Je hebt je mening al gegeven.quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:17 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Zal ik zeker doen maak je geen zorgen. Tot die tijd kan ik mijn mening hier ook kwijt. Niemand verplicht je om te reageren.
Geloof me, die discussie is vaak gevoerd met en over Sanquin. Het is niet voor niets dat Sanquin mannen die seks hebben met mannen nog steeds mag weigeren.quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:17 schreef karr-1 het volgende:
Zal ik zeker doen maak je geen zorgen. Tot die tijd kan ik mijn mening hier ook kwijt. Niemand verplicht je om te reageren.
De makkelijkste manier staat dus gelijk aan discriminatie door een hele groep uit te sluiten op een kenmerk. Dat is en blijft fout, maar ik begrijp dat iedereen het gemakkelijk vind.quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:19 schreef VisGeenOptie het volgende:
[..]
Nee, maar wel op een aanzienlijk deel van die groep. En dat "eenvoudige testen" is niet zo eenvoudig als het lijkt, mede omdat HIV niet direct zichtbaar is in bloed. De makkelijkste manier is dus gewoon die hele risiciogroep weigeren en dat is precies wat Sanquin doet.
Dan zou iemand dus aangifte moeten doen tegen Sanquin en het op een rechtszaak laten aankomen.quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:21 schreef VisGeenOptie het volgende:
[..]
Geloof me, die discussie is vaak gevoerd met en over Sanquin. Het is niet voor niets dat Sanquin mannen die seks hebben met mannen nog steeds mag weigeren.
Mwaa, ja. Het is misschien fout. Maar wel makkelijk en effectief.quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:28 schreef karr-1 het volgende:
De makkelijkste manier staat dus gelijk aan discriminatie door een hele groep uit te sluiten op een kenmerk. Dat is en blijft fout, maar ik begrijp dat iedereen het gemakkelijk vind.
Ook dat is al gebeurd. Volgens mij meerdere keren zelfs.quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:29 schreef karr-1 het volgende:
Dan zou iemand dus aangifte moeten doen tegen Sanquin en het op een rechtszaak laten aankomen.
Nee laten we het vooral accepteren en niet bespreken, dan gaat het vanzelf weg.quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:20 schreef computergirl het volgende:
Je gezeik hier lost dus niks op en verpest de sfeer imho
Het is niet misschien fout, het IS fout.quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:29 schreef VisGeenOptie het volgende:
[..]
Mwaa, ja. Het is misschien fout. Maar wel makkelijk en effectief.
Nooit van gehoord, maar ik ben benieuwd naar de uitspraken dan.quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:30 schreef VisGeenOptie het volgende:
[..]
Ook dat is al gebeurd. Volgens mij meerdere keren zelfs.
Ja, klopt. Maar nogmaals: wel makkelijk en effectief.quote:
Nee laten we oneindig in het zelfde kringetje ronddraaien met je homodiscriminatie gehuilie, dat lost veel op.quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:30 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee laten we het vooral accepteren en niet bespreken, dan gaat het vanzelf weg.
Klopt ook, maar dat is nooit een reden om het blindelings te accepterenquote:Op vrijdag 3 april 2015 21:31 schreef VisGeenOptie het volgende:
[..]
Ja, klopt. Maar nogmaals: wel makkelijk en effectief.
Kwam er toen op neer dat volksgezondheid zwaarder weegt dan discriminatie in dit geval.quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:30 schreef karr-1 het volgende:
Nooit van gehoord, maar ik ben benieuwd naar de uitspraken dan.
Nog een keer dan, reageer dan gewoon niet.quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:31 schreef computergirl het volgende:
[..]
Nee laten we oneindig in het zelfde kringetje ronddraaien met je homodiscriminatie gehuilie, dat lost veel op.
Derde keer : ga Sanquin lastig vallen.
Vooral niet accepteren dan. Spijtig voor homo's enzo, maar zó een ramp is het nou ook weer niet. Het is niet zo dat je niet meer over straat mag lopen.quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:31 schreef karr-1 het volgende:
Klopt ook, maar dat is nooit een reden om het blindelings te accepteren
Ik wens je veel succes met aangifte doen van discriminatie.quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:28 schreef karr-1 het volgende:
[..]
De makkelijkste manier staat dus gelijk aan discriminatie door een hele groep uit te sluiten op een kenmerk. Dat is en blijft fout, maar ik begrijp dat iedereen het gemakkelijk vind.
Nee dat is de volgende stap.quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:33 schreef VisGeenOptie het volgende:
[..]
Vooral niet accepteren dan. Spijtig voor homo's enzo, maar zó een ramp is het nou ook weer niet. Het is niet zo dat je niet meer over straat mag lopen.
Geloof me de aangifte gaat er zeker komen als het aan mij ligt.quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:33 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik wens je veel succes met aangifte doen van discriminatie.
En hoe vaak krijg je nou een cadeautje? Ik mocht gisteren voor t eerst kiezen. De vorige keer kreeg ik zo'n zinloos speldje.
Vierde keer dan: ga Sanquin lastig vallen. Ik heb als donor meer recht om hier te posten dan jij.quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:32 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nog een keer dan, reageer dan gewoon niet.
quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:34 schreef computergirl het volgende:
[..]
Vierde keer dan: ga Sanquin lastig vallen. Ik heb als donor meer recht om hier te posten dan jij.
http://www.sanquin.nl/bloed-geven/ik-geef-bloed/waardering/quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:33 schreef Buurpoes het volgende:
En hoe vaak krijg je nou een cadeautje? Ik mocht gisteren voor t eerst kiezen. De vorige keer kreeg ik zo'n zinloos speldje.
Mooi, dan ben je van harte welkom in LIF / Stamceldonatie en nierdonatie bij leven - discussie- en vragentopic. En kunnen we het hier dan weer over handdoeken en roze koeken hebben?quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:35 schreef karr-1 het volgende:
[..]Ik kan dan misschien geen bloed doneren, maar er blijft nog genoeg over om wel te doneren. Dus helaas, dat argument gaat niet op.
En over discriminatie natuurlijkquote:Op vrijdag 3 april 2015 21:38 schreef angelfish het volgende:
[..]
[..]
Mooi, dan ben je van harte welkom in LIF / Stamceldonatie en nierdonatie bij leven - discussie- en vragentopic. En kunnen we het hier dan weer over handdoeken en roze koeken hebben?
Ik merk het ja, dus ga je gangquote:Op vrijdag 3 april 2015 21:39 schreef angelfish het volgende:
[..]
Open een topic over discriminatie. Ik doe graag mee daar.
Oh ja, quotemeldingquote:Op vrijdag 3 april 2015 21:10 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Jammer, een goede discussie voeren is en blijft moeilijk natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |