Ze hebben het nooit kunnen bewijzen, maar veel dingen (de camerabeelden, niets lichamelijk mis met hem ed) wezen naar met opzet tegen die muur aanrijden, ja.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 22:55 schreef Biancavia het volgende:
Toen met die bus met Belgische kindertjes in die tunnel, dachten ze toen ook niet dat de chauffeur zelfmoord wilde plegen?
Zwijgplicht mag inderdaad doorbroken worden als er een vermoeden is dat iemand bijvoorbeeld zelfmoord gaat plegen of een shooting wil plannen ofzo. Er bestaat een meldplicht en een meldrecht: meldplicht houdt in dat het gemeld MOET worden als je een vermoeden hebt en meldrecht houdt in dat je het KAN melden, maar dat je het niet verplicht bent en moet je voor jezelf afwegen of je het mag doorbreken. http://www.ggznederland.nl/uploads/assets/asset_936200.pdf Hier staat het wat uitgebreider uitgelegd.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 21:37 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ok, die redenatie kan ik wel begrijpen, maar dan zou ik verwachten dat het niet publiekelijk mag, alleen naar de onderzoekende instanties.
Daar zaten ook Nederlandse kinderen in toch?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 23:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze hebben het nooit kunnen bewijzen, maar veel dingen (de camerabeelden, niets lichamelijk mis met hem ed) wezen naar met opzet tegen die muur aanrijden, ja.
Ja, die op een Belgische school zaten.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 23:17 schreef aloa het volgende:
[..]
Daar zaten ook Nederlandse kinderen in toch?
Dat was het idd.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 23:17 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ja, die op een Belgische school zaten.
Ik vraag me af of die zwijgplicht nog nut heeft, als de patiënt niet meer leeft.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 23:16 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Zwijgplicht mag inderdaad doorbroken worden als er een vermoeden is dat iemand bijvoorbeeld zelfmoord gaat plegen of een shooting wil plannen ofzo. Er bestaat een meldplicht en een meldrecht: meldplicht houdt in dat het gemeld MOET worden als je een vermoeden hebt en meldrecht houdt in dat je het KAN melden, maar dat je het niet verplicht bent en moet je voor jezelf afwegen of je het mag doorbreken. http://www.ggznederland.nl/uploads/assets/asset_936200.pdf Hier staat het wat uitgebreider uitgelegd.
Ik denk dat het hier in de media wordt verteld omdat het zo'n breed uitgemeten zaak is, ondanks dat dat misschien niet helemaal netjes is. Ik kan het me wel voorstellen.
Mwah, het idee is erachter dat je, ondanks dat iemand gestorven is, niet iemands diepste geheimen met de gehele wereld deelt. Bij verdachte dingen zoals moord etc. wordt het doorbroken, al kan dit moeite kosten, maar bij natuurlijk overlijden wordt het volgens mij niet doorbroken.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 23:21 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik vraag me af of die zwijgplicht nog nut heeft, als de patiënt niet meer leeft.
Maar in dit geval kan het voor een hoop mensen wel een hoop vraagtekens weghalen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 23:22 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Mwah, het idee is erachter dat je, ondanks dat iemand gestorven is, niet iemands diepste geheimen met de gehele wereld deelt. Bij verdachte dingen zoals moord etc. wordt het doorbroken, al kan dit moeite kosten, maar bij natuurlijk overlijden wordt het volgens mij niet doorbroken.
Ja, dat is ook zo, maar toch houden artsen vast aan beroepsgeheim. Op zich is daar niets mis mee en er bestaan uiteraard uitzonderingen op de regel.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 23:26 schreef aloa het volgende:
[..]
Maar in dit geval kan het voor een hoop mensen wel een hoop vraagtekens weghalen.
Frustrerend...ook voor die artsen lijkt me.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 23:30 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ja, dat is ook zo, maar toch houden artsen vast aan beroepsgeheim. Op zich is daar niets mis mee en er bestaan uiteraard uitzonderingen op de regel.
Ja uiteraard. Ik kan me ook voorstellen dat de psycholoog van de co-piloot zich heel erg kut voelt, maar als hij geen indicaties heeft dat hij een gevaar voor zichzelf of de samenleving zou vormen, is er geen reden om je zwijgplicht te doorbreken.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 23:32 schreef aloa het volgende:
[..]
Frustrerend...ook voor die artsen lijkt me.
Als het goed is heeft een arts aangegeven dat hij niet meer mocht werken. Hij wist neem ik aan dat het een piloot was! Meestal adviseert een arts niet om te stoppen met werken, waarom in dit geval dan wel.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 23:36 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ja uiteraard. Ik kan me ook voorstellen dat de psycholoog van de co-piloot zich heel erg kut voelt, maar als hij geen indicaties heeft dat hij een gevaar voor zichzelf of de samenleving zou vormen, is er geen reden om je zwijgplicht te doorbreken.
Mensen kunnen heel veel en ook zeker heeeeel goed verbergen dat ze zelfmoord willen plegen en daarin een heel vliegtuig mee willen nemen. En ik kan me bijna niet voorstellen dat het een impulsieve act is geweest; eventueel wel dat hij het bij dit vliegtuig heeft gedaan, omdat hier zich een kans voor deed, maar buiten dat om is dit denk ik van tevoren ook wel gepland.
Verder denk ik niet dat hij de piloot anders zomaar neer had geslagen; er is heel wat meer voor nodig om iemand bewusteloos/dood/wat dan ook te slaan, dan afgesloten in je hokje een heel vliegtuig op een berg af te sturen denk ik.
Wat wil je hiermee aangeven?quote:
Okay.. Want ik snap namelijk dat tweede bericht niet.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 23:44 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dat hij al eerder plannen had, volgens The Times
De problemen met zijn vriendin zouden zijn ontstaan, doordat hij twijfelde of hij homo was.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 23:51 schreef Spaardertje het volgende:
[..]
Okay.. Want ik snap namelijk dat tweede bericht niet.
Dat hij iets wou doen wat het systeem zou veranderen en dat mensen zijn naam zouden weten.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 23:44 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dat hij al eerder plannen had, volgens The Times
Dat kan toch zo nagevraagd worden bij die arts.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 00:25 schreef 11en30 het volgende:
Geloven we dat met die verscheurde briefjes van de dokter? Die komen de werkgever wel erg goed uit nu om als alibi te dienen. Ja kijk wir haben es nicht gewusst dat meneer knettergek was want hij vertelde het ons niet.
Grappig dat naarmate er steeds meer bekend wordt het blijkt dat veel theorieën al in dit topic voorbij zijn gekomen.. de afgelopen dagen heb ik al meerdere users zien posten dat ze vermoedden dat hij homo was.. Fokkers zijn soms best slim.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 23:54 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
De problemen met zijn vriendin zouden zijn ontstaan, doordat hij twijfelde of hij homo was.
Topsporters kunnen tijdelijk hun ademhaling reguleren (denk aan biathlon bij schieten). Maar dit is nooit volledig te controleren, zeker niet bij gewoon een co-piloot. Hij was geen topsporter.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:55 schreef JeMoeder het volgende:
Wat probeer je nu te zeggen?
Mensen die zelfmoord plegen kunnen dat erg kalm en rustig (koel) doen.
Je hartslag heeft daarnaast geen directe verbinding met je ademhaling, kijk bijvoorbeeld naar sporters die met verhoogde hartslag een rustig ademritme aan houden om hun lichaam in de ruststand te krijgen.
En als derde hebben ze waarschijnlijk helemaal geen andere opnames van deze man zijn ademhaling waarmee ze iets zouden vergelijken. Dit soort zaken worden nooit gedownload uit de CVR wanneer er niets gebeurt is. Daarnaast is het vergelijken van ademhaling geen wetenschap waarmee de 'state-of-mind' van een persoon achterhaald kan worden.
Het moord-zelfmoord scenario is heel aannemelijk, maar de BAE had moeten wachten tot ze ook over de FDR data beschikte en dit had kunnen analyseren. Rare pseudo-wetenschappelijke prietpraat kan je echter direct aan de kant schuiven.
Ik moest aan al die werkgevers denken die mensen net aanmoedingen om ondanks wat de dokter voorschrijft toch al vroegtijdig terug te komen werken of zelfs bij iemand die een week ziek is op de 3de dag al een controle-dokter sturen om te zien of hij al niet terug kan komen ...quote:Op zaterdag 28 maart 2015 00:25 schreef 11en30 het volgende:
Geloven we dat met die verscheurde briefjes van de dokter? Die komen de werkgever wel erg goed uit nu om als alibi te dienen. Ja kijk wir haben es nicht gewusst dat meneer knettergek was want hij vertelde het ons niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |