abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152221099
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 22:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wederom lees jij iets anders dan wat er staat. Noorwegen is het enige land waarvan ik weet dat het zo'n laag percentage haalt, ik heb niet gesteld dat Noorwegen het enige land is wat een restitutief stelsel heeft en als enige land zo'n laag percentage haalt.
Ik beweer ook niet dat jij dat stelde. Maar als een ander westers land ook die 20% haalde, dan was het vast bekend. Dus kun je vermoeden dat Noorwegen een unieke uitzondering is.

quote:
De conclusie is evident voor iedereen die tot honderd kan tellen.
Ik kan alleen tot 93 tellen.
Leg jij nou eens concreet uit wat die Noren dan beter doen

Oke... Ik vrees dat jij niks kan uitleggen en dat verbergt achter zgn slim te wezen, wat moeilijke woorden droppen, vage woorden erbij en doorverwijzen naar lange taaie stukken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 22:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Zich doelgericht concentreren op wat werkt en hierbij de onderbuikgevoelens van zichzelf en anderen negeren: vorming van de dader, zoveel mogelijk verminderling van het leed bij het slachtoffer, steeds voor ogen houden dat een gevangene weer een keer vrijkomt en dat je hem dan graag als buurman moet willen hebben.
vaag hoor......
vemindering van slachtofferleed ? Hoe doe je dat en hoe leidt het naar de daders die ineens wel braaf blijven ?

[ Bericht 5% gewijzigd door Bluesdude op 03-05-2015 00:25:08 ]
pi_152227557
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 20:20 schreef keste010 het volgende:

[..]

Sterk dat je dat uit het artikel haalt..
Nee, uit jouw reactie.
pi_152227564
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 23:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Over lezen wat je wil lezen gesproken. :?
Deze mensen beweren nog dat rood groen is wanneer honderdduizend keer is uitgelegd dat groen toch echt groen is. Ervan uitgaande van iemand die niet die vorm van kleurenblindheid heeft. :s)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, ik snap linkse mensen ook niet. (ze kunnen toch niet allemaal last hebben van die ene vorm van kleurenblindheid?).
  zondag 3 mei 2015 @ 09:16:53 #279
66582 Monolith
geniaal
pi_152228018
Misschien kun je het ook eens inhoudelijk proberen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_152229312
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 23:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Over lezen wat je wil lezen gesproken. :?
Deze mensen beweren nog dat rood groen is wanneer honderdduizend keer is uitgelegd dat groen toch echt groen is. Ervan uitgaande van iemand die niet die vorm van kleurenblindheid heeft. :s)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar heb je het nou over? Het is toch duidelijk dat het gevoel van onveiligheid totaal niet in verhouding staat tot de criminaliteitscijfers en dat dus de oorzaken ergens anders gezocht moeten worden?
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  zondag 3 mei 2015 @ 13:38:38 #281
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_152231769
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 11:25 schreef keste010 het volgende:

[..]

Waar heb je het nou over? Het is toch duidelijk dat het gevoel van onveiligheid totaal niet in verhouding staat tot de criminaliteitscijfers en dat dus de oorzaken ergens anders gezocht moeten worden?
Dat is ook niet helemaal waar. Niet elke vorm van criminaliteit heeft evenveel impact op de veiligheidsbeleving. Kleinschalige, zichtbare criminaliteit heeft een grotere impact dan - paradoxaal - genoeg High Impact Crimes als woninginbraak en verkrachting. Dat zijn vormen van criminaliteit waar slechts een klein percentage van de bevolking mee geconfronteerd wordt. De politie legt bij die laatste categorie echter haar prioriteiten als het gaat om opsporing.

Hoewel de schade die vandalisme heeft op een individu niet in verhouding staat tot de impact die een verkrachting heeft, zorgt vandalisme er wel voor dat mensen zich sneller onveilig wanen. Een kapot geslagen bushokje is geen prioriteit bij de politie, maar buurtbewoners worden er wel dagelijks mee geconfronteerd als ze op de bus staan wachten.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 3 mei 2015 @ 13:39:28 #282
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152231786
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 11:25 schreef keste010 het volgende:

[..]

Correct.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152236335
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 13:38 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat is ook niet helemaal waar. Niet elke vorm van criminaliteit heeft evenveel impact op de veiligheidsbeleving. Kleinschalige, zichtbare criminaliteit heeft een grotere impact dan - paradoxaal - genoeg High Impact Crimes als woninginbraak en verkrachting. Dat zijn vormen van criminaliteit waar slechts een klein percentage van de bevolking mee geconfronteerd wordt. De politie legt bij die laatste categorie echter haar prioriteiten als het gaat om opsporing.

Hoewel de schade die vandalisme heeft op een individu niet in verhouding staat tot de impact die een verkrachting heeft, zorgt vandalisme er wel voor dat mensen zich sneller onveilig wanen. Een kapot geslagen bushokje is geen prioriteit bij de politie, maar buurtbewoners worden er wel dagelijks mee geconfronteerd als ze op de bus staan wachten.
Dat is inderdaad een belangrijke nuancering, maar ook dat toont eigenlijk aan dat veiligheid vooral een gevoelskwestie is. Ik ben ervan overtuigd dat institutionele factoren en sociale en werkzekerheid meespelen in het gevoel van onveiligheid.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
pi_152238027
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 09:16 schreef Monolith het volgende:
Misschien kun je het ook eens inhoudelijk proberen.
Are you talking to me?
pi_152238300
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 20:20 schreef keste010 het volgende:

[..]

Sterk dat je dat uit het artikel haalt..
Sterk dat jij goed nieuws uit het artikel haalt!

Feiten
174.000 keer aangifte van een high impact crime.
71.000 keer aangifte van inbraak uit een woning.
96.000 geregistreerde gewelds- en seksuele delicten.
totaal 341000 met 22% oplossingspercentage. (overvallen 38%)
(een totaal dat uiteraard niet klopt in de werkelijkheid, want alleen al van de seksuele delicten wordt nauwelijks aangifte gedaan)

Dit is gewoon zeer slecht nieuws!!!

Voorgaande jaren
Voorgaande jaren lag het oplossingspercentage dus NOG lager! Een schande!!!

Verklaring stijging oplossingspercentage
Dat het oplossingspercentage gestegen is, kan deels verklaard worden doordat er minder vaak aangifte is gedaan van moeilijk oplosbare delicten zoals woninginbraak en zakkenrollerij.
DUS? Er werden dus meer moeilijk oplosbare delicten gepleegd, maar de burgers nemen de moeite niet om aangifte te doen?
Dat is een beeld wat wel kan kloppen, want mensen zien het nut niet om nog aangifte te doen. Het oplossingspercentage is namelijk al decennia gigantisch laag en de politie is na al die jaren nog steeds geen ervaringsdeskundige om even snel je aangifte te behandelen.

Mediamanipulatie: Sterkste daling aantal misdrijven in tien jaar
Sterkste daling aantal misdrijven in tien jaar zegt dus in feite dat het 10 jaar lang al veel erger is in NL dan de eerdergenoemde cijfers, maar de NOS presenteert het positiever en voila je hebt linkse idioten dat er goed nieuws is verteld en daarmee bewijs dat rechts maar iets verkeerd voelt... ofzo.
Het is dus niet zo gek dat mensen zich onveilig voelen, want 10 jaar lang is het ook onveilig! Maarja, misschien dat linkse mensen zich pas zorgen gaan maken als het oplossingspercentage onder de 3 ligt en het totaal aantal geregistreerde misdrijven boven de 3 miljoen??

NOS
Maarja, NOS is nu eenmaal links, dus zal altijd het nieuws blijven kleuren.
pi_152239718
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 17:42 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[/b]Maarja, NOS is nu eenmaal links, dus zal altijd het nieuws blijven kleuren.
En als NOS rechts was? Dan verspreiden ze wel de enige echte waarheid die in jouw ideologie past ?
God, behoed ons voor dat geleuter

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 03-05-2015 19:20:04 ]
  zondag 3 mei 2015 @ 19:08:38 #287
66582 Monolith
geniaal
pi_152240498
quote:
Dat het oplossingspercentage gestegen is, kan deels verklaard worden doordat er minder vaak aangifte is gedaan van moeilijk oplosbare delicten zoals woninginbraak en zakkenrollerij.
DUS? Er werden dus meer moeilijk oplosbare delicten gepleegd, maar de burgers nemen de moeite niet om aangifte te doen?
Dat is een beeld wat wel kan kloppen, want mensen zien het nut niet om nog aangifte te doen. Het oplossingspercentage is namelijk al decennia gigantisch laag en de politie is na al die jaren nog steeds geen ervaringsdeskundige om even snel je aangifte te behandelen.
Dat staat er niet. Er staat dat er minder aangifte is gedaan, zonder dat de aangiftebereidheid is afgenomen. Daarnaast rept men over een stijging van het oplossingspercentage. Dat kan zoals in het artikel staat worden verklaard doordat het absolute aantal opgeloste zaken gelijk is gebleven, maar het aantal gerapporteerde zaken gedaald is. Zo moeilijk lijkt het me niet.
  zondag 3 mei 2015 @ 19:13:44 #288
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_152240647
Het mooie van statistieken is dat je ze altijd zo kan uitleggen dat ze jouw stelling onderschrijven.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_152252918
quote:

[..]

Sterk dat jij goed nieuws uit het artikel haalt!

Feiten
174.000 keer aangifte van een high impact crime.
71.000 keer aangifte van inbraak uit een woning.
96.000 geregistreerde gewelds- en seksuele delicten.
totaal 341000 met 22% oplossingspercentage. (overvallen 38%)
(een totaal dat uiteraard niet klopt in de werkelijkheid, want alleen al van de seksuele delicten wordt nauwelijks aangifte gedaan)

Dit is gewoon zeer slecht nieuws!!!

Voorgaande jaren
Voorgaande jaren lag het oplossingspercentage dus NOG lager! Een schande!!!

Mediamanipulatie: Sterkste daling aantal misdrijven in tien jaar
Sterkste daling aantal misdrijven in tien jaar zegt dus in feite dat het 10 jaar lang al veel erger is in NL dan de eerdergenoemde cijfers, maar de NOS presenteert het positiever en voila je hebt linkse idioten dat er goed nieuws is verteld en daarmee bewijs dat rechts maar iets verkeerd voelt... ofzo.
Het is dus niet zo gek dat mensen zich onveilig voelen, want 10 jaar lang is het ook onveilig! Maarja, misschien dat linkse mensen zich pas zorgen gaan maken als het oplossingspercentage onder de 3 ligt en het totaal aantal geregistreerde misdrijven boven de 3 miljoen??

NOS
Maarja, NOS is nu eenmaal links, dus zal altijd het nieuws blijven kleuren.
Werkelijk het enige wat van deze post klopt is dat er minder aangiften gedaan zijn. Verder maak je het vooral zo erg als je zelf wil, en toon je aan dat je zelf 1 van de grootste slachtoffers geworden bent van zondebok-politiek. De harde cijfers uit de rapporten laten al jaren zien dat onveiligheid vrij weinig met daadwerkelijke criminaliteit te maken heeft.
pi_152268551
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 01:13 schreef keste010 het volgende:

[..]

Werkelijk het enige wat van deze post klopt is dat er minder aangiften gedaan zijn. Verder maak je het vooral zo erg als je zelf wil, en toon je aan dat je zelf 1 van de grootste slachtoffers geworden bent van zondebok-politiek. De harde cijfers uit de rapporten laten al jaren zien dat onveiligheid vrij weinig met daadwerkelijke criminaliteit te maken heeft.
:O

Maargoed, ik snap dus niks van linkse mensen, zoals ik al eerder zei. Zelfs zorgwekkende criminaliteitscijfers worden gebagatelliseerd. Schande!
En wat harde cijfers uit rapporten laten zien, weet ik niet. Ik weet in ieder geval dat ik jouw conclusies daarover niet hoef te geloven.
pi_152268575
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 19:13 schreef Janneke141 het volgende:
Het mooie van statistieken is dat je ze altijd zo kan uitleggen dat ze jouw stelling onderschrijven.
Alleen de ene stelling kan wat betere worden weerlegd dan de andere stelling.
pi_152268646
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 19:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat staat er niet. Er staat dat er minder aangifte is gedaan, zonder dat de aangiftebereidheid is afgenomen. Daarnaast rept men over een stijging van het oplossingspercentage. Dat kan zoals in het artikel staat worden verklaard doordat het absolute aantal opgeloste zaken gelijk is gebleven, maar het aantal gerapporteerde zaken gedaald is. Zo moeilijk lijkt het me niet.
Dat staat er al helemaal niet.

Daarnaast rept men over een stijging van het oplossingspercentage, terwijl het jarenlang een daling was.

En je laatste conclusie staat er ook niet, maar is een aanname die ook niet weersproken kan worden.
pi_152268674
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 18:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

En als NOS rechts was? Dan verspreiden ze wel de enige echte waarheid die in jouw ideologie past ?
God, behoed ons voor dat geleuter
Dat is het enige dat je te zeggen hebt?
8)7 :O :r
..zeg dan gewoon niets!
pi_152268695
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 17:24 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dat staat er al helemaal niet.

Daarnaast rept men over een stijging van het oplossingspercentage, terwijl het jarenlang een daling was.

En je laatste conclusie staat er ook niet, maar is een aanname die ook niet weersproken kan worden.
Tja, als je niet kunt lezen, dan houdt het op natuurlijk.
pi_152269944
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 17:24 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dat is het enige dat je te zeggen hebt?
8)7 :O :r
..zeg dan gewoon niets!
Het is toch stukken beter dan jouw geleuter
pi_152273841
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 17:20 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

:O

Maargoed, ik snap dus niks van linkse mensen, zoals ik al eerder zei. Zelfs zorgwekkende criminaliteitscijfers worden gebagatelliseerd. Schande!
En wat harde cijfers uit rapporten laten zien, weet ik niet. Ik weet in ieder geval dat ik jouw conclusies daarover niet hoef te geloven.
Je begrijpt dat als je 4 reacties achter elkaar plaatst die allen qua argumentatie/onderbouwing niet verder komen dan 'Nietes! Nietes' schreeuwen, je weinig mensen hier van je gelijk zult overtuigen?
  maandag 4 mei 2015 @ 21:46:18 #297
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_152278775
PVV is een linkse partij met een stevige 'veiligheids'koers, zo stevig zelf dat de meesten ze niet als rechts beschouwen.
pi_152280654
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 21:46 schreef De_Kaas het volgende:
PVV is een linkse partij met een stevige 'veiligheids'koers, zo stevig zelf dat de meesten ze niet als rechts beschouwen.
De etnische haat en de law&orderkoers is rechts. Dat domineert de partij
Daarnaast zijn er een paar leuke dingen voor de gewone mensen aangebrachtd, vooral door Fleur Agema. Wilders is een opportunist. Hij geeft toe aan Agema , zijn eerste luitenant immers.. nodig om de fractie te controleren en hij ziet de waarde er van om kiezers te lokken.
pi_152281421
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 20:08 schreef keste010 het volgende:

[..]

Je begrijpt dat als je 4 reacties achter elkaar plaatst die allen qua argumentatie/onderbouwing niet verder komen dan 'Nietes! Nietes' schreeuwen, je weinig mensen hier van je gelijk zult overtuigen?
Ik krijg bijna alleen maar Nietus-reacties, omdat men inhoudelijk niks tegen mijn reactie in kan brengen en dan denk je dat ik daar nog aandacht aan ga schenken? (Oorzaak-gevolg is zeker moeilijk voor je?)
Verder heb ik overigens ook niet de illusie dat ik linkse mensen van mijn gelijk zal overtuigen. Althans niet via een forum. Bovendien is dat ook niet het doel. Het gaat erom dat men weet dat je ook anders tegen de zaak aan kan kijken ipv zoals jij doet met je waanbeelden dat er bewijs zou zijn dat rechts het helemaal verkeerd zou hebben.
pi_152281459
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 18:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is toch stukken beter dan jouw geleuter
Zeg toch ajb niets!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')