Hebben ze ook de optie foto's te roteren?quote:Op maandag 30 maart 2015 09:56 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ha oke, dan heeft jouw camera geen 1:1
Laat ik t dan zo zeggen, goede moderne digitale camera's hebben 1:1 optie
Sun, als je zegt dat het geen kritiek is, dan kan je de middelste zin beter achterwege laten. Eens?quote:Op maandag 30 maart 2015 09:05 schreef SunChaser het volgende:
Wat is precies de uitdaging?
Wat je nu krijgt zijn Hallmark kaarten van willekeurige foto's
Geen kritiek, gewoon nieuwsgierig
Nee, Hallmark is geen kritiek, maar een voorbeeldquote:Op maandag 30 maart 2015 10:12 schreef very het volgende:
[..]
Sun, als je zegt dat het geen kritiek is, dan kan je de middelste zin beter achterwege laten. Eens?
Ik doel met name op het deel "willekeurige foto's".quote:Op maandag 30 maart 2015 10:17 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Nee, Hallmark is geen kritiek, maar een voorbeeld
Net zo goed als instagram n voorbeeld is
Dat is toch ook zo, het thema is 1:1 dus we krijgen allemaal verschillende foto's in 1:1, zeg ik niks raars meequote:Op maandag 30 maart 2015 10:20 schreef very het volgende:
[..]
Ik doel met name op het deel "willekeurige foto's".
Je voorziet nu dus al alleen maar "willekeurige foto's" maar dan met een vierkante crop.
Klinkt wederom een beetje denigrerend...
Misschien heb ik ook een vertekend beeld van je en lees ik het ook verkeerdquote:Op maandag 30 maart 2015 15:35 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo, het thema is 1:1 dus we krijgen allemaal verschillende foto's in 1:1, zeg ik niks raars mee
En je probleem is?quote:Op maandag 30 maart 2015 15:35 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo, het thema is 1:1 dus we krijgen allemaal verschillende foto's in 1:1, zeg ik niks raars mee
Ja, mij ook. Even snel gecropt om 'm hier toe te voegen.quote:Op maandag 30 maart 2015 07:34 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Hij is wel leuk, maar het gebrek aan symmetrie stoort me![]()
Nicequote:Op maandag 30 maart 2015 21:56 schreef Nalbandian het volgende:
Ik doe ook weer eens een keertje mee.
[ link | afbeelding ]The moon by EL-DE, on Flickr
Hallmark heeft toch geen vierkante kaarten?quote:Op maandag 30 maart 2015 10:21 schreef SunChaser het volgende:
Ik heb ook wel inspiratie, ga n mooie Hallmark kaart maken
Niet elke foto 'werkt' goed op 1:1. Zie het als een uitdaging om een sterke vierkante foto te maken, niet om een sterke rechthoekige foto even naar vierkant te croppenquote:Op maandag 30 maart 2015 15:35 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dan zet je de ratio toch op 1:1 , dan hoef je niet te croppenquote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:03 schreef bepklep82 het volgende:
Ik laat deze aan me voorbij gaan. Hou niet zo van croppen.
Als ik een foto schiet dan schiet ik 'm zo dat wat er op moet staan er ook op staat en alle omgevingsrommel er af is. Al moet ik op mijn kop gaan staan om de foto te maken.
Origineel moet hij dus eigenlijk al goed zijn.
Maar jullie alvast succes met de opdracht.
Dat dus! Lang niet alles werkt op 1:1. Ondanks dat facebook en fok en linkedin wel vierkante profielfoto's gebruiken vind ik 1:1 voor een portret meestal niet het mooistequote:Op dinsdag 31 maart 2015 20:19 schreef Uncle het volgende:
[..]
Niet elke foto 'werkt' goed op 1:1. Zie het als een uitdaging om een sterke vierkante foto te maken, niet om een sterke rechthoekige foto even naar vierkant te croppen![]()
Daarnaast 1:1 formaat met insta-crop noemen zoals BenD raakt ook kant nog wal, in de tijd van medium/large format film en polaroid had je ook vooral vierkante platen
Heb nog niet gekeken of mijn camera die functie ook heeft.quote:Op woensdag 1 april 2015 00:16 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dan zet je de ratio toch op 1:1 , dan hoef je niet te croppen
Of jij dat plaatje nou cropt of dat je de camera dat laat doen, wat is het verschil? De RAW is overigens nog steeds het originele formaat. Verder snap ik het probleem niet. Op zich een nobel streven om de compositie zo te maken dat je niet hoeft te croppen, maar als je de compositie van tevoren zo uitdenkt dat het goed uitkomt wanneer je het vierkant cropt lijkt me dat prima.quote:Op woensdag 1 april 2015 12:47 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Heb nog niet gekeken of mijn camera die functie ook heeft.
Als dat het geval is zal ik er nog eens over nadenken.
Geen carrière bij Hallmark voor jou dus.quote:Op woensdag 1 april 2015 13:31 schreef SunChaser het volgende:
Heb gister wat op 1:1 geschoten maar tis nog best lastig kaderen
quote:Op woensdag 1 april 2015 13:42 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Geen carrière bij Hallmark voor jou dus.
Gôh, dat dat nou voor een topper als jou zo lastig blijkt...quote:Op woensdag 1 april 2015 13:31 schreef SunChaser het volgende:
Heb gister wat op 1:1 geschoten maar tis nog best lastig kaderen
Ook is croppen handig voor de mensen die geen beschikking hebben over een Canon 5D Mark III of 1Dx (of een Nikon in dezelfde prijscategorie) met 100% zoeker dekking. Aangezien je nooit precies dat wat je door de zoeker ziet krijgt.quote:Op woensdag 1 april 2015 13:43 schreef Worteltjestaart het volgende:
Wat maakt het nou uit of je op 1:1 schiet of naderhand cropt?
Vrij vaak crop je bestaande foto's bijvoorbeeld omdat ie net scheef blijkt te staan... of omdat de uitsnede net niet zo goed is als je voorziet...
[..]
Gôh, dat dat nou voor een topper als jou zo lastig blijkt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |