Hack je de remote-control en neem je het vliegtuig over.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:36 schreef Fer het volgende:
Misschien is dat idee van Ryanair nog niet zo raar. 1 piloot in de cockpit, die andere met remote control op de grond in het hoofdkantoor.
Ik vind dat ook een bijzonder gevaarlijk idee.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 18:37 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hack je de remote-control en neem je het vliegtuig over.
Dan stap ik zeker niet meer in.
Knap van je om dat te besluiten!quote:Op zaterdag 28 maart 2015 18:29 schreef Tayu het volgende:
Ik heb begrepen (van CNN) dat het gaat om een psychische ziekte, anders dan depressie.
Een ex-vriendin heeft verklaard dat hij 's nachts vaak wakker werd van nare dromen, en hij noemde daarbij neerstorten met een vliegtuig.
Dat klinkt voor mij als een combinatie van PTSS en wellicht toch suïcidaal. Misschien droomde hij wel heel andere dingen, maar moest hij zijn suïcidale gedachten op de één of andere manier toch delen?
Ik weet het niet. Ik heb zelf PTSS. Reden voor mij om nooit in een beroep te werken waarbij ik in een moment van verlies van controle anderen in gevaar zou kunnen brengen. Zelfs een reden om nooit actief deel te nemen aan het verkeer.
Nu je het zegt. Heb jij een lichaam gezien dan? En vind je het ook niet ongeloofwaardig toevallig dat hij op de dag dat hij afgekeurd was om te werken toevallig ingeroosterd werd op deze route en met een gezagvoerder die op een vlucht van 2 uur toch van zijn plek gaat en de deur achter zich in het slot trekt? En dat hij dan met alleen een wijziging van de hoogte op een random moment afhankelijk van de andere piloot toch na 8-10 minuten gestage daling precies op zijn favoriete zweefvlieglokatie neerstort?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 18:45 schreef Jigzoz het volgende:
Nog steeds geen complotidioten om te verkondigen dat het allemaal in scene gezet is?
Ik kan je nu al zeggen dat dit slecht af gaat stralen op Pearl.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:37 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:nytimes twitterde op zaterdag 28-03-2015 om 15:24:19Breaking News: German Pilot Sought Treatment for Vision Problems, Authorities Sayhttp://t.co/iqUyX54KVT reageer retweet
verzekeringstechnisch is het ook niet altijd even handig.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Alsof zo'n psychologisch onderzoek veel zal helpen. Mensen met een depressie of andere stoornis zijn vaak uitstekend in staat om dat richting derden te verbergen, óók professionals. En om nu elke piloot en FO jaarlijks volledig door te lichten door antecedentenonderzoeken en wat niet meer is ook zo wat.
Bovendien werkt zoiets misschien wel de verkeerde kant op. Mensen met een kantoorbaan zijn vaak al doodsbenauwd om een psychisch probleem richting hun werkgever toe lichten, uit angst om als zwak of aansteller gezien te worden. Laat staan als dat betekent dat je voor altijd je baan verliest.
Die zijn er idd laat bij. Normaal gesproken is er binnen een dag een topic in BNW.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 18:45 schreef Jigzoz het volgende:
Nog steeds geen complotidioten om te verkondigen dat het allemaal in scene gezet is?
De lichamen zijn allemaal uit elkaar "gespat". Brr! Er is geen enkel geheel lichaam aangetroffen, alleen maar bits and pieces.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 18:53 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Nu je het zegt. Heb jij een lichaam gezien dan? En vind je het ook niet ongeloofwaardig toevallig dat hij op de dag dat hij afgekeurd was om te werken toevallig ingeroosterd werd op deze route en met een gezagvoerder die op een vlucht van 2 uur toch van zijn plek gaat en de deur achter zich in het slot trekt? En dat hij dan met alleen een wijziging van de hoogte op een random moment afhankelijk van de andere piloot toch na 8-10 minuten gestage daling precies op zijn favoriete zweefvlieglokatie neerstort?
Dat verspreiden ze misschien standaard via de ventilatiekanalen tegen depressie en angststoornis.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 18:53 schreef Izzy73 het volgende:
Kennelijk stond de A320 bekend vanwege problemen met vrijkomen giftige TCP dampen in de cockpit.
Zou kunnen, maar werkt niet echt goed dan.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:06 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dat verspreiden ze misschien standaard via de ventilatiekanalen tegen depressie en angststoornis.
Maar het combineert dan weer niet zo goed met schizofrenie en bipolaire shit.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tranylcypromine
Tjah ... bij bus, trein, vrachtwagenchauffeurs, heftruckbestuurders, ... is dat risico nochtans even erg ...quote:Op zaterdag 28 maart 2015 09:54 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Doorgaans ziet er wat minder risico aan vast als je met een snotneus achter je computer gaan zitten, dan bij een Airbus-piloot met een depressie.
Hoe groot schat jij de kans in dat de copiloot van dat gas de deur ging blokkeren voor zijn collega en het vliegtuig gecontroleerd heeft laten dalen? Hij heeft een serie bewuste handelingen uitgevoerd.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:24 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Er zouden al vaker problemen geweest zijn met dit gas.
Geen idee, gaat die deur niet automatisch op slot dan?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:29 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Hoe groot schat jij de kans in dat de copiloot van dat gas de deur ging blokkeren voor zijn collega en het vliegtuig gecontroleerd heeft laten dalen? Hij heeft een serie bewuste handelingen uitgevoerd.
In BNW hebben ze vast voldoende om het te linken aan bankiers, joden en/of de wereldregering.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 18:45 schreef Jigzoz het volgende:
Nog steeds geen complotidioten om te verkondigen dat het allemaal in scene gezet is?
Verminderd gezichtsvermogen is veelvoorkomende bijwerking van antidepressiva/antipsychotica.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:37 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:nytimes twitterde op zaterdag 28-03-2015 om 15:24:19Breaking News: German Pilot Sought Treatment for Vision Problems, Authorities Sayhttp://t.co/iqUyX54KVT reageer retweet
Nee, als hij bewusteloos zou zijn, dan had de gezagvoerder de cockpit kunnen binnengaan met een code. Als die code wordt ingevoerd, dan kan alleen degene die in de cockpit aanwezig is de toegang blokkeren. Dat is gebeurd, en dat is een bewuste handeling.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:34 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Geen idee, gaat die deur niet automatisch op slot dan?
Die bewuste handelingen is daar bewijs van of is dat wat ze zeggen?
Het zou misschien ook kunnen zijn dat hij het bewustzijn heeft verloren en het toestel daarna langzaam is gaan dalen.
Niet uitgeschakeld, maar aangepast zodat het vliegtuig op de door de copiloot gewenste lokatie zou gaan crashen. Dat, en die deur afsluiten zijn twee zeer bewuste handelingen, die doe je echt niet per ongeluk.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:37 schreef Tayu het volgende:
Toen de gezagvoerder de cockpit verliet, was de autopiloot ingeschakeld. Die is daarna uitgeschakeld.
Precies.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:49 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Niet uitgeschakeld, maar aangepast zodat het vliegtuig op de door de copiloot gewenste lokatie zou gaan crashen. Dat, en die deur afsluiten zijn twee zeer bewuste handelingen, die doe je echt niet per ongeluk.
Ah ja je hebt gelijk, ik zie het in het filmpje in de OP.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:37 schreef Tayu het volgende:
[..]
Nee, als hij bewusteloos zou zijn, dan had de gezagvoerder de cockpit kunnen binnengaan met een code. Als die code wordt ingevoerd, dan kan alleen degene die in de cockpit aanwezig is de toegang blokkeren. Dat is gebeurd, en dat is een bewuste handeling.
Toen de gezagvoerder de cockpit verliet, was de autopiloot ingeschakeld. Die is daarna uitgeschakeld.
Niet op een manier dat er wetenschappelijk iets mee te doen is.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 01:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Topsporters kunnen tijdelijk hun ademhaling reguleren (denk aan biathlon bij schieten). Maar dit is nooit volledig te controleren, zeker niet bij gewoon een co-piloot. Hij was geen topsporter.
Ademhaling en hartslag hebben wel wat met elkaar te maken, als je gespannen bent dan werkt dit door.
Nee.quote:Ik neem aan dat de gegevens van zo'n zwarte doos van een vorige vlucht van hem wel beschikbaar zijn nog.
Flight Data Recorder neemt laatste 25 uur op, Cockpit Voice Recorder laatste 2 uur.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 20:54 schreef Isegrim het volgende:
Neem aan dat als er niks gebeurt, zo'n black box zichzelf weer overschrijft?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |