Of je dat lekker vind kan ik niet beoordelen, persoonlijk vind ik goede tomaten in blik lekkerder (oro di Parma) of de passata van de biowinkel (weet de naam ff niet)quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:36 schreef Hallojo het volgende:
Okee, vraagje (wellicht vloeken in de kerk) : Is het lekker (en mogelijk) om rundvlees te stoven in bijvoorbeeld een pot Bertolli tomatensaus? Ik gooi er altijd te veel of te weinig kruiden bij en die Bertollisauzen vind ik wel lekker. En dan wat ui en wortel erbij ofzo.
Beetje ui, bleekselderij en wortel + beetje fijngesneden parmaham aanwarmen in een klontje boter. Vlees fijnhakken (rundvlees), even bruinen. Dan blik tomaten erop en een beetje melk. Snufje nootmuskaat en beetje zout en peper. Bouillon erbij. Stoven maar. Na een uur of 4 heb je heerlijke bolognesesaus.. Indien nodig nog ietsje inkoken.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:36 schreef Hallojo het volgende:
Okee, vraagje (wellicht vloeken in de kerk) : Is het lekker (en mogelijk) om rundvlees te stoven in bijvoorbeeld een pot Bertolli tomatensaus? Ik gooi er altijd te veel of te weinig kruiden bij en die Bertollisauzen vind ik wel lekker. En dan wat ui en wortel erbij ofzo.
Ja, dat is mogelijk.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:36 schreef Hallojo het volgende:
Is het lekker (en mogelijk) om rundvlees te stoven in bijvoorbeeld een pot Bertolli tomatensaus?
Te veel of te weinig kruiden, daar ben je zelf bij natuurlijk hč. Langzaam kruiden toevoegen en goed proeven.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:36 schreef Hallojo het volgende:
Lijkt me een prima recept, ik zou kummel gebruiken ipv peperquote:Op donderdag 2 april 2015 20:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Piet, ik wil graag een rode koolsalade maken zoals je ze in Duitsland en Polen vaak krijgt in restaurants. Heb je een goed recept? Ik wil het graag inmaken.
Zou dit recept wat zijn? http://www.esthete.nl/krautsalat/
Lekker, kummel. Ga ik doen.quote:Op donderdag 2 april 2015 20:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lijkt me een prima recept, ik zou kummel gebruiken ipv peper
Koolsla is al heel erg oud hollands, ook met kummel. In de VS wordt het niet voor niets Coleslaw genoemd, alleen flikkeren die er veel mayo inquote:Op donderdag 2 april 2015 21:07 schreef Spanky78 het volgende:
Die Duitsers knikkeren overal kummel in ook Eh.
Ja, daar Nederlanders veel kool eten wist ik. Dat coleslaw Nederlands was niet.. Overigens zijn de Dutch Amish dan weer Duitse immigranten...quote:Op vrijdag 3 april 2015 08:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Koolsla is al heel erg oud hollands, ook met kummel. In de VS wordt het niet voor niets Coleslaw genoemd, alleen flikkeren die er veel mayo in
Klopt, er migreerden zeer veel Duitsers naar de VS, iets wat je in de literatuur en de films nauwelijks terug ziet. Zo zijn cowboys ook altijd blank (in werkelijkheid waren ze dat nauwelijk) en spoorwegarbeiders ook (in werkelijkheid waren het vrijwel allemaal chinezen). In films en literatuur gaat het vaak over Ierse, Joodse of Italiaanse migranten naar de VS, over scandinavische of duitse migranten vrijwel nooit. Opvallend hoe films en boeken ons beeld vormen. Zo is de Engelse keuken ook zo hip geworden omdat de britten zo goed zijn in het maken van kookprogrammas op TV.quote:Op vrijdag 3 april 2015 10:12 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ja, daar Nederlanders veel kool eten wist ik. Dat coleslaw Nederlands was niet.. Overigens zijn de Dutch Amish dan weer Duitse immigranten...
Dat was echter overal zo, denk echter dat het welvaardsniveau in de Nederlanden veel hoger lag, ook bij de lagere klasse dan in bv Frankrijk of Duitsland (wat toen nog niet bestond)quote:Op vrijdag 3 april 2015 16:06 schreef Spanky78 het volgende:
In de gouden eeuw werd er vast lekker gegeten, maar zeker niet door iedereen.
Maar het is wel zo dat beschikbaarheid van voldoende voedsel zeker niet altijd gegarandeerd was. Maar er werd een hoop vis, knol en groen gegeten door de gewone man.
Ongetwijfeld was de welvaart hier groot. De VOC is het rijkste bedrijf dat ooit heeft bestaan, met een waarde van ongeveer 6x die van apple nu (omgerekend uiteraard, netto contante waarde).quote:Op vrijdag 3 april 2015 18:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat was echter overal zo, denk echter dat het welvaardsniveau in de Nederlanden veel hoger lag, ook bij de lagere klasse dan in bv Frankrijk of Duitsland (wat toen nog niet bestond)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |