abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151259130
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 12:49 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Makkelijke mening zolang je niet in een vliegtuig met een geestelijk gekwelde piloot zit.
Hoe vervelend het ook is, je kunt nou eenmaal niet alles uitsluiten of voorkomen.
pi_151259197
Hoe kun je dit soort rampen uitsluiten vraag ik me al een week af? Niet toch?
Je moet als je het vliegtuig pakt maar gewoon geluk hebben dat je piloot niet net de relatie met z'n meissie heeft uitgemaakt en lekker in z'n vel zit.
U MAD?
pi_151259281
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 12:38 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ik zeg dan ook niet dat jij het tegendeel beweert, maar ik quote je om een aanvulling te geven.

Dat laatste zal voor de boulevard bladen zeker meespelen ja. Maar het is de vraag of zij die tapes wel in handen hebben.
Lijkt mij dat het nu aan Bild en Paris Match is te bewijzen dat het filmpje dat zij claimen in bezit te hebben authentiek is.
pi_151259294
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 12:54 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Hoe vervelend het ook is, je kunt nou eenmaal niet alles uitsluiten of voorkomen.
Eens. Maar deze wel denk ik. LH was ervan op de hoogte dat dit een suicidaal type was.
pi_151259335
quote:
3s.gif Op woensdag 1 april 2015 12:56 schreef de_boswachter het volgende:
Hoe kun je dit soort rampen uitsluiten vraag ik me al een week af? Niet toch?
Je moet als je het vliegtuig pakt maar gewoon geluk hebben dat je piloot niet net de relatie met z'n meissie heeft uitgemaakt en lekker in z'n vel zit.
En wat als je tegenligger op de provinciale weg net een slechte dag heeft en jouw kant op stuurt?
En wat als de buschauffeur besluit om eens richting de vangrail te sturen? En wat als de politieagent besluit om in het rond te gaan schieten? Of als de slager besluit z'n hakbijl richting je hoofd te smijten omdat het hem teveel wordt?

Alles kan, maar je hier druk om maken is in mijn ogen totaal onnodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2015 13:18:19 ]
pi_151259404
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 13:00 schreef Blue_note het volgende:

[..]

En wat als je tegenligger op de provinciaalse weg net een slechte dag heeft en jouw kant op stuurt?
En wat als de buschauffeur besluit om eens richting de vangrail te sturen? En wat als de politieagent besluit om in het rond te gaan schieten? Of als de slager besluit z'n hakbijl richting je hoofd te smijten omdat het hem teveel wordt?

Alles kan, maar je hier druk om maken is in mijn ogen totaal onnodig.
Dit soort types :')
U MAD?
pi_151259412
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 12:58 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Lijkt mij dat het nu aan Bild en Paris Match is te bewijzen dat het filmpje dat zij claimen in bezit te hebben authentiek is.
Misschien is het wel onderdeel van hun spel om eerst de roep om de beelden te laten groeien voor ze publiceren. Anders waren het maar een stel immorele honden, nu kunnen ze met tegenzin en schoorvoetend oke dan doen.
  woensdag 1 april 2015 @ 13:03:54 #188
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_151259433
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 12:40 schreef wuuht het volgende:

[..]

Of je ziet gewoon in dat dit niet een subtantieel probleem is en dit soort rare dingen gewoon heel afentoe gebeuren en dat je daarom niet allemaal rompslomp moet bedenken om de verwaarloosbare kleine kans op dit soort incidenten te proberen verminderen.
Dit is ook mijn standpunt :)
pi_151259448
quote:
3s.gif Op woensdag 1 april 2015 13:02 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Dit soort types :')
Wat dit soort types?

Alles wat ik beschrijf kan mogelijk gebeuren. En als het dan daadwerkelijk is gebeurd, moet je dan allerlei procedures gaan bedenken om een dergelijk incident niet nog eens te laten gebeuren? Ook als de procedures lastiger zijn dan de baten?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2015 13:06:39 ]
  Moderator woensdag 1 april 2015 @ 13:04:38 #190
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_151259449
quote:
3s.gif Op woensdag 1 april 2015 13:02 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Dit soort types :')
alles wat hij zegt is gewoon mogelijk boswachter
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_151259509
quote:
3s.gif Op woensdag 1 april 2015 13:02 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Dit soort types :')
Het troost mij te denken dat ook zulke types in het vliegtuig zaten.
pi_151259591
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 13:06 schreef 11en30 het volgende:
Het troost mij te denken dat ook zulke types in het vliegtuig zaten.
:')
U MAD?
pi_151259598
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 13:06 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Het troost mij te denken dat ook zulke types in het vliegtuig zaten.
Zegt Henk :'). Diegene die in dit topic zijn eigen onkunde al meerdere malen ten toon heeft gespreid.

Natuurlijk denk je zo niet als je daadwerkelijk in een dergelijke situatie terecht komt. Maar ik denk wel zo voor toekomstige vliegreizen etc. En ik denk velen met mij, gezien het feit dat er mensen gewoon instappen.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2015 13:09:54 ]
pi_151259612
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 13:04 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Wat dit soort types?

Alles wat ik beschrijf kan mogelijk gebeuren. En als het dan daadwerkelijk is gebeurd, moet je dan allerlei procedures gaan bedenken om een dergelijk incident niet nog eens te laten gebeuren? Ook als de procedures lastiger zijn dan de baten?
Ja, alles kan. Maar een piloot die 200 man in z'n laadruim heeft vind ik van een andere orde als je buurman die je naar je werk rijdt.
U MAD?
pi_151259637
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 13:06 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Het troost mij te denken dat ook zulke types in het vliegtuig zaten.
Heel moralistisch op veel te moeilijke wijze dit soort vliegtuig ongelukken willen voorkomen maar dan wel zo iets zieks roepen :') Jij bent geen piloot hoop ik.
pi_151259711
quote:
3s.gif Op woensdag 1 april 2015 13:09 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ja, alles kan. Maar een piloot die 200 man in z'n laadruim heeft vind ik van een andere orde als je buurman die je naar je werk rijdt.
En de buschauffeur die een vermeende zelfmoordpoging doet in een tunnel met een bus vol met kinderen? Het zijn (gelukkig) uitzonderingen, en dat zullen uitzonderingen blijven. In mijn ogen moet je de regelgeving niet onnodig gaan uitbreiden om dit soort incidenten voor te zijn. Je zult dan ook alle stewards/stewardessen moeten gaan testen en blijven volgen, want als die een deur open zetten heb je ook een probleem.

Paniek zaaien is niet nodig, en kan gevaarlijker zijn dan onnodig allerlei kunstgrepen uit te gaan halen om zaken te voorkomen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2015 13:13:58 ]
pi_151259720
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 13:09 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Zegt Henk :'). Diegene die in dit topic zijn eigen onkunde al meerdere malen ten toon heeft gespreid.
Troost je, misschien houwt een pasgescheiden slager vanmiddag wel m'n kop eraf.
pi_151259768
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 13:12 schreef Blue_note het volgende:
En de buschauffeur die een vermeende zelfmoordpoging doet in een tunnel met een bus vol met kinderen?
De officiele lezing is dat de chauffeur onwel werd. Je verzint nu vanalles wat niet waar is.
U MAD?
pi_151259772
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 13:10 schreef wuuht het volgende:

[..]

Heel moralistisch op veel te moeilijke wijze dit soort vliegtuig ongelukken willen voorkomen maar dan wel zo iets zieks roepen :') Jij bent geen piloot hoop ik.
Hoezo veel te moeilijk? Welke maatschappij neemt nou een ernstig depressieve starter aan als piloot? Dit is nou juist heel makkelijk te voorkomen.

Ik hoop trouwens dat dit normaal ook niet mogelijk is maar dat deze mafklapper een kruiwagen heeft gehad waardoor hij door het net kon glippen. Vriendje van z'n pa of zo.

[ Bericht 1% gewijzigd door 11en30 op 01-04-2015 13:19:16 ]
pi_151259795
quote:
3s.gif Op woensdag 1 april 2015 13:13 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

De officiele lezing is dat de chauffeur onwel werd. Je verzint nu vanalles wat niet waar is.
Ik verzin niks, ik doel niet alleen op dat bericht. Maar het is wel mogelijk dat zoiets in de toekomst gaat gebeuren...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2015 13:15:06 ]
pi_151259811
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 13:00 schreef Blue_note het volgende:

[..]

En wat als je tegenligger op de provinciaalse weg net een slechte dag heeft en jouw kant op stuurt?
En wat als de buschauffeur besluit om eens richting de vangrail te sturen? En wat als de politieagent besluit om in het rond te gaan schieten? Of als de slager besluit z'n hakbijl richting je hoofd te smijten omdat het hem teveel wordt?

Alles kan, maar je hier druk om maken is in mijn ogen totaal onnodig.
Dat noemen ze op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats zijn.
Op de provinciale weg zal het idd vaak genoeg gebeuren, auto's die onverklaarbare frontaal botsen.
  woensdag 1 april 2015 @ 13:15:35 #202
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_151259826
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 12:15 schreef MissButterflyy het volgende:
Dat je als je zelf in dat vliegtuig zit nog op het idee komt je laatste minuten te filmen. Ik was er in alle paniek niet op gekomen.
Ik vind het niet zo vreemd. Er is ook nog gebeld vanuit de gekaapte United Airlines 93. Ik kan me best voorstellen dat er beelden zijn en dan is het alleen maar afwachten totdat ze werkende sd-kaartjes vinden.
Waarom zou je het niet doen? Je kan het gebruiken om een laatste boodschap achter te laten voor de nabestaanden. Je moet dan wel cool blijven, maar zulke mensen bestaan.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_151259828
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 13:15 schreef aloa het volgende:

[..]

Dat noemen ze op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats zijn.
Op de provinciale weg zal het idd vaak genoeg gebeuren, auto's die onverklaarbare frontaal botsen.
Zo kan je het ook omschrijven inderdaad. En dat is bij deze ramp helaas ook het geval. Dat is bij elke ramp vaak het geval trouwens.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2015 13:17:37 ]
pi_151259961
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 13:14 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ik verzin niks, ik doel niet alleen op dat bericht. Maar het is wel mogelijk dat zoiets in de toekomst gaat gebeuren...
Alles is mogelijk. De kans dat er nu een man achter je staat met een groot kapmes die je strot afsnijdt is ook zeer groot.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
U MAD?
pi_151260013
quote:
3s.gif Op woensdag 1 april 2015 13:19 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Alles is mogelijk. De kans dat er nu een man achter je staat met een groot kapmes die je strot afsnijdt is ook zeer groot.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gaat er juist om dat die kans zeer klein is. En dat je met allerlei procedures de normale gang van zaken meer verstoort dan dat je er baat bij hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator woensdag 1 april 2015 @ 13:28:09 #206
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_151260290
Ik denk maar zo: de kans op neerstorten is 1 op 3 miljoen. En als het gebeurt dan is het jammer maar helaas. Verder niks
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_151260680
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 13:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik denk maar zo: de kans op neerstorten is 1 op 3 miljoen. En als het gebeurt dan is het jammer maar helaas. Verder niks
Ik zou maar oppassen met wat je zegt, want schijnbaar vinden een aantal mensen dit hier :').

Ik ben het trouwens volkomen met je eens. En als je in dat vliegtuig zit boeit het je denk ik helemaal niks of de motor nu in de fik staat of dat de piloot zelfmoord aan het plegen is. Beide is ultiem k*t. Het is anders als je van de een op de andere seconde ontploft en er niks van mee krijgt natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2015 13:38:48 ]
  Moderator woensdag 1 april 2015 @ 13:41:00 #208
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_151260800
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 13:38 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ik zou maar oppassen met wat je zegt, want schijnbaar vinden een aantal mensen dit hier :').

Ik ben het trouwens volkomen met je eens. En als je in dat vliegtuig zit boeit het je denk ik helemaal niks of de motor nu in de fik staat of dat de piloot zelfmoord aan het plegen is. Beide is ultiem k*t. Het is anders als je van de een op de andere seconde ontploft en er niks van mee krijgt natuurlijk.
Dat is anders ja, maar niet heel veel erger denk ik. Je gaat immers toch wel dood. Dan maakt het voor mij niet uit of ik het wel of niet weet. Lang kan het niet duren en als je dood bent ben je dood. Voel je niks meer. Ook niet heel verkeerd eigenlijk, niet dat ik het wil of zo, begrijp me niet verkeerd.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_151260895
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 13:41 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Dat is anders ja, maar niet heel veel erger denk ik. Je gaat immers toch wel dood. Dan maakt het vor mij niet uit of ik het wel of niet weet. Lang kan het niet duren en als je dood bent ben je dood. Voel je niks meer. Ook niet heel verkeerd eigenlijk, niet dat ik het wil of zo, begrijp me niet verkeerd.
Tussen een (fatale)motorbrand of een zelfmoord zoals dit zou het voor mij denk ik ook weinig verschil maken. Beide situaties en de gevolgen daarvan zijn hetzelfde, alleen de oorzaak is anders en die boeit je dan denk ik vrij weinig.

Maar als ik moest kiezen zou ik toch echt het liefst in 1 klap weg zijn zonder dat je er iets van meekrijgt. En nee, ook ik wil dat niet uiteraard.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2015 13:44:01 ]
  Moderator woensdag 1 april 2015 @ 13:45:45 #210
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_151261025
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 13:42 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Tussen een motorbrand of een zelfmoord zoals dit zou het voor mij denk ik ook weinig verschil maken. Beide situaties en de gevolgen daarvan zijn hetzelfde, alleen de oorzaak is anders en die boeit je dan denk ik vrij weinig.

Maar als ik moest kiezen zou ik toch echt het liefst in 1 klap weg zijn zonder dat je er iets van meekrijgt. En nee, ook ik wil dat niet uiteraard.
In een klap heeft mijn voorkeur ook wel ja.

Aan de andere kant: het weten lijkt aan de ene kant ook wel interessant. Dan weet je tenminste dat je laatste uur heeft geslagen. Alhoewel: dat zeg ik wel heel stoer maar als het me echt zou overkomen zou ik wel zwaar zitten stressen natuurlijk. :')
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_151261139
Dat denk ik ook ja ;). Ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat het op dat moment echt niet meer interessant is :D .
  woensdag 1 april 2015 @ 14:00:17 #212
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_151261519
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 13:48 schreef Blue_note het volgende:
Dat denk ik ook ja ;). Ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat het op dat moment echt niet meer interessant is :D .
Fijn, nu zit ik dus met het beeld in mn hoofd van een neerstortend vliegtuig vol mensen in paniek, terwijl er een paar in hun baard krabben en mompelen: "Hmm, interesting. Yes, quite interesting." :7
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_151261777
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 13:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik denk maar zo: de kans op neerstorten is 1 op 3 miljoen. En als het gebeurt dan is het jammer maar helaas. Verder niks
Eigenlijk is het een vorm van heel veel geluk hebben. :')
  Moderator woensdag 1 april 2015 @ 14:11:16 #214
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_151261898
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 14:07 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Eigenlijk is het een vorm van heel veel geluk hebben. :')
Heel veel pech bedoel je?
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_151268211
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 13:14 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Hoezo veel te moeilijk? Welke maatschappij neemt nou een ernstig depressieve starter aan als piloot? Dit is nou juist heel makkelijk te voorkomen.

Ik hoop trouwens dat dit normaal ook niet mogelijk is maar dat deze mafklapper een kruiwagen heeft gehad waardoor hij door het net kon glippen. Vriendje van z'n pa of zo.
Het lijkt me inderdaad veel beter om per definitie geen piloten meer aan te nemen die ook maar ooit in hun leven de meest minimale psychische problemen hebben gehad.
Dit zorgt er namelijk totaal niet voor dat piloten in opleiding niet meer naar de huisarts durven met een lichte klacht, om vervolgens niet behandeld te worden door een psycholoog o.i.d., wat dan ook totaal niet als resultaat heeft dat de klachten alleen maar erger worden.
/sarcasm

In deze gevallen heeft niemand enige kennis over de staat van de piloot, die uiteraard gewoon wordt aangenomen, want niemand kan in je hoofd kijken en alles is te verbergen.
Deze piloten worden niet behandeld, waardoor er dus geen zicht is op verbetering. Sterker nog, het wordt erger en erger.
[Dit is in de VS al getest]

Stap jij lekker bij die piloten in het vliegtuig, dan stap ik in bij die piloten die niet bang zijn met hun klachten naar een huisarts te stappen, de signalen zelf goed herkennen en de keuze van het beroepsgeheim daarmee in handen leggen van de arts.
pi_151269570
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 17:21 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het lijkt me inderdaad veel beter om per definitie geen piloten meer aan te nemen die ook maar ooit in hun leven de meest minimale psychische problemen hebben gehad.
Dit zorgt er namelijk totaal niet voor dat piloten in opleiding niet meer naar de huisarts durven met een lichte klacht, om vervolgens niet behandeld te worden door een psycholoog o.i.d., wat dan ook totaal niet als resultaat heeft dat de klachten alleen maar erger worden.
/sarcasm

In deze gevallen heeft niemand enige kennis over de staat van de piloot, die uiteraard gewoon wordt aangenomen, want niemand kan in je hoofd kijken en alles is te verbergen.
Deze piloten worden niet behandeld, waardoor er dus geen zicht is op verbetering. Sterker nog, het wordt erger en erger.
[Dit is in de VS al getest]

Stap jij lekker bij die piloten in het vliegtuig, dan stap ik in bij die piloten die niet bang zijn met hun klachten naar een huisarts te stappen, de signalen zelf goed herkennen en de keuze van het beroepsgeheim daarmee in handen leggen van de arts.
Hier ben ik het wel mee eens. Luchtvaart gebruikt al sinds jaar en dag een ' non-punitive' systeem, om zo de veiligheid te vergroten.
Maak je een fout? Bijvoorbeeld een checklist vergeten? Meldt het in een rapport en het blijft onbestraft. Zo kun je problemen spotten die spelen binnen het bedrijf. (Komt deze fout bijvoorbeeld heel vaak voor, dan zal er waarschijnlijk ergens iets fout zitten. Dan kun je gaan kijken naar omstandigheden in rapporten die overeenkomsten tonen, etc).

Zodra je dit soort dingen gaat afstraffen lever je echt een stuk veiligheid in.

Zorg dat er goede vangnetten en hulptrajecten zijn voor mensen die zich vrijwillig melden met mentale problemen. En dat ze, als ze genezen zijn verklaard, gewoon weer kunnen vliegen. Zo gaat het ook bij andere psychologische problemen, zoals bijvoorbeeld alcoholisme.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 april 2015 @ 18:14:53 #217
862 Arcee
Look closer
pi_151269582
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_151270545
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 18:14 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens. Luchtvaart gebruikt al sinds jaar en dag een ' non-punitive' systeem, om zo de veiligheid te vergroten.
Maak je een fout? Bijvoorbeeld een checklist vergeten? Meldt het in een rapport en het blijft onbestraft. Zo kun je problemen spotten die spelen binnen het bedrijf. (Komt deze fout bijvoorbeeld heel vaak voor, dan zal er waarschijnlijk ergens iets fout zitten. Dan kun je gaan kijken naar omstandigheden in rapporten die overeenkomsten tonen, etc).

Zodra je dit soort dingen gaat afstraffen lever je echt een stuk veiligheid in.

Zorg dat er goede vangnetten en hulptrajecten zijn voor mensen die zich vrijwillig melden met mentale problemen. En dat ze, als ze genezen zijn verklaard, gewoon weer kunnen vliegen. Zo gaat het ook bij andere psychologische problemen, zoals bijvoorbeeld alcoholisme.
Alsof elke suicidale gek recht heeft op een positie als piloot.

Het gaat hier niet over een keer een checklist vergeten en ook niet over een tijdelijke dip of verslaving. Deze man had nooit op die stoel terecht mogen komen. En die non-punitive aanpak werkt dus niet want hij verscheurde zijn briefjes ipv de werkgever te informeren.
pi_151270613
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 18:43 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Alsof elke suicidale gek recht heeft op een positie als piloot.

Het gaat hier niet over een keer een checklist vergeten en ook niet over een tijdelijke dip of verslaving. Deze man had nooit op die stoel terecht mogen komen. En die non-punitive aanpak werkt dus niet want hij verscheurde zijn briefjes ipv de werkgever te informeren.
Uiteraard is er bij kwade opzet geen mogelijk tot het ontlopen van een eventuele vervolging. Ik had het over toekomstige gevallen van depressiviteit onder vliegers. Je hoeft echt niet ongeneeslijk depressief te zijn.
pi_151270868
Lufthansa is toast.

Verzekeraar hoeft blijkbaar niet uit te betalen bij nalatigheid en aangezien er nu bewijzen zijn dat LH wel op de hoogte was kan het wel eens een heeel duur grapje worden.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151276313
Vraag me af of dit is gebeurd en indien zo hoe het is geblokkeerd door de co-piloot.


@ 3:57 btw
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  woensdag 1 april 2015 @ 21:15:42 #222
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_151276591
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 21:08 schreef epicbeardman het volgende:
Vraag me af of dit is gebeurd en indien zo hoe het is geblokkeerd door de co-piloot.


@ 3:57 btw
Goh nou... Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Goed opgemerkt zeg!
***
pi_151276665
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2015 21:15 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Goh nou... Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Goed opgemerkt zeg!
Het lijkt me natuurlijk wel weer zo dat de piloot zelf de opening kan tegen gaan indien hij gewoon bij bewustzijn is geweest, dus hij kan telkens deze manier van cockpit openen stop hebben gezet.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 april 2015 @ 21:21:59 #224
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_151276823
quote:
3s.gif Op woensdag 1 april 2015 10:03 schreef Tijn het volgende:

[..]

Mijn vriendin heeft toevallig gisteren over nog wat vergelijkbare incidenten gelezen, maar dan in Botswana enzo. Verder precies hetzelfde. Ik kan de linkjes later wel even opzoeken, maar het gebeurt vaker dan ik dacht. Niet dat er continu vliegtuigen uit de lucht vallen om deze reden natuurlijk, maar zo ongeveer 1x per jaar is wel realistisch.
Nou in dat lijstje op wiki zie ik er 9 in de afgelopen 40 jaar (undisputed). En 14 als ik ze allemaal meetel. Dat is toch beduidend minder dan 1 keer per jaar :)
pi_151276857
doelbewust neergestort :?
pi_151277004
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 21:21 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou in dat lijstje op wiki zie ik er 9 in de afgelopen 40 jaar (undisputed). En 14 als ik ze allemaal meetel. Dat is toch beduidend minder dan 1 keer per jaar :)
Sinds 1948 lijken er zeker 54 vliegtuigen volledig van de aardbol verdwenen te zijn. Dat blijkt uit gegevens van het Aviation Safety Network. Dat komt in de buurt van gemiddeld één vermist vliegtuig per jaar. Wij plaatsten alle vermiste toestellen op een kaart.
De huidige Boeing van Malaysian Airlines niet meegerekend, is het recentste enigma in de luchtvaart een Cessna-vliegtuigje dat in Congo verdween. Het toestel bracht voedsel vanuit Goma naar Walikale. Het had er bij slecht weer drie keer proberen te landen, nadien werd niets meer vernomen. Het vliegtuig werd nooit teruggevonden.

Dat is maar één voorbeeld uit de gegevens van het Aviation Safety Network, dat historische data rond vliegtuigongevallen verzamelt en beheert. De organisatie heeft in haar databank gegevens zitten van alle gekende veiligheidsproblemen en crashes van vliegtuigen sinds 1921. Het gaat dan om commerciële toestellen (die minstens twaalf passagiers kunnen vervoeren), maar ook militaire en bedrijfsvliegtuigen.

737 slachtoffers
Uit de databank blijkt dat er sinds 1948 minstens 54 toestellen nog steeds als vermist te boek staan. Samen zijn die goed voor op z'n minst 737 slachtoffers. In 1965, nabij Costa Rica, ging het zelfs over 69 mensen in één klap, nadat hun Douglas C-54-transportvliegtuig van de radar verdween, na de noodoproep dat het toestel probeerde terug te keren naar Puerto Limon. Sindsdien werd er niets meer van vernomen en het wrak werd nooit gevonden.

Vaak raakten de toestellen boven zee vermist, maar in afgelegen gebieden van Zuid-Amerika en Alaska zijn ook al heel wat vliegtuigen mysterieus verdwenen.

http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)-1948-in-kaart.dhtml
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 april 2015 @ 21:29:06 #227
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_151277063
Eh ja. Mysterieus vermiste vliegtuigen schaar ik niet onder "dus dat was zelfmoord van de piloot of co-piloot"
pi_151277150
quote:
4s.gif Op woensdag 1 april 2015 21:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Eh ja. Mysterieus vermiste vliegtuigen schaar ik niet onder "dus dat was zelfmoord van de piloot of co-piloot"
Snap ik, maar de oorzaak is niet bekend dus zullen er mogelijk wel een aantal tussen zitten.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 april 2015 @ 21:34:22 #229
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_151277266
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 21:31 schreef aloa het volgende:

[..]

Snap ik, maar de oorzaak is niet bekend dus zullen er mogelijk wel een aantal tussen zitten.
Wellicht. Misschien ook niet.
  woensdag 1 april 2015 @ 21:38:44 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_151277439
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 21:17 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Het lijkt me natuurlijk wel weer zo dat de piloot zelf de opening kan tegen gaan indien hij gewoon bij bewustzijn is geweest, dus hij kan telkens deze manier van cockpit openen stop hebben gezet.
Lees even wat terug. Eerder in dit topic, of het vorige, staat een link naar een NOS animatie naar aanleiding van wat er bekend is van de voice recorder. ;)
***
pi_151277561
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2015 21:15 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Goh nou... Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Goed opgemerkt zeg!
Snap hem niet? De copiloot heeft toch steeds weer op 'lock' gedrukt om die noodprocedure te overrulen?
pi_151277839
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 21:41 schreef computergirl het volgende:

[..]

Snap hem niet? De copiloot heeft toch steeds weer op 'lock' gedrukt om die noodprocedure te overrulen?
klopt.
pi_151277968
quote:
7s.gif Op woensdag 1 april 2015 21:34 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wellicht. Misschien ook niet.
Daar komen we nooit achter...
pi_151278068
quote:
12s.gif Op woensdag 1 april 2015 21:38 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Lees even wat terug. Eerder in dit topic, of het vorige, staat een link naar een NOS animatie naar aanleiding van wat er bekend is van de voice recorder. ;)
En hoe is dat volgens jou relevant?
  woensdag 1 april 2015 @ 22:04:08 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_151278480
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 21:54 schreef computergirl het volgende:

[..]

En hoe is dat volgens jou relevant?
Ik heb zo snel niet het linkje naar het verslag van de voice recorder van de prosecutor (dacht ik) en aangezien de nos die animatie daarop gebaseerd heeft leek me dat een goede referentie naar het feit dat de gestelde vraag al 364628393846834 keer beantwoord is, hier en elders en dat mijn thumbs op dus sarcastisch bedoeld was. :+

Maar als je het uitlegt klinkt het ineens een stuk minder bijdehand. -O-
***
pi_151278817
Ooooohhhh. Ik dacht dat er weer een BNW poging gaande was.
pi_151279560
quote:
Maar dus niks over de hond die hij nooit kreeg van zijn ouders of zijn oude lerares in de derde klas die hem onheus heeft bejegend. Trauma's die deze ramp hebben veroorzaakt, sjongejongejonguh

Bedankt voor het delen
pi_151279996
quote:
Jij zoekt ook bewust naar "Andreas-nieuwtjes"?
pi_151280807
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 21:41 schreef computergirl het volgende:

[..]

Snap hem niet? De copiloot heeft toch steeds weer op 'lock' gedrukt om die noodprocedure te overrulen?
Volgens mij niet 'steeds weer', bij 1x overrulen wordt de deur voor een paar minuten vergrendeld.
Op het keypad buiten die cockpit (waar de code moet worden ingevoerd) is dan een rood lampje te zien, in plaats van een groen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')