abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153337587

Dit heb ik op Ebay geschoord, een complete kabelboom voor PDC voor + achter en de module hiervoor.
Ik heb nu alleen PDC achter.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_153493168
Hè JunkieXP

De chromen nieren zitten er wel degelijk op, denk door de schaduw en de viezigheid dat het niet goed zichtbaar is,

glas verzekering sloeg nergens op,
als ik de auto daar voor laat verzekeren kost me dat 5 tientjes in de maand extra, hier lokaal zetten ze het erin voor 375¤dacht ik, een snelle rekensom leert dat ik het dan beter kan aftikken, moet het niet vaker dan 1x per jaar gebeuren dat er een nieuw ruit in moet natuurlijk.

ik heb hetzelfde probleem trouwens met de spiegel glazen, heb je deze er gewoon uitgewipt met een kunststof wig?
pi_153493441
Dat zal de lichtval wel zijn dan inderdaad.
Ja dan ben je een stuk goedkoper uit inderdaad, binnen een paar maanden heb je het al terugverdiend.

Wbt die spiegel:

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/522725

Ik doe het met een schroevendraaier, gewoon het glas helemaal omhoog verstellen en dan het palletje omzetten en dan pak je de spiegel er zo uit.
Stelt niks voor.

http://www.ebay.de/itm/Sp(...)&hash=item35ba40e86d

Ik heb die spiegels, zijn perfect en hebben een mooie blauwe tint!
De kabels voor de zelfdimmende binnenspiegels sluit je dan gewoon niet aan, daar heeft de auto verder geen last van.

Of je moet 200 euro voor een 2de hands setje willen betalen waarvan je niet weet hoe lang ze het gaan vol houden, ik brand daar mijn handen niet aan ;)
pi_153789066
Hé Lui,

Kleine tip van mijner zijde!

Begin met het vervangen van je waterpomp, die van mij was van het bouwjaar 1995, je leest het goed, was, is niet meer, R.I.P.

Waterpomp stuk gelopen, de fan die daar aan zit, daar hoorde 11 vinnen aan te zitten, na een raar geluid en schrikbarende herrie, zaten er nog 0 op, gelukkig tijdens het wegrijden dus niet op volle snelheid dacht ik nog,
Dadelijk slaan die vinnen je radiateur kapot, toch wel gebeurd, sip.

Tegenvallertje, maar goed een waterpomp heeft niet het eeuwige leven, als je dus weet dat het de eerste is die erop zit, begin het te vervangen want ik had dus net een nieuwe radiateur!
pi_153839996
Oh dan heb je geluk gehad :o

Ik moet zulke zaken ook preventief vervangen allemaal.
Mijn verdeelkappen had ik er al een keer afgehaald, daar stond ook de productiedatum in en dat was ook 95.
En dan maar een beetje ingebrand, viel mij niks tegen.

Maar eerst onderstel, het gaat steeds meer kraken en kloenken onder de auto, moet echt aandacht aan besteed worden.

Eind augustus gaan we een deel van Europa rond, circa 4500km, dan moet dat wel goed zijn.
Ik hoop dat ik het red, anders moet ik met de Corsa.
Dat is een vrij nieuw model, dus ook geen ramp maar liever met de Beemer natuurlijk.
  zondag 28 juni 2015 @ 23:06:31 #81
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_153915189
Jezus koning, ik maar denken wat doet die knakker allemaal... nooit meer updates.

Loopt gewoon een 750i op te knappen, een kruiser erbij en wat nog meer. Heeft nog een YT kanaal ook zag ik. Lekker steenkolen Rotterdams-Engels. Genieten.
Laat die handjes wapperen!
pi_153915626
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 23:06 schreef Gieliovd het volgende:
Jezus koning, ik maar denken wat doet die knakker allemaal... nooit meer updates.

Loopt gewoon een 750i op te knappen, een kruiser erbij en wat nog meer. Heeft nog een YT kanaal ook zag ik. Lekker steenkolen Rotterdams-Engels. Genieten.
Ja man, vrouwtje ook nog zwanger, druk druk druk.
En verdien tegenwoordig mijn eigen geld met 2 bedrijven.
pi_154368072
Hé, Hé,

Ik heb een vraag,

Iemand verstand van automaatbakken?

Als mijn v12 koud is schakelt hij laat op in de eerste versnellingen, dat heb ik wel eens vaker gehoord, maar bij mij gaat dat als hij koud is en alleen in de eerste versnellingen gpaard met een frapant geluid vlak voor tijdens en na dat hij geschakeld heeft, het geluid is moeilijk te omschrijven maar het lijkt op zo een opwindbaar auto'tje, wanneer je die naar achteren trekt opwindt en dan los laat, dat geluid.

ik heb me laten vertellen dat het de kleppen van de kachels zijn?, die zouden open gaan staan bij het schakelen om de warmte weg te laten.
daar kwam een monteur mee, opzich niks schokkends maar ik wil er graag wat meer over te weten komen.
  woensdag 15 juli 2015 @ 20:17:34 #84
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_154368773
Open effe een eigen topic, nu zit je een projecttopic te verkutten.

En vergeet niet te vermelden om wat voor hok het gaat, want we hebben geen glazen bollen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 15 juli 2015 @ 20:28:44 #85
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_154369043
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 20:17 schreef Sounddragon het volgende:
Open effe een eigen topic, nu zit je een projecttopic te verkutten.

En vergeet niet te vermelden om wat voor hok het gaat, want we hebben geen glazen bollen.
Zelfde "hok" als TS. :)
Op zich heb je wel gelijk, maar je zou dit ook als het centrale BMW V12 topic kunnen beschouwen. Ik vind het prima leesbaar tot nu toe. En hoeveel V12 boys hebben we nou bij PTA? :P
Misschien over laten aan TS hoe het verder moet met zijn topic? :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 15 juli 2015 @ 21:56:06 #86
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_154372421
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 20:28 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Zelfde "hok" als TS. :)
Op zich heb je wel gelijk, maar je zou dit ook als het centrale BMW V12 topic kunnen beschouwen. Ik vind het prima leesbaar tot nu toe. En hoeveel V12 boys hebben we nou bij PTA? :P
Misschien over laten aan TS hoe het verder moet met zijn topic? :)
nee, in projecttopics gaan we niet zitten klooien, die zijn heilig wmb.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_154373401
Ik zou sowieso de visco vin vervangen voor een elektrische vin die schakelbaar is via (instelbare) thermostaat.
Liefhebber van oldtimers en LPG
  donderdag 16 juli 2015 @ 00:48:28 #88
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_154377726
Al wat aan je leer interieur gedaan?
Kan heel erg mooi opknappen van een dikke reinigingsbeurt.

Mooi ding,
maar hoe bouw je die PDC in ? Gewoon alles aansluiten met de laptop eraan om het te activeren? Zou wel graag willen weten wat je allemaal achteraf kan inbouwen bij een BMW..?
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_154379097
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 22:22 schreef ThePartyPooper het volgende:
Ik zou sowieso de visco vin vervangen voor een elektrische vin die schakelbaar is via (instelbare) thermostaat.
Aanrader, heb ik ook gedaan bij mijn E34.
Nee.
pi_154427717
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 00:48 schreef -Richard- het volgende:
Al wat aan je leer interieur gedaan?
Kan heel erg mooi opknappen van een dikke reinigingsbeurt.

Mooi ding,
maar hoe bouw je die PDC in ? Gewoon alles aansluiten met de laptop eraan om het te activeren? Zou wel graag willen weten wat je allemaal achteraf kan inbouwen bij een BMW..?
Nee leer nog niks aangedaan, maar ik ga sowieso een andere bestuurdersstoel moeten regelen.
Die is na 240km toch echt versleten, hij zit nog goed maar geen colourlock die tegen de slijtage op kan.
PDC is gewoon aansluiten.
Nou ja gewoon, voorbumper, spatbord moet eraf, nieuwe lijsten voor de voorbumper met gaten.
Dan moet je de kabel helemaal leiden, die gaat over de passagiers wielkast door het schutbord naar binnen.
Vervolgens onder het dash naar de gong en naar het PDC knopjes, verder gaat de kabel dan nog verder naar achteren waar de accu staat, daar zit de PDC computer.
Mijn geluk is dat ik achter al orgineel BMW PDC heb.
Maar dit wordt nu geactiveerd door het achteruitrijlicht.
Met hetgeen ik nu gekocht heb moet ik dus wel een aansluiting maken op de ''IBUS'', dat is een bussysteem wat zo ongeveer alles regelt.
En dan de laptop eraan en de auto vertellen dat je PDC hebt voor en achter.

Al met al een dagje werk.

In principe kan je alles inbouwen, alleen het lastige bij deze auto's is het interieur en de elektra, er lopen verschrikkelijk veel kabels omdat alles elektrisch is, maar soms moet je echt proppen om er nog wat bij te krijgen.
Daarnaast is alles super goed geïsoleerd en afgewerkt, dorpellijstjes die om de 5cm vast geklikt zitten enzovoorts tegen het rammelen.
Dat maakt het sleutelen wel iets lastiger, zeker bij een licht interieur waar je ook rekenng moet houden met zwarte vingers.

En als je iets wilt inbouwen dan is het wel handig als het origineel ook ooit als optie is geleverd voor je auto, dat maakt het een stuk eenvoudiger.
Dit is ook origineel geleverd en wordt de volgende mod:

Dat is echt een hele gave optie, en nog nuttig ook.
pi_154427882
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juli 2015 02:21 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Aanrader, heb ik ook gedaan bij mijn E34.
Ik vind die Visco koppelingen eigenlijk wel handig, redelijk storingsvrij en als ze stuk gaan dan staan ze altijd te hard mee te draaien en heb je dus eigenlijk te weinig koeling ipv te weinig.
Alleen het geluid is niet echt mooi.

Toen het zo warm was laatst was het echt ongekend, Visco fan die vol stond te draaien en dan de elektrische fans die voor de airco condensor zitten die op stand 2 stonden te blazen.
Wat een bak herrie joh :o
pi_154427976
Overigens ook de airco laten vullen, ik merkte goed dat de uitstroom temperatuur te hoog was.
Systeem is leeggehaald, er zat nog 800 gram in.
Afgevuld met 1200 gram (fabrieksopgave) en de uitstroomtemperatuur was iets van 10 graden (bij een buitentemperatuur van 35 graden)
Weer lekker koel dus, moest wel extra afrekenen omdat er in ''normale'' auto's maar 800 gram koelmiddel gaat gemiddeld.

Overigens is het goed te merken met het dubbele glas qua isolatie, de auto houd de temperatuur goed vast dus de airco hoeft ook veel minder hard te werken.
pi_154500349
Wat een geile bak als ie gewoon op orde is, hopelijk gaat het je ook lukken..
pi_154524997
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2015 22:06 schreef Doublepain het volgende:
Wat een geile bak als ie gewoon op orde is, hopelijk gaat het je ook lukken..
Jazeker, en ik doe het rustig aan.
Het is gewoon mijn daily en als ik weer wat onderdelen voor goede prijzen tegenkom dan koop ik dat weer.
Zo bouw je langzaam iets moois op.
pi_154526144
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 21:57 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Jazeker, en ik doe het rustig aan.
Het is gewoon mijn daily en als ik weer wat onderdelen voor goede prijzen tegenkom dan koop ik dat weer.
Zo bouw je langzaam iets moois op.
Het is dat mijn verstand technisch met auto's niet zo goed is, anders leek mij dat ook geweldig, maar toch best netjes man. Het is een dure gok, maar wauw wat een klasbak _O_
pi_154534055
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 22:41 schreef junkiexp het volgende:
Dat is echt een hele gave optie, en nog nuttig ook.
Ik moest meteen denken aan die hydraulische kofferbak van een Mercedes 600 Pullman, die kapot gaat als je hem handmatig dichtdoet. Is dat hier ook?

Bij die Merc staat er wel 150 bar op, dat zal hier wellicht minder zijn :P
  woensdag 22 juli 2015 @ 14:35:08 #97
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_154541190
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 09:26 schreef Ciora het volgende:

[..]

Ik moest meteen denken aan die hydraulische kofferbak van een Mercedes 600 Pullman, die kapot gaat als je hem handmatig dichtdoet. Is dat hier ook?

150bar is niet zo bijzonder voor een hydraulisch systeem.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_154541333
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2015 14:35 schreef fathank het volgende:

[..]

150bar is niet zo bijzonder voor een hydraulisch systeem.
Oh, kan hoor, heb er geen verstand van.

Het was 220 bar trouwens, maakt dat nog uit? Schijnt dat je je in elk geval lelijk kon verwonden als je niet uitkeek.

quote:
"If a line breaks, the stream of hydraulic fluid can go right into your finger. It's just like a knife."
quote:
When lowering the window, this switch acts in a simple on-off fashion; push it, the window moves at one speed. When raising the window, however, the switch offers a variable rate--pressing it gently creeps the glass up, but nailing it slams the window shut fast enough to slice off a body part. You can hear it whunk into the door. It sounds like a cleaver pounding into a chopping block.
Mooi spul :7
pi_154554672
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 22:25 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Het is dat mijn verstand technisch met auto's niet zo goed is, anders leek mij dat ook geweldig, maar toch best netjes man. Het is een dure gok, maar wauw wat een klasbak _O_
Dat is het ding inderdaad, als je niet kan sleutelen ver weg van zo'n auto blijven of je moet geld teveel hebben.
Grote beurt kost zomaar 700-800 euro gok ik zo.
Ik heb de opleiding automonteur gevolgd 15 jaar geleden, nooit wat mee gedaan qua werk maar ik heb er nu wel veel profijt van.
Een beurtje e.d. is niet zo spannend, en je koopt een laptop en een datakabel en je kan de hele wagen uitlezen.
Dan kom je een heel eind.

[ Bericht 44% gewijzigd door junkiexp op 22-07-2015 22:19:34 ]
pi_154554710
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 09:26 schreef Ciora het volgende:

[..]

Geen idee, maar goed kan het nooit zijn, er staat altijd wel veel tegendruk op en je hebt kans dat je dingen gaat verbuigen als je die cilinder wil laten inschuiven.
Dingen zijn wel gevoelig voor storingen, zeker als je ze niet onderhoud.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')