abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151253868

Wat is Netflix?
Netflix is een betaalde on-demand streamingdienst voor films en TV-series.
Dit zijn over het algemeen films en series van minimaal twee jaar oud.

Hoeveel kost het?
♦ € 7,99/mnd – op één apparaat in SD-kwaliteit kijken
♦ € 8,99/mnd – op twee apparaten tegelijk in HD-kwaliteit kijken
♦ € 11,99/mnd – op vier apparaten tegelijk in HD-kwaliteit kijken
De eerste maand is gratis.

Hoe kan ik betalen?
♦ Credit card
♦ iDEAL — je betaalt 1 cent om Netflix te machtigen maandelijks de abonnementsprijs af te schrijven
♦ iTunes (alleen mogelijk als het abonnement geopend is op een Apple TV)
♦ PayPal

Abonnementsduur
Een abonnement is per maand op te zeggen.

Overzicht en nieuwe films/series
Netflix Première data

Nederland
Flixfilms
Netflix Netherlands
Netflix-gids

Internationaal
USA iStream Guide
Can I Stream.it
InstantWatcher.com

Hoe is de kwaliteit?
Netflix biedt 1080p video en Dolby Digital 5.1 audio. De kwaliteit en resolutie hangen af van de gebruikte apparatuur (zie verderop) en de verbinding. Netflix gebruikt de Microsoft VC-1-codec en een bitrate tot 5 Mbit/s. Een lagere bitrate wordt automatisch gekozen, afhankelijk van de kwaliteit van de verbinding.
Een voorkeur kan worden ingesteld op: https://account.netflix.com/VideoQuality

Wat is Super HD?
Super HD is gelijk aan 1080p maar gebruikt tot 7 Mbit/s bandbreedte voor een scherper beeld. Niet alle apparatuur/besturingssystemen ondersteunen Super HD en daarnaast dient de provider dit te ondersteunen.

Problemen
Kan geen verbinding maken met Netflix
Frequent bufferen of laden tijdens streaming
Hoe schakel ik ondertiteling, captions en alternatieve audio in op mijn apparaat?
Netflix wordt langzaam geladen of heeft een slechte beeldkwaliteit

Welke apparaten zijn te gebruiken?
• TV - afhankelijk van merk/type
• Blu-ray-speler - afhankelijk van merk/type

• Amazon Kindle Fire
• Amazon Kindle Fire HD (720p)
Android 2.2+
Google Chromecast (1080p Super HD) (Android 2.3, iOS 6, Windows 7, Mac OS 10.7 of Chrome OS als afstandsbediening nodig)
Apple TV (720p/1080p, min. tweede generatie)
iPad, iPhone, iPod
• Linux d.m.v. Pipelight (Silverlight alternatief, niet ondersteund door Netflix)
- Ubuntu i.c.m. Google Chrome ondersteuning voor HTML5
• Mac OS X (Intel processor, OS X 10.4.8+, 1080p)
- Vanaf OS X 10.10 wordt HTML5 gebruikt en is Silverlight niet nodig
• PlayStation 3 (1080p Super HD)
• PlayStation 4 (1080p Super HD)
• Western Digital TV Live Plus [2010] (720p)
• Western Digital TV Live [2011 derde generatie] (1080p)
• Western Digital TV Play (1080p)
• Wii (480p)
• Wii U (1080p Super HD / ook via Gamepad)
• Windows (1080p Super HD via Windows 8 Netflix app, SilverLight noodzakelijk)
• Windows Phone (720p)
• XBOX 360 (720p)
• XBOX One (720p)

Beschikbaarheid
Met een Netflix-abonnement kun je alleen naar films en series kijken die aangeboden worden in het land waar je op dat moment bent. Met onderstaande diensten kun je via een omweg toch naar bijvoorbeeld de Amerikaanse of Britse Netflix kijken.

Netflix is momenteel beschikbaar in onderstaande landen.
Vanaf najaar 2015 zal Netflix beschikbaar zijn in Japan.

Buitenlandse Netflix-catalogus
Er zijn verschillende mogelijkheden om o.a. de Amerikaanse of Britse Netflix catalogus te kunnen kijken.
Niet alle diensten zijn in combinatie met alle apparaten en/of browsers te gebruiken.

Proxy
Proxy.LC ♦ US$ 10/mnd.

Proxy plug-in
Hola Unblock ♦ gratis
Media Hint ♦ US$ 3,95/mnd. - eerste week gratis
ProxMate ♦ gratis* (draait op donaties van gebruikers)
Zenmate ♦ gratis

VPN
CyberGhost ♦ gratis (3 uur), ¤ 4,99/mnd.
GoTrusted ♦ US$ 5,99/mnd.
Hide My Ass ♦ vanaf US$ 4,99/mnd.
JustFreeVPN ♦ gratis
StrongVPN ♦ US$ 7/mnd.

DNS-proxy
ProxyDNS ♦ US$ 3,90/mnd.
Unblock us ♦ CA$ 4,99/mnd. - eerste week gratis
Unblockmedia ♦ US$ 5/mnd.
Unlocater ♦ € 6,19/mnd - eerste week gratis
UnoDNS ♦ US$ 4,99/mnd.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 12:18 schreef Bladblaadje het volgende:

DNS service voor Netflix USA + andere kanalen zoals BBC, Crackle etc voor ¤10,- per jaar.
Eerste week gratis op proef.
Aanvraag via PM.
Eigen DNS-proxy
Tunlr clone

[ Bericht 3% gewijzigd door Aether op 01-04-2015 14:15:08 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_151254499
Bates Motel seizoen 2 nu op Netflix, alsof mijn lijstje met dingen die ik nog wil zien nog niet lang genoeg is. ☺

Bloodline renewed voor S2 las ik. Nog niet aan toegekomen, maar klinkt veelbelovend.
pi_151254931
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 10:28 schreef Nickske1912 het volgende:
Bates Motel seizoen 2 nu op Netflix, alsof mijn lijstje met dingen die ik nog wil zien nog niet lang genoeg is. ☺

Bloodline renewed voor S2 las ik. Nog niet aan toegekomen, maar klinkt veelbelovend.
Yay!

Het lijstje hier wordt ook steeds langer, maar dat is alleen maar mooi, kunnen we voorlopig vooruit. :)

Eerst even castle seizoen 5 (op dvd) afkijken, dan house of cards s3 en dan wil ik toch wel erg graag bloodine proberen. Bates Motel komt daar dan weer achteraan. Genoeg voor de komende drie maanden op z'n minst. :)
pi_151255807
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 10:28 schreef Nickske1912 het volgende:

en nieuwe kerstfilms niet te vergeten :')
pi_151256534
quote:
5s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 15:59 schreef portier het volgende:

Subvraag: Houdt Netflix bij in hoeverre je van land switcht?

Ze houden het niet bij maar ze kunnen wel zien waarvandaan je hebt lopen streamen. Mijn moeder heeft 1x met Netflix gebeld ivm abonnementsconflict oid en die gozer vroeg of ze naar de US of A was geweest omdat hij kon zien dat ik op de US Netflix zit.
  woensdag 1 april 2015 @ 11:42:44 #6
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_151256954
quote:
2s.gif Op woensdag 1 april 2015 11:30 schreef Drankster het volgende:

[..]

Ze houden het niet bij maar ze kunnen wel zien waarvandaan je hebt lopen streamen. Mijn moeder heeft 1x met Netflix gebeld ivm abonnementsconflict oid en die gozer vroeg of ze naar de US of A was geweest omdat hij kon zien dat ik op de US Netflix zit.
ben je dan ook naar de USA geweest?
pi_151257029
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 11:42 schreef KingRadler het volgende:

[..]

ben je dan ook naar de USA geweest?
Ja in 2009 maar toen had ik nog geen Netflix ;)

Ik kijk via Hola (extensie in Chrome) USA netflix.
  woensdag 1 april 2015 @ 11:47:45 #8
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_151257114
quote:
2s.gif Op woensdag 1 april 2015 11:45 schreef Drankster het volgende:

[..]

Ja in 2009 maar toen had ik nog geen Netflix ;)

Ik kijk via Hola (extensie in Chrome) USA netflix.
wel grappig dat Netflix kan zien wanneer je in de USA bent.
  woensdag 1 april 2015 @ 11:49:43 #9
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_151257163
kan iemand de kaart in Topic updaten, sinds een week heeft Australië + Nieuw Zeeland ook Netflix.
  woensdag 1 april 2015 @ 12:13:43 #10
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_151257777
thnx ^O^
  woensdag 1 april 2015 @ 13:48:46 #11
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_151261136
wtf doen ze met Daredevil die zou vandaag toch in première gaan nu is het opeens de 10e.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_151261382
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 13:48 schreef Dr.Mikey het volgende:
wtf doen ze met Daredevil die zou vandaag toch in première gaan nu is het opeens de 10e.
Altijd al de 10e geweest.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 1 april 2015 @ 14:04:04 #13
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_151261647
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 13:55 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Altijd al de 10e geweest.
Vandaag zou ook tof zijn geweest jammer dat het op de 10de is
  woensdag 1 april 2015 @ 14:57:29 #14
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_151263550
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 08:19 schreef Chewie het volgende:
Vind die klachten over dat bepaalde content wel in land 1 te zien is maar niet in land 2 wel grappig, zoals een paar reacties hierboven met "the Big bang theorie" . SBS/Veronica heeft de rechten hier en dat zenden ze hier ook een paar keer per dag uit, dan is het toch volstrekt logisch dat Netflix die rechten niet kan hebben.

Zou mooi zijn als Netflix hier ook meer aan kon bieden maar zolang tv zenders de rechten nog hebben en blijven kopen kun je niet alles verwachten van Netflix.
Is dit het systeem? Wat een achterlijke en oubollige bedoening zeg, het is 2015 hoor. Je kunt een film toch ook in meedere bioscopen kijken? Of een liedje op verschillende radio stations horen? Waarom zou je dit nog in stand houden?

quote:
2s.gif Op woensdag 1 april 2015 11:30 schreef Drankster het volgende:

[..]

Ah goed om te weten, dank.
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  woensdag 1 april 2015 @ 15:00:05 #15
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_151263636
sommige films worden zelfs in België eerder in de bioscoop gebracht dan Nederland.
pi_151263775
quote:
4s.gif Op woensdag 1 april 2015 14:57 schreef portier het volgende:

[..]

Is dit het systeem? Wat een achterlijke en oubollige bedoening zeg, het is 2015 hoor. Je kunt een film toch ook in meedere bioscopen kijken? Of een liedje op verschillende radio stations horen? Waarom zou je dit nog in stand houden?

Bioscopen en radiostations betalen hier ook voor en helemaal vergelijkbaar met tv is dit natuurlijk niet. De reden dat producenten en zenders dit in stand houden is omdat dit het meeste geld oplevert, als een serie/film op verschillende zenders tegelijk uitgezonden word dan is de opbrengst lager, zenders leven van reclame inkomsten of mensen die lid worden vanwege een bepaald aanbod.

HoC is ook niet op Ned,RTL of SBS te zien, de reden is logisch aangezien dat niet gunstig zou zijn voor Netflix.
pi_151263800
Begonnen met Bloodline.
De intro aan het begin van elke nieuwe aflevering O+
  woensdag 1 april 2015 @ 15:09:55 #18
62913 Blik
The one and Only!
pi_151263931
quote:
4s.gif Op woensdag 1 april 2015 14:57 schreef portier het volgende:

[..]

Een film die in de US al in de bioscoop draait, hoeft in Nederland nog helemaal niet uitgebracht te zijn. Dus dan kan je de film ook nog niet zien.
  Redactie Frontpage woensdag 1 april 2015 @ 15:24:11 #19
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_151264398
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 15:09 schreef Blik het volgende:

[..]

Een film die in de US al in de bioscoop draait, hoeft in Nederland nog helemaal niet uitgebracht te zijn. Dus dan kan je de film ook nog niet zien.
Wat met de huidige technieken en internetsnelheden raar genoemd kan worden. Het is niet alsof de mogelijkheid er niet is om films over de hele wereld tegelijkertijd uit te brengen.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  woensdag 1 april 2015 @ 15:25:55 #20
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_151264447
mooi voorbeeld was Big Hero 6 toen die film in Nederland in de bioscoop kwam.
kwam de Blu-ray in Amerika uit :?
pi_151264481
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 15:24 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Wat met de huidige technieken en internetsnelheden raar genoemd kan worden. Het is niet alsof de mogelijkheid er niet is om films over de hele wereld tegelijkertijd uit te brengen.
Nederland heeft geloof ik een ander soort bioscooptraditie dan in de VS. Zij hebben hun zomerse blockbusters, hier is dat minder. Hier gaan juist in de kerstvakantie veel mensen naar de bioscoop en dan ook andere soort films.

Dacht ik hoor ;)
Tap tap tap
  Admin woensdag 1 april 2015 @ 15:29:02 #22
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_151264551
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 15:26 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nederland heeft geloof ik een ander soort bioscooptraditie dan in de VS. Zij hebben hun zomerse blockbusters, hier is dat minder. Hier gaan juist in de kerstvakantie veel mensen naar de bioscoop en dan ook andere soort films.

Dacht ik hoor ;)
Da's hier wel hetzelfde hoor; de blockbusters worden wereldwijd tegelijk uitgebracht in de twee grote periodes: de "zomer" (maart t/m september ongeveer, dus ruim begrip) en de holidays (november-januari).
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 1 april 2015 @ 15:29:38 #23
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_151264567
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 15:04 schreef Chewie het volgende:

[..]

Bioscopen en radiostations betalen hier ook voor en helemaal vergelijkbaar met tv is dit natuurlijk niet. De reden dat producenten en zenders dit in stand houden is omdat dit het meeste geld oplevert, als een serie/film op verschillende zenders tegelijk uitgezonden word dan is de opbrengst lager, zenders leven van reclame inkomsten of mensen die lid worden vanwege een bepaald aanbod.
Radiozenders leven ook van reclame-inkomsten, nog wel meer dan TV zenders aangezien radio vrij ontvangbaar is, waarom is dit niet vergelijkbaar?
Bovendien is het meest waardeloze bij-effect hiervan ook nog eens dat TV zender zoveel geld uitgeven aan een serie dat ze die eindeloos moeten herhalen. Wat meer spreiding zou wat dat betreft voor iedereen goed zijn wmb. Als ik niet iedere dag naar de zoveelste herhaling van sitcom X en film IV zou hoeven kijken zou ik ook geen Netflix nodig hebben. Ik vraag me oprecht af of zo het meest aan een serie verdiend wordt.

quote:

[..]

Ja, maar waarom?
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  Admin woensdag 1 april 2015 @ 15:30:24 #24
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_151264593
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 15:04 schreef Chewie het volgende:

HoC is ook niet op Ned,RTL of SBS te zien, de reden is logisch aangezien dat niet gunstig zou zijn voor Netflix.
Andersom kan het ook: House of Cards is in Frankrijk niet op Netflix te zien, omdat het daar al verkocht was aan een tv-zender voordat Netflix in het land actief was.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin woensdag 1 april 2015 @ 15:32:00 #25
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_151264651
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 15:25 schreef KingRadler het volgende:
mooi voorbeeld was Big Hero 6 toen die film in Nederland in de bioscoop kwam.
kwam de Blu-ray in Amerika uit :?
Voor de minder grote titels wordt vaak per regio de meest geschikte periode gekozen om zo'n film uit te brengen. Factoren als nasynchronisatie, of beschikbaarheid van cast/crew voor een perstour zouden dan leidend kunnen zijn, of concurrentie van andere titels.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')