Nee hoor, de informatie van de ingestelde waardes is digitaal verstuurd naar ATC. Ik heb de ruwe data in de OP gezet.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:48 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat is ook alleen maar een aanname op basis van de geluidsopname.
Zolang de FDR niet is gevonden zullen we het niet zeker weten.
Als jij in Nederland gewoon naar een dokter gaat en je niet ziek meldt bij je werkgever weet je werkgever toch ook niet dat er iets aan de hand is?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, zodat in dit onderhavige geval de luchtvaartmaatschappij niet op de hoogte is dat er iets aan de hand is met dat manneke?
Wat, van buitenaf gehackt op het moment dat de gezagvoerder de cockpit verliet?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:52 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Daar haal ik alleen uit dat de instelling gewijzigd is.
Het blijft een aanname dat het door de co-piloot is gebeurd.
Is gewoon boerenverstand.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:48 schreef Isabeau het volgende:
Je moet niet je eigen belevingswereld los laten op iemand die je totaal niet begrijpt.
Het is een draaiknop. van 38000 naar 100 doe je niet in een seconde. Het kostte hem 3 seconden. Het is echt heel aannemelijk dat de co-piloot daar verantwoordelij voor is. Je ziet namelijk dat er na 2 seconde 13000 wordt doorgegeven. Dat rijmt helemaal met het gebruik van een draaiknop.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:52 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Daar haal ik alleen uit dat de instelling gewijzigd is.
Het blijft een aanname dat het door de co-piloot is gebeurd.
Als je bij een luchtvaartmaatschappij werkt en je meldt je ziek bij de arbo-dienst dan zal die arts je onder deze omstandigheden verbieden te vliegen en dit doorgeven aan je werkgever...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:53 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Als jij in Nederland gewoon naar een dokter gaat en je niet ziek meldt bij je werkgever weet je werkgever toch ook niet dat er iets aan de hand is?
Je bent ook in Duitsland gewoon zelf verantwoordelijk voor je ziekmelding hoor.
Het grootste verschil zit er in dat je behandelend arts degene is die bepaalt of je weer fit genoeg bent om te werken of niet, en niet een vreemde arboarts die je ziektegeschiedenis nauwelijks kent.
Het is niet bekend of hij de code wist.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:44 schreef Pek het volgende:
[..]
Dan had de buitengesloten piloot met een code de deur kunnen openen, dus nee..hij was wakker.
Moet je je alleen wel ziekmelden. Is nu niet anders.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als je bij een luchtvaartmaatschappij werkt en je meldt je ziek bij de arbo-dienst dan zal die arts je onder deze omstandigheden verbieden te vliegen en dit doorgeven aan je werkgever...
De angst leeft onder piloten dat hun collegas dit doen. Dat is dus geen absurd iets, maar iets dat voorkomt en waar rekening mee gehouden wordt.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:47 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zelfs als iemand dit volledig voorbereidt dan gaat je ademhaling omhoog lijkt mij?
Een terrorist bv, die doet het bewust, maar denk je dat zo iemand totaal geen spanning voelt?
En doodleuk een hartslag van 70 heeft?
Tuurlijk in deze zieke mensenmaatschappij weet je het maar nooit, maar dat klinkt mij allemaal onlogisch in de oren. Hoe kan iemand geen spanning hebben als hij zelfmoord pleegt samen met 149 anderen en recht op een grote berg af vliegt?
Ik impliceer niets, maar ik vraag me af of de conclusies niet te snel worden getrokken.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:53 schreef DustPuppy het volgende:
Wat, van buitenaf gehackt op het moment dat de gezagvoerder de cockpit verliet?
Of de boordcomputer die het zelf deed? Wat impliceer je?
Dan zijn er toch nog een aantal stewardessen die de code weten.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:56 schreef agter het volgende:
[..]
Het is niet bekend of hij de code wist.
Lijkt mij sterk dat die code in alle vliegtuigen hetzelfde is.
Dat klopt, maar hij had zich ziek gemeld.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:56 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Moet je je alleen wel ziekmelden. Is nu niet anders.
Die code woor bij binnenkomst afgesproken en die weet de crew ook. Dus als jij hem vergeet is er wel een ander die hem nog weet.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:56 schreef agter het volgende:
[..]
Het is niet bekend of hij de code wist.
Lijkt mij sterk dat die code in alle vliegtuigen hetzelfde is.
Wie weten die code eigenlijk allemaal?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:59 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Dan zijn er toch nog een aantal stewardessen die de code weten.
Dat gebeurt in het dagelijks leven ook vaakquote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je moet niet je eigen belevingswereld los laten op iemand die je totaal niet begrijpt.
De hele crew. Op elk vliegtuig is die anders. Het aantal stewards M/V kan varieren. Maar altijd meer dan 1 persoon dus.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:02 schreef agter het volgende:
[..]
Wie weten die code eigenlijk allemaal?
De crew. Die code is ook bedoeld voor als beide piloten onwel zijn. Zie Youtube-filmpje in de OP.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:02 schreef agter het volgende:
[..]
Wie weten die code eigenlijk allemaal?
Dat filmpje heb ik gezien.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:04 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
De crew. Die code is ook bedoeld voor als beide piloten onwel zijn. Zie Youtube-filmpje in de OP.
Doktersverklaring die verscheurd is.. dus er stond iets in wat hij niet wilde accepteren. Misschien wel schizofrenie..die ziekte schijnt zicht te openbaren als je in de twintig bent. Met zo'n diagnose valt je carrière als piloot wel in duigenquote:Copiloot Andreas Lubitz zou ziek geweest zijn op het moment van de crash, maar verzweeg dat voor zijn werkgever Germanwings. Onderzoekers van het Duitse Openbaar Ministerie doorzochten zijn huis en vonden een verscheurde doktersverklaring. Dat heeft justitie zojuist bekend gemaakt.
Onderzoekers van het Duitse Openbaar Ministerie doorzochten zijn huis en vonden een verscheurde doktersverklaring van Lubitz. Dat maakte justitie zojuist bekend. Ook zijn een computer, papieren en andere spullen meegenomen voor nader onderzoek.
Om welke ziekte het precies ging is nog niet duidelijk. ,,We gaan ervanuit dat hij de ziekte voor zijn werkgever en zijn collega's verzweeg", zeggen de onderzoekers.
Of hartritmestoornissen... Kan zoveel zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:06 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Doktersverklaring die verscheurd is.. dus er stond iets in wat hij niet wilde accepteren. Misschien wel schizofrenie..die ziekte schijnt zicht te openbaren als je in de twintig bent. Met zo'n diagnose valt je carrière als piloot wel in duigen
Of een hersentumor...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:07 schreef agter het volgende:
[..]
Of hartritmestoornissen... Kan zoveel zijn.
Klopt ja.. maar dat het iets is wat hem zijn loopbaan zou kosten lijkt me wel aannemelijk.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:07 schreef agter het volgende:
[..]
Of hartritmestoornissen... Kan zoveel zijn.
Waarom?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:09 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Klopt ja.. maar dat het iets is wat hem zijn loopbaan zou kosten lijkt me wel aannemelijk.
Logisch nadenkenquote:
Mijn eerste vraag in een van de eerste topics was ook de vraag of een en ander gehacked kon worden.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:57 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik impliceer niets, maar ik vraag me af of de conclusies niet te snel worden getrokken.
Voor mijn gevoel wordt er nu heel makkelijk gezegd dat het aan de piloot ligt en vooral niet aan het vliegtuig. Dat heb ik eerder gehoord na het neerstorten van een Airbus 320 in Frankrijk.
Ik vind het allemaal verdacht.
Daar zullen ongetwijfeld procedures voor bestaan. Waarvan het denk ik niet handig is die openbaar te maken voor iedereen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:06 schreef agter het volgende:
[..]
Dat filmpje heb ik gezien.
Maar mij is niet duidelijk hoe dat werkt. Spreken ze voor iedere start een code met de voltallige crew af en stellen ze die code dan in? Wie stelt die code in? En wie zijn daarbij aanwezig? Checken ze hem ook, voor geval een verkeerde code ingevoerd is als code?
Dus we weten ook niet of daar mogelijke wijze iets mis gegaan is...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:12 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Daar zullen ongetwijfeld procedures voor bestaan. Waarvan het denk ik niet handig is die openbaar te maken voor iedereen.
Gezien zijn langdurige zware depressieve periodes die bekend waren bij werkgever moet het wel heel zwaarwegend zijn voordat iets je loopbaan gaat kosten.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:09 schreef Pleun2011 het volgende:
Klopt ja.. maar dat het iets is wat hem zijn loopbaan zou kosten lijkt me wel aannemelijk.
Dat weet je ook niet als je wel bekend bent met de exacte procedures, tochquote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:14 schreef agter het volgende:
[..]
Dus we weten ook niet of daar mogelijke wijze iets mis gegaan is...
Nee hoor. Niet bij zijn werkgever.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar hij had zich ziek gemeld.
Depressie is meestal tijdelijk.. als hij een chronische psychische ziekte blijkt te hebben of iets anders dat chronisch is ligt het misschien wel anders en kost het je loopbaanquote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:15 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Gezien zijn langdurige zware depressieve periodes die bekend waren bij werkgever moet het wel heel zwaarwegend zijn voordat iets je loopbaan gaat kosten.
Nee idd, omdat-ie door het systeem dat men hanteert in Dld niet bij een arbo-dienst, maar bij de huisarts ziek meldt.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:17 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nee hoor. Niet bij zijn werkgever.
Sinds 2009. Dat kun je niet echt meer tijdelijk noemen imo.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:18 schreef Pleun2011 het volgende:
Depressie is meestal tijdelijk.. als hij een chronische psychische ziekte blijkt te hebben of iets anders dat chronisch is ligt het misschien wel anders en kost het je loopbaan
Er staat toch nergens dat hij sinds 2009 depressief is? Alleen dat hij toen een tijdje onder behandeling is geweest..quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:19 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Sinds 2009. Dat kun je niet echt meer tijdelijk noemen imo.
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:20 schreef Pleun2011 het volgende:
Er staat toch nergens dat hij sinds 2009 depressief is? Alleen dat hij toen een tijdje onder behandeling is geweest..
quote:Mehrmals wurde er wegen Depressionen in seinen Flugschulkursen zurückgestuft. 2009 wurde bei Lubitz „eine abgeklungene schwere depressive Episode“ diagnostiziert
http://www.bild.de/news/i(...).bild.html#312121212
.
Nee. Je meldt je ziek bij je werkgever. Bij je huisarts haal het briefje waarmee je bewijst dat je echt ziek bent. Maar je meldt je dus gewoon ziek bij je werkgever. Net als in Nederland.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee idd, omdat-ie door het systeem dat men hanteert in Dld niet bij een arbo-dienst, maar bij de huisarts ziek meldt.
Ja, dus? Dat komt toch overeen met wat ik zeg? Dat hij in 2009 een diagnose depressie kreeg wil niet zeggen dat hij dat al de jaren erna ook is geweest..quote:
Maar zou er dus een arbo-dienst tussen hebben gezeten, dan had de arbo-arts adequaat kunnen handelen in dit geval.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:22 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nee. Je meldt je ziek bij je werkgever. Bij je huisarts haal het briefje waarmee je bewijst dat je echt ziek bent. Maar je meldt je dus gewoon ziek bij je werkgever. Net als in Nederland.
Het enige verschil is dat er hier (ja, ik woon in Duitsland) meestal geen arbodienstachtige instantie wordt ingeschakeld.
Maar nogmaals, je meldt je dus gewoon zelf ziek bij je werkgever.
Hoe kun je een verkeerde code instellen? Er is geen verkeerd.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:14 schreef agter het volgende:
[..]
Dus we weten ook niet of daar mogelijke wijze iets mis gegaan is...
Dat 9-11 geen complot van de CIA is is ook nog niet zeker.. zo kan je overal wel over gaan twijfelenquote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:31 schreef Za het volgende:
Dat laatste is imo nl nog steeds niet zeker ondanks zijn angststoornis van 6 jaar geleden of verscheurde ziekenbriefje.
Dat mag jij vinden. Ik kom dit echter tegen op een andere site, die laat zien hoe bepaalde kranten het nieuws vanochtend brengen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:24 schreef HiZ het volgende:
[..]
Niemand is verplicht om de website van de Telegraaf te bezoeken of de krant te kopen. Ik schat in dat 99% van de mensen weet wat ze daar kunnen verwachten. Wie er verontwaardigd over gaat doen het te zijn 'tegengekomen' is hypocriet bezig.
Bild is telegraaf in het kwadraat, verschrikkelijke sensatiezoekerij die zich kan meten met News of the World. Dus ja, een vodje, het zou beter zijn om het niet te drukken.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:25 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
vodje![]()
Ze brengen het gewoon op een pakkende manier. Journalistiek is niet gratis dus ze moeten zorgen dat ze opvallen
Heb geen ervaring met psychoses maar vertoon je dan geen merkwaardig gedrag? Hij vertoonde geen eigenaardig gedrag als ik het goed begrepen heb.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:32 schreef Alentejana het volgende:
Ze weten zeker dat hij en niemand anders, handelingen heeft verricht die tot de crash hebben geleid.
[..]
Er is ook nog de mogelijkheid van een psychose. Dat hij dus bewust deed wat hij deed, alleen in zijn wereld die niet klopte met de werkelijkheid.
Nouja, een passagiersvliegtuig moedwillig de alphen in boren kan opgemerkt worden als merkwaardig.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:35 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Heb geen ervaring met psychoses maar vertoon je dan geen merkwaardig gedrag? Hij vertoonde geen eigenaardig gedrag als ik het goed begrepen heb.
Het doen van zulke uitspraken als gisteren heeft de nodige implicaties, waarom niet wachten tot hun vermoeden gestaafd wordt met feiten (datarecorder), vanwaar de haast het is bijna provocerend om het op zo'n manier mede te delen als gisteren gebeurde.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:32 schreef Pleun2011 het volgende:
Dat 9-11 geen complot van de CIA is is ook nog niet zeker.. zo kan je overal wel over gaan twijfelen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |