abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151157010
Je papa en mama willen kinderen, en dan als je 21 bent willen ze van je af en moet je ook nog een kostgeld/huur aan je ouders gaan betalen _O-

Als ouder zou ik eerder zeggen, jongen, spaar die 250 euro voor de inrichting van je toekomstig huis :)
  zondag 29 maart 2015 @ 15:36:34 #202
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151157092
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 15:33 schreef DSVM het volgende:
Je papa en mama willen kinderen, en dan als je 21 bent willen ze van je af en moet je ook nog een kostgeld/huur aan je ouders gaan betalen _O-

Als ouder zou ik eerder zeggen, jongen, spaar die 250 euro voor de inrichting van je toekomstig huis :)
Hij heeft toch inkomen? Tot welke leeftijd kunnen kinderen wat jou betreft gratis thuis blijven wonen?
Het bedrag dat zijn ouders verwachten is peanuts voor kost en inwoning, en ik neem aan dat z'n kleren dan ook nog eens gewassen worden...

Maar als hij het er niet mee eens is moet hij vooral lekker de deur uitgaan, een kamer is vast wel te vinden voor ¤ 250 per maand.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 29 maart 2015 @ 15:50:46 #203
286575 Roces18
Chef de party
pi_151157502
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 10:24 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik ben uit huis gegaan toen het kon, gelijk na mijn VWO examen. Rare lui die als volwassene bij mammie willen blijven wonen :{w
ja want zodra je klaar bent met je middelbare school ben je volwassen :') gvd dan ben je nog een pubertje
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_151157578
Ik woonde met twee broertjes bij onze alleenstaande moeder in en toen ik 18 werd, vroeg ze me eigenlijk vooral om eigen zorg en verzekeringen te betalen: logisch.
Op den duur vroeg ze wel geld maar dat ging dan om misschien een tientje tot twee tientjes per week. Om mee te betalen aan de boodschappen. Uiteindelijk ging het zo dat ik mijn eigen ontbijt en soms ook avondeten bekostigde (dit was ook gewoon veel makkelijker ivm studie en bijbaan). Dus dat compenseerde, hoefde toen ook geen "kostgeld" meer te betalen...
pi_151157801
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 10:24 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik ben uit huis gegaan toen het kon, gelijk na mijn VWO examen. Rare lui die als volwassene bij mammie willen blijven wonen :{w
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 10:31 schreef MagnumPI het volgende:
Mensen met een fulltime baan die nog bij pappie en mammie wonen. :') ___!!!
Lui die menen dat wat zij doen het enige goede is. :{w Iedereen die anders doet of denkt is maar raar hè? :')
pi_151157841
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 10:31 schreef MagnumPI het volgende:
Mensen met een fulltime baan die nog bij pappie en mammie wonen. :') ___!!!
Oja, want als je afstudeert, 1 maand later een fulltime baan hebt, zou je al meteen een huis moeten gaan kopen / huren ?
  zondag 29 maart 2015 @ 16:08:16 #207
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_151158014
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:02 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Oja, want als je afstudeert, 1 maand later een fulltime baan hebt, zou je al meteen een huis moeten gaan kopen / huren ?
Lijkt me ook niet meteen de bedoeling, als je dan toch al (te) lang bij je ouders woont kunnen die paar maanden er ook nog wel bij. Kan je even rustig rondkijken en sparen terwijl je een bijdrage levert aan de kosten van het wonen.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_151158142
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 15:50 schreef Roces18 het volgende:

[..]

ja want zodra je klaar bent met je middelbare school ben je volwassen :') gvd dan ben je nog een pubertje
je mag stemmen, je mag auto rijden, dan kan je na je 18e toch ook gewoon je eigen eten koken en huur betalen?
  zondag 29 maart 2015 @ 16:13:54 #209
286575 Roces18
Chef de party
pi_151158195
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:12 schreef computergirl het volgende:

[..]

je mag stemmen, je mag auto rijden, dan kan je toch ook gewoon je eigen eten koken en huur betalen?
dat je mag stemmen en dat je mag auto rijden betekent niet dat je volwassen bent.
pi_151158197
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 15:33 schreef DSVM het volgende:

Ja en andere ouders menen dat zij niet alles hoeven te betalen als jij een goede baan hebt. Ze menen dat het een bepaalde manier van verantwoordelijkheid nemen en volwassenheid is als je leert je eigen zaakjes te betalen - gewoon omdat je dat kan. Na aftrek van die 250 euro blijft er nog genoeg over om te sparen toch?
Het is denk ik maar net in welke financiële situatie de ouders zitten, of wat ze in het verleden aan "armoe" hebben meegemaakt.

Ik heb zelf kostgeld betaald, en kon gewoon sparen - toen ik het huis uitging heb ik ALLES zelf betaald - ik moest alles zelf kopen (geen oude apparatuur die ik kon meenemen of zo ik had alleen een computer). Maar doordat ik gespaard had ONDANKS kostgeld kon ik gewoon alles zelf doen.

En juist dat alles zelf doen is waar ik trots op was (en ben). Ik had mijn ouders financieel niet nodig... en ja ik ben wat langer thuis blijven wonen omdat het gewoon handig was en ik niet de innerlijke druk had om weg te moeten (die kwam wat later en vanzelf). Sommigen vinden dat je maar zo snel mogelijk het huis uit moet en deponeren dat hier als enige goede - ik vind van niet.

Ik kan persoonlijk wat minder tegen situaties waar ouders alles betalen voor kinderen, van studie, studieboeken, rijbewijzen, vakanties, eerste auto, geen kostgeld, inventaris eerste huis... Kun je ouderliefde noemen, maar ik ken mensen die dit allemaal kregen, daar krijg ik kriebels van, en ik heb dat allemaal zelf betaald.
pi_151158259
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:13 schreef Roces18 het volgende:

[..]

dat je mag stemmen en dat je mag auto rijden betekent niet dat je volwassen bent.
Dit.
En vooral - niet iedereen is op dezelfde leeftijd zodanig volwassen als een ander.
  zondag 29 maart 2015 @ 16:15:37 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151158269
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:02 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Mijn zoon vrijwel letterlijk wel ja.... :')
December: klaar met opleiding, januari: baan, maart: huis.

En nee, hij heeft nooit hoeven bijdragen, maar als hij niet zo snel een huis had kunnen huren dan had hij dat wel moeten gaan doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_151158457
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:13 schreef elkravo het volgende:

[..]

Ja en andere ouders menen dat zij niet alles hoeven te betalen als jij een goede baan hebt. Ze menen dat het een bepaalde manier van verantwoordelijkheid nemen en volwassenheid is als je leert je eigen zaakjes te betalen - gewoon omdat je dat kan. Na aftrek van die 250 euro blijft er nog genoeg over om te sparen toch?
Het is denk ik maar net in welke financiële situatie de ouders zitten, of wat ze in het verleden aan "armoe" hebben meegemaakt.

Ik heb zelf kostgeld betaald, en kon gewoon sparen - toen ik het huis uitging heb ik ALLES zelf betaald - ik moest alles zelf kopen (geen oude apparatuur die ik kon meenemen of zo ik had alleen een computer). Maar doordat ik gespaard had ONDANKS kostgeld kon ik gewoon alles zelf doen.

En juist dat alles zelf doen is waar ik trots op was (en ben). Ik had mijn ouders financieel niet nodig... en ja ik ben wat langer thuis blijven wonen omdat het gewoon handig was en ik niet de innerlijke druk had om weg te moeten (die kwam wat later en vanzelf). Sommigen vinden dat je maar zo snel mogelijk het huis uit moet en deponeren dat hier als enige goede - ik vind van niet.

Ik kan persoonlijk wat minder tegen situaties waar ouders alles betalen voor kinderen, van studie, studieboeken, rijbewijzen, vakanties, eerste auto, geen kostgeld, inventaris eerste huis... Kun je ouderliefde noemen, maar ik ken mensen die dit allemaal kregen, daar krijg ik kriebels van, en ik heb dat allemaal zelf betaald.
Gewoon afgunst dat je dat zelf niet had dus
pi_151158569
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:20 schreef Zolder het volgende:

[..]

Gewoon afgunst dat je dat zelf niet had dus
Lees eens goed! Denk je werkelijk dat ik jaloers ben op mensen die zo in de watten gelegd worden? Not! :N

Ik heb er nooit problemen mee gehad dingen zelf te moeten betalen.
pi_151158836
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:23 schreef elkravo het volgende:

[..]

Lees eens goed! Denk je werkelijk dat ik jaloers ben op mensen die zo in de watten gelegd worden? Not! :N

Ik heb er nooit problemen mee gehad dingen zelf te moeten betalen.
pi_151159097
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:29 schreef Zolder het volgende:

[..]

Dat is geen afgunst - dat is meer zoiets van "pff... laat je kind eens volwassen worden en zelf hun eigen boontjes doppen".
Ik meen niet "de" waarheid in pacht te hebben. Iedereen doet wat hem/haar het beste lijkt, en iedereen heeft het financieel anders voor elkaar; maar paps en mams die alles blijven betalen - daar kan ik dus niet zo goed tegen.
pi_151159243
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:35 schreef elkravo het volgende:

[..]

Dat is geen afgunst - dat is meer zoiets van "pff... laat je kind eens volwassen worden en zelf hun eigen boontjes doppen".
Ik meen niet "de" waarheid in pacht te hebben. Iedereen doet wat hem/haar het beste lijkt, en iedereen heeft het financieel anders voor elkaar; maar paps en mams die alles blijven betalen - daar kan ik dus niet zo goed tegen.
Laat je kind eens volwassen worden is natuurlijk een verkapt ik ben jaloers.

Het is namelijk altijd zo dat alleen maar degene die hun ouders moesten betalen opeens het argument "volwassen" worden gebruiken. Alsof de helft (of weet ik veel hoeveel) van de mensen gebrekkig volwassen is/was of problemen met volwassen worden hebben gehad omdat hun ouders meewerken een goede start te maken in het leven :')
  zondag 29 maart 2015 @ 16:45:05 #218
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_151159469
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 15:50 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Sommige mensen zijn eerder 'volwassen' dan anderen, ook zonder 'omstandigheden'.
reset
  zondag 29 maart 2015 @ 16:48:04 #219
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151159569
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:35 schreef elkravo het volgende:

[..]

Ouders zijn over het algemeen prima in staat zelf te besluiten hoe ze hun kind opvoeden en wat ze wel en niet voor hun kind willen (blijven) betalen als het kind voor de wet volwassen is.
Ik vraag me af op basis waarvan jij denkt het beter te weten dan die ouders hoe ze hun geld moeten uitgeven.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_151159583
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:45 schreef Individual het volgende:

[..]

Sommige mensen zijn eerder 'volwassen' dan anderen, ook zonder 'omstandigheden'.
en sommigen zitten het liefst hun hele leven in Hotel Mamma, deze laatste groep is best ruim vertegenwoordigd hier op Fok!
  zondag 29 maart 2015 @ 16:49:25 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151159626
quote:
10s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:48 schreef computergirl het volgende:

[..]

en sommigen zitten het liefst hun hele leven in Hotel Mamma, deze laatste groep is best ruim vertegenwoordigd hier op Fok!
Mama is niet mondig genoeg om uit te leggen wat de rekening daarvan is?
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 29 maart 2015 @ 16:55:37 #222
286575 Roces18
Chef de party
pi_151159859
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:45 schreef Individual het volgende:

[..]

Ja , dat denken ze allemaal graag. Maar dat zijn ze nog lang niet :Z
pi_151159927
Leandra jouw zoon is heel zn studententijd thuis blijven wonen? _O- :')
  zondag 29 maart 2015 @ 17:00:34 #224
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_151160042
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:55 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ja , dat denken ze allemaal graag. Maar dat zijn ze nog lang niet :Z
Noem het onafhankelijk als je dat liever hebt. ;)
reset
  zondag 29 maart 2015 @ 17:02:03 #225
286575 Roces18
Chef de party
pi_151160093
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 17:00 schreef Individual het volgende:

[..]

Noem het onafhankelijk als je dat liever hebt. ;)
Een duo-lening noem ik niet onafhankelijk *)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')