Ook nooit gaan autorijden trouwens. Er is niemand die je kan garanderen dat je geen suïcidale tegenligger treft die opeens het stuur omgooit.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jij moet nooit meer gaan vliegen, want daar is simpelweg geen garantie voor.
Maar, maar, er is toch voor andere dingen wel een meldplicht? Ik ben helemaal niet voor KGB-achtige praktijken, en het kan best allemaal incidenteel zijn, maar je moet toch als arts ook wel de kans krijgen dit ergens neer te leggen als je echt zwaarwegende redenen hebt aan te nemen dat iemand in zo'n positie iets geks gaat doen?quote:Op maandag 30 maart 2015 16:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, dit is te incidenteel. Kans nadert 0.
Alsof deze pasagiers daar wel wat aan hebben gehad.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:31 schreef loveli het volgende:
[..]
Of iemand die zijn problemen niet meer met een arts durft te bespreken omdat die gegevens niet meer geheim zijn.
Als hij de dag te voren tegen zijn huisarts had gezegd: Ik ga me niet ziek melden, ik ga morgen met een vol vliegtuig expres neerstorten! dan had deze arts contact met de politie mogen opnemen. Maar niet omdat hij jaren geleden door een psychiater wegens depressie (en daar vaak bij komende suicidale gedachten) behandeld is geweest.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:34 schreef Loveless85 het volgende:
Maar, maar, er is toch voor andere dingen wel een meldplicht? Ik ben helemaal niet voor KGB-achtige praktijken, en het kan best allemaal incidenteel zijn, maar je moet toch als arts ook wel de kans krijgen dit ergens neer te leggen als je echt zwaarwegende redenen hebt aan te nemen dat iemand in zo'n positie iets geks gaat doen?
Daarom. Tegen dit soort bizarre acties valt geen maatregel te treffen. Dan komt er ooit weer een totaal andere bizarre actie.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:35 schreef Za het volgende:
De geestelijke problemen van Lubitz waren van 6 jaar geleden (nog voor zijn vliegbrevet), toen is hij in behandeling geweest.
Volgens zijn artsen en familie was er geen sprake van psychische noch fysieke problemen.
Er is geen motief gevonden waarom Lubitz het vliegtuig bewust zou hebben laten crashen volgens de persconferentie, het OM wil niet meedoen aan speculatie omtrende de co-piloot.
Sommige mensen willen alle risico's naar 0% brengen. Onmogelijk.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:40 schreef Copycat het volgende:
Daarom. Tegen dit soort bizarre acties valt geen maatregel te treffen. Dan komt er ooit weer een totaal andere bizarre actie.
Gewoon geduld hebben, die maatregel staat al klaar.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:40 schreef Copycat het volgende:
[..]
Daarom. Tegen dit soort bizarre acties valt geen maatregel te treffen.
Kun je beter nu al in je graf gaan liggen.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:41 schreef Isabeau het volgende:
Sommige mensen willen alle risico's naar 0% brengen. Onmogelijk.
Heb dat hele stuk niet gelezen maar van dat ademen kan volgens mij als hij z'n headset ophad prima geregistreerd zijn op een van de 4 kanalen die de CVR opneemt. (waarom hij die headset nog zou ophouden is een andere vraag):quote:Op maandag 30 maart 2015 16:29 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ha ja dat is wel een flinke blunder.
Maar die andere punten, als dat waar blijkt te zijn is dat toch wel veel groter nieuws?
Sowieso beetje louche site hoor zo te zien.
Zoals het een goed OM betaamd!quote:Op maandag 30 maart 2015 16:35 schreef Za het volgende:
De geestelijke problemen van Lubitz waren van 6 jaar geleden (nog voor zijn vliegbrevet), toen is hij in behandeling geweest.
Volgens zijn artsen en familie was er geen sprake van psychische noch fysieke problemen.
Er is geen motief gevonden waarom Lubitz het vliegtuig bewust zou hebben laten crashen volgens de persconferentie, het OM wil niet meedoen aan speculatie omtrende de co-piloot.
Het is helemaal niet zeker of er een bizarre actie heeft plaastgevonden.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:40 schreef Copycat het volgende:
Daarom. Tegen dit soort bizarre acties valt geen maatregel te treffen. Dan komt er ooit weer een totaal andere bizarre actie.
Oh ja joh? Jij weet meer? Vertel.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:41 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Gewoon geduld hebben, die maatregel staat al klaar.
quote:Op maandag 30 maart 2015 16:41 schreef Copycat het volgende:
[..]
Kun je beter nu al in je graf gaan liggen.
Nee oké, maar in het hypothetische edoch waarschijnlijke geval dat het een kamikaze-actie was, vallen dit soort minimale risico's niet uit te sluiten. Zonder draconische maatregelen die weer andere kamikaze-acties niet kunnen uitsluiten en zo voort en zo verder.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:43 schreef Za het volgende:
Het is helemaal niet zeker of er een bizarre actie heeft plaastgevonden.
Het medisch dossier heeft niets opgeleverd, een technisch defect wordt nog steeds niet uitgesloten.
Tuurlijk kan je risico's wel uitsluiten. Als ik bang ben van de trap te vallen, moet ik nooit meer een trap gebruiken. Geen enkele. Kans om van een trap af te vallen is dan 0%. Maar hoe reëel is het om nooit meer een trap te nemen. Misschien stort ik wel neer door een defect in een lift doordat ik geen trap nam.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:43 schreef JeMoeder het volgende:
De aard van risico's is nu juist dat je ze niet 100% kunt uitsluiten, daarom blijven het ook risico's.
Juist. En kun je niet met de risico's die leven met zich meebrengt leven, kun je beter in je graf gaan liggen.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:43 schreef JeMoeder het volgende:
De aard van risico's is nu juist dat je ze niet 100% kunt uitsluiten, daarom blijven het ook risico's.
Neuh klopt, maar er komt natuurlijk op een gegeven moment wel een grijs gebied waarin je bv. weet dat hij NU suicidale gedachtes heeft, en je dan wellicht de link kan leggen met z'n beroep. Maar dat is inderdaad een vrij forse maatregel voor iets wat zo weinig voorkomt. Plus, waar trek je de grens? Wellicht rijdt eerdaags een buschauffeur van een klif af, of een heftruckchauffeur met z'n heftruck een winkelcentrum binnenquote:Op maandag 30 maart 2015 16:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als hij de dag te voren tegen zijn huisarts had gezegd: Ik ga me niet ziek melden, ik ga morgen met een vol vliegtuig expres neerstorten! dan had deze arts contact met de politie mogen opnemen. Maar niet omdat hij jaren geleden door een psychiater wegens depressie (en daar vaak bij komende suicidale gedachten) behandeld is geweest.
Risico's blijven risico's, ze zijn niet vermijdbaar. Je kan ze echter zo goed mogelijk aanpakken om de incidentie (voorkomendheid) ervan zo laag mogelijk te houden. En als ze dan toch voorkomen dan wil je er een goed vangnet voor creëren zodat de effecten ervan minimaal/verwaarloosbaar blijven.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tuurlijk kan je risico's wel uitsluiten. Als ik bang ben van de trap te vallen, moet ik nooit meer een trap gebruiken. Geen enkele. Kans om van een trap af te vallen is dan 0%. Maar hoe reëel is het om nooit meer een trap te nemen. Misschien stort ik wel neer door een defect in een lift doordat ik geen trap nam.
Oh zo bedoelde je het, ik begreep je verkeerdquote:Op maandag 30 maart 2015 16:46 schreef Copycat het volgende:
[..]
Juist. En kun je niet met de risico's die leven met zich meebrengt leven, kun je beter in je graf gaan liggen.
Ze gaan wel degelijk uit van moord-zelfmoord door de copiloot maar wat zijn motief was is niet zeker en ze kunnen ook niet alle informatie die bij hun nu wel bekend is openbaar maken.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:43 schreef Za het volgende:
[..]
Het is helemaal niet zeker of er een bizarre actie heeft plaastgevonden.
Het medisch dossier heeft niets opgeleverd, een technisch defect wordt nog steeds niet uitgesloten.
De meeste mensen gaan thuis doodquote:Op maandag 30 maart 2015 16:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tuurlijk kan je risico's wel uitsluiten. Als ik bang ben van de trap te vallen, moet ik nooit meer een trap gebruiken. Geen enkele. Kans om van een trap af te vallen is dan 0%. Maar hoe reëel is het om nooit meer een trap te nemen. Misschien stort ik wel neer door een defect in een lift doordat ik geen trap nam.
Je kan ook de leuning vasthouden. En als iedereen dat zou doen, zouden er veel minder mensen van de trap vallen!quote:Op maandag 30 maart 2015 16:45 schreef Isabeau het volgende:
Als ik bang ben van de trap te vallen, moet ik nooit meer een trap gebruiken.
De maatschappij die daar beter/betrouwbaarder in wordt/is dan de rest zal de klanten winnen. Goede zaak.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jij moet nooit meer gaan vliegen, want daar is simpelweg geen garantie voor.
Precies. En als je een regel maakt dat er een lid van het cabinepersoneel in de cockpit moet blijven als de piloot of co-piloot moet pissen loop je ook weer een risico, want die persoon kan ook weer van kwade wil, labiel of wat dan ook zijn en de piloot neerhoeken en een paar verkeerde knopjes indrukkenquote:Op maandag 30 maart 2015 16:41 schreef Isabeau het volgende:
Trouwens, die afgesloten deur was nou net zo'n maatregel om risico's te beperken. Kijk wat dat voor deze 149 mensen betekent heeft.
Of je krijgt een hartaanval door gebrek aan lichaamsbewegingquote:Op maandag 30 maart 2015 16:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tuurlijk kan je risico's wel uitsluiten. Als ik bang ben van de trap te vallen, moet ik nooit meer een trap gebruiken. Geen enkele. Kans om van een trap af te vallen is dan 0%. Maar hoe reëel is het om nooit meer een trap te nemen. Misschien stort ik wel neer door een defect in een lift doordat ik geen trap nam.
Knap dat leken de effectiviteit van veiligheidsmaatregelen objectief kunnen beoordelen.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:56 schreef 11en30 het volgende:
[..]
De maatschappij die daar beter/betrouwbaarder in wordt/is dan de rest zal de klanten winnen. Goede zaak.
Vliegen wordt alleen maar veiliger:quote:Op maandag 30 maart 2015 16:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je kan ook de leuning vasthouden. En als iedereen dat zou doen, zouden er veel minder mensen van de trap vallen!
Dat is de benadering van veiligheid in de luchtvaart, en dat is ook de reden dat er wereldwijd in de luchtvaart veel minder mensen omkomen dan alleen al door medische fouten in Nederlandse doofpotziekenhuizen.
Daarom zal het werkelijke probleem aangepakt moeten gaan worden. Suicidaalmans had nooit en te nimmer op die stoel mogen zitten.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:57 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Precies. En als je een regel maakt dat er een lid van het cabinepersoneel in de cockpit moet als de piloot of co-piloot moet pissen loop je ook weer een risico, want die persoon kan ook weer van kwade wil, labiel of wat dan ook zijn
Precies!quote:
quote:Op maandag 30 maart 2015 16:59 schreef 11en30 het volgende:
Suicidaalmans had nooit en te nimmer op die stoel mogen zitten.
Goh, zijn er tussen 1940 en 1950 veel incidenten met vliegtuigen geweest? Hoe kan dat nou....quote:Op maandag 30 maart 2015 16:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Vliegen wordt alleen maar veiliger:
[ afbeelding ]
Wat rebelse Duitsers die met hun toenmalige BUK's schietgraag bezig waren.quote:Op maandag 30 maart 2015 17:10 schreef computergirl het volgende:
[..]
Goh, zijn er tussen 1940 en 1950 veel incidenten met vliegtuigen geweest? Hoe kan dat nou....
En suicidale geallieerden zeker.quote:Op maandag 30 maart 2015 17:11 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Wat rebelse Duitsers die met hun toenmalige BUK's schietgraag bezig waren.
Japanners stonden er om bekend suïcidaal te zijn.quote:Op maandag 30 maart 2015 17:17 schreef computergirl het volgende:
[..]
En suicidale geallieerden zeker.
Het aantal vervoerde personen ook niet. Maar het is wel een feit.quote:Op maandag 30 maart 2015 17:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die statistieken geven een incompleet beeld. Opzet wordt namelijk niet meegeteld.
Goed punt.quote:Op maandag 30 maart 2015 17:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die statistieken geven een incompleet beeld. Opzet wordt namelijk niet meegeteld.
En BUKS-raketten tellen ook als opzet...quote:Op maandag 30 maart 2015 17:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Goed punt.
En als we uitgaan van opzet bij de MH370 oid, dan is het bij de laatste 12 toch 2 keer opzet van de piloot geweest
Feit blijft dat het aantal dodelijke slachtoffers nog altijd dalende is.quote:Op maandag 30 maart 2015 17:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Goed punt.
En als we uitgaan van opzet bij de MH370 oid, dan is het bij de laatste 12 toch 2 keer opzet van de piloot geweest
Grappige is dat rond die tijd volgens mij ook een piek bestaat in het aantal verkeersdoden op de weg, althans hier in Nederland, maar wrs ook internationaal in het westen.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Vliegen wordt alleen maar veiliger:
[ afbeelding ]
Nee, ook niet. Zo begeef je je natuurlijk op een hellend vlak wat absoluut niet wenselijk is.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Misschien wel voor iemand die de verantwoordelijkheid heeft voor het vliegen en de veiligheid van zo veel mensen?
Dit was ook mijn eerste gedachte eigenlijk wel.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Tja, wat had ie anders verwacht eigenlijk? Dat heb je op een crash site.
Ik vind het wel wenselijk. Privacy doe je maar thuis, niet in een cockpit.quote:Op maandag 30 maart 2015 18:05 schreef Falco het volgende:
[..]
Nee, ook niet. Zo begeef je je natuurlijk op een hellend vlak wat absoluut niet wenselijk is.
Graag je naam (voluit!), adres, woonplaats en banksaldo melden, bitte.quote:Op maandag 30 maart 2015 18:08 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik vind het wel wenselijk. Privacy doe je maar thuis, niet in een cockpit.
Nee. Een luchtvaartmaatschappij moet jouw medisch dossier altijd in kunnen. Wil je niet dat je werkgever erachter komt dat je een labiele psycho bent dan kun je dus geen piloot worden. Prima zaak. Genoeg banen waar je al helemaal doorgelicht kan worden, deze erbij graag. Zullen de stabiele collega's met vrouw en kindjes thuis ook blij mee zijn.quote:Op maandag 30 maart 2015 18:11 schreef Falco het volgende:
[..]
Graag je naam (voluit!), adres, woonplaats en banksaldo melden, bitte.
Tuurlijk geldt privacy ook buiten je huis.
En een busschauffeur achter het stuur? Mag die ook geen privacy meer hebben? Die kan nl. ook makkelijk 50 mensen meenemen in zijn dood.quote:Op maandag 30 maart 2015 18:08 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik vind het wel wenselijk. Privacy doe je maar thuis, niet in een cockpit.
Mensen kunnen nu om het hardst schreeuwen dat er 1000 extra maatregelen moeten komen om de veiligheid van de passagiers te garanderen, dat het ze niet uitmaakt dat vliegen dan wat duurder wordt. Uiteindelijk kiezen diezelfde mensen toch weer voor de goedkoopste luchtvaartmaatschappij bij hun eerstvolgende Europese vlucht.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:59 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Daarom zal het werkelijke probleem aangepakt moeten gaan worden. Suicidaalmans had nooit en te nimmer op die stoel mogen zitten.
Dit had eenvoudig voorkomen kunnen worden zonder extra kosten. In plaats van de sollicitant een zinloze vragenlijst in te laten vullen had zijn EPD even bekeken moeten worden. Desondanks mogen de prijzen van mij flink omhoog om die jongens beter te betalen. Vliegen hoeft niet binnen het bereik van iedere tokkie te liggen.quote:Op maandag 30 maart 2015 18:22 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Mensen kunnen nu om het hardst schreeuwen dat er 1000 extra maatregelen moeten komen om de veiligheid van de passagiers te garanderen, dat het ze niet uitmaakt dat vliegen dan wat duurder wordt. Uiteindelijk kiezen diezelfde mensen toch weer voor de goedkoopste luchtvaartmaatschappij bij hun eerstvolgende Europese vlucht.
Als slechts bij 1 van de 10 miljard vluchten een suïcidale co-piloot in de cockpit zit en deze ook nog constant vergezeld wordt door een 2e persoon vind ik dat een prima te accepteren risico. 99,9% veiligheid tegen exorbitant hoge kosten weegt wmb niet op tegen 99,8% veiligheid met behoud van huidige prijzen.
Ook van de pilootquote:Op maandag 30 maart 2015 17:45 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En BUKS-raketten tellen ook als opzet...
Nu hoefde Andreas alleen maar aan 1 knopje te draaien en een andere in te drukken. Het was wel heel makkelijk. Die ander neerhoeken lijkt mij toch alweer een stap zwaarder.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:57 schreef quinoahipster het volgende:
Precies. En als je een regel maakt dat er een lid van het cabinepersoneel in de cockpit moet blijven als de piloot of co-piloot moet pissen loop je ook weer een risico, want die persoon kan ook weer van kwade wil, labiel of wat dan ook zijn en de piloot neerhoeken en een paar verkeerde knopjes indrukken
Ik denk dat als er een stewardess naast zit hij haar niet per se hoeft neer te hoeken. Lijkt me wel voldoende als hij de autopiloot uitzet en de knuppel maximaal naar voren duwt, zodat het vliegtuig in een stevig duikvlucht gaat. Zo'n verkeersvliegtuig is daar niet op gebouwd, dus zal de belasting niet aankunnen. En zelfs als 't dat wel kan, daar niet zomaar uit te trekken zijn.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:08 schreef Fer het volgende:
[..]
Nu hoefde Andreas alleen maar aan 1 knopje te draaien en een andere in te drukken. Het was wel heel makkelijk. Die ander neerhoeken lijkt mij toch alweer een stap zwaarder.
Die jongens verdienen al boven de Balkenendenorm en kunnen op hun 55ste met pensioen.quote:Op maandag 30 maart 2015 18:26 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Desondanks mogen de prijzen van mij flink omhoog om die jongens beter te betalen. Vliegen hoeft niet binnen het bereik van iedere tokkie te liggen.
Dat kan dus niet he, met een Airbus. Dat pikken die computers gewoon niet. Maar ze kan ieder geval de deur open maken.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:15 schreef Wombcat het volgende:
Zo'n verkeersvliegtuig is daar niet op gebouwd, dus zal de belasting niet aankunnen. En zelfs als 'ie het wel kan, daar niet zomaar uit te trekken zijn.
Ach, deze man had daar ook geen moeite mee:quote:Op maandag 30 maart 2015 19:08 schreef Fer het volgende:
[..]
Nu hoefde Andreas alleen maar aan 1 knopje te draaien en een andere in te drukken. Het was wel heel makkelijk. Die ander neerhoeken lijkt mij toch alweer een stap zwaarder.
Iemand die is opgeleid om de A320 te vliegen kan die hulpmiddelen wel uitzettenquote:Op maandag 30 maart 2015 19:17 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat kan dus niet he, met een Airbus. Dat pikken die computers gewoon niet. Maar ze kan ieder geval de deur open maken.
En misschien een basic training, autopilot aanzetten en 31000ft instellen, transponder op mayday.
Zo rooskleurig is het allemaal niet. Bovenop een studieschuld moeten starters ook nog betalen om te mogen werken zodat ze hun uren kunnen maken. Ze verdienen niks of 150 euro per maand.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:16 schreef eight het volgende:
[..]
Die jongens verdienen al boven de Balkenendenorm en kunnen op hun 55ste met pensioen.
Waarom zou je in godsnaam dat salaris verhogen terwijl er nog steeds op materiaal (zoals bijv. Locatiesensors) wordt bezuinigd?
Ik zou volgens mij op het laatst nog zachtjes 'sorry' zeggen of zoquote:Op maandag 30 maart 2015 19:24 schreef BlueMage het volgende:
Blijf het vreemd vinden dat ie niks heeft gezegd en "normaal" is blijven ademen. Zou toch 'n reactie van mij zijn om lichtelijk in paniek te raken als zo'n vliegtuig zo snel daalt (zelfs al zou het 'n bewuste actie van me zijn).
Dat is lang niet bij alle maatschappijen zo. Germanwings biedt prima arbeidsvoorwaarden en ze betalen je typerating etc.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:24 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Zo rooskleurig is het allemaal niet. Bovenop een studieschuld moeten starters ook nog betalen om te mogen werken zodat ze hun uren kunnen maken. Ze verdienen niks of 150 euro per maand.
Ja, heb je gelijk in, ook als je zelfmoord wilt plegen zul je je momenten van onzekerheid hebben. Het is niet hetzelfde als wat Herman Brood deed van een hoog gebouw afspringen. Maar een tergend langzaam verlopend proces van minutenlang. En als je twijfelt kun je nog ingrijpen na 5/6/7 minuten ook, en claimen dat je een black out had oid...quote:Op maandag 30 maart 2015 19:24 schreef BlueMage het volgende:
Blijf het vreemd vinden dat ie niks heeft gezegd en "normaal" is blijven ademen. Zou toch 'n reactie van mij zijn om lichtelijk in paniek te raken als zo'n vliegtuig zo snel daalt (zelfs al zou het 'n bewuste actie van me zijn).
Als je hartslag omhoog schiet blijft je ademhaling nog wel normaal.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:24 schreef BlueMage het volgende:
Blijf het vreemd vinden dat ie niks heeft gezegd en "normaal" is blijven ademen. Zou toch 'n reactie van mij zijn om lichtelijk in paniek te raken als zo'n vliegtuig zo snel daalt (zelfs al zou het 'n bewuste actie van me zijn).
Als je hartslag door stress omhoog schiet ga je volgens mij ook hyperventileren enzo dus...maar ben geen dokter. (maar dat ben jij volgens mij ook nietquote:Op maandag 30 maart 2015 19:28 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Als je hartslag omhoog schiet blijft je ademhaling nog wel normaal.
De opmerking was in het algemeen, niet voor Lubitz. Is het trouwens niet raar dat hij ff 2 nieuwe Audi's kan bestellen met maar 620 uren?quote:Op maandag 30 maart 2015 19:27 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Dat is lang niet bij alle maatschappijen zo. Germanwings biedt prima arbeidsvoorwaarden en ze betalen je typerating etc.
In het algemeen zijn er inderdaad slechter betalende clubs jaquote:Op maandag 30 maart 2015 19:32 schreef 11en30 het volgende:
[..]
De opmerking was in het algemeen, niet voor Lubitz. Is het trouwens niet raar dat hij ff 2 nieuwe Audi's kan bestellen met maar 620 uren?
Precies, dat zei ik paar dagen geleden ook.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:24 schreef BlueMage het volgende:
Blijf het vreemd vinden dat ie niks heeft gezegd en "normaal" is blijven ademen. Zou toch 'n reactie van mij zijn om lichtelijk in paniek te raken als zo'n vliegtuig zo snel daalt (zelfs al zou het 'n bewuste actie van me zijn).
Uhm nee lijkt mij niet. Je ademhaling en hartslag staan toch redelijk in verband met elkaar.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:28 schreef 11en30 het volgende:
Als je hartslag omhoog schiet blijft je ademhaling nog wel normaal.
Waar baseer je dat op?quote:Op maandag 30 maart 2015 19:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je kunt niet een hoge hartslag hebben (als je dat normaal niet hebt) en gewoon super kalm ademhalen.
Dan blijft de ademhaling nog steeds normaal. Niet dat hij is gaan stikken of zo.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Als je zenuwachtig bent gaat je ademhaling ook echt wel veranderen.
In een roes?quote:Op maandag 30 maart 2015 19:24 schreef BlueMage het volgende:
Blijf het vreemd vinden dat ie niks heeft gezegd en "normaal" is blijven ademen. Zou toch 'n reactie van mij zijn om lichtelijk in paniek te raken als zo'n vliegtuig zo snel daalt (zelfs al zou het 'n bewuste actie van me zijn).
Klopt wanneer je hartslag omhoog gaat ga je sneller en oppervlakkiger ademen, dit is niet waargenomen bij Lubitz.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:38 schreef bianconeri het volgende:
Uhm nee lijkt mij niet. Je ademhaling en hartslag staan toch redelijk in verband met elkaar.
Als je zenuwachtig bent gaat je ademhaling ook echt wel veranderen.
Je kunt niet een hoge hartslag hebben (als je dat normaal niet hebt) en gewoon super kalm ademhalen.
Wat?quote:Op maandag 30 maart 2015 19:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mwah. Dat is nu niet bepaald cardiologen kennis.
Een verhaal is geen feit.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het verhaal over de kalme ademhaling.
Ik heb het niet over hyperventileren.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:54 schreef computergirl het volgende:
[..]
Een verhaal is geen feit.
Dat je hartslag en ademhaling omhoog gaat als je aan het sporten bent maakt nog niet dat je gaat per definitie gaat hyperventileren als je onder de adrenaline zit. Vooral als je getraind bent om met spannende situaties om te gaan, zoals een piloot
quote:
Eigen ervaring en logica.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:41 schreef 11en30 het volgende:
Dan blijft de ademhaling nog steeds normaal. Niet dat hij is gaan stikken of zo.
Dat je ademhaling en hartslag invloed op elkaar heeft is gewoon boerenverstand.quote:
Ook als je in spanning zit gaat je ademhaling veranderen. Niet eens specifiek bij sporten.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:54 schreef computergirl het volgende:
Een verhaal is geen feit.
Dat je hartslag en ademhaling omhoog gaat als je aan het sporten bent maakt nog niet dat je gaat per definitie gaat hyperventileren als je onder de adrenaline zit. Vooral als je getraind bent om met spannende situaties om te gaan, zoals een piloot
Dat is ook iets wat mij zeer sterk lijkt.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:54 schreef 11en30 het volgende:
Ik denk dat hij tot rust kwam toen alles geregeld was. Piloot buitengesloten, hoogte veranderd, deur vergrendeld. Plannetje gelukt. Nooit meer zorgen, stress, suicidale gedachten. Wat een rust.
Onzin. Je omschrijft nu situaties van de meest schrijnende gevallen bij de minst aangeschreven luchtvaartmaatschappijen.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:24 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Zo rooskleurig is het allemaal niet. Bovenop een studieschuld moeten starters ook nog betalen om te mogen werken zodat ze hun uren kunnen maken. Ze verdienen niks of 150 euro per maand.
er zijn opnames , die heb jij niet beluisterd maar de onderzoekers wel en toch denk je het beter te weten?quote:Op maandag 30 maart 2015 20:52 schreef bianconeri het volgende:
Sowieso had hij dus voor die tijd gespannen moeten zijn, grote kans dat je daar iets van merkte in de ademhaling. Of een zucht van opluchting, van rust toen het voor elkaar was.
Alsof het probleem dan is opgelost.quote:Op maandag 30 maart 2015 18:08 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik vind het wel wenselijk. Privacy doe je maar thuis, niet in een cockpit.
Vet he? Vanwege deze mensen ben ik zo graag op Fok! Altijd wel iemand die een draai geeft aan de werkelijkheid zodat het past in hun eigen wereldje.quote:Op maandag 30 maart 2015 21:15 schreef computergirl het volgende:
[..]
er zijn opnames , die heb jij niet beluisterd maar de onderzoekers wel en toch denk je het beter te weten?
Die zekerheid heb je nooit. Bovendien verklein je dan juist de kans op tijdige hulp omdat men dan minder snel open kaart speelt.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:29 schreef 11en30 het volgende:
Behandelrelatie? Wat kan mij zijn behandelrelatie schelen? Ik wil een psychisch stabiele piloot.
Een koptelefoon dempt omgevingsgeluid, de opname hoor je in een stille kamer wel gewoon goed.quote:Op maandag 30 maart 2015 21:37 schreef Physsic het volgende:
Iemand had hier een linkje gepost waarin stond beschreven dat de piloten een koptelefoon moeten gebruiken om met elkaar te kunnen communiceren in dit type vliegtuig, omdat er in de cockpit veel herrie is. In dat geval zou het ook vreemd zijn dat ze wèl de ademhaling van de piloot kunnen horen op de opname.
Ik dacht eigenlijk dat er een koptelefoon met zo'n microfoon bedoeld werd.quote:Op maandag 30 maart 2015 21:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een koptelefoon dempt omgevingsgeluid, de opname hoor je in een stille kamer wel gewoon goed.
Hoe is de maatschappij hier precies schuldig aan?quote:Op maandag 30 maart 2015 21:44 schreef High-on-Fire het volgende:
Het nieuws gaat bijna alleen maar over de geestestoestand van de co-piloot.
En na zoveel info die erover naar buiten is gekomen mag de vliegmaatschappij toch ook wel de hand in eigen boezem steken. Het lijkt alsof ze de volledige verantwoordelijkheid op de co-piloot willen schuiven.
Want dat heeft in dit geval zo fantastisch geholpen wou je zeggen? Dus de huidige situatie is prima en mag zo blijven bestaan?quote:Op maandag 30 maart 2015 21:26 schreef Physsic het volgende:
Terwijl die somberheid makkelijk verholpen kan worden mbv begeleiding van een psycholoog en misschien een vorm van medicatie o.i.d.
Ja, precies! In het begin was ik nog erg te spreken over de wijze waarop lufthansa omging met de hele situatie. Nu echter blijkt dat het helemaal niet zo integer was.quote:Op maandag 30 maart 2015 21:44 schreef High-on-Fire het volgende:
Het nieuws gaat bijna alleen maar over de geestestoestand van de co-piloot.
En na zoveel info die erover naar buiten is gekomen mag de vliegmaatschappij toch ook wel de hand in eigen boezem steken. Het lijkt alsof ze de volledige verantwoordelijkheid op de co-piloot willen schuiven.
Hoeveel piloten hebben er precies in de afgelopen 10 jaar zelfmoord gepleegd en passagiers hun dood in meegenomen?quote:Op maandag 30 maart 2015 21:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Want dat heeft in dit geval zo fantastisch geholpen wou je zeggen? Dus de huidige situatie is prima en mag zo blijven bestaan?
En dat was niet zo? Zijn er soms rapportages boven water gekomen waarin wordt geadviseerd om hem niet langer als piloot te laten functioneren?quote:Op maandag 30 maart 2015 21:51 schreef eight het volgende:
Vorige week beweerde ze nog dat de co-piloot "100 % fit en geschikt om te vliegen was"
Twee.quote:Op maandag 30 maart 2015 21:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoeveel piloten hebben er precies in de afgelopen 10 jaar zelfmoord gepleegd en passagiers hun dood in meegenomen?
.quote:Op maandag 30 maart 2015 21:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En dat was niet zo? Zijn er soms rapportages boven water gekomen waarin wordt geadviseerd om hem niet langer als piloot te laten functioneren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |