Daar haal ik alleen uit dat de instelling gewijzigd is.quote:
Nee dat klopt al niet. Dan heeft het niets met gezondheid te maken want hij heeft die knop dan ja al ingedrukt... Dan is het gewoon zelfmoord.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:44 schreef Isabeau het volgende:
Jeetje, vlak voor je toevallig bewusteloos raakt zet je het vliegtuig op 29 meter en dus dalend en doe je het slot op de cockpit deur zo dat je collega er niet meer in kan. Wat een toeval allemaal.
Je wilt niet weten wat je aan kunt raken als je bewusteloos valtquote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:44 schreef Pek het volgende:
Dan had de buitengesloten piloot met een code de deur kunnen openen, dus nee..hij was wakker.
Nee hoor, de informatie van de ingestelde waardes is digitaal verstuurd naar ATC. Ik heb de ruwe data in de OP gezet.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:48 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat is ook alleen maar een aanname op basis van de geluidsopname.
Zolang de FDR niet is gevonden zullen we het niet zeker weten.
Als jij in Nederland gewoon naar een dokter gaat en je niet ziek meldt bij je werkgever weet je werkgever toch ook niet dat er iets aan de hand is?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, zodat in dit onderhavige geval de luchtvaartmaatschappij niet op de hoogte is dat er iets aan de hand is met dat manneke?
Wat, van buitenaf gehackt op het moment dat de gezagvoerder de cockpit verliet?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:52 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Daar haal ik alleen uit dat de instelling gewijzigd is.
Het blijft een aanname dat het door de co-piloot is gebeurd.
Is gewoon boerenverstand.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:48 schreef Isabeau het volgende:
Je moet niet je eigen belevingswereld los laten op iemand die je totaal niet begrijpt.
Het is een draaiknop. van 38000 naar 100 doe je niet in een seconde. Het kostte hem 3 seconden. Het is echt heel aannemelijk dat de co-piloot daar verantwoordelij voor is. Je ziet namelijk dat er na 2 seconde 13000 wordt doorgegeven. Dat rijmt helemaal met het gebruik van een draaiknop.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:52 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Daar haal ik alleen uit dat de instelling gewijzigd is.
Het blijft een aanname dat het door de co-piloot is gebeurd.
Als je bij een luchtvaartmaatschappij werkt en je meldt je ziek bij de arbo-dienst dan zal die arts je onder deze omstandigheden verbieden te vliegen en dit doorgeven aan je werkgever...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:53 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Als jij in Nederland gewoon naar een dokter gaat en je niet ziek meldt bij je werkgever weet je werkgever toch ook niet dat er iets aan de hand is?
Je bent ook in Duitsland gewoon zelf verantwoordelijk voor je ziekmelding hoor.
Het grootste verschil zit er in dat je behandelend arts degene is die bepaalt of je weer fit genoeg bent om te werken of niet, en niet een vreemde arboarts die je ziektegeschiedenis nauwelijks kent.
Het is niet bekend of hij de code wist.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:44 schreef Pek het volgende:
[..]
Dan had de buitengesloten piloot met een code de deur kunnen openen, dus nee..hij was wakker.
Moet je je alleen wel ziekmelden. Is nu niet anders.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als je bij een luchtvaartmaatschappij werkt en je meldt je ziek bij de arbo-dienst dan zal die arts je onder deze omstandigheden verbieden te vliegen en dit doorgeven aan je werkgever...
De angst leeft onder piloten dat hun collegas dit doen. Dat is dus geen absurd iets, maar iets dat voorkomt en waar rekening mee gehouden wordt.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:47 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zelfs als iemand dit volledig voorbereidt dan gaat je ademhaling omhoog lijkt mij?
Een terrorist bv, die doet het bewust, maar denk je dat zo iemand totaal geen spanning voelt?
En doodleuk een hartslag van 70 heeft?
Tuurlijk in deze zieke mensenmaatschappij weet je het maar nooit, maar dat klinkt mij allemaal onlogisch in de oren. Hoe kan iemand geen spanning hebben als hij zelfmoord pleegt samen met 149 anderen en recht op een grote berg af vliegt?
Ik impliceer niets, maar ik vraag me af of de conclusies niet te snel worden getrokken.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:53 schreef DustPuppy het volgende:
Wat, van buitenaf gehackt op het moment dat de gezagvoerder de cockpit verliet?
Of de boordcomputer die het zelf deed? Wat impliceer je?
Dan zijn er toch nog een aantal stewardessen die de code weten.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:56 schreef agter het volgende:
[..]
Het is niet bekend of hij de code wist.
Lijkt mij sterk dat die code in alle vliegtuigen hetzelfde is.
Dat klopt, maar hij had zich ziek gemeld.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:56 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Moet je je alleen wel ziekmelden. Is nu niet anders.
Die code woor bij binnenkomst afgesproken en die weet de crew ook. Dus als jij hem vergeet is er wel een ander die hem nog weet.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:56 schreef agter het volgende:
[..]
Het is niet bekend of hij de code wist.
Lijkt mij sterk dat die code in alle vliegtuigen hetzelfde is.
Wie weten die code eigenlijk allemaal?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:59 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Dan zijn er toch nog een aantal stewardessen die de code weten.
Dat gebeurt in het dagelijks leven ook vaakquote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je moet niet je eigen belevingswereld los laten op iemand die je totaal niet begrijpt.
De hele crew. Op elk vliegtuig is die anders. Het aantal stewards M/V kan varieren. Maar altijd meer dan 1 persoon dus.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:02 schreef agter het volgende:
[..]
Wie weten die code eigenlijk allemaal?
De crew. Die code is ook bedoeld voor als beide piloten onwel zijn. Zie Youtube-filmpje in de OP.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:02 schreef agter het volgende:
[..]
Wie weten die code eigenlijk allemaal?
Dat filmpje heb ik gezien.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:04 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
De crew. Die code is ook bedoeld voor als beide piloten onwel zijn. Zie Youtube-filmpje in de OP.
Doktersverklaring die verscheurd is.. dus er stond iets in wat hij niet wilde accepteren. Misschien wel schizofrenie..die ziekte schijnt zicht te openbaren als je in de twintig bent. Met zo'n diagnose valt je carrière als piloot wel in duigenquote:Copiloot Andreas Lubitz zou ziek geweest zijn op het moment van de crash, maar verzweeg dat voor zijn werkgever Germanwings. Onderzoekers van het Duitse Openbaar Ministerie doorzochten zijn huis en vonden een verscheurde doktersverklaring. Dat heeft justitie zojuist bekend gemaakt.
Onderzoekers van het Duitse Openbaar Ministerie doorzochten zijn huis en vonden een verscheurde doktersverklaring van Lubitz. Dat maakte justitie zojuist bekend. Ook zijn een computer, papieren en andere spullen meegenomen voor nader onderzoek.
Om welke ziekte het precies ging is nog niet duidelijk. ,,We gaan ervanuit dat hij de ziekte voor zijn werkgever en zijn collega's verzweeg", zeggen de onderzoekers.
Of hartritmestoornissen... Kan zoveel zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:06 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Doktersverklaring die verscheurd is.. dus er stond iets in wat hij niet wilde accepteren. Misschien wel schizofrenie..die ziekte schijnt zicht te openbaren als je in de twintig bent. Met zo'n diagnose valt je carrière als piloot wel in duigen
Of een hersentumor...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:07 schreef agter het volgende:
[..]
Of hartritmestoornissen... Kan zoveel zijn.
Klopt ja.. maar dat het iets is wat hem zijn loopbaan zou kosten lijkt me wel aannemelijk.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:07 schreef agter het volgende:
[..]
Of hartritmestoornissen... Kan zoveel zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |