is.
Sta ik dan met m'n vers gepureerde worteltjes. Supervers, helemaal verantwoord. En na drie happen is ze er klaar mee.
Ik vind het zelf trouwens ook heel lekkerquote:Op zaterdag 4 april 2015 14:50 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Oh die staat bij ons ook in de reservepotjesbakben benieuwd, die gaat binnenkort wel een keer mee in de tas.
Die vond saar idd ook heeel erg lekker, net als de grotere opvolger, mja die stomme appel he...quote:Op zaterdag 4 april 2015 14:49 schreef Razztwizzle het volgende:
A's all-time favourite.
[ afbeelding ]
Ze moet altijd huilen als het op is.
Sta ik dan met m'n vers gepureerde worteltjes. Supervers, helemaal verantwoord. En na drie happen is ze er klaar mee.
Saar eet veel potjes en daar zit dus ook vlees in, kip met rijst en wortel is hier erg in trek, net als courgette met ham. Maar ze krijgt ook vis en oma"s stoofpotje met rundvlees..quote:Op zaterdag 4 april 2015 14:56 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik vermijd nu alleen nog wel de potjes waar ook vlees in zit. Voor mijn gevoel is mijn 6-maanden-oude baby al zoveel aan het eten, daar hoeft echt nog geen vlees bij. Maar is dat wel zo? Wanneer zouden jullie met vlees beginnen? En wat dan?
Ze heeft wel voor het eerst ei gehad vanmorgen, klein beetje om te proberen of ze er niet op reageert. Ze vond het heel raar, glad en glibberig.
Ik kocht wel eens potjes voor dagjes weg en ik vermeed ook altijd die waar vlees of vis in zat. Vond het een beetje onnodig en dat glad gepureerde vlees een beetje een vies ideequote:Op zaterdag 4 april 2015 14:56 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik vermijd nu alleen nog wel de potjes waar ook vlees in zit. Voor mijn gevoel is mijn 6-maanden-oude baby al zoveel aan het eten, daar hoeft echt nog geen vlees bij. Maar is dat wel zo? Wanneer zouden jullie met vlees beginnen? En wat dan?
Ze heeft wel voor het eerst ei gehad vanmorgen, klein beetje om te proberen of ze er niet op reageert. Ze vond het heel raar, glad en glibberig.
Ik zie nooit toegevoegde suikers staan op de potjes. Alleen wat er al van nature in het groente en fruit zit.quote:Op zaterdag 4 april 2015 16:16 schreef Stormqueen het volgende:
Dat zit in vers fruit ook
of voegen ze er extra aan toe? Dat is denk ik in groentepotjes ook zo?
Als ik 's morgens een ingevroren maaltijd uit de vriezer haal is ie 's avonds ontdooid en nét zo snel klaar als olvarit uiteindelijk
Ik veroordeel olvarit niet hoor, alleen ik zie zelf de toegevoegde waarde (nog) niet zo
Moet je wel een magnetron hebbenquote:Op zaterdag 4 april 2015 16:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het natuurlijk vooral het gemak. Je warmt een potje voor 30 seconden op en je bent klaar om je kind te eten te geven.
Fruithapjes in potje zou ik dan weer niet geven. Heb gezien in een tv-programma hoeveel suiker daar in zit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Nee zit geen extra suiker in. De perenhap is bv 96% peer, 2% perensap en wat rijstebloem. Daar zitten natuurlijk veel fruitsuikers in, maar niet meer dan in gewoon fruit.quote:Op zaterdag 4 april 2015 16:16 schreef Stormqueen het volgende:
Dat zit in vers fruit ook
of voegen ze er extra aan toe? Dat is denk ik in groentepotjes ook zo?
Als ik 's morgens een ingevroren maaltijd uit de vriezer haal is ie 's avonds ontdooid en nét zo snel klaar als olvarit uiteindelijk
Ik veroordeel olvarit niet hoor, alleen ik zie zelf de toegevoegde waarde (nog) niet zo
och, het is uitermate Rapley!quote:Op zaterdag 4 april 2015 16:59 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Moet je wel een magnetron hebbenheb ik niet
![]()
voor de halfjaar baby's!
Hier ook weer een mijlpaal; F heeft voor het eerst blikvoer van de kat gegeten![]()
Is toch nietquote:Op zaterdag 4 april 2015 17:28 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb nu pas tijd om mn Kleintjes eens goed te lezen maar ik denk dat ik toch die gepureerde prut die ik heb staan maken alleen maar ga gebruiken voor smaakgewenning![]()
tóch de volgende keer eerst het boek lezen, sq
Luc heeft nooit Olvarit gegeten. En als hij naar opa & oma ofzo ging gaf ik gewoon een diepvries prutje mee.quote:Op zaterdag 4 april 2015 16:06 schreef Stormqueen het volgende:
Maar als je eten nou met zes porties tegelijk kookt en dan invriest heb je toch nooit olvarit nodig?
Ik heb iig een fijn doel voor mijn veertig lekkende melkbakjes
omdat het niet smaakt naar de ingrediënten die er in zitten, voornamelijkquote:Op zaterdag 4 april 2015 18:12 schreef Franny_G het volgende:
Het bezwaar tegen potjes snap ik niet helemaal. Als je 100% Rapley wil doen uiteraard wel, maar dat eigengemaakt eten per definitie beter is dan een potje van bijvoorbeeld biobim of andere merken waar het uitgangspunt biologisch is en er geen toegevoegde rotzooi in zit, is naar mijn idee toch wat overdreven.
Ik kies ervoor om alleen af en toe een potje te geven, omdat mijn uitgangspunt Rapley is, maar ik zie potjes niet als iets dat niet rijmt met bijvoorbeeld het aanleren van een gezond eetpatroon.
Verder wat betreft fruit pureren: als je echt heel graag wil dat het eten naar binnen gaat (omdat je kind een hongerlap is bijvoorbeeld?) dan is dat wel nodig allicht, maar een kind van nog geen jaar oud haalt z'n voedingswaarden in principe nog uit andere dingen (melk) dus als hij/zij alleen sabbelt op het stuk fruit en op die manier vooral de smaak en vocht binnenkrijgt, is het ook goed toch?
Vissiesquote:Op zaterdag 4 april 2015 18:01 schreef Loj het volgende:
Liever ook geen potjes hier, maar zonder vriezer en twee dagen per week buitenshuis eten kom ik er niet onderuit
Verder kan hij heel vaak wel mee eten, zo met peuter eten we wel redelijk gezond
Fruitpotjes doe ik niet aan! Altijd fruit in huis..
Wow GM!
Dierentuin was erg leuk! Hij heeft genoten van de vissenen hij zat prima in de wandelwageninzet (die kan hier ook op liggende stand)...
Nu zo eten en dan krijgt hij voor het eerst bruine bonen met appel.. Ben benieuwd hoe hij het vindt!
Ben ik deels wel met je eens, niet elk potje is zo trouwens, vandaag had saae spinazie en dat zag eruit als en rook en smaaktw ook echt als spinazie... en die van bijv Hipp zijn ook heel productgetrouw.. maar heb ook wel eens potjes gehad waar ze wmb oranje blubber op hadden kunnen zetten...quote:Op zaterdag 4 april 2015 18:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
omdat het niet smaakt naar de ingrediënten die er in zitten, voornamelijkmijn broertje heeft echt alleen maar olvarit gehad en die vertikte als kind alle groenten die niet uit een pot kwamen
geen idee of het een direct verband had, maar daar komt mijn tegenzin een beetje vandaan.
En dan de hele nacht wel of niet?.quote:Op zaterdag 4 april 2015 19:37 schreef Tante_Soesa het volgende:
S wil nog niet echt eten, ik vind nu die zakjes van Olvarit wel handig, daar zit ook gewoon maar 1 groente in en daar smaakt het ook naar. Die geef ik om aan de smaak te wennen en op werkdagen. Op andere dagen krijgt ze gewoon een stuk groente in dr knuistje. Ze wil vooral graag alles zelf doenen krijgt daardoor geen moer binnen.
Knap van Saar GM! Suus wil ook steeds staan en ze staat hartstikke stabiel ook. Dan ligt ze op dr rug en pak ik haar bij dr handjes, normaal trok ze zich dan op tot zitten... maar nu, hoppa, meteen door naar staan. En blij dat ze dan is
. Snellerd.
Ze slaapt ineens niet meer 's avonds. Een half uurtje, van half 7 tot 7 ofzo en dan wakker tot een uur of 9. Irritant
Welnee johquote:Op zaterdag 4 april 2015 19:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
En dan de hele nacht wel of niet?.
Ik kan mij voorstellen dat t snot niet bevordelijk is...quote:Op zaterdag 4 april 2015 19:41 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Welnee joh![]()
. Nog minstens 2x wakker. Slaap is voor mietjes. Aldus snotterende en hoestende (hopelijk komt.het daardoor) Soeze
Lachen is toch juist gezond? Of is het zoveel dat ze geen lucht meer krijgt?quote:Op zaterdag 4 april 2015 19:48 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
Vraagje aan de lieve (alleenstaande) moeders/vrouwen..
Ik heb een nichtje van 9 maanden, is het erg/schadelijk als je een kindje heel veel/lang laat lachen? Zo ja, waarom wel/niet? Me mams zei het vroeger ooit, maar weet niet meer waarom.
Het is zo leuk!
Dank je.
Lachen is zeker gezond, maar het mocht niet te lang of te veel.quote:Op zaterdag 4 april 2015 19:50 schreef Risu het volgende:
[..]
Lachen is toch juist gezond? Of is het zoveel dat ze geen lucht meer krijgt?
Het ritme dat je nu van Y beschrijft had Mel.le ook de eerste weken. Op een gegeven moment werd dat moment steeds een beetje vroeger, vanzelf. Met drie maanden ging hij ineens om zes of zeven uur slapen, en nu is het weer wat later.quote:Op zaterdag 4 april 2015 19:49 schreef Risu het volgende:
Oh klokje rond slapen... Wat is dat lang geleden.Ik ben al blij als ik 3 uur achter elkaar slaap.
Ik weet nog (ja duh 2 weken terug) dat ik in de kraamweek heel blij tegen kraamhulp riep dat ik vannacht wel 3! uur had geslapen.
Saar slaapt klokje rond he... ik nietquote:Op zaterdag 4 april 2015 19:49 schreef Risu het volgende:
Oh klokje rond slapen... Wat is dat lang geleden.Ik ben al blij als ik 3 uur achter elkaar slaap.
Ik weet nog (ja duh 2 weken terug) dat ik in de kraamweek heel blij tegen kraamhulp riep dat ik vannacht wel 3! uur had geslapen.
Nee, ze weigert ook echt alles. Is wel moe maar wil niet de fles, niet de borst, geen speen, geen pink, niet bij me liggen, niet in bed... alles is echt hysterisch krijsen. We denken dat ze ergens pijn heeft maar volgens de huisarts is alles ok.. als het zo blijft gaan we gewoon dinsdag weeeeeer terug.quote:Op zaterdag 4 april 2015 19:47 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Soeze
Ik kan mij voorstellen dat t snot niet bevordelijk is...
Saar gaat meestal rond half 8 naar bed en slaapt normaal gewoon klokje rond maar de laatste week is 5 uur wakker worden ook hip... zal er ook wel weer bijhoren.
Mijn dochter is 8 maanden en die kan af en toe enorm schateren, ik zie daar geen kwaad in, soms verslikt ze zich mja dat hoort erbij.quote:Op zaterdag 4 april 2015 19:48 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
Vraagje aan de lieve (alleenstaande) moeders/vrouwen..
Ik heb een nichtje van 9 maanden, is het erg/schadelijk als je een kindje heel veel/lang laat lachen? Zo ja, waarom wel/niet? Me mams zei het vroeger ooit, maar weet niet meer waarom.
Het is zo leuk!
Dank je.
Oke, bedankt!quote:Op zaterdag 4 april 2015 19:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Mijn dochter is 8 maanden en die kan af en toe enorm schateren, ik zie daar geen kwaad in, soms verslikt ze zich mja dat hoort erbij.
lijkt mij dus geen probleem.
Ach wat sneu. Ik hoor wel meer verhalen van huisartsen die mensen gewoon weer wegsturen... n kind huilt toch niet zomaar denk ik dan..quote:Op zaterdag 4 april 2015 19:53 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Nee, ze weigert ook echt alles. Is wel moe maar wil niet de fles, niet de borst, geen speen, geen pink, niet bij me liggen, niet in bed... alles is echt hysterisch krijsen. We denken dat ze ergens pijn heeft maar volgens de huisarts is alles ok.. als het zo blijft gaan we gewoon dinsdag weeeeeer terug.
Dat snap ik. Is ook wel een reden dat ik van de Rapley ben. Verder vind ik potjes in verhouding vooral ook duur.quote:Op zaterdag 4 april 2015 18:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
omdat het niet smaakt naar de ingrediënten die er in zitten, voornamelijkmijn broertje heeft echt alleen maar olvarit gehad en die vertikte als kind alle groenten die niet uit een pot kwamen
geen idee of het een direct verband had, maar daar komt mijn tegenzin een beetje vandaan.
Mja, ik weet niet of er echt iets is natuurlijk maar ze gedraagt zich wel anders dan anders. Drinkt ook slecht, borstweigeren, ook maar heel kleine flesjes...huilt vaker, op rug liggen is meteen huilen maar na wat afleiding wel oké. ' S nachts wakker worden is instant krijsen, echt haast ontroostbaar is ze dan. Ze heeft dan geen trek want ze drinkt amper. De bv is al haast afgebouwd omdat ze gewoon Niet Drinkt. Geen idee dus... ze heeft geen koorts of iets.quote:Op zaterdag 4 april 2015 19:56 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ach wat sneu. Ik hoor wel meer verhalen van huisartsen die mensen gewoon weer wegsturen... n kind huilt toch niet zomaar denk ik dan..
Spees, hoe is t eigenlijk bij jullie met het snot?
Je zou dan toch denken aan oren ofzo...quote:Op zaterdag 4 april 2015 20:01 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Mja, ik weet niet of er echt iets is natuurlijk maar ze gedraagt zich wel anders dan anders. Drinkt ook slecht, borstweigeren, ook maar heel kleine flesjes...huilt vaker, op rug liggen is meteen huilen maar na wat afleiding wel oké. ' S nachts wakker worden is instant krijsen, echt haast ontroostbaar is ze dan. Ze heeft dan geen trek want ze drinkt amper. De bv is al haast afgebouwd omdat ze gewoon Niet Drinkt Geen idee dus... ze heeft geen koorts of iets.
Ik hou hoopquote:Op zaterdag 4 april 2015 19:51 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Het ritme dat je nu van Y beschrijft had Mel.le ook de eerste weken. Op een gegeven moment werd dat moment steeds een beetje vroeger, vanzelf. Met drie maanden ging hij ineens om zes of zeven uur slapen, en nu is het weer wat later.
Fijn om te lezen dat je het irritant vindquote:Op zaterdag 4 april 2015 19:37 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ze slaapt ineens niet meer 's avonds. Een half uurtje, van half 7 tot 7 ofzo en dan wakker tot een uur of 9. Irritant
Ik heb als kind dus jaren gedacht dat dit waar was... trok ik een gekke bek en keek dan snel bang naar de klok...quote:Op zaterdag 4 april 2015 20:04 schreef kwakz0r het volgende:
Wat naar Soes!
Ik mag nooit meer zeuren. Hij slaapt alweer na twee pieps...
@marokkaanseheld wel uitkijken als de klok twaalf slaat he, dan blijft dr gezicht voor altijd zo staan.
Ja, ik ben dinsdag nog geweest. Toen zag de huisarts opgezette keelamandelen en meer niet. Het zit me ook niet lekker hoorquote:Op zaterdag 4 april 2015 20:04 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Je zou dan toch denken aan oren ofzo...
Althans ik kan me van E herinneren dat zij bij oorpijn dat dus deed. En dan bedacht ik me dat na een week(maar goed jullie zijn dus al pas bij de ha geweest)
Kon je ze maar gewoon in slaapstand zettenquote:Op zaterdag 4 april 2015 20:28 schreef kwakz0r het volgende:
Zooo fokwet in actie... Te vroeg gejuicht. Eens kijken of de sterrenprojector tegenwoordig positief effect heeft, ik weet t ook niet meer hoor... (Als in, ik ben niet radeloos, het is slechts licht irritant dit nieuwe avondgedoe, maar ik heb geen idee wat nog zou kunnen helpen verder)
Peuter heeft nooit koorts gehad bij oorontsteking, noch prut. Oortjes trekken wel, maar pas toen hij wat ouder was..quote:Op zaterdag 4 april 2015 20:23 schreef Tante_Soesa het volgende:
Maar dan verwacht je ook koorts. En trekken aan de oortjes, prut uit de oren... we hebben t bij E wel 5x gezien...ik kijk het even aan en als er niets verandert (of het erger wordt) zitten we dit weekend nog bij de hap hoor
Thanks voor de reacties, ff spuien is fijn
quote:Op zaterdag 4 april 2015 21:03 schreef JufMariska het volgende:
Druk dagje gehad hier! Fotoklus, boodschaps, puur & hechtbeurs, kraamvisite bij vrienden met baby van 2 wekenennnnn eerste happen!!
![]()
Filmpje! https://vimeo.com/124109251
Foto's & 6-maandenfoto volgen nog
Awww wat snoezig! Vond ie t lekker? Wortel?quote:Op zaterdag 4 april 2015 21:03 schreef JufMariska het volgende:
Druk dagje gehad hier! Fotoklus, boodschaps, puur & hechtbeurs, kraamvisite bij vrienden met baby van 2 wekenennnnn eerste happen!!
![]()
Filmpje! https://vimeo.com/124109251
Foto's & 6-maandenfoto volgen nog
oudste (zoon that is) heeft achteraf talloze malen oorontsteking gehad. meestal merkten we er niets van, had ook nooit koorts en greep ook nooit naar z'n oren.quote:Op zaterdag 4 april 2015 20:23 schreef Tante_Soesa het volgende:
Maar dan verwacht je ook koorts. En trekken aan de oortjes, prut uit de oren... we hebben t bij E wel 5x gezien...ik kijk het even aan en als er niets verandert (of het erger wordt) zitten we dit weekend nog bij de hap hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
betekent dat dat jullie vandaag naar huis mogen??!?!quote:Op zondag 5 april 2015 08:11 schreef MevrouwCactus het volgende:
Fijne Pasen voor iedereen die er wat mee doet!
J. mocht gister weer zonder zuurstof proberen en ik durfde niets te zeggen ivm fok-wet, maar hij is de nacht zelfs doorgekomen zonder zuurstof en zit nu op 21 uur! Echt geweldig! Ons kleine paaswonder dus
ik ga keihard duimen voor jullie!quote:Op zondag 5 april 2015 08:25 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik geloof het wel, DMJO, maar ik durf het nog niet hardop te zeggen tot we daadwerkelijk thuis zijn...
Mijn kinderen hebben geen koorts bij oorontsteking en ook geen prut eruit. Bij F merkten we het pas na de oorontsteking, omdat ie niks hoorde.quote:Op zaterdag 4 april 2015 20:23 schreef Tante_Soesa het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 21% gewijzigd door faptist op 05-04-2015 11:46:47 ]
Hoe gaat het bij jullie dan?quote:
Wat heerlijk!!quote:Op zondag 5 april 2015 13:03 schreef MevrouwCactus het volgende:
Het duimen heeft geholpen, want we mogen zo naar huis! Ik ben al thuis geweest om wat spullen af te zetten en natuurlijk het autostoeltje te halen. J. is bezig met z'n laatste ziekenhuis-flesje en dan gaan we zo!
Hehe damn you autocorrectquote:Op zondag 5 april 2015 13:58 schreef kwakz0r het volgende:
Nou, om d'r nou meteen fascist te noemen vind ik wel ver gaan...
Hier alles zijn gangetje hoor. Alleen erg druk met naar het ziekenhuis rijden. Meiden hebben van de week even een dip gehad! Allebei ziek. 1 heeft een bloedtransfusie gehad en beiden zijn aan de cpap gegaan. Nu gelukkig weer terug aan de opti-flow en beiden weer opgeknapt! We maken weer stapjes vooruit!quote:Op zondag 5 april 2015 15:02 schreef ingee het volgende:
Heeft iemand nog wat gehoord van shopaholic? Hopelijk gaat alles goed daar.
Hm valt groot jaquote:Op zondag 5 april 2015 16:56 schreef Cholula het volgende:
Het blijft heftig Shop!![]()
J mag naar huis!!
Ik heb net een persoonlijk mijlpaaltje gehaald: voor het eerst Frits in bad gestopt en ik heb hem niet eens laten vallen! Ik voel me namelijk vaak zo'n kluns met baby's, maar met eigen baby gaat het wonderbaarlijk soepel.![]()
Vallen kleren van de H&M eigenlijk groot of heeft mijn kind korte armpjes want hij verdrinkt bijna in maat 56.
Hoe vreselijk is het overigens om een speen en borstvoeding te combineren?
Hier zou ze ook over n paar dagen de sprong ingaan maar madame zit er al middenin hoor...quote:Op zondag 5 april 2015 19:35 schreef krijgerrtje het volgende:
Hmm, de app zegt dag de volgende sprong over 6 dagen zou beginnen, sus wie weet.. Zal vast niet zo nauw zijnmaar pfff, zo erg is 'T nog niet geweest hier (of ik heb 't verdrongen
) Half 7 had ik er genoeg van en heb ik haar maar op bed gelegd. Ben echt helemaal gesloopt, vroeg op bed vanavond
![]()
![]()
Wat sneu tap!Beterschap! (Toen S ziek was vond ik haar ook heel zielig, maar vond het knuffelen en kroelen dat ze opeens deed echt heel fijn
)
Ze heeft de box -net als E- nooit echt leuk gevondenquote:Op zondag 5 april 2015 20:34 schreef Zoë23 het volgende:
sprongetjes
Vond ze de box niet meer leuk tante soesa?
Wat knap dat ze zelf kan zitten!![]()
Ohzo! Dan kun je m wel missen ja hahaquote:Op zondag 5 april 2015 20:37 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ze heeft de box -net als E- nooit echt leuk gevonden. Ligt toch altijd op een kleedje op de grond of zitten in de schommelstoel/wipstoel/bumbo/schoot
Suusje! Ze klinkt zo lief Spees
Ohh mag mini cactus naar huis! Dat had ik gemist
(heb ook niet goed teruggelezen hoor
)
Wat fijn!quote:Op zondag 5 april 2015 13:03 schreef MevrouwCactus het volgende:
Het duimen heeft geholpen, want we mogen zo naar huis! Ik ben al thuis geweest om wat spullen af te zetten en natuurlijk het autostoeltje te halen. J. is bezig met z'n laatste ziekenhuis-flesje en dan gaan we zo!
[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2015 21:16:57 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Wat een mooie foto's! De optiflow heeft J's leven gered en zal vast ook wonderen voor jouw meisjes doen.quote:Op zondag 5 april 2015 21:18 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Ok even een foto van de 2 meisjes.
[ afbeelding ]
Ohhh ik krijg echt van die peter pan visioenen, met die oppashond!quote:Op zondag 5 april 2015 21:35 schreef Stormqueen het volgende:
Hij is maar 65 kilomaar serieus, mauw vindt dat beest het leukste.ding.ever.
Je moet hem dan toch om 11 uur wakker maken voor de fles?quote:Op zondag 5 april 2015 21:45 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Wat een mooie foto's! De optiflow heeft J's leven gered en zal vast ook wonderen voor jouw meisjes doen.
Ik heb mijn eerste baby-n00b-vraag voor jullie:
J, slaapt nu van 20.00u tot 3.30u, al een paar nachten. Hoe kan ik dat het beste opschuiven naar een paar uur later? Wakker houden lukt niet, hij valt gewoon in diepe slaap, tot hij om 23.00u zijn laatste voeding krijgt. Hij mag de nacht doorslapen maar doet dat dus niet...
Ja, daarna slaapt hij weer goed verder tot 3.00u ongeveer. Dan wil hij weer eten en dan issie wakker! Heel erg wakker ook...quote:Op zondag 5 april 2015 21:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Je moet hem dan toch om 11 uur wakker maken voor de fles?
Met zo'n kleintje werkt schuiven vrijwel nooit...quote:Op zondag 5 april 2015 21:45 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Wat een mooie foto's! De optiflow heeft J's leven gered en zal vast ook wonderen voor jouw meisjes doen.
Ik heb mijn eerste baby-n00b-vraag voor jullie:
J, slaapt nu van 20.00u tot 3.30u, al een paar nachten. Hoe kan ik dat het beste opschuiven naar een paar uur later? Wakker houden lukt niet, hij valt gewoon in diepe slaap, tot hij om 23.00u zijn laatste voeding krijgt. Hij mag de nacht doorslapen maar doet dat dus niet...
Dan zit hij dus eigenlijk op een keurig drie/vier uurs ritme in de nacht? Je zou de voeding om elf uur eens kunnen weglaten, kijken of hij dan zelf gaat schuiven? (Misschien komt hij dan om 1 uur ipv 3.30 en schuift alles de volgende dag ook wat op? Ik voed nu met de flessen ook nog steeds volledig op verzoek...)quote:Op zondag 5 april 2015 21:53 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ja, daarna slaapt hij weer goed verder tot 3.00u ongeveer. Dan wil hij weer eten en dan issie wakker! Heel erg wakker ook...
quote:Op zondag 5 april 2015 22:22 schreef faptist het volgende:
Haha. Hier hetzelfde probleem als razz dus kan je ook geen tips geven.
Hier sliep ze sinds de bevalling heel de nacht door tot m'n kraam erachter kwam. Die begon op dag 4 opeens over 8 voedingen per dag en dat ik m'n wekker dan maar moest zetten. Sinds ik dat gedaan heb kan ik er dus mooi elke 3 uur uit om haar de borst te geven. *grmbl*
Overigens dronk ze dus met de kraamverzorgster in huis 6 a 7 keer per dag. Nu drinkt ze zeker 8 a 12 keer per dag. Kan dat veel kwaad?
Ze is nu 10 dagen en weegt al ruim een ons meer dan haar geboortegewicht.
Vandaag voor het eerst Naar buiten geweest. Heel bijzonder
Voelde me apetrots!
Morgen de gehoortest. Ze komen bij ons thuis. (... Op 2e paasdag... Not amused!)
En allemaal hartelijk bedankt voor het liefdevolle welkom!
Baby slaapt en klinkt als een krakende deur... Eh.. Voor welke code staat dat?
1 eiig! Alleen is L.iv een stukje zwaarder dan N.oor. Al tijdens de zwangerschap was dit duidelijk en werd de groei goed in de gaten gehouden. Bij de geboorte was er 400 gram verschil. Nu nog 300 gram.quote:Op zondag 5 april 2015 21:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Oh wat een prullekes shopaholic.. Zijn ze 1 of 2 eiig?
Wat een fijn vooruitzicht.quote:Op zondag 5 april 2015 22:47 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
1 eiig! Alleen is L.iv een stukje zwaarder dan N.oor. Al tijdens de zwangerschap was dit duidelijk en werd de groei goed in de gaten gehouden. Bij de geboorte was er 400 gram verschil. Nu nog 300 gram.
Ik ben ook blij met de opti-flow MwCactus. Ze hebben ook aan de cpap gelegen. Dat ziet er akeliger uit. Ook al heeft ze dat goed geholpen. De opti-flow ziet er vriendelijker uit. En het helpt ze! Zonder is nog te vermoeiend. Wel mag de opti-flow steeds een stapje lager.
L. mag van de week waarschijnlijk al naar een warmtebedje. En dan mag ze kleertjes aan. Mini kleertjes.
hoe is het nu dan?quote:Op maandag 6 april 2015 09:40 schreef Kursor het volgende:
Hoe krijg ik dit anders? Over een paar weken is het vakantie, hopelijk hebben we dan energie om het anders te gaan doen met haar. Maar ik wil wel een plan hebben. Iemand tips? Wil best meer info geven, maar weet niet of dat hier of in het bv-topic het beste past.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |