Ik bedoel het gedrag voorafgaand aan zijn daad.. verwilderd uit je ogen kijken, vreemde uitspraken doen etc.. dat heb ik wel eens gezien bij iemand die schizofrenie heeft en mogelijk in een psychose zat.. maar iemand die uiterlijk volkomen kalm is en waar niets aan valt te zien.. kan die in een psychose zitten?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:37 schreef ems. het volgende:
[..]
Nouja, een passagiersvliegtuig moedwillig de alphen in boren kan opgemerkt worden als merkwaardig.
Die systemen zijn altijd meervoudig uitgevoerd... Zo ook de flight control computer.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:50 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Niks geen trol.
Airbus regelt veel electronica via de boardcomputer. Het zal niet de eerste keer zijn dat die boardcomputer faalt. En zou ook zomaar kunnen dat de opening van de deur en de autopiloot op hetzelfde circuit zitten.
Daar ben ik het zeker mee eens. Men had gewoon rustig een onderzoek kunnen doen en zich niet moeten laten beïnvloeden door de pers. Dat soort druk, daar zou de BEA gevoelloos voor moeten zijn. Maar goed, één of andere Fransoos heeft natuurlijk gelekt, dus werden ze min of meer gedwongen toch officieel te reageren.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:39 schreef Za het volgende:
[..]
Het doen van zulke uitspraken als gisteren heeft de nodige implicaties, waarom niet wachten tot hun vermoeden gestaafd wordt met feiten (datarecorder), vanwaar de haast het is bijna provocerend om het op zo'n manier mede te delen als gisteren gebeurde.
Zou het ook niet gewoon zo kunnen zijn dat ze er vrijwel 100% van overtuigd zijn? Kan me niet voorstellen dat ze zoiets naar buiten brengen als ze nog rekening houden met andere scenario's.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:42 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Daar ben ik het zeker mee eens. Men had gewoon rustig een onderzoek kunnen doen en zich niet moeten laten beïnvloeden door de pers. Dat soort druk, daar zou de BEA gevoelloos voor moeten zijn. Maar goed, één of andere Fransoos heeft natuurlijk gelekt, dus werden ze min of meer gedwongen toch officieel te reageren.
Ik zou als onderzoeker zeker de FDR data willen zien om er 100% en niet 99% zeker van te zijn dat alle andere scenario's uitgesloten kunnen worden.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:44 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zou het ook niet gewoon zo kunnen zijn dat ze er vrijwel 100% van overtuigd zijn? Kan me niet voorstellen dat ze zoiets naar buiten brengen als ze nog rekening houden met andere scenario's.
Mogelijk,quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:57 schreef Alentejana het volgende:
De angst leeft onder piloten dat hun collegas dit doen. Dat is dus geen absurd iets, maar iets dat voorkomt en waar rekening mee gehouden wordt.
Hoeveel mensen je meesleept kan je niet schelen en soms willen ze juist dat anderen ook boeten. Rationaliteit is nl ver te zoeken als je suïcidaal bent.
Daarbij is het mogelijk dat hij een kalmeringsmiddel heeft genomen of sowieso al aan de meds zat wegens depressie of wat. Huiszoeking zal daar dan aanwijzingen naar vinden.
Persoonlijk is mijn hartslag in rust 40 en dan is 70 dus al verhoogd...
Over dat moment van naar de wc gaan wil ik ook nog wat zeggen. Dat was wellicht een gelukje dat het makkelijker maakte. Anders had hij misschien de piloot gewoon wat aangedaan.
Dat geldt dan alleen voor de wetenschappelijke puristen onder ons.. denk dat de meeste mensen blij zijn met de informatie die bekend is gemaakt.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:48 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik zou als onderzoeker zeker de FDR data willen zien om er 100% en niet 99% zeker van te zijn dat alle andere scenario's uitgesloten kunnen worden.
Ik zou zelf met zoiets hards geen vroegtijdige conclusie willen geven nee.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:44 schreef Pleun2011 het volgende:
Zou het ook niet gewoon zo kunnen zijn dat ze er vrijwel 100% van overtuigd zijn? Kan me niet voorstellen dat ze zoiets naar buiten brengen als ze nog rekening houden met andere scenario's.
Want iedereen hier is een piloot en weet precies waar alle knoppen en dergelijke zitten uhuquote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:41 schreef Fer het volgende:
Wat een gezwets weer:
[ afbeelding ]
Die zit meer dan een meter af van:
[ afbeelding ]
En de besturing van een vliegtuig gaat over meerdere computers, met verschillende, dan wel dezelfde of overlappende functies. Er bestaat niet zoiets als "de boordcomputer".
Ieder geval gaan de cockpit doorlock en de vlieghoogte regeling niet over dezelfde systemen.
Bij zelfmoord van de piloot was in vorige gevallen ook geen 100% bewijs te leveren.. er was geen afscheidsbrief o.i.d. Gevolg is dat degenen die het niet willen accepteren het kunnen blijven ontkennen. Zoiets zal nu ook wel gebeurenquote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik zou zelf met zoiets hards geen vroegtijdige conclusie willen geven nee.
Maar hoe kunnen ze er 100% van overtuigd zijn? Er is zowel uit de tot nu toe verkregen opnames geen 100% zekerheid te geven, ook uit de huiszoeking is niet gebleken dat dit bewust is.
Wat probeer je nu te zeggen?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:49 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Mogelijk,
Maar als je alles bij elkaar pakt hoeft die conclusie over zelfmoord niet te kloppen. Het is een optie maar wel veel te vroeg gegeven als zijnde een feit.
Ik denk dat wel bekend is wat van deze man zijn normale hartslag is. En dat maakt ook niet echt uit want je kunt de ademhaling controleren met andere opnames daarvan.
De ademhaling van iemand die zoiets aan het doen is zal verhoogd zijn, hoe goed hij het ook zou voorbereiden.
Enige wat kan is inderdaad medicijnen/pillen daartegen. Maar ik weet niet hoe lang dat werkt?
Als hij dat innam toen de piloot weg ging dan moeten ze het hem hebben horen nemen in de opnames denk ik.
Maar ja alles bij elkaar blijft het dus aannames.
Je kijkt teveel Hollywoodfilms.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:52 schreef bianconeri het volgende:
En is dat echt de bewuste cockpit knopjes? Ziet er echt simpel, goedkoop en fake uit.
Sterker nog, dat komt uit promo materiaal van Airbus. Dus ja, echt. En zo ziet het er in Boeings ook uit.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Want iedereen hier is een piloot en weet precies waar alle knoppen en dergelijke zitten uhu![]()
En is dat echt de bewuste cockpit knopjes? Ziet er echt simpel, goedkoop en fake uit.
Kun je vinden, maar het klopt gewoon. Hier een foto:quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Want iedereen hier is een piloot en weet precies waar alle knoppen en dergelijke zitten uhu![]()
En is dat echt de bewuste cockpit knopjes? Ziet er echt simpel, goedkoop en fake uit.
Je wilt niet weten wat je voor zo een MCP betaaltquote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Want iedereen hier is een piloot en weet precies waar alle knoppen en dergelijke zitten uhu![]()
En is dat echt de bewuste cockpit knopjes? Ziet er echt simpel, goedkoop en fake uit.
Misschien viel hij met z'n neus precies op dat knopjequote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jeetje, vlak voor je toevallig bewusteloos raakt zet je het vliegtuig op 29 meter en dus dalend en doe je het slot op de cockpit deur zo dat je collega er niet meer in kan. Wat een toeval allemaal.
En je wordt niet totaal vergeten, je wordt herinnerd als een enorme eikel, maar iig vergeet de wereld je niet...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:02 schreef Fer het volgende:
Maar je ziet dus:
Om de vlieghoogte aan te passen moet je naar voren leunen. Cockpit op slot is naar de zijkant draaien of naar achteren rijken met je arm. Weinig kans om dat per ongeluk te doen.
Het lijkt ook wel vrij makelijk. Ipv van ergens af springen of een mes in je hart steken, pil innemen. Gewoon aan dat ene knopje draaien en die andere naar achteren drukken en wachten.
Zoals je in de cockpit foto kan zien is het onmogelijk dat hij op beide knopjes tegelijk valt. Daarnaast is de vluchtcomputer hoogte in te stellen met een draaiknop, en daar moet je flink aan draaien om de hoogte op zeeniveau te zetten vanaf kruishoogte.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:59 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Misschien viel hij met z'n neus precies op dat knopje
Narcistische persoonlijkheidsstoornis dan ook nog?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:03 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
En je wordt niet totaal vergeten, je wordt herinnerd als een enorme eikel, maar iig vergeet de wereld je niet...
Ja dat verandert de zaak natuurlijkquote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:03 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Zoals je in de cockpit foto kan zien is het onmogelijk dat hij op beide knopjes tegelijk valt. Daarnaast is de vluchtcomputer hoogte in te stellen met een draaiknop, en daar moet je flink aan draaien om de hoogte op zeeniveau te zetten vanaf kruishoogte.
Volgens mij is de wens er iets toe te doen aanwezig in vrijwel iedereen, narcistisch of nietquote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Narcistische persoonlijkheidsstoornis dan ook nog?
Als ik dan in geschiedenisboeken terecht kom, dan graag positief en niet op zo'n manierquote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:05 schreef oompaloompa het volgende:
Volgens mij is de wens er iets toe te doen aanwezig in vrijwel iedereen, narcistisch of niet
Naast draaien moet je die knop voor de hoogte eerst ook uittrekken om de AP te overriden.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:03 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Zoals je in de cockpit foto kan zien is het onmogelijk dat hij op beide knopjes tegelijk valt. Daarnaast is de vluchtcomputer hoogte in te stellen met een draaiknop, en daar moet je flink aan draaien om de hoogte op zeeniveau te zetten vanaf kruishoogte.
Dan houdt het helemaal op inderdaad!quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:10 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Naast draaien moet je die knop voor de hoogte eerst ook uittrekken om de AP te overriden.
Indien zo, op gegeven moment behoort het tot het bereiken van de volwassenheid om te berusten in het gegeven dat je slechts één der talloos vele miljoenen bent, lijkt me.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:05 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Volgens mij is de wens er iets toe te doen aanwezig in vrijwel iedereen, narcistisch of niet
jammer dat dit soort vrouwen nooit aan gepakt worden. als het dus bewezen is dat hij het niet gedaan heeft dan is er nog niets aan de hand voor de vrouw maar de man heeft hier door wel veel last had, dit soort valse beschuldigingen mogen van mij de hoogste staf krijgen minimaal 20 jaarquote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:25 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Beetje categorietje van vrouw die man van pedofilie beschuldigt om zo de voogdij te eisen, ook al is het ontkracht/bewezen onwaar te zijn, je komt nooit van zo'n stigma af.
Hij heeft iig al de wikipedia gehaald:quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als ik dan in geschiedenisboeken terecht kom, dan graag positief en niet op zo'n manierDus die wens is er misschien wel, maar denk dat weinig mensen als een gehaat mens herinnerd willen worden.
Staat wat extra info in die nog niet echt bekend was ook.quote:Lubitz was born in Montabaur in the Rhineland-Palatinate area of Germany.[7] His mother was a piano teacher and his father was a business executive. Lubitz attended flying lessons at the local Luftsportclub Westerwald.[8] He trained as a pilot at the Lufthansa Flight Training school in Bremen.[8] Lubitz was a keen runner and ran the Frankfurt half-marathon in 2011, 2012 and 2013.[8]
In the years prior to the crash of Flight 9525, Lubitz had visited the United States at least once, having attended flight training in Arizona. Lubitz took time off from his flight training, due to an onset of depression. He later completed the training, and worked as a flight attendant before becoming a pilot for Lufthansa. During one visit to the US, Lubitz visited San Francisco, where he was photographed posing near the Golden Gate Bridge. Lubitz posted the photo to Facebook.[9]
Lubitz spent a year-and-a-half receiving psychiatric treatment. Several times he was forced to repeat his flying classes because of depression, before he successfully finished his training. In 2009 he was diagnosed with a Major Depressive Disorder. He was given a "special regular medical examination" by a doctor as well as the coding "SIC". This coding also appeared on his Medical Certificate.[10][11][12][13]
Vraag is hoe accuraat dat is natuurlijk. Iedereen roept elkaar na op het moment.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hij heeft iig al de wikipedia gehaald:
http://en.wikipedia.org/wiki/Andreas_Lubitz
[..]
Staat wat extra info in die nog niet echt bekend was ook.
Dat staat ook in het guardianartikel dat ik dom niet linkte in mijn eerdere post:quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hij heeft iig al de wikipedia gehaald:
http://en.wikipedia.org/wiki/Andreas_Lubitz
[..]
Staat wat extra info in die nog niet echt bekend was ook.
100% dat de passagiers dan ook goed doorhadden wat er gaande was.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:11 schreef Loekie1 het volgende:
De gezagvoerder heeft geprobeerd met een hakbijl de deur te openen.
http://www.ad.nl/ad/nl/34(...)et-een-hakbijl.dhtml
De vraag wordt al gesteld of helemaal van de gesloten deur afgestapt moet worden.
Dus alle Duitse airlines vliegen vanaf heden met drie piloten? Of vliegen ze met twee piloten maar mag niemand meer naar buiten?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:16 schreef Loekie1 het volgende:
German airlines introduced the two-person cockpit rule with immediate effect on Friday. The German Aviation Association (BDL), which represents the airline industry, released a statement saying that the airlines had voluntarily agreed to introduce the rule “following the tragic accident in France.”
Two authorised members of the flight crew must now be in the cockpit at all times. The BDL’s statement said the measure had been taken in coordination with the German transport ministry and the federal aviation office.
Airlines in Europe are not required to have two people in the cockpit at all times, unlike the standard US operating procedure, which was changed after the 9/11 attacks to require a flight attendant to take the spot of a briefly absent pilot.
EasyJet was the first airline in the UK to announce it would implement it rule from Friday. “The safety and security of its passengers and crew is the airline’s highest priority,” an easyJet spokesperson said.
Some experts said even two was not enough, and called for rules to require three.
“The flight deck is capable of accommodating three pilots and there shouldn’t ever be a situation where there is only one person in the cockpit,” said James Hall, a former chairman of the US National Transportation Safety Board, referring to the “jump seats” all airliners are equipped with.
Others questioned the wisdom of sealing off the cockpit at all. “The kneejerk reaction to the events of 9/11 with the ill-thought reinforced cockpit door has had catastrophic consequences,” said Philip Baum, London-based editor of the trade magazine Aviation Security International.
http://www.theguardian.co(...)round-under-scrutiny
Drie man in de cockpit zelfs. Twee lijkt me genoeg, ik weet van geen enkel 'incident' waarbij de ene piloot de andere aanviel of uitschakelde.
Hoe staat het eigenlijk met de KLM? Willen ze nog steeds eerst een onderzoek afwachten?
Er staat met twee personen in de cockpit. Ik bedoelde dat er gesproken wordt om zelfs drie personen in de cockpit te hebben standaard.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:18 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Dus alle Duitse airlines vliegen vanaf heden met drie piloten? Of vliegen ze met twee piloten maar mag niemand meer naar buiten?
Ik denk dat er ergens een interpretatiefout is gemaakt.
twitter:SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 16:12:38Update - Düsseldorf clinic says #Germanwings co-pilot attended hospital in February and March - most recently on 10 March for a diagnosis reageer retweet
" Two authorised members of the flight crew must now be in the cockpit at all times."quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:21 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Er staat met twee personen in de cockpit.
Eigenlijk hadden allen passagiers met gezamelijke kracht tegen de deur moeten aanduwen, dan was ie wel opengegaan.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:12 schreef Blistering het volgende:
[..]
100% dat de passagiers dan ook goed doorhadden wat er gaande was.
Bah bah bah.
En die diagnose was?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:21 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 16:12:38Update - Düsseldorf clinic says #Germanwings co-pilot attended hospital in February and March - most recently on 10 March for a diagnosis reageer retweet
Wachten op de eerste folie à deux dan.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:22 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
" Two authorised members of the flight crew must now be in the cockpit at all times."
Dan moet je dus 3 flight crew leden bij je hebben als iemand naar buiten wil. Waarschijnlijk bedoelen ze ook cabincrew, maar dat is niet wat er staat
quote:
twitter:SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 16:31:05Update - Düsseldorf clinic says #Germanwings co-pilot Andreas #Lubitz was treated there on 10 March but not for depression reageer retweet
Op wiens initiatief werd hij gediagnostiseerd? Ik denk dat hij wel doorhad dat z'n vliegcarrière ten einde was. Dat hij een vol vliegtuig meeneemt lijkt mij wraak op de werkgever die hem misschien al ontslag aangekondigd had. Kan best dat hij daar ook nog wat over gezegd heeft in de laatste minuten en dat ze daarom niet twijfelen aan opzet. Goed dat het uitgelekt is anders was dit een doofpot geworden.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:21 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 16:12:38Update - Düsseldorf clinic says #Germanwings co-pilot attended hospital in February and March - most recently on 10 March for a diagnosis reageer retweet
twitter:stefandevries twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 16:33:39#Germanwings ramp: "We hebben geen enkel intact lichaam gevonden" - zegt Gendarmerie reageer retweet
Dat had ik ook niet verwacht.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:34 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:stefandevries twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 16:33:39#Germanwings ramp: "We hebben geen enkel intact lichaam gevonden" - zegt Gendarmerie reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |