Hmkay. Alsnog beetje cru.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tokkies ja, inferieur volk zonder enige toekomst ander dan het vergallen van de toekomst van anderen.
De zachte hand die wij hier hanteren maakt dat dit soort zaken alleen maar vaker voor gaan komen.quote:
Gelul. Nederland is een van de veiligste landen op aarde en vechtpartijen op middelbare scholen komen al eeuwen voor.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De zachte hand die wij hier hanteren maakt dat dit soort zaken alleen maar vaker voor gaan komen.
Ik ben wel zo wijs om verder te kijken dan alleen afkomst en/of religie. Ik heb het puur over gedragingen van een persoon. Dat dat helder is. Roomblank of pikzwart, het interesseert me geen hol.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:06 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik dacht dat je zoiets bedoelde.
[ afbeelding ]
Mooi dat scheelt weer.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ben wel zo wijs om verder te kijken dan alleen afkomst en/of religie. Ik heb het puur over gedragingen van een persoon. Dat dat helder is. Roomblank of pikzwart, het interesseert me geen hol.
Criminaliteit in de jeugd neemt al jaren af.quote:”De geregistreerde jeugdcriminaliteit neemt de afgelopen jaren af, maar de vraag is of deze positieve ontwikkeling wordt opgepikt door samenleving en politiek”, zegt Nel Ruigrok, die met haar onderzoeksbureau Nieuwsmonitor.org. betrokken was bij het onderzoek. En haar antwoord is ’nee’.
Draagvlak creëren
”Politici als Ivo Opstelten en Fred Teeven hadden er belang bij om te doen geloven dat er veel jeugdcriminaliteit is. Zij zijn van de harde lijn en om draagvlak te creëren voor hun ideeën werden incidenten uitvergroot. Zij hebben een belangrijke rol gespeeld bij de beeldvorming rondom jeugdcriminaliteit. Met de PVV als gedoogpartner in 2011, die pleit voor een keiharde aanpak van jeugdcriminaliteit, prevaleren hierbij de politieke belangen boven de feiten.”
Natuurlijk is dat zo, maar dat moet je zo willen houden en met z'n allen op een iemand inschoppen die op de grond ligt, dat is echt niet van alle tijden. Niet van mijn tijd, niet van jouw tijd, en ook niet die van uit je ouders tijd. Het e.e.a heeft te maken met (gebrek) aan opvoeding anno 2015.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:05 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Gelul. Nederland is een van de veiligste landen op aarde en vechtpartijen op middelbare scholen komen al eeuwen voor.
Je laat je opfokken door sensatieberichtgeving.
Ben wel benieuwd naar de cijfers van dat onderzoek. In absolute aantallen geloof ik dat ook wel direct, maar ben benieuwd naar de ernstigheid. Vraag me ook af hoe het zit met de pakkans en/of recidive.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:07 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Mooi dat scheelt weer.
Maar goed even terug naar het onderwerp dan.
[..]
Criminaliteit in de jeugd neemt al jaren af.
http://www.metronieuws.nl(...)an-we-moeten-geloven
De registratie neemt af.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:07 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Mooi dat scheelt weer.
Maar goed even terug naar het onderwerp dan.
[..]
Criminaliteit in de jeugd neemt al jaren af.
http://www.metronieuws.nl(...)an-we-moeten-geloven
Wel van mijn tijd hoor.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat zo, maar dat moet je zo willen houden en met z'n allen op een iemand inschoppen die op de grond ligt, dat is echt niet van alle tijden. Niet van mijn tijd, niet van jouw tijd, en ook niet die van uit je ouders tijd. Het e.e.a heeft te maken met (gebrek) aan opvoeding anno 2015.
Oja?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:47 schreef tong80 het volgende:
De "jeugd" die wel buiten vertoeft gebruikt veel hardere middelen dan vroeger.
Dat is dus gewoon niet waar.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat zo, maar dat moet je zo willen houden en met z'n allen op een iemand inschoppen die op de grond ligt, dat is echt niet van alle tijden. Niet van mijn tijd, niet van jouw tijd, en ook niet die van uit je ouders tijd. Het e.e.a heeft te maken met (gebrek) aan opvoeding anno 2015.
Heb je hier bewijs van?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:47 schreef tong80 het volgende:
Het zal best zo zijn dat er minder jeugdcriminaliteit is. De jeugd zit tegenwoordig liever achter de computer. Dan stalken en bashen ze op een andere manier. De "jeugd" die wel buiten vertoeft gebruikt veel hardere middelen dan vroeger.
Precies, gebeurde 30 jaar geleden ook gewoon, alleen zag toen niemand het.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:50 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Dat is dus gewoon niet waar.
Dit beeld wekt men op, want het zorg voor clicks. Mediabedrijven moeten ook overleven. En velen houden nauwelijks het hoofd boven water.
Nieuws verspreidt zich sneller en dit soort nieuws doet het goed.
Vroeger kwamen de vechtpartijen gewoon niet in de kranten.
Wat boeit het iemand wie wie in elkaar heeft getrapt in een willekeurig dorp in Groningen? Gewoon vervolgen voor mishandeling als het erg is en klaar.
Nu is er video en de angst in de samenleving die wordt gevoed.
Nee.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |