abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151646342
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 13:50 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Je moet beter lezen voor wat betreft je tweede zin, maar om op je voorbeeld van schuldsanering in te gaan.

Ja, dat is wat in de praktijk wat in faillissementen en bij bijzonder beheer gebeurt. Je kan hip doen en op je trom blijven slaan, en vervolgens denkt de failliet, hier is voor mij niks meer te winnen, en je beurt niks van de failliet (of in de situatie van Griekenland verstrekt je steeds nieuwe leningen waaruit andere schuldeisers worden afbetaald, of waaruit je je eigen rente beurt), of je kan ze een wortel voorhouden waarbij als ze een deel afbetalen, ze het restant kwijt zijn.

Gok eens waar in de non politieke praktijk voor gekozen wordt, niks beuren maar wel steeds meer geldlenen. Of een deal maken waar beiden wat te winnen hebben, en waarbij er kwijtschelding plaatsvindt, maar je tenminste een deel terugkrijgt. En niet over 50 jaar met een tijdswaarde nul, maar nu.

De EU verhindert dat er zakelijke beslissingen genomen kunnen worden, en jij en ik betalen de rekening. :N

De enige in de EU die zich geen oor heeft laten aannaaien door de EU bozo's is Finland, want die heeft destijds concrete uitwinbare zekerheden bedongen, die ze bij een achterstand kunnen uitwinnen. Wedden dat die wel betaald worden, en op tijd :)
Die wortel hebben ze al deels gehad maar ze hebben zich niet aan de afspraken gehouden. Wat jij wilt is ze nu alsnog de rest van de wortel geven.

Sterker nog je wilt dat ze je niet meer betalen en failliet gaan om ze dan vervolgens nog meer geld te geven.

Ik noem dat laatste nu niet bepaald een zakelijke beslissing.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_151646391
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 14:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De mensen in schuldhulpverlening zijn na maximaal 5 jaar van hun schulden af, nadat ze 5 jaar "spartaans" geleefd hebben. Griekenland moet er dan ruim 100 jaar over doen dat is toch geen vergelijking, waarbij we weten dat de financiele moraal van staten is dat het begrotingstekort nog steeds mag oplopen, terwijl bij iemand in schuldhulpverlening er geen nieuwe schulden afgesloten mogen worden en men na die 5 jaar weer met een schone lei kan beginnen.

de jubeljaren welke men ooit in de oudheid uitgevonden had zouden in de huidige financiele wereld misschien wel een oplossing zijn zodat lening verstrekkers wel uitkijken met het verstrekken van leningen met te lange looptijden waardoor niets meer te overzien is.
Je kan een vergelijking ook te ver doorvoeren, ging mij vooral om het feit dat zo iemand z'n manier van met geld omgaan drastisch moet omgooien. Juist omdat zo iemand in de problemen is gekomen door de manier waarop hij/zij met geld om gaat. Dat lijkt me niet meer dan logisch. En dat is precies wat Griekenland ook moet doen. Wat vinden we daar nu raar aan?
'mes op de keel' is gewoon populair geroeptoeter, en totaal niet relevant of waar. Er wordt hier al keer op keer gewezen op het feit dat de schuldenlasten procentueel gezien helemaal niet zo heftig zijn als wordt voorgedaan.

Tevens; iemand die de schuldsanering in gaat krijgt juist vaak wel een nieuwe financiering, maar dan bij de stadsbank tegen gunstiger rente dan bij het postorderbedrijf bv.
In die zin gaat vergelijking dus wel degelijk op.
pi_151646432
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 13:51 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Welke nuance zit in precedent? Gaat Draghi dan nog vehementer strooien met onze koopkracht?
Begrijp je het nou gewoon niet of zit je bewust te trollen? :?
pi_151646759
Niet te geloven.

nikao, ik verstrek je een lening van 100 miljoen, terwijl je geen zes centen equity hebt.
ik beding daarop een rente van 0.0000005%

Een Griekse reder gaat er met 50 miljoen van je centen vandoor en zet dat buiten bereik van de Griekse fiscus en authoriteiten bij een trustkantoor op de zuid-as neer, waar hij door Capo Distelblom beschermd wordt zolang hij 25% NL belasting over een minitieuze kleine spread betaalt (beschermgeld werd dat vroeger genoemd, nu noemen we dat een ruling).

Je leent tegen 0.00000005%. Goedkoper kan niet.
Maar je moet 100 miljoen terugbetalen, terwijl je 50 miljoen hebt.

De vraag. Ga jij ooit een cent terugbetalen zolang ik 100% eis, en je weet dat je geen shot in hell hebt om die andere 50 miljoen nog ergens te vinden?

Ofwel, kunnen jullie de rente dooddoener eens acherwege laten. Dat is windowdressing om maar te verhullen dat de leningen oninbaar zijn. De volgende stap zal vast zijn dat de rente wordt omgezet in PIK (paid in kind) rente. Zelfde Goldman Sachs truuc.
so long and thanks for all the fish
pi_151646991
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 15:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Die wortel hebben ze al deels gehad maar ze hebben zich niet aan de afspraken gehouden. Wat jij wilt is ze nu alsnog de rest van de wortel geven.

Sterker nog je wilt dat ze je niet meer betalen en failliet gaan om ze dan vervolgens nog meer geld te geven.

Ik noem dat laatste nu niet bepaald een zakelijke beslissing.
Ik begrijp dat het lastig lezen is met een EU bril op, maar dat staat er niet.
pi_151648275
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 15:26 schreef crashbangboom het volgende:
Niet te geloven.

nikao, ik verstrek je een lening van 100 miljoen, terwijl je geen zes centen equity hebt.

Een Griekse reder gaat er met 50 miljoen van je centen vandoor en zet dat buiten bereik van de Griekse fiscus en authoriteiten bij een trustkantoor op de zuid-as neer, waar hij door Capo Distelblom beschermd wordt zolang hij 25% NL belasting over een minitieuze kleine spread betaalt (beschermgeld werd dat vroeger genoemd, nu noemen we dat een ruling).

De vraag. Ga jij ooit een cent terugbetalen zolang ik 100% eis, en je weet dat je geen shot in hell hebt om die andere 50 miljoen nog ergens te vinden?

Ofwel, kunnen jullie de rente dooddoener eens acherwege laten. Dat is windowdressing om maar te verhullen dat de leningen oninbaar zijn. De volgende stap zal vast zijn dat de rente wordt omgezet in PIK (paid in kind) rente. Zelfde Goldman Sachs truuc.
Inderdaad niet te geloven. Leuk voorbeeld hoor, maar het feit dat er massaal aan belastingontduiking gedaan wordt wil je voort laten bestaan? De hele belasting- en inningsbeleid was een zootje, dat vind je prima?
Lees zelf anders de recente voorstellen eens door... staat bol van de maatregelen waarvan je denkt. "wtf.. hoezo komt dit nu pas aan bod?".
http://im.ft-static.com/c(...)a53-00144feab7de.pdf
pi_151648443
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 15:33 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ik begrijp dat het lastig lezen is met een EU bril op, maar dat staat er niet.
Dat staat er wel je wilt immers slecht gedrag belonen plus daarbovenop nog extra geld geven.
Want al zouden de schulden kwijtgescholden worden dan nog hebben ze een tekort.

Maar ik ben blij dat je je eerder ongelijk toegeeft gezien het negeren van die post.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_151648496
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 15:26 schreef crashbangboom het volgende:
Niet te geloven.

Een staatsschuld hoeft helemaal niet afgelost te worden.

Als je 2% groei per jaar en 2% inflatie per jaar hebt, dan is die staatsschuld over 50 jaar relatief gezien nog maar minder dan een kwart waard in vergelijking met de huidige waarde. Dat kan dan tegen die tijd prima doorgerold worden via een nieuwe lening.

Het hele punt is daarom ook dat het verlengen van de looptijd tegen een rente onder het marktconforme tarief in feite allang een kwijtschelding van vele miljarden is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2015 16:15:44 ]
pi_151648692
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 16:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat staat er wel je wilt immers slecht gedrag belonen plus daarbovenop nog extra geld geven.
Want al zouden de schulden kwijtgescholden worden dan nog hebben ze een tekort.

Maar ik ben blij dat je je eerder ongelijk toegeeft gezien het negeren van die post.
Dat staat er niet, en je hoeft niet wederom woorden in de mond te leggen die ik niet gezegd heb. Beetje korzelig zijn die eurofielen, zeg. Niet zo gewend aan een weerwoord.
pi_151648791
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 16:20 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Dat staat er niet, en je hoeft niet wederom woorden in de mond te leggen die ik niet gezegd heb. Beetje korzelig zijn die eurofielen, zeg. Niet zo gewend aan een weerwoord.
Lol! jij bent degene die steeds anderen woorden in de mond legt. Bovendien laat je hier wederom je gebrek aan nuance (en dus begrip voor complexiteit) zien; iedereen die het niet met je eens is, is gelijk een eurofiel? :N
pi_151648794
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 16:14 schreef Igen het volgende:

[..]

Als je 2% groei per jaar en 2% inflatie per jaar hebt, dan is die staatsschuld over 50 jaar relatief gezien nog maar minder dan een kwart waard in vergelijking met de huidige waarde. Dat kan dan tegen die tijd prima doorgerold worden via een nieuwe lening.

Het hele punt is daarom ook dat het verlengen van de looptijd tegen een rente onder het marktconforme tarief in feite allang een kwijtschelding van vele miljarden is.
Ja, duh, het hele QE verhaal is een enorme transfer van onze koopkracht naar Frankrijk, Spanje en Italie, dat is wat ik telkenmale aangeef.

Dan hebben we over 1 a 2 Griekenlanden /per jaar/

Dus waarom die preoccupatie van sommigen hier met de Grieken terwijl er drie roze olifanten op tafel staan te dansen en ons geld staan op te laden onder regie van signore Draghi.

Die kan helemaal geen oplossing voor Griekenland hebben, stel je voor dat de focus verschuift naar het misdadige transferkarakter van QE.
pi_151648824
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 16:23 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ja, duh, het hele QE verhaal is een enorme transfer van onze koopkracht naar Frankrijk, Spanje en Italie, dat is wat ik telkenmale aangeef.

Dan hebben we over 1 a 2 Griekenlanden /per jaar/

Dus waarom die preoccupatie van sommigen hier met de Grieken terwijl er drie roze olifanten op tafel staan te dansen en ons geld staan op te laden onder regie van signore Draghi.

Die kan helemaal geen oplossing voor Griekenland hebben, stel je voor dat de focus verschuift naar het misdadige transferkarakter van QE.
Gast, ik heb het helemaal niet over QE.
pi_151648885
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 16:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Gast, ik heb het helemaal niet over QE.
QE is Griekenland in het HEEEEEEEL groot.
pi_151648887
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 16:20 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Kwijtschelden ondanks niet voldoen aan de voorwaarden vindt jij slecht bedrag niet belonen?

Want ik ging gewoon verder met je speciaal beheer vergelijking.
Gaat de bank nog wel onderhandelen met iemand die constant de afspraken schendt?

Verder houdt je persoonlijke aanvallen bij wil je.

Maar misschien is er een communicatie error. Stap voor stap wat wil je nu:
1. Kwijtschelding?
2. Moeten daar voorwaarden aan verbonden zijn?
3. Het plan na de kwijtschelding?
4. Wat ga je doen aan de precedent werking?

[ Bericht 7% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 13-04-2015 16:32:07 ]
pi_151648937
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 16:26 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

QE is Griekenland in het HEEEEEEEL groot.
Maar daar gaat dit topic niet over.
De meesten hier zijn het met je eens wat betreft QE. Maar het gaat hier over Griekenland.
pi_151648953
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 16:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Kwijtschelden ondanks niet voldoen aan de voorwaarden vindt jij slecht bedrag niet belonen?

Verder houdt je persoonlijke aanvallen bij wil je.

Maar misschien is er een communicatie error. Stap voor stap wat wil je nu:
1. Kwijtschelding?
2. Moeten daar voorwaarden aan verbonden zijn?
3. Het plan na de kwijtschelding?
4. Wat ga je doen aan de precedent werking?
Kwijtschelding tot aanvaardbaar niveau en dan de euro uit.

Ik ga niks doen aan precedent werking, het is prima dat mensen in Nederland begrijpen dat zij de tekorten van andere staten direct of indirect aanzuiveren, hetzij via leningen hetzij via transfers van koopkracht middels QE.

En als ze dat een acceptabele prijs vinden, is er tenminste democratische legitimatie voor.
pi_151649011
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 16:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Maar daar gaat dit topic niet over.
De meesten hier zijn het met je eens wat betreft QE. Maar het gaat hier over Griekenland.
Maak jij je ook zo druk over een dief die een zak drop jat, terwijl je kassa gestolen wordt?

Is trouwens een bekende dieventruuc he, geef ze wat kleins, dan kom je met elke grote roof weg.
pi_151649039
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 16:28 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Kwijtschelding tot aanvaardbaar niveau en dan de euro uit.

Ik ga niks doen aan precedent werking, het is prima dat mensen in Nederland begrijpen dat zij de tekorten van andere staten direct of indirect aanzuiveren, hetzij via leningen hetzij via transfers van koopkracht middels QE.
Het niveau *is* aanvaardbaar.

Je kan een dealtje doen dat je de Griekse leningen omruilt voor een lager nominaal bedrag met een kortere looptijd en een veel hogere rente. Met dat spelletje kun je de nominale schuldenlast als % van het bbp verlagen terwijl de jaarlijkse lasten voor Griekenland hetzelfde blijven en de netto-contante-waarde ook hetzelfde blijft. Prima. Maar eigenlijk heeft niemand daar iets aan.
pi_151649292
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 16:14 schreef Igen het volgende:

[..]

En als men die 50 jaar een 3% begrotingstekort heeft gehad, dan is die staatsschuld gewoon een stuk meer geworden. ;)
pi_151649296
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 16:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Het niveau *is* aanvaardbaar.

Je kan een dealtje doen dat je de Griekse leningen omruilt voor een lager nominaal bedrag met een kortere looptijd en een veel hogere rente. Met dat spelletje kun je de nominale schuldenlast als % van het bbp verlagen terwijl de jaarlijkse lasten voor Griekenland hetzelfde blijven en de netto-contante-waarde ook hetzelfde blijft. Prima. Maar eigenlijk heeft niemand daar iets aan.
Maar net doen alsof die schulden houdbaar zijn doordat we het rentepercentage omlaag schroeven, zoals we gedaan hebben, dat lost wel wat op?

Maak het maar marktconform, dan weet tenminste iedereen wie de rekening heeft gekregen, en dan kan Griekenland zich fijn op de markt financieren ipv van jou en mijn belastingcenten.

Wie speelt in deze het spelletje?
pi_151649300
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 16:29 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Maak jij je ook zo druk over een dief die een zak drop jat, terwijl je kassa gestolen wordt?

Is trouwens een bekende dieventruuc he, geef ze wat kleins, dan kom je met elke grote roof weg.
Nee maar zoals eerder gezegd zijn er niet voor niets verschillende topics. Persoonlijk heb ik meer financiële last van andere zaken. Maar dat ga ik ook niet hier bespreken.
pi_151649311
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 16:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En als men die 50 jaar een 3% begrotingstekort heeft gehad, dan is die staatsschuld gewoon een stuk meer geworden. ;)
Met deflatie als bonus.
pi_151649405
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 16:37 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Maar net doen alsof die schulden houdbaar zijn doordat we het rentepercentage omlaag schroeven, zoals we gedaan hebben, dat lost wel wat op?

Maak het maar marktconform, dan weet tenminste iedereen wie de rekening heeft gekregen, en dan kan Griekenland zich fijn op de markt financieren ipv van jou en mijn belastingcenten.

Wie speelt in deze het spelletje?
Het lost beiden niet op.
Wat er moet gebeuren is een hervorming van de Griekse overheid en economie. Maar daar wil niemand aan.
pi_151649425
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 16:37 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Maak het maar marktconform, dan weet tenminste iedereen wie de rekening heeft gekregen,
Ja
quote:
en dan kan Griekenland zich fijn op de markt financieren ipv van jou en mijn belastingcenten.
Nee, voor Griekenland verandert er dan verder niks, behalve misschien dat ze dan formeel wanbetaler zijn en zich noch slechter via de markt kunnen financieren dan nu.
pi_151649427
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 16:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nee maar zoals eerder gezegd zijn er niet voor niets verschillende topics. Persoonlijk heb ik meer financiële last van andere zaken. Maar dat ga ik ook niet hier bespreken.
Eurocrisis. Dat je de nuance van het woord eurocrisis mist, moet je voor bij nikao zijn ;) Er zit geen licht tussen QE en kwijtschelden van Griekse schuld. Het zijn twee zijden van 1 medaille, met dien verstande dat Griekenland een detail is met wat de transfer van onze koopkracht en vermogen naar onze andere Europese broeders kost.

Als dat geen eurocrisis is, weet ik het ook niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')