abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 3 april 2015 @ 13:48:13 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151327351


danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant O+ )
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant O+ ).
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ ).


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 3 april 2015 @ 13:51:32 #2
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151327443
Golden Gate bridge met trein over het Marsdiep ftw.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 3 april 2015 @ 13:59:07 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151327615
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 13:52 schreef b2py het volgende:
Golden Gate bridge met trein over het Marsdiep ftw.
Of de Dam naar Ameland
http://www.volkskrant.nl/(...)aar-ameland~a627135/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_151328296
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 april 2015 13:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

neemt helaas te veel plaats in, zelfs op de vrachtboot Noord-Nederland van Doeksen

Maar je kunt het natuurlijk proberen om via de Stavorenmethode nog mee te gaan op de boot :P
Doeksen is trouwens wel een klachtwaardig kutbedrijf. Van dat semi-staats gedoe en ondertussen lekker miljoenen verdienen.

Al is die boot die van de evt was ook wel tering tiefus kut :P
pi_151329894
Ov-bedrijven begraven strijdbijl

In plaats van elkaar voor de rechter te dagen, willen bedrijven als de NS, Connexxion en Veolia de handen ineenslaan in een nieuwe branchevereniging. Al houdt Arriva zich afzijdig.

De aanbieders in het openbaar vervoer onderhandelen in het geheim over de oprichting van een nieuwe, gezamenlijke branchevereniging. De nieuwe belangenclub moet de verstoorde verhoudingen binnen de sector herstellen en een einde maken aan de vele rechtszaken die de bedrijven tegen elkaar en tegen aanbestedende overheden voeren.

Dit melden betrokkenen aan de Volkskrant. Woordvoerders van de NS, Connexxion en Arriva bevestigen de geruchten, maar benadrukken dat de plannen nog weinig concreet zijn.

Het regent de laatste jaren rechtszaken in het openbaar vervoer. Vrijwel iedere aanbesteding of onderhandse concessieverlenging leidt tot confrontaties. Zo procederen Veolia en Arriva momenteel tegen de gunning van de ov-concessie Limburg aan NS-dochter Abellio. In het noorden loopt een rechtszaak van de regionale busvervoerders tegen de onderhandse verlenging van de concessie Groningen-Drenthe aan NS-dochter QBuzz. De nieuwe branchevereniging moet de onderlinge verhoudingen normaliseren.

Bron en meer
pi_151330671
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:15 schreef b2py het volgende:
Ov-bedrijven begraven strijdbijl

In plaats van elkaar voor de rechter te dagen, willen bedrijven als de NS, Connexxion en Veolia de handen ineenslaan in een nieuwe branchevereniging. Al houdt Arriva zich afzijdig.

De aanbieders in het openbaar vervoer onderhandelen in het geheim over de oprichting van een nieuwe, gezamenlijke branchevereniging. De nieuwe belangenclub moet de verstoorde verhoudingen binnen de sector herstellen en een einde maken aan de vele rechtszaken die de bedrijven tegen elkaar en tegen aanbestedende overheden voeren.

Dit melden betrokkenen aan de Volkskrant. Woordvoerders van de NS, Connexxion en Arriva bevestigen de geruchten, maar benadrukken dat de plannen nog weinig concreet zijn.

Het regent de laatste jaren rechtszaken in het openbaar vervoer. Vrijwel iedere aanbesteding of onderhandse concessieverlenging leidt tot confrontaties. Zo procederen Veolia en Arriva momenteel tegen de gunning van de ov-concessie Limburg aan NS-dochter Abellio. In het noorden loopt een rechtszaak van de regionale busvervoerders tegen de onderhandse verlenging van de concessie Groningen-Drenthe aan NS-dochter QBuzz. De nieuwe branchevereniging moet de onderlinge verhoudingen normaliseren.

Bron en meer
Dit riekt naar prijsafspraken.
  vrijdag 3 april 2015 @ 16:04:08 #8
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151331392
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:15 schreef b2py het volgende:
Ov-bedrijven begraven strijdbijl

In plaats van elkaar voor de rechter te dagen, willen bedrijven als de NS, Connexxion en Veolia de handen ineenslaan in een nieuwe branchevereniging. Al houdt Arriva zich afzijdig.

De aanbieders in het openbaar vervoer onderhandelen in het geheim over de oprichting van een nieuwe, gezamenlijke branchevereniging. De nieuwe belangenclub moet de verstoorde verhoudingen binnen de sector herstellen en een einde maken aan de vele rechtszaken die de bedrijven tegen elkaar en tegen aanbestedende overheden voeren.

Dit melden betrokkenen aan de Volkskrant. Woordvoerders van de NS, Connexxion en Arriva bevestigen de geruchten, maar benadrukken dat de plannen nog weinig concreet zijn.

Het regent de laatste jaren rechtszaken in het openbaar vervoer. Vrijwel iedere aanbesteding of onderhandse concessieverlenging leidt tot confrontaties. Zo procederen Veolia en Arriva momenteel tegen de gunning van de ov-concessie Limburg aan NS-dochter Abellio. In het noorden loopt een rechtszaak van de regionale busvervoerders tegen de onderhandse verlenging van de concessie Groningen-Drenthe aan NS-dochter QBuzz. De nieuwe branchevereniging moet de onderlinge verhoudingen normaliseren.

Bron en meer
Nog een clubje erbij naast FMN en de Vereniging van Regionale Spoorvervoerders...
  vrijdag 3 april 2015 @ 16:29:16 #9
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151332081
VSN bestaat niet meer zeker?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 3 april 2015 @ 16:29:42 #10
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151332091
En niet te vergeten TLS natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151332171
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:29 schreef Dr_Flash het volgende:
En niet te vergeten TLS natuurlijk.
Too Late Services?

;)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 3 april 2015 @ 16:45:25 #12
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151332568
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Too Late Services?

;)
Dat broekzakvestzakoplichtersclubje dat over die stinkkaart gaat ja :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151333352
Ik ben in Ottawa een Mexicaan tegengekomen die honderduit begon te vertellen over zijn bezoek aan Leiden, Den Haag, Delft en Amsterdam 10 jaar geleden. Hij vond het allemaal geweldig behalve de "strippencard" wat vooral een erg irritant werkte met zones in wat niet fatsoenlijk in de portemonnee paste. Ik vond het wel komisch dat een systeem wat veel mensen 'missen' en als fijner werd ervaren, door buitenlanders wordt vervloekt :P
  vrijdag 3 april 2015 @ 17:23:00 #14
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151333671
Hij had kennelijk wel iets beters :) Dat kan he, is gewoon een vergelijking die je maakt. Je KUNT met een chip ook best prima functionerende systemen bouwen waar reizigers ook blij van worden. Je KUNT er ook een wangedrochtelijke teringzooi van maken, zoals hier gebeurd is :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151334225
Hoe kan je het beste internationale treinkaarten kopen? Ik krijg net de offerte binnen van Praag Krakau en dat kost intotaal 86 euro, zijn er ook andere sites waar je dit kunt doen, of kun je dit ook op het station doen?
  vrijdag 3 april 2015 @ 17:51:31 #16
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151334356
Ja, er zijn ook andere sites. Geen idee welke als jij niet eerst vertelt waar je die offerte vandaan hebt.

En ja je kunt dit ook op het station doen. "Waarschijnlijk niet" op Geerdijk, "waarschijnlijk wel" op Praha Hl. N., "mogelijk" op alles daartussenin. Succes!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151334595
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 17:09 schreef J.B. het volgende:
Ik ben in Ottawa een Mexicaan tegengekomen die honderduit begon te vertellen over zijn bezoek aan Leiden, Den Haag, Delft en Amsterdam 10 jaar geleden. Hij vond het allemaal geweldig behalve de "strippencard" wat vooral een erg irritant werkte met zones in wat niet fatsoenlijk in de portemonnee paste. Ik vond het wel komisch dat een systeem wat veel mensen 'missen' en als fijner werd ervaren, door buitenlanders wordt vervloekt :P
De strippenkaart was voor buitenlanders een nachtmerrie.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 3 april 2015 @ 18:35:42 #18
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151335372
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 18:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

De strippenkaart was voor buitenlanders een nachtmerrie.
Het Autobahnvignett ook. Nobody cares :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 3 april 2015 @ 18:37:54 #19
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151335428
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 17:45 schreef Drilboor het volgende:
Hoe kan je het beste internationale treinkaarten kopen? Ik krijg net de offerte binnen van Praag Krakau en dat kost intotaal 86 euro, zijn er ook andere sites waar je dit kunt doen, of kun je dit ook op het station doen?
Bahn.de, Treinreiswinkel, loket van NS International op het station, desnoods probeer je het bij Voyages SNCF.
pi_151336002
ÖBB :Y
  vrijdag 3 april 2015 @ 19:12:24 #21
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_151336240
cd.cz, pkp.pl, kan allemaal
pi_151336314
ÖBB heeft Engels sprekende medewerkers en is bijna rond de klok bereikbaar. Amen
  vrijdag 3 april 2015 @ 19:40:29 #23
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151337259
Hoeveel extra werk is de kans op iets goedkoper dan 86 euro waard? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 3 april 2015 @ 19:50:44 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151337747
Kennen we deze al? http://www.maasoeverspoorweg.nl/
Hebben zo te zien in Barendrecht best een leuk materieelparkje waarmee ze op hun spoorbaantje rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_151337815
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 18:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

De strippenkaart was voor buitenlanders een nachtmerrie.
meeste nl'rs konden er ook echt niet mee overweg...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')