Volgens NOS: Hoewel het vliegtuig in veel stukken uiteen werd gereten, werd de geheugenkaart ongeschonden gevonden door bergingswerkers. Een van hen speelde de beelden door naar de bladen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:07 schreef Physsic het volgende:
Wow.![]()
Maar wie zijn die telefoons dan aan het doorzoeken? Hoort dat bij het onderzoek (als verzamelen van bewijs)?
Niet in dit soort beroepen, dat risico kun je niet nemen. En nee, het is niet te genezen. Het is namelijk ook geen ziekte.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:52 schreef Physsic het volgende:
Ik vind niet dat iemand die jaren geleden een depressie heeft gehad per definitie nooit meer zo'n beroep mag uitvoeren.
Je kan daar ook gewoon van 'genezen', hea.
Maar het een beetje monitoren kan geen kwaad. Het is geen griepje. Het is iets dat zegt dat je mentaal kwetsbaar bent en kans op herhaling is derhalve ook niet uitgesloten. Laakbaar feit dit.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:52 schreef Physsic het volgende:
Ik vind niet dat iemand die jaren geleden een depressie heeft gehad per definitie nooit meer zo'n beroep mag uitvoeren.
Je kan daar ook gewoon van 'genezen', hea.
Ze staan nergens online dus die vraag is irrelevant.quote:
Ik hoop ook niet dat ze nog online komen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze staan nergens online dus die vraag is irrelevant.
Dit moet je als luchtvaartmaatschappij niet willen. Als er nu onder piloten een schaarste was dan zou je het kunnen overwegen, maar nu..quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:52 schreef Physsic het volgende:
Ik vind niet dat iemand die jaren geleden een depressie heeft gehad per definitie nooit meer zo'n beroep mag uitvoeren.
Je kan daar ook gewoon van 'genezen', hea.
Nee, maar dat beweer ik ook niet.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:56 schreef alpeko het volgende:
[..]
Maar het een beetje monitoren kan geen kwaad. Het is geen griepje. Het is iets dat zegt dat je mentaal kwetsbaar bent en kans op herhaling is derhalve ook niet uitgesloten. Laakbaar feit dit.
Nee klopt. Ik vind ook niet dat zo iemand niet meer mag werken in deze branch. Maar hem uit het oog verliezen is absoluut een kwalijke zaak. LH heeft dat kennelijk wel gedaan en dat maakt LH mede-verantwoordelijk voor wat er is gebeurd.quote:
Uh.. het is een psychische ziekte.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:56 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Niet in dit soort beroepen, dat risico kun je niet nemen. En nee, het is niet te genezen. Het is namelijk ook geen ziekte.
Daar zijn de psychiaters het lang niet over eens. Hoe je er ook over denkt, deze was iig niet 'genezen'.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Uh.. het is een psychische ziekte.
Met slechts 2 gevallen in 10 jaar op duizenden vluchten is er niet echt sprake van een probleem. Bovendien is een depressie lang niet altijd chronisch van aard.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:03 schreef eight het volgende:
[..]
Dit moet je als luchtvaartmaatschappij niet willen.
Bedankt Hans.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:14 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Daar zijn de psychiaters het lang niet over eens. Hoe je er ook over denkt, deze was iig niet 'genezen'.
Een depressie begint met een gemoedstoestand, wat met een beetje pech permanente gevolgen aan je brein bewerkstelligd (het veranderd serieus fysiek, met als consequentie dat je overgevoelig blijft voor "negativiteit").quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Uh.. het is een psychische ziekte.
Of hij was weer ziekquote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:14 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Daar zijn de psychiaters het lang niet over eens. Hoe je er ook over denkt, deze was iig niet 'genezen'.
Je mist de trend. Minimaal 3 gevallen binnen de afgelopen 1.5 jaar.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Met slechts 2 gevallen in 10 jaar op duizenden vluchten is er niet echt sprake van een probleem. Bovendien is een depressie lang niet altijd chronisch van aard.
Nee, 2 in de afgelopen 10 jaar.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:20 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Je mist de trend. Minimaal 3 gevallen binnen de afgelopen 1.5 jaar.
Daarom is het maar goed ook dat we niet alles van elkaar weten.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:18 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Een depressie begint met een gemoedstoestand, wat met een beetje pech permanente gevolgen aan je brein bewerkstelligd (het veranderd serieus fysiek, met als consequentie dat je overgevoelig blijft voor "negativiteit").
Mocht ik van te voren weten dat een piloot jaren struggled en zelfs in een kliniek heeft gezeten zou ik serieus niet instappen.
Onverantwoord dit.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Suicide_by_pilotquote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:24 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik hou het op 3 binnen de afgelopen 1,5 jaar en snel stijgende trend.
Klopt. Maar als je kunt kiezen uit duizenden piloten kun je de psychisch bekende gevallen met gemak uitsluiten.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Met slechts 2 gevallen in 10 jaar op duizenden vluchten is er niet echt sprake van een probleem. Bovendien is een depressie lang niet altijd chronisch van aard.
Verlicht ons.. Hebben we hier ook weer te maken met vicsims?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:02 schreef 11en30 het volgende:
Geloven we het bericht dat alle menselijke resten inmiddels geborgen zijn? 150 Pax in blokjes of puree binnen een week gesorteerd en alles netjes in de vriezer?
Met als gevolg dat dergelijke beroepsgroepen geen hulp of begeleiding meer zoeken. Bovendien is het niet echt een realistische eis omdat depressies en dergelijke vaak maar tijdelijk van aard zijn en dus ook geen invloed op het werk hoeven te hebben. Dat zul je per geval moeten bekijken.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:31 schreef eight het volgende:
[..]
Klopt. Maar als je kunt kiezen uit duizenden piloten kun je de psychisch bekende gevallen met gemak uitsluiten.
Ja, wellicht dat het aantal incidenten hierdoor niet zal afnemen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Met als gevolg dat dergelijke beroepsgroepen geen hulp of begeleiding meer zoeken. Bovendien is het niet echt een realistische eis omdat depressies en dergelijke vaak maar tijdelijk van aard zijn en dus ook geen invloed op het werk hoeven te hebben. Dat zul je per geval moeten bekijken.
2001: AAL11quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Suicide_by_pilot
2 in de afgelopen 10 jaar.
Tering. De nabestaanden krijgen het wel te verduren zeg..quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:32 schreef Physsic het volgende:
AD:
"Passagiers huilen."
http://m.ad.nl/ad/m/nl/3(...)avigationItemId=5585
De slachtoffers ook.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:41 schreef eight het volgende:
[..]
Tering. De nabestaanden krijgen het wel te verduren zeg..
Dat zijn de vluchten van 9/11. Kun je hier niet echt onder rekenen lijkt me..quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:41 schreef 11en30 het volgende:
2011: AAL11
2011: UA175
2011: AAL77
2011: UA93
Dat waren ook piloten.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:46 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Dat zijn de vluchten van 9/11. Kun je hier niet echt onder rekenen lijkt me..
Ik rekende ze ook niet mee met mijn 1,5 jaar maar het zijn wel degelijk moord-zelfmoordvluchten in de afgelopen 10 jaar.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:46 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Dat zijn de vluchten van 9/11. Kun je hier niet echt onder rekenen lijkt me..
Dat scheelt natuurlijk wel voor de slachtoffers. Dan ben je toch iets minder dood. Of zo.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:47 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Die stonden anders niet bepaald op de loonlijst
Kregen die boeven iig niet betaald voor hun massamoord.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:47 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Die stonden anders niet bepaald op de loonlijst
Van de MH370 is de black box niet gevonden dus of dat hier ook onder valt is nog onduidelijk. 9/11 was langer dan 10 jaar terug en bovendien ging dat om een kaping, niet om een suïcidale piloot op een reguliere lijnvlucht.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:41 schreef 11en30 het volgende:
[..]
2011: AAL11
2011: UA175
2011: AAL77
2011: UA93
2013: TM470
2014: MH370
2015: 4U9525
2003-2012: +8 pilot suicides met weinig of geen passagiers
Ik twijfel er niet aan.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Van de MH370 is de black box niet gevonden dus of dat hier ook onder valt is nog onduidelijk.
Oke Henkquote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:50 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dat scheelt natuurlijk wel voor de slachtoffers. Dan ben je toch iets minder dood. Of zo.![]()
Heel scherp.quote:
Pak het vliegtuig en lazer op!quote:Op dinsdag 31 maart 2015 23:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Heel scherp.
En het betrof in al die gevallen vliegtuigen en ik bedenk me net, laat mijn zoontje gisteren in de woonkamer een vliegtuig gecrasht te hebben.. Mijn neukende God, wat nu?!?
En als een passagier zelfmoord pleegt op bijv het toilet. Telt die vlucht dan ook mee?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:48 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik rekende ze ook niet mee met mijn 1,5 jaar maar het zijn wel degelijk moord-zelfmoordvluchten in de afgelopen 10 jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |