Thx, 2 dus inderdaad in de afgelopen 10 jaar.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)_commercial_aviation
Er staan er toch echt meer dan 2!quote:Op maandag 30 maart 2015 22:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Thx, 2 dus inderdaad in de afgelopen 10 jaar.
Er staan er 3, waarvan bij 2 zeker is dat het om zelfmoord ging.quote:
quote:Pilot suicide is a possibility (wreckage and black boxes not yet found)
Tokyo, atlasgebergte, Singapore, Namibië en stille oceaan (MH370).quote:Op maandag 30 maart 2015 22:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er staan er 3, waarvan bij 2 zeker is dat het om zelfmoord ging.
[..]
Wat begrijp je niet aan 100% fitquote:Op maandag 30 maart 2015 22:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus piloten die zich wel eens ziek melden zouden niet mogen vliegen?
quote:Op maandag 30 maart 2015 22:12 schreef eight het volgende:
[..]
Tokyo, atlasgebergte, Singapore, Namibië en stille oceaan (MH370).
VS '99 is twijfelgeval.
Dat zijn er dus sowieso al 5
Sterk onderbouwdquote:
quote:
quote:Op maandag 30 maart 2015 21:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoeveel piloten hebben er precies in de afgelopen 10 jaar zelfmoord gepleegd en passagiers hun dood in meegenomen?
Nou ja, jij zegt dat iemand die zich 1 a 2 keer per jaar ziek meldt niet 100% fit is. Als je dat als stelregel gaat hanteren blijven er weinig mensen over.quote:
Lol:quote:Op maandag 30 maart 2015 22:17 schreef Physsic het volgende:
Weet iemand of deze website een hoax is?
Kan me haast niet voorstellen dat er zo veel problemen zijn met dit type vliegtuig.
Ik heb er random een paar gelezen, waarvan bijna elke vlucht een soort noodlanding moest maken of emerency descent in moest zetten. Soms incl. zuurstofmaskers, omdat er bijvoorbeeld nog ergens een deur open stond.
En dan heb ik niet eens verder terug gekeken dan februari.
http://www.aeroinside.com/incidents/type/a320/airbus-a-320
Zou ook niet meer met KLM vliegen: http://www.aeroinside.com/incidents/airline/klmquote:Op maandag 30 maart 2015 22:17 schreef Physsic het volgende:
Weet iemand of deze website een hoax is?
Kan me haast niet voorstellen dat er zo veel problemen zijn met dit type vliegtuig.
Ik heb er random een paar gelezen, waarvan bijna elke vlucht een soort noodlanding moest maken of emerency descent in moest zetten. Soms incl. zuurstofmaskers, omdat er bijvoorbeeld nog ergens een deur open stond.
En dan heb ik niet eens verder terug gekeken dan februari.
http://www.aeroinside.com/incidents/type/a320/airbus-a-320
? Waar zeg ik dat precies?quote:Op maandag 30 maart 2015 22:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nou ja, jij zegt dat iemand die zich 1 a 2 keer per jaar ziek meldt niet 100% fit is. Als je dat als stelregel gaat hanteren blijven er weinig mensen over.
Ik heb geen flauw idee, want volgens mij is er nog niemand die precies weet wat er gebeurd is. Jij wel?quote:Op maandag 30 maart 2015 21:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Want dat heeft in dit geval zo fantastisch geholpen wou je zeggen? Dus de huidige situatie is prima en mag zo blijven bestaan?
quote:
quote:Op maandag 30 maart 2015 21:51 schreef eight het volgende:
Vorige week beweerde ze nog dat de co-piloot "100 % fit en geschikt om te vliegen was" maar dat blijkt nu een keiharde leugen te zijn.
quote:Op maandag 30 maart 2015 21:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En dat was niet zo? Zijn er soms rapportages boven water gekomen waarin wordt geadviseerd om hem niet langer als piloot te laten functioneren?
quote:
quote:Op maandag 30 maart 2015 22:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Want iemand die zich ziek meldt is ongeschikt als piloot ofzo?
quote:
quote:Op maandag 30 maart 2015 22:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus piloten die zich wel eens ziek melden zouden niet mogen vliegen?
Je hebt gelijk. Eentje die ik noemde was zelfs van '82.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:18 schreef Physsic het volgende:
[..]
De vraag ging over de afgelopen 10 jaar.
'99 is meer dan 10 jaar geleden.
quote:Op maandag 30 maart 2015 22:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Lol:
Virgin America A320 near Milwaukee on Mar 27th 2015, unusual odour on board
Who farted?
Maar geen hoax, die site.
Mensen gaan te vaak uit van hun eigen belevingswereld omdat velen, en op Fok nog iets meer vermoed ik, zich erg moeilijk kunnen verplaatsen in anderen.quote:Op maandag 30 maart 2015 21:31 schreef eight het volgende:
[..]
Vet he? Vanwege deze mensen ben ik zo graag op Fok! Altijd wel iemand die een draai geeft aan de werkelijkheid zodat het past in hun eigen wereldje.
Je vergelijkt een vliegmaatschappij met een type vliegtuig?quote:Op maandag 30 maart 2015 22:20 schreef Falco het volgende:
[..]
Zou ook niet meer met KLM vliegen: http://www.aeroinside.com/incidents/airline/klm
Ja, net als je bij auto's complete waslijsten kunt aanleggen van (vaak voorkomende) problemen.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:23 schreef Physsic het volgende:
[..]![]()
Oef.. Zorgwekkend.. Of heeft elk vleugtuig zo'n waslijst?
Zucht.. dit heeft weinig zin. Wij zitten echt op een andere golflengtequote:
Ja, maar van auto's ben ik daar wel redelijk van op de hoogte. Ik wist niet dat vliegtuigen bijna dagelijks een noodlanding moeten maken. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik nooit meer in een vliegtuig stap, vliegtuigen gevaarlijk zijn of dat Lubitz onschuldig is.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:25 schreef Falco het volgende:
[..]
Ja, net als je bij auto's complete waslijsten kunt aanleggen van (vaak voorkomende) problemen.
Er zijn er meer dan 9000 exemplaren van verkocht dus die lijst is wel logisch als letterlijk elke scheet wordt genoemd.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:23 schreef Physsic het volgende:
[..]![]()
Oef.. Zorgwekkend.. Of heeft elk vleugtuig zo'n waslijst?
quote:Op maandag 30 maart 2015 22:30 schreef eight het volgende:
[..]
als letterlijk elke scheet wordt genoemd.
Precies.. populair toestel en dus veel in actieve dienst. Daarbij zie ook veel meldingen als: "Bird strike, Lightning strike, cracked windshield"quote:Op maandag 30 maart 2015 22:30 schreef eight het volgende:
[..]
Er zijn er meer dan 9000 exemplaren van verkocht dus die lijst is wel logisch als letterlijk elke scheet wordt genoemd.
Ja, bird strike is inderdaad wel een van de meest voorkomende inderdaad, samen met een rare geur in het vliegtuig.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Precies.. populair toestel en dus veel in actieve dienst. Daarbij zie ook veel meldingen als: "Bird strike, Lightning strike, cracked windshield"
Wat kun jij slecht lezen zeg....quote:Op maandag 30 maart 2015 21:15 schreef computergirl het volgende:
er zijn opnames , die heb jij niet beluisterd maar de onderzoekers wel en toch denk je het beter te weten?
Alleen hoeft bij een scheet meestal geen noodlanding te worden gemaakt. Bij deze incidenten wel.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:30 schreef eight het volgende:
[..]
Er zijn er meer dan 9000 exemplaren van verkocht dus die lijst is wel logisch als letterlijk elke scheet wordt genoemd.
Het is juist een heel betrouwbaar toestel dus geen idee waar je dit gelezen hebt.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:43 schreef Physsic het volgende:
[..]
Zeker omdat ik de afgelopen dagen wel vaker heb gelezen dat dit een beetje een probleemtoestel is. Eigenlijk zegt dat niet veel, aangezien het onderhoud ook erg belangrijk is en er verschillende generaties zijn.
Ja, echt bizar. Ik ben opgehouden met het kijken ernaar aangezien ik regelmatig in het vliegtuig stap. Het heeft dan toch wel een beetje invloed op mijn gemoedstoestand.quote:Wel opvallend ook hoe vaak een heel 'onschuldig' onderhoudsfoutje echt hele grote gevolgen kan hebben. Bij Air Crash Investigation zijn daar vaak voorbeelden van te zien.
Volgens mij was er laatst wel een noodlanding door heftige diarreequote:Op maandag 30 maart 2015 22:48 schreef Physsic het volgende:
[..]
Alleen hoeft bij een scheet meestal geen noodlanding te worden gemaakt. Bij deze incidenten wel.
quote:Op maandag 30 maart 2015 22:04 schreef Xa1pt het volgende:
Thx, 2 dus inderdaad in de afgelopen 10 jaar.
Wauw eight....quote:
Als ik jou was zou ik geen scheet proberen te laten als je diarree hebtquote:Op maandag 30 maart 2015 22:52 schreef computergirl het volgende:
Volgens mij was er laatst wel een noodlanding door heftige diarree
Klopt. Vet remspoor ook.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:52 schreef computergirl het volgende:
[..]
Volgens mij was er laatst wel een noodlanding door heftige diarree
Hou toch gewoon je mond jongen, je 'boerenverstand' heeft geen toegevoedge waardequote:Op maandag 30 maart 2015 22:47 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat kun jij slecht lezen zeg....
Ik zeg toch nergens dat ik het beter weet?
Er is naar buiten gekomen over die opnames dat hij een rustige kalme ademhaling had.
Uiteindelijk wordt er een voorlopige conclusie gegeven dat het om zelfmoord gaat.
Ik zeg dan dat dat voor mij als erg onlogisch klinkt vanwege die kalme ademhaling. Het gaat om details, waar hun veel waarde wss hechten aan dat deur op slot zat en met de knop voor de afdaling, vond ik die kalme ademhaling heel vreemd.
Tuurlijk zijn er bijzondere gevallen waardoor het wel zou kunnen zelfmoord+kalme ademhaling.
Maar het is gewoon totaal niet logisch. Ons lichaam, ons brein alles zal er voor zorgen dat we spanning voelen dan, dat de ademhaling anders wordt. We zijn geen robots die in volle kalmte zoiets aan gaan, zelfs al willen we graag dood.
Nogmaals: Hij kan de uitzondering op de regel zijn. Maar het is gewoon niet logisch.
Je leest maar half. Ik zei net al dat ik ook de eerdere ongelukken mee had geteld (oa '82 + '99).quote:Op maandag 30 maart 2015 22:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Wauw eight....
Jij kan echt niet tellen. Niet dat Xa1pt goed telde maar toch.
Er staat maar 1 suicide voor de afgelopen 13 jaar. Dus met zijn 2 in 10 jaar zit hij meer dan goed.
Er is in die 13 jaar maar 1 zekere suicide geweest, 1 mogelijke (van vorige week) en 1 waar er iets van een kans is van suicide.
Hoe is dat relevant? Een aanzienlijk percentage van de vliegrampen wordt nu veroorzaakt door sabotage door de piloten.quote:
Onzin.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:48 schreef Physsic het volgende:
[..]
Alleen hoeft bij een scheet meestal geen noodlanding te worden gemaakt. Bij deze incidenten wel.
0,5% heb ik ergens gelezenquote:Op maandag 30 maart 2015 23:04 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hoe is dat relevant? Een aanzienlijk percentage van de vliegrampen wordt nu veroorzaakt door sabotage door de piloten.
Oh, oke! Dat weet ik ook niet. Ik zal zo eens kijken of ik dat ergens kan terugvinden met fatsoenlijke onderbouwing.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:49 schreef eight het volgende:
[..]
Het is juist een heel betrouwbaar toestel dus geen idee waar je dit gelezen hebt.
Het is niet vreemd dat dat percentage stijgt als je andere mogelijk oorzaken van vliegrampen oplost; zoals het verbeteren van de technologie, het onderhoud, etc.quote:Op maandag 30 maart 2015 23:04 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hoe is dat relevant? Een aanzienlijk percentage van de vliegrampen wordt nu veroorzaakt door sabotage door de piloten.
ik begin er niet aan, het lezen van zo'n lijst. Ik vlieg amper, maar als ik vlieg zijn het best lange vluchten, 4,5 en 6,5 uur, stelt niks voor voor een doorgewinterde vlieger. Maar als ik zo'n lijst lees dan kan ik die uren helemaal niet meer zonder spanning doorkomen. Gaat zonder dat lezen al lastig genoeg.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:49 schreef eight het volgende:
Ja, echt bizar. Ik ben opgehouden met het kijken ernaar aangezien ik regelmatig in het vliegtuig stap. Het heeft dan toch wel een beetje invloed op mijn gemoedstoestand.
Heb even gegoogled en Airbus vliegtuigen (ook de A320) staan inderdaad vrij goed bekend!quote:Op maandag 30 maart 2015 22:49 schreef eight het volgende:
[..]
Het is juist een heel betrouwbaar toestel dus geen idee waar je dit gelezen hebt.
Je vergeet dat er ook meer vluchten plaatsvinden.quote:Op maandag 30 maart 2015 23:14 schreef Physsic het volgende:
Het is niet vreemd dat dat percentage stijgt als je andere mogelijk oorzaken van vliegrampen oplost; zoals het verbeteren van de technologie, het onderhoud, etc.
Het percentage mag dan wel hoger zijn, maar dat wil niet zeggen dat het aantal vliegrampen agv sabotage door piloten groter is.
Kans op een fataal auto-ongeluk is veel groterquote:Op maandag 30 maart 2015 23:17 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik begin er niet aan, het lezen van zo'n lijst. Ik vlieg amper, maar als ik vlieg zijn het best lange vluchten, 4,5 en 6,5 uur, stelt niks voor voor een doorgewinterde vlieger. Maar als ik zo'n lijst lees dan kan ik die uren helemaal niet meer zonder spanning doorkomen. Gaat zonder dat lezen al lastig genoeg.
Ik kijk altijd Aircrash Investigation afleveringen op mijn tablet als ik in het vliegtuig zit.quote:Op maandag 30 maart 2015 23:17 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik begin er niet aan, het lezen van zo'n lijst. Ik vlieg amper, maar als ik vlieg zijn het best lange vluchten, 4,5 en 6,5 uur, stelt niks voor voor een doorgewinterde vlieger. Maar als ik zo'n lijst lees dan kan ik die uren helemaal niet meer zonder spanning doorkomen. Gaat zonder dat lezen al lastig genoeg.
quote:Op maandag 30 maart 2015 23:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik kijk altijd Aircrash Investigation afleveringen op mijn tablet als ik in het vliegtuig zit.
Als dit psychische wrak normaal gescreend was geweest zou hij nergens aangenomen zijn en hadden 140 mensen die wel wat van hun leven maken nog geleefd.quote:Op maandag 30 maart 2015 21:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die zekerheid heb je nooit. Bovendien verklein je dan juist de kans op tijdige hulp omdat men dan minder snel open kaart speelt.
Sinds die interesse bij mij is ontstaan voel ik mij ook niet zo op mijn gemak. Ergens is dit ook wel vreemd aangezien er bij mij juist ook bewondering is voor de professionaliteit binnen de luchtvaart.quote:Op maandag 30 maart 2015 23:17 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik begin er niet aan, het lezen van zo'n lijst. Ik vlieg amper, maar als ik vlieg zijn het best lange vluchten, 4,5 en 6,5 uur, stelt niks voor voor een doorgewinterde vlieger. Maar als ik zo'n lijst lees dan kan ik die uren helemaal niet meer zonder spanning doorkomen. Gaat zonder dat lezen al lastig genoeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |