Over het algemeen ben je dan ook nog eens meer geld kwijt aan de extra benzine (en tijd) dan dat je tol moest betalen.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:57 schreef Tja..1986 het volgende:
Het rijdt over het algemeen wel lekker door. Maar je kan de tolwegen ook mijden hoor. Over het algemeen hebben navigatiesystemen daar zelfs een optie voor.
Klopt. Het is te vergelijken met mensen die een half uur gaan lopen om parkeergeld te ontlopen en vervolgens wel honderden euro's in het centrum uitgeven. Maar een paar euro voor parkeren is echt geen optiequote:Op donderdag 2 april 2015 10:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Over het algemeen ben je dan ook nog eens meer geld kwijt aan de extra benzine (en tijd) dan dat je tol moest betalen.
En dan doe je nu nog het centrum, als je de snelweg oprit/afrit pakt is het verschil nog groter.quote:Op donderdag 2 april 2015 11:12 schreef zarGon het volgende:
Voorbeeld:
Antwerpen - Parijs, met tol:
[ afbeelding ]
Antwerpen - Parijs zonder tol:
[ afbeelding ]
Met tol: 3 uur 44 minuten / 342 km
Zonder tol: 4 uur 51 minuten / 385 km
A1 (Lille - Pariis) kost 16,10 euro met de auto.
En je moet eigenlijk vanaf de Franse grens rekenen.quote:Op donderdag 2 april 2015 11:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En dan doe je nu nog het centrum, als je de snelweg oprit/afrit pakt is het verschil nog groter.
Dit inderdaad.quote:Op donderdag 2 april 2015 13:24 schreef UIO_AMS het volgende:
Doe mij de Franse tolwegen maar. Prima wegen en je bent sneller in de interessante delen van Frankrijk.
idd, vind het zelfs wel een prettig idee dat je ook gewoon eerlijk betaald voor goed onderhouden wegen met ook schone en goed onderhouden rustplaatsen, waar je ook snel veel kilometers kunt afleggen.quote:Op donderdag 2 april 2015 13:24 schreef UIO_AMS het volgende:
Doe mij de Franse tolwegen maar. Prima wegen en je bent sneller in de interessante delen van Frankrijk.
Je buurman betaald dan ook al 10x zoveel accijns doordat die meer brandstof verbruikt.quote:Op donderdag 2 april 2015 12:58 schreef t-8one het volgende:
Altijd nog een eerlijker systeem dan wegenbelasting waar mijn buurman die 10x zoveel rijdt als mij evenveel wegenbelasting betaald.
Hoe wilde je midden op de snelweg afspreken?quote:Op donderdag 2 april 2015 19:08 schreef mattie010 het volgende:
Er zijn dus Nederlanders die halverwege afspreken. De ene komt uit het zuiden, de andere uit het noorden en dan wisselen ze de tickets. Kunnen ze allebei gratis naar buiten.![]()
Ow en mensen die op de trekhaak (bijna dan) van een ander gaan hangen, zodat het tolpoortje ze niet registreert
Dat werkt niet hoor...quote:Op donderdag 2 april 2015 19:08 schreef mattie010 het volgende:
Er zijn dus Nederlanders die halverwege afspreken. De ene komt uit het zuiden, de andere uit het noorden en dan wisselen ze de tickets. Kunnen ze allebei gratis naar buiten.![]()
Ow en mensen die op de trekhaak (bijna dan) van een ander gaan hangen, zodat het tolpoortje ze niet registreert
Ik snap het ook nietquote:Op vrijdag 3 april 2015 19:57 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Dat werkt niet hoor...
Kaartje in het zuiden (met noordelijke richting) inleveren in het zuiden (met zuidelijke richting).
Buiten dat het niet werkt, zou het sowieso al betekenen dat je ergens bent gedraaid. En bij die afslag had je het kaartje al lang moeten inleveren.
Er een alternatief waarmee je zelfs geld kunt verdienen met je reis naar Frankrijk..quote:Op donderdag 2 april 2015 10:55 schreef Doorfrankrijk het volgende:
Hey gasten!
Dat moet toch anders kunnen, of niet soms? Iemand die daar iets van weet?
Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden en of jullie er iets van weten!
Thx
Ik wou hetzelfde zeggen. Ik heb gewoonlijk 3 of 4 mensen in de auto voor 29 euro per persoon, terwijl de rit zelf me rond de 70 euro kost, dus haal ik mijn verblijfskosten in Parijs weer gedeeltelijk uit de rit.quote:Op vrijdag 3 april 2015 22:38 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
Er een alternatief waarmee je zelfs geld kunt verdienen met je reis naar Frankrijk..
Ik ga gemiddeld een keer per maand naar Parijs. Ik houd altijd geld over na aftrek van benzine en tol.
Heb je nog 2 plekken in jouw auto over? Dan kan je lifters meenemen tegen betaling a ¤ 30,- p/p.
Je kunt gebruik maken van Blablacar. Is een Europese carpool website. Staat helemaal vol met ritten van automobilsten door heel Europa. Je zit wel met "vreemde" mensen in jouw auto, maar kan heel leuk zijn kan ik uit eigen ervaring vertellen. En je kunt je passagiers selecteren aan de hand van hun profiel, hoeveel rating ze hebben etc. Het werkt echt, anders zou ik nooit zo vaak naar Parijs met de auto
Ik vind dit geldverspilling, kaartje trekken en betalen kost een paar minuten, meestal hoef je hiervoor niet in de rij te staan. Die paar minuten is me niet het abonementsgeld waard.quote:Op donderdag 2 april 2015 12:52 schreef hockeyertje het volgende:
http://www.anwb.nl/verkee(...)olbetaling-frankrijk
Wij hebben dit al jaren, ideaal.
Bij de gemiddelde afslag gaan beide rijrichtingen door hetzelfde poortje. Dus als je de laatste afslag voor de tolpoorten op de snelweg zelf pakt, zal de rijrichting het probleem niet zijn.quote:Op vrijdag 3 april 2015 19:57 schreef Blue_note het volgende:
Dat werkt niet hoor...
Kaartje in het zuiden (met noordelijke richting) inleveren in het zuiden (met zuidelijke richting).
ik ben er erg blij mee, in de zomer. Gewoon linkshouden en doorrijdenquote:Op zondag 5 april 2015 09:37 schreef m.a.g. het volgende:
[..]
Ik wou hetzelfde zeggen. Ik heb gewoonlijk 3 of 4 mensen in de auto voor 29 euro per persoon, terwijl de rit zelf me rond de 70 euro kost, dus haal ik mijn verblijfskosten in Parijs weer gedeeltelijk uit de rit.![]()
Overigens een kleine correctie op de terminologie, deze mensen zijn geen lifters, lifters zijn mensen die langs de kant van de weg staan, als het van te voren is geregeld is het een meerijder.
[..]
Ik vind dit geldverspilling, kaartje trekken en betalen kost een paar minuten, meestal hoef je hiervoor niet in de rij te staan. Die paar minuten is me niet het abonementsgeld waard.
Hoeveel extra kost je autoverzekering dan?quote:Op vrijdag 3 april 2015 22:38 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
Er een alternatief waarmee je zelfs geld kunt verdienen met je reis naar Frankrijk..
Ik ga gemiddeld een keer per maand naar Parijs. Ik houd altijd geld over na aftrek van benzine en tol.
Heb je nog 2 plekken in jouw auto over? Dan kan je lifters meenemen tegen betaling a ¤ 30,- p/p.
Je kunt gebruik maken van Blablacar. Is een Europese carpool website. Staat helemaal vol met ritten van automobilsten door heel Europa. Je zit wel met "vreemde" mensen in jouw auto, maar kan heel leuk zijn kan ik uit eigen ervaring vertellen. En je kunt je passagiers selecteren aan de hand van hun profiel, hoeveel rating ze hebben etc. Het werkt echt, anders zou ik nooit zo vaak naar Parijs met de auto
Je hebt geen speciale verzekering nodig. Je normale wa-verzekering is voldoende. Geen commercieel gebruik natuurlijk. Je zou kunnen overwegen om een extra inzittende verzekering af te sluiten, maar is niet per se noodzakelijk.quote:Op zondag 5 april 2015 23:43 schreef Peter het volgende:
[..]
Hoeveel extra kost je autoverzekering dan?
Op zondag 5 april 2015 09:37 schreef m.a.g. het volgende:
Zoals gezegd, valt niet onder commercieel gebruik, dus geen extra verzekering.quote:Op zondag 5 april 2015 23:43 schreef Peter het volgende:
[..]
Hoeveel extra kost je autoverzekering dan?
Ik maak nooit mee dat er meer dan twee auto's voor mij staan, dus zie het voordeel niet. Ik ben overigens nog nooit op het hoogtepunt van de trek van Nederlanders gegaan, dus missschien maakt het dan wel wat uit.quote:Op zondag 5 april 2015 23:33 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik ben er erg blij mee, in de zomer. Gewoon linkshouden en doorrijden
dat maakt inderdaad wel wat uitquote:Op maandag 6 april 2015 04:28 schreef m.a.g. het volgende:
[..]
Ik maak nooit mee dat er meer dan twee auto's voor mij staan, dus zie het voordeel niet. Ik ben overigens nog nooit op het hoogtepunt van de trek van Nederlanders gegaan, dus missschien maakt het dan wel wat uit.
Als je in parijs bent of in de spits op de franste tolweg kun je er lang wachten zeker met wintersport op zaterdagen. Nu rijden wij altijd op vrijdag en zondag....quote:Op maandag 6 april 2015 04:28 schreef m.a.g. het volgende:
[..]
Ik maak nooit mee dat er meer dan twee auto's voor mij staan, dus zie het voordeel niet. Ik ben overigens nog nooit op het hoogtepunt van de trek van Nederlanders gegaan, dus missschien maakt het dan wel wat uit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |