abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151130966
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 17:36 schreef Fer het volgende:
Misschien is dat idee van Ryanair nog niet zo raar. 1 piloot in de cockpit, die andere met remote control op de grond in het hoofdkantoor.
Hack je de remote-control en neem je het vliegtuig over.
Dan stap ik zeker niet meer in.
pi_151131094
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:37 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Hack je de remote-control en neem je het vliegtuig over.
Dan stap ik zeker niet meer in.
Ik vind dat ook een bijzonder gevaarlijk idee.
pi_151131197
Nog steeds geen complotidioten om te verkondigen dat het allemaal in scene gezet is?
pi_151131233
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:29 schreef Tayu het volgende:
Ik heb begrepen (van CNN) dat het gaat om een psychische ziekte, anders dan depressie.

Een ex-vriendin heeft verklaard dat hij 's nachts vaak wakker werd van nare dromen, en hij noemde daarbij neerstorten met een vliegtuig.

Dat klinkt voor mij als een combinatie van PTSS en wellicht toch suïcidaal. Misschien droomde hij wel heel andere dingen, maar moest hij zijn suïcidale gedachten op de één of andere manier toch delen?

Ik weet het niet. Ik heb zelf PTSS. Reden voor mij om nooit in een beroep te werken waarbij ik in een moment van verlies van controle anderen in gevaar zou kunnen brengen. Zelfs een reden om nooit actief deel te nemen aan het verkeer.
Knap van je om dat te besluiten! ^O^
pi_151131392
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:45 schreef Jigzoz het volgende:
Nog steeds geen complotidioten om te verkondigen dat het allemaal in scene gezet is?
Nu je het zegt. Heb jij een lichaam gezien dan? En vind je het ook niet ongeloofwaardig toevallig dat hij op de dag dat hij afgekeurd was om te werken toevallig ingeroosterd werd op deze route en met een gezagvoerder die op een vlucht van 2 uur toch van zijn plek gaat en de deur achter zich in het slot trekt? En dat hij dan met alleen een wijziging van de hoogte op een random moment afhankelijk van de andere piloot toch na 8-10 minuten gestage daling precies op zijn favoriete zweefvlieglokatie neerstort?
  zaterdag 28 maart 2015 @ 18:53:40 #206
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_151131398
Kennelijk stond de A320 bekend vanwege problemen met vrijkomen giftige TCP dampen in de cockpit.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_151131423
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 17:37 schreef Houtenbeen het volgende:
nytimes twitterde op zaterdag 28-03-2015 om 15:24:19 Breaking News: German Pilot Sought Treatment for Vision Problems, Authorities Sayhttp://t.co/iqUyX54KVT reageer retweet
Ik kan je nu al zeggen dat dit slecht af gaat stralen op Pearl.
pi_151131427
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 17:34 schreef nostra het volgende:

[..]

Alsof zo'n psychologisch onderzoek veel zal helpen. Mensen met een depressie of andere stoornis zijn vaak uitstekend in staat om dat richting derden te verbergen, óók professionals. En om nu elke piloot en FO jaarlijks volledig door te lichten door antecedentenonderzoeken en wat niet meer is ook zo wat.

Bovendien werkt zoiets misschien wel de verkeerde kant op. Mensen met een kantoorbaan zijn vaak al doodsbenauwd om een psychisch probleem richting hun werkgever toe lichten, uit angst om als zwak of aansteller gezien te worden. Laat staan als dat betekent dat je voor altijd je baan verliest.
verzekeringstechnisch is het ook niet altijd even handig.
pi_151131500
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:45 schreef Jigzoz het volgende:
Nog steeds geen complotidioten om te verkondigen dat het allemaal in scene gezet is?
Die zijn er idd laat bij. Normaal gesproken is er binnen een dag een topic in BNW.
pi_151131519
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:53 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Nu je het zegt. Heb jij een lichaam gezien dan? En vind je het ook niet ongeloofwaardig toevallig dat hij op de dag dat hij afgekeurd was om te werken toevallig ingeroosterd werd op deze route en met een gezagvoerder die op een vlucht van 2 uur toch van zijn plek gaat en de deur achter zich in het slot trekt? En dat hij dan met alleen een wijziging van de hoogte op een random moment afhankelijk van de andere piloot toch na 8-10 minuten gestage daling precies op zijn favoriete zweefvlieglokatie neerstort?
De lichamen zijn allemaal uit elkaar "gespat". Brr! Er is geen enkel geheel lichaam aangetroffen, alleen maar bits and pieces.

Er waren meerdere (verfrommelde) briefjes aangetroffen waarop een arts aangaf dat hij niet in staat was om te kunnen werken, bedoeld om af te geven bij de werkgever. Eén van die briefjes, dekte de datum van de crash (en was niet verfrommeld maar verscheurd).

Het is redelijk normaal, dat wanneer de autopiloot is ingeschakeld, de gezagvoerder even de cockpit verlaat. Om naar de wc te gaan, om even de benen te strekken, om te informeren bij het cabinepersoneel of alles goed verloopt, om een kopje koffie te pakken, om daarna weer plaats te nemen en de landing in te zetten. Dat is vooral routine.
pi_151131699
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:53 schreef Izzy73 het volgende:
Kennelijk stond de A320 bekend vanwege problemen met vrijkomen giftige TCP dampen in de cockpit.
Dat verspreiden ze misschien standaard via de ventilatiekanalen tegen depressie en angststoornis.
Maar het combineert dan weer niet zo goed met schizofrenie en bipolaire shit.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tranylcypromine
  zaterdag 28 maart 2015 @ 19:24:53 #212
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_151132185
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 19:06 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Dat verspreiden ze misschien standaard via de ventilatiekanalen tegen depressie en angststoornis.
Maar het combineert dan weer niet zo goed met schizofrenie en bipolaire shit.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tranylcypromine
Zou kunnen, maar werkt niet echt goed dan.
Er zouden al vaker problemen geweest zijn met dit gas.

Germanwings Airbus maakte in februari 2015 noodlanding in Lyon; eerdere bijna-ramp in december 2010 toen piloten bijna bewustzijn hadden verloren -
Vandaag: Airbus A320 van Vueling moest vanmorgen vanwege technische problemen terugkeren naar Barcelona
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 19:26:35 #213
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_151132234
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 09:54 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Doorgaans ziet er wat minder risico aan vast als je met een snotneus achter je computer gaan zitten, dan bij een Airbus-piloot met een depressie.
Tjah ... bij bus, trein, vrachtwagenchauffeurs, heftruckbestuurders, ... is dat risico nochtans even erg ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_151132304
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 19:24 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Er zouden al vaker problemen geweest zijn met dit gas.
Hoe groot schat jij de kans in dat de copiloot van dat gas de deur ging blokkeren voor zijn collega en het vliegtuig gecontroleerd heeft laten dalen? Hij heeft een serie bewuste handelingen uitgevoerd.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 19:34:33 #215
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_151132439
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 19:29 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Hoe groot schat jij de kans in dat de copiloot van dat gas de deur ging blokkeren voor zijn collega en het vliegtuig gecontroleerd heeft laten dalen? Hij heeft een serie bewuste handelingen uitgevoerd.
Geen idee, gaat die deur niet automatisch op slot dan?
Die bewuste handelingen is daar bewijs van of is dat wat ze zeggen?
Het zou misschien ook kunnen zijn dat hij het bewustzijn heeft verloren en het toestel daarna langzaam is gaan dalen.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_151132491
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:45 schreef Jigzoz het volgende:
Nog steeds geen complotidioten om te verkondigen dat het allemaal in scene gezet is?
In BNW hebben ze vast voldoende om het te linken aan bankiers, joden en/of de wereldregering.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_151132496
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 17:37 schreef Houtenbeen het volgende:
nytimes twitterde op zaterdag 28-03-2015 om 15:24:19 Breaking News: German Pilot Sought Treatment for Vision Problems, Authorities Sayhttp://t.co/iqUyX54KVT reageer retweet
Verminderd gezichtsvermogen is veelvoorkomende bijwerking van antidepressiva/antipsychotica.
pi_151132548
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 19:34 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Geen idee, gaat die deur niet automatisch op slot dan?
Die bewuste handelingen is daar bewijs van of is dat wat ze zeggen?
Het zou misschien ook kunnen zijn dat hij het bewustzijn heeft verloren en het toestel daarna langzaam is gaan dalen.
Nee, als hij bewusteloos zou zijn, dan had de gezagvoerder de cockpit kunnen binnengaan met een code. Als die code wordt ingevoerd, dan kan alleen degene die in de cockpit aanwezig is de toegang blokkeren. Dat is gebeurd, en dat is een bewuste handeling.

Toen de gezagvoerder de cockpit verliet, was de autopiloot ingeschakeld. Die is daarna uitgeschakeld.
pi_151132924
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 19:37 schreef Tayu het volgende:

Toen de gezagvoerder de cockpit verliet, was de autopiloot ingeschakeld. Die is daarna uitgeschakeld.
Niet uitgeschakeld, maar aangepast zodat het vliegtuig op de door de copiloot gewenste lokatie zou gaan crashen. Dat, en die deur afsluiten zijn twee zeer bewuste handelingen, die doe je echt niet per ongeluk.
pi_151132960
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 19:49 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Niet uitgeschakeld, maar aangepast zodat het vliegtuig op de door de copiloot gewenste lokatie zou gaan crashen. Dat, en die deur afsluiten zijn twee zeer bewuste handelingen, die doe je echt niet per ongeluk.
Precies.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 19:50:21 #221
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_151132975
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 19:37 schreef Tayu het volgende:

[..]

Nee, als hij bewusteloos zou zijn, dan had de gezagvoerder de cockpit kunnen binnengaan met een code. Als die code wordt ingevoerd, dan kan alleen degene die in de cockpit aanwezig is de toegang blokkeren. Dat is gebeurd, en dat is een bewuste handeling.

Toen de gezagvoerder de cockpit verliet, was de autopiloot ingeschakeld. Die is daarna uitgeschakeld.
Ah ja je hebt gelijk, ik zie het in het filmpje in de OP.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  Redactie Frontpage zaterdag 28 maart 2015 @ 20:32:03 #222
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151134499
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 01:08 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Topsporters kunnen tijdelijk hun ademhaling reguleren (denk aan biathlon bij schieten). Maar dit is nooit volledig te controleren, zeker niet bij gewoon een co-piloot. Hij was geen topsporter.
Ademhaling en hartslag hebben wel wat met elkaar te maken, als je gespannen bent dan werkt dit door.
Niet op een manier dat er wetenschappelijk iets mee te doen is.
quote:
Ik neem aan dat de gegevens van zo'n zwarte doos van een vorige vlucht van hem wel beschikbaar zijn nog.
Nee.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_151135503
Neem aan dat als er niks gebeurt, zo'n black box zichzelf weer overschrijft?
pi_151135655
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 20:54 schreef Isegrim het volgende:
Neem aan dat als er niks gebeurt, zo'n black box zichzelf weer overschrijft?
Flight Data Recorder neemt laatste 25 uur op, Cockpit Voice Recorder laatste 2 uur.
pi_151138173
Ok mijn oplossing, deur weer open, passagiers onder narcose tot 10min voor de landing. Moet toch kunnen met de technieken van vandaag.
Even a broken clock is right twice a day.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')