abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151321053
Zwangerschap en Geboorte!

2015

8 april: _Happy_ (verrassing!)

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
1 mei: pessie
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
7 mei: Vlindur (Jonkje)
10 mei: Klumsy (jongen)
14 mei: Selvaria
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
*** 9 juli: L-E & fokking.fokker *** (meisje)
12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88

6 oktober: Limone
8 oktober: Skoap
14 oktober: Sara82
16 oktober: pinquit
21 oktober: JantinaGr
24 oktober: *** Cassandra87 en bartholomeus ***

4 november: Daui (tweeling)
6 november: silliegirl
23 november: Bloesem

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

----------------

Aanpassingen graag dmv quote / pm / dm!
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_151321072
Welke wijk in Berlijn? Ooooo je kunt zo lekker eten in Berlijn :Y)
pi_151321089
Jagär, ik denk dat het niet zo'n probleem hoeft te zijn. Als het echt een tof huis is zouden 2 kamers me niet tegenhouden. En hallo, tuintje. *;

Pessie, hoe is het met jou vandaag?
pi_151321163
Post happy eigenlijk nog wel eens mee?

Mogguh allemaal :W
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_151321256
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 10:01 schreef Daui het volgende:
Welke wijk in Berlijn? Ooooo je kunt zo lekker eten in Berlijn :Y)
het is echt in de juppenwijk van berlijn, en dat staat me wel wat tegen, want ik ben niet zo'n jup. In Prenzlauer Berg. Maar, in die wijk zit ook een kinderdagverblijf waar ze Nederlands spreken, en dat lijkt me wel heel erg perfect.

Ik denk ook doen. Het is in totaal 61 m2, met een open keuken. Denk dat de slaapkamer wel groter is dan 15m2, pessie.

Collega van me woont ook klein, en daar slaapt het kind op de gang. Dat kan altijd ook nog!
pi_151321365
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 22:52 schreef Nikooos het volgende:

[..]

1keer raden waar mijn vrouw net over klaagde :D
Hier lossen we het vooralsnog op door mijn gekriebel :+
Haha als ik niet beter wist, zou ik soms echt denken dat jij stiekem mijn man bent! :D Maar -bij mijn weten- zit die niet op Fok! ;)

quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 08:44 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Is het jeuk door het groeien en gespannen zijn? Dan zal irritatie toch meevallen? Of ben je gevoelig voor bepaalde stoffen? Dan iets van een neutrale (baby)huidolie?
Mja, ik denk ergens dat het inderdaad groei is. Heb niks veranderd qua kleding of douchespul waar m'n huid nu opeens op zou kunnen reageren. Maar babyolie is misschien wel een goeie ja; da's vaak toch wat neutraler :Y

quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 09:56 schreef pessie het volgende:
Twist en nikoos, lekker insmeren met een bodylotion en er verder van af blijven. Als je gaat krabben wordt het juist gevoeliger.
Ja, dat laatste was ik helaas al achter... :{ maar ben daar ontzettend slecht in.

De anderen ook bedankt voor de tips! :)
  vrijdag 3 april 2015 @ 10:37:00 #7
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_151321866
Jagar, als je er eenmaal woont kun je op je gemak kijken naar iets anders. En zeker als het dichtbij het KDV van je keuze zit ^O^ . en bij mij slapen mijn kinderen toch het eerste half jaar bij ons.
Wij hadden een 3-kamer appartement van 60 m2, slaapkamer van ons was volgens mij 18.

Kris, zo weer navelstreng meten en bloeddruk meten.
pi_151322608
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 10:09 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

het is echt in de juppenwijk van berlijn, en dat staat me wel wat tegen, want ik ben niet zo'n jup. In Prenzlauer Berg. Maar, in die wijk zit ook een kinderdagverblijf waar ze Nederlands spreken, en dat lijkt me wel heel erg perfect.

Ik denk ook doen. Het is in totaal 61 m2, met een open keuken. Denk dat de slaapkamer wel groter is dan 15m2, pessie.

Collega van me woont ook klein, en daar slaapt het kind op de gang. Dat kan altijd ook nog!
En met tuin en balkon. :s)
En je kan eenmaal daar altijd verder kijken als je toch iets groters wilt. Hoe lang zijn jullie van plan daar te blijven?
pi_151323074
Mignonne gefeliciteerd!!

Fannetje, bedankt voor de update, ik hoop dat Tim snel helemaal zelfstandig kan ademen en mee naar huis mag.

Jager, als het ruime kamers zijn zou ik het gewoon doen! Een eigen kamer is echt niet nodig de eerste tijd. en met kasten kun je anders later prima een soort scheiding maken, ik heb tot m'n 12e bij m'n ouders op de kamer geslapen op die manier, tot een van m'n zussen uit huis ging en ik met een andere zus een kamer kon delen. Niet optimaal, maar goed te doen!

Gisteren weer een drukke dag gehad hier! Vriend afgedropt bij sollicitatie zodat ik gelijk door kon naar de Ikea. Wat een teleurstellend assortiment baby/kinderspul hebben die in Delft... Daarna vriend opgehaald en door naar de babydump voor wat kinderwagens en babykamers kijken. Hun 'blije doos' is wel de moeite waard btw! Zitten wel nuttige dingen in. We hebben onze voorlopige keuze iig gemaakt, over een week of 2 gaan we definitief bestellen.

Op de terugweg is vriend gebeld dat ze hem een aanbod gaan doen en dat aanbod was beter dan verwacht, dus die gaat half april weer aan het werk *O* en hij gaat 4x9 werken, dus we hebben zoals het er nu naar uit ziet geen kinderopvang nodig. Of we dat later nog gaan doen omdat het voor de ontwikkeling van het kind wel goed is zien we dan wel weer!
pi_151325553
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 09:51 schreef Jag�rut het volgende:
Wij hebben een heel tof appartement gezien in Berlijn, maar met 2 kamers maar. Nu is de vraag, ervoor gaan of niet. We zullen vast eventueel verhuizen, en de baby heeft in de eerste paar jaar natuurlijk niet zo veel plaats nodig...Dit is op zo'n toffe locatie, met balkon én tuin!
Dat klinkt echt supergoed! P-berg O+ en sowieso O+ Berlijn O+

En tuin! Ik mis dat met een klein kind nu het allermeeste! Vanaf dat ze kunnen lopen, lekker buiten rondscharrelen, zwembadje kunnen opzetten. Ik zou idd liever een slaapkamertje minder hebben maar wel een tuin. Baby lag bij ons de eerste maanden ook op de kamer en daarna kun je misschien iets met een roomdivider of zelf in de woonkamer slapen? Of verhuizen, haha.

FF, wat fijn van het goede aanbod voor je vriend! Lekker dat hij weer aan het werk kan, heeft hij lang zonder gezeten?

Pessie succes zo, hopelijk is alles nog steeds goed.
pi_151325795
Mijn vriend heeft ook kriebels geloof ik; die kwam ineens met een kinderwagenset (2e hands) aanzetten die hij online had gezien. Ziet er op de foto top uit. Quinny buzz 3 inc. wiegbak, wandelwageninzet en maxi cosi voor een prikkie! Zondag gaan we 'm bekijken.

Alleen twijfel ik of ie zoiets als een wiegbak wel tweedehands moet kopen (iets met hygiene), maar aan de andere kant; ik kan er ook een nieuw matrasje in doen natuurlijk.
  vrijdag 3 april 2015 @ 13:02:58 #12
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_151325879
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 10:13 schreef twist02 het volgende:

[..]

Haha als ik niet beter wist, zou ik soms echt denken dat jij stiekem mijn man bent! :D Maar -bij mijn weten- zit die niet op Fok! ;)
Creepy. Ze is inderdaad ook erg slecht in niet krabben. :D

Overigens hier natuurlijk op 36 weken! Voor het eerst ben ik niet meegegaan naar de VK, want simpele controle. Volgende week ga ik mee voor de belinstructies en om andere afspraken te maken omtrent de bevalling.

Maar ze heeft wel een sticker gehad. Alles was prima en mijn vertaling is dat de baby in slaapzak klaarligt bij de uitgang. Helemaal ingedaald dus :+
  vrijdag 3 april 2015 @ 13:06:11 #13
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_151325968
En nieuwe baan voor vriend FlyingFish.. Supergoed nieuws!! *O*
pi_151327989
Sillie, de bekleding kan je vaak wassen. En een nieuw matrasje is vast ook wel ergens te regelen.
pi_151328222
FF, gefeliciteerd met de nieuwe baan van je vriend!

Nikoos, fijn dat er weer een sticker in the pocket is! *O*

Sillie, wij zijn ook voor de Quiny Buzz gegaan. Wij hebben hem uiteindelijk wel nieuw gekocht, terwijl we tweedehands van plan waren. Eigenlijk omdat we het gewoon de investering waard vonden.

Pessie, ben benieuwd hoe alle metingen waren.

Ik heb hier net een recordbedrag uitgegeven bij de Zeeman. :') En ik zit in de fase dat ik overal trek in heb, maar als ik dan in de supermarkt sta om daadwerkelijk wat lekkers te halen kan ik geen keuze maken en koop ik maar niks. Gezond, maar ik vind het maar frustrerend. :P
  vrijdag 3 april 2015 @ 14:33:50 #16
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_151328727
Bloeddruk was 128/90, acceptabel dus. Navelstreng was ook goed. Groei echo is pas woensdag weer. Goed letten op bewegen. Oh, en het ligt weer goed met het hoofd in het bekken *O* . maandag weer bloeddruk en navelstreng en woensdag na groei echo bespreken hoe en wanneer etc inleiden. Dan gaat mijn man weer mee en zullen we wel en nieuw lijstje vragen hebben.

Een record bedrag bij zeeman :D klinkt alsof je de ¤30 hebt behaald :D

FF, fijn dat hij een nieuwe baan heeft gevonden!

Tuin is ook lekker om de kinderwagen in te zetten en ernaast te zitten met en kopje thee O+
pi_151328731
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 12:52 schreef Mineola het volgende:

[..]

FF, wat fijn van het goede aanbod voor je vriend! Lekker dat hij weer aan het werk kan, heeft hij lang zonder gezeten?
Sinds 1 januari pas, en stiekem had hij graag nog wel een paar maanden thuis gezeten. Maar ik ben blij dat hij straks niet meer de hele week op de bank zit en ik ook weer af en toe wat tijd voor mezelf heb, nu het nog kan.
pi_151329468

Ik kon het niet laten hangen O+

Fijn Pessie! *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_151329858
Gaaf Vlin!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_151329919
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:18 schreef Krisvc het volgende:
FF, gefeliciteerd met de nieuwe baan van je vriend!

Nikoos, fijn dat er weer een sticker in the pocket is! *O*

Sillie, wij zijn ook voor de Quiny Buzz gegaan. Wij hebben hem uiteindelijk wel nieuw gekocht, terwijl we tweedehands van plan waren. Eigenlijk omdat we het gewoon de investering waard vonden.

Pessie, ben benieuwd hoe alle metingen waren.

Ik heb hier net een recordbedrag uitgegeven bij de Zeeman. :') En ik zit in de fase dat ik overal trek in heb, maar als ik dan in de supermarkt sta om daadwerkelijk wat lekkers te halen kan ik geen keuze maken en koop ik maar niks. Gezond, maar ik vind het maar frustrerend. :P
Ik vind 'm nieuw echt te duur. Maar als we 'm tweedehands in goede staat kunnen vinden is dat een prima optie!
Enig nadeel is dat 'ie ocean blue van kleur is. Ik zie de misverstanden al voor me als we een meisje krijgen. Maar boeiend, ik wil eigenlijk niet mee doen aan "jongens zijn blauw en meisjes roze" onzin..
pi_151330058
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:15 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik vind 'm nieuw echt te duur. Maar als we 'm tweedehands in goede staat kunnen vinden is dat een prima optie!
Enig nadeel is dat 'ie ocean blue van kleur is. Ik zie de misverstanden al voor me als we een meisje krijgen. Maar boeiend, ik wil eigenlijk niet mee doen aan "jongens zijn blauw en meisjes roze" onzin..
Och en ook dan...
Je dochter in een knalroze jurkje, met roze/witte maillot, roze mutsje op en een roze speentje in.
En dat mensen dan nog zeggen "ach wat een schattig ventje!"

en nee zķ mannelijk zijn mijn dames nou ook weer niet :P
:)
pi_151330527
Klinkt positief pessie! *O* Wordt het sowieso inleiden met 37 weken denk je, of kijken ze het nog even aan als het goed blijft gaan?

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:21 schreef mignonne het volgende:

[..]

Och en ook dan...
Je dochter in een knalroze jurkje, met roze/witte maillot, roze mutsje op en een roze speentje in.
En dat mensen dan nog zeggen "ach wat een schattig ventje!"

en nee zķ mannelijk zijn mijn dames nou ook weer niet :P
Dit idd, had m'n zus ook! :')
En als klapper dan nog mensen die vragen: maar waarom trek je een jongetje eigenlijk zoveel roze aan?? :|W

Ik weet om eerlijk te zijn alleen niet of ik een tweedehands maxi-cosi wel zou doen sillie... Je weet nooit zeker of-ie al een keer gevallen is ofzo.
pi_151331471
Ik las iets over nieuwe banen, kunnen verhuizen en het gaat goed bij pessie! Fijn :D

Hier geen nieuws. Nja een Airfryer gekocht. En toen kwamen we langs de Mac, en nu wil ik nog steeds een milkshake :{

Oh en wat Twist zegt, Sillie. Over de maxi cosi (autostoel). Die zou ik nieuw kopen, tenzij jij er wel het volste vertrouwen in hebt natuurlijk.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_151331635
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:36 schreef twist02 het volgende:
Klinkt positief pessie! *O* Wordt het sowieso inleiden met 37 weken denk je, of kijken ze het nog even aan als het goed blijft gaan?

[..]

Dit idd, had m'n zus ook! :')
En als klapper dan nog mensen die vragen: maar waarom trek je een jongetje eigenlijk zoveel roze aan?? :|W

Ik weet om eerlijk te zijn alleen niet of ik een tweedehands maxi-cosi wel zou doen sillie... Je weet nooit zeker of-ie al een keer gevallen is ofzo.
Dat zei ik ook tegen mijn vriend, maar deze mensen doen de hele set weg voor bijna niks en de maxi cosi zit er dan bij. Mocht ik mn twijfels hebben over de maxi cosi koop ik gewoon alsnog een nieuwe; dan ben ik nog veel voordeliger uit.
pi_151331806
Ik denk dat bij een tweedehands autostoel de kans zo goed als nihil is dat:
- Iemand zo'n hufter is dat ie een stoel op mp zet waar een ongeluk mee gebeurd is;
- de stoel daardoor dusdanig is beschadigd dat ie niet meer veilig is;
- jíj precies die stoel koopt;
- jíj er vervolgens ook nog een ongeluk mee krijgt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')