abonnement Unibet Coolblue
pi_151181388
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 08:42 schreef Gijscoman het volgende:
Ashbringer - Vacant

Hoewel het begin me niet direct lag, vind ik 't nu wel een erg leuke plaat. En ze staan nog niet op Metal Archives, dus dat maakt het ook nog eens extra obscuur en dus Trve en Cvlt. ;)
Als mijn Gorgoroth marathon straks afgelopen is ga ik dit album luisteren. >:O

Keep them coming!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 maart 2015 @ 08:55:31 #27
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_151181456
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 08:48 schreef Gewas het volgende:

[..]

Als mijn Gorgoroth marathon straks afgelopen is ga ik dit album luisteren. >:O

Keep them coming!
Misschien nog aansluitend aan je Gorgorothmarathon ook het album van God Seed, de nieuwe band van Gaahl samen met King ov Hell. En, hoewel het geen Black Metal is, kan je ook even die twee albums van Wardruna er tegenaan gooien. Wardruna heeft tenminste wel een sterke Gorgoroth achtergrond.
pi_151181477
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 08:55 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Misschien nog aansluitend aan je Gorgorothmarathon ook het album van God Seed, de nieuwe band van Gaahl samen met King ov Hell. En, hoewel het geen Black Metal is, kan je ook even die twee albums van Wardruna er tegenaan gooien. Wardruna heeft tenminste wel een sterke Gorgoroth achtergrond.
Thanks voor de tips. Ik wist helemaal niet dat Gaahl naast Gorgoroth nog andere dingen deed.

Zag overigens dat Gorgoroth op 8 juni een nieuw album uitbrengt:

http://www.metal-archives(...)tus_Bestialis/495582

De albumcover ziet er in ieder geval al mooi uit.
pi_151181670
Omdat het zo'n supertof plaatje is post ik hem nog een keer.



Gorgoroth, de Bach van de black metal.
  maandag 30 maart 2015 @ 09:23:03 #30
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_151181702
Immortal bleek er een aantal dagen terug een punt achter te zetten ;(

nee, jij dan!
pi_151181781
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 09:23 schreef Gehenna het volgende:
Immortal bleek er een aantal dagen terug een punt achter te zetten ;(

[ afbeelding ]
Verdraaid. Maar ja, de good old jaren 90 liggen alweer even achter ons. Beter stoppen dan een parodie van jezelf worden(voor zover Immortal dat al niet was).
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 30 maart 2015 @ 10:19:51 #32
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_151182732


OT: Mijn favoriet van hun, episch pareltje _O_


Het duurde voor mij vrij lang voordat ik Immortal kon waarderen, ik vond de nummers die ik hoorde (en dat kwam ook vooral door de bijbehorende videoclips) niet echt boeiend of zelfs gewoon lachwekkend :P Later begreep ik pas de hoeveelheid zelfspot die gasten bezitten :D Misschien was het ook wel gewoon een kwestie van beginnen met het verkeerde album, Blizzard Beats, die vind ik nog steeds ruk :')


_O-
nee, jij dan!
pi_151187260
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 10:19 schreef Gehenna het volgende:
[ afbeelding ]
Blizzard Beats,
Dat is wel een leuke verschrijving.
pi_151189243
De favo Immortal-plaat dan maar:
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 30 maart 2015 @ 14:55:04 #35
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_151190143
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is wel een leuke verschrijving.
:D

Ik mijn hoofd hoor ik al bijna een hiphop-mashup _O-
nee, jij dan!
pi_151196316
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 14:23 schreef xpompompomx het volgende:
De favo Immortal-plaat dan maar:
Same here. Mijn eerste ook, dus dat zal ook wel meetellen.
pi_151261618
Check metal-archives.com voor een geniale 1 april grap.
  woensdag 1 april 2015 @ 14:44:27 #38
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_151263078
quote:
10s.gif Op woensdag 1 april 2015 14:03 schreef Gewas het volgende:
Check metal-archives.com voor een geniale 1 april grap.
Heb je een link?
nee, jij dan!
pi_151263094
quote:
10s.gif Op woensdag 1 april 2015 14:44 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Heb je een link?
Als je de site opent:

http://www.metal-archives.com/
  woensdag 1 april 2015 @ 14:45:59 #40
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_151263135
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 14:44 schreef Gewas het volgende:

[..]

Als je de site opent:

http://www.metal-archives.com/
weet ik ;)

Hij is wel briljant idd _O-
nee, jij dan!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 april 2015 @ 16:09:27 #41
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_151265911
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 14:44 schreef Gewas het volgende:

[..]

Als je de site opent:

http://www.metal-archives.com/
_O-

Zijn hier overigens ook Liturgy-liefhebbers? Of is dat te hipster en pretentieus?
pi_151266346
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 16:09 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

_O-

Zijn hier overigens ook Liturgy-liefhebbers? Of is dat te hipster en pretentieus?
Heb ik in het vorige topic nog over georeerd.
Heel erg tof maar, zeker sinds hun meest recente album, eigenlijk geen black metal te noemen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 april 2015 @ 16:40:44 #43
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_151267155
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2015 16:20 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Heb ik in het vorige topic nog over georeerd.
Heel erg tof maar, zeker sinds hun meest recente album, eigenlijk geen black metal te noemen.
Helaas heb ik 't vorige topic nauwelijks gevolgd. Ik zal 't eens bekijken!
Het vorige album vond ik nog wel echt Black Metal; het huidige album is eigenlijk lastig te plaatsen. Het voelt eigenlijk alsof geen een genrenaam juist is. Maar qua ideologie zal 't wel passen bij Transcendental Black Metal. Vind het nieuwe album wel erg vet, dus zal 't binnenkort wel eens kopen, wanneer ik weer geld heb.

Heeft iemand overigens al die boeken van Dayal Patterson over Black Metal gelezen? Ik heb ze al besteld, maar misschien heeft iemand er ervaring mee.
  woensdag 1 april 2015 @ 16:53:16 #44
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_151267567
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 16:09 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Zijn hier overigens ook Liturgy-liefhebbers? Of is dat te hipster en pretentieus?
Ik vind er niet veel aan, maar dat komt niet op dat ik het te 'hipster' vind :P
Op zich wel tof dat ze een vrij unieke benadering tot muziek hebben, maar het resultaat doet me gewoon niets (behalve irriteren na een tijdje :P )

quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 16:40 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Heeft iemand overigens al die boeken van Dayal Patterson over Black Metal gelezen? Ik heb ze al besteld, maar misschien heeft iemand er ervaring mee.
Boeken? Hij heeft er nog maar één, toch?

Heb 'm overigens nog niet gelezen, maar hij lijkt me wel interessant. Hij kwam uit toen ik net 'Lords of Chaos' had gelezen, en had zodoende eerst wel weer genoeg black metal lectuur gelezen :P
nee, jij dan!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 april 2015 @ 17:03:31 #45
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_151267865
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 16:53 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ik vind er niet veel aan, maar dat komt niet op dat ik het te 'hipster' vind :P
Op zich wel tof dat ze een vrij unieke benadering tot muziek hebben, maar het resultaat doet me gewoon niets (behalve irriteren na een tijdje :P )

[..]

Boeken? Hij heeft er nog maar één, toch?

Heb 'm overigens nog niet gelezen, maar hij lijkt me wel interessant. Hij kwam uit toen ik net 'Lords of Chaos' had gelezen, en had zodoende eerst wel weer genoeg black metal lectuur gelezen :P
Er is net een tweede uitgekomen en daarvoor was er ook al een miniboekje. Evolution of the Cult; Prelude to the Cult en nu The Cult Never Dies Vol. 1.
Dat tweede boek bestaat alleen maar uit interviews (en kost redelijk weinig) en dat derde boek gaat kennelijk nog dieper in op Black Metal. Drie dingen zouden uitvoerig besproken worden: er wordt wederom gekeken naar de Noorse scene. De Poolse scene wordt uiteengezet en het genre van Suicidal en Depressive Black Metal wordt behandeld. http://www.cultneverdies.(...)-never-dies-new.html
Lords of Chaos heb ik overigens nog niet. Is dat een beetje de moeite waard. Hoorde dat dat nou niet bepaald het beste boek was, maar misschien is dat onzin.
pi_151268052
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 16:40 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Helaas heb ik 't vorige topic nauwelijks gevolgd. Ik zal 't eens bekijken!
Het vorige album vond ik nog wel echt Black Metal; het huidige album is eigenlijk lastig te plaatsen. Het voelt eigenlijk alsof geen een genrenaam juist is. Maar qua ideologie zal 't wel passen bij Transcendental Black Metal. Vind het nieuwe album wel erg vet, dus zal 't binnenkort wel eens kopen, wanneer ik weer geld heb.

Heeft iemand overigens al die boeken van Dayal Patterson over Black Metal gelezen? Ik heb ze al besteld, maar misschien heeft iemand er ervaring mee.
Evolution of the Cult? Ja, heb ik. Is wel leuk om door te bladeren.

Maar wat black metalboeken betreft is er natuurlijk maar een de allertofste en dat is dat boek van Peter Beste.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 april 2015 @ 17:24:17 #47
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_151268281
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 17:12 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Evolution of the Cult? Ja, heb ik. Is wel leuk om door te bladeren.

Maar wat black metalboeken betreft is er natuurlijk maar een de allertofste en dat is dat boek van Peter Beste.
Dat is dat boek met die foto's, toch? Ziet er zeker interessant uit.

Zelf heb ik:
Nicola Masciandaro - Hideous Gnosis: Black Metal Symposium I (Erg academisch, maar ook erg interessant)
Cornelia Foschum - Skandinavischer Black Metal: Geschichte, Thematik, Symbolik und Ästhetik zwischen Satanismus und (Neu)Heidentum. (Aardig boekje, maar niet bijzonder interessant)
Thomas Bossius - Med Framtiden i Backspegeln: Black Metal- och Transkulturen: Undomar, Musik och Religion i en Senmodern Värld (Net binnen, maar ziet er wel interessant uit)
Ika Johannesson & Jon Jefferson Klingberg - Blod, Eld, Död: en Svensk Metalhistoria (Eigenlijk over Zweedse metal in het algemeen, maar wel met veel nadruk op Black Metal met o.a. aparte hoofdstukken over Bathory, Dead, Dissection, Shining, Watain en de (overigens terechte) intolerantie t.o.v. rechtsextremisme)
pi_151270446
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 17:24 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Dat is dat boek met die foto's, toch? Ziet er zeker interessant uit.

Zelf heb ik:
Nicola Masciandaro - Hideous Gnosis: Black Metal Symposium I (Erg academisch, maar ook erg interessant)

Die heb ik ook, maar ik kan niet zeggen dat ik er erg van onder de indruk was. Het kwam wel erg Amerikaans op me over op de een of andere manier.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 april 2015 @ 18:43:33 #49
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_151270542
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 18:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Die heb ik ook, maar ik kan niet zeggen dat ik er erg van onder de indruk was. Het kwam wel erg Amerikaans op me over op de een of andere manier.
Ik ben er onlangs aan begonnen en ik vind 't tot nu toe best interessant, maar misschien wordt het allemaal wel minder. :)
  woensdag 1 april 2015 @ 18:56:49 #50
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_151271029
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 17:03 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Er is net een tweede uitgekomen en daarvoor was er ook al een miniboekje. Evolution of the Cult; Prelude to the Cult en nu The Cult Never Dies Vol. 1.
Dat tweede boek bestaat alleen maar uit interviews (en kost redelijk weinig) en dat derde boek gaat kennelijk nog dieper in op Black Metal. Drie dingen zouden uitvoerig besproken worden: er wordt wederom gekeken naar de Noorse scene. De Poolse scene wordt uiteengezet en het genre van Suicidal en Depressive Black Metal wordt behandeld. http://www.cultneverdies.(...)-never-dies-new.html
Lords of Chaos heb ik overigens nog niet. Is dat een beetje de moeite waard. Hoorde dat dat nou niet bepaald het beste boek was, maar misschien is dat onzin.
Ah ok

Lords of Chaos was grotendeels erg vermakelijk, maar ze gingen wel heel er lang door over Varg. Tot het punt over zijn visie over buitenaards leven en UFO's :') wie interesseert zich dat nou?

En het was voor mij ook wel een eye-opener, dat al die gastjes van die ongelovelijke pubers zijn :D ze lullen vaak tegenovergesteld in verschillende interviews. Ze zijn geïntesseerd in 'evil' dingen, maar kunnen datgene maar moeilijk onder woorden brengen en denken allemaal de waarheid in pacht te hebben etc..
nee, jij dan!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')