ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
In het vorige deel vroeg Duvel waarom de bovenleiding wel stroom had terwijl alles donker was. Peterselieman oopperde gescheiden systeem als antwoord.
Dat bovenleiding en seinen uit verschillende bronnen gevoed worden en dat het een wel kan werken en een ander niet bij een stroomstoring wil er bij mij nog wel in. Maar de storing lag vanmorgen op het hoogste niveau in het stroomnet. Lijkt me sterk dat de bovenleiding in Amsterdam wordt gevoed vanuit Utrecht of Rotterdam.
In het vorige deel vroeg Duvel waarom de bovenleiding wel stroom had terwijl alles donker was. Peterselieman oopperde gescheiden systeem als antwoord.
Dat bovenleiding en seinen uit verschillende bronnen gevoed worden en dat het een wel kan werken en een ander niet bij een stroomstoring wil er bij mij nog wel in. Maar de storing lag vanmorgen op het hoogste niveau in het stroomnet. Lijkt me sterk dat de bovenleiding in Amsterdam wordt gevoed vanuit Utrecht of Rotterdam.
Nou... In principe hangt alles aan elkaar, dus als je geen stroom vraagt, kun je in Amsterdam spanning meten die je er in Rotterdam op zet. Zodra je dan een trein inschakelt, valt ie uit, maar goed: spanning dus wel, maar vermogen dus niet.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Nee, het hangt op 10kV-niveau al aan elkaar, daar komt ook het licht thuis vandaan.
Dat wil niet zeggen dat alles helemaal plat ligt. Het net kan het vanuit andere delen voor een deel opvangen, maar lang niet alles. Door gebruik van verschillende onderstations of aparte fases zou het dus kunnen dat er wel spanning op de bovenleiding staat, maar dat de seinen gedoofd zijn.
Maar ja, zoals je al aanhaalt hoeft het niet te betekenen dat als er spanning op de bovenleiding staat het (volledige) vermogen er ook is.
Seinen en wissels komen uit het 3KV net maar dat wordt geschakeld met stroom uit het 'normale' hoogspanningsnet. Voor zover ik het begrepen heb.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Dat wil niet zeggen dat alles helemaal plat ligt. Het net kan het vanuit andere delen voor een deel opvangen, maar lang niet alles. Door gebruik van verschillende onderstations of aparte fases zou het dus kunnen dat er wel spanning op de bovenleiding staat, maar dat de seinen gedoofd zijn.
Dat van die fases gaat niet echt op, je kijgt een driefase HS-voeding binnen en die wordt getransformeerd en gelijkgericht. Je kunt wel één onderstation missen, maar zo'n uitval als vandaag kun je niet opvangen. Extra lastig is het voor NS dat ze dus wel spanning zien, maar geen idee hebben of ze er op kunnen rijden. Mooie case-studie.
Een geval van wel spanning, maar geen stroom? Heel veel verder dan W=V*A kwamen mijn natuurkundelessen op De Mavo niet. De fijnere details van elektrotechniek ontgaan me wel eens.
Op vrijdag 27 maart 2015 23:09 schreef Fixers het volgende: Een geval van wel spanning, maar geen stroom? Heel veel verder dan W=V*A kwamen mijn natuurkundelessen op De Mavo niet.
Ja. De spanningsval is afhankelijk van de weerstand in de bovenleiding en de stroom: U = I * R. Als R heel groot is, wordt U al groot bij een beetje stroom. Die U moet je aftrekken van de bronspanning, dus (1800V). Ergens onder de 1000V of 900V gaat alles automatisch uit. Als je dus een trein wilt laten optrekken met 1000A, en je hebt een weerstand van 0,9 Ohm, dan zit je al aan de 900V bij je trein = uit. Die weerstand is vergelijkbaar met 25 à 35 km dubbelspoor o.i.d.?
Nou... In principe hangt alles aan elkaar, dus als je geen stroom vraagt, kun je in Amsterdam spanning meten die je er in Rotterdam op zet. Zodra je dan een trein inschakelt, valt ie uit, maar goed: spanning dus wel, maar vermogen dus niet.
Is dat zo? Zitten er niet her en der isolatoren in de lijn om de onderstations van elkaar te isoleren?
De bus van 1.57 van Den Bosch naar Utrecht heeft ook vertraging 2.16 weg, stonden 2 mannetjes van de NS, communiceren ho maar maar wel flauwe grappen maken bij vertrek.
[ Bericht 25% gewijzigd door bork op 28-03-2015 02:17:40 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
De adviesaanvraag van NS aan Locov voor drgl 2016.
De lijn Haarlem-Uitgeest wordt wel een beetje een ondergeschoven kindje hè. Alleen nog maar 2 stoptreinen per uur, en in de spits alleen in de spitsrichting een IC. En dat in de Randstad.
Kunnen ze die lijn niet beter gaan aanbesteden ofzo? (de overheid dan hè, niet NS die de aanbesteding doet natuurlijk)
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2015 09:39:46 ]
De lijn Haarlem-Uitgeest wordt wel een beetje een ondergeschoven kindje hè. Alleen nog maar 2 stoptreinen per uur, en in de spits alleen in de spitsrichting een IC. En dat in de Randstad.
Kunnen ze die lijn niet beter gaan aanbesteden ofzo? (de overheid dan hè, niet NS die de aanbesteding doet natuurlijk)
Ja dat kan, maar iedereen in Bloemendaal heeft een dikke kar onder zijn reet, dus geen zin in de trein. M.a.w.: het potentieel is er niet en wordt niet groter.
Ja dat kan, maar iedereen in Bloemendaal heeft een dikke kar onder zijn reet, dus geen zin in de trein. M.a.w.: het potentieel is er niet en wordt niet groter.
Hebben ze alles geprobeerd? Bij de geprivatiseerde nevenlijnen werd vroeger ook ongetwijfeld gezegd dat plattelanders toch arm zijn of dat het te dunbevolkt is en dat er daarom nooit potentieel kan zijn om vaker dan eens in de 2 uur te rijden.
Ik zat zelf te denken aan bijv. een trein met veel eersteklas, leren bekleding, teakhouten afwerking en een enkeltje Amsterdam dat ¤25,- kost. Maar goed, ik ben geen marketing-expert.
Vanuit die regio is het ook vaak sneller om met de bus naar Haarlem of Uitgeest te gaan en daar dan de trein te pakken. De trein is daar vooral onhandig. En sinds Sloterdijk een IC-station is, is Hoorn-Den Haag sneller via Sloterdijk, dan ben je dus ook al het doorgaande vervoer kwijt.
Op zaterdag 28 maart 2015 09:54 schreef Duvel het volgende: Natuurlijk hebben ze niet anders geprobeerd. Ze voldoen aan de concessie met twee stoptreinen per uur.
Ik denk wel dat er meer mogelijk is idd. Maar tegelijk denk ik ook dat er niet heel veel mogelijkheden zijn om echt veel reizigers te trekken.
Reistijdverkorting d.m.v. het sluiten van een/twee stations is ook geen optie? Met een van de stations in Santpoort of Driehuis (die immers allemaal zeer dicht bij elkaar in de buurt liggen) lijkt het alweer wat korter
Hebben ze alles geprobeerd? Bij de geprivatiseerde nevenlijnen werd vroeger ook ongetwijfeld gezegd dat plattelanders toch arm zijn of dat het te dunbevolkt is en dat er daarom nooit potentieel kan zijn om vaker dan eens in de 2 uur te rijden.
Ik zat zelf te denken aan bijv. een trein met veel eersteklas, leren bekleding, teakhouten afwerking en een enkeltje Amsterdam dat ¤25,- kost. Maar goed, ik ben geen marketing-expert.
Net als dat fantastische Thalys personeel. De ene keer wel reizigers meenemen van Schiphol naar Amsterdam en de andere keer eruit duwen alsof ze door de Berlijnse Muur kwamen.
Staatssecretaris Mansveld (IenM) beantwoordt vragen van het Kamerlid Bashir (SP) over het bericht dat er drie keer zoveel klachten zijn bij NS over volle treinen Kamerleden Visser en De Boer (beiden VVD) over de Zaanse spoorlijn.
M2-rijtuigen lijken me toch niet het toonbeeld van luxe.
Interessant verhaal trouwens wel. De trein naar IJmuiden van Lovers werd gestopt omdat die na invoering van de draagvleugelboot niet meer rendabel was. Gelijk daarna besloot de overheid blijkbaar om concurrentie op het hoofdrailnet niet meer toe te staan. En nu is de spoorlijn naar IJmuiden opgebroken én is de draagvleugelboot ook opgeheven.
M2-rijtuigen lijken me toch niet het toonbeeld van luxe.
Interessant verhaal trouwens wel. De trein naar IJmuiden van Lovers werd gestopt omdat die na invoering van de draagvleugelboot niet meer rendabel was. Gelijk daarna besloot de overheid blijkbaar om concurrentie op het hoofdrailnet niet meer toe te staan. En nu is de spoorlijn naar IJmuiden opgebroken én is de draagvleugelboot ook opgeheven.
Er komt nu een busbaan op de plek van het spoor, en zoals Klaasje al zei de bus is vaak sneller dan de trein.
Ja, en de eerste ICE van de dag gaat nog 30 min eerder rijden, dat staat bijna nergens!
Levert ook niks op que treinverbindingen richting het zuiden, 15 minuten eerder in München en Wiesbaden. Geen effect op Berlijn, en als deze ICE om 9 uur in Keulen, is zou je de trein naar Wenen kunnen halen dat is de grootste winst , half 7 in Amsterdam weg, 7 uur 's avonds in Wenen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Levert ook niks op que treinverbindingen richting het zuiden, 15 minuten eerder in München en Wiesbaden. Geen effect op Berlijn, en als deze ICE om 9 uur in Keulen is zou je de trein naar Wenen kunnen halen dat is de grootste winst , half 7 in Amsterdam weg, 7 uur 's avonds in Wenen.
Hoi vliegtuig.
Het waren alleen 1e klas rijtuigen. Dat was echt wel comfortabel, en hij reed max. 100 dankzij die 2200'en er voor.
Het ging over Bloemendaal enzo. Met afdankertjes uit België met een diesellocomotief ervoor krijg je de mensen daar echt niet de trein in, lijkt me. Ook al zijn die afdankertjes misschien 1e klas.
Flankaanrijdingen of frontale aanrijdingen kun je bijna niet timen, en zeker niet met hoge snelheid. De andere trein heeft wel ATB dus die zal al in de ankers zijn gegaan als jij met je maffe suïcidale gedachten in zijn rijweg komt.
Flankaanrijdingen of frontale aanrijdingen kun je bijna niet timen, en zeker niet met hoge snelheid. De andere trein heeft wel ATB dus die zal al in de ankers zijn gegaan als jij met je maffe suïcidale gedachten in zijn rijweg komt.
gewoon op Amsterdam cs in de spits een volle slt rammen die stilstaat met je virm 12.
Op zaterdag 28 maart 2015 10:53 schreef Mr_Klaasje het volgende: Als je met 80 km/h Amsterdam CS inrijdt ontspoor je gewoon. Dan gaan er niet zoveel mensen dood hoor..
Feitelijk gezien is het gewoon de snelheid die ontbreekt..
Oh dat wel, maar de kleren van gisteren, geen tandpasta en geen Deo. Tel uit je winst
Wat voor ov-kaartje heb je gekregen?
Op zaterdag 28 maart 2015 10:53 schreef Mr_Klaasje het volgende: Als je met 80 km/h Amsterdam CS inrijdt ontspoor je gewoon. Dan gaan er niet zoveel mensen dood hoor..
Ja, dat. En je SLT ownt de VIRM. Zoals bewezen.
Op zaterdag 28 maart 2015 10:52 schreef b2py het volgende: Maar kan een machinist zomaar zijn ATB uitzetten en er vol voor gaan? Of gaan er dan alarmbellen rinkelen?
quote:
Op zaterdag 28 maart 2015 10:52 schreef b2py het volgende: Maar kan een machinist zomaar zijn ATB uitzetten en er vol voor gaan? Of gaan er dan alarmbellen rinkelen?
Volgens mij kan dat.
Toch proberen deze zomer, weet alleen nog niet overdags of 's nachts, enne niks moet, het kan, Norddeich Mole wordt wel een stuk vroeger en makkelijker bereikbaar. Als je dit wil natuurlijk .
Op zaterdag 28 maart 2015 11:03 schreef Peterselieman het volgende: Ik meen dat Mono laatst heeft gezegd dat er onder ATB-NG er minder mogelijk is omdat de ATB zich na het passeren van een baken weer inschakelt?
Je kan inderdaad met een aantal handelingen de ATB buiten bedrijf zetten. Dit is bedoeld om, in geval van een iets te enthousiaste ATB installatie (lees: de ATB installatie is om wat voor reden dan ook stuk en voert continu een snelremming uit) in ieder geval van de baan af te komen. Je mag echter dan niet harder dan 80 km/u rijden en tot het eerstvolgende station waar de trein uitgewisseld kan worden. Echter wordt dat technisch niet afgedwongen.
BELGIUM: Detailed engineering design and development work is to get underway shortly for the construction of a third metro route through the centre of Brussels, following approval of the scheme by the Brussels Capital Region administration on March 26. The fully-automated Bordet – Albert Line is expected to open for revenue service in 2024.
Under the proposals agreed between the region, city transport operator STIB and the federal government’s investment fund for the capital, Beliris, the line would combine the existing north-south premetro tram tunnel between Brussels Nord and Albert via Brussels Midi with an extension at the northern end.
STIB and the Brussels Capital Region would be responsible for conversion of the premetro, which is primarily served by high-frequency tram routes 3 and 4. This cross-city tunnel includes interchanges with the existing metro lines 2 and 6 at Rogier and Midi, and with lines 1 and 5 at De Brouckère. While much of the premetro was built with a view to eventual conversion, a new alignment would be required to bypass a section of the city’s original shallow tram subway at Lemonnier, which dates from the 1950s.
Beliris began consultations in 2012 over options for the 4·4 km northern extension, before selecting a preferred alignment which would run in tunnel from Brussels Nord through the Schaerbeek district before turning east to an interchange with SNCB at the existing Bordet station. This broadly follows the existing tram routes 32 and 55. Intermediate stations are envisaged at Place Liedts, Colignon, Place Verboekhoven, Square Riga, Tilleul, and and Place de la Paix in Evere.
STIB is expected to begin public consultation for the project at the end of this year. Beliris says construction of the extension would start in 2019, with a single 9·8 m diameter tunnel being excavated using a tunnel boring machine.
Daar kwam een cargomachinist een paar jaar geleden ook achter toen hij met uitgeschakelde ATB, in zijn eentje in de cabine, een stel stoptonende seinen voorbij tufte.
Bijgeslapen Schoon geworden Nu koffie en een broodje want ik sterf van de honger want er was alleen maar vlees met bot gisteren en dus heb ik niks gegeten
Wat aantoonde dat concurrentie op hetzelfde spoor ook geen goed idee is. Al was NS destijds ook extreem kinderachtig.
Concurrentie op het spoor kan best werken, maar dan zit je vooral in het langeafstandsvervoer (Gotenburg - Stockholm, de lijnen van Italo, First Hull Trains en Grand Central, ...). Op een forenzenverbinding gaat het waarschijnlijk niet echt werken, te weinig vraag en te onpraktisch voor de reguliere reiziger met abonnement.
Op zaterdag 28 maart 2015 08:56 schreef b2py het volgende: Ohja, ik wil Toeps nog feliciteren met haar geslaagde trip van Zaandam naar Utrecht Overvecht!
Haha bedankt, ging helemaal prima, zelfs mijn overstap van vijf minuten gehaald op Utrecht CS. Ik weet overigens niet hoe de reizigers die in Utrecht op de trein naar Nijmegen wilden stappen het overleefd hebben, want dat zag eruit alsof het noooooit ging passen
Goed nieuws! Als het goed is komt er ook al een metro naar Schaarbeek. Dat stuk bij Lemonnier is ook wel erg bizar, dat is in de buurt van station Brussel-Zuid en daar liggen vier tramsporen naast elkaar in een tunnel en er kruisen twee lijnen gelijkvloers; de tram moet er ook vrijwel altijd wachten.
[ Bericht 51% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2015 16:40:24 ]
28 Maart 2015 - Een overbrenging van de 2 resterende 1600'en van Crailoo naar de Watergraafsmeer werd op zaterdag 28 maart 2015 uitgevoerd. Gelukkig was het weer even iets beter....
Machinisten kunnen ATB toch buitendienststellen? In dat geval is het een eitje natuurlijk.
Klopt, ik zou bij wijze van spreken in Leeuwarden de ATB en de (snel)remkleppen uit kunnen schakelen en met een volle trein met 140km/h tegen het juk aan kunnen rijden met alle gevolgen van dien. Dan neem ik niet alleen de reizigers mee maar ook het personeel in de plaatselijke kiosk en de mensen op het station zelf.
Op zaterdag 28 maart 2015 11:13 schreef MTL het volgende: Je kan inderdaad met een aantal handelingen de ATB buiten bedrijf zetten. Dit is bedoeld om, in geval van een iets te enthousiaste ATB installatie (lees: de ATB installatie is om wat voor reden dan ook stuk en voert continu een snelremming uit) in ieder geval van de baan af te komen. Je mag echter dan niet harder dan 80 km/u rijden en tot het eerstvolgende station waar de trein uitgewisseld kan worden. Echter wordt dat technisch niet afgedwongen.
Zo staat het niet in het handboek vriend Je mag rustig dienstregelingssnelheid rijden. Je moet gewoon uit je doppen blijven kijken en de treindienstleider inlichten dat je een ATBloze trein bent op dat moment.
Je mag echter dan niet harder dan 80 km/u rijden en tot het eerstvolgende station waar de trein uitgewisseld kan worden. Echter wordt dat technisch niet afgedwongen.
Tramstation van Burgh (bij Haamstede) deze middag. Door de Watersnood van '53 en ruilverkavelingen een van de nog weinige herinneringen aan de RTM-tramlijn Zype-Haamstede.
Belgen Recent is oa Blokpost Mol overgenomen door de post in Hasselt, en doen dus ook andere seingevers rijwegen instellen. Nu is men dus zo slim geweest vandaag om 3x(!) een trein tegelijk het enkelbaanvak op te laten rijden, om tot de conclusie te komen bij Overpelt Werkplaatsen dat men elkaar daar niet kan passeren Toen stonden er 2 treinen, netjes voor een rood sein. Tegenover elkaar. Vroeger had je de industrie-aansluiting van Overpelt Werkplaatsen (sinds 2008 buiten dienst, sinds vorig jaar het wissel verwijderd), maar het seinstelsel is hierop niet aangepast, en heb je op het enkelsporige traject daar nog gewoon 2 blokken, terwijl je bij Overpelt Werkplaatsen niet kan passeren. Bij Balen Werkplaatsen kan dat wel, en dat werd normaal ook gedaan... Alleen vandaag niet door de "nieuwe" seingevers voor dat baanvak. Er zijn minstens 3 treinen daar geblokkeerd geraakt, en is degene die uit Neerpelt kwam maar teruggereden, de andere trein er voorbij, en weer door naar Antwerpen. Daarvoor moet je ook écht in België zijn. Men heeft het seinstelsel dus niet aangepast op de huidige infrastructuur, en het zou dus vaker voor kunnen komen als iemand niet goed oplet
[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 28-03-2015 22:15:34 ]
In other news In Engeland onderzoekt de RAIB een SPAD (signal passed at danger, oftewel: STS passage). Het gaat om de stoomlocomotief 'Tangmere' met 13 rijtuigen.
Deze trein naderde Wootton Basset junction en reed voorbij stoptonend sein SN45. De RAIB geeft aan dat volgens hun voorlopige onderzoek de machinist bij de baken voor sein SN43 een AWS waarschuwing kreeg en negeerde, waarbij de trein tot stilstand zou moeten worden gebracht. De machinist en stoker zouden hierop volgend de treindienstleider moeten bellen, maar in plaats hiervan maakten zij de AWS en TPWS inrichting onklaar, waardoor de trein slechts 8 mph heeft geremd en verder is gereden. Vervolgens is de trein langs geeltonend sein SN43 gereden. Hierna kwam stoptonend sein SN45 in beeld, maar de machinist reed inmiddels te hard om voor dit sein tot stilstand te komen, ondanks dat deze de remmen volledig inschakelde. AWS en TPWS hebben doordat deze waren uitgeschakeld niet kunnen ingrijpen.
Inderdaad... Hoewel volgens een Engels forum is het in een stoomlocomotief makkelijker om de AWS inrichting onklaar te maken dan in een nieuwere trein. Niet dat dit iets goed praat...
Over het geklooi op het enkelsporig lijntje 19 tussen Mol en Neerpelt in België meldt HGBTF:
quote:
Geweldig dat men een gooi doet naar de juiste toedracht en jullie zitten er ook heel dicht bij. Het heeft alles te maken met het feit dat de EBP nu het gebied bedient dat vroeger enerzijds Balen-Werkplaatsen in beheer had en anderzijds Neerpelt met zijn antieke seingestel. Daarom maakte men een nieuwe keet voor Neerpelt en die beschouwt Balen-Werkplaatsen als randpost. Daardoor kan het hele spoorvak niet in één keer gekeerd worden en staan er in de pampa's twee bediende seinen rug aan rug.
Herprogrammeren zou in zekere zin kunnen maar niet om de sperring van het spoorvak te verzekeren. Dat zal zijn voor als er ooit nog eens geld is en gezien de regering moeten we daar niet te snel op hopen. Ondertussen is er al wel iets gedaan om deze vergissing in de toekomst te mijden.
Op zaterdag 28 maart 2015 22:19 schreef greavy het volgende: Over het geklooi op het enkelsporig lijntje 19 tussen Mol en Neerpelt in België meldt HGBTF:
Zo staat het niet in het handboek vriend Je mag rustig dienstregelingssnelheid rijden. Je moet gewoon uit je doppen blijven kijken en de treindienstleider inlichten dat je een ATBloze trein bent op dat moment.
Correct, die 80 km/u is NSR regelgeving.
Edit: oh, moet ik wel ff het volgende bericht ook lezen
Op zondag 29 maart 2015 03:19 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik moet uitvinden hoe ik de TV op UTC+1 krijg. De vorige keer moest ik het hele fucking kutding herinstalleren. Bijna een nieuwe gekocht.
Ik heb ook mijn Macbook gekocht uit totale Windows 8 frustratie
Mijn TV gaat ongeveer elk half jaar op zwart. Dat is net zeldzaam genoeg om steeds opnieuw te moeten uitvinden wat er mis is. Als hij elke 4 maanden ermee zou kappen zou ik denken "Oh ja tuurlijk decoder ff opnieuw op digitale TV instellen, kwart nanoseconde werk"
Op zondag 29 maart 2015 04:32 schreef MTL het volgende: Zie ik in m'n pauze deze visualisatie van de nieuwe sprinter van CAF voorbij komen op Gezichtsboek:
Op zondag 29 maart 2015 04:32 schreef MTL het volgende: Zie ik in m'n pauze deze visualisatie van de nieuwe sprinter van CAF voorbij komen op Gezichtsboek:
Op zondag 29 maart 2015 03:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Zomaar bier zitten zuipen bij Mono. En over rode seinen en Gilles de la Tourette en Hitler gepraat.
In juli bij mij?
Interessante combi.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Op zondag 29 maart 2015 11:52 schreef Fixers het volgende: Hoe lang zou gaat het duren voor reizigers beginnen te klagen dat de hele trein naar toilet stinkt en dat ze worden afgesloten/verwijderd?
Groene seinen die niet afvallen als je er doorheen rijdt Trein die rijdt met een lege machinistenstoel Camerahelicopter die onder de bovenleiding door vliegt NSFSC die Ierse fraudeclub dat zouden we niet meer doen Schone perrons op Amsterdam Centraal Geen mensen op Rotterdam Centraal Foutieve bestemmingsdisplay.
Ik vraag me af of er nog iets met de uitslag van die stoelen-testsetup in Rotterdam gedaan wordt. In dat filmpje ziet het interieur er qua comfort behoorlijk pauper uit weer.
Op zondag 29 maart 2015 13:31 schreef Ireyon het volgende: Ik vraag me af of er nog iets met de uitslag van die stoelen-testsetup in Rotterdam gedaan wordt. In dat filmpje ziet het interieur er qua comfort behoorlijk pauper uit weer.
Op zondag 29 maart 2015 13:45 schreef spectrumanalyser het volgende: welk oud materieel zal worden ge-heractiveerd als blijkt dat de Sprinter nieuwe generatie niet geschikt blijkt? mat 54? Plan W?
Op zondag 29 maart 2015 13:45 schreef spectrumanalyser het volgende: welk oud materieel zal worden ge-heractiveerd als blijkt dat de Sprinter nieuwe generatie niet geschikt blijkt? mat 54? Plan W?
1300's lopen rustiger toch? Bij DB komen op termijn voldoende rijtuigen vrij toch, daar is vast iets van te maken. Misschien kunnen de 1200's van EETC ook terug worden gehuurd
HAARLEM - De politie heeft zaterdagavond rond 20.15 uur op de Verspronckweg een 28-jarige Haarlemmer aangehouden voor het spuiten van graffiti op een trein.
De man werd betrapt door een alerte beveiligingsmedewerker en werd overgedragen aan de politie. De tags op de trein waren net aangebracht en de verdachte had nog de spuitbussen in zijn bezit. De vandaal is voor onderzoek ingesloten.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op zondag 29 maart 2015 11:52 schreef Fixers het volgende: Hoe lang zou gaat het duren voor reizigers beginnen te klagen dat de hele trein naar toilet stinkt en dat ze worden afgesloten/verwijderd?
Dat zal wel meevallen, in een GTW merk je daar ook niks van.
Twee plaatjes van vanmiddag, loc 1251 sleepte de Skitrein van Amsterdam C naar de Watergraafsmeer. Achterop de 1621 die de trein van Venlo naar Amsterdam heeft gebracht.
Wat gebeurt er eigenlijk als een trein een baanvak opgestuurd wordt, en mcn geen wegbekendheid heeft? In dit geval is de trein na een tijdje stilstand doorgereden. Moest bij Breda naar Lage Zwaluwe, kopmaken en naar Roosendaal maar werd bij Breda naar Etten-Leur gestuurd
[ Bericht 4% gewijzigd door greavy op 29-03-2015 18:06:04 ]
Een tikje ondergesneeuwd in de stroomstoring van vrijdag. Iets met MAT'64 en baanschuivers. Voor Beter OV deed enig historisch onderzoek en komt tot een ontluisterend verhaal. Over salamitactiek en verkeerde zuinigheid.
Op zondag 29 maart 2015 17:55 schreef greavy het volgende: Wat gebeurt er eigenlijk als een trein een baanvak opgestuurd wordt, en mcn geen wegbekendheid heeft? In dit geval is de trein na een tijdje stilstand doorgereden. Moest bij Breda naar Lage Zwaluwe, kopmaken en naar Roosendaal maar werd bij Breda naar Etten-Leur gestuurd
"trein in de verkeerde richting"
Volgens handboek stoppen achter het eerste sein voor de tegen richting en contact opnemen met treindienstleider. Evt. Stroomafnemer laten zakken indien je richting baanvak gaat met andere spanning.
Geldt overigens ook als de mcn wel wegbekendheid heeft
Duidelijk. Trein schijnt daar even stilgestaan te hebben toen hij doorhad dat hij verkeerd gestuurd werd, en hinderde het treinverkeer dus. De trein is uiteindelijk wel via Etten-Leur gereden, maar de machinist had daar geen wegbekendheid, en moest daarom via Lage Zwaluwe rijden. Is er in dit geval dan doorgereden met "Rijden op Zicht" of is er ergens uit het niets een pilot tevoorschijn gekomen?
Kan me trouwens niet voorstellen dat de machinist Breda - Roosendaal niet had als hij wel Breda - lage zwaluwe en lage zwaluwe - Roosendaal heeft. Breda - Roosendaal is namelijk de omleidingsroute en die moet ik zelfs leren ondanks dat het baanvak niet in het basispakket voor de aspiranten op mijn standplaats zit
Twee plaatjes van vanmiddag, loc 1251 sleepte de Skitrein van Amsterdam C naar de Watergraafsmeer. Achterop de 1621 die de trein van Venlo naar Amsterdam heeft gebracht.
Door exact DIE geile kuttrein heb ik vanmiddag een half uur vertraging opgelopen!
Anywho hij moet sowieso stoppen. echte hinder zal wel meevallen. Zo bijzonder is het baanvak niet. Hooguit dat hij op een baanvak terecht kwam waar zijn treinnummer niks te zoeken had kwestie even opnieuw inleggen.
Op zondag 29 maart 2015 17:56 schreef DriekOplopers het volgende: Een tikje ondergesneeuwd in de stroomstoring van vrijdag. Iets met MAT'64 en baanschuivers. Voor Beter OV deed enig historisch onderzoek en komt tot een ontluisterend verhaal. Over salamitactiek en verkeerde zuinigheid.
Wat een lelijk gedrocht is die 1600 geworden Maar die 1200 is
Gaap. Kan allemaal wel zijn. Eén dode in hoeveel jaar? Acceptabel verlies.
1 dode bij Zaandam was blijkbaar wèl genoeg reden voor baanschuivers.
Gaat bovendien om de manier waarop he, NS meet zich gewoon de arrogantie aan om ja te zeggen en nee te doen, decennialang. En wat consumenten, inspecties of overheid er allemaal ook van zeggen, iedereen kan de dikke vinger krijgen.
Maar als er dan eens een paar agressiegevallen zijn, dan blijken die al jarenlang verwaarloosde reizigers ook nog als knokploeg voor het karretje van NS in dienst genomen te zijn. Tsja, zo werkt het natuurlijk niet.
Los daarvan ben ik inmiddels weleens benieuwd wat Simon Snijbloem nou in het afgelopen jaar allemaal bereikt heeft om daar wat aan te gaan doen. Ik merk er nog niks van in elk geval
1 dode bij Zaandam was blijkbaar wèl genoeg reden voor baanschuivers.
Gaat bovendien om de manier waarop he, NS meet zich gewoon de arrogantie aan om ja te zeggen en nee te doen, decennialang. En wat consumenten, inspecties of overheid er allemaal ook van zeggen, iedereen kan de dikke vinger krijgen.
Maar als er dan eens een paar agressiegevallen zijn, dan blijken die al jarenlang verwaarloosde reizigers ook nog als knokploeg voor het karretje van NS in dienst genomen te zijn. Tsja, zo werkt het natuurlijk niet.
Los daarvan ben ik inmiddels weleens benieuwd wat Simon Snijbloem nou in het afgelopen jaar allemaal bereikt heeft om daar wat aan te gaan doen. Ik merk er nog niks van in elk geval
In Zaandam was toch ook de complete trein de sloot in gedenderd? Of is dit een ander Zaandam?
Op zondag 29 maart 2015 21:25 schreef DeaDLocK2K het volgende: In de jaren '80 is er een Plan V van de dijk afgeflikkerd, mijn pa heeft daar foto's van. Geen idee of het te maken had met een aanrijding.
Ja, ten noorden van Leiden volgens mij. Complex geval met meerdere aanrijdingen. Baanschuivers hadden dat niet voorkomen.
En dat geldt ook voor "Zaandam": daar reed een automobilist namelijk tegen de zijkant van de trein (volgens mij tegen het eerste draaistel), waardoor de trein ontspoorde en een pilaar van de fly-over ramde. Overigens was de enige dode een reiziger op een van de balkons die zich in de sloot aan de andere kant van het spoor boorde. Wel kwam toen de discussie op gang over de veiligheid van geduwd materieel.
Overigens hebben de Benelux-stuurstanden ook geen baanschuivers gekregen, heeft SGM geen baanschuivers (maar wel een motordraaistel voorop) en is het aantal treinstellen Mat '64 sinds de jaren '90 met meer dan 200 afgenomen, en de kans op een ontsporing na een aanrijding dus ook.
De laatste dode in een trein viel toen een trein met baanschuiver tegen een trein met speciale botsbescherming reed.
Maar ze weten het wel zo te draaien dat de reiziger moet bloeden: "Nadeel van een dergelijk systeem is dat reizigers vaker zullen moeten overstappen.“
Dat is natuurlijk nonsens, want machinisten worden gekoppeld aan een beweging a - b, terwijl het materieel a - d kan uitvoeren een andere machinist b - c kan rijden.
Ja, ten noorden van Leiden volgens mij. Complex geval met meerdere aanrijdingen. Baanschuivers hadden dat niet voorkomen.
En dat geldt ook voor "Zaandam": daar reed een automobilist namelijk tegen de zijkant van de trein (volgens mij tegen het eerste draaistel), waardoor de trein ontspoorde en een pilaar van de fly-over ramde. Overigens was de enige dode een reiziger op een van de balkons die zich in de sloot aan de andere kant van het spoor boorde. Wel kwam toen de discussie op gang over de veiligheid van geduwd materieel.
Overigens hebben de Benelux-stuurstanden ook geen baanschuivers gekregen, heeft SGM geen baanschuivers (maar wel een motordraaistel voorop) en is het aantal treinstellen Mat '64 sinds de jaren '90 met meer dan 200 afgenomen, en de kans op een ontsporing na een aanrijding dus ook.
De laatste dode in een trein viel toen een trein met baanschuiver tegen een trein met speciale botsbescherming reed.
Oops, ik bedoelde van de Dijk bij Hattem, de oprit naar de IJsselbrug. Sorry :$
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op zondag 29 maart 2015 22:03 schreef Frozen-assassin het volgende: Bashir met "motivatie bij machinisten zal afnemen waardoor een rood sein vaker gemist kan worden".
Kijkt die man uberhaupt wel naar regionale vervoerders Echt te zot voor woorden
Bashir is een clown die niet serieus genomen kan worden.
Dat De Boer nu voorstelt dat de Tweede Kamer zich moet gaan bemoeien met hoe NS de diensten plant is bij de konijnen af. Daarmee zou de kamer veel te veel gaan micromanagen over hoe het er binnen een privaat bedrijf aan toe gaat. De kamer kan zich in mijn optiek beter richten op output, en de invulling daarvan overlaten aan NS.
Dan moet je het natuurlijk wel aandurven om NS aan te durven spreken op de geleverde output i.p.v. te blijven meedoen aan het huuuu-moeilijk-rondje.
Dat De Boer nu voorstelt dat de Tweede Kamer zich moet gaan bemoeien met hoe NS de diensten plant is bij de konijnen af. Daarmee zou de kamer veel te veel gaan micromanagen over hoe het er binnen een privaat bedrijf aan toe gaat. De kamer kan zich in mijn optiek beter richten op output, en de invulling daarvan overlaten aan NS.
Dan moet je het natuurlijk wel aandurven om NS aan te durven spreken op de geleverde output i.p.v. te blijven meedoen aan het huuuu-moeilijk-rondje.
Ze doen een voorstel naar een onderzoek hoe verstoringsuitdoving beter beheersbaar is.
Rondje om de kerk; Het personeel voor het rondje om de kerk van Uitgeest-Haarlem is op 4 en 5 april vrij. in verband met werkzaamheden aan het spoor rijden er 4 en 5 april bussen tussen Uitgeest en Haarlem.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Stelletje prutsers bij NS. Communiceren dat de ICd niet tussen Rotterdam en Breda rijdt, maar eigenlijk bedoelen dat ze tussen Amsterdam en Breda niet rijden. Thalys reed sowieso via conventioneel spoor Antwerpen-Rotterdam vv. Was de Noord-sectie van de HSL uberhaupt dicht? Ik dacht alleen de Zuid-sectie.
Trein klapt op dranghek bij spoorwegovergang Castricum CASTRICUM - In de nacht van zaterdag op zondag is er een trein bij de spoorwegovergang bij de Eerste Groenelaan op een dranghek geknald. De trein stond bij de overgang bij de Oranjelaan pas stil na de noodstop. De daders die het hek op het spoor hebben geplaatst worden gezocht door de politie. http://www.dichtbij.nl/no(...)rgang-castricum.aspx
Op maandag 30 maart 2015 08:34 schreef Dr_Flash het volgende: Tien oh nee zes bakken naar Den Haag. Andere stel was defect, en reserve is er natuurlijk niet.
meer als genoeg. gisteren had ik matinstructie in amersfoort en ik zat alleen in de 1e klas op weg naar huis
Vriend van mij (leerling STS) is vorige week donderdag helaas afgewezen voor (stage) vacature machinist bij NS door de recruiter met de mededeling dat ze niet zeker waren of hij in augustus al zelfstandig een dienst zou kunnen rijden.
Alle eerdere mentormachisten van andere stagebedrijven waren bijzonder positief. STS was erg verbaasd, leerlingen waar hun van dachten dat ze afgewezen zouden worden werden juist aangenomen, en leerlingen waarvan hun dachten dat ze aangenomen werden, afgewezen.
Hij baalt begrijpelijk als een stekker.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op maandag 30 maart 2015 09:21 schreef _serial_ het volgende: Vriend van mij (leerling STS) is vorige week donderdag helaas afgewezen voor (stage) vacature machinist bij NS door de recruiter met de mededeling dat ze niet zeker waren of hij in augustus al zelfstandig een dienst zou kunnen rijden.
Alle eerdere mentormachisten van andere stagebedrijven waren bijzonder positief. STS was erg verbaasd, leerlingen waar hun van dachten dat ze afgewezen zouden worden werden juist aangenomen, en leerlingen waarvan hun dachten dat ze aangenomen werden, afgewezen.
Het invoeren van een 'rondje om de kerk' levert niet alleen de reiziger voordeel op, maar is ook veel goedkoper voor de NS. Het scheelt zo'n 200 miljoen euro per jaar.
Dat zegt directeur Anne Hettinga van Arriva, die hiervan ooit een berekening liet maken door de Rotterdamse Erasmus Universiteit, in De Telegraaf.
Volgens Hettinga scheelt het pakweg 200 miljoen per jaar als je conducteurs en machinisten aan vaste trajecten bindt. De NS zegt dat zo’n systeem 60 miljoen per jaar duurder is. ''Totale onzin", zegt Hettinga. ''Je kunt met het rondje om de kerk veel efficiënter werken."
De Tweede Kamer wil dat staatssecretaris Mansveld (Infrastructuur) een onderzoek laat uitvoeren naar het rondje om de kerk. ''We vragen de bewindsvrouw deze optie te onderzoeken", zegt VVD-kamerlid Betty de Boer. ''Nu zorgt het uitwaaieren van machinisten er bij storingen voor dat er onduidelijkheid is waar de machinist ingezet moet worden. Zo'n sneeuwbaleffect van storingen kun je ondervangen met trajecten met een vaste machinist."
Ook het CDA, D66 en PVV voelen voor een onderzoek.
Het invoeren van een 'rondje om de kerk' levert niet alleen de reiziger voordeel op, maar is ook veel goedkoper voor de NS. Het scheelt zo'n 200 miljoen euro per jaar.
Dat zegt directeur Anne Hettinga van Arriva, die hiervan ooit een berekening liet maken door de Rotterdamse Erasmus Universiteit, in De Telegraaf.
Volgens Hettinga scheelt het pakweg 200 miljoen per jaar als je conducteurs en machinisten aan vaste trajecten bindt. De NS zegt dat zo’n systeem 60 miljoen per jaar duurder is. ''Totale onzin", zegt Hettinga. ''Je kunt met het rondje om de kerk veel efficiënter werken."
De Tweede Kamer wil dat staatssecretaris Mansveld (Infrastructuur) een onderzoek laat uitvoeren naar het rondje om de kerk. ''We vragen de bewindsvrouw deze optie te onderzoeken", zegt VVD-kamerlid Betty de Boer. ''Nu zorgt het uitwaaieren van machinisten er bij storingen voor dat er onduidelijkheid is waar de machinist ingezet moet worden. Zo'n sneeuwbaleffect van storingen kun je ondervangen met trajecten met een vaste machinist."
Ook het CDA, D66 en PVV voelen voor een onderzoek.
Zou dat eigenlijk voor personeel veel aanpassing en dus een rommelige start maken? Dat het saai zou zijn is geen issue. Grootste deel van de OV maatschappijen doet niet anders dan rondje rond de kerk.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Zou dat eigenlijk voor personeel veel aanpassing en dus een rommelige start maken? Dat het saai zou zijn is geen issue. Grootste deel van de OV maatschappijen doet niet anders dan rondje rond de kerk.
Als het er door komt krijg je rondje om de kerk tegen OV-CAO of voor NS-CAO, bij de regionalen doen e niet anders.
Op maandag 30 maart 2015 10:01 schreef James1988 het volgende: Dat is dan weer leuk: DB Schenker-locomotief 1604, "Dordrecht" genoemd, staat op dit moment in Dordrecht
edit: NSB, de Noorse spoorwegen, zijn een fotowedstrijd begonnen. De hoofdprijs is een reistegoed t.w.v. 5.000 NOK voor heel Noorwegen.
Als ik zo eens naar de inzendingen kijk zie ik een aantal selfies van mensen die in het spoor zijn gaan staan. Waarom doet iemand zoiets?
Omdat er genoeg plekken zijn met maar een paar treinen per dag.
Op maandag 30 maart 2015 09:40 schreef b2py het volgende: Volgens Hettinga scheelt het pakweg 200 miljoen per jaar als je conducteurs en machinisten aan vaste trajecten bindt. De NS zegt dat zo’n systeem 60 miljoen per jaar duurder is. ''Totale onzin", zegt Hettinga. ''Je kunt met het rondje om de kerk veel efficiënter werken."
als je veredelde trams naar schubbekutteveen exploiteert ja
1 slag rotterdam - groningen is 5 uur (zeg 5,5 met half uur schaft en dat kan al niet want een dienst moet minimaal 6 uur zijn).... een 2e slag kan dus niet want dan is de dienst te lang... nu zit er bijvoorbeeld nog 1 of 2 slagen hoek van holland of maassluis west oid aan vast kom je aan een mooie dag van 8,5 uur.. maar we gaan rondje om de kerk rijden.. wie vangt de rest van de dienst dan op? of gaan we Rotterdam - groningen in 3'en knippen en lekker vaak overstappen
ik zou in principe 6 slagen hoek van holland (1 slag is 1,5 uur) in een dienst kunnen doen... wie gaat mijn slag doen als ik ga pauzeren? en wat gaat diegene doen als ik klaar ben met schaften?
1 slag rotterdam - groningen is 5 uur (zeg 5,5 met half uur schaft en dat kan al niet want een dienst moet minimaal 6 uur zijn).... een 2e slag kan dus niet want dan is de dienst te lang... nu zit er bijvoorbeeld nog 1 of 2 slagen hoek van holland of maassluis west oid aan vast kom je aan een mooie dag van 8,5 uur.. maar we gaan rondje om de kerk rijden.. wie vangt de rest van de dienst dan op? of gaan we Rotterdam - groningen in 3'en knippen en lekker vaak overstappen
Jij gaat lekker vaak overstappen ja. De reiziger niet.
Het probleem is ook niet de materieelkoppeling. Bij een verstoring kan je dat spul iedere kant opsturen. Het personeel niet, dat het personeel vervolgens ook nog als een spaghetti in elkaar verweven zit maakt het nu juist zo lastig om bij te sturen omdat je de gevolgen van het bijsturen van een personeelslid niet overziet.
doorgaande treinen die in utrecht kopmaken krijgen nu ook al een andere machinist
Toevallig één van de plekken waar dat gebeurt.
Aan de andere kant: als je halverwege de rit van machinist wisselt moet die vervangmachinist er wel zijn. Ik stapte vorige week in Rotterdam in een ICd naar Breda die daarna nogal lang aan het perron bleef staan "want we hebben geen machinist"...
Op maandag 30 maart 2015 11:23 schreef boriq het volgende: 3x raden welke partij er dwars ligt om de Blauwe Engel naar Kampen te krijgen met z'n onderhoudsroosters...
Maar ze weten het wel zo te draaien dat de reiziger moet bloeden: "Nadeel van een dergelijk systeem is dat reizigers vaker zullen moeten overstappen.“
En dat is natuurlijk onzin. Lijngebonden personeelsinzet betekent niet vaker overstappen. Zie A'dam - Urecht - Arnhem en A'dam - Utrecht -Eindhoven als twee lijnen, ok qua inzet.
Meer over de hele discussie, inclusief de lulverhalen van de vakbonden, hier:
Op maandag 30 maart 2015 11:23 schreef boriq het volgende: 3x raden welke partij er dwars ligt om de Blauwe Engel naar Kampen te krijgen met z'n onderhoudsroosters...
als je veredelde trams naar schubbekutteveen exploiteert ja
ik zou in principe 6 slagen hoek van holland (1 slag is 1,5 uur) in een dienst kunnen doen... wie gaat mijn slag doen als ik ga pauzeren? en wat gaat diegene doen als ik klaar ben met schaften?
Dat zie je veel te zwart wit. Variatie is ook op de dag zelf nog prima mogelijk, alleen machinisten en conducteurs werken minder ver van hun standplaats vandaan dan nu het geval is.
Voor Noordelijke machinisten vervalt dan bijvoorbeeld het slagje naar Tiel of voor Rotterdammers een reisje naar Kampen. Je komt minder ver het land in en blijft gedurende de dag iets meer op een en dezelfde corridor. De volgende dag kun je bijvoorbeeld weer een hele andere richting op moeten.
Het zou bijvoorbeeld zo kunnen zijn dat de Noordelijke machinisten niet verder dan Utrecht, Deventer en Almere komen. Daarbinnen is nog best wat variatie mogelijk.
Op maandag 30 maart 2015 12:25 schreef Mr_Klaasje het volgende: Het zou bijvoorbeeld zo kunnen zijn dat de Noordelijke machinisten niet verder dan Utrecht, Deventer en Almere komen. Daarbinnen is nog best wat variatie mogelijk.
zoiets ja, al zou ik dan niet Deventer maar bijvoorbeeld Zutphen of Arnhem kiezen
Op zondag 29 maart 2015 03:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Zomaar bier zitten zuipen bij Mono. En over rode seinen en Gilles de la Tourette en Hitler gepraat.
Niet door voor de koelkast... Prorail roept dat onderhoudsroosters tussen Kampen en Zwolle ervoor zorgen dat de Blauwe Engel niet op zaterdagochtend vroeg (voor de eerste reguliere trein en in het kader van 150 jaar Kamperlijn) naar Kampen kan. Komende week hopen ze bij NS en de overheden Prorail zover te krijgen dit toch een beetje te verschuiven.
De Belgen gaan morgen en woensdag toch NIET staken:
Vakbond ASTB schort treinstaking van 31 maart en 1 april op
De bij de vakbond ASTB aangesloten treinbestuurders zullen op 31 maart het werk toch niet voor 48 uur neerleggen. Het Autonoom Syndicaat van Treinbestuurders heeft zijn stakingsaanzegging opgeschort.
Het ASTB, dat naar eigen zeggen zowat een derde van de 3.800 machinisten vertegenwoordigt, diende begin maart een aanzegging in voor een 48 urenstaking vanaf dinsdag 31 maart om 3 uur 's ochtends. Die aanzegging werd nu opgeschort.
"Het ASTB is er zich goed bewust van dat de reizigers en de klanten van de NMBS slachtoffers zouden zijn geweest van het slechte sociale klimaat dat tegenwoordig bij de NMBS heerst", klinkt het in een persbericht.
Vakbond ASTB schort treinstaking van 31 maart en 1 april op
De bij de vakbond ASTB aangesloten treinbestuurders zullen op 31 maart het werk toch niet voor 48 uur neerleggen. Het Autonoom Syndicaat van Treinbestuurders heeft zijn stakingsaanzegging opgeschort.
Het ASTB, dat naar eigen zeggen zowat een derde van de 3.800 machinisten vertegenwoordigt, diende begin maart een aanzegging in voor een 48 urenstaking vanaf dinsdag 31 maart om 3 uur 's ochtends. Die aanzegging werd nu opgeschort.
"Het ASTB is er zich goed bewust van dat de reizigers en de klanten van de NMBS slachtoffers zouden zijn geweest van het slechte sociale klimaat dat tegenwoordig bij de NMBS heerst", klinkt het in een persbericht.
Op maandag 30 maart 2015 22:54 schreef Dr_Flash het volgende: Morgen storm en windstoten. De kaartenhuisdienstregeling mag weer afgestoft worden. Hoewel, erg veel stof zal er niet op liggen
De Zweedse minister van Infrastructuur is hoogstpersoonlijk een ritje komen maken met MTR Express, dat sinds een week in open access concurreert tegen staatsbedrijf SJ.
Moet je hier eens komen: NS beconcurreren op eigen grondgebied, ik denk niet dat Mansveld een kijkje komt nemen, laat staan meerijden
dan kun je me vast uitleggen, waarom een trein een machinist, een conducteur en ern breakmen nodig heeft?
De machinist billy snap ik, maar die vrouw als breakmen en die andere man als conducteur zitten de hele tijd een beetje te praten, af en toe een ketting aantrekken.
Die ketting is misschien wel een rem. Niet alle wagons zullen vanuit de loc geremd worden. En een conducteur op een goederentrein zorgt voor al het papierwerk: inladen, uitladen, grens over, Sudoku etc.
Op maandag 30 maart 2015 23:12 schreef Dr_Flash het volgende: Die ketting is misschien wel een rem. Niet alle wagons zullen vanuit de loc geremd worden. En een conducteur op een goederentrein zorgt voor al het papierwerk: inladen, uitladen, grens over, Sudoku etc.
nee die ketting zijn de spanketting over de lading, die heel toevallig elke aflevering los gaan
nee die ketting zijn de spanketting over de lading, die heel toevallig elke aflevering los gaan
Als je met kettingen en spanbanden werkt kan het losraken, zeker daar waar het iets meer hobbelt dan hier. Verder zit je daar meer op de ruimte, zijn de afstanden langer en heb je te maken met extremere weersomstandigheden. Tel daarbij kunstwerken die geen enkele speelruimte overlaten en dan moet je vaker controleren.
dan kun je me vast uitleggen, waarom een trein een machinist, een conducteur en ern breakmen nodig heeft?
De machinist billy snap ik, maar die vrouw als breakmen en die andere man als conducteur zitten de hele tijd een beetje te praten, af en toe een ketting aantrekken.
in theorie zou een paar handen minder wel kunnen, maar 2 man op de trein is daar toch echt wel het minimum, zeker omdat je daar onderweg regelmatig moet rangeren en er vaak onvoorziene omstandigheden zijn.
in theorie zou een paar handen minder wel kunnen, maar 2 man op de trein is daar toch echt wel het minimum, zeker omdat je daar onderweg regelmatig moet rangeren en er vaak onvoorziene omstandigheden zijn.
En je in de middle of nowhere zit, dus iemand die EHBO kan verlenen als de machinist wordt aangevallen door een grizzly is ook wel handig.
Op dinsdag 31 maart 2015 00:22 schreef straceaem het volgende: Dan lijkt het me logischer om een machinist te combineren met een knecht/monteur/cargo mannetje, ipv twee keer nutteloze ballast.
Heb jij die vrouw wel een zien werken? Behalve kijken naar een losse ketting.
Je weet niet wat er gebeurt wanneer de camera's niet draaien. Het is en blijft een familiezender hè
Op dinsdag 31 maart 2015 05:35 schreef greavy het volgende: HSL is weer dicht tussen Rotterdam-Breda/Antwerpen. Thalys conventioneel spoor, ICd rijdt niet Rotterdam-Breda vv.
Ik zit hier met mensen in de trein die serieus verwachten dat mensen in de spits klapstoeltjes vrijhouden omdat "ze bij hun koffers willen zitten". Terwijl ze dus met hun koffers het hele balkon blokkeren....
Reizigers met een abonnement die vergeten in te checken en een boete voor zwartrijden krijgen, kunnen dit met succes bij de rechter aanvechten.
Dat blijkt uit een juridisch onderzoek dat reizigersvereniging Rover samen met de Consumentenbond heeft laten uitvoeren, aldus Metro. Het uitschrijven van zwartrijdboetes aan abonnementhouders is volgens de juridische dienstverlener ARAG 'in strijd met de redelijkheid en billijkheid'. De reiziger met bijvoorbeeld een OV-jaarabonnement of OV-studentenjaarkaart heeft immers al 'aan de hoofdverplichting tot het betalen van een prijs voor het vervoer voldaan', terwijl de vervoerder geen schade lijdt als er niet wordt ingecheckt.
Op dinsdag 31 maart 2015 07:40 schreef FredvZ het volgende: Ik zit hier met mensen in de trein die serieus verwachten dat mensen in de spits klapstoeltjes vrijhouden omdat "ze bij hun koffers willen zitten". Terwijl ze dus met hun koffers het hele balkon blokkeren....