abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151123900
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 13:11 schreef Lienekien het volgende:
Goh, op het BBC-nieuws was de quote van de vriendin heel anders. Helemaal niet dat hij een 'heinous act' plande, maar dat hij zei dat hij iets zou doen wat het systeem zou veranderen en dat iedereen zijn naam zou kennen.

Lijkt me geen alarmbel dat hij een massamoord aan het plannen was of überhaupt van plan was iemand iets aan te doen.
In de Nederlandse media ook. Hier bijvoorbeeld de Telegraaf:
quote:
Copiloot Andreas Lubitz liep rond met het idee om een „spectaculaire gebaar te maken waardoor iedereen zich zou herinneren wie hij was”.
Dat kan je eerder opvatten als iemand die de ambitie heeft om een geweldige prestatie te bereiken in zijn vakgebied. Zo iemand kan je dan hoogstens opvatten als te ambitieus.

Maar de Daily Mail valt ook niet serieus te nemen. In vergelijking met bv de Telegraaf is dat een echte sensatiekrant.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 28 maart 2015 @ 13:17:56 #152
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_151123942
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 12:52 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Die hengelen niet de vrouwen binnen, ik ken zeker twee gevallen van (nep!)piloten bij de KLM die met mooie verhalen echt mooie en intelligente vrouwen schaakten.
Mooi ok maar intelligent ? Voor een vent zijn beroep vallen is dom hoor.
Piloten waren volgens mij pa idd ordinaire vrouwenjagers. Ze hadden nogal s een afspraakje met stewardessen. Die dames werden onderling met het nodige commentaar verdeeld...
Van mijn pa mochten zijn dochters géén stewardess worden. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_151123946
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 10:29 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Toch altijd weer interessant om te zien dat in de ogen van sommigen, bij elke ramp iemand gefaald moet hebben en berecht zal moeten worden. 'Shit happens' bestaat kennelijk niet meer.
Dit idd. De schuldige is wel duidelijk, om er dan nog eentje aan te wijzen omdat het dan misschien voorkomen was, is nogal overdreven.
pi_151123986
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 10:59 schreef loveli het volgende:

[..]

Goed voor de rouwverwerking als je een schuldige kunt straffen. Maakt niet zoveel uit welke.
Ik vind dat degene die het vliegtuig neer heeft laten storten de doodstraf moet krijgen.
Oh, wacht ...
  zaterdag 28 maart 2015 @ 13:40:29 #155
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_151124461
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 13:19 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik vind dat degene die het vliegtuig neer heeft laten storten de doodstraf moet krijgen.
Oh, wacht ...
_O-
Tot leven wekken zou een betere straf kunnen zijn in dit geval. Als dat kon dan.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 28 maart 2015 @ 13:43:52 #156
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_151124533
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 12:52 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Die hengelen niet de vrouwen binnen, ik ken zeker twee gevallen van (nep!)piloten bij de KLM die met mooie verhalen echt mooie en intelligente vrouwen schaakten.
Ja joh. Van tv zeker. Die film.
:')
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_151124595
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 10:34 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Dit advies kunnen ze dan het beste meteen aan de werkgever geven ipv aan de werknemer. In het geval van piloten in ieder geval.
Er is dus in ieder geval sprake van een falend systeem waarbij de veiligheid van de passagiers afhankelijk wordt gemaakt van de persoon die in strijd met die veiligheid plannen maakt. Met een lam excuus in de vorm van het medisch geheim.
pi_151124638
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 12:41 schreef Webschip het volgende:

[..]

Als je hoort, lijkt het erop dat de arbeidsomstandigheden, door prijsvechters , er niet beter op geworden....
Inderdaad, natuurlijk is het een prachtig vak, maar er heerst nogal een romantisch beeld van het beroep zoals het misschien in de jaren '70 was. Heel veel piloten die 10 jaar geleden met de opleiding begonnen kunnen aper werk vinden en zitten opgescheept met torenhoge schulden. Deze blog bijvoorbeeld laat zien dat het niet altijd rozengeur en maneschijn is: https://werklozevliegers.(...)s-van-vliegschulden/
pi_151124663
Eerlijk gezegd dacht ik, dat na 9/11 elke cockpit wereldwijd met minimaal 2 personen bezet moest zijn. Maar ik vlieg ook niet zo vaak. Ach, ik ben een beetje dom.
pi_151124670
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 13:43 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ja joh. Van tv zeker. Die film.
:')
Nee! 1 kerel ken ik van de sportschool (is portier meen ik) en de ander uit de buurt :')
pi_151124738
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 10:12 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:

[..]

Hoezo? Haar vriend was piloot, zij was stewardess. Ze wist gewoon van zijn plannen, niet dat hij een vliegtuig zou gebruiken. Maar ze wist dat er psychisch iets niet goed zat. Waarom meld ze dat niet? Zij moet ook geweten hebben van zijn doktersbriefjes, ook al zijn ze uit elkaar. Ik las dat hij een week geleden nog 2 auto's had gekocht, een voor hem en een voor haar. Dus zolang zijn ze nog niet elkaar. Zij heeft het net zo goed verzwegen, en daar staat een straf op.
Niemands is verantwoordelijk voor andermans daden, er is geen sprke van medeplichtigheid ofzo. En als je uit elkaar bent zit je echt niet in de gaten te houden hoe het met iemand gaat of wat hij al of niet in huis heeft
Dat iemands een auto koopt voor je zegt niet over hoe lang je uit elkaar bent. Je moet eens weten wat vrouwen soms aangeboden krijgen door jaloerse exen die de scheiding niet kunnen verkroppen. Eerst doen ze van alles om ze terug te winnen. Daarna wordt het vals. Exen worden soms zelfs gelokt voor een gesprek en vermoord en daarna maakt de man zich van kant. Mensen kunnen wat dat betreft zulke idiote dingen doen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 13:11 schreef Lienekien het volgende:
Goh, op het BBC-nieuws was de quote van de vriendin heel anders. Helemaal niet dat hij een 'heinous act' plande, maar dat hij zei dat hij iets zou doen wat het systeem zou veranderen en dat iedereen zijn naam zou kennen.

Lijkt me geen alarmbel dat hij een massamoord aan het plannen was of überhaupt van plan was iemand iets aan te doen.
Nee. Feit is wel dat hij het wel gedaan heeft, iets dan het systeem zal veranderen en hem onvergetelijk heeft gemaakt. En dat er nu dus pas begrepen wordt wat hij bedoelde.

Maar bij depressieve mensen (in het algemeen) zijn de grote daden meestal van destructieve en vorm. Daar moet in elk geval wel rekening mee gehouden worden. Maar om nou te zeggen dat men het kunnen weten. Nee, je weet nooit exact wat er in iemand omgaat en wat iemand van plan is.

Dit kun je dus ook niet echt voorkomen. Iemand kan met een grote grijns van alles ontkennen en doen of de neus bloed.
Poker bestaat door de gratie van ons meesterlijke vermogen emoties te verbergen.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 13:58:16 #162
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151124859
Ik denk toch dat de overgrote meerderheid aan depressieve mensen nooit in de verste verte in de buurt komt van destructieve daden. Laten we nou niet gaan doen alsof elke depressieveling een potentiële moordenaar is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_151124877
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 12:54 schreef danos het volgende:

[..]

Ik lees alleen maar open deuren...
hij zat anders hartstikke dicht :+
...
  zaterdag 28 maart 2015 @ 14:02:03 #164
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_151124939
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 13:58 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk toch dat de overgrote meerderheid aan depressieve mensen nooit in de verste verte in de buurt komt van destructieve daden. Laten we nou niet gaan doen alsof elke depressieveling een potentiële moordenaar is.
Ja, precies.
Het is al heel wat als je uberhaupt tot daden komt als je écht depressief bent.
pi_151125483
quote:
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat als ze tot daden" komen, dit destructieve daden zijn en niet "leuke dingen voor de mensen." Daar zijn ze nl net mee bezig. Ze zijn met zwartgallige dingen bezig.
De meesten komen helemaal niet tot daden, dat hoort ook bij het ziektebeeld, dat lamgeslagen zijn.
Maar zelfmoord kunnen ze dan soms nog wel opbrengen. Dat is een typische daad van een depressieve, niet van een gelukkig persoon.

Ook @Murmeli , dus.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 14:34:32 #166
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_151125635
quote:
Ik ben geen dokter maar ik denk ook dat deze meneer meer aan psychoses oid leed dan depressie. Maar goed ik ben geen dokter en ik vind het vooral triest maar nooit echt te voorkomen, helaas.
Hallon!
  zaterdag 28 maart 2015 @ 14:37:48 #167
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_151125688
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 14:26 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat als ze tot daden" komen, dit destructieve daden zijn en niet "leuke dingen voor de mensen." Daar zijn ze nl net mee bezig. Ze zijn met zwartgallige dingen bezig.
De meesten komen helemaal niet tot daden, dat hoort ook bij het ziektebeeld, dat lamgeslagen zijn.
Maar zelfmoord kunnen ze dan soms nog wel opbrengen. Dat is een typische daad van een depressieve, niet van een gelukkig persoon.

Ook @Murmeli , dus.
Jawel, je kan in je strijd tegen depressie best eens een goede positieve daad stellen. Juist om uit je zwartgalligheid te komen en jezelf een goed gevoel te geven.
pi_151125704
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 13:50 schreef A_Fortiori het volgende:
Eerlijk gezegd dacht ik, dat na 9/11 elke cockpit wereldwijd met minimaal 2 personen bezet moest zijn. Maar ik vlieg ook niet zo vaak. Ach, ik ben een beetje dom.
Wat heeft 911 bewezen met die twee mensen in de cockpit dan? En zou dat een actie van een eenling als dit (onder voorbehoud) kunnen voorkomen? Lijkt mij een ilussie maar ik ben dan ook een beetje domdom
  zaterdag 28 maart 2015 @ 14:41:43 #169
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_151125740
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 14:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat heeft 911 bewezen met die twee mensen in de cockpit dan? En zou dat een actie van een eenling als dit (onder voorbehoud) kunnen voorkomen? Lijkt mij een ilussie maar ik ben dan ook een beetje domdom
100% Veiligheid is een utopie, dit soort ongelukken zul je altijd houden.
Flesje bier
pi_151125860
quote:
Idd dat hele gehype van de media, zelfs als die voor een spinnenfobie onder behandeling was bij een psych dan was de media er vol opgedoken. Er slikken in Nederland meer dan een miljoen mensen antidepressiva of pammetjes, de media probeert je wel te laten denken dat dit allemaal potentiele killers zijn. Niets aan te doen maar wel triest.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_151125873
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 14:41 schreef Gezicht het volgende:

[..]

100% Veiligheid is een utopie, dit soort ongelukken zul je altijd houden.
Dat lijkt mij ook. Wat dat betreft is het ook raar dat airlines ineens invoeren dat er altijd twee mensen in een cockpit moeten zijn. Zou het een eenling die niets meer geeft om zijn eigen leven werkelijk tegenhouden dat er een stewardess aanwezig is? Natuurlijk niet. Maar het zijn wel extra regels die extra druk meebrengen voor de piloten. Het is wachten tot er een ongeluk gebeurt dóórdat er altijd twee mensen in de cockpit moeten zijn.
pi_151126048
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 14:49 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook. Wat dat betreft is het ook raar dat airlines ineens invoeren dat er altijd twee mensen in een cockpit moeten zijn. Zou het een eenling die niets meer geeft om zijn eigen leven werkelijk tegenhouden dat er een stewardess aanwezig is? Natuurlijk niet. Maar het zijn wel extra regels die extra druk meebrengen voor de piloten. Het is wachten tot er een ongeluk gebeurt dóórdat er altijd twee mensen in de cockpit moeten zijn.
Ik denk dat die vliegtuigmaatschappijen ook wel beter weten maar dat dit gewoon "marketing" is want niks doen is slecht voor het imago (klinkt een beetje flauw uit mijn straat) en als je veiligheid predikt moet er wel gereageerd worden op een ramp als dese die door mensen handen veroorzaakt is
pi_151126058
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 15:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik denk dat die vliegtuigmaatschappijen ook wel beter weten maar dat dit gewoon "marketing" is want niks doen is slecht voor het imago
Exact.
pi_151126161
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 14:49 schreef danos het volgende:

[..]

Er slikken in Nederland meer dan een miljoen mensen antidepressiva of pammetjes, de media probeert je wel te laten denken dat dit allemaal potentiele killers zijn. Niets aan te doen maar wel triest.
Die zijn allemaal ongeschikt voor functies als piloot.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 15:52:28 #175
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_151127062
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 15:07 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Die zijn allemaal ongeschikt voor functies als piloot.
Ben ik toch blij dat ik geen ambities heb in die richting ;)
Buiten dat ben ik het overigens niet met je eens. Er zijn hordes mensen al jarenlang stabiel op antidepressiva, en mensen die ze niet slikken die veel labieler zijn. Ik vind wel dat je, als je eenmaal een psychiatrisch plakkertje hebt wellicht regelmatig gecheckt moet worden om te mogen vliegen. Is neem ik aan bij enkele fysieke aandoeningen ook het geval.

Pammetjes zijn een ander verhaal. Die maken je minder alert. Dus niet rijden en niet vliegen daarmee, lijkt mij.

Weet er overigens iemand of je piloot mag zijn als je suikerziekte hebt? Of een hartaanval gehad hebt? Als het daarmee bijv niet mag, dan zou ik zeggen: laat ook mensen met een psychiatrisch verleden niet vliegen. Al houd je dan wel erg weinig mensen over...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')