abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151186968
Ik ga met de auto naar fitness. Ik heb namelijk geen fiets. Ook als ik wel een fiets zou hebben zou ik alsnog met de auto gaan. Fietsen is gewoon kut.
pi_151187005
Ik wil m'n auto's altijd showen aan de chickies daar, als ik aan kom rijden zijn de zadels meteen nat.
  maandag 30 maart 2015 @ 16:41:32 #128
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151193891
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 03:57 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

Is het nut van warming ups en het daarbij horende rekken en strekken ooit wetenschappelijk aangetoond?
Een warming up heeft uiteraard nut, je kan niet verwachten dat je lichaam in een fractie van een seconde schakelt van een passieve naar een actieve stand, er komen allerlei processen op gang die het lichaam meer geschikt maken voor de fysieke belasting (bijv. metabool). Het zou ongeveer 20 minuten duren alvorens dat optimaal is. De vraag is dan alleen hoe je de warming up wil uitvoeren, je kan van alles doen zolang het activiteitsniveau juist is en je de spieren op dat moment nog niet al te zwaar belast.

Strekken heeft enkel in bepaalde gevallen nut maar als je het verkeerd doet dan kan het ook averechts werken (niet iets voor LO dus ;)).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 30 maart 2015 @ 16:42:08 #129
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151193917
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:34 schreef Aiciu het volgende:
Ik ga nu slapen. Morgenochtend moet ik weer naar de fitness rijden en dan wil ik wel fris zijn.

Al is mijn fitness 10km verderop dus ga sowieso niet fietsen dan.
Die dus is niet heel erg logsich, om het zachtjes uit te drukken. :)

quote:
10s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:24 schreef Yreal het volgende:
Mensen die na het sporten lekker naar de mac gaan en peukies roken zijn wel :')
Ja, die mensen hebben het niet goed begrepen. _O-
#NoDAPL
  maandag 30 maart 2015 @ 16:48:35 #130
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151194164
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:32 schreef Scarface150993 het volgende:

[..]

Ineens 6 grote maaltijden op een dag naar binnen krijgen is niet voor iedereen even makkelijk nee. Al helemaal als dat niet meer genoeg is omdat je 4x per week 8KM naar de sportschool moet fietsen en ernaast ook met je werk/hobby's heel erg actief bent.
Realitycheck, je mag blij zijn als je met die 4*8km 1000 kcal verbrandt, je moet er 7800 verbranden om een kg. vet te verliezen en je hoeft maar 4-5 normaal belegde boterhammetjes in heel de week te eten om dat aan te vullen . :)

quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:07 schreef Scarface150993 het volgende:
Wat een bullshit, het hangt allemaal af van je doelstelling bij het sporten.

Als je in je bulkfase bent en je bovenlichaam gaat trainen vandaag. Wat the fuck moet je dan je benen gaan opwarmen op je fiets en ondertussen waardevolle calorieën verbranden terwijl je al zo moeilijk net aan je calorieën komt?
Leg mij eens uit wat er moeilijk aan is om een beetje meer te eten. Zolang het maar gezond is wat je eet.
#NoDAPL
  maandag 30 maart 2015 @ 16:48:56 #131
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_151194181
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 16:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een warming up heeft uiteraard nut, je kan niet verwachten dat je lichaam in een fractie van een seconde schakelt van een passieve naar een actieve stand, er komen allerlei processen op gang die het lichaam meer geschikt maken voor de fysieke belasting (bijv. metabool). Het zou ongeveer 20 minuten duren alvorens dat optimaal is. De vraag is dan alleen hoe je de warming up wil uitvoeren, je kan van alles doen zolang het activiteitsniveau juist is en je de spieren op dat moment nog niet al te zwaar belast.

Strekken heeft enkel in bepaalde gevallen nut maar als je het verkeerd doet dan kan het ook averechts werken (niet iets voor LO dus ;)).
Dat klinkt logisch maar ik vroeg specifiek naar wetenschappelijk onderbouwde feiten, die zijn er naar mijn weten niet. Een ander voorbeeld is de zogenaamde overlevingsstand waar ook geen wetenschappelijk onderzoek naar is gedaan dat bewijst dat een dergelijke stand daadwerkelijk bestaat.
  maandag 30 maart 2015 @ 16:53:39 #132
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151194342
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 16:48 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

Dat klinkt logisch maar ik vroeg specifiek naar wetenschappelijk onderbouwde feiten, die zijn er naar mijn weten niet.
Dat die metabole processen wat tijd nodig hebben om op gang te komen is wetenschappelijk goed onderbouwd. Maar goed, kijk hier en knock yourself out: https://scholar.google.nl(...)=&hl=nl&as_sdt=0%2C5

Zelf doe ik het trouwens puur op gevoel.

quote:
Een ander voorbeeld is de zogenaamde overlevingsstand waar ook geen wetenschappelijk onderzoek naar is gedaan dat bewijst dat een dergelijke stand daadwerkelijk bestaat.
Nee, maar er zijn wel sterke aanwijzingen dat je lichaam op een gegeven moment spieren afbreekt als het te lang teveel energietekort heeft maar het precieze hoe en wat zou inderdaad uitgezocht moeten worden. Zo vraag ik me al een tijdje af of dat het enkel om het tekort gaat of dat het een functie van het tekort en de inname per dag is.
#NoDAPL
pi_151194367
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 19:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Als het regent, vooruit. Maar wat in godsnaam bezielt mensen om dat te doen als het niet regent. Je wil zogezegd gaan sporten maar het stukje naar het fitnesscentrum fietsen vinden ze te vermoeiend. Mysterie mens.
Denk je dat vrouwen fitnessen puur voor hunzelf?
  maandag 30 maart 2015 @ 16:58:43 #134
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_151194530
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 16:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]

Nee, maar er zijn wel sterke aanwijzingen dat je lichaam op een gegeven moment spieren afbreekt als het te lang teveel energietekort heeft maar het precieze hoe en wat zou inderdaad uitgezocht moeten worden. Zo vraag ik me al een tijdje af of dat het enkel om het tekort gaat of dat het een functie van het tekort en de inname per dag is.
Dat lijkt me evident, mijn punt was meer dat mensen die tegen crashdieeten ageren de zogenaamde overlevingsstand vaak aanhalen als argument terwijl dat naar mijn weten onzin is en dat een crashdieet prima is als het je puur om het verliezen van vet gaat en je eventuele spierafbraak daarmee voor lief neemt.
  maandag 30 maart 2015 @ 17:03:04 #135
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151194702
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 16:58 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

Dat lijkt me evident, mijn punt was meer dat mensen die tegen crashdieeten ageren de zogenaamde overlevingsstand vaak aanhalen als argument terwijl dat naar mijn weten onzin is en dat een crashdieet prima is als het je puur om het verliezen van vet gaat en je eventuele spierafbraak daarmee voor lief neemt.
Waar ligt precies de grens voor de spierafbraak? Gaat het puur om het energietekort of gaat het er om bij welke energieinname welk tekort plaatsvindt? Hoe groot kan het tekort zijn in welke omstandigheden? Hier moet echt veel meer duidelijkheid over komen. Voor mensen die vet moeten verliezen is dit de sleutel tot succes. Aangezien een vetpercentagemeting niet te betalen is moet je een formule hebben die werkt. Je weet ongeveer wat je inneemt (als je het goed doet), je weet ongeveer wat je verbruikt maar je hebt geen idee hoe groot het tekort mag zijn en onder welke condities.

Een simpel voorbeeld: als je een bmr van 2800 kcal/d hebt, je eet 3200 kcal/d en je verbruikt in totaal iets meer dan 4300 kcal per dag, is het dan wel of niet een probleem dat je 1 kg/w afvalt als je nog wat reservevet hebt? Roept u maar.
Voor zo ver ik het weet kan er vanuit het wetenschappelijk onderzoek weinig over gezegd worden maar als iemand hier meer over weet dan hoor ik het graag. Het is ook maar net hoe gemakkelijk dat vet wordt gemobiliseerd om aan de energienood te voldoen. Als je al ergens een aanwijzing wil vinden dan zou ik daarmee starten maar ik ben te weinig thuis in die literatuur om snel mijn weg te vinden.
#NoDAPL
  maandag 30 maart 2015 @ 17:08:44 #136
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_151194884
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 17:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Waar ligt precies de grens voor de spierafbraak? Gaat het puur om het energietekort of gaat het er om bij welke energieinname welk tekort plaatsvindt? Hoe groot kan het tekort zijn in welke omstandigheden? Hier moet echt veel meer duidelijkheid over komen. Voor mensen die vet moeten verliezen is dit de sleutel tot succes. Aangezien een vetpercentagemeting niet te betalen is moet je een formule hebben die werkt. Je weet ongeveer wat je inneemt (als je het goed doet), je weet ongeveer wat je verbruikt maar je hebt geen idee hoe groot het tekort mag zijn en onder welke condities.
Een simpel voorbeeld: als je een bmr van 2800 kcal/d hebt, je eet 3200 kcal/d en je verbruikt in totaal iets meer dan 4300 kcal per dag, is het dan wel of niet een probleem dat je 1 kg/w afvalt als je nog wat reservevet hebt? Roept u maar.
Ik zal het voor de duidelijkheid even betrekken op mijn eigen situatie:
1.70 meter, 70 kilogram, bodyfat ongeveer 25% denk ik, als ik wil afvallen door een crashdieet door vrijwel niets te eten en daarbij zo'n 3 keer per week te sporten, eventuele spierafbraak maakt me niet zoveel uit, is daar dan iets op tegen?

Note: Het is een vraag, ik weet er zelf nog niet zoveel over.
  maandag 30 maart 2015 @ 17:19:07 #137
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151195216
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 17:08 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

Ik zal het voor de duidelijkheid even betrekken op mijn eigen situatie:
1.70 meter, 70 kilogram, bodyfat ongeveer 25% denk ik, als ik wil afvallen door een crashdieet door vrijwel niets te eten en daarbij zo'n 3 keer per week te sporten, eventuele spierafbraak maakt me niet zoveel uit, is daar dan iets op tegen?

Note: Het is een vraag, ik weet er zelf nog niet zoveel over.
Ik ben geneigd om te stellen dat daar iets mis mee is bij dat vetpercentage (net op de grens van obesitas voor een man als ik me niet vergis).
1. Je energieverbruik daalt ten gevolge van de spierafbraak waardoor je sneller gaat jojoën. In het ergste geval kom je in een vicieuze spiraal terecht van minder eten => spierafbraak => minder verbruik => minder eten...
2. Je loopt veel sneller een blessure op waardoor het bewegen lastiger wordt

Ik kan me voorstellen dat het lichaam ook minder goed herstelt als het spieren af moet breken om aan energie te geraken, dat je je lusteloos voelt en hierdoor minder beweegt etc. maar dat is speculatie.
#NoDAPL
  maandag 30 maart 2015 @ 17:19:31 #138
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151195236
Hoe dan ook is het belangrijk om dit eens goed te onderzoeken. Eigenlijk zouden ze eens een realityprogramma moeten gebruiken (om het te financieren, Nederlanders hebben weinig geld over voor onderzoek ;)) waarbij mensen afvallen, waarbij alle kandidaten minimaal 3 maanden blijven en waar een goed team van biologen en artsen aan meewerkt. Je zou dan exact kunnen weten wat iemand inneemt en zo'n goed mogelijke schattingen kunnen maken wat iemand verbruikt. 1 keer per 2 wweken of zo het spierpercentage meten, iedere kandidaat een eigen kast met voedingsmiddelen etc.
Ik zou het wel weten als ik John de Mol was. :)
Ik denk dat onderzoekers hun handen jeuken om aan zo'n formule mee te werken zolang het op een voor de kandidaten verantwoorde manier wordt ingevuld.
#NoDAPL
  maandag 30 maart 2015 @ 17:29:26 #139
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_151195562
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 17:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ben geneigd om te stellen dat daar iets mis mee is bij dat vetpercentage (net op de grens van obesitas voor een man als ik me niet vergis).
1. Je energieverbruik daalt ten gevolge van de spierafbraak waardoor je sneller gaat jojoën. In het ergste geval kom je in een vicieuze spiraal terecht van minder eten => spierafbraak => minder verbruik => minder eten...
2. Je loopt veel sneller een blessure op waardoor het bewegen lastiger wordt

Ik kan me voorstellen dat het lichaam ook minder goed herstelt als het spieren af moet breken om aan energie te geraken, dat je je lusteloos voelt en hierdoor minder beweegt etc. maar dat is speculatie.

Dat er sprake is van overgewicht is evident, ik doelde meer op of er iets mis is met een crashdieet in die situatie maar daar gaf je later in je post antwoord op zie ik.

Weet jij wat er waar is van de effectiviteit van koolhydraatarme dieeten? En wat is naar jouw mening de beste vorm van bewegen om vet te verliezen, ik doe momenteel aan zwemmen maar wel op een laag tempo de schoolslag is hardlopen of naar de sportschool en spinnen/crosstrainen dan niet beter? Ik had namelijk gelezen dat je beter geen cardio op apparaten kan doen omdat je lichaam op een gegeven moment de oefeningen op de automatische piloot gaat doen?
  maandag 30 maart 2015 @ 17:47:53 #140
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151196115
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 17:29 schreef CaryAgos het volgende:
Weet jij wat er waar is van de effectiviteit van koolhydraatarme dieeten?
Dat lijkt mij nogal onzinnig. Het gaat in dat verband (vet verliezen) vooral om de hoeveelheid energie die je inneemt, niet om de bronnen van die energie. Mijn advies voor voeding:
- veel groenten eten en voldoende proteïnen eten (maar niet meer dan dat je nodig hebt)
- normaal vruchten eten (1 of 2 grote stuks per dag, eventueel daarnaast een banaan)
- weinig vlees eten (het doet wonderen voor je gezondheid, je moet wel weten hoe je bepaalde stoffen vervangt)
- de juiste vetten eten, bijv. liever wat zaden (chia, hennep, lijn) dan vetten uit vlees, chips en koek.
- ongeveer 75-100 gram rijst/deeg, 300 gram aardappelen of 200-300 gram peulvruchten (experimenteer daar ook eens mee, gezond en leuk voor de variatie), afhankelijk van je lengte en verbruik
- geen snoek, koek, chips (zelf eet ik wel 20 gram chocolade per dag met een hoge cacaoconcentratie, de fairtrade van de PLUS met 72/80% cacao bevalt me goed)
- geen zoet beleg op het brood (probeer eens zelfgemaakte humus uit)

Verder ben ik een voorstander van roomboter i.p.v. margarine/halvarine/minarine (zoek maar eens op hoe dat wordt gemaakt en hoe het door die industrie is gepusht, inclusief door de industrie gefinancierde onderzoeken waarvan de uitkomst vaststond) maar hierover zijn de meningen nog sterk verdeeld

quote:
En wat is naar jouw mening de beste vorm van bewegen om vet te verliezen
Die vorm die je op de lange termijn volhoudt en met een grote regelmaat blijft doen. Bij rustigere vormen van beweging raak je niet snel geblesseerd maar moet je wel meer tijd besteden aan het bewegen om het gewenste aantal calorieën te verbranden. Bij intensievere vormen van beweging heb je minder tijd per week nodig en bouw je meer spierkracht op (meer energieverbruik in rust en bij beweging) maar je raakt ook sneller geblesseerd. Dit lijken mij goede algemene adviezen:
- rustig opbouwen naar intensieve beweging als je voor het meer intensieve werk kiest en steeds voldoende hersteltijd geven aan je lichaam
- het liefst een variatie aan vormen van beweging zodat het leuk blijft en als je het een niet kan doen je het ander wel kan gaan doen

quote:
ik doe momenteel aan zwemmen maar wel op een laag tempo de schoolslag is hardlopen of naar de sportschool en spinnen/crosstrainen dan niet beter?
Als je dat combineert dan raad ik je aan om in plaats van de schoolslag de borstcrawl en de vlinderslag te gaan doen (volg les om de borstcrawl te leren, ik heb het zelf pas op latere leeftijd geleerd). Je kan dan het zwemmen en het spinnen afwisselen, met het zwemmen train je dan meer je bovenlichaam (bij de crawl, veel minder bij de schoolslag) en met het spinnen train je uiteraard vooral je beenspieren. Het voordeel van spinnen is dat je veel calorieën verbrandt, het voordeel van zwemmen is dat - als je het goed uitvoert - je iets meer spiervolume opbouwt omdat je meer spieren en grotere spieren belast.

quote:
Ik had namelijk gelezen dat je beter geen cardio op apparaten kan doen omdat je lichaam op een gegeven moment de oefeningen op de automatische piloot gaat doen?
Het is niet zo belangrijk of dat je apparaten gebruikt, het gaat er om dat je goed varieert. Je moet niet elke keer op dezelfde manier lopen/fietsen/zwemmen. Je moet variatie hebben binnen het jaar en binnen de week. Dan weer wat langer en rustiger en dan weer wat korter en intensiever, maar ook eens wat korter en rustiger en wat langer en intensiever. Als beginner hoe je je daar niet veel van aan te trekken maar op een gegeven moment went je lichaam aan een bepaalde belasting (geen vooruitgang meer) en raakt het sneller geblesseerd als je te eenzijdig traint. Dat wil je voorkomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 30-03-2015 17:53:39 ]
#NoDAPL
  maandag 30 maart 2015 @ 18:00:47 #141
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_151196475
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 17:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat lijkt mij nogal onzinnig. Het gaat in dat verband (vet verliezen) vooral om de hoeveelheid energie die je inneemt, niet om de bronnen van die energie. Mijn advies voor voeding:
- veel groenten eten en voldoende proteïnen eten (maar niet meer dan dat je nodig hebt)
- normaal vruchten eten (1 of 2 grote stuks per dag, eventueel daarnaast een banaan)
- weinig vlees eten (het doet wonderen voor je gezondheid, je moet wel weten hoe je bepaalde stoffen vervangt)
- de juiste vetten eten, bijv. liever wat zaden (chia, hennep, lijn) dan vetten uit vlees, chips en koek.
- ongeveer 75-100 gram rijst/deeg, 300 gram aardappelen of 200-300 gram peulvruchten (experimenteer daar ook eens mee, gezond en leuk voor de variatie), afhankelijk van je lengte en verbruik
- geen snoek, koek, chips (zelf eet ik wel 20 gram chocolade per dag met een hoge cacaoconcentratie, de fairtrade van de PLUS met 72/80% cacao bevalt me goed)
- geen zoet beleg op het brood (probeer eens zelfgemaakte humus uit)

Verder ben ik een voorstander van roomboter i.p.v. margarine/halvarine/minarine (zoek maar eens op hoe dat wordt gemaakt en hoe het door die industrie is gepusht, inclusief door de industrie gefinancierde onderzoeken waarvan de uitkomst vaststond) maar hierover zijn de meningen nog sterk verdeeld

[..]

Die vorm die je op de lange termijn volhoudt en met een grote regelmaat blijft doen. Bij rustigere vormen van beweging raak je niet snel geblesseerd maar moet je wel meer tijd besteden aan het bewegen om het gewenste aantal calorieën te verbranden. Bij intensievere vormen van beweging heb je minder tijd per week nodig en bouw je meer spierkracht op (meer energieverbruik in rust en bij beweging) maar je raakt ook sneller geblesseerd. Dit lijken mij goede algemene adviezen:
- rustig opbouwen naar intensieve beweging als je voor het meer intensieve werk kiest en steeds voldoende hersteltijd geven aan je lichaam
- het liefst een variatie aan vormen van beweging zodat het leuk blijft en als je het een niet kan doen je het ander wel kan gaan doen

[..]

Als je dat combineert dan raad ik je aan om in plaats van de schoolslag de borstcrawl en de vlinderslag te gaan doen (volg les om de borstcrawl te leren, ik heb het zelf pas op latere leeftijd geleerd). Je kan dan het zwemmen en het spinnen afwisselen, met het zwemmen train je dan meer je bovenlichaam (bij de crawl, veel minder bij de schoolslag) en met het spinnen train je uiteraard vooral je beenspieren. Het voordeel van spinnen is dat je veel calorieën verbrandt, het voordeel van zwemmen is dat - als je het goed uitvoert - je iets meer spiervolume opbouwt omdat je meer spieren en grotere spieren belast.

[..]

Het is niet zo belangrijk of dat je apparaten gebruikt, het gaat er om dat je goed varieert. Je moet niet elke keer op dezelfde manier lopen/fietsen/zwemmen. Je moet variatie hebben binnen het jaar en binnen de week. Dan weer wat langer en rustiger en dan weer wat korter en intensiever, maar ook eens wat korter en rustiger en wat langer en intensiever. Als beginner hoe je je daar niet veel van aan te trekken maar op een gegeven moment went je lichaam aan een bepaalde belasting (geen vooruitgang meer) en raakt het sneller geblesseerd als je te eenzijdig traint. Dat wil je voorkomen.
Wow, wat een toppost.
Klasse, hier kan ik echt wat mee.
  maandag 30 maart 2015 @ 18:10:11 #142
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151196766
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 18:00 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

Wow, wat een toppost.
Klasse, hier kan ik echt wat mee.
Probeer ook eens kwark uit als onderdeel van je broodmaaltijd. Wel altijd er op letten hoeveel calorieën je inneemt en hoeveel je verbruikt. Je kan dat niet exact berekenen, je kan wel een schatting maken die op een paar honderd kcal. na nauwkeurig is en dit als startpunt gebruiken. Vervolgens moet je gewoon vaststellen wat het resultaat is in de weken daarna en afhankelijk van het resultaat ga je eventueel iets minder eten en iets meer bewegen. Zie dus vooral dat je weet hoeveel je beweegt en dat je een vast eetpatroon hebt zodat je het gemakkelijk kan bijsturen.
Verder nog een advies: kijk niet alleen naar de weegschaal. Je eigen broekriem, de vorm van je gezicht, hoe goed je bepaalde botten voelt, ... dat soort indicatoren zijn minstens zo belangrijk. Als je ineens een ander riemgaatje gebruikt dan weet je dat je bent aangekomen (waarschijnlijk vet) en vice versa.
#NoDAPL
  maandag 30 maart 2015 @ 18:13:47 #143
425767 pijltjegooien
Fuck de koning
pi_151196879
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 16:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Realitycheck, je mag blij zijn als je met die 4*8km 1000 kcal verbrandt, je moet er 7800 verbranden om een kg. vet te verliezen en je hoeft maar 4-5 normaal belegde boterhammetjes in heel de week te eten om dat aan te vullen .
Eet jij broodjes kapsalon?
  maandag 30 maart 2015 @ 18:17:31 #144
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151196992
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 18:13 schreef pijltjegooien het volgende:

[..]

Eet jij broodjes kapsalon?
De snee zelf bevat 80-90 kcal. , 6-7 gram roomboter er op a 9 kcal/g, dan houd je je dus nog ongeveer 100 kcal over voor het beleg. In mijn geval humus (<1/3de tahin, <1/3de kikkererwten >1/3de water), pure pindakaas (dus biologisch, dat heeft een hogere dichtheid dan die van de Calvé of de supermarkt) of geitenkaas. Reken maar uit.
#NoDAPL
  maandag 30 maart 2015 @ 18:24:37 #145
425767 pijltjegooien
Fuck de koning
pi_151197265
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 18:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De snee zelf bevat 80-90 kcal. , 6-7 gram roomboter er op a 9 kcal/g, dan houd je je dus nog ongeveer 100 kcal over voor het beleg. In mijn geval humus (<1/3de tahin, <1/3de kikkererwten >1/3de water), pure pindakaas (dus biologisch, dat heeft een hogere dichtheid dan die van de Calvé of de supermarkt) of geitenkaas. Reken maar uit.
Buitenom het feit dat een fatso bent als je altijd roomboter vreet kom ik op 25 boterhammen uit. Bovendien verbrand je standaard al 1000-1500 kcal per dag. Daarbij haal je nooit 100% rendement met vetverbranding.

Leuk dat je uit je nek loopt te lullen, maar doe dat maar bij je begeleider.
pi_151199087
Zo ik stap nu in de auto naar de gym! Fuck TS!
pi_151203240
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 20:04 schreef CrashO het volgende:

[..]

Alsof 8km zoveel is :')
20 minuutjes fietsen. Nou, woei. Mooie warmup voor de sportschool.

[ afbeelding ]
_O-
pi_151206037
Ik ga ook altijd met de fiets naar fitness. Dan hoef ik niet eerst warm te lopen op de loopband of fiets. Ik doe ook thuis meteen mijn fitnesskleding aan en fiets na fitnessen meteen terug naar huis om lekker thuis onder de douche te staan. Alleen als het in de winter echt koud is, dan ga ik wel met de auto.
  maandag 30 maart 2015 @ 22:48:11 #149
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151208609
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 18:24 schreef pijltjegooien het volgende:

[..]

Buitenom het feit dat een fatso bent als je altijd roomboter vreet kom ik op 25 boterhammen uit. Bovendien verbrand je standaard al 1000-1500 kcal per dag. Daarbij haal je nooit 100% rendement met vetverbranding.
Wat lul jij over 25 boterhammen? :|W
Lees het nog eens een keer en deze keer met aandacht.
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 16:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Realitycheck, je mag blij zijn als je met die 4*8km 1000 kcal verbrandt, je moet er 7800 verbranden om een kg. vet te verliezen en je hoeft maar 4-5 normaal belegde boterhammetjes in heel de week te eten om dat aan te vullen . :)
De laatste bijzin slaat dus op die 1000 kcal extra die je verbrandt door die 32 kilometer te fietsen.
Als je niet zeker bent of dat je een tekst juist interpreteert vraag dan om verduidelijking in plaats van van alles aan te nemen!

Verder, zeg nu maar niets over die 6 gram roomboter die ik op mijn boterham smeer:
1. ik verbruik het
2. ik heb uitstekende bloedwaarden, eet liever minder vlees als het je om je gezondheid te doen is
3. het is beter dan een vorm van margarine op je brood te smeren, dat is zo ranzig dat geen dier bereid is om het te eten, buiten de mens. In tegenstelling tot wat de Unilevers van deze wereld je wijs willen maken is er niets mis mee als je een beetje verzadigde vetten krijgt op deze manier, het is maar net afhankelijk van wat de rest van je voeding is.

Ik zat er trouwens naast met de calorische waarde, die is 7-8 kcal per gram

[ Bericht 12% gewijzigd door Bram_van_Loon op 30-03-2015 22:54:58 ]
#NoDAPL
pi_151208821
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 18:24 schreef pijltjegooien het volgende:

[..]

Waarom zou je een fatso zijn/worden als je altijd roomboter gebruikt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')