Je kan dan ook daarvan al onafhankelijk zijn.quote:Op zondag 29 maart 2015 17:02 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Een duo-lening noem ik niet onafhankelijk
Ja, hij had z'n vrienden, sport en verkering in het dorp waar we woonden, en had helemaal niets met Utrecht, dus waarom duur op kamers in een stad waar je niet wilt wonen terwijl je het in je dorp naar je zin hebt?quote:Op zondag 29 maart 2015 16:57 schreef bamibij het volgende:
Leandra jouw zoon is heel zn studententijd thuis blijven wonen?![]()
weet ik veel, voel je je aangesproken of zo?quote:Op zondag 29 maart 2015 16:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mama is niet mondig genoeg om uit te leggen wat de rekening daarvan is?
Ik schrijf nog dat ik meen niet de waarheid in pacht te hebben. Er is niet 1 goede manier of zo.quote:Op zondag 29 maart 2015 16:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ouders zijn over het algemeen prima in staat zelf te besluiten hoe ze hun kind opvoeden en wat ze wel en niet voor hun kind willen (blijven) betalen als het kind voor de wet volwassen is.
Ik vraag me af op basis waarvan jij denkt het beter te weten dan die ouders hoe ze hun geld moeten uitgeven.
Deze man weetquote:Op zondag 29 maart 2015 16:39 schreef Zolder het volgende:
[..]
Laat je kind eens volwassen worden is natuurlijk een verkapt ik ben jaloers.
Het is namelijk altijd zo dat alleen maar degene die hun ouders moesten betalen opeens het argument "volwassen" worden gebruiken. Alsof de helft (of weet ik veel hoeveel) van de mensen gebrekkig volwassen is/was of problemen met volwassen worden hebben gehad omdat hun ouders meewerken een goede start te maken in het leven
Leuk zeg.quote:Op zondag 29 maart 2015 17:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, hij had z'n vrienden, sport en verkering in het dorp waar we woonden, en had helemaal niets met Utrecht, dus waarom duur op kamers in een stad waar je niet wilt wonen terwijl je het in je dorp naar je zin hebt?
Al zou dat wel zo zijn,... de sociale situatie die jij schetst kan gewoon een reden zijn vooralsnog niet op jezelf te gaan.quote:Op zondag 29 maart 2015 17:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat ik er de helft van de tijd niet was, en hij het hele huis dus voor zichzelf had zal overigens best geholpen hebben.
Je moet thuis studeren , muziekje aan, lekker zuipen en vreten. Om de 5 min iets anders doenquote:
Ik ben anderhalve week aan het werk voor mijn huur+bijkomende kosten en dan nog een week voor de overige vasten lasten. Ik neem aan dat je ouders al je eten betalen en je een eigen slaapkamer bieden, dan is het nog niet zo'n gekke deal.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:37 schreef Repokrev het volgende:
[..]
Ik ben het hier ook mee eens hoor. Als ik fulltime werk en volwassen ben, moet ik bijdragen in de kosten. Niet een kwart van mijn salaris. Dat zou betekenen dat ik een hele week voor mn ouders werk.
TS is 21, die ¤ 1.500 die hij bruto verdient komt niet eens in de buurt van het minimumloon voor iemand van 21, maar is zo'n 38% meer dan het minimumloon....quote:Op zondag 29 maart 2015 23:15 schreef Piger het volgende:
Ik vind het personeel triest van TS zijn ouders en alle vergelijkbare ouders.
Kijk als TS nou al jaren thuis woont en geen fuck uitvoert, of al een paar jaar bakken met geld binnen harkt en dit uitgeeft aan bullshit, dan kan ik het begrijpen. Net zoals wanneer de ouders het zelf financieel zwaar hebben.
Maar TS heeft net een baan, is van plan op zichzelf te gaan wonen, dan ga je als ouder toch niet meteen 25% van zijn minimumloon vragen als kostgeld. 250 klinkt misschien niet superveel, maar tov het inkomen is het toch best fors. Dat TS dat ook kost is natuurlijk bullshit, zodra TS vertrekt zijn ze echt geen 250 euro per maand goedkoper uit.
Als ouder geef je je kind toch gewoon even de tijd wat geld bij elkaar te sparen zodat hij met een gezonde buffer het huis uit kan? Alle ouders die hun kind dat niet gunnen vind ik gewoon zielig. Dat 'leren omgaan met geld' is een les die je al jaren eerder had kunnen geven, als dit nu nog moet geeft dit aan dat je weinig vertrouwen hebt in je eigen kind.
Overal wordt aangegeven dat TS volwassenen genoeg is om bij te dragen aan het huishouden, maar je gaat hem nu wel vergelijken met jeugdloon?quote:Op zondag 29 maart 2015 23:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
TS is 21, die ¤ 1.500 die hij bruto verdient komt niet eens in de buurt van het minimumloon voor iemand van 21, maar is zo'n 38% meer dan het minimumloon....
Overigens blijft er netto bijna ¤ 1.300 van over als er geen pensioenpremie in mindering wordt gebracht.
Met andere woorden, een bedrag tussen de ¤ 200 en ¤ 250 is tussen de 15% en 20% van zijn nettoloon.
Als hij werkelijk het minimumloon zou verdienen zou hij netto minder overhouden zonder kostgeld te betalen dan hij nu overhoudt als hij die ¤ 250 per maand zou betalen.
Jij begint over het minimumloon, ik niet, en in dit geval heef TS dus helemaal geen karig minimumloontje.quote:Op zondag 29 maart 2015 23:37 schreef Piger het volgende:
[..]
Overal wordt aangegeven dat TS volwassenen genoeg is om bij te dragen aan het huishouden, maar je gaat hem nu wel vergelijken met jeugdloon?
Mijn verhaal blijft overigens staan of het nou 50 of 250 euro is, ik blijf het bijzonder zielig vinden van zijn (en andere) ouders.
Het is wel karig voor iemand die op zichzelf moet wonen, aangezien je totaal afhankelijk bent van sociale huur. Toch wordt ts verweten lui te zijn en had hij al lang het huis uit kunnen zijn.quote:Op zondag 29 maart 2015 23:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jij begint over het minimumloon, ik niet, en in dit geval heef TS dus helemaal geen karig minimumloontje.
Ik zou niet weten waarom ouders geen bijdrage in de kosten mogen verwachten als hun kind een fulltime baan heeft.
Wat als het inkomen van TS hoger is dan dat van zijn parttime werkende moeder?
Ik vind je argumenten niet sterk. Je vindt dat zijn ouders hem moeten gunnen dat hij flink kan sparen van zijn loon. En als ze kostgeld vragen dan gunnen ze hem dat niet en dat vind je zielig. Ja, je kunt zoveel wel zielig vinden.quote:Op maandag 30 maart 2015 00:05 schreef Piger het volgende:
[..]
Het is wel karig voor iemand die op zichzelf moet wonen, aangezien je totaal afhankelijk bent van sociale huur. Toch wordt ts verweten lui te zijn en had hij al lang het huis uit kunnen zijn.
Dan moet zijn moeder maar eens wat minder lui zijn en wat meer gaan werken, vergelijkbaars wordt ook van TS gezegd. Maar we kunnen hier 5000 wat-als situaties erbij halen, dat is echter totaal niet relevant voor deze situatie.
Knap dat je exact dezelfde fout maakt als 200 posts terugquote:Op maandag 30 maart 2015 06:09 schreef Trebo het volgende:
Kostgeld betalen
Hun wilden zo graag kinderen toch.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |