abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 maart 2015 @ 13:52:42 #101
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151091261
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:50 schreef DustPuppy het volgende:
Nee, check de OP nog eens.
Daar haal ik alleen uit dat de instelling gewijzigd is.
Het blijft een aanname dat het door de co-piloot is gebeurd.
So we just called him Fred
pi_151091267
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:44 schreef Isabeau het volgende:

Jeetje, vlak voor je toevallig bewusteloos raakt zet je het vliegtuig op 29 meter en dus dalend en doe je het slot op de cockpit deur zo dat je collega er niet meer in kan. Wat een toeval allemaal.
Nee dat klopt al niet. Dan heeft het niets met gezondheid te maken want hij heeft die knop dan ja al ingedrukt... Dan is het gewoon zelfmoord.

Ik weet niet hoe gemakkelijk je bij het bewusteloos vallen dat soort knoppen eventueel kunt aanraken?
Maar zoals ik al zei ik vind dat ook niet heel logisch. Maar dat het doelbewust is komt ook niet heel logisch over.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:44 schreef Pek het volgende:

Dan had de buitengesloten piloot met een code de deur kunnen openen, dus nee..hij was wakker.
Je wilt niet weten wat je aan kunt raken als je bewusteloos valt :P
Of dat logisch is met alle plekken waar die knoppen zitten weet ik niet. Maar is evt een optie.
pi_151091273
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:48 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat is ook alleen maar een aanname op basis van de geluidsopname.

Zolang de FDR niet is gevonden zullen we het niet zeker weten.
Nee hoor, de informatie van de ingestelde waardes is digitaal verstuurd naar ATC. Ik heb de ruwe data in de OP gezet.
Ik heb hier ook een bestand met de techniek voor de liefhebber. ADS-B S-mode, maar misschien is dat wat droge kost voor je.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 13:53:45 #104
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_151091298
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, zodat in dit onderhavige geval de luchtvaartmaatschappij niet op de hoogte is dat er iets aan de hand is met dat manneke?
Als jij in Nederland gewoon naar een dokter gaat en je niet ziek meldt bij je werkgever weet je werkgever toch ook niet dat er iets aan de hand is?
Je bent ook in Duitsland gewoon zelf verantwoordelijk voor je ziekmelding hoor.

Het grootste verschil zit er in dat je behandelend arts degene is die bepaalt of je weer fit genoeg bent om te werken of niet, en niet een vreemde arboarts die je ziektegeschiedenis nauwelijks kent.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 13:53:54 #105
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_151091301
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:52 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Daar haal ik alleen uit dat de instelling gewijzigd is.
Het blijft een aanname dat het door de co-piloot is gebeurd.
Wat, van buitenaf gehackt op het moment dat de gezagvoerder de cockpit verliet?
Of de boordcomputer die het zelf deed? Wat impliceer je?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_151091325
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:48 schreef Isabeau het volgende:

Je moet niet je eigen belevingswereld los laten op iemand die je totaal niet begrijpt.
Is gewoon boerenverstand.
Ik heb ook al duidelijk gezegd dat je het in deze zieke mensenmaatschappij nooit zeker weet.

Maar als je gewoon logisch nadenkt dan klopt dat gewoon niet. Zelfs al doe je het bewust dan heb je een bepaalde spanning wat te merken is aan iemands ademhaling.
Maar ja uitzonderingen zijn er altijd, maar ik denk even na over wat logisch is.

Die mensjes trekken conclusies uit die opnames, dus die doen dat ook zonder enig begrip daarvan.
pi_151091329
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:52 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Daar haal ik alleen uit dat de instelling gewijzigd is.
Het blijft een aanname dat het door de co-piloot is gebeurd.
Het is een draaiknop. van 38000 naar 100 doe je niet in een seconde. Het kostte hem 3 seconden. Het is echt heel aannemelijk dat de co-piloot daar verantwoordelij voor is. Je ziet namelijk dat er na 2 seconde 13000 wordt doorgegeven. Dat rijmt helemaal met het gebruik van een draaiknop.
Stel, de Flight Management Computer had het gedaan, dan was de ingestelde waarde instantly van 38000 naar 96 gefloept.

[ Bericht 8% gewijzigd door niels0 op 27-03-2015 14:02:19 ]
pi_151091363
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:53 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Als jij in Nederland gewoon naar een dokter gaat en je niet ziek meldt bij je werkgever weet je werkgever toch ook niet dat er iets aan de hand is?
Je bent ook in Duitsland gewoon zelf verantwoordelijk voor je ziekmelding hoor.

Het grootste verschil zit er in dat je behandelend arts degene is die bepaalt of je weer fit genoeg bent om te werken of niet, en niet een vreemde arboarts die je ziektegeschiedenis nauwelijks kent.
Als je bij een luchtvaartmaatschappij werkt en je meldt je ziek bij de arbo-dienst dan zal die arts je onder deze omstandigheden verbieden te vliegen en dit doorgeven aan je werkgever...
I´m back.
pi_151091389
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:44 schreef Pek het volgende:

[..]

Dan had de buitengesloten piloot met een code de deur kunnen openen, dus nee..hij was wakker.
Het is niet bekend of hij de code wist.
Lijkt mij sterk dat die code in alle vliegtuigen hetzelfde is.
Make my day!
  vrijdag 27 maart 2015 @ 13:56:53 #110
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_151091398
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als je bij een luchtvaartmaatschappij werkt en je meldt je ziek bij de arbo-dienst dan zal die arts je onder deze omstandigheden verbieden te vliegen en dit doorgeven aan je werkgever...
Moet je je alleen wel ziekmelden. Is nu niet anders.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_151091406
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:47 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Zelfs als iemand dit volledig voorbereidt dan gaat je ademhaling omhoog lijkt mij?
Een terrorist bv, die doet het bewust, maar denk je dat zo iemand totaal geen spanning voelt?
En doodleuk een hartslag van 70 heeft?

Tuurlijk in deze zieke mensenmaatschappij weet je het maar nooit, maar dat klinkt mij allemaal onlogisch in de oren. Hoe kan iemand geen spanning hebben als hij zelfmoord pleegt samen met 149 anderen en recht op een grote berg af vliegt?
De angst leeft onder piloten dat hun collegas dit doen. Dat is dus geen absurd iets, maar iets dat voorkomt en waar rekening mee gehouden wordt.
Hoeveel mensen je meesleept kan je niet schelen en soms willen ze juist dat anderen ook boeten. Rationaliteit is nl ver te zoeken als je suïcidaal bent.

Daarbij is het mogelijk dat hij een kalmeringsmiddel heeft genomen of sowieso al aan de meds zat wegens depressie of wat. Huiszoeking zal daar dan aanwijzingen naar vinden.

Persoonlijk is mijn hartslag in rust 40 en dan is 70 dus al verhoogd...

Over dat moment van naar de wc gaan wil ik ook nog wat zeggen. Dat was wellicht een gelukje dat het makkelijker maakte. Anders had hij misschien de piloot gewoon wat aangedaan.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 13:57:55 #112
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151091432
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:53 schreef DustPuppy het volgende:
Wat, van buitenaf gehackt op het moment dat de gezagvoerder de cockpit verliet?
Of de boordcomputer die het zelf deed? Wat impliceer je?
Ik impliceer niets, maar ik vraag me af of de conclusies niet te snel worden getrokken.

Voor mijn gevoel wordt er nu heel makkelijk gezegd dat het aan de piloot ligt en vooral niet aan het vliegtuig. Dat heb ik eerder gehoord na het neerstorten van een Airbus 320 in Frankrijk.
Ik vind het allemaal verdacht.
So we just called him Fred
  vrijdag 27 maart 2015 @ 13:59:27 #113
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_151091486
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:56 schreef agter het volgende:

[..]

Het is niet bekend of hij de code wist.
Lijkt mij sterk dat die code in alle vliegtuigen hetzelfde is.
Dan zijn er toch nog een aantal stewardessen die de code weten.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_151091533
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:56 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Moet je je alleen wel ziekmelden. Is nu niet anders.
Dat klopt, maar hij had zich ziek gemeld.
I´m back.
pi_151091549
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:56 schreef agter het volgende:

[..]

Het is niet bekend of hij de code wist.
Lijkt mij sterk dat die code in alle vliegtuigen hetzelfde is.
Die code woor bij binnenkomst afgesproken en die weet de crew ook. Dus als jij hem vergeet is er wel een ander die hem nog weet.
pi_151091572
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:59 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Dan zijn er toch nog een aantal stewardessen die de code weten.
Wie weten die code eigenlijk allemaal?
Make my day!
pi_151091619
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je moet niet je eigen belevingswereld los laten op iemand die je totaal niet begrijpt.
Dat gebeurt in het dagelijks leven ook vaak
pi_151091634
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:02 schreef agter het volgende:

[..]

Wie weten die code eigenlijk allemaal?
De hele crew. Op elk vliegtuig is die anders. Het aantal stewards M/V kan varieren. Maar altijd meer dan 1 persoon dus.
pi_151091641
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:02 schreef agter het volgende:

[..]

Wie weten die code eigenlijk allemaal?
De crew. Die code is ook bedoeld voor als beide piloten onwel zijn. Zie Youtube-filmpje in de OP.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 14:06:25 #120
78918 SeLang
Black swans matter
pi_151091701
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_151091702
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:04 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

De crew. Die code is ook bedoeld voor als beide piloten onwel zijn. Zie Youtube-filmpje in de OP.
Dat filmpje heb ik gezien.
Maar mij is niet duidelijk hoe dat werkt. Spreken ze voor iedere start een code met de voltallige crew af en stellen ze die code dan in? Wie stelt die code in? En wie zijn daarbij aanwezig? Checken ze hem ook, voor geval een verkeerde code ingevoerd is als code?
Make my day!
pi_151091708
quote:
Copiloot Andreas Lubitz zou ziek geweest zijn op het moment van de crash, maar verzweeg dat voor zijn werkgever Germanwings. Onderzoekers van het Duitse Openbaar Ministerie doorzochten zijn huis en vonden een verscheurde doktersverklaring. Dat heeft justitie zojuist bekend gemaakt.

Onderzoekers van het Duitse Openbaar Ministerie doorzochten zijn huis en vonden een verscheurde doktersverklaring van Lubitz. Dat maakte justitie zojuist bekend. Ook zijn een computer, papieren en andere spullen meegenomen voor nader onderzoek.

Om welke ziekte het precies ging is nog niet duidelijk. ,,We gaan ervanuit dat hij de ziekte voor zijn werkgever en zijn collega's verzweeg", zeggen de onderzoekers.
Doktersverklaring die verscheurd is.. dus er stond iets in wat hij niet wilde accepteren. Misschien wel schizofrenie..die ziekte schijnt zicht te openbaren als je in de twintig bent. Met zo'n diagnose valt je carrière als piloot wel in duigen
pi_151091742
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:06 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Doktersverklaring die verscheurd is.. dus er stond iets in wat hij niet wilde accepteren. Misschien wel schizofrenie..die ziekte schijnt zicht te openbaren als je in de twintig bent. Met zo'n diagnose valt je carrière als piloot wel in duigen
Of hartritmestoornissen... Kan zoveel zijn.
Make my day!
pi_151091780
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:07 schreef agter het volgende:

[..]

Of hartritmestoornissen... Kan zoveel zijn.
Of een hersentumor...
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_151091786
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:07 schreef agter het volgende:

[..]

Of hartritmestoornissen... Kan zoveel zijn.
Klopt ja.. maar dat het iets is wat hem zijn loopbaan zou kosten lijkt me wel aannemelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')