abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151649494
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 16:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Het lost beiden niet op.
Wat er moet gebeuren is een hervorming van de Griekse overheid en economie. Maar daar wil niemand aan.
Flikker ze uit de euro, of beter nog, treeedt zelf uit, als je niet ook nog een stuk grotere landen wil financieren.

Als ze in Mongolie de overheid en economie niet willen hervormen, boeit mij dat toch ook geen reet?
so long and thanks for all the fish
pi_151649524
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 16:42 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Flikker ze uit de euro, of beter nog, treeedt zelf uit, als je niet ook nog een stuk grotere landen wil financieren.

Als ze in Mongolie de overheid en economie niet willen hervormen, boeit mij dat toch ook geen reet?
Dat is makkelijk praten, maar voor de zoveelste keer; weet jij wat de gevolgen zijn als je uit de Euro stapt of iemand er uit trapt?
pi_151649613
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 16:43 schreef nikao het volgende:

[..]

Dat is makkelijk praten, maar voor de zoveelste keer; weet jij wat de gevolgen zijn als je uit de Euro stapt of iemand er uit trapt?
Het gevolg is dat we niet meer aansprakelijk zijn voor de shit van een ander, en dat niet een of andere ondemocratisch aangestelde maffiabaas ex bankster onze koopkracht kan transferen. Ik zeg: doen.
pi_151649888
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 16:45 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Het gevolg is dat we niet meer aansprakelijk zijn voor de shit van een ander, en dat niet een of andere ondemocratisch aangestelde maffiabaas ex bankster onze koopkracht kan transferen. Ik zeg: doen.
Net zoals de Zwitsers en noren?
Want die betalen zich namelijk blauw om deel te mogen nemen aan shengen en de eeg.

Of net als vroeger toen we een eigen munt hadden maar zo zwaar afhankelijk waren van de dm dat we nog niets te zeggen hadden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_151650029
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 16:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Net zoals de Zwitsers en noren?
Want die betalen zich namelijk blauw om deel te mogen nemen aan shengen en de eeg.

Of net als vroeger toen we een eigen munt hadden maar zo zwaar afhankelijk waren van de dm dat we nog niets te zeggen hadden.
Volgens mij noem je nu drie landen waar het niet zo verkeerd is op te lijken, en die het niet zo slecht voor elkaar hebben.

Maar vertel, hoeveel betalen de Zwiters en de Noren dan aan Schengen en de EEG?
pi_151650474
Zwitserland en Noorwegen zitten beide samen in een andere vrijhandelsorganisatie en hebben beide diepgaande integratie met de EU, hetzij via de EER-constructie, hetzij via een heel pakket bilaterale verdragen. Het kost ongetwijfeld een hoop tijd om zoiets uit te onderhandelen. Het is dus niet alsof Nederland in dezelfde positie als Zwitserland en Noorwegen komt als we uit de EU stappen. We komen dan eerder in dezelfde positie als pakweg Albanië.
pi_151650867
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 17:11 schreef Igen het volgende:
Zwitserland en Noorwegen zitten beide samen in een andere vrijhandelsorganisatie en hebben beide diepgaande integratie met de EU, hetzij via de EER-constructie, hetzij via een heel pakket bilaterale verdragen. Het kost ongetwijfeld een hoop tijd om zoiets uit te onderhandelen. Het is dus niet alsof Nederland in dezelfde positie als Zwitserland en Noorwegen komt als we uit de EU stappen. We komen dan eerder in dezelfde positie als pakweg Albanië.
_O-

Je vraagt je af hoe we hebben kunnen bestaan voor 2001..... ;)
pi_151650940
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 17:25 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

_O-
Lach ze, geluk is met de dommen he :P

Maar even serieus, want het is nou eenmaal iets ingewikkelder dan 1+1=2:

Als Nederland uit de EU stapt, dan komt Nederland zelfs niet eens op dezelfde plek als Albanië terecht, maar in dezelfde situatie als Kazachstan.

Edit: Ik voel al wel aankomen dat ik moet uitleggen hoe de vlag van Kazachstan eruit ziet: dat is die turquoise helemaal rechts.
quote:
Je vraagt je af hoe we hebben kunnen bestaan voor 2001..... ;)
Voor 2001 bestond de EU ook al. En sowieso kan je niet in je eentje terug naar de situatie van 2001 als de anderen met wie je toen samenwerkte niet meedoen.

Damn, heb je dan echt helemaal totaal geen flauw benul van wat dan ook? 8)7 |:(

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2015 17:30:56 ]
pi_151651194
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 16:57 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Volgens mij noem je nu drie landen waar het niet zo verkeerd is op te lijken, en die het niet zo slecht voor elkaar hebben.

Maar vertel, hoeveel betalen de Zwiters en de Noren dan aan Schengen en de EEG?
Om redenen die niet te kopiëren zijn. Overigens hebben ze ook geen zak te zeggen.
http://www.eu-norway.org/eu/Financial-contribution/#.VSviw5F1HqA
http://www.svrk.gov.si/en(...)svicarski_prispevek/
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_151651418
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 17:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Om redenen die niet te kopiëren zijn. Overigens hebben ze ook geen zak te zeggen.
http://www.eu-norway.org/eu/Financial-contribution/#.VSviw5F1HqA
http://www.svrk.gov.si/en(...)svicarski_prispevek/
Doe maar gewoon een bedrag hoor. En ik wist niet dat Noorwegen en Zwitserland tegenwoordig niet meer over hun munt en financien gingen, zo leer je nog eens wat.
pi_151651607
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 17:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Lach ze, geluk is met de dommen he :P

Maar even serieus, want het is nou eenmaal iets ingewikkelder dan 1+1=2:
[ afbeelding ]
Als Nederland uit de EU stapt, dan komt Nederland zelfs niet eens op dezelfde plek als Albanië terecht, maar in dezelfde situatie als Kazachstan.

Edit: Ik voel al wel aankomen dat ik moet uitleggen hoe de vlag van Kazachstan eruit ziet: dat is die turquoise helemaal rechts.

[..]

Voor 2001 bestond de EU ook al. En sowieso kan je niet in je eentje terug naar de situatie van 2001 als de anderen met wie je toen samenwerkte niet meedoen.

Damn, heb je dan echt helemaal totaal geen flauw benul van wat dan ook? 8)7 |:(

ROFLOL, kazachstan.

Ja mensen, het licht gaat uit, er is geen leven meer buiten de EU/euro. _O- _O_
pi_151651753
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 17:47 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Doe maar gewoon een bedrag hoor. En ik wist niet dat Noorwegen en Zwitserland tegenwoordig niet meer over hun munt en financien gingen, zo leer je nog eens wat.
Die vrijheid is behoorlijk ingeperkt. Want die verdragen komen min of meer op het zelfde neer als lid zijn maar dan zonder stemrecht en zwaardere sancties als ze EU wetgeving niet uitvoeren.

Qua munt zijn ze net zo onafhankelijk als NL vanaf 1970. Zeer beperkt.
pi_151652253
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 18:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Die vrijheid is behoorlijk ingeperkt. Want die verdragen komen min of meer op het zelfde neer als lid zijn maar dan zonder stemrecht en zwaardere sancties als ze EU wetgeving niet uitvoeren.

Qua munt zijn ze net zo onafhankelijk als NL vanaf 1970. Zeer beperkt.
Je durft het bedrag niet te noemen he. Dat begrijp ik best.

Ja, Noorwegen en Zwitersland hebben het maar slecht. Kun je nog herinneren (ben je wellicht te jong voor), hoe het in Nederland was voor de euro/EU. Armoede, zeg ik je. Anarchie. Maar goed dat we nu verlicht zijn, hoe zouden we kunnen zonder moedertje EU.

Samengevat, de een zegt dat we teruggeworpen worden op het niveau van Kazachstan, de ander suggereert dat Noorwegen en Zwitserland een soort derderangspariastaten zijn die ook geen jota te zeggen hebben over eigen munt en financien, eigenlijk een soort slaafjes maar dan nog erger.

Wat zijn dat voor een wanhoops"argumenten"?

Je zal een paar verdragen moeten afsluiten. Zo poeh he, copy paist. Niemand wil ze ratificeren, natuurlijk ;) En vervolgens glijden we af naar het welvaartsniveau van Noorwegen of Zwiterserland.

Ik ben om mensen, we kunnen nooit meer zonder de EU/euro.
pi_151652388
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 17:55 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

ROFLOL, kazachstan.

Ja mensen, het licht gaat uit, er is geen leven meer buiten de EU/euro. _O- _O_
Moet ik nou werkelijk alles uit gaan leggen?

In Kazachstan leven ook mensen, en hebben ze ook elektriciteit. Maar het is geen Noorwegen of Zwitserland. En je kan wel lachen of flauw doen, maar je houdt alleen maar jezelf voor de gek als je denkt dat Nederland door uit de EU te stappen automatisch in dezelfde positie als die twee landen komt.
pi_151652425
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 18:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Moet ik nou werkelijk alles uit gaan leggen?

In Kazachstan leven ook mensen, en hebben ze ook elektriciteit. Maar het is geen Noorwegen of Zwitserland. En je kan wel lachen of flauw doen, maar je houdt alleen maar jezelf voor de gek als je denkt dat Nederland door uit de EU te stappen automatisch in dezelfde positie als die twee landen komt.
Nederland word dan een soort Zweden
pi_151652481
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 18:14 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ja, Noorwegen en Zwitersland hebben het maar slecht. Kun je nog herinneren (ben je wellicht te jong voor), hoe het in Nederland was voor de euro/EU. Armoede, zeg ik je. Anarchie. Maar goed dat we nu verlicht zijn, hoe zouden we kunnen zonder moedertje EU.
Ik heb het hier al over gehad, maar blijkbaar lees je het niet, dus nog keer nog keer.

Volgens mij begrijp je het woord "samenwerken" niet helemaal.

"Samenwerken" deden we ook voor de euro al. Maar het woord zegt het al: "samenwerken" doe je samen. In je piere-eentje gaan "samenwerken" alsof het 1991 is, dat gaat niet.
pi_151652492
quote:

[..]

Samengevat, de een zegt dat we teruggeworpen worden op het niveau van Kazachstan, de ander suggereert dat Noorwegen en Zwitserland een soort derderangspariastaten zijn die ook geen jota te zeggen hebben over eigen munt en financien, eigenlijk een soort slaafjes maar dan nog erger.

Je zal een paar verdragen moeten afsluiten. Zo poeh he, copy paist. Niemand wil ze ratificeren, natuurlijk ;) En vervolgens glijden we af naar het welvaartsniveau van Noorwegen of Zwiterserland.

Zwart of wit, goed of kwaad, arm of rijk. Dat is hoe de wereld er uit ziet of niet crash?
Ik hoop ten zeerste dat je aan het trollen bent en niet echt de wereld met die simplistische bril bekijkt.
pi_151652536
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 18:19 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Nederland word dan een soort Zweden
Zweden zit in de EU. Dat had je zelf ook kunnen weten, hetzij omdat dat een stukje algemene kennis is, maar je had het ook kunnen zien aan het plaatje wat ik daarnet heb gepost. Heb je dat überhaupt wel bekeken?
pi_151652607
Maar ze hebben geen euro.
En verder beweer jij steeds dat het niet uit maakt of je in de EU zit of niet want het komt op hetzelfde neer maar dan met andere verdragen bij zwitserland en noorwegen, dus
pi_151652803
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 18:25 schreef arjan1112 het volgende:
Maar ze hebben geen euro.
En verder beweer jij steeds dat het niet uit maakt of je in de EU zit of niet want het komt op hetzelfde neer maar dan met andere verdragen bij zwitserland en noorwegen, dus
Als je die verdragen hebt, dan maakt het niet veel uit. Maar als Nederland uit de EU stapt, dan heeft Nederland niet net zulke verdragen als Zwitserland en Noorwegen. En die kan Nederland dan alleen maar krijgen als alle overgebleven EU-landen instemmen. Eén veto van, ik noem maar wat, Griekenland of Polen, is dan genoeg dat het feestje voor Nederland niet door kan gaan.

Dit is precies ook de les die Syriza in Griekenland volgens mij nog een beetje moet leren: internationale samenwerking is iets dat van twee kanten moet komen. Wat voor jou "eigenlijk" het beste is, is betekenisloos als je de ander er niet van kan overtuigen dat dat voor hem óók het beste is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2015 18:31:56 ]
pi_151653587
quote:

[..]

Die staan in de links moet ik dat zelfs nog voor je op zoeken.

Verder over woorden in de mond leggen. Wat laat je je troll gedrag kennen. Want nergens heb ik ook maar geimpliceerd dat Noorwegen en Zwitserland derderangs paria landen zijn.

Overigens zitten we sinds 1952 in de EU daar voor was het idd een grote puinhoop. Bedankt voor het punt.
pi_151653652
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 18:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Als je die verdragen hebt, dan maakt het niet veel uit. Maar als Nederland uit de EU stapt, dan heeft Nederland niet net zulke verdragen als Zwitserland en Noorwegen. En die kan Nederland dan alleen maar krijgen als alle overgebleven EU-landen instemmen. Eén veto van, ik noem maar wat, Griekenland of Polen, is dan genoeg dat het feestje voor Nederland niet door kan gaan.

Dit is precies ook de les die Syriza in Griekenland volgens mij nog een beetje moet leren: internationale samenwerking is iets dat van twee kanten moet komen. Wat voor jou "eigenlijk" het beste is, is betekenisloos als je de ander er niet van kan overtuigen dat dat voor hem óók het beste is.
Lijkt me nog een uitstekende reden voor Nederland om uit te treden dan. Als een veto van een staat een verdrag kan tegenhouden waar we baat bij hebben ;)
pi_151653788
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 18:54 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Lijkt me nog een uitstekende reden voor Nederland om uit te treden dan. Als een veto van een staat een verdrag kan tegenhouden waar we baat bij hebben ;)
Want? op veel gebieden ben je daar nog steeds vrij in.
pi_151653869
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 18:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Die staan in de links moet ik dat zelfs nog voor je op zoeken.

Verder over woorden in de mond leggen. Wat laat je je troll gedrag kennen. Want nergens heb ik ook maar geimpliceerd dat Noorwegen en Zwitserland derderangs paria landen zijn.

Overigens zitten we sinds 1952 in de EU daar voor was het idd een grote puinhoop. Bedankt voor het punt.
Nee, ik wil graag dat je het bedrag uitschrijft, aangezien dat een schijntje is van de prijs die we nu betalen :)

En de EU bestaat sinds 1993, niet 1952 :) De euro vanaf 2001.

Is het zo verrekte moeilijk om toe te geven dat er ook leven buiten de EU/euro is?
We hebben het overleefd mensen. Heel veel welvarende staten kunnen prima zonder.

Wat moet je met zo'n unie gebaseerd op angst?

quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 18:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Want? op veel gebieden ben je daar nog steeds vrij in.
En op veel niet. Verder moet je bij Igen zijn.
pi_151655089
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 19:00 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Nee, ik wil graag dat je het bedrag uitschrijft, aangezien dat een schijntje is van de prijs die we nu betalen :)

En de EU bestaat sinds 1993, niet 1952 :) De euro vanaf 2001.

Is het zo verrekte moeilijk om toe te geven dat er ook leven buiten de EU/euro is?
We hebben het overleefd mensen. Heel veel welvarende staten kunnen prima zonder.

Wat moet je met zo'n unie gebaseerd op angst?

[..]

En op veel niet. Verder moet je bij Igen zijn.
Tuurlijk is er leven buiten de euro, punt alleen is dat niemand (en zeker jij en ik niet) kan overzien wat de impact daarvan zal zijn op de economie. Kans is (zeer) groot dat dit veel meer kost dan een bailout van griekenland en QE etc.
Daarnaast, hebben we het zo slecht nu dan? Even vergeten dat we bij de rijkste en gezondste landen ter wereld horen?
en maar klagen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')