quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:34 schreef Loekie1 het volgende:
De vraag is wat zo'n persoon doet als er een regel is dat er twee personen in de cockpit moeten zitten. Dan ziet hij er waarschijnlijk van af.
Vraag het de overlevendenquote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:42 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
Ik hoorde vandaag ook van anderen dat de buitengesloten piloot de deur uiteindelijk wist te forceren met een hakbijl maar dat het net te laat was. Iemand die iets in die richting heeft gelezen en er meer van weet?
Of met zijn zweefvliegtuigje tegen de bergen aangeknald.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:41 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Lijkt me ook, kans op slagen is aanzienlijk kleiner dan. Misschien dat ze hem dan de volgende dag dood in z'n hotelkamer aantreffen.
Vind ik niet verantwoordelijk, een psychisch zieke man kan natuurlijk geen vliegtuig besturen. Een arts zegt dat hij niet mag vliegen want hij is niet in orde. Hoezo is de maatschappij dan verantwoordelijk voor angst, niet meer als normaal dat je dan je baan verliest. Die man wist dat gewoon en deed dit.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:41 schreef MakkieR het volgende:
Ik geloof dat het hier nog niet besproken is, maar ik zit met de vraag waarom de copiloot de ziekmelding heeft verscheurd. Ergens begin ik te denken dat we in een samenleving werken waarin ziekte niet meer wordt getolereerd, waarbij het de copiloot zijn baan kan kosten, als het uitkwam dat hij ziek was. Heeft dat ook te maken dat hierdoor de copiloot zijn ziekte verzwijgt en zou hij het ook verzwijgen als zijn baan niet op het spel stond. dus tot hoever is een luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk dat zijn medewerkers te angstig zijn om openheid te geven over zijn of haar gezondheid.
Waarschijnlijk kon hij zijn werk niet meer aan en wou zich ziek melden en ging daarom naar de dokter.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:41 schreef MakkieR het volgende:
Ik geloof dat het hier nog niet besproken is, maar ik zit met de vraag waarom de copiloot de ziekmelding heeft verscheurd. Ergens begin ik te denken dat we in een samenleving werken waarin ziekte niet meer wordt getolereerd, waarbij het de copiloot zijn baan kan kosten, als het uitkwam dat hij ziek was. Heeft dat ook te maken dat hierdoor de copiloot zijn ziekte verzwijgt en zou hij het ook verzwijgen als zijn baan niet op het spel stond. dus tot hoever is een luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk dat zijn medewerkers te angstig zijn om openheid te geven over zijn of haar gezondheid.
een luchtvaartmaatschappij zou ook het beeld kunnen creëren dat je in geen geval wordt ontslagen maar tijdelijk wordt geschorst en in die tijd in een traject komt met alle hulp om beter te worden zodat je gezond en wel weer terug kunt keren als piloot. Het is natuurlijk wel zijn lust en zijn leven om te mogen vliegen, waar alles voor aan de kant is geschoven en letterlijk tonnen in de schuld gestoken om maar te kunnen vliegen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:45 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
Vind ik niet verantwoordelijk, een psychisch zieke man kan natuurlijk geen vliegtuig besturen. Een arts zegt dat hij niet mag vliegen want hij is niet in orde. Hoezo is de maatschappij dan verantwoordelijk voor angst, niet meer als normaal dat je dan je baan verliest. Die man wist dat gewoon en deed dit.
Impulsief misschien maar je zit toch eerst met uren voorbereiding en gesprekken met je collega's...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Waarschijnlijk kon hij zijn werk niet meer aan en wou zich ziek melden en ging daarom naar de dokter.
Maar op het laatste moment besloot hij om toch dat vliegtuig in te stappen om er een einde aan te maken. Dan heb je niets meer aan zo'n briefje. Sowieso lijkt zijn daad gedaan te zijn na een impulsieve beslissing.
Dat weet toch niemand...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:51 schreef Bluezz het volgende:
Ik zit ook nog met een vraag... misschien is ie hier al gesteld.
Maar wát als de gezagvoerder niet had moeten piesen?
Lekker bekrompen weer. Mensen die ooit depressief zijn geweest mogen geen kansen meer krijgen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:57 schreef 11en30 het volgende:
pisode of nu op tijd op nonactief gesteld. Werkgever heeft zo al 3 duidelijke kansen laten schieten om dit te voorkomen. Dan de gezagvoerder nog die de deur van de cockpit achter zich in het slot trekt en het toestal volledig in handen geeft van een onbekende wappie.
Misschien had-ie dan niets gedaan, maar op een volgende vlucht wel?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:51 schreef Bluezz het volgende:
Ik zit ook nog met een vraag... misschien is ie hier al gesteld.
Maar wát als de gezagvoerder niet had moeten piesen?
Niets waarschijnlijk op die vlucht. Op de heenreis vanuit Dusseldorf vlogen ze die ochtend ook al samenquote:
Schuif die komma maar 2 plekken naar rechts hoor, gemiddelde ligt op > 50%quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:11 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
0,5% van alle vliegtuigcrashes heeft als oorzaak het handelen van de piloot.. dus inderdaad voorzichtig zijn met het nemen van rigoureuze maatregelen.
De kans dat users op dit forum depressief zijn of ooit onder behandeling hebben gestaan is bovengemiddeld t.o.v. het landelijk gemiddelde.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:56 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Lekker bekrompen weer. Mensen die ooit depressief zijn geweest mogen geen kansen meer krijgen.
En dan vooral die opmerking over die gezagvoerder, hoe kan hij ruiken dat hij met een labiel van doen heeft?
Ben je zelf toevallig ook onder behandeling?
Maar is dat oorzaak of gevolg van het bezoek aan dit forum?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:05 schreef byah het volgende:
[..]
De kans dat users op dit forum depressief zijn of ooit onder behandeling hebben gestaan is bovengemiddeld t.o.v. het landelijk gemiddelde.
Misschien was er dan wel niks gebeurd.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:51 schreef Bluezz het volgende:
Ik zit ook nog met een vraag... misschien is ie hier al gesteld.
Maar wát als de gezagvoerder niet had moeten piesen?
Zelf meer, ongelooflijk.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:01 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Schuif die komma maar 2 plekken naar rechts hoor, gemiddelde ligt op > 50%
http://www.planecrashinfo.com/cause.htm
Ik bedoelde zelfmoord door de piloot..mijn excuses voor de onduidelijkheidquote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:01 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Schuif die komma maar 2 plekken naar rechts hoor, gemiddelde ligt op > 50%
http://www.planecrashinfo.com/cause.htm
Wel zo verstandig, inderdaadquote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:23 schreef Loekie1 het volgende:
De Europese agentschap voor veiligheid in de luchtvaart EASA wil ook dat er tijdens vluchten minstens twee bemanningsleden in de cockpit zijn. Een van hen moet een gekwalificeerde piloot zijn, aldus de EASA in ,,tijdelijke'' aanbevelingen die het vandaag doet.
De organisatie komt met de aanbevelingen naar aanleiding van de crash met het toestel van Germanwings dinsdag. Vermoedelijk heeft de copiloot het vliegtuig bewust laten neerstorten op het moment dat hij alleen in de cockpit was.
Snel mogelijk
KLM gaat ,,zo snel mogelijk'' de regel instellen dat er altijd twee bemanningsleden in de cockpit moeten zijn. De luchtvaartmaatschappij geeft daarmee gehoor aan de richtlijn van EASA.
http://www.ad.nl/ad/nl/34(...)sen-in-cockpit.dhtml
Kijk eens, KLM!
Wat?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:27 schreef Fer het volgende:
Als de gezagvoerder het wel had gewetegeweten, hoeft ie gelukkig net spijt verder te leven.
Trek het eens door, misschien zat hij al wel weken te wachten tot eindelijk die irritante gezagvoerder eens naar het toilet moest.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Misschien was er dan wel niks gebeurd.
Weet niet of het allemaal zo gepland is geweest. Veel zelfmoorden worden helemaal niet voorbereid of vantevoren uitgedacht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |