abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151091105
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:43 schreef Serieus_Persoon het volgende:

Waarschijnlijk het benadrukken van het emotieloze aspect?
Zelfs als iemand dit volledig voorbereidt dan gaat je ademhaling omhoog lijkt mij?
Een terrorist bv, die doet het bewust, maar denk je dat zo iemand totaal geen spanning voelt?
En doodleuk een hartslag van 70 heeft?

Tuurlijk in deze zieke mensenmaatschappij weet je het maar nooit, maar dat klinkt mij allemaal onlogisch in de oren. Hoe kan iemand geen spanning hebben als hij zelfmoord pleegt samen met 149 anderen en recht op een grote berg af vliegt?
pi_151091124
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:47 schreef bianconeri het volgende:

Zelfs als iemand dit volledig voorbereidt dan gaat je ademhaling omhoog lijkt mij?
Een terrorist bv, die doet het bewust, maar denk je dat zo iemand totaal geen spanning voelt?
En doodleuk een hartslag van 70 heeft?

Tuurlijk in deze zieke mensenmaatschappij weet je het maar nooit, maar dat klinkt mij allemaal onlogisch in de oren. Hoe kan iemand geen spanning hebben als hij zelfmoord pleegt samen met 149 anderen en recht op een grote berg af vliegt?
Je moet niet je eigen belevingswereld los laten op iemand die je totaal niet begrijpt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_151091126
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:47 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Het is een airbus, ik acht niets onmogelijk.
De A320 is zowat het veiligste toestel wat er is. Ga ergens anders trollen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 13:48:12 #94
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_151091127
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:42 schreef bianconeri het volgende:
Dan komen ze wel terug van dat belachelijk vroeg zo'n harde conclusie al te gaan trekken.
Degenen die meteen een conclusie willen trekken, zonder bevestigde info, zijn volgens mij niet degenen die "terugkomen op".
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  vrijdag 27 maart 2015 @ 13:48:13 #95
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151091128
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:47 schreef eight het volgende:
De hoogte is handmatig ingesteld dus dat kan niet
Dat is ook alleen maar een aanname op basis van de geluidsopname.

Zolang de FDR niet is gevonden zullen we het niet zeker weten.
So we just called him Fred
pi_151091143
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:44 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ja. Prima regeling. Je regelt alles met je arts ipv met de arbodienst.
Ja, zodat in dit onderhavige geval de luchtvaartmaatschappij niet op de hoogte is dat er iets aan de hand is met dat manneke?
I´m back.
pi_151091188
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:43 schreef hhh38 het volgende:

Misschien was ie juist opgelucht met z'n beslissing en wachtte hij rustig de dood af? Ik heb geen idee of dat zo werkt, maar het zou best kunnen toch?
Kan ik mij niet voorstellen eigenlijk. Dat kan toch haast niet?
En zelfs al ben je opgelucht dan merk je dat denk ik wel aan ademhaling (een zucht van opluchting) en een stukje spanning zal je dan ook wel een moment hebben lijkt mij.

Zeker als je merkt dat ze achter je op de deur rammen, dat gegil en die berg die steeds groter wordt.
Zelfs al wil je heel graag dood kan ik mij niet bedenken dat je dan geen spanning hebt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:43 schreef Fer het volgende:
Maar waarom drukt ie dan de lock knop in, als hij zich niet goed voelt?

Die kranten worden straks ook uitgedeeld in het vliegtuig. "Wilt u een krant of tijdschrift?"
Ligt er aan waar die knop zit en of die openlijk in te drukken is (zonder beschermkap).
Je kunt bewusteloos raken, dat je net die knop raakt ofzo.
Maar as said ik weet niet precies of je dat zo even kunt doen, of die knop bij de co-piloots kant zit.
Of dat je 2 knoppen moet indrukken (auto piloot uit en deur op slot)
pi_151091195
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:48 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat is ook alleen maar een aanname op basis van de geluidsopname.

Zolang de FDR niet is gevonden zullen we het niet zeker weten.
Dit.
Make my day!
  vrijdag 27 maart 2015 @ 13:50:21 #99
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151091200
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:48 schreef eight het volgende:
De A320 is zowat het veiligste toestel wat er is. Ga ergens anders trollen.
Niks geen trol.

Airbus regelt veel electronica via de boardcomputer. Het zal niet de eerste keer zijn dat die boardcomputer faalt. En zou ook zomaar kunnen dat de opening van de deur en de autopiloot op hetzelfde circuit zitten.
So we just called him Fred
  vrijdag 27 maart 2015 @ 13:50:32 #100
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_151091208
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:48 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat is ook alleen maar een aanname op basis van de geluidsopname.

Zolang de FDR niet is gevonden zullen we het niet zeker weten.
Nee, check de OP nog eens.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 27 maart 2015 @ 13:52:42 #101
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151091261
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:50 schreef DustPuppy het volgende:
Nee, check de OP nog eens.
Daar haal ik alleen uit dat de instelling gewijzigd is.
Het blijft een aanname dat het door de co-piloot is gebeurd.
So we just called him Fred
pi_151091267
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:44 schreef Isabeau het volgende:

Jeetje, vlak voor je toevallig bewusteloos raakt zet je het vliegtuig op 29 meter en dus dalend en doe je het slot op de cockpit deur zo dat je collega er niet meer in kan. Wat een toeval allemaal.
Nee dat klopt al niet. Dan heeft het niets met gezondheid te maken want hij heeft die knop dan ja al ingedrukt... Dan is het gewoon zelfmoord.

Ik weet niet hoe gemakkelijk je bij het bewusteloos vallen dat soort knoppen eventueel kunt aanraken?
Maar zoals ik al zei ik vind dat ook niet heel logisch. Maar dat het doelbewust is komt ook niet heel logisch over.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:44 schreef Pek het volgende:

Dan had de buitengesloten piloot met een code de deur kunnen openen, dus nee..hij was wakker.
Je wilt niet weten wat je aan kunt raken als je bewusteloos valt :P
Of dat logisch is met alle plekken waar die knoppen zitten weet ik niet. Maar is evt een optie.
pi_151091273
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:48 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat is ook alleen maar een aanname op basis van de geluidsopname.

Zolang de FDR niet is gevonden zullen we het niet zeker weten.
Nee hoor, de informatie van de ingestelde waardes is digitaal verstuurd naar ATC. Ik heb de ruwe data in de OP gezet.
Ik heb hier ook een bestand met de techniek voor de liefhebber. ADS-B S-mode, maar misschien is dat wat droge kost voor je.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 13:53:45 #104
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_151091298
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, zodat in dit onderhavige geval de luchtvaartmaatschappij niet op de hoogte is dat er iets aan de hand is met dat manneke?
Als jij in Nederland gewoon naar een dokter gaat en je niet ziek meldt bij je werkgever weet je werkgever toch ook niet dat er iets aan de hand is?
Je bent ook in Duitsland gewoon zelf verantwoordelijk voor je ziekmelding hoor.

Het grootste verschil zit er in dat je behandelend arts degene is die bepaalt of je weer fit genoeg bent om te werken of niet, en niet een vreemde arboarts die je ziektegeschiedenis nauwelijks kent.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 13:53:54 #105
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_151091301
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:52 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Daar haal ik alleen uit dat de instelling gewijzigd is.
Het blijft een aanname dat het door de co-piloot is gebeurd.
Wat, van buitenaf gehackt op het moment dat de gezagvoerder de cockpit verliet?
Of de boordcomputer die het zelf deed? Wat impliceer je?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_151091325
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:48 schreef Isabeau het volgende:

Je moet niet je eigen belevingswereld los laten op iemand die je totaal niet begrijpt.
Is gewoon boerenverstand.
Ik heb ook al duidelijk gezegd dat je het in deze zieke mensenmaatschappij nooit zeker weet.

Maar als je gewoon logisch nadenkt dan klopt dat gewoon niet. Zelfs al doe je het bewust dan heb je een bepaalde spanning wat te merken is aan iemands ademhaling.
Maar ja uitzonderingen zijn er altijd, maar ik denk even na over wat logisch is.

Die mensjes trekken conclusies uit die opnames, dus die doen dat ook zonder enig begrip daarvan.
pi_151091329
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:52 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Daar haal ik alleen uit dat de instelling gewijzigd is.
Het blijft een aanname dat het door de co-piloot is gebeurd.
Het is een draaiknop. van 38000 naar 100 doe je niet in een seconde. Het kostte hem 3 seconden. Het is echt heel aannemelijk dat de co-piloot daar verantwoordelij voor is. Je ziet namelijk dat er na 2 seconde 13000 wordt doorgegeven. Dat rijmt helemaal met het gebruik van een draaiknop.
Stel, de Flight Management Computer had het gedaan, dan was de ingestelde waarde instantly van 38000 naar 96 gefloept.

[ Bericht 8% gewijzigd door niels0 op 27-03-2015 14:02:19 ]
pi_151091363
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:53 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Als jij in Nederland gewoon naar een dokter gaat en je niet ziek meldt bij je werkgever weet je werkgever toch ook niet dat er iets aan de hand is?
Je bent ook in Duitsland gewoon zelf verantwoordelijk voor je ziekmelding hoor.

Het grootste verschil zit er in dat je behandelend arts degene is die bepaalt of je weer fit genoeg bent om te werken of niet, en niet een vreemde arboarts die je ziektegeschiedenis nauwelijks kent.
Als je bij een luchtvaartmaatschappij werkt en je meldt je ziek bij de arbo-dienst dan zal die arts je onder deze omstandigheden verbieden te vliegen en dit doorgeven aan je werkgever...
I´m back.
pi_151091389
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:44 schreef Pek het volgende:

[..]

Dan had de buitengesloten piloot met een code de deur kunnen openen, dus nee..hij was wakker.
Het is niet bekend of hij de code wist.
Lijkt mij sterk dat die code in alle vliegtuigen hetzelfde is.
Make my day!
  vrijdag 27 maart 2015 @ 13:56:53 #110
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_151091398
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als je bij een luchtvaartmaatschappij werkt en je meldt je ziek bij de arbo-dienst dan zal die arts je onder deze omstandigheden verbieden te vliegen en dit doorgeven aan je werkgever...
Moet je je alleen wel ziekmelden. Is nu niet anders.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_151091406
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:47 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Zelfs als iemand dit volledig voorbereidt dan gaat je ademhaling omhoog lijkt mij?
Een terrorist bv, die doet het bewust, maar denk je dat zo iemand totaal geen spanning voelt?
En doodleuk een hartslag van 70 heeft?

Tuurlijk in deze zieke mensenmaatschappij weet je het maar nooit, maar dat klinkt mij allemaal onlogisch in de oren. Hoe kan iemand geen spanning hebben als hij zelfmoord pleegt samen met 149 anderen en recht op een grote berg af vliegt?
De angst leeft onder piloten dat hun collegas dit doen. Dat is dus geen absurd iets, maar iets dat voorkomt en waar rekening mee gehouden wordt.
Hoeveel mensen je meesleept kan je niet schelen en soms willen ze juist dat anderen ook boeten. Rationaliteit is nl ver te zoeken als je suïcidaal bent.

Daarbij is het mogelijk dat hij een kalmeringsmiddel heeft genomen of sowieso al aan de meds zat wegens depressie of wat. Huiszoeking zal daar dan aanwijzingen naar vinden.

Persoonlijk is mijn hartslag in rust 40 en dan is 70 dus al verhoogd...

Over dat moment van naar de wc gaan wil ik ook nog wat zeggen. Dat was wellicht een gelukje dat het makkelijker maakte. Anders had hij misschien de piloot gewoon wat aangedaan.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 13:57:55 #112
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151091432
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:53 schreef DustPuppy het volgende:
Wat, van buitenaf gehackt op het moment dat de gezagvoerder de cockpit verliet?
Of de boordcomputer die het zelf deed? Wat impliceer je?
Ik impliceer niets, maar ik vraag me af of de conclusies niet te snel worden getrokken.

Voor mijn gevoel wordt er nu heel makkelijk gezegd dat het aan de piloot ligt en vooral niet aan het vliegtuig. Dat heb ik eerder gehoord na het neerstorten van een Airbus 320 in Frankrijk.
Ik vind het allemaal verdacht.
So we just called him Fred
  vrijdag 27 maart 2015 @ 13:59:27 #113
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_151091486
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:56 schreef agter het volgende:

[..]

Het is niet bekend of hij de code wist.
Lijkt mij sterk dat die code in alle vliegtuigen hetzelfde is.
Dan zijn er toch nog een aantal stewardessen die de code weten.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_151091533
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:56 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Moet je je alleen wel ziekmelden. Is nu niet anders.
Dat klopt, maar hij had zich ziek gemeld.
I´m back.
pi_151091549
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:56 schreef agter het volgende:

[..]

Het is niet bekend of hij de code wist.
Lijkt mij sterk dat die code in alle vliegtuigen hetzelfde is.
Die code woor bij binnenkomst afgesproken en die weet de crew ook. Dus als jij hem vergeet is er wel een ander die hem nog weet.
pi_151091572
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:59 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Dan zijn er toch nog een aantal stewardessen die de code weten.
Wie weten die code eigenlijk allemaal?
Make my day!
pi_151091619
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je moet niet je eigen belevingswereld los laten op iemand die je totaal niet begrijpt.
Dat gebeurt in het dagelijks leven ook vaak
pi_151091634
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:02 schreef agter het volgende:

[..]

Wie weten die code eigenlijk allemaal?
De hele crew. Op elk vliegtuig is die anders. Het aantal stewards M/V kan varieren. Maar altijd meer dan 1 persoon dus.
pi_151091641
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:02 schreef agter het volgende:

[..]

Wie weten die code eigenlijk allemaal?
De crew. Die code is ook bedoeld voor als beide piloten onwel zijn. Zie Youtube-filmpje in de OP.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 14:06:25 #120
78918 SeLang
Black swans matter
pi_151091701
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')