Niet alleen piloot maar ook veel andere fubctiesquote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:07 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Die zijn allemaal ongeschikt voor functies als piloot.
Heel veel andere functies. Niet haalbaar dus!quote:Op zaterdag 28 maart 2015 16:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Niet alleen piloot maar ook veel andere fubcties
Paniekvoetbal heet dat toch? Grappig hoe alles maar voetbal geredeneerd kan worden
Een oplossing is het personeel indelen naar mentale en fysieke kwaliteit. Als jij wel vertrouwen hebt in iemand met een psychiatrisch verleden of depressieve episodes, dan boek jij je vlucht bij hem. Koop ik mijn ticket bij een relaxte piloot zonder problemen. Het verschil kan tot uitdrukking komen in de prijs. Ik betaal graag het dubbele voor een topcrew. Krijg je er nog wat stewardessen bij die op therapeutische basis aan het herintreden zijn van een burnout maar dat kan verder niet veel kwaad. Krijg je als compensatie gratis koffie/thee tijdens de reis.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:52 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Al houd je dan wel erg weinig mensen over...
quote:Op zaterdag 28 maart 2015 16:15 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Een oplossing is het personeel indelen naar mentale en fysieke kwaliteit. Als jij wel vertrouwen hebt in iemand met een psychiatrisch verleden of depressieve episodes, dan boek jij je vlucht bij hem. Koop ik mijn ticket bij een relaxte piloot zonder problemen. Het verschil kan tot uitdrukking komen in de prijs. Ik betaal graag het dubbele voor een topcrew. Krijg je er nog wat stewardessen bij die op therapeutische basis aan het herintreden zijn van een burnout maar dat kan verder niet veel kwaad. Krijg je als compensatie gratis koffie/thee tijdens de reis.
Vroeger mocht je nieteens piloot worden als je een bril droeg. Misschien is dat zelfs nog steeds zo.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:52 schreef Murmeli het volgende:
Weet er overigens iemand of je piloot mag zijn als je suikerziekte hebt? Of een hartaanval gehad hebt? Als het daarmee bijv niet mag, dan zou ik zeggen: laat ook mensen met een psychiatrisch verleden niet vliegen. Al houd je dan wel erg weinig mensen over...
Google vertelt mij dat je bij KLM zelfs tot -6 mag hebbenquote:Op zaterdag 28 maart 2015 16:38 schreef SeLang het volgende:
[..]
Vroeger mocht je nieteens piloot worden als je een bril droeg. Misschien is dat zelfs nog steeds zo.
Maar ik wordt liever rondgevlogen door iemand met een bril dan door één of andere kras emo.
Zou dat werkenquote:Op zaterdag 28 maart 2015 16:15 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Een oplossing is het personeel indelen naar mentale en fysieke kwaliteit. Als jij wel vertrouwen hebt in iemand met een psychiatrisch verleden of depressieve episodes, dan boek jij je vlucht bij hem. Koop ik mijn ticket bij een relaxte piloot zonder problemen. Het verschil kan tot uitdrukking komen in de prijs. Ik betaal graag het dubbele voor een topcrew. Krijg je er nog wat stewardessen bij die op therapeutische basis aan het herintreden zijn van een burnout maar dat kan verder niet veel kwaad. Krijg je als compensatie gratis koffie/thee tijdens de reis.
dat de mensen die toch al levensmoe zijn russische roulette gaan spelen met hun reisjes. Wie weet.quote:
Idd.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 16:38 schreef SeLang het volgende:
[..]
Vroeger mocht je nieteens piloot worden als je een bril droeg. Misschien is dat zelfs nog steeds zo.
Maar ik wordt liever rondgevlogen door iemand met een bril dan door één of andere kras emo.
Met een passende bril hoeft dat imo geen problemen zijn.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 16:48 schreef computergirl het volgende:
[..]
Google vertelt mij dat je bij KLM zelfs tot -6 mag hebben
Ik dacht dat een piloot zeer regelmatig een medische onderzoek krijgt, waarin onder meer naar je hart gekeken wordt.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:52 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ben ik toch blij dat ik geen ambities heb in die richting
Buiten dat ben ik het overigens niet met je eens. Er zijn hordes mensen al jarenlang stabiel op antidepressiva, en mensen die ze niet slikken die veel labieler zijn. Ik vind wel dat je, als je eenmaal een psychiatrisch plakkertje hebt wellicht regelmatig gecheckt moet worden om te mogen vliegen. Is neem ik aan bij enkele fysieke aandoeningen ook het geval.
Pammetjes zijn een ander verhaal. Die maken je minder alert. Dus niet rijden en niet vliegen daarmee, lijkt mij.
Weet er overigens iemand of je piloot mag zijn als je suikerziekte hebt? Of een hartaanval gehad hebt? Als het daarmee bijv niet mag, dan zou ik zeggen: laat ook mensen met een psychiatrisch verleden niet vliegen. Al houd je dan wel erg weinig mensen over...
Alsof zo'n psychologisch onderzoek veel zal helpen. Mensen met een depressie of andere stoornis zijn vaak uitstekend in staat om dat richting derden te verbergen, óók professionals. En om nu elke piloot en FO jaarlijks volledig door te lichten door antecedentenonderzoeken en wat niet meer is ook zo wat.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:30 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ik dacht dat een piloot zeer regelmatig een medische onderzoek krijgt, waarin onder meer naar je hart gekeken wordt.
Vreemd als dat puur lichamelijk alleen is.
twitter:nytimes twitterde op zaterdag 28-03-2015 om 15:24:19Breaking News: German Pilot Sought Treatment for Vision Problems, Authorities Sayhttp://t.co/iqUyX54KVT reageer retweet
De praktijk is weerbarstig inderdaad...quote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Alsof zo'n psychologisch onderzoek veel zal helpen. Mensen met een depressie of andere stoornis zijn vaak uitstekend in staat om dat richting derden te verbergen, óók professionals. En om nu elke piloot en FO jaarlijks volledig door te lichten door antecedentenonderzoeken en wat niet meer is ook zo wat.
Bovendien werkt zoiets misschien wel de verkeerde kant op. Mensen met een kantoorbaan zijn vaak al doodsbenauwd om een psychisch probleem richting hun werkgever toe lichten, uit angst om als zwak of aansteller gezien te worden. Laat staan als dat betekent dat je voor altijd je baan verliest.
Ik denk dat eerst het probleem met die deur opgelost moet wordenquote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:36 schreef Fer het volgende:
Misschien is dat idee van Ryanair nog niet zo raar. 1 piloot in de cockpit, die andere met remote control op de grond in het hoofdkantoor.
Transonder gaf al aan dat die autopilot op 96ft ingesteld werd en geenr reactie op atc. Denk dat ze al genoeg wisten, voordat de cvr gevonden was.
Wedden dat hij eigenlijk gewoon langs de opticien is gegaan voor een nieuwe bril?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:37 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:nytimes twitterde op zaterdag 28-03-2015 om 15:24:19Breaking News: German Pilot Sought Treatment for Vision Problems, Authorities Sayhttp://t.co/iqUyX54KVT reageer retweet
En een nieuwe kans op 9/11. Denk van niet, cabin crew is door terroristen altijd te "overtuigen" die deur te openen als ze mogelijkheid hebben.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:40 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ik denk dat eerst het probleem met die deur opgelost moet worden
Dat verklaart een hoop. Misschien zag hij de berg gewoon niet.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:37 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:nytimes twitterde op zaterdag 28-03-2015 om 15:24:19Breaking News: German Pilot Sought Treatment for Vision Problems, Authorities Sayhttp://t.co/iqUyX54KVT reageer retweet
Of hij kreeg te horen dat hij langzaam blind zou gaan worden, of hij had de eerste symptomen van MS (ontsteking oogzenuw)quote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:44 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Wedden dat hij eigenlijk gewoon langs de opticien is gegaan voor een nieuwe bril?
of hij zag het niet meer zitten óf hij zag ze vliegenquote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:50 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat verklaart een hoop. Misschien zag hij de berg gewoon niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |