abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151199296
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:08 schreef Fer het volgende:

[..]

Nu hoefde Andreas alleen maar aan 1 knopje te draaien en een andere in te drukken. Het was wel heel makkelijk. Die ander neerhoeken lijkt mij toch alweer een stap zwaarder.

Ik denk dat als er een stewardess naast zit hij haar niet per se hoeft neer te hoeken. Lijkt me wel voldoende als hij de autopiloot uitzet en de knuppel maximaal naar voren duwt, zodat het vliegtuig in een stevig duikvlucht gaat. Zo'n verkeersvliegtuig is daar niet op gebouwd, dus zal de belasting niet aankunnen. En zelfs als 't dat wel kan, daar niet zomaar uit te trekken zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2015 19:15:47 ]
pi_151199350
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 18:26 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Desondanks mogen de prijzen van mij flink omhoog om die jongens beter te betalen. Vliegen hoeft niet binnen het bereik van iedere tokkie te liggen.
Die jongens verdienen al boven de Balkenendenorm en kunnen op hun 55ste met pensioen.
Waarom zou je in godsnaam dat salaris verhogen terwijl er nog steeds op materiaal (zoals bijv. Locatiesensors) wordt bezuinigd?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151199385
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:15 schreef Wombcat het volgende:
Zo'n verkeersvliegtuig is daar niet op gebouwd, dus zal de belasting niet aankunnen. En zelfs als 'ie het wel kan, daar niet zomaar uit te trekken zijn.
Dat kan dus niet he, met een Airbus. Dat pikken die computers gewoon niet. Maar ze kan ieder geval de deur open maken.

En misschien een basic training, autopilot aanzetten en 31000ft instellen, transponder op mayday.
.
pi_151199406
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:08 schreef Fer het volgende:

[..]

Nu hoefde Andreas alleen maar aan 1 knopje te draaien en een andere in te drukken. Het was wel heel makkelijk. Die ander neerhoeken lijkt mij toch alweer een stap zwaarder.

Ach, deze man had daar ook geen moeite mee:
pi_151199589
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:17 schreef Fer het volgende:

[..]

Dat kan dus niet he, met een Airbus. Dat pikken die computers gewoon niet. Maar ze kan ieder geval de deur open maken.

En misschien een basic training, autopilot aanzetten en 31000ft instellen, transponder op mayday.
Iemand die is opgeleid om de A320 te vliegen kan die hulpmiddelen wel uitzetten ;)

Er zijn in de cockpit genoeg mogelijkheden om onherstelbare schade aan te richten. Ik zie vooralsnog echt niet hoe een stewardess (of zelfs een andere piloot) dat kan voorkomen als de ander echt kwaad wil.

Je moet leren van eerdere incidenten, maar niet alles is te beveiligen of te voorkomen.
pi_151199640
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:16 schreef eight het volgende:

[..]

Die jongens verdienen al boven de Balkenendenorm en kunnen op hun 55ste met pensioen.
Waarom zou je in godsnaam dat salaris verhogen terwijl er nog steeds op materiaal (zoals bijv. Locatiesensors) wordt bezuinigd?
Zo rooskleurig is het allemaal niet. Bovenop een studieschuld moeten starters ook nog betalen om te mogen werken zodat ze hun uren kunnen maken. Ze verdienen niks of 150 euro per maand.
  maandag 30 maart 2015 @ 19:24:54 #157
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_151199654
Blijf het vreemd vinden dat ie niks heeft gezegd en "normaal" is blijven ademen. Zou toch 'n reactie van mij zijn om lichtelijk in paniek te raken als zo'n vliegtuig zo snel daalt (zelfs al zou het 'n bewuste actie van me zijn). :@
Hallon!
pi_151199712
quote:
11s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:24 schreef BlueMage het volgende:
Blijf het vreemd vinden dat ie niks heeft gezegd en "normaal" is blijven ademen. Zou toch 'n reactie van mij zijn om lichtelijk in paniek te raken als zo'n vliegtuig zo snel daalt (zelfs al zou het 'n bewuste actie van me zijn). :@
Ik zou volgens mij op het laatst nog zachtjes 'sorry' zeggen of zo :@
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_151199751
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:24 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Zo rooskleurig is het allemaal niet. Bovenop een studieschuld moeten starters ook nog betalen om te mogen werken zodat ze hun uren kunnen maken. Ze verdienen niks of 150 euro per maand.
Dat is lang niet bij alle maatschappijen zo. Germanwings biedt prima arbeidsvoorwaarden en ze betalen je typerating etc.
pi_151199772
quote:
11s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:24 schreef BlueMage het volgende:
Blijf het vreemd vinden dat ie niks heeft gezegd en "normaal" is blijven ademen. Zou toch 'n reactie van mij zijn om lichtelijk in paniek te raken als zo'n vliegtuig zo snel daalt (zelfs al zou het 'n bewuste actie van me zijn). :@
Ja, heb je gelijk in, ook als je zelfmoord wilt plegen zul je je momenten van onzekerheid hebben. Het is niet hetzelfde als wat Herman Brood deed van een hoog gebouw afspringen. Maar een tergend langzaam verlopend proces van minutenlang. En als je twijfelt kun je nog ingrijpen na 5/6/7 minuten ook, en claimen dat je een black out had oid...
I´m back.
pi_151199802
quote:
11s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:24 schreef BlueMage het volgende:
Blijf het vreemd vinden dat ie niks heeft gezegd en "normaal" is blijven ademen. Zou toch 'n reactie van mij zijn om lichtelijk in paniek te raken als zo'n vliegtuig zo snel daalt (zelfs al zou het 'n bewuste actie van me zijn). :@
Als je hartslag omhoog schiet blijft je ademhaling nog wel normaal.
  maandag 30 maart 2015 @ 19:31:13 #162
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_151199934
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:28 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Als je hartslag omhoog schiet blijft je ademhaling nog wel normaal.
Als je hartslag door stress omhoog schiet ga je volgens mij ook hyperventileren enzo dus...maar ben geen dokter. (maar dat ben jij volgens mij ook niet :') )
Hallon!
pi_151199974
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:27 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Dat is lang niet bij alle maatschappijen zo. Germanwings biedt prima arbeidsvoorwaarden en ze betalen je typerating etc.
De opmerking was in het algemeen, niet voor Lubitz. Is het trouwens niet raar dat hij ff 2 nieuwe Audi's kan bestellen met maar 620 uren?
pi_151199986
Misschien een knopje buiten de cockpit, waarmee je het vliegtuig in een veilige cirkelbeweging kan laten vliegen op een veilige hoogte. Kunnen terroristen ook niets mee en je hebt langer de tijd om op hem in te praten.

Mocht het alsnog niet lukken, zal op een gegeven moment de brandstof op zijn en ga je alsnog neerstorten.
.
pi_151200129
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:32 schreef 11en30 het volgende:

[..]

De opmerking was in het algemeen, niet voor Lubitz. Is het trouwens niet raar dat hij ff 2 nieuwe Audi's kan bestellen met maar 620 uren?
In het algemeen zijn er inderdaad slechter betalende clubs ja ;)

Met 620 uur vlieg je er al een jaar ongeveer (langer nog aangezien je ook betaald krijgt tijdens je simulatortraining etc).
Dan ligt het eraan waar je je prioriteiten legt. Volle bak extra afbetalen, of even genieten van je eindelijk wat ruimere financiële situatie.
pi_151200240
quote:
11s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:24 schreef BlueMage het volgende:
Blijf het vreemd vinden dat ie niks heeft gezegd en "normaal" is blijven ademen. Zou toch 'n reactie van mij zijn om lichtelijk in paniek te raken als zo'n vliegtuig zo snel daalt (zelfs al zou het 'n bewuste actie van me zijn). :@
Precies, dat zei ik paar dagen geleden ook.
Lijkt mij echt heel raar.

quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:28 schreef 11en30 het volgende:

Als je hartslag omhoog schiet blijft je ademhaling nog wel normaal.
Uhm nee lijkt mij niet. Je ademhaling en hartslag staan toch redelijk in verband met elkaar.
Als je zenuwachtig bent gaat je ademhaling ook echt wel veranderen.
Je kunt niet een hoge hartslag hebben (als je dat normaal niet hebt) en gewoon super kalm ademhalen.
pi_151200295
Ik hoop trouwens dat ze een weg aanleggen dat je zo weer kunt verwijderen....
Beetje zonde om ineens een dikke weg aan te leggen naar een zinloze locatie. Lekker natuur slopen enzo.
pi_151200370
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:38 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Je kunt niet een hoge hartslag hebben (als je dat normaal niet hebt) en gewoon super kalm ademhalen.
Waar baseer je dat op?
pi_151200445
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:38 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Als je zenuwachtig bent gaat je ademhaling ook echt wel veranderen.
Dan blijft de ademhaling nog steeds normaal. Niet dat hij is gaan stikken of zo.
  maandag 30 maart 2015 @ 19:42:53 #171
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_151200484
quote:
11s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:24 schreef BlueMage het volgende:
Blijf het vreemd vinden dat ie niks heeft gezegd en "normaal" is blijven ademen. Zou toch 'n reactie van mij zijn om lichtelijk in paniek te raken als zo'n vliegtuig zo snel daalt (zelfs al zou het 'n bewuste actie van me zijn). :@
In een roes?
Misschien was ie wel onder invloed van drugs of medicatie.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_151200494
Misschien is ie wel in meditatie-zen-modus gegaan met zijn ogen dicht 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_151200654
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:38 schreef bianconeri het volgende:

Uhm nee lijkt mij niet. Je ademhaling en hartslag staan toch redelijk in verband met elkaar.
Als je zenuwachtig bent gaat je ademhaling ook echt wel veranderen.
Je kunt niet een hoge hartslag hebben (als je dat normaal niet hebt) en gewoon super kalm ademhalen.
Klopt wanneer je hartslag omhoog gaat ga je sneller en oppervlakkiger ademen, dit is niet waargenomen bij Lubitz.
pi_151200751
Wat een boel cardiologen hier
  maandag 30 maart 2015 @ 19:49:22 #175
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_151200774
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:48 schreef computergirl het volgende:
Wat een boel cardiologen hier
Mwah. Dat is nu niet bepaald cardiologen kennis.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_151200825
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:49 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Mwah. Dat is nu niet bepaald cardiologen kennis.
Wat?
pi_151200840
Ik zou toch wel een partijtje gaan hyperventileren in zo'n situatie denk ik.
  maandag 30 maart 2015 @ 19:51:41 #178
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_151200859
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:50 schreef computergirl het volgende:

[..]

Wat?
Het verhaal over de kalme ademhaling.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_151200979
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:51 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Het verhaal over de kalme ademhaling.
Een verhaal is geen feit.
Dat je hartslag en ademhaling omhoog gaat als je aan het sporten bent maakt nog niet dat je gaat per definitie gaat hyperventileren als je onder de adrenaline zit. Vooral als je getraind bent om met spannende situaties om te gaan, zoals een piloot
pi_151201010
Ik denk dat hij tot rust kwam toen alles geregeld was. Piloot buitengesloten, hoogte veranderd, deur vergrendeld. Plannetje gelukt. Nooit meer zorgen, stress, suicidale gedachten. Wat een rust.
  maandag 30 maart 2015 @ 20:18:34 #181
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_151201991
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:54 schreef computergirl het volgende:

[..]

Een verhaal is geen feit.
Dat je hartslag en ademhaling omhoog gaat als je aan het sporten bent maakt nog niet dat je gaat per definitie gaat hyperventileren als je onder de adrenaline zit. Vooral als je getraind bent om met spannende situaties om te gaan, zoals een piloot
Ik heb het niet over hyperventileren.

Maar vind het opmerkelijk dat hij zo'n rustige ademhaling had.

Ik vraag me oprecht af of hij wel nuchter was.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_151203366
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:40 schreef computergirl het volgende:

Waar baseer je dat op?
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:41 schreef 11en30 het volgende:

Dan blijft de ademhaling nog steeds normaal. Niet dat hij is gaan stikken of zo.
Eigen ervaring en logica.
Als je hart tekeer gaat bij spanning, dan ga je zwaarder ademen.
Je maakt mij niet wijs dat als jij echt in spanning zit je normaal blijft ademen. Is ook logisch want je hart heeft meer toevoer nodig.
pi_151203612
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:48 schreef computergirl het volgende:
Wat een boel cardiologen hier
Dat je ademhaling en hartslag invloed op elkaar heeft is gewoon boerenverstand.

quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:54 schreef computergirl het volgende:

Een verhaal is geen feit.
Dat je hartslag en ademhaling omhoog gaat als je aan het sporten bent maakt nog niet dat je gaat per definitie gaat hyperventileren als je onder de adrenaline zit. Vooral als je getraind bent om met spannende situaties om te gaan, zoals een piloot
Ook als je in spanning zit gaat je ademhaling veranderen. Niet eens specifiek bij sporten.
Al zie je bv bij biathlon ook dat ze tijdens het schieten hun ademhaling slechts heel kort een beetje in controle kunnen houden, terwijl ze hier volop op training om onder die spanning rustig te blijven.

Geldt voor sporten maar net zo goed bij gewoon erge spanning voor iets.
Niet voor niets is het rustig gaan ademhalen een tip voor als je in spanning zit. Omdat je dan zwaarder begint adem te halen.

quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:54 schreef 11en30 het volgende:
Ik denk dat hij tot rust kwam toen alles geregeld was. Piloot buitengesloten, hoogte veranderd, deur vergrendeld. Plannetje gelukt. Nooit meer zorgen, stress, suicidale gedachten. Wat een rust.
Dat is ook iets wat mij zeer sterk lijkt.

Sowieso had hij dus voor die tijd gespannen moeten zijn, grote kans dat je daar iets van merkte in de ademhaling. Of een zucht van opluchting, van rust toen het voor elkaar was.
En ook al ben je heel blij dat je sterft kan ik het me niet voorstellen dat je 100% rustig bent.
No way als je recht op een berg afvliegt, met dat gebonk en geschreeuw van de piloot achter je en later het geschreeuw van de passagiers.
pi_151204088
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:24 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Zo rooskleurig is het allemaal niet. Bovenop een studieschuld moeten starters ook nog betalen om te mogen werken zodat ze hun uren kunnen maken. Ze verdienen niks of 150 euro per maand.
Onzin. Je omschrijft nu situaties van de meest schrijnende gevallen bij de minst aangeschreven luchtvaartmaatschappijen.
De salarissen bij het lufthansa concern zijn meer dan goed. Hun studieschuld kunnen ze rustig afbetalen om vervolgens een zorgeloze toekomst tegemoet te gaan terwijl hun werk hun hobby is.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151204636
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:52 schreef bianconeri het volgende:


Sowieso had hij dus voor die tijd gespannen moeten zijn, grote kans dat je daar iets van merkte in de ademhaling. Of een zucht van opluchting, van rust toen het voor elkaar was.

er zijn opnames , die heb jij niet beluisterd maar de onderzoekers wel en toch denk je het beter te weten?
pi_151205191
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 18:08 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ik vind het wel wenselijk. Privacy doe je maar thuis, niet in een cockpit.
Alsof het probleem dan is opgelost.

Piloten die zich somber voelen (door bijv. relatieproblemen) durven dan niet meer naar de huisarts, omdat ze bang zijn hun baan te verliezen.
Terwijl die somberheid makkelijk verholpen kan worden mbv begeleiding van een psycholoog en misschien een vorm van medicatie o.i.d.
Doordat ze geen hulp krijgen gaat de somberheid steeds meer over in een depressie. En dan heb je opeens toch een depressieve piloot, met geen enkel zicht op vooruitgang/verbetering, in de cockpit zitten.
pi_151205417
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:15 schreef computergirl het volgende:

[..]

er zijn opnames , die heb jij niet beluisterd maar de onderzoekers wel en toch denk je het beter te weten?
Vet he? Vanwege deze mensen ben ik zo graag op Fok! Altijd wel iemand die een draai geeft aan de werkelijkheid zodat het past in hun eigen wereldje.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151205561
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 16:29 schreef 11en30 het volgende:
Behandelrelatie? Wat kan mij zijn behandelrelatie schelen? Ik wil een psychisch stabiele piloot.
Die zekerheid heb je nooit. Bovendien verklein je dan juist de kans op tijdige hulp omdat men dan minder snel open kaart speelt.
pi_151205615
Iemand had hier een linkje gepost waarin stond beschreven dat de piloten een koptelefoon moeten gebruiken om met elkaar te kunnen communiceren in dit type vliegtuig, omdat er in de cockpit veel herrie is. In dat geval zou het ook vreemd zijn dat ze wèl de ademhaling van de piloot kunnen horen op de opname.
pi_151205690
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:37 schreef Physsic het volgende:
Iemand had hier een linkje gepost waarin stond beschreven dat de piloten een koptelefoon moeten gebruiken om met elkaar te kunnen communiceren in dit type vliegtuig, omdat er in de cockpit veel herrie is. In dat geval zou het ook vreemd zijn dat ze wèl de ademhaling van de piloot kunnen horen op de opname.
Een koptelefoon dempt omgevingsgeluid, de opname hoor je in een stille kamer wel gewoon goed.
pi_151205837
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een koptelefoon dempt omgevingsgeluid, de opname hoor je in een stille kamer wel gewoon goed.
Ik dacht eigenlijk dat er een koptelefoon met zo'n microfoon bedoeld werd.

En die opname neemt dan toch ook al het omgevingsgeluid op?
pi_151205895
Het nieuws gaat bijna alleen maar over de geestestoestand van de co-piloot.
En na zoveel info die erover naar buiten is gekomen mag de vliegmaatschappij toch ook wel de hand in eigen boezem steken. Het lijkt alsof ze de volledige verantwoordelijkheid op de co-piloot willen schuiven.
pi_151205920
quote:
99s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:44 schreef High-on-Fire het volgende:
Het nieuws gaat bijna alleen maar over de geestestoestand van de co-piloot.
En na zoveel info die erover naar buiten is gekomen mag de vliegmaatschappij toch ook wel de hand in eigen boezem steken. Het lijkt alsof ze de volledige verantwoordelijkheid op de co-piloot willen schuiven.
Hoe is de maatschappij hier precies schuldig aan? :?
  maandag 30 maart 2015 @ 21:47:39 #194
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151206030
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:26 schreef Physsic het volgende:
Terwijl die somberheid makkelijk verholpen kan worden mbv begeleiding van een psycholoog en misschien een vorm van medicatie o.i.d.
Want dat heeft in dit geval zo fantastisch geholpen wou je zeggen? Dus de huidige situatie is prima en mag zo blijven bestaan?
censuur :O
pi_151206227
quote:
99s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:44 schreef High-on-Fire het volgende:
Het nieuws gaat bijna alleen maar over de geestestoestand van de co-piloot.
En na zoveel info die erover naar buiten is gekomen mag de vliegmaatschappij toch ook wel de hand in eigen boezem steken. Het lijkt alsof ze de volledige verantwoordelijkheid op de co-piloot willen schuiven.
Ja, precies! In het begin was ik nog erg te spreken over de wijze waarop lufthansa omging met de hele situatie. Nu echter blijkt dat het helemaal niet zo integer was.

Vorige week beweerde ze nog dat de co-piloot "100 % fit en geschikt om te vliegen was" maar dat blijkt nu een keiharde leugen te zijn. Het wordt de hoogste tijd dat ze hun arrogantie laten varen en de vinger op de zere plek gaan leggen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151206437
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:47 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Want dat heeft in dit geval zo fantastisch geholpen wou je zeggen? Dus de huidige situatie is prima en mag zo blijven bestaan?
Hoeveel piloten hebben er precies in de afgelopen 10 jaar zelfmoord gepleegd en passagiers hun dood in meegenomen?
pi_151206489
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:51 schreef eight het volgende:
Vorige week beweerde ze nog dat de co-piloot "100 % fit en geschikt om te vliegen was"
En dat was niet zo? Zijn er soms rapportages boven water gekomen waarin wordt geadviseerd om hem niet langer als piloot te laten functioneren?
pi_151206562
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoeveel piloten hebben er precies in de afgelopen 10 jaar zelfmoord gepleegd en passagiers hun dood in meegenomen?
Twee.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_151206618
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:57 schreef Messina het volgende:

[..]

Twee.
En dat op hoeveel vluchten precies?
pi_151206623
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En dat was niet zo? Zijn er soms rapportages boven water gekomen waarin wordt geadviseerd om hem niet langer als piloot te laten functioneren?
.
Ziekmeldingsformulieren zelfs
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151206680
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:59 schreef eight het volgende:

[..]

.
Ziekmeldingsformulieren zelfs
Want iemand die zich ziek meldt is ongeschikt als piloot ofzo?
pi_151206696
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En dat op hoeveel vluchten precies?
Wat ben ik, wikipedia?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_151206715
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoeveel piloten hebben er precies in de afgelopen 10 jaar zelfmoord gepleegd en passagiers hun dood in meegenomen?
Minstens 6
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151206768
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Want iemand die zich ziek meldt is ongeschikt als piloot ofzo?
Niet 100% fit. Heb je een leesbril nodig ofzo?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151206808
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En dat op hoeveel vluchten precies?
http://en.wikipedia.org/w(...)_commercial_aviation
pi_151206926
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Thx, 2 dus inderdaad in de afgelopen 10 jaar.
Er staan er toch echt meer dan 2!
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151206961
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:05 schreef eight het volgende:

[..]

Er staan er toch echt meer dan 2!
Er staan er 3, waarvan bij 2 zeker is dat het om zelfmoord ging.

quote:
Pilot suicide is a possibility (wreckage and black boxes not yet found)
pi_151207084
quote:
12s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:01 schreef eight het volgende:

[..]

Niet 100% fit.
Dus piloten die zich wel eens ziek melden zouden niet mogen vliegen?
pi_151207227
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er staan er 3, waarvan bij 2 zeker is dat het om zelfmoord ging.

[..]

Tokyo, atlasgebergte, Singapore, Namibië en stille oceaan (MH370).
VS '99 is twijfelgeval.

Dat zijn er dus sowieso al 5
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151207291
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus piloten die zich wel eens ziek melden zouden niet mogen vliegen?
Wat begrijp je niet aan 100% fit :?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151207301
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:12 schreef eight het volgende:

[..]

Tokyo, atlasgebergte, Singapore, Namibië en stille oceaan (MH370).
VS '99 is twijfelgeval.

Dat zijn er dus sowieso al 5
:')
pi_151207363
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:13 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

:')
Sterk onderbouwd
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151207407
Weet iemand of deze website een hoax is?
Kan me haast niet voorstellen dat er zo veel problemen zijn met dit type vliegtuig.
Ik heb er random een paar gelezen, waarvan bijna elke vlucht een soort noodlanding moest maken of emerency descent in moest zetten. Soms incl. zuurstofmaskers, omdat er bijvoorbeeld nog ergens een deur open stond.
En dan heb ik niet eens verder terug gekeken dan februari.

http://www.aeroinside.com/incidents/type/a320/airbus-a-320
pi_151207408
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:16 schreef eight het volgende:

[..]

Sterk onderbouwd
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoeveel piloten hebben er precies in de afgelopen 10 jaar zelfmoord gepleegd en passagiers hun dood in meegenomen?
pi_151207439
quote:
10s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:13 schreef eight het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan 100% fit :?
Nou ja, jij zegt dat iemand die zich 1 a 2 keer per jaar ziek meldt niet 100% fit is. Als je dat als stelregel gaat hanteren blijven er weinig mensen over.
pi_151207455
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:16 schreef eight het volgende:

[..]

Sterk onderbouwd
De vraag ging over de afgelopen 10 jaar.
'99 is meer dan 10 jaar geleden.
pi_151207509
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:17 schreef Physsic het volgende:
Weet iemand of deze website een hoax is?
Kan me haast niet voorstellen dat er zo veel problemen zijn met dit type vliegtuig.
Ik heb er random een paar gelezen, waarvan bijna elke vlucht een soort noodlanding moest maken of emerency descent in moest zetten. Soms incl. zuurstofmaskers, omdat er bijvoorbeeld nog ergens een deur open stond.
En dan heb ik niet eens verder terug gekeken dan februari.

http://www.aeroinside.com/incidents/type/a320/airbus-a-320
Lol:

Virgin America A320 near Milwaukee on Mar 27th 2015, unusual odour on board

Who farted?

Maar geen hoax, die site. ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2015 22:21:20 ]
  maandag 30 maart 2015 @ 22:20:44 #219
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_151207545
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:17 schreef Physsic het volgende:
Weet iemand of deze website een hoax is?
Kan me haast niet voorstellen dat er zo veel problemen zijn met dit type vliegtuig.
Ik heb er random een paar gelezen, waarvan bijna elke vlucht een soort noodlanding moest maken of emerency descent in moest zetten. Soms incl. zuurstofmaskers, omdat er bijvoorbeeld nog ergens een deur open stond.
En dan heb ik niet eens verder terug gekeken dan februari.

http://www.aeroinside.com/incidents/type/a320/airbus-a-320
Zou ook niet meer met KLM vliegen: http://www.aeroinside.com/incidents/airline/klm
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_151207572
quote:
7s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou ja, jij zegt dat iemand die zich 1 a 2 keer per jaar ziek meldt niet 100% fit is. Als je dat als stelregel gaat hanteren blijven er weinig mensen over.
? Waar zeg ik dat precies?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151207615
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:47 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Want dat heeft in dit geval zo fantastisch geholpen wou je zeggen? Dus de huidige situatie is prima en mag zo blijven bestaan?
Ik heb geen flauw idee, want volgens mij is er nog niemand die precies weet wat er gebeurd is. Jij wel?

Ik geef alleen maar aan dat het afschaffen van het beroepsgeheim van artsen echt een achterlijk idee is. Bovendien is daar het probleem niet mee opgelost en maak je het zeer waarschijnlijk juist erger (zoals de VS al had onderzocht).
pi_151207622
quote:
10s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:21 schreef eight het volgende:

[..]

? Waar zeg ik dat precies?
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:51 schreef eight het volgende:
Vorige week beweerde ze nog dat de co-piloot "100 % fit en geschikt om te vliegen was" maar dat blijkt nu een keiharde leugen te zijn.
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En dat was niet zo? Zijn er soms rapportages boven water gekomen waarin wordt geadviseerd om hem niet langer als piloot te laten functioneren?
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:59 schreef eight het volgende:

[..]

.
Ziekmeldingsformulieren zelfs
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Want iemand die zich ziek meldt is ongeschikt als piloot ofzo?
quote:
12s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:01 schreef eight het volgende:

[..]

Niet 100% fit.
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus piloten die zich wel eens ziek melden zouden niet mogen vliegen?
pi_151207637
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:18 schreef Physsic het volgende:

[..]

De vraag ging over de afgelopen 10 jaar.
'99 is meer dan 10 jaar geleden.
Je hebt gelijk. Eentje die ik noemde was zelfs van '82.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151207665
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:19 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Lol:

Virgin America A320 near Milwaukee on Mar 27th 2015, unusual odour on board

Who farted?

Maar geen hoax, die site. ;)
_O-

Oef.. Zorgwekkend.. Of heeft elk vleugtuig zo'n waslijst?
pi_151207715
quote:
10s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:31 schreef eight het volgende:

[..]

Vet he? Vanwege deze mensen ben ik zo graag op Fok! Altijd wel iemand die een draai geeft aan de werkelijkheid zodat het past in hun eigen wereldje.
Mensen gaan te vaak uit van hun eigen belevingswereld omdat velen, en op Fok nog iets meer vermoed ik, zich erg moeilijk kunnen verplaatsen in anderen.
pi_151207736
quote:
2s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:20 schreef Falco het volgende:

[..]

Zou ook niet meer met KLM vliegen: http://www.aeroinside.com/incidents/airline/klm
Je vergelijkt een vliegmaatschappij met een type vliegtuig?
  maandag 30 maart 2015 @ 22:25:23 #227
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_151207740
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:23 schreef Physsic het volgende:

[..]

_O-

Oef.. Zorgwekkend.. Of heeft elk vleugtuig zo'n waslijst?
Ja, net als je bij auto's complete waslijsten kunt aanleggen van (vaak voorkomende) problemen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_151207812
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]


[..]


[..]


[..]

Zucht.. dit heeft weinig zin. Wij zitten echt op een andere golflengte
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151207836
quote:
2s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:25 schreef Falco het volgende:

[..]

Ja, net als je bij auto's complete waslijsten kunt aanleggen van (vaak voorkomende) problemen.
Ja, maar van auto's ben ik daar wel redelijk van op de hoogte. Ik wist niet dat vliegtuigen bijna dagelijks een noodlanding moeten maken. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik nooit meer in een vliegtuig stap, vliegtuigen gevaarlijk zijn of dat Lubitz onschuldig is.
Het verbaast me alleen, want ik wist het niet.
pi_151207936
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:23 schreef Physsic het volgende:

[..]

_O-

Oef.. Zorgwekkend.. Of heeft elk vleugtuig zo'n waslijst?
Er zijn er meer dan 9000 exemplaren van verkocht dus die lijst is wel logisch als letterlijk elke scheet wordt genoemd.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151207964
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:30 schreef eight het volgende:

[..]

als letterlijk elke scheet wordt genoemd.
:D !
pi_151208160
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:30 schreef eight het volgende:

[..]

Er zijn er meer dan 9000 exemplaren van verkocht dus die lijst is wel logisch als letterlijk elke scheet wordt genoemd.
Precies.. populair toestel en dus veel in actieve dienst. Daarbij zie ook veel meldingen als: "Bird strike, Lightning strike, cracked windshield"
pi_151208466
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:35 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Precies.. populair toestel en dus veel in actieve dienst. Daarbij zie ook veel meldingen als: "Bird strike, Lightning strike, cracked windshield"
Ja, bird strike is inderdaad wel een van de meest voorkomende inderdaad, samen met een rare geur in het vliegtuig.

Ik weet verder ook niet hoevaak incidenten voorkomen bij andere vliegtuigen, het viel me gewoon op. :)
Zeker omdat ik de afgelopen dagen wel vaker heb gelezen dat dit een beetje een probleemtoestel is. Eigenlijk zegt dat niet veel, aangezien het onderhoud ook erg belangrijk is en er verschillende generaties zijn.

Wel opvallend ook hoe vaak een heel 'onschuldig' onderhoudsfoutje echt hele grote gevolgen kan hebben. Bij Air Crash Investigation zijn daar vaak voorbeelden van te zien.
pi_151208594
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:15 schreef computergirl het volgende:

er zijn opnames , die heb jij niet beluisterd maar de onderzoekers wel en toch denk je het beter te weten?
Wat kun jij slecht lezen zeg....
Ik zeg toch nergens dat ik het beter weet?

Er is naar buiten gekomen over die opnames dat hij een rustige kalme ademhaling had.
Uiteindelijk wordt er een voorlopige conclusie gegeven dat het om zelfmoord gaat.

Ik zeg dan dat dat voor mij als erg onlogisch klinkt vanwege die kalme ademhaling. Het gaat om details, waar hun veel waarde wss hechten aan dat deur op slot zat en met de knop voor de afdaling, vond ik die kalme ademhaling heel vreemd.

Tuurlijk zijn er bijzondere gevallen waardoor het wel zou kunnen zelfmoord+kalme ademhaling.
Maar het is gewoon totaal niet logisch. Ons lichaam, ons brein alles zal er voor zorgen dat we spanning voelen dan, dat de ademhaling anders wordt. We zijn geen robots die in volle kalmte zoiets aan gaan, zelfs al willen we graag dood.
Nogmaals: Hij kan de uitzondering op de regel zijn. Maar het is gewoon niet logisch.
pi_151208632
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:30 schreef eight het volgende:

[..]

Er zijn er meer dan 9000 exemplaren van verkocht dus die lijst is wel logisch als letterlijk elke scheet wordt genoemd.
Alleen hoeft bij een scheet meestal geen noodlanding te worden gemaakt. Bij deze incidenten wel.
pi_151208662
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:43 schreef Physsic het volgende:

[..]


Zeker omdat ik de afgelopen dagen wel vaker heb gelezen dat dit een beetje een probleemtoestel is. Eigenlijk zegt dat niet veel, aangezien het onderhoud ook erg belangrijk is en er verschillende generaties zijn.
Het is juist een heel betrouwbaar toestel dus geen idee waar je dit gelezen hebt.
quote:
Wel opvallend ook hoe vaak een heel 'onschuldig' onderhoudsfoutje echt hele grote gevolgen kan hebben. Bij Air Crash Investigation zijn daar vaak voorbeelden van te zien.
Ja, echt bizar. Ik ben opgehouden met het kijken ernaar aangezien ik regelmatig in het vliegtuig stap. Het heeft dan toch wel een beetje invloed op mijn gemoedstoestand.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151208803
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:48 schreef Physsic het volgende:

[..]

Alleen hoeft bij een scheet meestal geen noodlanding te worden gemaakt. Bij deze incidenten wel.
Volgens mij was er laatst wel een noodlanding door heftige diarree :D
pi_151208880
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:04 schreef Xa1pt het volgende:

Thx, 2 dus inderdaad in de afgelopen 10 jaar.
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:05 schreef eight het volgende:

Er staan er toch echt meer dan 2!
Wauw eight....
Jij kan echt niet tellen. Niet dat Xa1pt goed telde maar toch.

Er staat maar 1 suicide voor de afgelopen 13 jaar. Dus met zijn 2 in 10 jaar zit hij meer dan goed.
Er is in die 13 jaar maar 1 zekere suicide geweest, 1 mogelijke (van vorige week) en 1 waar er iets van een kans is van suicide.
pi_151208946
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:52 schreef computergirl het volgende:

Volgens mij was er laatst wel een noodlanding door heftige diarree :D
Als ik jou was zou ik geen scheet proberen te laten als je diarree hebt 8)7
Een scheet is ook heel wat anders dan heftige diarree, diarree kun je van sterven.
Dus in ernstige situatie is dat niet eens een vreemde reden om noodlanding te maken.
pi_151208967
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:52 schreef computergirl het volgende:

[..]

Volgens mij was er laatst wel een noodlanding door heftige diarree :D
Klopt. Vet remspoor ook.
pi_151209024
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:47 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wat kun jij slecht lezen zeg....
Ik zeg toch nergens dat ik het beter weet?

Er is naar buiten gekomen over die opnames dat hij een rustige kalme ademhaling had.
Uiteindelijk wordt er een voorlopige conclusie gegeven dat het om zelfmoord gaat.

Ik zeg dan dat dat voor mij als erg onlogisch klinkt vanwege die kalme ademhaling. Het gaat om details, waar hun veel waarde wss hechten aan dat deur op slot zat en met de knop voor de afdaling, vond ik die kalme ademhaling heel vreemd.

Tuurlijk zijn er bijzondere gevallen waardoor het wel zou kunnen zelfmoord+kalme ademhaling.
Maar het is gewoon totaal niet logisch. Ons lichaam, ons brein alles zal er voor zorgen dat we spanning voelen dan, dat de ademhaling anders wordt. We zijn geen robots die in volle kalmte zoiets aan gaan, zelfs al willen we graag dood.
Nogmaals: Hij kan de uitzondering op de regel zijn. Maar het is gewoon niet logisch.
Hou toch gewoon je mond jongen, je 'boerenverstand' heeft geen toegevoedge waarde
pi_151209068
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:54 schreef bianconeri het volgende:

[..]


[..]

Wauw eight....
Jij kan echt niet tellen. Niet dat Xa1pt goed telde maar toch.

Er staat maar 1 suicide voor de afgelopen 13 jaar. Dus met zijn 2 in 10 jaar zit hij meer dan goed.
Er is in die 13 jaar maar 1 zekere suicide geweest, 1 mogelijke (van vorige week) en 1 waar er iets van een kans is van suicide.
Je leest maar half. Ik zei net al dat ik ook de eerdere ongelukken mee had geteld (oa '82 + '99).
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 30 maart 2015 @ 23:04:07 #243
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151209270
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En dat op hoeveel vluchten precies?
Hoe is dat relevant? Een aanzienlijk percentage van de vliegrampen wordt nu veroorzaakt door sabotage door de piloten.
censuur :O
  maandag 30 maart 2015 @ 23:06:39 #244
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151209361
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:48 schreef Physsic het volgende:

[..]

Alleen hoeft bij een scheet meestal geen noodlanding te worden gemaakt. Bij deze incidenten wel.
Onzin.
pi_151209418
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 23:04 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Hoe is dat relevant? Een aanzienlijk percentage van de vliegrampen wordt nu veroorzaakt door sabotage door de piloten.
0,5% heb ik ergens gelezen
pi_151209540
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:49 schreef eight het volgende:

[..]

Het is juist een heel betrouwbaar toestel dus geen idee waar je dit gelezen hebt.
Oh, oke! Dat weet ik ook niet. Ik zal zo eens kijken of ik dat ergens kan terugvinden met fatsoenlijke onderbouwing. :)
pi_151209673
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 23:04 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Hoe is dat relevant? Een aanzienlijk percentage van de vliegrampen wordt nu veroorzaakt door sabotage door de piloten.
Het is niet vreemd dat dat percentage stijgt als je andere mogelijk oorzaken van vliegrampen oplost; zoals het verbeteren van de technologie, het onderhoud, etc.
Het percentage mag dan wel hoger zijn, maar dat wil niet zeggen dat het aantal vliegrampen agv sabotage door piloten groter is.
  maandag 30 maart 2015 @ 23:17:50 #248
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_151209782
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:49 schreef eight het volgende:

Ja, echt bizar. Ik ben opgehouden met het kijken ernaar aangezien ik regelmatig in het vliegtuig stap. Het heeft dan toch wel een beetje invloed op mijn gemoedstoestand.
ik begin er niet aan, het lezen van zo'n lijst. Ik vlieg amper, maar als ik vlieg zijn het best lange vluchten, 4,5 en 6,5 uur, stelt niks voor voor een doorgewinterde vlieger. Maar als ik zo'n lijst lees dan kan ik die uren helemaal niet meer zonder spanning doorkomen. Gaat zonder dat lezen al lastig genoeg.
pi_151209933
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:49 schreef eight het volgende:

[..]

Het is juist een heel betrouwbaar toestel dus geen idee waar je dit gelezen hebt.
Heb even gegoogled en Airbus vliegtuigen (ook de A320) staan inderdaad vrij goed bekend! :)
Wauw, ik had echt geen idee dat er zooo veel verschillende merken & types van vliegtuigen waren. Ik dacht dat het vooral Boeings waren. :')
  maandag 30 maart 2015 @ 23:22:57 #250
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151209946
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 23:14 schreef Physsic het volgende:
Het is niet vreemd dat dat percentage stijgt als je andere mogelijk oorzaken van vliegrampen oplost; zoals het verbeteren van de technologie, het onderhoud, etc.
Het percentage mag dan wel hoger zijn, maar dat wil niet zeggen dat het aantal vliegrampen agv sabotage door piloten groter is.
Je vergeet dat er ook meer vluchten plaatsvinden.
censuur :O
pi_151209947
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 23:17 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik begin er niet aan, het lezen van zo'n lijst. Ik vlieg amper, maar als ik vlieg zijn het best lange vluchten, 4,5 en 6,5 uur, stelt niks voor voor een doorgewinterde vlieger. Maar als ik zo'n lijst lees dan kan ik die uren helemaal niet meer zonder spanning doorkomen. Gaat zonder dat lezen al lastig genoeg.
Kans op een fataal auto-ongeluk is veel groter *O*
pi_151210050
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 23:17 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik begin er niet aan, het lezen van zo'n lijst. Ik vlieg amper, maar als ik vlieg zijn het best lange vluchten, 4,5 en 6,5 uur, stelt niks voor voor een doorgewinterde vlieger. Maar als ik zo'n lijst lees dan kan ik die uren helemaal niet meer zonder spanning doorkomen. Gaat zonder dat lezen al lastig genoeg.
Ik kijk altijd Aircrash Investigation afleveringen op mijn tablet als ik in het vliegtuig zit.
pi_151210836
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 23:26 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik kijk altijd Aircrash Investigation afleveringen op mijn tablet als ik in het vliegtuig zit.
^O^
pi_151210867
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die zekerheid heb je nooit. Bovendien verklein je dan juist de kans op tijdige hulp omdat men dan minder snel open kaart speelt.
Als dit psychische wrak normaal gescreend was geweest zou hij nergens aangenomen zijn en hadden 140 mensen die wel wat van hun leven maken nog geleefd.
pi_151210895
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 23:17 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik begin er niet aan, het lezen van zo'n lijst. Ik vlieg amper, maar als ik vlieg zijn het best lange vluchten, 4,5 en 6,5 uur, stelt niks voor voor een doorgewinterde vlieger. Maar als ik zo'n lijst lees dan kan ik die uren helemaal niet meer zonder spanning doorkomen. Gaat zonder dat lezen al lastig genoeg.
Sinds die interesse bij mij is ontstaan voel ik mij ook niet zo op mijn gemak. Ergens is dit ook wel vreemd aangezien er bij mij juist ook bewondering is voor de professionaliteit binnen de luchtvaart.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151210947
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 23:26 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik kijk altijd Aircrash Investigation afleveringen op mijn tablet als ik in het vliegtuig zit.
Wat zal je buurman blij zijn
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 30 maart 2015 @ 23:53:06 #257
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151210975
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 23:22 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Kans op een fataal auto-ongeluk is veel groter *O*
Ik las ooit dat er tien keer zo veel mensen omkomen op weg naar Disney World dan in het park...
censuur :O
pi_151211094
quote:
10s.gif Op maandag 30 maart 2015 23:52 schreef eight het volgende:

[..]

Wat zal je buurman blij zijn
Wat heeft mijn buurman daarmee te maken?
pi_151211128
Ik kijk erg graag naar Air Crash Investigation, maar ik word daarvan niet bang om te vliegen.
pi_151211192
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 23:56 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wat heeft mijn buurman daarmee te maken?
Naja, tijdens de vlucht zal hij wel wat meekrijgen. Eigen schuld natuurlijk, moet hij maar niet gapen
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151211207
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 23:59 schreef eight het volgende:

[..]

Naja, tijdens de vlucht zal hij wel wat meekrijgen. Eigen schuld natuurlijk, moet hij maar niet gapen
Ik vlieg nooit samen met mijn buurman.
pi_151211260
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 23:57 schreef Isegrim het volgende:
Ik kijk erg graag naar Air Crash Investigation, maar ik word daarvan niet bang om te vliegen.
Ik ben wel benieuwd naar deze aflevering. Die van de MH370 was er al binnen een half jaar. Volgens mij is daar later nog een 2de aflevering over geweest.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151211326
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 00:00 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik vlieg nooit samen met mijn buurman.
Je buurman tijdens de vlucht, droogkloot :D :P
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151211360
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 00:04 schreef eight het volgende:

[..]

Je buurman tijdens de vlucht, droogkloot :D :P
:')
pi_151211535
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 23:57 schreef Isegrim het volgende:
Ik kijk erg graag naar Air Crash Investigation, maar ik word daarvan niet bang om te vliegen.
Juist dan wil ik graag vliegen, kans dat zulke dingen als in betreffende ACI 2 x gebeuren is nl. astronomisch vaag.
Toch?
I´m back.
pi_151211660
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 23:49 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Als dit psychische wrak normaal gescreend was geweest zou hij nergens aangenomen zijn en hadden 140 mensen die wel wat van hun leven maken nog geleefd.
pi_151211731
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 23:22 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je vergeet dat er ook meer vluchten plaatsvinden.
Ik vergeet niks.
pi_151211805
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 23:49 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Als dit psychische wrak normaal gescreend was geweest zou hij nergens aangenomen zijn en hadden 140 mensen die wel wat van hun leven maken nog geleefd.
Jij denkt echt dat ieder 'psychisch wrak' bij een screening door de mand valt?

En wat nou als een piloot na de screening pas een 'psychisch wrak' wordt?
pi_151211841
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 23:50 schreef eight het volgende:

[..]

Sinds die interesse bij mij is ontstaan voel ik mij ook niet zo op mijn gemak. Ergens is dit ook wel vreemd aangezien er bij mij juist ook bewondering is voor de professionaliteit binnen de luchtvaart.
Zeker als je de verhalen leest die wel goed zijn afgelopen! Waar de piloten in een korte tijd verschillende keuzes hebben moeten maken om het vliegtuig weer veilig aan de grond te krijgen.
pi_151211921
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 00:22 schreef Physsic het volgende:

[..]

Jij denkt echt dat ieder 'psychisch wrak' bij een screening door de mand valt?

En wat nou als een piloot na de screening pas een 'psychisch wrak' wordt?
De systemen zullen moeten veranderen. Die koekwaus heeft gewoon gelijk.
  Donald Duck held dinsdag 31 maart 2015 @ 00:27:20 #271
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_151211929
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 00:02 schreef eight het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd naar deze aflevering. Die van de MH370 was er al binnen een half jaar. Volgens mij is daar later nog een 2de aflevering over geweest.
Zal wel een aparte aflevering worden. Normaal focussen ze zich natuurlijk op het technische aspect. Hoe een keten van opeenvolgende missers, zowel techniek als menselijk, leidt tot de uiteindelijke ondergang van het toestel. Bij deze zaak speelt dat natuurlijk niet. Ze zullen er een psychologisch stukje van moeten maken.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_151212091
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 00:26 schreef 11en30 het volgende:

[..]

De systemen zullen moeten veranderen. Die koekwaus heeft gewoon gelijk.
Nou, kom jij maar met een oplossing die compleet waterdicht is en niet al te veel negatieve bijeffecten heeft.
Daar zou je zomaar 'ns heel beroemd mee kunnen worden.

Het is niet volledig uit te sluiten.
pi_151212144
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 00:35 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nou, kom jij maar met een oplossing die compleet waterdicht is en niet al te veel negatieve bijeffecten heeft.
Daar zou je zomaar 'ns heel beroemd mee kunnen worden.

Het is niet volledig uit te sluiten.
Mee eens. Dit kun je niet volledig ondervangen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  Donald Duck held dinsdag 31 maart 2015 @ 00:45:53 #274
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_151212306
Autonome verkeersvliegtuigen zijn de oplossing. De technologie kan er zo zijn, maar mensen zullen het nog lang niet kunnen accepteren.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 31 maart 2015 @ 01:00:54 #275
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_151212556
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 00:23 schreef Physsic het volgende:

[..]

Zeker als je de verhalen leest die wel goed zijn afgelopen! Waar de piloten in een korte tijd verschillende keuzes hebben moeten maken om het vliegtuig weer veilig aan de grond te krijgen.
Ja idd, vaak zat dat door goed ingrijpen van de piloten grote ongelukken voorkomen werden (dat vliegtuig wat op de Hudson landde komt bij me op, was net 'n week ofzo voordat ik zelf naar NYC zou vliegen :P ).
Hallon!
pi_151213466
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 01:00 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ja idd, vaak zat dat door goed ingrijpen van de piloten grote ongelukken voorkomen werden (dat vliegtuig wat op de Hudson landde komt bij me op, was net 'n week ofzo voordat ik zelf naar NYC zou vliegen :P ).
Nou, dat zal ongetwijdeld een enorme geruststelling zijn geweest dan. :P
pi_151214027
quote:
10s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:31 schreef eight het volgende:

Vet he? Vanwege deze mensen ben ik zo graag op Fok! Altijd wel iemand die een draai geeft aan de werkelijkheid zodat het past in hun eigen wereldje.
:Y ik denk dat dat vrij menselijk is als je weinig inlevingsvermogen hebt. Dit soort daden zijn zo moeilijk voor te stellen, maar in de geschiedenis natuurlijk al talrijke keren gebeurd (niet specifiek piloot die suicide-moord pleegt). Bij Anders Breivik riep ik ook: omg, hoe kán je! En toch was dat echt gebeurd. Hier denk je ook: hoe kan je dat doen!! En toch is het momenteel het meest waarschijnlijke scenario.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_151214259
Ik denk dat het hier naartoe gaat in de toekomst:

Zo snel mogelijk het besturingovernamesysteem, dat men op dit moment aan het ontwikkelen is in de vliegtuigen, inbouwen, als het volledig doorgetest is. In noodgevallen kan het cabinepersoneel dan een noodknop induwen, waarna het vliegtuig naar het dichtstbijzijnde vliegveld automatisch wordt bestuurd vanuit de dienstdoende verkeerstoren.
pi_151214358
Wauw, dit stuk tekst.. En dan vooral de comments. Je moet maar zin hebben om zo'n belachelijk verhaal te typen.
Als hij al die tijd nou had gestoken in onderzoek doen naar de feiten..

https://herstelderepubli(...)opt-weer-niets-van/
pi_151214378
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 08:28 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat het hier naartoe gaat in de toekomst:

Zo snel mogelijk het besturingovernamesysteem, dat men op dit moment aan het ontwikkelen is in de vliegtuigen, inbouwen, als het volledig doorgetest is. In noodgevallen kan het cabinepersoneel dan een noodknop induwen, waarna het vliegtuig naar het dichtstbijzijnde vliegveld automatisch wordt bestuurd vanuit de dienstdoende verkeerstoren.
Als het vliegtuig vanuit de verkeerstoren kan worden bestuurd, dan zou dat ook zomaar 'ns gehackt kunnen worden! :o
pi_151214413
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 00:35 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nou, kom jij maar met een oplossing die compleet waterdicht is en niet al te veel negatieve bijeffecten heeft.
Daar zou je zomaar 'ns heel beroemd mee kunnen worden.

Het is niet volledig uit te sluiten.
Maar wel grotendeels. Nog strenger controleren, om de zoveel tijd gesprekken, inzicht in gegevens, zoiets?
pi_151214430
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 08:42 schreef Physsic het volgende:

[..]

Als het vliegtuig vanuit de verkeerstoren kan worden bestuurd, dan zou dat ook zomaar 'ns gehackt kunnen worden! :o
Ja maar dat heb je met kerncentrales ook. Ik denk dat het wel veilig te maken is.
pi_151214502
Totale veiligheid is gewoon een illusie...
pi_151214510
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 08:46 schreef Nammie het volgende:

[..]

Maar wel grotendeels. Nog strenger controleren, om de zoveel tijd gesprekken, inzicht in gegevens, zoiets?
Een gesprek op z'n tijd zal niet verkeerd zijn, maar daar sluit je niks mee uit. Sommige mensen is enorm goed in het verbergen van gevoelens.
Je moet niet het risico gaan lopen dat piloten liever hun mond houden over hun problemen dan dat ze er tegen bijvoorbeeld tegen artsen open over durven te zijn, waardoor ze hulp kunnen krijgen.
De arts heeft namelijk het recht(/plicht?) om het beroepsgeheim te schenden als hij vermoedt dat de patient een direct gevaar vormt voor zichzelf of voor anderen. Misschien had de arts dat vermoeden wel, maar hield hij z'n mond. Misschien had de arts dat vermoeden niet en was dat ziekbriefje wel vanwege vervelende buikkrampen die toch opeens over waren. :P Helaas is daar nog helemaal geen zekerheid over.

En zelfs een piloot die nog nooit voor mentale/psychische problemen bij de huisarts is geweest, kan toch opeens hele gekke dingen gaan doen.
Kans is heel klein, maar is er wel.
pi_151214568
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 08:28 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat het hier naartoe gaat in de toekomst:

Zo snel mogelijk het besturingovernamesysteem, dat men op dit moment aan het ontwikkelen is in de vliegtuigen, inbouwen, als het volledig doorgetest is. In noodgevallen kan het cabinepersoneel dan een noodknop induwen, waarna het vliegtuig naar het dichtstbijzijnde vliegveld automatisch wordt bestuurd vanuit de dienstdoende verkeerstoren.
Dat is ook niet waterdicht..aangezien het systeem nog altijd wordt ontworpen door de feilbare mens.
pi_151214614
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 08:54 schreef Isegrim het volgende:
Totale veiligheid is gewoon een illusie...
Precies.

We kennen allemaal dat verhaal van die goede politieagent die opeens z'n buurmeisje in de tuin had begraven.
Artsen of verpleegsters die toch niet altijd alles doen om een patient in leven te houden.

Overal zitten 'rotte appels' tussen. Ik denk niet dat je geen leven hebt als je constant uitgaat van alle dingen die er zouden kunnen gebeuren.

Straks zijn alle vliegtuigen, auto's, politieagenten, artsen, etc. 100% veilig, en dan breek je toch zomaar je nek omdat je over een stoeprandje struikelt.
pi_151214686
Wat ik niet echt kan vatten is dat hij iets spectaculairs wilde doen om zo 'beroemd' te worden. Wat heeft hij eraan? Hij is dood en kan dus op geen enkele manier 'genieten' van wat hij heeft gedaan. De menselijke geest kan hele vreemde kronkels hebben.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_151214720
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 09:06 schreef Injetta het volgende:
Wat ik niet echt kan vatten is dat hij iets spectaculairs wilde doen om zo 'beroemd' te worden. Wat heeft hij eraan? Hij is dood en kan dus op geen enkele manier 'genieten' van wat hij heeft gedaan. De menselijke geest kan hele vreemde kronkels hebben.
Het kan zelfs een impulsieve actie zijn geweest door de autopilot op 1000ft te zetten. Vanaf dat moment is er voor hem ook geen weg terug geweest. Als hij dat had moeten uitleggen, had ' ie nooit meer mogen vliegen en was z'n leven ook verwoest. Toen moest 'ie gewoon doorzetten....

Het kan van alles zijn....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_151214836
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 08:28 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat het hier naartoe gaat in de toekomst:

Zo snel mogelijk het besturingovernamesysteem, dat men op dit moment aan het ontwikkelen is in de vliegtuigen, inbouwen, als het volledig doorgetest is. In noodgevallen kan het cabinepersoneel dan een noodknop induwen, waarna het vliegtuig naar het dichtstbijzijnde vliegveld automatisch wordt bestuurd vanuit de dienstdoende verkeerstoren.
Leuk als het een luchtverkeersleider is ipv een piloot die doordraait ;")
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_151214841
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 09:06 schreef Injetta het volgende:
Wat ik niet echt kan vatten is dat hij iets spectaculairs wilde doen om zo 'beroemd' te worden. Wat heeft hij eraan? Hij is dood en kan dus op geen enkele manier 'genieten' van wat hij heeft gedaan. De menselijke geest kan hele vreemde kronkels hebben.
Hoe weten we dat hij beroemd wilde worden?
pi_151214849
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 09:02 schreef Physsic het volgende:

[..]

Artsen of verpleegsters die toch niet altijd alles doen om een patient in leven te houden.

Overal zitten 'rotte appels' tussen. Ik denk niet dat je geen leven hebt als je constant uitgaat van alle dingen die er zouden kunnen gebeuren.
Dit is weer een hele andere discussie. Als arts moet je ook niet altijd alles willen doen om een patient in leven te houden.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_151215229
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 09:09 schreef Five_Horizons het volgende:

Het kan zelfs een impulsieve actie zijn geweest door de autopilot op 1000ft te zetten. Vanaf dat moment is er voor hem ook geen weg terug geweest. Als hij dat had moeten uitleggen, had ' ie nooit meer mogen vliegen en was z'n leven ook verwoest. Toen moest 'ie gewoon doorzetten....

Het kan van alles zijn....
Ik bedacht ook al dat het gebons en gegil zinloos was, want er was geen weg terug. Zijn leven zou totaal verwoest zijn, want vliegen had er dan sowieso nooit meer in gezeten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_151215297
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 09:18 schreef ThePlaneteer het volgende:

Dit is weer een hele andere discussie. Als arts moet je ook niet altijd alles willen doen om een patient in leven te houden.
Ja, ok, maar dit sdoort artsen wil je toch ook niet in de buurt van je zelfstandig wonende lieve oma hebben: http://nl.wikipedia.org/wiki/Harold_Shipman
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 31 maart 2015 @ 09:44:41 #294
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_151215430
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 08:40 schreef Physsic het volgende:
Wauw, dit stuk tekst.. En dan vooral de comments. Je moet maar zin hebben om zo'n belachelijk verhaal te typen.
Als hij al die tijd nou had gestoken in onderzoek doen naar de feiten..

https://herstelderepubli(...)opt-weer-niets-van/
Er zijn geen rokende brokstukken en er zijn geen verkoolde lichamen en lichaamsdelen. Geen bagage en geen knuffels. Men heeft geleerd van Vlucht MH-17, blijkbaar. Er kan van alles en nog wat aan de hand zijn, maar er is daar in de Alpen géén vliegtuig met 150 mensen aan boord tegen een bergwand te pletter geslagen. Punt.

:|W
pi_151215642
Denken we aan een correcte TT zo meteen? :Y)
pi_151215666
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 09:17 schreef Nammie het volgende:

[..]

Hoe weten we dat hij beroemd wilde worden?
Er zat een glitterpak in zijn koffer.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 09:57:07 #297
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151215695
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 09:44 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Er zijn geen rokende brokstukken en er zijn geen verkoolde lichamen en lichaamsdelen. Geen bagage en geen knuffels. Men heeft geleerd van Vlucht MH-17, blijkbaar. Er kan van alles en nog wat aan de hand zijn, maar er is daar in de Alpen géén vliegtuig met 150 mensen aan boord tegen een bergwand te pletter geslagen. Punt.

:|W
Je kind/partner zal maar een van de slachtoffers zijn.
Het is zo grof wat die figuren iedere keer roepen.. Alsof er geen nabestaanden zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_151215723
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 09:57 schreef Leandra het volgende:

Je kind/partner zal maar een van de slachtoffers zijn.
Het is zo grof wat die figuren iedere keer roepen.. Alsof er geen nabestaanden zijn.
Die zijn er volgens hun ook niet.


Who are these people kidding. It is obviously fake grieving and phony heart-ache. No such flight ever took off, let alone crashed. All these huggers are merely faking it for the cameras, one is even looking away from the person she is supposedly consoling.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_151215747
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 09:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Die zijn er volgens hun ook niet.

[ afbeelding ]
Who are these people kidding. It is obviously fake grieving and phony heart-ache. No such flight ever took off, let alone crashed. All these huggers are merely faking it for the cameras, one is even looking away from the person she is supposedly consoling.
:r
pi_151215768
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 09:59 schreef Nammie het volgende:

:r
Inderdaad, Daar krijg ik nou wurgneigingen van, dat soort idioten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')