abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151127546
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 15:07 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Die zijn allemaal ongeschikt voor functies als piloot.
Niet alleen piloot maar ook veel andere fubcties

Paniekvoetbal heet dat toch? Grappig hoe alles maar voetbal geredeneerd kan worden
pi_151127594
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Niet alleen piloot maar ook veel andere fubcties

Paniekvoetbal heet dat toch? Grappig hoe alles maar voetbal geredeneerd kan worden
Heel veel andere functies. Niet haalbaar dus!
pi_151127606
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 15:52 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Al houd je dan wel erg weinig mensen over...
Een oplossing is het personeel indelen naar mentale en fysieke kwaliteit. Als jij wel vertrouwen hebt in iemand met een psychiatrisch verleden of depressieve episodes, dan boek jij je vlucht bij hem. Koop ik mijn ticket bij een relaxte piloot zonder problemen. Het verschil kan tot uitdrukking komen in de prijs. Ik betaal graag het dubbele voor een topcrew. Krijg je er nog wat stewardessen bij die op therapeutische basis aan het herintreden zijn van een burnout maar dat kan verder niet veel kwaad. Krijg je als compensatie gratis koffie/thee tijdens de reis.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 16:16:58 #179
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_151127638
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:15 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Een oplossing is het personeel indelen naar mentale en fysieke kwaliteit. Als jij wel vertrouwen hebt in iemand met een psychiatrisch verleden of depressieve episodes, dan boek jij je vlucht bij hem. Koop ik mijn ticket bij een relaxte piloot zonder problemen. Het verschil kan tot uitdrukking komen in de prijs. Ik betaal graag het dubbele voor een topcrew. Krijg je er nog wat stewardessen bij die op therapeutische basis aan het herintreden zijn van een burnout maar dat kan verder niet veel kwaad. Krijg je als compensatie gratis koffie/thee tijdens de reis.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_151128094
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:16 schreef Falco het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dit vind ik een mooie reactie. Ik ben niet sarcastisch, ik kan mij er goed in vinden
  zaterdag 28 maart 2015 @ 16:38:07 #181
78918 SeLang
Black swans matter
pi_151128156
quote:

Weet er overigens iemand of je piloot mag zijn als je suikerziekte hebt? Of een hartaanval gehad hebt? Als het daarmee bijv niet mag, dan zou ik zeggen: laat ook mensen met een psychiatrisch verleden niet vliegen. Al houd je dan wel erg weinig mensen over...
Vroeger mocht je nieteens piloot worden als je een bril droeg. Misschien is dat zelfs nog steeds zo.
Maar ik wordt liever rondgevlogen door iemand met een bril dan door één of andere kras emo.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_151128426
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:38 schreef SeLang het volgende:

[..]

Vroeger mocht je nieteens piloot worden als je een bril droeg. Misschien is dat zelfs nog steeds zo.
Maar ik wordt liever rondgevlogen door iemand met een bril dan door één of andere kras emo.
Google vertelt mij dat je bij KLM zelfs tot -6 mag hebben
pi_151129208
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:15 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Zou dat werken ;)
  zaterdag 28 maart 2015 @ 17:22:15 #184
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_151129257
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 17:19 schreef aloa het volgende:

[..]

Zou dat werken ;)
dat de mensen die toch al levensmoe zijn russische roulette gaan spelen met hun reisjes. Wie weet.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 17:23:19 #185
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_151129278
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:38 schreef SeLang het volgende:

[..]

Idd.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 28 maart 2015 @ 17:23:23 #186
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_151129281
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:16 schreef Falco het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Die man als piloot _O_
pi_151129386
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:48 schreef computergirl het volgende:

[..]

Google vertelt mij dat je bij KLM zelfs tot -6 mag hebben
Met een passende bril hoeft dat imo geen problemen zijn.
pi_151129453
quote:

[..]

Ben ik toch blij dat ik geen ambities heb in die richting ;)
Buiten dat ben ik het overigens niet met je eens. Er zijn hordes mensen al jarenlang stabiel op antidepressiva, en mensen die ze niet slikken die veel labieler zijn. Ik vind wel dat je, als je eenmaal een psychiatrisch plakkertje hebt wellicht regelmatig gecheckt moet worden om te mogen vliegen. Is neem ik aan bij enkele fysieke aandoeningen ook het geval.

Pammetjes zijn een ander verhaal. Die maken je minder alert. Dus niet rijden en niet vliegen daarmee, lijkt mij.

Weet er overigens iemand of je piloot mag zijn als je suikerziekte hebt? Of een hartaanval gehad hebt? Als het daarmee bijv niet mag, dan zou ik zeggen: laat ook mensen met een psychiatrisch verleden niet vliegen. Al houd je dan wel erg weinig mensen over...
Ik dacht dat een piloot zeer regelmatig een medische onderzoek krijgt, waarin onder meer naar je hart gekeken wordt.

Vreemd als dat puur lichamelijk alleen is. :{
pi_151129554
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 17:30 schreef Webschip het volgende:

[..]

Ik dacht dat een piloot zeer regelmatig een medische onderzoek krijgt, waarin onder meer naar je hart gekeken wordt.

Vreemd als dat puur lichamelijk alleen is. :{
Alsof zo'n psychologisch onderzoek veel zal helpen. Mensen met een depressie of andere stoornis zijn vaak uitstekend in staat om dat richting derden te verbergen, óók professionals. En om nu elke piloot en FO jaarlijks volledig door te lichten door antecedentenonderzoeken en wat niet meer is ook zo wat.

Bovendien werkt zoiets misschien wel de verkeerde kant op. Mensen met een kantoorbaan zijn vaak al doodsbenauwd om een psychisch probleem richting hun werkgever toe lichten, uit angst om als zwak of aansteller gezien te worden. Laat staan als dat betekent dat je voor altijd je baan verliest.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_151129571
Toch blijft het me zeer verbazen hoe vroeg men zulke verregaande conclusies in dit stadium naar buiten heeft gebracht.... Volgens het AD wordt een technisch mankement nog steeds niet uitgesloten.

Ik vraag me af waarom ze eerst niet hebben gewacht totdat de flight data recorder hebben gevonden, uitgelezen en geanalyseerd hebben :?
pi_151129599
Misschien is dat idee van Ryanair nog niet zo raar. 1 piloot in de cockpit, die andere met remote control op de grond in het hoofdkantoor.

Transonder gaf al aan dat die autopilot op 96ft ingesteld werd en geenr reactie op atc. Denk dat ze al genoeg wisten, voordat de cvr gevonden was.
.
pi_151129643
nytimes twitterde op zaterdag 28-03-2015 om 15:24:19 Breaking News: German Pilot Sought Treatment for Vision Problems, Authorities Sayhttp://t.co/iqUyX54KVT reageer retweet
pi_151129654
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 17:34 schreef nostra het volgende:

[..]

Alsof zo'n psychologisch onderzoek veel zal helpen. Mensen met een depressie of andere stoornis zijn vaak uitstekend in staat om dat richting derden te verbergen, óók professionals. En om nu elke piloot en FO jaarlijks volledig door te lichten door antecedentenonderzoeken en wat niet meer is ook zo wat.

Bovendien werkt zoiets misschien wel de verkeerde kant op. Mensen met een kantoorbaan zijn vaak al doodsbenauwd om een psychisch probleem richting hun werkgever toe lichten, uit angst om als zwak of aansteller gezien te worden. Laat staan als dat betekent dat je voor altijd je baan verliest.
De praktijk is weerbarstig inderdaad...
pi_151129699
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 17:36 schreef Fer het volgende:
Misschien is dat idee van Ryanair nog niet zo raar. 1 piloot in de cockpit, die andere met remote control op de grond in het hoofdkantoor.

Transonder gaf al aan dat die autopilot op 96ft ingesteld werd en geenr reactie op atc. Denk dat ze al genoeg wisten, voordat de cvr gevonden was.
Ik denk dat eerst het probleem met die deur opgelost moet worden ;)
  zaterdag 28 maart 2015 @ 17:44:50 #195
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_151129847
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 17:37 schreef Houtenbeen het volgende:
nytimes twitterde op zaterdag 28-03-2015 om 15:24:19 Breaking News: German Pilot Sought Treatment for Vision Problems, Authorities Sayhttp://t.co/iqUyX54KVT reageer retweet
Wedden dat hij eigenlijk gewoon langs de opticien is gegaan voor een nieuwe bril? :')
pi_151129941
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 17:40 schreef Webschip het volgende:

[..]

Ik denk dat eerst het probleem met die deur opgelost moet worden ;)
En een nieuwe kans op 9/11. Denk van niet, cabin crew is door terroristen altijd te "overtuigen" die deur te openen als ze mogelijkheid hebben.
.
  Donald Duck held zaterdag 28 maart 2015 @ 17:50:30 #197
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_151129983
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 17:37 schreef Houtenbeen het volgende:
Dat verklaart een hoop. Misschien zag hij de berg gewoon niet.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_151130577
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 17:44 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Wedden dat hij eigenlijk gewoon langs de opticien is gegaan voor een nieuwe bril? :')
Of hij kreeg te horen dat hij langzaam blind zou gaan worden, of hij had de eerste symptomen van MS (ontsteking oogzenuw)
pi_151130594
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 17:50 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dat verklaart een hoop. Misschien zag hij de berg gewoon niet.
of hij zag het niet meer zitten óf hij zag ze vliegen :+
...
pi_151130809
Ik heb begrepen (van CNN) dat het gaat om een psychische ziekte, anders dan depressie.

Een ex-vriendin heeft verklaard dat hij 's nachts vaak wakker werd van nare dromen, en hij noemde daarbij neerstorten met een vliegtuig.

Dat klinkt voor mij als een combinatie van PTSS en wellicht toch suïcidaal. Misschien droomde hij wel heel andere dingen, maar moest hij zijn suïcidale gedachten op de één of andere manier toch delen?

Ik weet het niet. Ik heb zelf PTSS. Reden voor mij om nooit in een beroep te werken waarbij ik in een moment van verlies van controle anderen in gevaar zou kunnen brengen. Zelfs een reden om nooit actief deel te nemen aan het verkeer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')