Zelfs als iemand dit volledig voorbereidt dan gaat je ademhaling omhoog lijkt mij?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:43 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Waarschijnlijk het benadrukken van het emotieloze aspect?
Je moet niet je eigen belevingswereld los laten op iemand die je totaal niet begrijpt.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:47 schreef bianconeri het volgende:
Zelfs als iemand dit volledig voorbereidt dan gaat je ademhaling omhoog lijkt mij?
Een terrorist bv, die doet het bewust, maar denk je dat zo iemand totaal geen spanning voelt?
En doodleuk een hartslag van 70 heeft?
Tuurlijk in deze zieke mensenmaatschappij weet je het maar nooit, maar dat klinkt mij allemaal onlogisch in de oren. Hoe kan iemand geen spanning hebben als hij zelfmoord pleegt samen met 149 anderen en recht op een grote berg af vliegt?
De A320 is zowat het veiligste toestel wat er is. Ga ergens anders trollen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:47 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Het is een airbus, ik acht niets onmogelijk.
Degenen die meteen een conclusie willen trekken, zonder bevestigde info, zijn volgens mij niet degenen die "terugkomen op".quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:42 schreef bianconeri het volgende:
Dan komen ze wel terug van dat belachelijk vroeg zo'n harde conclusie al te gaan trekken.
Dat is ook alleen maar een aanname op basis van de geluidsopname.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:47 schreef eight het volgende:
De hoogte is handmatig ingesteld dus dat kan niet
Ja, zodat in dit onderhavige geval de luchtvaartmaatschappij niet op de hoogte is dat er iets aan de hand is met dat manneke?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:44 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja. Prima regeling. Je regelt alles met je arts ipv met de arbodienst.
Kan ik mij niet voorstellen eigenlijk. Dat kan toch haast niet?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:43 schreef hhh38 het volgende:
Misschien was ie juist opgelucht met z'n beslissing en wachtte hij rustig de dood af? Ik heb geen idee of dat zo werkt, maar het zou best kunnen toch?
Ligt er aan waar die knop zit en of die openlijk in te drukken is (zonder beschermkap).quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:43 schreef Fer het volgende:
Maar waarom drukt ie dan de lock knop in, als hij zich niet goed voelt?
Die kranten worden straks ook uitgedeeld in het vliegtuig. "Wilt u een krant of tijdschrift?"
Dit.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:48 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat is ook alleen maar een aanname op basis van de geluidsopname.
Zolang de FDR niet is gevonden zullen we het niet zeker weten.
Niks geen trol.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:48 schreef eight het volgende:
De A320 is zowat het veiligste toestel wat er is. Ga ergens anders trollen.
Nee, check de OP nog eens.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:48 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat is ook alleen maar een aanname op basis van de geluidsopname.
Zolang de FDR niet is gevonden zullen we het niet zeker weten.
Daar haal ik alleen uit dat de instelling gewijzigd is.quote:
Nee dat klopt al niet. Dan heeft het niets met gezondheid te maken want hij heeft die knop dan ja al ingedrukt... Dan is het gewoon zelfmoord.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:44 schreef Isabeau het volgende:
Jeetje, vlak voor je toevallig bewusteloos raakt zet je het vliegtuig op 29 meter en dus dalend en doe je het slot op de cockpit deur zo dat je collega er niet meer in kan. Wat een toeval allemaal.
Je wilt niet weten wat je aan kunt raken als je bewusteloos valtquote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:44 schreef Pek het volgende:
Dan had de buitengesloten piloot met een code de deur kunnen openen, dus nee..hij was wakker.
Nee hoor, de informatie van de ingestelde waardes is digitaal verstuurd naar ATC. Ik heb de ruwe data in de OP gezet.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:48 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat is ook alleen maar een aanname op basis van de geluidsopname.
Zolang de FDR niet is gevonden zullen we het niet zeker weten.
Als jij in Nederland gewoon naar een dokter gaat en je niet ziek meldt bij je werkgever weet je werkgever toch ook niet dat er iets aan de hand is?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, zodat in dit onderhavige geval de luchtvaartmaatschappij niet op de hoogte is dat er iets aan de hand is met dat manneke?
Wat, van buitenaf gehackt op het moment dat de gezagvoerder de cockpit verliet?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:52 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Daar haal ik alleen uit dat de instelling gewijzigd is.
Het blijft een aanname dat het door de co-piloot is gebeurd.
Is gewoon boerenverstand.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:48 schreef Isabeau het volgende:
Je moet niet je eigen belevingswereld los laten op iemand die je totaal niet begrijpt.
Het is een draaiknop. van 38000 naar 100 doe je niet in een seconde. Het kostte hem 3 seconden. Het is echt heel aannemelijk dat de co-piloot daar verantwoordelij voor is. Je ziet namelijk dat er na 2 seconde 13000 wordt doorgegeven. Dat rijmt helemaal met het gebruik van een draaiknop.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:52 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Daar haal ik alleen uit dat de instelling gewijzigd is.
Het blijft een aanname dat het door de co-piloot is gebeurd.
Als je bij een luchtvaartmaatschappij werkt en je meldt je ziek bij de arbo-dienst dan zal die arts je onder deze omstandigheden verbieden te vliegen en dit doorgeven aan je werkgever...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:53 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Als jij in Nederland gewoon naar een dokter gaat en je niet ziek meldt bij je werkgever weet je werkgever toch ook niet dat er iets aan de hand is?
Je bent ook in Duitsland gewoon zelf verantwoordelijk voor je ziekmelding hoor.
Het grootste verschil zit er in dat je behandelend arts degene is die bepaalt of je weer fit genoeg bent om te werken of niet, en niet een vreemde arboarts die je ziektegeschiedenis nauwelijks kent.
Het is niet bekend of hij de code wist.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:44 schreef Pek het volgende:
[..]
Dan had de buitengesloten piloot met een code de deur kunnen openen, dus nee..hij was wakker.
Moet je je alleen wel ziekmelden. Is nu niet anders.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als je bij een luchtvaartmaatschappij werkt en je meldt je ziek bij de arbo-dienst dan zal die arts je onder deze omstandigheden verbieden te vliegen en dit doorgeven aan je werkgever...
De angst leeft onder piloten dat hun collegas dit doen. Dat is dus geen absurd iets, maar iets dat voorkomt en waar rekening mee gehouden wordt.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:47 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zelfs als iemand dit volledig voorbereidt dan gaat je ademhaling omhoog lijkt mij?
Een terrorist bv, die doet het bewust, maar denk je dat zo iemand totaal geen spanning voelt?
En doodleuk een hartslag van 70 heeft?
Tuurlijk in deze zieke mensenmaatschappij weet je het maar nooit, maar dat klinkt mij allemaal onlogisch in de oren. Hoe kan iemand geen spanning hebben als hij zelfmoord pleegt samen met 149 anderen en recht op een grote berg af vliegt?
Ik impliceer niets, maar ik vraag me af of de conclusies niet te snel worden getrokken.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:53 schreef DustPuppy het volgende:
Wat, van buitenaf gehackt op het moment dat de gezagvoerder de cockpit verliet?
Of de boordcomputer die het zelf deed? Wat impliceer je?
Dan zijn er toch nog een aantal stewardessen die de code weten.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:56 schreef agter het volgende:
[..]
Het is niet bekend of hij de code wist.
Lijkt mij sterk dat die code in alle vliegtuigen hetzelfde is.
Dat klopt, maar hij had zich ziek gemeld.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:56 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Moet je je alleen wel ziekmelden. Is nu niet anders.
Die code woor bij binnenkomst afgesproken en die weet de crew ook. Dus als jij hem vergeet is er wel een ander die hem nog weet.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:56 schreef agter het volgende:
[..]
Het is niet bekend of hij de code wist.
Lijkt mij sterk dat die code in alle vliegtuigen hetzelfde is.
Wie weten die code eigenlijk allemaal?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:59 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Dan zijn er toch nog een aantal stewardessen die de code weten.
Dat gebeurt in het dagelijks leven ook vaakquote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je moet niet je eigen belevingswereld los laten op iemand die je totaal niet begrijpt.
De hele crew. Op elk vliegtuig is die anders. Het aantal stewards M/V kan varieren. Maar altijd meer dan 1 persoon dus.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:02 schreef agter het volgende:
[..]
Wie weten die code eigenlijk allemaal?
De crew. Die code is ook bedoeld voor als beide piloten onwel zijn. Zie Youtube-filmpje in de OP.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:02 schreef agter het volgende:
[..]
Wie weten die code eigenlijk allemaal?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |