abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151099780
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Houden we dan nog piloten, artsen etcetera over?
Niet genoeg om elke random idioot voor 100 euro per ticket veilig naar z'n bestemming te brengen.
pi_151099782
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:Y maar hier wordt soms gezegd dat ze niet begrijpen dat iemand met een psychiatrisch verleden mocht vliegen. Ik denk dat er bar veel piloten zijn met een psychiatrisch probleem (nu of in verleden). Waar leg je de grens? Wanneer wordt iemand onbetrouwbaar of eventueel zelfs gevaarlijk?
Dat klopt idd, alleen bij een zware depressie zie je dus wel suïcidale neigingen en die lijken me niet echt te combineren met het beroep van piloot, maar ook niet met die van buschauffeur of vorkheftruckchauffeur...
quote:
Als je kijkt naar de enorme hoeveelheid piloten op de wereld, het enorme aantal vluchten sinds 1904 dan lijkt het me veilig om te stellen dat het hier om een zeer zeldzaam incident gaat. Om daar grote gevolgen voor piloten met een depressie in het verleden voor te creëren lijkt me volkomen onzinnig.
Dat klopt ook idd, alleen als iemand acuut een zware depressie heeft... en als iemand een verleden van depressies heeft is het zeker iets om in de gaten te houden, voor de arbodienst van een luchtvaartmaatschappij... maar kennelijk kennen ze geen arbo-diensten in Dld.
I´m back.
pi_151099810
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als je kijkt naar de enorme hoeveelheid piloten op de wereld, het enorme aantal vluchten sinds 1904 dan lijkt het me veilig om te stellen dat het hier om een zeer zeldzaam incident gaat. Om daar grote gevolgen voor piloten met een depressie in het verleden voor te creëren lijkt me volkomen onzinnig.
0,5% van alle vliegtuigcrashes heeft als oorzaak het handelen van de piloot.. dus inderdaad voorzichtig zijn met het nemen van rigoureuze maatregelen.
pi_151099814
Las trouwens vandaag in de Telegraaf een verhaal over zijn zweefvliegclub, hij schijnt precies op zijn favoriete zweefvliegplekje gecrasht te zijn..
pi_151099822
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:05 schreef Leandra het volgende:
Hoorde ik nou net op de radio dat hij van een arts een vliegverbod zou hebben gekregen?

Sorry, mobiel en nog niet bijgelezen.
Zou ik iig een nozele maatregel hebben gevonden...
I´m back.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 18:15:45 #261
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_151099889
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:12 schreef Ferry_76 het volgende:
Las trouwens vandaag in de Telegraaf een verhaal over zijn zweefvliegclub, hij schijnt precies op zijn favoriete zweefvliegplekje gecrasht te zijn..
Dat is dan wel toeval, dat de piloot precies op dat moment de cockpit uitgelopen is.
pi_151099968
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:12 schreef Ferry_76 het volgende:
Las trouwens vandaag in de Telegraaf een verhaal over zijn zweefvliegclub, hij schijnt precies op zijn favoriete zweefvliegplekje gecrasht te zijn..
In de buurt van?
I´m back.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 18:18:46 #263
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151099971
leuk zo lekker wantrouwen kweken onder je collega's ...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 27 maart 2015 @ 18:21:03 #264
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_151100038
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:22 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

" Two authorised members of the flight crew must now be in the cockpit at all times."

Dan moet je dus 3 flight crew leden bij je hebben als iemand naar buiten wil. Waarschijnlijk bedoelen ze ook cabincrew, maar dat is niet wat er staat ;)
op zich niet raar, want wat krijgt Hannie ervan mee als de co ff aan wat knopjes draait. Als ze al opmerkt dat ie iets doet denkt ze oh zal wel goed zitten. Hoe zit mn haar???
  vrijdag 27 maart 2015 @ 18:21:07 #265
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151100040
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat klopt idd, alleen bij een zware depressie zie je dus wel suïcidale neigingen en die lijken me niet echt te combineren met het beroep van piloot, maar ook niet met die van buschauffeur of vorkheftruckchauffeur...

[..]

Dat klopt ook idd, alleen als iemand acuut een zware depressie heeft... en als iemand een verleden van depressies heeft is het zeker iets om in de gaten te houden, voor de arbodienst van een luchtvaartmaatschappij... maar kennelijk kennen ze geen arbo-diensten in Dld.
nou ja hij had angstaanvallen, dat op zich is best een algemene psychopathie. We verzinnen er gewoon een zware depressie bij want dat klopt beter bij het gebeuren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_151100069
al die shit van 3 personen in de cockpit etc, volgens mij is dit het enige dat echt werkt

http://www.ad.nl/ad/nl/34(...)ststellend-toe.dhtml
pi_151100252
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:15 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Dat is dan wel toeval, dat de piloot precies op dat moment de cockpit uitgelopen is.
Wie weet wat hij gedaan zou hebben als de piloot was blijven zitten..? Had hij hem dan overmeesterd, met een smoes de cockpit uitgelokt of had hij gewacht tot de volgende vlucht?
pi_151100338
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:29 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Wie weet wat hij gedaan zou hebben als de piloot was blijven zitten..? Had hij hem dan overmeesterd, met een smoes de cockpit uitgelokt of had hij gewacht tot de volgende vlucht?
Ze waren net een paar minuten op kruishoogte. Prima gelegenheid om even te plassen lijkt me.
pi_151100358
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:29 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Wie weet wat hij gedaan zou hebben als de piloot was blijven zitten..? Had hij hem dan overmeesterd, met een smoes de cockpit uitgelokt of had hij gewacht tot de volgende vlucht?
Misschien had hij gewacht tot hij wel een keer alleen zou zitten? Het is maar een idee.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 18:33:16 #270
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_151100364
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:29 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Wie weet wat hij gedaan zou hebben als de piloot was blijven zitten..? Had hij hem dan overmeesterd, met een smoes de cockpit uitgelokt of had hij gewacht tot de volgende vlucht?
eerst b. Dan c. A sowieso niet.
pi_151100396
De vraag is wat zo'n persoon doet als er een regel is dat er twee personen in de cockpit moeten zitten. Dan ziet hij er waarschijnlijk van af.
pi_151100623
Ik geloof dat het hier nog niet besproken is, maar ik zit met de vraag waarom de copiloot de ziekmelding heeft verscheurd. Ergens begin ik te denken dat we in een samenleving werken waarin ziekte niet meer wordt getolereerd, waarbij het de copiloot zijn baan kan kosten, als het uitkwam dat hij ziek was. Heeft dat ook te maken dat hierdoor de copiloot zijn ziekte verzwijgt en zou hij het ook verzwijgen als zijn baan niet op het spel stond. dus tot hoever is een luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk dat zijn medewerkers te angstig zijn om openheid te geven over zijn of haar gezondheid.
pi_151100625
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:26 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Eigenlijk hadden allen passagiers met gezamelijke kracht tegen de deur moeten aanduwen, dan was ie wel opengegaan.
Ik heb nog nooit zulke domme reacties gelezen als hier. Deze en die onzin over dat vallen op knopjes :')
  vrijdag 27 maart 2015 @ 18:41:59 #274
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_151100635
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:34 schreef Loekie1 het volgende:
De vraag is wat zo'n persoon doet als er een regel is dat er twee personen in de cockpit moeten zitten. Dan ziet hij er waarschijnlijk van af.
Lijkt me ook, kans op slagen is aanzienlijk kleiner dan. Misschien dat ze hem dan de volgende dag dood in z'n hotelkamer aantreffen.
pi_151100649
Ik hoorde vandaag ook van anderen dat de buitengesloten piloot de deur uiteindelijk wist te forceren met een hakbijl maar dat het net te laat was. Iemand die iets in die richting heeft gelezen en er meer van weet?
pi_151100661
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:34 schreef Loekie1 het volgende:
De vraag is wat zo'n persoon doet als er een regel is dat er twee personen in de cockpit moeten zitten. Dan ziet hij er waarschijnlijk van af.
:')
Even a broken clock is right twice a day.
pi_151100664
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:42 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
Ik hoorde vandaag ook van anderen dat de buitengesloten piloot de deur uiteindelijk wist te forceren met een hakbijl maar dat het net te laat was. Iemand die iets in die richting heeft gelezen en er meer van weet?
Vraag het de overlevenden
pi_151100669
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:41 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Lijkt me ook, kans op slagen is aanzienlijk kleiner dan. Misschien dat ze hem dan de volgende dag dood in z'n hotelkamer aantreffen.
Of met zijn zweefvliegtuigje tegen de bergen aangeknald.
pi_151100749
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:41 schreef MakkieR het volgende:
Ik geloof dat het hier nog niet besproken is, maar ik zit met de vraag waarom de copiloot de ziekmelding heeft verscheurd. Ergens begin ik te denken dat we in een samenleving werken waarin ziekte niet meer wordt getolereerd, waarbij het de copiloot zijn baan kan kosten, als het uitkwam dat hij ziek was. Heeft dat ook te maken dat hierdoor de copiloot zijn ziekte verzwijgt en zou hij het ook verzwijgen als zijn baan niet op het spel stond. dus tot hoever is een luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk dat zijn medewerkers te angstig zijn om openheid te geven over zijn of haar gezondheid.
Vind ik niet verantwoordelijk, een psychisch zieke man kan natuurlijk geen vliegtuig besturen. Een arts zegt dat hij niet mag vliegen want hij is niet in orde. Hoezo is de maatschappij dan verantwoordelijk voor angst, niet meer als normaal dat je dan je baan verliest. Die man wist dat gewoon en deed dit.
pi_151100761
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:41 schreef MakkieR het volgende:
Ik geloof dat het hier nog niet besproken is, maar ik zit met de vraag waarom de copiloot de ziekmelding heeft verscheurd. Ergens begin ik te denken dat we in een samenleving werken waarin ziekte niet meer wordt getolereerd, waarbij het de copiloot zijn baan kan kosten, als het uitkwam dat hij ziek was. Heeft dat ook te maken dat hierdoor de copiloot zijn ziekte verzwijgt en zou hij het ook verzwijgen als zijn baan niet op het spel stond. dus tot hoever is een luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk dat zijn medewerkers te angstig zijn om openheid te geven over zijn of haar gezondheid.
Waarschijnlijk kon hij zijn werk niet meer aan en wou zich ziek melden en ging daarom naar de dokter.
Maar op het laatste moment besloot hij om toch dat vliegtuig in te stappen om er een einde aan te maken. Dan heb je niets meer aan zo'n briefje. Sowieso lijkt zijn daad gedaan te zijn na een impulsieve beslissing.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_151100913
Ik zit ook nog met een vraag... misschien is ie hier al gesteld.
Maar wát als de gezagvoerder niet had moeten piesen?
pi_151100924
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:45 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:

[..]

Vind ik niet verantwoordelijk, een psychisch zieke man kan natuurlijk geen vliegtuig besturen. Een arts zegt dat hij niet mag vliegen want hij is niet in orde. Hoezo is de maatschappij dan verantwoordelijk voor angst, niet meer als normaal dat je dan je baan verliest. Die man wist dat gewoon en deed dit.
een luchtvaartmaatschappij zou ook het beeld kunnen creëren dat je in geen geval wordt ontslagen maar tijdelijk wordt geschorst en in die tijd in een traject komt met alle hulp om beter te worden zodat je gezond en wel weer terug kunt keren als piloot. Het is natuurlijk wel zijn lust en zijn leven om te mogen vliegen, waar alles voor aan de kant is geschoven en letterlijk tonnen in de schuld gestoken om maar te kunnen vliegen.
pi_151100940
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Waarschijnlijk kon hij zijn werk niet meer aan en wou zich ziek melden en ging daarom naar de dokter.
Maar op het laatste moment besloot hij om toch dat vliegtuig in te stappen om er een einde aan te maken. Dan heb je niets meer aan zo'n briefje. Sowieso lijkt zijn daad gedaan te zijn na een impulsieve beslissing.
Impulsief misschien maar je zit toch eerst met uren voorbereiding en gesprekken met je collega's...
Dus het is met voorbedachte rade en niet impulsief lijkt me.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 18:54:34 #284
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_151100988
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:51 schreef Bluezz het volgende:
Ik zit ook nog met een vraag... misschien is ie hier al gesteld.
Maar wát als de gezagvoerder niet had moeten piesen?
Dat weet toch niemand...
  vrijdag 27 maart 2015 @ 18:56:07 #285
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_151101032
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:57 schreef 11en30 het volgende:
pisode of nu op tijd op nonactief gesteld. Werkgever heeft zo al 3 duidelijke kansen laten schieten om dit te voorkomen. Dan de gezagvoerder nog die de deur van de cockpit achter zich in het slot trekt en het toestal volledig in handen geeft van een onbekende wappie.
Lekker bekrompen weer. Mensen die ooit depressief zijn geweest mogen geen kansen meer krijgen.

En dan vooral die opmerking over die gezagvoerder, hoe kan hij ruiken dat hij met een labiel van doen heeft?

Ben je zelf toevallig ook onder behandeling?
pi_151101045
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:54 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Dat weet toch niemand...
Met dat scenario had ie toch echt wel rekening gehouden.
Lijkt me

/speculee overflakkee ;)
pi_151101057
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:51 schreef Bluezz het volgende:
Ik zit ook nog met een vraag... misschien is ie hier al gesteld.
Maar wát als de gezagvoerder niet had moeten piesen?
Misschien had-ie dan niets gedaan, maar op een volgende vlucht wel?
Alhoewel schijnt dat-ie wel wat had met dat specifieke gebied in de Alpen, omdat zijn zweefclubje daar vaak op kamp ging.
Misschien vloog hij altijd wel al op dit vluchtnummer, je weet het niet.
I´m back.
pi_151101091
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:54 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Dat weet toch niemand...
Niets waarschijnlijk op die vlucht. Op de heenreis vanuit Dusseldorf vlogen ze die ochtend ook al samen
pi_151101199
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:11 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

0,5% van alle vliegtuigcrashes heeft als oorzaak het handelen van de piloot.. dus inderdaad voorzichtig zijn met het nemen van rigoureuze maatregelen.
Schuif die komma maar 2 plekken naar rechts hoor, gemiddelde ligt op > 50%

http://www.planecrashinfo.com/cause.htm
pi_151101297
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:56 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Lekker bekrompen weer. Mensen die ooit depressief zijn geweest mogen geen kansen meer krijgen.

En dan vooral die opmerking over die gezagvoerder, hoe kan hij ruiken dat hij met een labiel van doen heeft?

Ben je zelf toevallig ook onder behandeling?
De kans dat users op dit forum depressief zijn of ooit onder behandeling hebben gestaan is bovengemiddeld t.o.v. het landelijk gemiddelde.
pi_151101333
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 19:05 schreef byah het volgende:

[..]

De kans dat users op dit forum depressief zijn of ooit onder behandeling hebben gestaan is bovengemiddeld t.o.v. het landelijk gemiddelde.
Maar is dat oorzaak of gevolg van het bezoek aan dit forum?
I´m back.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 19:12:05 #292
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_151101509
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:51 schreef Bluezz het volgende:
Ik zit ook nog met een vraag... misschien is ie hier al gesteld.
Maar wát als de gezagvoerder niet had moeten piesen?
Misschien was er dan wel niks gebeurd.

Weet niet of het allemaal zo gepland is geweest. Veel zelfmoorden worden helemaal niet voorbereid of vantevoren uitgedacht.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_151101515
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 19:01 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Schuif die komma maar 2 plekken naar rechts hoor, gemiddelde ligt op > 50%

http://www.planecrashinfo.com/cause.htm
Zelf meer, ongelooflijk.
pi_151101672
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 19:01 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Schuif die komma maar 2 plekken naar rechts hoor, gemiddelde ligt op > 50%

http://www.planecrashinfo.com/cause.htm
Ik bedoelde zelfmoord door de piloot..mijn excuses voor de onduidelijkheid
pi_151101912
De Europese agentschap voor veiligheid in de luchtvaart EASA wil ook dat er tijdens vluchten minstens twee bemanningsleden in de cockpit zijn. Een van hen moet een gekwalificeerde piloot zijn, aldus de EASA in ,,tijdelijke'' aanbevelingen die het vandaag doet.
De organisatie komt met de aanbevelingen naar aanleiding van de crash met het toestel van Germanwings dinsdag. Vermoedelijk heeft de copiloot het vliegtuig bewust laten neerstorten op het moment dat hij alleen in de cockpit was.

Snel mogelijk
KLM gaat ,,zo snel mogelijk'' de regel instellen dat er altijd twee bemanningsleden in de cockpit moeten zijn. De luchtvaartmaatschappij geeft daarmee gehoor aan de richtlijn van EASA.
http://www.ad.nl/ad/nl/34(...)sen-in-cockpit.dhtml

Kijk eens, KLM! _O_
pi_151101929
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 19:23 schreef Loekie1 het volgende:
De Europese agentschap voor veiligheid in de luchtvaart EASA wil ook dat er tijdens vluchten minstens twee bemanningsleden in de cockpit zijn. Een van hen moet een gekwalificeerde piloot zijn, aldus de EASA in ,,tijdelijke'' aanbevelingen die het vandaag doet.
De organisatie komt met de aanbevelingen naar aanleiding van de crash met het toestel van Germanwings dinsdag. Vermoedelijk heeft de copiloot het vliegtuig bewust laten neerstorten op het moment dat hij alleen in de cockpit was.

Snel mogelijk
KLM gaat ,,zo snel mogelijk'' de regel instellen dat er altijd twee bemanningsleden in de cockpit moeten zijn. De luchtvaartmaatschappij geeft daarmee gehoor aan de richtlijn van EASA.
http://www.ad.nl/ad/nl/34(...)sen-in-cockpit.dhtml

Kijk eens, KLM!
Wel zo verstandig, inderdaad :Y
  vrijdag 27 maart 2015 @ 19:25:12 #297
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_151101957
Braaf zo KLM.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_151102027
Als de gezagvoerder het wel had gewetegeweten, hoeft ie gelukkig net spijt verder te leven.
.
pi_151102044
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 19:27 schreef Fer het volgende:
Als de gezagvoerder het wel had gewetegeweten, hoeft ie gelukkig net spijt verder te leven.
Wat?
  vrijdag 27 maart 2015 @ 19:28:15 #300
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_151102066
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 19:12 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Misschien was er dan wel niks gebeurd.

Weet niet of het allemaal zo gepland is geweest. Veel zelfmoorden worden helemaal niet voorbereid of vantevoren uitgedacht.
Trek het eens door, misschien zat hij al wel weken te wachten tot eindelijk die irritante gezagvoerder eens naar het toilet moest.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 19:32:17 #301
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_151102228
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:42 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Vraag het de overlevenden
De hakbijl ligt in de cockpit zelf en het is dus complete nonsens dat de piloot op de deur zou hebben staan hakken....
Tenzij de piloot met een hakbijl naar de wc ging :')
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')