Ik ben wat rond gaan neuzen en heel veel dingen zijn op hun plaatsje gevallen.
Ik heb meerdere malen gelezen over het boek Ik ook van jou (van Giphart). Is dit een boek wat aan te raden is voor een borderline patiënt? Ken het boek/film verder niet dus weet niet echt wat ik ervan verwachten moet.
edit: degene die wij kennen heeft wel suïcidale neigingen maar heeft nooit aan zelfverminking gedaan. Ze is op dit moment opgenomen en heeft daar veel baat bij.
quote:is dat meer een therapie-boek? we willen niet haar "dokters" in de weg lopen namelijk. Ze weet pas sinds kort dat ze het heeft.
Op donderdag 17 april 2003 22:34 schreef Moonah het volgende:
Nou, toen ik het boek las vond ik het wel erg herkenbaar.
Maar wellicht kun je ook het boek van Spaans en Van Meekeren aanraden "Zelfhulpboek".
quote:tis nog allemaal heel vers, dingen die al jaren gebeuren zijn in 1 keer op hun plaats gevallen. Ze heeft het erg naar der zin in therapie en ze kan goed praten met de mede-patiënten en de artsen. Dit is wel eens anders geweest. Tuurlijk zitten er ook kut-dagen tussen en dan ziet ze het allemaal niet meer zitten. Ze gaf zelf aan dat ze opgenomen wilde worden, het ging niet meer......ze zag niets meer om voor te leven. Ik zal hier niet uit gaan wijden over haar hele case, vind ik niet echt netjes.
Op donderdag 17 april 2003 22:41 schreef Moonah het volgende:
Neuh, niet echt therapie. Het wordt bij sommige therapieen wel gebruikt, maar je kunt het ook vrijblijvend lezen. Staan tips enzo in om met moeilijke dingen om te gaan.
Maar goed dat je je realiseert dat je haar therapie niet in de weg wil staan.
We gaan het boek voor der kopen (Ik ook van jou). Dat therapieboek is nog even te vroeg denk ik.
Dank je
quote:het boek ' Girl interrupted' is ms wat herkenbaarder. In 'Ik ook van jou' gaat het wat minder over borderline vind ik..
Op donderdag 17 april 2003 22:36 schreef Doopy-X- het volgende:[..]
is dat meer een therapie-boek? we willen niet haar "dokters" in de weg lopen namelijk. Ze weet pas sinds kort dat ze het heeft.
Ik vond altijd dat mijn gevoelens en gedachten een deel zijn van mijn karakter. Ook doordat ik veel trekjes heb van mijn familie. Maar nu ga ik er toch anders over denken.
Ontopic ik heb contact hersteld met iemand van de therapie die ook Borderliner is en merk dat ik daar toch wel wat aan heb, had ik in de groep al maar gewoon ook bij bepaalde dingen dan kan ik erover praten en dat herkent ze . Zoals ook mijn plof momenten , dan is er ineens die hele grote woede en netalsof er een bom ontploft , soms kan ik me dan nog inhouden maar soms ook weer niet. En dat is soms heerlijk om er met een ander over te hebben want dan kunnen we er ook om lachen.
quote:Ik begrijp goed waarom je daar moe van wordt. Daarom zei ik ook: "dat zeggen meer mensen natuurlijk".
Op zaterdag 14 juni 2003 20:14 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:Eerlijk gezegd word ik vaak een beetje moe van , als mensen erover lezen meteen gaan denken dat zijn dingen waar ik me ook wel in herken omdat iedereen borderline trekjes heeft maar bij iemand met Borderline is het uitvergroot en dat kan je dan keer op zeggen . Ik heb mezelf ook nooit als borderliner bestempeld maar ik heb de diagnose gekregen , ik raad je aan als je wil weten of je Borderline hebt het te laten testen.
Ik heb laatst de film: "Ik ook van Jou" gezien. Die relatie was voor mij ook erg herkenbaar! Niet in die mate, dat ik mezelf dingen ging aandoen.. Maar ik merkte dat Reza zich erg alleen voelde, omdat ze niet begrepen werd.
Tissues waren niet aan te slepen
Iemand al geizen of gehoord?
quote:Ik hoop van ganser harte dat je je vergist. Anders gaan we de komende weken nog erger overspoeld worden door nieuwe borderline-gevallen dan tot nu toe al het geval was.
Op maandag 11 augustus 2003 08:55 schreef Luchtbel het volgende:
Er schijnt een reclame over borderline te zijn op radio en televisie?
quote:aangezien half (vrouwelijk) nederland een een of andere psychotische stoornis lijkt te hebben kan ik me niet voorstellen dat er nog mensen zijn die niet weten wat borderline is, en derhalve lijkt het me ook vreemd dat er een reclame campagne over op tv is.
Op maandag 11 augustus 2003 08:55 schreef Luchtbel het volgende:
Er schijnt een reclame over borderline te zijn op radio en televisie?
Heeft iemand het al gehoord of gezien? Ben namelijk erg benieuwd.
Ook naar wat de gevolgen er van zijn. Aan de ene kant vind ik het soms lastig dat mensen niet weten waar je het over hebt. Maar aan de andere kant herkent bijna iedereen zich weer in de trekjes en dan heb je dat weer....Iemand al geizen of gehoord?
quote:Zeg, stel JIJ je eens even niet zo aan zeg..
Op maandag 11 augustus 2003 12:50 schreef Henk_Glimlach het volgende:[..]
Ik hoop van ganser harte dat je je vergist. Anders gaan we de komende weken nog erger overspoeld worden door nieuwe borderline-gevallen dan tot nu toe al het geval was.
quote:Graag argumenten i.p.v. persoonlijke aanvallen. Het lijkt mij buiten kijf staan dat elke 'stoornis' (depressie, ADHD, hoogbegaafdheid, maak het rijtje zelf af) die veel media-aandacht krijgt leidt tot massa's mensen die zich erin menen te herkennen en met een beetje geluk ook een diagnose weten te verkrijgen. Lijkt mij voor die mensen niet altijd even goed. Als iemand echt last heeft van zoiets komt dat er vanzelf wel uit, ook zonder dat het hem wordt 'aangepraat' door een TV-reclame.
Op maandag 11 augustus 2003 13:49 schreef SEMTEX het volgende:
Zeg, stel JIJ je eens even niet zo aan zeg..
quote:Tja het schijnt toch waar te zijn, ik heb het alleen nog zelf niet gezien/gehoord was gewoon benieuwd wat of het was...
Op maandag 11 augustus 2003 12:52 schreef MikeyMo het volgende:[..]
aangezien half (vrouwelijk) nederland een een of andere psychotische stoornis lijkt te hebben kan ik me niet voorstellen dat er nog mensen zijn die niet weten wat borderline is, en derhalve lijkt het me ook vreemd dat er een reclame campagne over op tv is.
Ennuh er is wel een reclame campagne geweest over buikpijnpatienten en eenzaamheid geweest, dus misschien is het een nieuwe trent ofzo?
quote:Hij heeft wel gelijk... was nog een goede column hierover vanochtend in de Metro.
Op maandag 11 augustus 2003 13:49 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Zeg, stel JIJ je eens even niet zo aan zeg..
quote:Die mensen vallen vanzelf door de mand als de hulpverlening hun probleem zal ontkennen en er niet het labeltje 'borderline' aan hangt, dus houd je alleen de mensen over die er werkelijk last van hebben: simpel. Nogmaals: het is niet ana jou om te bepalen wie er faked en wie niet.
Op maandag 11 augustus 2003 14:05 schreef Henk_Glimlach het volgende:[..]
Graag argumenten i.p.v. persoonlijke aanvallen. Het lijkt mij buiten kijf staan dat elke 'stoornis' (depressie, ADHD, hoogbegaafdheid, maak het rijtje zelf af) die veel media-aandacht krijgt leidt tot massa's mensen die zich erin menen te herkennen en met een beetje geluk ook een diagnose weten te verkrijgen. Lijkt mij voor die mensen niet altijd even goed. Als iemand echt last heeft van zoiets komt dat er vanzelf wel uit, ook zonder dat het hem wordt 'aangepraat' door een TV-reclame.
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 14:05 schreef Henk_Glimlach het volgende:[..]
Graag argumenten i.p.v. persoonlijke aanvallen. Het lijkt mij buiten kijf staan dat elke 'stoornis' (depressie, ADHD, hoogbegaafdheid, maak het rijtje zelf af) die veel media-aandacht krijgt leidt tot massa's mensen die zich erin menen te herkennen en met een beetje geluk ook een diagnose weten te verkrijgen.
quote:jij denkt dat ja.. maar je hebt dus geen feiten waarop je dat baseert. Het is waanzinnig moeilijk om uberhaupt een diagnose te krijgen, laat staan een FAKEdiagnose. Naieve uitspraak dus.
Op dinsdag 12 augustus 2003 13:01 schreef Henk_Glimlach het volgende:
[quote]Op maandag 11 augustus 2003 19:26 schreef SEMTEX het volgende:
Die mensen vallen vanzelf door de mand als de hulpverlening hun probleem zal ontkennen
Ik denk dat dat vaak niet gebeurt
quote:het allerbelangrijkste is: heel erg veel geduld! Dan help je iemand het beste!
Op vrijdag 8 november 2002 07:50 schreef JN het volgende:
Ik zag het topic in het Forum venster op de FP, maar nu ik het las herkende ik er heel veel van bij m'n beste vriendin.
Hoe kan ik het best met d'r omgaan? Ik heb al best veel geduld met haar en we praten veel. Hoe kan ik (als niet psycholoog) haar het beste steunen?
Alvast bedankt!
quote:Het is één van de meest voorkomende sypmtomen! Maar automutilatie hoeft niet gelijk te wijzen naar borderline.
Op woensdag 24 september 2003 17:07 schreef Anton88 het volgende:
In hoeverre hoort automutilatie bij borderline?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |