Hij heeft toch inkomen? Tot welke leeftijd kunnen kinderen wat jou betreft gratis thuis blijven wonen?quote:Op zondag 29 maart 2015 15:33 schreef DSVM het volgende:
Je papa en mama willen kinderen, en dan als je 21 bent willen ze van je af en moet je ook nog een kostgeld/huur aan je ouders gaan betalen
Als ouder zou ik eerder zeggen, jongen, spaar die 250 euro voor de inrichting van je toekomstig huis![]()
ja want zodra je klaar bent met je middelbare school ben je volwassenquote:Op zondag 29 maart 2015 10:24 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik ben uit huis gegaan toen het kon, gelijk na mijn VWO examen. Rare lui die als volwassene bij mammie willen blijven wonen
quote:Op zondag 29 maart 2015 10:24 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik ben uit huis gegaan toen het kon, gelijk na mijn VWO examen. Rare lui die als volwassene bij mammie willen blijven wonen
Lui die menen dat wat zij doen het enige goede is.quote:Op zondag 29 maart 2015 10:31 schreef MagnumPI het volgende:
Mensen met een fulltime baan die nog bij pappie en mammie wonen.___!!!
Oja, want als je afstudeert, 1 maand later een fulltime baan hebt, zou je al meteen een huis moeten gaan kopen / huren ?quote:Op zondag 29 maart 2015 10:31 schreef MagnumPI het volgende:
Mensen met een fulltime baan die nog bij pappie en mammie wonen.___!!!
Lijkt me ook niet meteen de bedoeling, als je dan toch al (te) lang bij je ouders woont kunnen die paar maanden er ook nog wel bij. Kan je even rustig rondkijken en sparen terwijl je een bijdrage levert aan de kosten van het wonen.quote:Op zondag 29 maart 2015 16:02 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Oja, want als je afstudeert, 1 maand later een fulltime baan hebt, zou je al meteen een huis moeten gaan kopen / huren ?
je mag stemmen, je mag auto rijden, dan kan je na je 18e toch ook gewoon je eigen eten koken en huur betalen?quote:Op zondag 29 maart 2015 15:50 schreef Roces18 het volgende:
[..]
ja want zodra je klaar bent met je middelbare school ben je volwassengvd dan ben je nog een pubertje
dat je mag stemmen en dat je mag auto rijden betekent niet dat je volwassen bent.quote:Op zondag 29 maart 2015 16:12 schreef computergirl het volgende:
[..]
je mag stemmen, je mag auto rijden, dan kan je toch ook gewoon je eigen eten koken en huur betalen?
Ja en andere ouders menen dat zij niet alles hoeven te betalen als jij een goede baan hebt. Ze menen dat het een bepaalde manier van verantwoordelijkheid nemen en volwassenheid is als je leert je eigen zaakjes te betalen - gewoon omdat je dat kan. Na aftrek van die 250 euro blijft er nog genoeg over om te sparen toch?quote:Op zondag 29 maart 2015 15:33 schreef DSVM het volgende:
Je papa en mama willen kinderen, en dan als je 21 bent willen ze van je af en moet je ook nog een kostgeld/huur aan je ouders gaan betalen
Als ouder zou ik eerder zeggen, jongen, spaar die 250 euro voor de inrichting van je toekomstig huis![]()
Dit.quote:Op zondag 29 maart 2015 16:13 schreef Roces18 het volgende:
[..]
dat je mag stemmen en dat je mag auto rijden betekent niet dat je volwassen bent.
Mijn zoon vrijwel letterlijk wel ja....quote:Op zondag 29 maart 2015 16:02 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Oja, want als je afstudeert, 1 maand later een fulltime baan hebt, zou je al meteen een huis moeten gaan kopen / huren ?
Gewoon afgunst dat je dat zelf niet had dusquote:Op zondag 29 maart 2015 16:13 schreef elkravo het volgende:
[..]
Ja en andere ouders menen dat zij niet alles hoeven te betalen als jij een goede baan hebt. Ze menen dat het een bepaalde manier van verantwoordelijkheid nemen en volwassenheid is als je leert je eigen zaakjes te betalen - gewoon omdat je dat kan. Na aftrek van die 250 euro blijft er nog genoeg over om te sparen toch?
Het is denk ik maar net in welke financiële situatie de ouders zitten, of wat ze in het verleden aan "armoe" hebben meegemaakt.
Ik heb zelf kostgeld betaald, en kon gewoon sparen - toen ik het huis uitging heb ik ALLES zelf betaald - ik moest alles zelf kopen (geen oude apparatuur die ik kon meenemen of zo ik had alleen een computer). Maar doordat ik gespaard had ONDANKS kostgeld kon ik gewoon alles zelf doen.
En juist dat alles zelf doen is waar ik trots op was (en ben). Ik had mijn ouders financieel niet nodig... en ja ik ben wat langer thuis blijven wonen omdat het gewoon handig was en ik niet de innerlijke druk had om weg te moeten (die kwam wat later en vanzelf). Sommigen vinden dat je maar zo snel mogelijk het huis uit moet en deponeren dat hier als enige goede - ik vind van niet.
Ik kan persoonlijk wat minder tegen situaties waar ouders alles betalen voor kinderen, van studie, studieboeken, rijbewijzen, vakanties, eerste auto, geen kostgeld, inventaris eerste huis... Kun je ouderliefde noemen, maar ik ken mensen die dit allemaal kregen, daar krijg ik kriebels van, en ik heb dat allemaal zelf betaald.
Lees eens goed! Denk je werkelijk dat ik jaloers ben op mensen die zo in de watten gelegd worden? Not!quote:Op zondag 29 maart 2015 16:20 schreef Zolder het volgende:
[..]
Gewoon afgunst dat je dat zelf niet had dus
Ik kan persoonlijk wat minder tegen situaties waar ouders alles betalen voor kinderen, van studie, studieboeken, rijbewijzen, vakanties, eerste auto, geen kostgeld, inventaris eerste huis... Kun je ouderliefde noemen, maar ik ken mensen die dit allemaal kregen, daar krijg ik kriebels van, en ik heb dat allemaal zelf betaald.quote:Op zondag 29 maart 2015 16:23 schreef elkravo het volgende:
[..]
Lees eens goed! Denk je werkelijk dat ik jaloers ben op mensen die zo in de watten gelegd worden? Not!![]()
Ik heb er nooit problemen mee gehad dingen zelf te moeten betalen.
Dat is geen afgunst - dat is meer zoiets van "pff... laat je kind eens volwassen worden en zelf hun eigen boontjes doppen".quote:Op zondag 29 maart 2015 16:29 schreef Zolder het volgende:
[..]
Ik kan persoonlijk wat minder tegen situaties waar ouders alles betalen voor kinderen, van studie, studieboeken, rijbewijzen, vakanties, eerste auto, geen kostgeld, inventaris eerste huis... Kun je ouderliefde noemen, maar ik ken mensen die dit allemaal kregen, daar krijg ik kriebels van, en ik heb dat allemaal zelf betaald.
Laat je kind eens volwassen worden is natuurlijk een verkapt ik ben jaloers.quote:Op zondag 29 maart 2015 16:35 schreef elkravo het volgende:
[..]
Dat is geen afgunst - dat is meer zoiets van "pff... laat je kind eens volwassen worden en zelf hun eigen boontjes doppen".
Ik meen niet "de" waarheid in pacht te hebben. Iedereen doet wat hem/haar het beste lijkt, en iedereen heeft het financieel anders voor elkaar; maar paps en mams die alles blijven betalen - daar kan ik dus niet zo goed tegen.
Sommige mensen zijn eerder 'volwassen' dan anderen, ook zonder 'omstandigheden'.quote:Op zondag 29 maart 2015 15:50 schreef Roces18 het volgende:
[..]
ja want zodra je klaar bent met je middelbare school ben je volwassengvd dan ben je nog een pubertje
Ouders zijn over het algemeen prima in staat zelf te besluiten hoe ze hun kind opvoeden en wat ze wel en niet voor hun kind willen (blijven) betalen als het kind voor de wet volwassen is.quote:Op zondag 29 maart 2015 16:35 schreef elkravo het volgende:
[..]
Dat is geen afgunst - dat is meer zoiets van "pff... laat je kind eens volwassen worden en zelf hun eigen boontjes doppen".
Ik meen niet "de" waarheid in pacht te hebben. Iedereen doet wat hem/haar het beste lijkt, en iedereen heeft het financieel anders voor elkaar; maar paps en mams die alles blijven betalen - daar kan ik dus niet zo goed tegen.
en sommigen zitten het liefst hun hele leven in Hotel Mamma, deze laatste groep is best ruim vertegenwoordigd hier op Fok!quote:Op zondag 29 maart 2015 16:45 schreef Individual het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn eerder 'volwassen' dan anderen, ook zonder 'omstandigheden'.
Mama is niet mondig genoeg om uit te leggen wat de rekening daarvan is?quote:Op zondag 29 maart 2015 16:48 schreef computergirl het volgende:
[..]
en sommigen zitten het liefst hun hele leven in Hotel Mamma, deze laatste groep is best ruim vertegenwoordigd hier op Fok!
Ja , dat denken ze allemaal graag. Maar dat zijn ze nog lang nietquote:Op zondag 29 maart 2015 16:45 schreef Individual het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn eerder 'volwassen' dan anderen, ook zonder 'omstandigheden'.
Noem het onafhankelijk als je dat liever hebt.quote:Op zondag 29 maart 2015 16:55 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ja , dat denken ze allemaal graag. Maar dat zijn ze nog lang niet
Een duo-lening noem ik niet onafhankelijkquote:Op zondag 29 maart 2015 17:00 schreef Individual het volgende:
[..]
Noem het onafhankelijk als je dat liever hebt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |