abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151092913
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:37 schreef ems. het volgende:

[..]

Nouja, een passagiersvliegtuig moedwillig de alphen in boren kan opgemerkt worden als merkwaardig.
Ik bedoel het gedrag voorafgaand aan zijn daad.. verwilderd uit je ogen kijken, vreemde uitspraken doen etc.. dat heb ik wel eens gezien bij iemand die schizofrenie heeft en mogelijk in een psychose zat.. maar iemand die uiterlijk volkomen kalm is en waar niets aan valt te zien.. kan die in een psychose zitten?
  Redactie Frontpage vrijdag 27 maart 2015 @ 14:39:39 #155
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151092916
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:50 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Niks geen trol.

Airbus regelt veel electronica via de boardcomputer. Het zal niet de eerste keer zijn dat die boardcomputer faalt. En zou ook zomaar kunnen dat de opening van de deur en de autopiloot op hetzelfde circuit zitten.
Die systemen zijn altijd meervoudig uitgevoerd... Zo ook de flight control computer.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_151092961
Wat een gezwets weer:



Die zit meer dan een meter af van:



En de besturing van een vliegtuig gaat over meerdere computers, met verschillende, dan wel dezelfde of overlappende functies. Er bestaat niet zoiets als "de boordcomputer".

Ieder geval gaan de cockpit doorlock en de vlieghoogte regeling niet over dezelfde systemen.
.
  Redactie Frontpage vrijdag 27 maart 2015 @ 14:42:01 #157
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151092993
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:39 schreef Za het volgende:

[..]

Het doen van zulke uitspraken als gisteren heeft de nodige implicaties, waarom niet wachten tot hun vermoeden gestaafd wordt met feiten (datarecorder), vanwaar de haast het is bijna provocerend om het op zo'n manier mede te delen als gisteren gebeurde.
Daar ben ik het zeker mee eens. Men had gewoon rustig een onderzoek kunnen doen en zich niet moeten laten beïnvloeden door de pers. Dat soort druk, daar zou de BEA gevoelloos voor moeten zijn. Maar goed, één of andere Fransoos heeft natuurlijk gelekt, dus werden ze min of meer gedwongen toch officieel te reageren.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_151093066
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:42 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Daar ben ik het zeker mee eens. Men had gewoon rustig een onderzoek kunnen doen en zich niet moeten laten beïnvloeden door de pers. Dat soort druk, daar zou de BEA gevoelloos voor moeten zijn. Maar goed, één of andere Fransoos heeft natuurlijk gelekt, dus werden ze min of meer gedwongen toch officieel te reageren.
Zou het ook niet gewoon zo kunnen zijn dat ze er vrijwel 100% van overtuigd zijn? Kan me niet voorstellen dat ze zoiets naar buiten brengen als ze nog rekening houden met andere scenario's.
  Redactie Frontpage vrijdag 27 maart 2015 @ 14:48:15 #159
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151093189
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:44 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Zou het ook niet gewoon zo kunnen zijn dat ze er vrijwel 100% van overtuigd zijn? Kan me niet voorstellen dat ze zoiets naar buiten brengen als ze nog rekening houden met andere scenario's.
Ik zou als onderzoeker zeker de FDR data willen zien om er 100% en niet 99% zeker van te zijn dat alle andere scenario's uitgesloten kunnen worden.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_151093247
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:57 schreef Alentejana het volgende:

De angst leeft onder piloten dat hun collegas dit doen. Dat is dus geen absurd iets, maar iets dat voorkomt en waar rekening mee gehouden wordt.
Hoeveel mensen je meesleept kan je niet schelen en soms willen ze juist dat anderen ook boeten. Rationaliteit is nl ver te zoeken als je suïcidaal bent.

Daarbij is het mogelijk dat hij een kalmeringsmiddel heeft genomen of sowieso al aan de meds zat wegens depressie of wat. Huiszoeking zal daar dan aanwijzingen naar vinden.

Persoonlijk is mijn hartslag in rust 40 en dan is 70 dus al verhoogd...

Over dat moment van naar de wc gaan wil ik ook nog wat zeggen. Dat was wellicht een gelukje dat het makkelijker maakte. Anders had hij misschien de piloot gewoon wat aangedaan.
Mogelijk,
Maar als je alles bij elkaar pakt hoeft die conclusie over zelfmoord niet te kloppen. Het is een optie maar wel veel te vroeg gegeven als zijnde een feit.

Ik denk dat wel bekend is wat van deze man zijn normale hartslag is. En dat maakt ook niet echt uit want je kunt de ademhaling controleren met andere opnames daarvan.
De ademhaling van iemand die zoiets aan het doen is zal verhoogd zijn, hoe goed hij het ook zou voorbereiden.
Enige wat kan is inderdaad medicijnen/pillen daartegen. Maar ik weet niet hoe lang dat werkt?
Als hij dat innam toen de piloot weg ging dan moeten ze het hem hebben horen nemen in de opnames denk ik.

Maar ja alles bij elkaar blijft het dus aannames.
pi_151093285
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:48 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ik zou als onderzoeker zeker de FDR data willen zien om er 100% en niet 99% zeker van te zijn dat alle andere scenario's uitgesloten kunnen worden.
Dat geldt dan alleen voor de wetenschappelijke puristen onder ons.. denk dat de meeste mensen blij zijn met de informatie die bekend is gemaakt.
pi_151093301
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:44 schreef Pleun2011 het volgende:

Zou het ook niet gewoon zo kunnen zijn dat ze er vrijwel 100% van overtuigd zijn? Kan me niet voorstellen dat ze zoiets naar buiten brengen als ze nog rekening houden met andere scenario's.
Ik zou zelf met zoiets hards geen vroegtijdige conclusie willen geven nee.
Maar hoe kunnen ze er 100% van overtuigd zijn? Er is zowel uit de tot nu toe verkregen opnames geen 100% zekerheid te geven, ook uit de huiszoeking is niet gebleken dat dit bewust is.
pi_151093352
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:41 schreef Fer het volgende:
Wat een gezwets weer:

[ afbeelding ]

Die zit meer dan een meter af van:

[ afbeelding ]

En de besturing van een vliegtuig gaat over meerdere computers, met verschillende, dan wel dezelfde of overlappende functies. Er bestaat niet zoiets als "de boordcomputer".

Ieder geval gaan de cockpit doorlock en de vlieghoogte regeling niet over dezelfde systemen.
Want iedereen hier is een piloot en weet precies waar alle knoppen en dergelijke zitten uhu 8)7

En is dat echt de bewuste cockpit knopjes? Ziet er echt simpel, goedkoop en fake uit.
pi_151093402
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik zou zelf met zoiets hards geen vroegtijdige conclusie willen geven nee.
Maar hoe kunnen ze er 100% van overtuigd zijn? Er is zowel uit de tot nu toe verkregen opnames geen 100% zekerheid te geven, ook uit de huiszoeking is niet gebleken dat dit bewust is.
Bij zelfmoord van de piloot was in vorige gevallen ook geen 100% bewijs te leveren.. er was geen afscheidsbrief o.i.d. Gevolg is dat degenen die het niet willen accepteren het kunnen blijven ontkennen. Zoiets zal nu ook wel gebeuren
  Redactie Frontpage vrijdag 27 maart 2015 @ 14:55:05 #165
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151093430
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Mogelijk,
Maar als je alles bij elkaar pakt hoeft die conclusie over zelfmoord niet te kloppen. Het is een optie maar wel veel te vroeg gegeven als zijnde een feit.

Ik denk dat wel bekend is wat van deze man zijn normale hartslag is. En dat maakt ook niet echt uit want je kunt de ademhaling controleren met andere opnames daarvan.
De ademhaling van iemand die zoiets aan het doen is zal verhoogd zijn, hoe goed hij het ook zou voorbereiden.
Enige wat kan is inderdaad medicijnen/pillen daartegen. Maar ik weet niet hoe lang dat werkt?
Als hij dat innam toen de piloot weg ging dan moeten ze het hem hebben horen nemen in de opnames denk ik.

Maar ja alles bij elkaar blijft het dus aannames.
Wat probeer je nu te zeggen?

Mensen die zelfmoord plegen kunnen dat erg kalm en rustig (koel) doen.
Je hartslag heeft daarnaast geen directe verbinding met je ademhaling, kijk bijvoorbeeld naar sporters die met verhoogde hartslag een rustig ademritme aan houden om hun lichaam in de ruststand te krijgen.
En als derde hebben ze waarschijnlijk helemaal geen andere opnames van deze man zijn ademhaling waarmee ze iets zouden vergelijken. Dit soort zaken worden nooit gedownload uit de CVR wanneer er niets gebeurt is. Daarnaast is het vergelijken van ademhaling geen wetenschap waarmee de 'state-of-mind' van een persoon achterhaald kan worden.

Het moord-zelfmoord scenario is heel aannemelijk, maar de BAE had moeten wachten tot ze ook over de FDR data beschikte en dit had kunnen analyseren. Rare pseudo-wetenschappelijke prietpraat kan je echter direct aan de kant schuiven.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_151093437
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:52 schreef bianconeri het volgende:

En is dat echt de bewuste cockpit knopjes? Ziet er echt simpel, goedkoop en fake uit.
Je kijkt teveel Hollywoodfilms.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage vrijdag 27 maart 2015 @ 14:55:50 #167
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151093451
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:52 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Want iedereen hier is een piloot en weet precies waar alle knoppen en dergelijke zitten uhu 8)7

En is dat echt de bewuste cockpit knopjes? Ziet er echt simpel, goedkoop en fake uit.
Sterker nog, dat komt uit promo materiaal van Airbus. Dus ja, echt. En zo ziet het er in Boeings ook uit.

En nog iets: FUCKING GOOGLE. Redundancy is standaard in commerciële luchtvaart. Systemen zijn minimaal dubbel uitgevoerd, zij het niet drie- of vierdubbel.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_151093485
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:52 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Want iedereen hier is een piloot en weet precies waar alle knoppen en dergelijke zitten uhu 8)7

En is dat echt de bewuste cockpit knopjes? Ziet er echt simpel, goedkoop en fake uit.
Kun je vinden, maar het klopt gewoon. Hier een foto:


Het door Fer geposte paneel zit in het midden onder de ramen. De deur-lock/unlock knop zie je helemaal onderin.
pi_151093493


[ Bericht 100% gewijzigd door Za op 27-03-2015 15:02:46 ]
pi_151093495
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:52 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Want iedereen hier is een piloot en weet precies waar alle knoppen en dergelijke zitten uhu 8)7

En is dat echt de bewuste cockpit knopjes? Ziet er echt simpel, goedkoop en fake uit.
Je wilt niet weten wat je voor zo een MCP betaalt :D
  vrijdag 27 maart 2015 @ 14:59:54 #171
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_151093572
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Jeetje, vlak voor je toevallig bewusteloos raakt zet je het vliegtuig op 29 meter en dus dalend en doe je het slot op de cockpit deur zo dat je collega er niet meer in kan. Wat een toeval allemaal.
Misschien viel hij met z'n neus precies op dat knopje
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  vrijdag 27 maart 2015 @ 15:00:34 #172
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_151093590
relatiecrisis & depressief volgens de guardian
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_151093653
Maar je ziet dus:

Om de vlieghoogte aan te passen moet je naar voren leunen. Cockpit op slot is naar de zijkant draaien of naar achteren rijken met je arm. Weinig kans om dat per ongeluk te doen.

Het lijkt ook wel vrij makelijk. Ipv van ergens af springen of een mes in je hart steken, pil innemen. Gewoon aan dat ene knopje draaien en die andere naar achteren drukken en wachten.
.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 15:03:26 #174
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_151093682
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:02 schreef Fer het volgende:
Maar je ziet dus:

Om de vlieghoogte aan te passen moet je naar voren leunen. Cockpit op slot is naar de zijkant draaien of naar achteren rijken met je arm. Weinig kans om dat per ongeluk te doen.

Het lijkt ook wel vrij makelijk. Ipv van ergens af springen of een mes in je hart steken, pil innemen. Gewoon aan dat ene knopje draaien en die andere naar achteren drukken en wachten.
En je wordt niet totaal vergeten, je wordt herinnerd als een enorme eikel, maar iig vergeet de wereld je niet...
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  Redactie Frontpage vrijdag 27 maart 2015 @ 15:03:58 #175
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151093707
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:59 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Misschien viel hij met z'n neus precies op dat knopje
Zoals je in de cockpit foto kan zien is het onmogelijk dat hij op beide knopjes tegelijk valt. Daarnaast is de vluchtcomputer hoogte in te stellen met een draaiknop, en daar moet je flink aan draaien om de hoogte op zeeniveau te zetten vanaf kruishoogte.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_151093729
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:03 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

En je wordt niet totaal vergeten, je wordt herinnerd als een enorme eikel, maar iig vergeet de wereld je niet...
Narcistische persoonlijkheidsstoornis dan ook nog?
I´m back.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 15:05:36 #177
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_151093756
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:03 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Zoals je in de cockpit foto kan zien is het onmogelijk dat hij op beide knopjes tegelijk valt. Daarnaast is de vluchtcomputer hoogte in te stellen met een draaiknop, en daar moet je flink aan draaien om de hoogte op zeeniveau te zetten vanaf kruishoogte.
Ja dat verandert de zaak natuurlijk
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  vrijdag 27 maart 2015 @ 15:05:58 #178
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_151093769
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Narcistische persoonlijkheidsstoornis dan ook nog?
Volgens mij is de wens er iets toe te doen aanwezig in vrijwel iedereen, narcistisch of niet :P
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  vrijdag 27 maart 2015 @ 15:06:51 #179
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151093806
Toen die 'rustige ademhaling' werd benoemd, werd dat in verband gebracht met ademhaling bij een hersenbloeding of hartaanval: de ademhaling was dus in zoverre rustig dat er niet uit afgeleid kon worden dat er zoiets anders aan de hand was.
The love you take is equal to the love you make.
pi_151093857
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:05 schreef oompaloompa het volgende:

Volgens mij is de wens er iets toe te doen aanwezig in vrijwel iedereen, narcistisch of niet :P
Als ik dan in geschiedenisboeken terecht kom, dan graag positief en niet op zo'n manier 8-) Dus die wens is er misschien wel, maar denk dat weinig mensen als een gehaat mens herinnerd willen worden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_151093909
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:03 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Zoals je in de cockpit foto kan zien is het onmogelijk dat hij op beide knopjes tegelijk valt. Daarnaast is de vluchtcomputer hoogte in te stellen met een draaiknop, en daar moet je flink aan draaien om de hoogte op zeeniveau te zetten vanaf kruishoogte.
Naast draaien moet je die knop voor de hoogte eerst ook uittrekken om de AP te overriden.
  Redactie Frontpage vrijdag 27 maart 2015 @ 15:12:45 #182
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151093963
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:10 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Naast draaien moet je die knop voor de hoogte eerst ook uittrekken om de AP te overriden.
Dan houdt het helemaal op inderdaad!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_151094041
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:05 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Volgens mij is de wens er iets toe te doen aanwezig in vrijwel iedereen, narcistisch of niet :P
Indien zo, op gegeven moment behoort het tot het bereiken van de volwassenheid om te berusten in het gegeven dat je slechts één der talloos vele miljoenen bent, lijkt me.
I´m back.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 15:30:40 #184
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_151094505
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 12:25 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Beetje categorietje van vrouw die man van pedofilie beschuldigt om zo de voogdij te eisen, ook al is het ontkracht/bewezen onwaar te zijn, je komt nooit van zo'n stigma af.
jammer dat dit soort vrouwen nooit aan gepakt worden. als het dus bewezen is dat hij het niet gedaan heeft dan is er nog niets aan de hand voor de vrouw maar de man heeft hier door wel veel last had, dit soort valse beschuldigingen mogen van mij de hoogste staf krijgen minimaal 20 jaar
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_151094574
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als ik dan in geschiedenisboeken terecht kom, dan graag positief en niet op zo'n manier 8-) Dus die wens is er misschien wel, maar denk dat weinig mensen als een gehaat mens herinnerd willen worden.
Hij heeft iig al de wikipedia gehaald:
http://en.wikipedia.org/wiki/Andreas_Lubitz

quote:
Lubitz was born in Montabaur in the Rhineland-Palatinate area of Germany.[7] His mother was a piano teacher and his father was a business executive. Lubitz attended flying lessons at the local Luftsportclub Westerwald.[8] He trained as a pilot at the Lufthansa Flight Training school in Bremen.[8] Lubitz was a keen runner and ran the Frankfurt half-marathon in 2011, 2012 and 2013.[8]

In the years prior to the crash of Flight 9525, Lubitz had visited the United States at least once, having attended flight training in Arizona. Lubitz took time off from his flight training, due to an onset of depression. He later completed the training, and worked as a flight attendant before becoming a pilot for Lufthansa. During one visit to the US, Lubitz visited San Francisco, where he was photographed posing near the Golden Gate Bridge. Lubitz posted the photo to Facebook.[9]

Lubitz spent a year-and-a-half receiving psychiatric treatment. Several times he was forced to repeat his flying classes because of depression, before he successfully finished his training. In 2009 he was diagnosed with a Major Depressive Disorder. He was given a "special regular medical examination" by a doctor as well as the coding "SIC". This coding also appeared on his Medical Certificate.[10][11][12][13]
Staat wat extra info in die nog niet echt bekend was ook.
I´m back.
pi_151094960
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hij heeft iig al de wikipedia gehaald:
http://en.wikipedia.org/wiki/Andreas_Lubitz

[..]

Staat wat extra info in die nog niet echt bekend was ook.
Vraag is hoe accuraat dat is natuurlijk. Iedereen roept elkaar na op het moment.
Overigens denk ik niet dat deze pagina nog lang bestaat: http://en.wikipedia.org/w(...)etion/Andreas_Lubitz
  vrijdag 27 maart 2015 @ 15:44:32 #187
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_151095014
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hij heeft iig al de wikipedia gehaald:
http://en.wikipedia.org/wiki/Andreas_Lubitz

[..]

Staat wat extra info in die nog niet echt bekend was ook.
Dat staat ook in het guardianartikel dat ik dom niet linkte in mijn eerdere post:
http://www.theguardian.co(...)round-under-scrutiny
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_151095933
De gezagvoerder heeft geprobeerd met een hakbijl de deur te openen.
http://www.ad.nl/ad/nl/34(...)et-een-hakbijl.dhtml

De vraag wordt al gesteld of helemaal van de gesloten deur afgestapt moet worden.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 16:12:34 #189
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_151095976
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:11 schreef Loekie1 het volgende:
De gezagvoerder heeft geprobeerd met een hakbijl de deur te openen.
http://www.ad.nl/ad/nl/34(...)et-een-hakbijl.dhtml

De vraag wordt al gesteld of helemaal van de gesloten deur afgestapt moet worden.
100% dat de passagiers dan ook goed doorhadden wat er gaande was.

Bah bah bah.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_151096094
German airlines introduced the two-person cockpit rule with immediate effect on Friday. The German Aviation Association (BDL), which represents the airline industry, released a statement saying that the airlines had voluntarily agreed to introduce the rule “following the tragic accident in France.”

Two authorised members of the flight crew must now be in the cockpit at all times. The BDL’s statement said the measure had been taken in coordination with the German transport ministry and the federal aviation office.

Airlines in Europe are not required to have two people in the cockpit at all times, unlike the standard US operating procedure, which was changed after the 9/11 attacks to require a flight attendant to take the spot of a briefly absent pilot.

EasyJet was the first airline in the UK to announce it would implement it rule from Friday. “The safety and security of its passengers and crew is the airline’s highest priority,” an easyJet spokesperson said.

Some experts said even two was not enough, and called for rules to require three.

“The flight deck is capable of accommodating three pilots and there shouldn’t ever be a situation where there is only one person in the cockpit,” said James Hall, a former chairman of the US National Transportation Safety Board, referring to the “jump seats” all airliners are equipped with.

Others questioned the wisdom of sealing off the cockpit at all. “The kneejerk reaction to the events of 9/11 with the ill-thought reinforced cockpit door has had catastrophic consequences,” said Philip Baum, London-based editor of the trade magazine Aviation Security International.
http://www.theguardian.co(...)round-under-scrutiny

Drie man in de cockpit zelfs. Twee lijkt me genoeg, ik weet van geen enkel 'incident' waarbij de ene piloot de andere aanviel of uitschakelde.

Hoe staat het eigenlijk met de KLM? Willen ze nog steeds eerst een onderzoek afwachten?
pi_151096140
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:16 schreef Loekie1 het volgende:
German airlines introduced the two-person cockpit rule with immediate effect on Friday. The German Aviation Association (BDL), which represents the airline industry, released a statement saying that the airlines had voluntarily agreed to introduce the rule “following the tragic accident in France.”

Two authorised members of the flight crew must now be in the cockpit at all times. The BDL’s statement said the measure had been taken in coordination with the German transport ministry and the federal aviation office.

Airlines in Europe are not required to have two people in the cockpit at all times, unlike the standard US operating procedure, which was changed after the 9/11 attacks to require a flight attendant to take the spot of a briefly absent pilot.

EasyJet was the first airline in the UK to announce it would implement it rule from Friday. “The safety and security of its passengers and crew is the airline’s highest priority,” an easyJet spokesperson said.

Some experts said even two was not enough, and called for rules to require three.

“The flight deck is capable of accommodating three pilots and there shouldn’t ever be a situation where there is only one person in the cockpit,” said James Hall, a former chairman of the US National Transportation Safety Board, referring to the “jump seats” all airliners are equipped with.

Others questioned the wisdom of sealing off the cockpit at all. “The kneejerk reaction to the events of 9/11 with the ill-thought reinforced cockpit door has had catastrophic consequences,” said Philip Baum, London-based editor of the trade magazine Aviation Security International.
http://www.theguardian.co(...)round-under-scrutiny

Drie man in de cockpit zelfs. Twee lijkt me genoeg, ik weet van geen enkel 'incident' waarbij de ene piloot de andere aanviel of uitschakelde.

Hoe staat het eigenlijk met de KLM? Willen ze nog steeds eerst een onderzoek afwachten?
Dus alle Duitse airlines vliegen vanaf heden met drie piloten? Of vliegen ze met twee piloten maar mag niemand meer naar buiten?

Ik denk dat er ergens een interpretatiefout is gemaakt.
pi_151096228
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:18 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Dus alle Duitse airlines vliegen vanaf heden met drie piloten? Of vliegen ze met twee piloten maar mag niemand meer naar buiten?

Ik denk dat er ergens een interpretatiefout is gemaakt.
Er staat met twee personen in de cockpit. Ik bedoelde dat er gesproken wordt om zelfs drie personen in de cockpit te hebben standaard.
pi_151096248
SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 16:12:38 Update - Düsseldorf clinic says #Germanwings co-pilot attended hospital in February and March - most recently on 10 March for a diagnosis reageer retweet
pi_151096282
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:21 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Er staat met twee personen in de cockpit.
" Two authorised members of the flight crew must now be in the cockpit at all times."

Dan moet je dus 3 flight crew leden bij je hebben als iemand naar buiten wil. Waarschijnlijk bedoelen ze ook cabincrew, maar dat is niet wat er staat ;)
pi_151096331
Gewoon weer terug naar het gordijntje. Terroristen moeten gewoon tegengehouden worden door de medepassagiers en stewardessen.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 16:26:12 #196
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_151096412
quote:
13s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:12 schreef Blistering het volgende:

[..]

100% dat de passagiers dan ook goed doorhadden wat er gaande was.

Bah bah bah.
Eigenlijk hadden allen passagiers met gezamelijke kracht tegen de deur moeten aanduwen, dan was ie wel opengegaan.
pi_151096413
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:21 schreef Houtenbeen het volgende:
SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 16:12:38 Update - Düsseldorf clinic says #Germanwings co-pilot attended hospital in February and March - most recently on 10 March for a diagnosis reageer retweet
En die diagnose was?
I´m back.
pi_151096435
In elk geval zijn er nu al bijna meer mensen gedood door deze antiterroristenmaatregel dan door terroristen zelf.
pi_151096440
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:22 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

" Two authorised members of the flight crew must now be in the cockpit at all times."

Dan moet je dus 3 flight crew leden bij je hebben als iemand naar buiten wil. Waarschijnlijk bedoelen ze ook cabincrew, maar dat is niet wat er staat ;)
Wachten op de eerste folie à deux dan.
I´m back.
pi_151096717
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En die diagnose was?
SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 16:31:05 Update - Düsseldorf clinic says #Germanwings co-pilot Andreas #Lubitz was treated there on 10 March but not for depression reageer retweet
pi_151096735
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:21 schreef Houtenbeen het volgende:
SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 16:12:38 Update - Düsseldorf clinic says #Germanwings co-pilot attended hospital in February and March - most recently on 10 March for a diagnosis reageer retweet
Op wiens initiatief werd hij gediagnostiseerd? Ik denk dat hij wel doorhad dat z'n vliegcarrière ten einde was. Dat hij een vol vliegtuig meeneemt lijkt mij wraak op de werkgever die hem misschien al ontslag aangekondigd had. Kan best dat hij daar ook nog wat over gezegd heeft in de laatste minuten en dat ze daarom niet twijfelen aan opzet. Goed dat het uitgelekt is anders was dit een doofpot geworden.

Vriendin weg, baan weg, toekomst weg, deze gast had niets meer te verliezen. Was de gezagvoerder van MH370 niet ook gedumpt door zijn vrouw voor hij met een vol vliegtuig verdween?
pi_151096766
stefandevries twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 16:33:39 #Germanwings ramp: "We hebben geen enkel intact lichaam gevonden" - zegt Gendarmerie reageer retweet
pi_151096783
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:34 schreef Houtenbeen het volgende:
stefandevries twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 16:33:39 #Germanwings ramp: "We hebben geen enkel intact lichaam gevonden" - zegt Gendarmerie reageer retweet
Dat had ik ook niet verwacht.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_151096803
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat had ik ook niet verwacht.
Als je die beelden zag niet nee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')