abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151288038
Goedendag,
Voor een korte documentaire zijn wij opzoek naar mensen die een bijna dood ervaring hebben mee gemaakt en dit nog goed kunnen herinneren.
Met zeven filmstudenten van de HKU willen wij uitzoeken, wat je ervoer en of het de kijk op je leven hebt veranderd. Graag willen we je hier over interviewen.
Mocht je je verhaal met ons willen delen of meer informatie van ons willen dan kan je je verhaal of je vragen mailen naar hku.hetlichaam@gmail.com.
Met vriendelijke groeten ons
  vrijdag 3 april 2015 @ 21:32:59 #2
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_151342385
Meld :W

Er was hier ooit al een topic over in Tru..
zal even zoeken :)
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 3 april 2015 @ 21:36:18 #3
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_151342531
TRU / Wat nou als je dood gaat..

TRU / Bijna dood ervaringen (poll)

Asje .. van mij staat ook ergens in 1 van de 2 topics meen ik :)
pi_151342579
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:32 schreef theguyver het volgende:
Meld :W

Er was hier ooit al een topic over in Tru..
zal even zoeken :)
Heb jij zoiets meegemaakt? Ok.. En wat heeft het met je gedaan?
  vrijdag 3 april 2015 @ 21:37:27 #5
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_151342582
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 12:00 schreef Kalebatz het volgende:

[..]

Net nog bijna doodgegaan, gauw ff gesnackt en nieuwe armor geregeld.
:D
in wow kom je terug als spookje :P

Geloof ook 1 van de weinige games die dat heeft!
  vrijdag 3 april 2015 @ 23:40:19 #6
400154 Selfless
Faith Love and Hope
pi_151347758
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 11:00 schreef jadeedaj het volgende:
Goedendag,
Voor een korte documentaire zijn wij opzoek naar mensen die een bijna dood ervaring hebben mee gemaakt en dit nog goed kunnen herinneren.
Met zeven filmstudenten van de HKU willen wij uitzoeken, wat je ervoer en of het de kijk op je leven hebt veranderd. Graag willen we je hier over interviewen.
Mocht je je verhaal met ons willen delen of meer informatie van ons willen dan kan je je verhaal of je vragen mailen naar hku.hetlichaam@gmail.com.
Als je het doet besteed dan vooral aandacht aan negatieve BDE's want die krijgen veel te weinig aandacht. En die zijn er ook. En ga eens ook in andere religies dan het christendom naar op zoek.
Jalaluddin Rumi:"Gisteren was ik slim en wilde ik de wereld veranderen, maar vandaag ben ik wijzer en verander ik mezelf."
pi_151351872
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 11:19 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik heb een aantal jaren geleden zoiets meegemaakt. Ik wandelde vanaf de parkeerplaats bij de Cliffs of Moher naar het torentje op de landtong. Het pad daar naartoe liep vlak langs de kliffen. Onderweg stapte ik naast het pad, omdat er een plas water op het pad lag, en dat stukje brokkelde af. Het was daar ongeveer 150 meter hoog. Was ik toch bijna dood geweest!
Jemig! Dat is idd schrikken...
pi_151370187
Arme studenten van het HKU die dachten dat ze goede contacten op konden doen via het Fok! forum... _O-
We must question the story logic of having an all-knowing all-powerful God, who creates faulty Humans, and then blames them for his own mistakes.
  donderdag 9 april 2015 @ 10:37:02 #9
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_151508387
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Heb jij zoiets meegemaakt? Ok.. En wat heeft het met je gedaan?
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 16:38 schreef theguyver het volgende:
Heel lang geleden toen ik 13 a 14 was bijna verzopen in een zwembad in hongarije.
In een draaikolkbadje kwam ineens de volledige famillie uit de nutty professor in dat ene badje..
Kon er niet optijd uit en werd geplet en verzoop.
Een oplettende badmeester zag het gebeuren en trok me er uit.
Hij gaf me op de kant hartmassage en mijn hart heeft tussen de 30 seconden a 1 minuut stil gestaan.
Ja ik zag mijn leven voorbijflitsen ja het werd wit en ja op een of andere manier een vredige waas gevoeld.
Ik werd daar als het ware weer uitgezogen en toen deed ik mijn ogen weer open.
Btw ik weet niet hoe lang hoor, ik gokte maar wat.
  donderdag 9 april 2015 @ 17:39:48 #10
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_151520882
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 10:37 schreef theguyver het volgende:
Btw ik weet niet hoe lang hoor, ik gokte maar wat.
Klinkt wel een beetje bekend.
Als jochie van 3 de sloot in gefietst op de camping.
Geen stilstand o.i.d. gehad, dus ik noem het ook geen "BDE", maar letterlijk gezien wel.
Geen leven voorbij zien flitsen, maar dat was ook pas net begonnen.
Wel een witte waas, wat waarschijnlijk gewoon het troebele water was waarin ik lag te spartelen en verzuipen, gecombineerd met blinde paniek.

Tot ik ineens uit die witte waas een hand op me af zag komen, die greep me vast en sleurde me met een zwieper zo op de kant. Een oplettende duitse badgast die het zag gebeuren ;)

Dat "beeld" staat voor altijd in mijn hersens gebrand.
Zoiets ongeveer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  vrijdag 10 april 2015 @ 15:59:09 #11
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_151551987
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 17:39 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Klinkt wel een beetje bekend.
Als jochie van 3 de sloot in gefietst op de camping.
Geen stilstand o.i.d. gehad, dus ik noem het ook geen "BDE", maar letterlijk gezien wel.
Geen leven voorbij zien flitsen, maar dat was ook pas net begonnen.
Wel een witte waas, wat waarschijnlijk gewoon het troebele water was waarin ik lag te spartelen en verzuipen, gecombineerd met blinde paniek.

Tot ik ineens uit die witte waas een hand op me af zag komen, die greep me vast en sleurde me met een zwieper zo op de kant. Een oplettende duitse badgast die het zag gebeuren ;)

Dat "beeld" staat voor altijd in mijn hersens gebrand.
Zoiets ongeveer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oke dat is wel bizar dat had ik dan weer niet..
Althans die hand, ik had meer een volledig wit lichtwaardoor ik in een tunnel kwam en mijn ogen weer open deed.
Volgens de Badmeester had ik door de hartmassage mijn ogen al een paar tellen open voor ik weer verder reageerde..

Heel bizar! Ik moet ook zeggen dat ik verdrinken daarom niet een erge manier van gaan vind..
Geen pijn of zo je verliest langzaam het bewustzijn!
  zaterdag 11 april 2015 @ 06:48:02 #12
417507 hairybeardyman
Ja ook daaronder.
pi_151570045
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 11:00 schreef jadeedaj het volgende:
Goedendag,
Wanneer je op het punt staat dood te gaan, dan raken je hersenen overactief. Die hersenactiviteit komt overeen met de hersenactiviteit die je hebt wanneer je bewuste waarneming ondervindt. Het suggereert dat de bijna-dood-ervaring echt bestaat en dat wordt veroorzaakt door de plotseling toename van de hersenactiviteit.

Ik ga niet de bron klakkeloos aan je overhandigen want (zeker op hbo niveau) moet je dat gewoon zelf uit zien te vogelen.. Succes.
pi_151570138
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 06:48 schreef hairybeardyman het volgende:

[..]

Wanneer je op het punt staat dood te gaan, dan raken je hersenen overactief. Die hersenactiviteit komt overeen met de hersenactiviteit die je hebt wanneer je bewuste waarneming ondervindt. Het suggereert dat de bijna-dood-ervaring echt bestaat en dat wordt veroorzaakt door de plotseling toename van de hersenactiviteit.

Ik ga niet de bron klakkeloos aan je overhandigen want (zeker op hbo niveau) moet je dat gewoon zelf uit zien te vogelen.. Succes.
Ik neem niet aan dat je ze hoeft uit te leggen hoe het eea. fysiologisch in zijn werk gaat. Er wordt naar ERVARINGEN gevraagd, slimmerd. :p
  zondag 12 april 2015 @ 11:47:01 #14
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_151604888
Denk niet dat de TS nog terug komt, mja ik heb het hier al staan ik ga het niet nog eens mailen of zo..
pi_151640136
15 jaar geleden enkele maanden in coma....

Mijn moto is nu doodgaan is niet erg... doodblijven is stom...
Aai nooit een brandende hond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')