abonnement Unibet Coolblue
pi_151175212
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
  zondag 29 maart 2015 @ 22:58:25 #2
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_151175465
Twinkly, als ik jouw verhaal zo lees is N. juist veel beter af in groep 3. Ik zou hier zeker nog eens heel serieus het gesprek over aangaan!
in de haak.
  zondag 29 maart 2015 @ 23:09:30 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151175890
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:58 schreef trui het volgende:
Twinkly, als ik jouw verhaal zo lees is N. juist veel beter af in groep 3. Ik zou hier zeker nog eens heel serieus het gesprek over aangaan!
Dit.

En ik vind het echt absurd dat de juf zijn lezen niet stimuleert omdat het nog niet bij z'n groep past.
Als het aan de school ligt volgend jaar dus ook niet :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_151175989
Maar als ie naar groep 3 gaat, krijgt ie die inflexibele juf. Zou ik ook niet direct blij van worden.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Moderator zondag 29 maart 2015 @ 23:15:04 #5
5428 crew  miss_sly
pi_151176144
De juf van S heeft het daar met ons ook over gehad. Ze was eerst bezig om haar echt te begeleiden met lezen en schrijven op een hoger niveau, maar in overleggen ons hebben we dat toch een beetje gas teruggenomen. Punt is namelijk dat je dan het probleem alleen maar verlegt.
Ze zoekt echter gelukkig wel naar andere manieren om S uit te dagen, en dat gaat heel goed. meer verdieping en verrijking dan versnelling, dus.

Twinkly, je weet hoe ik er over denk. Ik denk dat in de basis groep 2 of 3 niet eens het belangrijkste is, maar de begeleiding van N. Ik denk dat deze school dat niet in huis heeft, dat ze te strak aan een bepaalde structuur vasthouden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 29 maart 2015 @ 23:15:45 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151176172
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:11 schreef Vanyel het volgende:
Maar als ie naar groep 3 gaat, krijgt ie die inflexibele juf. Zou ik ook niet direct blij van worden.
Die krijgt hij sowieso wel in groep 3....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_151176216
Miss_sly zegt eigenlijk heel netjes wat ik hier niet zo heel bot wilde zeggen, maar wel dacht: is dit de juiste school voor hem?
pi_151176323
Twinkly Driekus is een maand jonger en is veel minder bezig met technische zaken die ik bij jou wel op fb zie. Ik herken het 'ik doe pas iets als ik het kan en alleen als het me boeit'. Hij haat rekenen maar vindt rekenen leuk. En dus rekende hij mbv streepjes ipv cijfers. Nu pas beseft hij dat cijfers universeel en nuttig zijn, dus gaat hij ze gebruiken. Terwijl hij gewoon hoofdrekent.
Jammer dat de juffen hem niet meer hebben uitgedaagd. Ben je verder wel tevreden over de school? Past het onderwijs zoals zij her geven bij hem? Ik zou niet heel blij zijn als school iets beloofd, het dan niet doorzet en vervolgens pas in maart zegt.En is het een optie om halverwege het jaar naar gr 3 te gaan? Bij ons op school kan dat, maar dat is montessori en elk kind heeft een eigen programma.
Overigens weten we nog niet wat ze met Driekus van plan zijn, maar ik denk dat hij naar drie gaat. Maakt ons ook niet uit, zolang hij het maar naar zijn zin heeft.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_151176684
Ik moet zeggen dat als ik dit zo lees ik toch echt blij ben met onze school. Ze kijken echt waar een kind aan toe is en niet naar wat bij een leeftijd hoort. Verbreding en verdieping is beschikbaar voor elk kind en op elk terrein.
Tienus draait sinds juni op opvangbasis mee in de kleuterklas. Terror Tienus was het op het vorige kdv en dat was binnen een maand over. Hij heeft een mentor die de grenzen perfect bewaakt en hem tegelijkertijd ruimte geeft. mijn driejarige heeft alle ruimte om te spelen maar kiest soms ook voor moeilijke puzzels of rekenen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_151177619
We denken er inderdaad over om in gesprek te gaan met een andere school, want we hebben er niet echt vertrouwen meer in dat zijn huidige school hem kan bieden wat hij nodig heeft. En die groep 3 juf inderdaad. Ze is wel lief hoor, beide juffen wel, maar ze bieden kinderen dingen aan op basis van hun geboortedatum ipv te kijken naar wat het kind nodig heeft.

Hier in de wijk zit een grote openbare school, met groep 2-3 combinatieklassen, waarbij kinderen ook halverwege het jaar in kunnen stromen vanuit groep 1. Veel flexibeler dus. Het nadeel is dan wel dat als N in zo'n 2-3 combinatieklas zou zitten hij nog steeds in een chaotischere omgeving zit dan in een klas waar alleen groep 3 in zit. Bovendien heeft hij daar dan de kans om weer te kiezen voor niets doen of te makkelijke dingen van groep 2, daar moet de leerkracht zich goed van bewust zijn (maar dan moet hij dus wel eerst laten zien wat hij kan, of ze moeten geloven wat hij thuis laat zien).
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  zondag 29 maart 2015 @ 23:55:24 #11
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_151177662
Klinkt mij ook alsof N. daar niet op school thuis hoort..
Zijn er in de buurt andere scholen waar N. beter zou passen en waar de leerkrachten N. wel op de juiste wijze kunnen begeleiden?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_151177927
Wat grappig dat Driekus eerst met streepjes rekende, hij heeft dus eigenlijk eenzelfde soort ontwikkeling doorgemaakt als oude culturen :D
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_151180479
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die krijgt hij sowieso wel in groep 3....
Wat danic zegt zat ook in mijn hoofd met die opmerking.
Wil je überhaupt dat ie in dat systeem en bij die juf zit.

Maar die vraag is dus al een beetje beantwoord.

Is een combinatieklas per definitie chaotischer?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_151180817
Jen en leyla zitten momenteel bij elkaar in de klas. Voor buitenstaanders lijkt het ook een best chaotisch maar ik zie zeker jen sociasl emotioneel enorm groeien.
J vindt de school helemaal niets, die wilt ouderwets leerbanken en klasikaal les. Dit is het tegenovergestelde.
Dus hier laatste tijd nogal discussie over de schoolkeuze.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 30 maart 2015 @ 07:21:21 #15
100412 mefke79
komt goed!
pi_151180858
Ik heb vroeger veel in combiklassen gezeten en vond dat niet chaotisch. De school van de jongens werkt met leeftijdsgroepen dus 3-6 jaar zit bij elkaar en 6-9,9-12. Grote groepen maar met heel veel ruimte en meerdere docenten. In die situatie is zelfs een groep van 50 kleuters niet chaotisch.
Twinkly heb je buiten de eigen school en de school met combiklassen nog meer keuze? Is er een montessorischool in de buurt? Of een school waar ze met individuele leerroutes werken? En heb je hem zelf al gevraagd wat hij zou willen?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 30 maart 2015 @ 07:24:26 #16
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151180866
Wow Twinkly, ik vind het heel bijzonder hoe de school van N. hiermee omgaat :o
Basisscholen moeten hier toch juist op gespitst zijn, dat ze hier achterkomen? (Volgens mij lijkt N. best op Max hier, ook qua faalangstigheid en 'raar' aanpassen aan de klas/leeftijdsgenootjes, maar dat had de school juist eerder door dan ik)
Ik zou ook het verhaal.voorleggen aan de andere school-optie, en vragen wat hun oplossing of plan zou zijn. Voor de chaos van een combiklas moet toch ook een oplossing zijn voor N? (Eventueel af en toe afzonderen in apart klein lokaaltje, daar zit Max ook vaak :') maar kan daardoor wel gewoon goed werken)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_151181186
Twinkly ik vind het ook heel beschamend dat ze hem blijkbaar niet kunnen bieden wat hij nodig heeft. Ik zou ook zeker kijken naar andere opties.

Ik vind combi klassen niet chaotisch. Yaro zit in een combi klas 1/2 en juist hierdoor kan dingen meepikken uit groep 2 en krijgt hij de uitdaging.

Ik ben nu ook met de juf in gesprek hoe we dat volgend jaar het beste vorm gaan geven. Ik vind naar groep 3 voor hem sowieso geen optie. Een groep 2/3 klas zou ik juist ideaal vinden maar het is bij ons nog niet zeker dat die er gaat komen.

Hier is bv ook een optie dat hij een dagdeel mee draait met groep 3 maar de rest doet in groep 2 maar zij hem binnen de klas groep 3 werkjes aanbied.

Het lijkt mij niet meer dan logisch dat school mee denkt en kijkt wat het beste aansluit.

Succes met de keuze!
pi_151181474
Twinkly, volgens mij moeten alle scholen, naast een programma voor kinderen "onderaan de lat", ook een programma hebben voor kinderen aan de bovenkant. Ook dat past in het "iedereen naar school"beleid. Alleen, scholen richten zich vaker meer op de onderkant.
Ik vind de school nu uitermate rigide denken, zo bereikt een kind nooit zijn potentieel natuurlijk.
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 07:08 schreef Ticootje het volgende:
Jen en leyla zitten momenteel bij elkaar in de klas. Voor buitenstaanders lijkt het ook een best chaotisch maar ik zie zeker jen sociasl emotioneel enorm groeien.
J vindt de school helemaal niets, die wilt ouderwets leerbanken en klasikaal les. Dit is het tegenovergestelde.
Dus hier laatste tijd nogal discussie over de schoolkeuze.
Bestaat dat soort onderwijs nog wel?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  Moderator maandag 30 maart 2015 @ 09:29:16 #19
5428 crew  miss_sly
pi_151181821
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 08:57 schreef Morretje het volgende:
Twinkly, volgens mij moeten alle scholen, naast een programma voor kinderen "onderaan de lat", ook een programma hebben voor kinderen aan de bovenkant. Ook dat past in het "iedereen naar school"beleid. Alleen, scholen richten zich vaker meer op de onderkant.
Ik vind de school nu uitermate rigide denken, zo bereikt een kind nooit zijn potentieel natuurlijk.

[..]

Bestaat dat soort onderwijs nog wel?
Kun je daarnaar vragen? En is dat inzichtelijk te krijgen, hoe ze daar mee om gaan? Zulke programma's, bedoel ik?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 30 maart 2015 @ 09:29:54 #20
5428 crew  miss_sly
pi_151181837
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 07:08 schreef Ticootje het volgende:
Jen en leyla zitten momenteel bij elkaar in de klas. Voor buitenstaanders lijkt het ook een best chaotisch maar ik zie zeker jen sociasl emotioneel enorm groeien.
J vindt de school helemaal niets, die wilt ouderwets leerbanken en klasikaal les. Dit is het tegenovergestelde.
Dus hier laatste tijd nogal discussie over de schoolkeuze.
Ik heb het idee dat dat soort scholen weinig meer te vinden is. Met een reden, namelijk dat het helemaal niet beter werkt :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_151181854
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 09:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Kun je daarnaar vragen? En is dat inzichtelijk te krijgen, hoe ze daar mee om gaan? Zulke programma's, bedoel ik?
:Y
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  Moderator maandag 30 maart 2015 @ 09:32:23 #22
5428 crew  miss_sly
pi_151181874
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 09:31 schreef Morretje het volgende:

[..]

:Y
Waar moet je dan zijn? Bij de eigen leerkracht? De intern begeleider?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_151181892
Beide zou kunnen lijkt me, tenslotte kunnen ze ook beide signaleren dat een kind een ander programma nodig heeft. Maar of dat op elke school hetzelfde geregeld is weet ik niet.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_151182050
Heeft hij ook cito's gehad? Hier is het zo dat wanneer ze heel goed of juist heel slecht scoren op cito er plannen moeten worden gemaakt.
Ik vind het zelf wel jammer dat dat van een toets moet afhangen maar das weer een ander verhaal
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_151182247
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 09:44 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Heeft hij ook cito's gehad? Hier is het zo dat wanneer ze heel goed of juist heel slecht scoren op cito er plannen moeten worden gemaakt.
Ik vind het zelf wel jammer dat dat van een toets moet afhangen maar das weer een ander verhaal
Op zijn school toetsen ze de kleuters niet, maar op aanraden van de psychologe is vorig jaar toch de kleutertoets Cito-toets bij hem afgenomen. Hij scoorde toen een A op taal en een B op rekenen, maar daarbij moet wel vermeld worden dat hij er totaal geen zin in had. Omdat hij dus zo faalangstig is en alles uit de weg gaat. Dat was toen nog erger. Hij zat onder de tafel, probeerde ze af te leiden door heel veel te kletsen, zag van alles om zich heen om maar niet bezig te hoeven zijn met de opdrachtjes. Ze (eerst de RT-er en toen de IB-er) hebben er drie dagen over gedaan om hem de toets af te nemen :')

quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 09:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat dat soort scholen weinig meer te vinden is. Met een reden, namelijk dat het helemaal niet beter werkt :)
N zit wel op zo'n school momenteel: de kinderen zitten vanaf groep 3 in rijtjes van twee. Ze hebben wel zo'n systeem van plusgroep, middengroep, instructiegroep. Maar ik vermoed dat N dan qua stof wel mee kan doen met de plus- of middengroep, maar qua hulp, door zijn faalangstige gedrag, mee zou moeten doen met de instructiegroep. Dat is zo suf aan dat systeem: de plusgroep is voor kinderen die voorlopen, maar ook zelfstandig en zeker van zichzelf zijn. Maar dat is op de meeste scholen zo geregeld, volgens mij.

Dat groep 2/3 chaotisch is bedoel ik voor N. Hij zit dan nog steeds bij jonge kinderen die veel aanraken, door elkaar heen lopen en waarin groep 3 aparte instructie krijgt en zich dan wel moet concentreren daarop. Tenminste, zo zie ik het voor me.

Pinquit, volgens mij lijken ze wel op elkaar, ja O+
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')