abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151340000
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_151340083
Ja, bladiebla over strijken dus ..
pi_151340172
Ik heb even gewacht tot een nieuw topic, dus hai :P

Voor de moeders met co-sleepers; waar laten jullie je nachtlamp, wekker en telefoon? :? :D

Mn telefoon kan ik wel kwijt op mijn hoofdeinde, maar de lamp naast baby zn hoofd of nog erger de wekker :+ lijkt me niet zo'n goed idee..

Help! :D
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 3 april 2015 @ 20:49:08 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_151340234
Wekker = telefoon toch :P
disclaimer
pi_151340257
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 20:47 schreef Vlindur het volgende:

Voor de moeders met co-sleepers; waar laten jullie je nachtlamp, wekker en telefoon? :? :D

Mn telefoon kan ik wel kwijt op mijn hoofdeinde, maar de lamp naast baby zn hoofd of nog erger de wekker :+ lijkt me niet zo'n goed idee..

Bij ons in de vensterbank (geen cosleeper, maar ook geen nachtkastjes)
Kwak
pi_151340361
Nergens :P
Foon onder mn kussen. Lamp bedient mn man. En wekker=telefoon.

Maar wat doen de cosleepouders als het kind kruipt?
O wil niet in haar eigen bed en de cosleeper is nu link als ik er niet naast lig als barricade. Als middenweg slaapt ze nu op een matrasje op de grond (alles veilig uiteraard) en de deur dicht. Maar ergens vind ik dit niet zo optimaal 😄
  vrijdag 3 april 2015 @ 20:51:36 #7
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151340367
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 20:47 schreef Vlindur het volgende:

Ik had een plankje opgehangen, aan de muur boven de cosleeper zeg maar. En naast mn bed had ik een klein tafeltje, daar sloot ik de cosleeper op aan. Dus haar hoofd begon ter hoogte van mijn borst zoiets. Kwam ook nog beter uit met pinken, ergonomisch gezien. :+
pi_151340412
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 20:49 schreef Stormqueen het volgende:
Wekker = telefoon toch :P
Als ik om 03:30 nog wakker lig wil ik dat graag in een oogopslag kunnen zien :') -O-

ik heb nu alle meuk op het nachtkastje, maar die ben ik zo kwijt. En hoe voeden jullie dan? In het pikkedonker? Mijn nachtlamp gaat te fel zijn denk ik. Wat gebruiken jullie?
pi_151340481
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 20:51 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik had een plankje opgehangen, aan de muur boven de cosleeper zeg maar. En naast mn bed had ik een klein tafeltje, daar sloot ik de cosleeper op aan. Dus haar hoofd begon ter hoogte van mijn borst zoiets. Kwam ook nog beter uit met pinken, ergonomisch gezien. :+
Daar heb ik ook aan zitten denken. Maar dan ben ik bang dat ik er iets vanaf stoot en dat ie het alsnog boven op zn hoofd krijgt :X
  vrijdag 3 april 2015 @ 20:54:09 #10
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151340500
@SQ ja zomertijd zou ook kunnen... Maar hij loopt er zo tegen te vechten valt me op.

Slaapt nu overigens *O* drie kwartier gedoe maar dan heb je ook wat.

Ik weet niet of zn ritme s nachts nou echt anders is, dat is nog nooit lang stabiel gebleven. Overdag is idd nog wel behoorlijk hetzelfde, maar ik kan maar niet onthouden of hij nou s nachts vaker om 1, 3, 4 of 5 komt... Meestal wel 1 van die tijden... Nu hij later gaat slapen is daar eigenlijk nog niks aan veranderd.
Kwak
  vrijdag 3 april 2015 @ 20:54:39 #11
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151340525
Ik had zo'n drukknoplampje voor het voeden. Ik meen van de action ofzo, heb het gekregen. Of ik opende nu.nl of een andere fel witte site :P en dan kon ze in die tijd aanhappen terwijl ik mee kon kijken en als t scherm dan uitging dan was het ook niet meer nodig.
pi_151340545
Ik hing mn tet eruit en O vond die al heel snel zelf :D
En ze is in de zomer geboren, toen werd t niet donker. Maar t licht van mn foon is doorgaans genoeg :)
  vrijdag 3 april 2015 @ 20:55:35 #13
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151340578
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 20:53 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Daar heb ik ook aan zitten denken. Maar dan ben ik bang dat ik er iets vanaf stoot en dat ie het alsnog boven op zn hoofd krijgt :X
Ja :D ik had idd wel nog dat kleine tafeltje daar recht onder. Maar meer dan een labello heb ik er nooit afgestoten geloof ik :+
  vrijdag 3 april 2015 @ 20:55:48 #14
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151340593
Voeden doen en deden we in t donker idd, maar dat is bij ons relatief wnat geen verduisterende gordijnen en straatlantaarns tegenover ons.

Ohja en als aanhappen niet lukte gebruikte ik de wake up light op.lage stand (bediend door J). Nu met fles op zijn eigen kamer stoppen we de fles erin als de deur naar de gang op een kier staat en er dus wat licht is.
Kwak
pi_151340596
Hier een wiegje naast het bed, maar ook een plankje als nachtkastje met wake-up light, dus gedimd light. Er zijn ook simple lampjes met dimmer of anders zo'n nachtlampje voor kinderen die je direct in het stopcontact steekt?
pi_151341328
Wij hebben lampje van Ikea met zwak ledbolletje erin, geeft zacht licht (edit: dees: http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/30215853/ ) En geen cosleeper maar wieg tegen mijn kant van het bed, met hoofdeind ter hoogte van mijn buik ongeveer. Nachtkastje en ruimte om in bed te stappen daar'boven'.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_151341461
Hier zit de cosleeper direct aansluitend op
Mijn nachtkastje, begint ter hoogte van mijn borst.voeden met nachtlampje aan, moet nog goed kijken of ze goed aanhapt, want ben pas een week bezig :)
Wel mijn nachtlampje vervangen door een lampje uit de babykamer dat minder fel is. Tel ligt in bed.
pi_151341624
Hahahha ik moest zo lachen om SQ haar filmpje, met de komkommer. Hier ook zulke blikken en kokhalzen. Maar hoe heerlijk ze het daarna nog een keer probeert, hebben we hier niet. Wel jammer haha. Gister witlof geprobeerd (was ook geweldig >:) ) en vandaag broccoli maar dat heeft hij alleen een kwartier lang vastgehouden :+ ).

Hier ook wake up light, eerste stand is schemer en dan kon ik alles enorm goed zien. Nu naast me leggen en op de tast voeden (maar dat ging in de eerste weken niet).
pi_151341772
Bij ons is het wel pikkedonker op de kamer. We zien vrijwel niks, op het licht wat de wekkers geven na :)
Ik heb nog wel ergens van die klikaanklikuitlampjes, dat is misschien wel een goed idee. Thnx dames,

Tot over drie weken! :W
pi_151341773
Vroeger was dat ding om ontspannen wakker te worden, nu gaat gewoon m'n kind af. :+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 3 april 2015 @ 21:20:22 #21
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151341828
ik heb een nachtlampje boven m'n bed vastgeschroeft. ik neem me elke keer voor om het uit te doen zodra michael vastgeklonken ligt voor de voeding, maar negen van de tien keer wordt ik bij de volgende wakker met het licht aan :')

mijn tante stuurde net drie kadobonnen die ze bij elkaar gespaard had door. heb http://www.babyplein.nl/speelgoed/kado's/alecto-babyprojector-ufo-bc-125/G3_H10_C19_P168004/ deze ervoor uitgekozen O+ ben benieuwd hoe hij het vind
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 3 april 2015 @ 21:30:02 #22
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151342262
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:19 schreef ingee het volgende:
Vroeger was dat ding om ontspannen wakker te worden, nu gaat gewoon m'n kind af. :+
_O- herkenbaar
Kwak
  vrijdag 3 april 2015 @ 21:32:43 #23
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151342369
Dat blijft zelfs na 2.5 jaar nog wennen :'). Dat je vroeger bij je wekker lekker nog even in ontkenning kon zijn en snoozen x 5. En nu is het anderhalve seconde in je hoofd "nee nee nee nee het is 5u lalalalalala- oh fuck ik moet echt opstaan" ;(.

en als je er twee hebt, gevolgd door "Fuck. Nu is die andere ook wakker".
  vrijdag 3 april 2015 @ 21:33:32 #24
73386 Fazz
onderweg
pi_151342407
Wat een heerlijk filmpje SQ O+
F trok afgelopen week ook zo'n hoofd toen ik hem zuurkool liet eten :')

Mevrouw Cactus, hopelijk morgen weer een goede dag :*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 3 april 2015 @ 21:37:25 #25
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151342580
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:32 schreef Spees_Eend het volgende:
Dat blijft zelfs na 2.5 jaar nog wennen :'). Dat je vroeger bij je wekker lekker nog even in ontkenning kon zijn en snoozen x 5. En nu is het anderhalve seconde in je hoofd "nee nee nee nee het is 5u lalalalalala- oh fuck ik moet echt opstaan" ;(.

en als je er twee hebt, gevolgd door "Fuck. Nu is die andere ook wakker".
met de jongens ging dat eindelijk wat beter .. nu met michael erbij sta ik dus weer drie kwartier eerder m'n bed uit dan hen.. :( _O-
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')