In de Nederlandse media ook. Hier bijvoorbeeld de Telegraaf:quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:11 schreef Lienekien het volgende:
Goh, op het BBC-nieuws was de quote van de vriendin heel anders. Helemaal niet dat hij een 'heinous act' plande, maar dat hij zei dat hij iets zou doen wat het systeem zou veranderen en dat iedereen zijn naam zou kennen.
Lijkt me geen alarmbel dat hij een massamoord aan het plannen was of überhaupt van plan was iemand iets aan te doen.
Dat kan je eerder opvatten als iemand die de ambitie heeft om een geweldige prestatie te bereiken in zijn vakgebied. Zo iemand kan je dan hoogstens opvatten als te ambitieus.quote:Copiloot Andreas Lubitz liep rond met het idee om een „spectaculaire gebaar te maken waardoor iedereen zich zou herinneren wie hij was”.
Mooi ok maar intelligent ? Voor een vent zijn beroep vallen is dom hoor.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:52 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Die hengelen niet de vrouwen binnen, ik ken zeker twee gevallen van (nep!)piloten bij de KLM die met mooie verhalen echt mooie en intelligente vrouwen schaakten.
Dit idd. De schuldige is wel duidelijk, om er dan nog eentje aan te wijzen omdat het dan misschien voorkomen was, is nogal overdreven.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:29 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Toch altijd weer interessant om te zien dat in de ogen van sommigen, bij elke ramp iemand gefaald moet hebben en berecht zal moeten worden. 'Shit happens' bestaat kennelijk niet meer.
Ik vind dat degene die het vliegtuig neer heeft laten storten de doodstraf moet krijgen.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:59 schreef loveli het volgende:
[..]
Goed voor de rouwverwerking als je een schuldige kunt straffen. Maakt niet zoveel uit welke.
quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik vind dat degene die het vliegtuig neer heeft laten storten de doodstraf moet krijgen.
Oh, wacht ...
Ja joh. Van tv zeker. Die film.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:52 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Die hengelen niet de vrouwen binnen, ik ken zeker twee gevallen van (nep!)piloten bij de KLM die met mooie verhalen echt mooie en intelligente vrouwen schaakten.
Er is dus in ieder geval sprake van een falend systeem waarbij de veiligheid van de passagiers afhankelijk wordt gemaakt van de persoon die in strijd met die veiligheid plannen maakt. Met een lam excuus in de vorm van het medisch geheim.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit advies kunnen ze dan het beste meteen aan de werkgever geven ipv aan de werknemer. In het geval van piloten in ieder geval.
Inderdaad, natuurlijk is het een prachtig vak, maar er heerst nogal een romantisch beeld van het beroep zoals het misschien in de jaren '70 was. Heel veel piloten die 10 jaar geleden met de opleiding begonnen kunnen aper werk vinden en zitten opgescheept met torenhoge schulden. Deze blog bijvoorbeeld laat zien dat het niet altijd rozengeur en maneschijn is: https://werklozevliegers.(...)s-van-vliegschulden/quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:41 schreef Webschip het volgende:
[..]
Als je hoort, lijkt het erop dat de arbeidsomstandigheden, door prijsvechters , er niet beter op geworden....
Nee! 1 kerel ken ik van de sportschool (is portier meen ik) en de ander uit de buurtquote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja joh. Van tv zeker. Die film.
Niemands is verantwoordelijk voor andermans daden, er is geen sprke van medeplichtigheid ofzo. En als je uit elkaar bent zit je echt niet in de gaten te houden hoe het met iemand gaat of wat hij al of niet in huis heeftquote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:12 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
Hoezo? Haar vriend was piloot, zij was stewardess. Ze wist gewoon van zijn plannen, niet dat hij een vliegtuig zou gebruiken. Maar ze wist dat er psychisch iets niet goed zat. Waarom meld ze dat niet? Zij moet ook geweten hebben van zijn doktersbriefjes, ook al zijn ze uit elkaar. Ik las dat hij een week geleden nog 2 auto's had gekocht, een voor hem en een voor haar. Dus zolang zijn ze nog niet elkaar. Zij heeft het net zo goed verzwegen, en daar staat een straf op.
Nee. Feit is wel dat hij het wel gedaan heeft, iets dan het systeem zal veranderen en hem onvergetelijk heeft gemaakt. En dat er nu dus pas begrepen wordt wat hij bedoelde.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:11 schreef Lienekien het volgende:
Goh, op het BBC-nieuws was de quote van de vriendin heel anders. Helemaal niet dat hij een 'heinous act' plande, maar dat hij zei dat hij iets zou doen wat het systeem zou veranderen en dat iedereen zijn naam zou kennen.
Lijkt me geen alarmbel dat hij een massamoord aan het plannen was of überhaupt van plan was iemand iets aan te doen.
Ja, precies.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:58 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk toch dat de overgrote meerderheid aan depressieve mensen nooit in de verste verte in de buurt komt van destructieve daden. Laten we nou niet gaan doen alsof elke depressieveling een potentiële moordenaar is.
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat als ze tot daden" komen, dit destructieve daden zijn en niet "leuke dingen voor de mensen." Daar zijn ze nl net mee bezig. Ze zijn met zwartgallige dingen bezig.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:58 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk toch dat de overgrote meerderheid aan depressieve mensen nooit in de verste verte in de buurt komt van destructieve daden. Laten we nou niet gaan doen alsof elke depressieveling een potentiële moordenaar is.
Ik ben geen dokter maar ik denk ook dat deze meneer meer aan psychoses oid leed dan depressie. Maar goed ik ben geen dokter en ik vind het vooral triest maar nooit echt te voorkomen, helaas.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:58 schreef Lienekien het volgende:
Jawel, je kan in je strijd tegen depressie best eens een goede positieve daad stellen. Juist om uit je zwartgalligheid te komen en jezelf een goed gevoel te geven.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:26 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat als ze tot daden" komen, dit destructieve daden zijn en niet "leuke dingen voor de mensen." Daar zijn ze nl net mee bezig. Ze zijn met zwartgallige dingen bezig.
De meesten komen helemaal niet tot daden, dat hoort ook bij het ziektebeeld, dat lamgeslagen zijn.
Maar zelfmoord kunnen ze dan soms nog wel opbrengen. Dat is een typische daad van een depressieve, niet van een gelukkig persoon.
Ook @Murmeli , dus.
Wat heeft 911 bewezen met die twee mensen in de cockpit dan? En zou dat een actie van een eenling als dit (onder voorbehoud) kunnen voorkomen? Lijkt mij een ilussie maar ik ben dan ook een beetje domdomquote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:50 schreef A_Fortiori het volgende:
Eerlijk gezegd dacht ik, dat na 9/11 elke cockpit wereldwijd met minimaal 2 personen bezet moest zijn. Maar ik vlieg ook niet zo vaak. Ach, ik ben een beetje dom.
100% Veiligheid is een utopie, dit soort ongelukken zul je altijd houden.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat heeft 911 bewezen met die twee mensen in de cockpit dan? En zou dat een actie van een eenling als dit (onder voorbehoud) kunnen voorkomen? Lijkt mij een ilussie maar ik ben dan ook een beetje domdom
Idd dat hele gehype van de media, zelfs als die voor een spinnenfobie onder behandeling was bij een psych dan was de media er vol opgedoken. Er slikken in Nederland meer dan een miljoen mensen antidepressiva of pammetjes, de media probeert je wel te laten denken dat dit allemaal potentiele killers zijn. Niets aan te doen maar wel triest.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:58 schreef Lienekien het volgende:
Dat lijkt mij ook. Wat dat betreft is het ook raar dat airlines ineens invoeren dat er altijd twee mensen in een cockpit moeten zijn. Zou het een eenling die niets meer geeft om zijn eigen leven werkelijk tegenhouden dat er een stewardess aanwezig is? Natuurlijk niet. Maar het zijn wel extra regels die extra druk meebrengen voor de piloten. Het is wachten tot er een ongeluk gebeurt dóórdat er altijd twee mensen in de cockpit moeten zijn.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:41 schreef Gezicht het volgende:
[..]
100% Veiligheid is een utopie, dit soort ongelukken zul je altijd houden.
Ik denk dat die vliegtuigmaatschappijen ook wel beter weten maar dat dit gewoon "marketing" is want niks doen is slecht voor het imago (klinkt een beetje flauw uit mijn straat) en als je veiligheid predikt moet er wel gereageerd worden op een ramp als dese die door mensen handen veroorzaakt isquote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook. Wat dat betreft is het ook raar dat airlines ineens invoeren dat er altijd twee mensen in een cockpit moeten zijn. Zou het een eenling die niets meer geeft om zijn eigen leven werkelijk tegenhouden dat er een stewardess aanwezig is? Natuurlijk niet. Maar het zijn wel extra regels die extra druk meebrengen voor de piloten. Het is wachten tot er een ongeluk gebeurt dóórdat er altijd twee mensen in de cockpit moeten zijn.
Exact.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik denk dat die vliegtuigmaatschappijen ook wel beter weten maar dat dit gewoon "marketing" is want niks doen is slecht voor het imago
Die zijn allemaal ongeschikt voor functies als piloot.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:49 schreef danos het volgende:
[..]
Er slikken in Nederland meer dan een miljoen mensen antidepressiva of pammetjes, de media probeert je wel te laten denken dat dit allemaal potentiele killers zijn. Niets aan te doen maar wel triest.
Ben ik toch blij dat ik geen ambities heb in die richtingquote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:07 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Die zijn allemaal ongeschikt voor functies als piloot.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |