ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
In plaats van elkaar voor de rechter te dagen, willen bedrijven als de NS, Connexxion en Veolia de handen ineenslaan in een nieuwe branchevereniging. Al houdt Arriva zich afzijdig.
De aanbieders in het openbaar vervoer onderhandelen in het geheim over de oprichting van een nieuwe, gezamenlijke branchevereniging. De nieuwe belangenclub moet de verstoorde verhoudingen binnen de sector herstellen en een einde maken aan de vele rechtszaken die de bedrijven tegen elkaar en tegen aanbestedende overheden voeren.
Dit melden betrokkenen aan de Volkskrant. Woordvoerders van de NS, Connexxion en Arriva bevestigen de geruchten, maar benadrukken dat de plannen nog weinig concreet zijn.
Het regent de laatste jaren rechtszaken in het openbaar vervoer. Vrijwel iedere aanbesteding of onderhandse concessieverlenging leidt tot confrontaties. Zo procederen Veolia en Arriva momenteel tegen de gunning van de ov-concessie Limburg aan NS-dochter Abellio. In het noorden loopt een rechtszaak van de regionale busvervoerders tegen de onderhandse verlenging van de concessie Groningen-Drenthe aan NS-dochter QBuzz. De nieuwe branchevereniging moet de onderlinge verhoudingen normaliseren.
In plaats van elkaar voor de rechter te dagen, willen bedrijven als de NS, Connexxion en Veolia de handen ineenslaan in een nieuwe branchevereniging. Al houdt Arriva zich afzijdig.
De aanbieders in het openbaar vervoer onderhandelen in het geheim over de oprichting van een nieuwe, gezamenlijke branchevereniging. De nieuwe belangenclub moet de verstoorde verhoudingen binnen de sector herstellen en een einde maken aan de vele rechtszaken die de bedrijven tegen elkaar en tegen aanbestedende overheden voeren.
Dit melden betrokkenen aan de Volkskrant. Woordvoerders van de NS, Connexxion en Arriva bevestigen de geruchten, maar benadrukken dat de plannen nog weinig concreet zijn.
Het regent de laatste jaren rechtszaken in het openbaar vervoer. Vrijwel iedere aanbesteding of onderhandse concessieverlenging leidt tot confrontaties. Zo procederen Veolia en Arriva momenteel tegen de gunning van de ov-concessie Limburg aan NS-dochter Abellio. In het noorden loopt een rechtszaak van de regionale busvervoerders tegen de onderhandse verlenging van de concessie Groningen-Drenthe aan NS-dochter QBuzz. De nieuwe branchevereniging moet de onderlinge verhoudingen normaliseren.
In plaats van elkaar voor de rechter te dagen, willen bedrijven als de NS, Connexxion en Veolia de handen ineenslaan in een nieuwe branchevereniging. Al houdt Arriva zich afzijdig.
De aanbieders in het openbaar vervoer onderhandelen in het geheim over de oprichting van een nieuwe, gezamenlijke branchevereniging. De nieuwe belangenclub moet de verstoorde verhoudingen binnen de sector herstellen en een einde maken aan de vele rechtszaken die de bedrijven tegen elkaar en tegen aanbestedende overheden voeren.
Dit melden betrokkenen aan de Volkskrant. Woordvoerders van de NS, Connexxion en Arriva bevestigen de geruchten, maar benadrukken dat de plannen nog weinig concreet zijn.
Het regent de laatste jaren rechtszaken in het openbaar vervoer. Vrijwel iedere aanbesteding of onderhandse concessieverlenging leidt tot confrontaties. Zo procederen Veolia en Arriva momenteel tegen de gunning van de ov-concessie Limburg aan NS-dochter Abellio. In het noorden loopt een rechtszaak van de regionale busvervoerders tegen de onderhandse verlenging van de concessie Groningen-Drenthe aan NS-dochter QBuzz. De nieuwe branchevereniging moet de onderlinge verhoudingen normaliseren.
Ik ben in Ottawa een Mexicaan tegengekomen die honderduit begon te vertellen over zijn bezoek aan Leiden, Den Haag, Delft en Amsterdam 10 jaar geleden. Hij vond het allemaal geweldig behalve de "strippencard" wat vooral een erg irritant werkte met zones in wat niet fatsoenlijk in de portemonnee paste. Ik vond het wel komisch dat een systeem wat veel mensen 'missen' en als fijner werd ervaren, door buitenlanders wordt vervloekt
Hij had kennelijk wel iets beters Dat kan he, is gewoon een vergelijking die je maakt. Je KUNT met een chip ook best prima functionerende systemen bouwen waar reizigers ook blij van worden. Je KUNT er ook een wangedrochtelijke teringzooi van maken, zoals hier gebeurd is
Hoe kan je het beste internationale treinkaarten kopen? Ik krijg net de offerte binnen van Praag Krakau en dat kost intotaal 86 euro, zijn er ook andere sites waar je dit kunt doen, of kun je dit ook op het station doen?
Ja, er zijn ook andere sites. Geen idee welke als jij niet eerst vertelt waar je die offerte vandaan hebt.
En ja je kunt dit ook op het station doen. "Waarschijnlijk niet" op Geerdijk, "waarschijnlijk wel" op Praha Hl. N., "mogelijk" op alles daartussenin. Succes!
Op vrijdag 3 april 2015 17:09 schreef J.B. het volgende: Ik ben in Ottawa een Mexicaan tegengekomen die honderduit begon te vertellen over zijn bezoek aan Leiden, Den Haag, Delft en Amsterdam 10 jaar geleden. Hij vond het allemaal geweldig behalve de "strippencard" wat vooral een erg irritant werkte met zones in wat niet fatsoenlijk in de portemonnee paste. Ik vond het wel komisch dat een systeem wat veel mensen 'missen' en als fijner werd ervaren, door buitenlanders wordt vervloekt
De strippenkaart was voor buitenlanders een nachtmerrie.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op vrijdag 3 april 2015 17:45 schreef Drilboor het volgende: Hoe kan je het beste internationale treinkaarten kopen? Ik krijg net de offerte binnen van Praag Krakau en dat kost intotaal 86 euro, zijn er ook andere sites waar je dit kunt doen, of kun je dit ook op het station doen?
Bahn.de, Treinreiswinkel, loket van NS International op het station, desnoods probeer je het bij Voyages SNCF.
Kennen we deze al? http://www.maasoeverspoorweg.nl/ Hebben zo te zien in Barendrecht best een leuk materieelparkje waarmee ze op hun spoorbaantje rijden.