Of je neemt gewoon de trap in plaats van de lift, dan komt die conditie ook vanzelf. Je moet het niet moeilijker maken dan dat het is. Ik verbaas me er steeds weer over dat mensen voor een paar verdiepingen al de lift nemen. Het is vaak niet eens sneller/minder traag.quote:Op donderdag 2 april 2015 18:13 schreef bascross het volgende:
[..]
De conditie om te functioneren in het dagelijkse leven, dus bijvoorbeeld door een trap op te lopen. Deze basisconditie is bij veel viesdikke mensen niet aanwezig. Als je 4/5x in de week aan krachttraining doet is die conditie er wel. Dat er een conditie is om ineens 10km hard te lopen heb ik nergens beweerd.
Duursport is uithoudingsvermogen, heeft weinig met krachttraining te maken.quote:Op donderdag 2 april 2015 20:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Of je neemt gewoon de trap in plaats van de lift, dan komt die conditie ook vanzelf. Je moet het niet moeilijker maken dan dat het is. Ik verbaas me er steeds weer over dat mensen voor een paar verdiepingen al de lift nemen. Het is vaak niet eens sneller/minder traag.
Je hoeft zeker niet aan krachttraining te doen om die conditie te hebben, gewoon wandelen in een stevig tempo, hardlopen en fietsen zijn prima voor een functionele (de hoeveelheid kracht die vereist is voor zulke zaken) krachttraining van de beenspieren. Duursport is een vorm van krachttraining - ook al spreken bodybuildingfanaten en fitnessboys dit graag tegen - met een relatief lichte weerstand en veel herhalingen. Voor dat doeleinde prima want je hebt er niets aan voor hardlopen of traplopen dat je 250 kg. kan squatten. Daarnaast is voor het traplopen het gewicht natuurlijk ook erg belangrijk.
Zoals ik zei, fanatieke bodybuilders en fitnessers zullen het tegenspreken.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:28 schreef fathank het volgende:
[..]
Duursport is uithoudingsvermogen, heeft weinig met krachttraining te maken.
Samenstelling van jou spierenquote:Op donderdag 2 april 2015 21:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zoals ik zei, fanatieke bodybuilders en fitnessers zullen het tegenspreken.
Krachttraining bestaat uit een spectrum tussen de extremen veel reptities met lage weerstand en weinig repetities met hoge weerstandd, waar kenmerkend is dat je regelmatig tot uitputting traint. Dat gebeurt met duursport net zo goed, als je het fatsoenlijk doet. Daarnaast durf ik te stellen dat een beetje een fietser (wielrenner dus) ook een aardige piekkracht heeft (die traint namelijk ook met een zeer hoge weerstand en weinig repetities bij sprintjes). Dat geldt natuurlijk niet als je steeds met 60% belasting loopt, dat noem ik geen duursport. Regelmatig de 90% van je maximale hartslag opzoeken hoort er bij.
Ik heb beide gedaan (een doe ik nog steeds), voor mij heeft duursport een groter effect, simpelweg omdat het beter aansluit bij de samenstelling van mijn spieren (zeer hoog aandeel 'trage' vezels).
1e is baasquote:Op donderdag 2 april 2015 22:39 schreef RickoKun het volgende:
Mijn gym is zo'n 1 kilometer verderop en ik ga lekker met de auto
Of soms met de electrische fiets
Kun je zelf we bedenken neem ik aan?quote:Op donderdag 2 april 2015 10:47 schreef fathank het volgende:
Defineer goede krachttraining en goede conditie.
Dit hele topic zit vol met soviet-tijd sportwetenschappers en autistische ecto's die teveel op andere mensen letten.quote:Op donderdag 2 april 2015 22:29 schreef fathank het volgende:
Weer zo eentje die het wiel heeft uitgevonden
Ga inderdaad maar eens (2 maand om te beginnen) op lichaamsgewicht trainen. Hier wordt je hele lichaam veel sterker en gespierder van. Kijk maar naar turners. En geen smoesjes dat lichaamsgewicht training niet zwaar kan. Probeer voor de gein de handstand pushup 3x8reps maar eens. Ik denk overigens ook dat maar weinig anabooltjes de L-Sit kunnen.quote:Op donderdag 9 april 2015 02:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit hele topic zit vol met soviet-tijd sportwetenschappers en autistische ecto's die teveel op andere mensen letten.
Ik ben een voorstander van het trainen met je lichaamsgewicht (low tech is geweldig), ik ben dan ook op zoek naar een pullupbar die ik thuis gemakkelijk kan gebruiken.quote:Op donderdag 9 april 2015 09:12 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Ga inderdaad maar eens (2 maand om te beginnen) op lichaamsgewicht trainen. Hier wordt je hele lichaam veel sterker en gespierder van. Kijk maar naar turners. En geen smoesjes dat lichaamsgewicht training niet zwaar kan. Probeer voor de gein de handstand pushup 3x8reps maar eens. Ik denk overigens ook dat maar weinig anabooltjes de L-Sit kunnen.
Het gaat niet om breed worden! Ik wil niet eens breed worden, ik heb liever een zeer sterk uithoudingsvermogen en een goede kracht met een normaal gebouwd sportlichaam.quote:Op donderdag 2 april 2015 22:20 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Samenstelling van jou spierenals jij gewoon weet waar je mee bezig bent op gebied van krachttraining en voeding dan kan ook JIJ breed worden. Ondanks jou "samenstelling".
Een typische uitspraak uit de mond van iemand die bij duursport denkt aan fietsen met 25 km/u of joggen met 10 km/u. Het hangt maar net af van hoe je zelf traint, als je regelmatig korte sprints doet met een maximale intensiteit dan train je wel degelijk de kracht van je spieren, dat is heel het punt van intensieve intervaltraining.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:28 schreef fathank het volgende:
[..]
Duursport is uithoudingsvermogen, heeft weinig met krachttraining te maken.
Als je het gaspedaal nog kunt intrappen heb je niet hard genoeg gesport, ik word altijd wakker op de IC van het plaatselijke ziekenhuisquote:
Wat is hier slecht aan? Buiten de standaard nadelen van roken.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:39 schreef SimtekF1 het volgende:
Met de auto naar fitness vind ik niet zo raar.
Van die retards die direct na het sporten voor de sportschool gaan staan roken, daar stoor ik me meer aan.
naar huis fietsen moet je van zweten?quote:Op donderdag 9 april 2015 19:12 schreef Coca_Cola het volgende:
Ze willen niet meer zweten na het douchen misschien?
Dat hangt er van af. Hoe ver? Wind tegen? Heuvel op?quote:Op donderdag 9 april 2015 19:33 schreef fs180 het volgende:
[..]
naar huis fietsen moet je van zweten?
dikkie
Ik heb toevallig een paar maand geleden zo'n pull up bar gekocht (Perry sport) voor 30 euro. Op beslist zijn ze er wel goedkoper uiteraard. Die bar kan je gewoon tussen je deur post hangen zonder te hoeven schroeven en boren etc. Bevalt tot nu toe prima en je kan hem ook op de grond gebruiken voor dips en diepe push ups.quote:Op donderdag 9 april 2015 17:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben een voorstander van het trainen met je lichaamsgewicht (low tech is geweldig), ik ben dan ook op zoek naar een pullupbar die ik thuis gemakkelijk kan gebruiken.
Zo gek is het niet als je bedenkt dat mensen ook voor revalidatie naar de fitness gaan.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 23:51 schreef Kriegel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zeg me alsjeblieft dat dit een grap is. Zeg me dat dit photoshop is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |