heel erg offtopic maar jij maakt bami met gehakt?quote:Op zondag 29 maart 2015 12:31 schreef ps4014 het volgende:
[..]
Eten koken niet dat doet mijn moeder uitstekend. Soms heb ik weleens zin om bami te maken en haal ik een halve kilo gehakt bij de Marokkaanse slager en koop ik nog wat ingrediėnten bij de Appie. En mijn moeder vond het nog lekker ook 😊
Strijken en een wasje draaien doe ik uiteraard zelf. Qua schoonmaak alleen mijn eigen kamer. Boodschappen doen doet mijn moeder het liefst ze is een expert als het gaat om goedkoop boodschappen doen. Terwijl ik diegene ben met een scooter 😮. Maargoed het is wat het is
En als je het huis uit gaat kopen ze alles voor je, ze zijn net een bank alleen dan zonder rente.quote:Op donderdag 2 april 2015 12:12 schreef Dientje12 het volgende:
Bij mij halen ze er 320 per maand vanaf
Dat is 3840 per jaar.
Hoezo, het is kostgeld.. mijn zusje moest ook alles zelf betalenquote:Op donderdag 2 april 2015 19:04 schreef Geerd het volgende:
[..]
En als je het huis uit gaat kopen ze alles voor je, ze zijn net een bank alleen dan zonder rente.
Als je pech hebt straks ook nog negatief.. ohw wacht dat had de rabobank al bedacht
Maar je neemt die dingen toch zelf?quote:Op vrijdag 3 april 2015 01:30 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Hoezo, het is kostgeld.. mijn zusje moest ook alles zelf betalen
En ? Hoeveel bijstand kreeg ze? Of wist ze wel waar ze aan begon? voordat ze der benen open deed?quote:Op vrijdag 3 april 2015 01:30 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Hoezo, het is kostgeld.. mijn zusje moest ook alles zelf betalen
Weet ik veel is niet mijn zaken, heeft nu huis vriend en is zwanger.quote:Op vrijdag 3 april 2015 01:35 schreef Geerd het volgende:
[..]
En ? Hoeveel bijstand kreeg ze? Of wist ze wel waar ze aan begon? voordat ze der benen open deed?
Hoeveel denk je dat jij kost voor je ouders in een maand? Eten, drinken, gas/water/elektriciteit en dan nog een dak boven je hoofd. Die 250 euro is in principe niks mis mee.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:37 schreef Repokrev het volgende:
[..]
Ik ben het hier ook mee eens hoor. Als ik fulltime werk en volwassen ben, moet ik bijdragen in de kosten. Niet een kwart van mijn salaris. Dat zou betekenen dat ik een hele week voor mn ouders werk.
Dit. Waterschapsbelasting, gemeentelijke belastingen, etc, etc, etc. En als het je niet bevalt ga je toch op jezelf wonen?quote:Op vrijdag 3 april 2015 13:30 schreef Blik het volgende:
[..]
Hoeveel denk je dat jij kost voor je ouders in een maand? Eten, drinken, gas/water/elektriciteit en dan nog een dak boven je hoofd. Die 250 euro is in principe niks mis mee.
idd,quote:Op vrijdag 3 april 2015 13:30 schreef Blik het volgende:
[..]
Hoeveel denk je dat jij kost voor je ouders in een maand? Eten, drinken, gas/water/elektriciteit en dan nog een dak boven je hoofd. Die 250 euro is in principe niks mis mee.
Welkom in de echte wereld knul.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:37 schreef Repokrev het volgende:
[..]
Ik ben het hier ook mee eens hoor. Als ik fulltime werk en volwassen ben, moet ik bijdragen in de kosten. Niet een kwart van mijn salaris. Dat zou betekenen dat ik een hele week voor mn ouders werk.
quote:Op vrijdag 3 april 2015 14:11 schreef Scorpie het volgende:
Mensen die dit belachelijk vindenwe zien jullie wel terug bij een dubbeltje op zijn kant.
Als ik naar mezelf kijk dan gaat er meer dan 30% van mijn inkomen naar Hypotheek, vve, g/w/l, gemeentebelasting en waterschapsbelasting.quote:Op vrijdag 3 april 2015 13:57 schreef RM-rf het volgende:
[..]
idd,
dat iemand een kwart van de maand werkt voor zn vaste lasten is heel normaal... sterker nog, de meeste mensen zullen eerder de helft of tweederde van hun werktijd voor vaste lasten werken (wonen, energie, voeding).
Het is misschien iets waaraan jongeren nog moeten wennen, die zijn gewend eraan dat alles voor hen geregeld en betaald wordt, maar het is helemaal geen slecht idee dat ze zoiets ook al leren als ze nog bij hun ouders wonen (maar wel een eigen inkomen verdienen)
Dus je vind kostgeld een goede methode. Maar het mag niet verplicht worden. Dus zoonlief heeft een baan, en ouders brengen kostgeld te sprake - en dan mag zoonlief zeggen "dat doe ik niet"?quote:Op vrijdag 3 april 2015 15:08 schreef Snoepje5 het volgende:
Denk dat iedereen het wel eens is dat kinderen moeten leren met geld omgaan en dat kostgeld een goede methode is.
Maar dit verplichten en het kostgeld zelf inhouden voor verbetering van je eigen financiele situatie vind ik niet nodig, tenzij de ouder het financieel zelf slecht heeft. Zet het kostgeld op een spaarrekening en geef het terug na x jaar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |