Ik vermoed dat we met een bodybuilder te maken hebben.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:52 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Waarom zou je een fatso zijn/worden als je altijd roomboter gebruikt?
Ik ben het met je eens dat het leuker is om buiten te rennen of te fietsen.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:56 schreef tjoptjop het volgende:
Waar ik me wel altijd over verbaas is dat veel mensen op een prachtige dag een uur op een loopband gaan wandelen.
Als het nou rotweer is snap ik het wel, maar met een heerlijk zonnetje buiten toch kiezen om in zo'n muf zaaltje te gaan wandelen
7800 kcal / jouw berekende meuk = 25.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat lul jij over 25 boterhammen?![]()
Lees het nog eens een keer en deze keer met aandacht.
[..]
De laatste bijzin slaat dus op die 1000 kcal extra die je verbrandt door die 32 kilometer te fietsen.
Als je niet zeker bent of dat je een tekst juist interpreteert vraag dan om verduidelijking in plaats van van alles aan te nemen!
Verder, zeg nu maar niets over die 6 gram roomboter die ik op mijn boterham smeer:
1. ik verbruik het
2. ik heb uitstekende bloedwaarden, eet liever minder vlees als het je om je gezondheid te doen is
3. het is beter dan een vorm van margarine op je brood te smeren, dat is zo ranzig dat geen dier bereid is om het te eten, buiten de mens. In tegenstelling tot wat de Unilevers van deze wereld je wijs willen maken is er niets mis mee als je een beetje verzadigde vetten krijgt op deze manier, het is maar net afhankelijk van wat de rest van je voeding is.
Ik zat er trouwens naast met de calorische waarde, die is 7-8 kcal per gram
quote:Op maandag 30 maart 2015 23:11 schreef pijltjegooien het volgende:
[..]
7800 kcal / jouw berekende meuk = 25.
quote:Op maandag 30 maart 2015 16:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Realitycheck, je mag blij zijn als je met die 4*8km 1000 kcal verbrandt, je moet er 7800 verbranden om een kg. vet te verliezen en je hoeft maar 4-5 normaal belegde boterhammetjes in heel de week te eten om dat aan te vullen .
Jij lult uit je nek. Aangezien jij een dermate schrikbarend slechte leesvaardigheid hebt (ofwel dat ofwel jij trolt) heb ik speciaal voor jou nog even vetgedrukt wat bij wat hoort, dit ondanks dat ik in mijn laatste reactie al exact hetzelfde had uitgelegd met woorden maar die begreep jij blijkbaar niet.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De laatste bijzin slaat dus op die 1000 kcal extra die je verbrandt door die 32 kilometer te fietsen.
Als je niet zeker bent of dat je een tekst juist interpreteert vraag dan om verduidelijking in plaats van van alles aan te nemen!
Als ik het goed begrijp heb je om 1kg vet te verliezen dus een tekort van 7800 kcal nodig? Is dat een wetmatigheid of afhankelijk van verschillende factoren?quote:Op maandag 30 maart 2015 23:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dus, 4-5 boterhammen nodig om het extra verbruik van 32 kilometertjes fietsen aan te vullen, die 7800 kcal per kg. vetweefsel (het zal mij werkelijk waar worst wezen of dat jij dat wil aannemen of niet, iedereen kan het zelf opzoeken) merkte ik louter op om te duiden dat een tekort van 1000 kcal. sowieso al niet veel voorstelt.
1 gram vet = 9 calorieen, komt neer op 9000 kcal per kg.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 01:05 schreef CaryAgos het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp heb je om 1kg vet te verliezen dus een tekort van 7800 kcal nodig? Is dat een wetmatigheid of afhankelijk van verschillende factoren?
Een lichaam heeft gemiddeld toch zo'n 1000 kcal per dag nodig ookal doe je geen fysieke inspanning? Dus dan zou je toch in principe als je 10 dagen non-stop slaapt en niets eet, een kilogram puur vet kunnen verliezen?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 01:46 schreef muscleboy het volgende:
[..]
1 gram vet = 9 calorieen, komt neer op 9000 kcal per kg.
Maar aangezien het rendement op het verbranden daarvan geen 100% zal zijn zal het iets minder zijn dan 9000.
Dat is niet de enige reden maar dat doet er weinig toe in dit verband.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 01:46 schreef muscleboy het volgende:
[..]
1 gram vet = 9 calorieen, komt neer op 9000 kcal per kg.
Maar aangezien het rendement op het verbranden daarvan geen 100% zal zijn zal het iets minder zijn dan 9000.
Wetmatigheid als je het zo wil noemen. Met de waarschuwing dat je lichaam ook energie kan halen door spieren af te breken in het geval van een langdurig groot energietekort, om die reden wordt het aangeraden om voldoende proteļnen te eten en te bewegen. Dat verkleint het risico op spierafbraak. De schattingen variėren een beetje (dat is omdat er modellen gebruikt moeten worden) maar ze zitten allemaal rond de 7700-7800. Het beperken van het eten van suikers heeft te maken met de glycemische index, het verhaal doet er niet veel toe, het gaat om de conclusie dat je beter koolhydraten haalt uit groenten, deeg en rijst etc. dan uit snoep, koek, vruchtendrank etc.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 01:05 schreef CaryAgos het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp heb je om 1kg vet te verliezen dus een tekort van 7800 kcal nodig? Is dat een wetmatigheid of afhankelijk van verschillende factoren?
Veel meer. Het hangt van je geslacht, lengte, leeftijd en lichaamsbouw (gespierd of niet) af. Schattingen voor vrouwen variėren van 1500-1800 gemiddeld (in Nederland wat hoger aangezien Nederlanders wat groter zijn) en voor mannen 2500-2800.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 02:20 schreef CaryAgos het volgende:
[..]
Een lichaam heeft gemiddeld toch zo'n 1000 kcal per dag nodig ookal doe je geen fysieke inspanning?
Als je ook spiermassa wil verliezen met als gevolg dat je energieverbruik daalt en je voor lief neemt dat je niet kan functioneren tijdens die dagen dan zou dat kunnen. Het is dus sterk af te raden!quote:Dus dan zou je toch in principe als je 10 dagen non-stop slaapt en niets eet, een kilogram puur vet kunnen verliezen?
Man man man. Heb je ook bronnen voor me? Pas dan ga ik me er wat meer in verdiepen. Vind dit moeilijk aan te nemen van een random Fok! user...quote:Op dinsdag 31 maart 2015 02:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is niet de enige reden maar dat doet er weinig toe in dit verband.
[..]
Wetmatigheid als je het zo wil noemen. Met de waarschuwing dat je lichaam ook energie kan halen door spieren af te breken in het geval van een langdurig groot energietekort, om die reden wordt het aangeraden om voldoende proteļnen te eten en te bewegen. Dat verkleint het risico op spierafbraak. De schattingen variėren een beetje (dat is omdat er modellen gebruikt moeten worden) maar ze zitten allemaal rond de 7700-7800. Het beperken van het eten van suikers heeft te maken met de glycemische index, het verhaal doet er niet veel toe, het gaat om de conclusie dat je beter koolhydraten haalt uit groenten, deeg en rijst etc. dan uit snoep, koek, vruchtendrank etc.
Op mijn rug liggen? Nee, ik ben liever in controle in zit graag bovenop.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 08:43 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Ga op je rug liggen voor een fiets..
Ben je toch zo goed in?
Dat eerste gedeelte klopt wat je zegt. Met 5 broodjes zou je het weer kunnen opvullen inderdaad, maar waarom zou je dat onnodig doen? Onnodig calorieėn verbranden en dan weer onnodig moeten bijeten :S Het heeft geen meerwaarde bij je doelstelling.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Realitycheck, je mag blij zijn als je met die 4*8km 1000 kcal verbrandt, je moet er 7800 verbranden om een kg. vet te verliezen en je hoeft maar 4-5 normaal belegde boterhammetjes in heel de week te eten om dat aan te vullen .
[..]
Leg mij eens uit wat er moeilijk aan is om een beetje meer te eten. Zolang het maar gezond is wat je eet.
Dan ga je lekker skaten.quote:
Op een stationair toestel is bewegen leuker dan wanneer je je verplaatst?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 23:22 schreef Deuce92 het volgende:
Wellicht omdat ze bewegen in de sportschool leuker vinden dan fietsen.
Dat kan maar wat heb je dan in een sportzaal te zoeken? Komen die mensen alleen maar met het oppervlakkige motief om hun uiterlijk te verbeteren?quote:Of omdat ze cardio kksaai vinden.
Niet. Ik had de indruk dat hij geobsedeerd was door dat beetje energie wat die 8 kilometertjes fietsen kost dus ik gaf aan dat je dat beetje energie zo weer hebt aangevuld en ik onderstreepte om hoe weinig energie het gaat door aan te geven hoeveel energie 1 kg. vetweefsel bevat.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:25 schreef Scarface150993 het volgende:
[..]
Dat eerste gedeelte klopt wat je zegt. Met 5 broodjes zou je het weer kunnen opvullen inderdaad, maar waarom zou je dat onnodig doen? Onnodig calorieėn verbranden en dan weer onnodig moeten bijeten :S Het heeft geen meerwaarde bij je doelstelling.
Niet iedereen gaat naar de sportschool om aan cardio te doen.quote:Op woensdag 1 april 2015 14:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Op een stationair toestel is bewegen leuker dan wanneer je je verplaatst?
Krachttraining.quote:Op woensdag 1 april 2015 14:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat kan maar wat heb je dan in een sportzaal te zoeken? Komen die mensen alleen maar met het oppervlakkige motief om hun uiterlijk te verbeteren?
Aah top dan zitten we op een lijn.quote:Op woensdag 1 april 2015 14:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet. Ik had de indruk dat hij geobsedeerd was door dat beetje energie wat die 8 kilometertjes fietsen kost dus ik gaf aan dat je dat beetje energie zo weer hebt aangevuld en ik onderstreepte om hoe weinig energie het gaat door aan te geven hoeveel energie 1 kg. vetweefsel bevat.
quote:Op dinsdag 31 maart 2015 08:45 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Man man man. Heb je ook bronnen voor me? Pas dan ga ik me er wat meer in verdiepen. Vind dit moeilijk aan te nemen van een random Fok! user...
Ja misschien wel. De een gaat er heen om breder te worden de andere om zich lekkerder te voelen door in beweging te blijven in een omgeving met meer sporters. Niet iedereen gaat met het zelfde doel naar de sportschool als jou.quote:Op woensdag 1 april 2015 14:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dan ga je lekker skaten.
[..]
Op een stationair toestel is bewegen leuker dan wanneer je je verplaatst?
[..]
Dat kan maar wat heb je dan in een sportzaal te zoeken? Komen die mensen alleen maar met het oppervlakkige motief om hun uiterlijk te verbeteren?
Ik vind het allemaal prima maar als je het enkel doet om een beter uiterlijk te krijgen dan heb je volgens mij nog een lange weg te gaan in het leven. Doe het omdat je het leuk vindt of beweeg voor je gezondheid. My 2 cents, als het je om je gezondheid te doen is, kies dan sowieso voor een activiteit die je leuk vindt en waarmee je voldoende beweegt. Als iets dodelijk is voor al die mensen die met een 'goed voornemen' beginnen te sporten dan is het fitness, 99 op 100 is binnen 3 maanden weer gestopt omdat ze er geen bal aan vinden. Zelf ben ik ook geen fan van krachttraining, ik kan het alleen opbrengen als het voor een gericht doel is. Ik zou wel graag eens thuis een pullupbar hebben, ideaal voor als je iets te lang op je gat hebt gezeten, je wat moe dreigt te worden voor wanneer je nog moet werken of je aan het koken bent.quote:Op woensdag 1 april 2015 22:05 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Ja misschien wel. De een gaat er heen om breder te worden de andere om zich lekkerder te voelen door in beweging te blijven in een omgeving met meer sporters. Niet iedereen gaat met het zelfde doel naar de sportschool als jou.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |